דבר תורה לפסח, כנסו...!!!תות"ח!

אוקיי, אז ככה...
חג הפסח נקרא בכמה וכמה שמות...
הראשון: חג הפסח.
השני: חג המצות.
השלישי: חג האביב.
והרביעי והאחרון, שלא מוזכר בתורה אלא מוזכר בחז"ל הוא חג החירות.
ננסה לעמוד על הנקודה של השם האחרון, בעז"ה ובישועתו.
אוקיי...
מה זה אומר חירות...?
אז אנחנו אומרים שבמצרים יצאנו משעבוד לגאולה, היינו עבדים לפרעה במצרים וה' הוציא אותנו משם באותו ובמופתים ועל זה אנחנו מודים לו וזוכרים את הניסים והנפלאות ועל כן אנו חוגגים את החג.
אך האם זו כל המשמעות של חג הפסח...?
שיצאנו מעבדות גופנית...?
והרי כל יום ויום אנחנו מזכירים את יציאת מצרים בתפילת שחרית וערבית, ובברכות במשנה האחרונה של פרק א' מופיע במשנה שם את הלימוד מדוע יש חיוב והתנא בן זומא דרש את זה מהפסוק: "למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים כל ימי חייך".
זאת אומרת, יש חיוב לזכור כל חיינו את יציאת מצרים.
ולא רק זה, גם בקידוש אנחנו מזכירים את יציאת מצרים ואומרים: "זכר ליציאת מצרים".
בקיצור, יציאת מצרים היא עניין עיקרי ומוטיב שחוזר המון במצוות ביהדות, אם כן, כנראה שיש בו משמעות יותר עמוקה מכך.
אז מה כן...?
חירות זה לא רק חירות גופנית, שגופנו היה משועבד למצרים, ואחרי זה הקב"ה גאל אותנו ועכשיו אנחנו חופשיים לעשות כל מה שבא לנו.
ממש לא.
הקב"ה אמר: "שלח את עמי ויעבדוני", צריך שעם ישראל יעבוד את הקב"ה אחרי זה, הוא לא השתחרר מעול העבדות, אלא שרק הוא השתחרר מן עול השעבוד הקשה ועבר לעבדות של הקב"ה.
וכתוב: וְהַלֻּחֹת מַעֲשֵׂה אֱ-לֹקִים הֵמָּה וְהַמִּכְתָּב מִכְתַּב אֱ-לֹקִים הוּא חָרוּת עַל הַלֻּחֹת" "אל תקרא "חרות" אלא "חירות", שאין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתלמוד תורה."
זאת אומרת, הקב"ה שחרר את גופנו, אך יש לכך תכלית, התכלית היא לא להיות חופשי ולעשות כל מה שבא לי בלי לדפוק חשבון לאף אחד, התכלית היא שתהיה משמעות למעשינו, ועשיית המצוות היא דווקא ביטויו האמיתי של רצונו של האדם, משום שהאדם לא מוגדר מיצריו, אלא ההגדרה העצמית האמיתית שלו היא נשמתו, כמובן, ועל כן, כדי להביא אותה לידי ביטוי לפעמים יש צורך לכבול את היצר, להמעיט אותו ולנתב אותו לטוב, באופן שהמושכות בידיים שלנו, של יצר הטוב, ולא שהמושכות חלילה בידיים של יצר הרע.
נשאל שאלה: מדוע הקב"ה ראה צורך בכך שפרעה ירדוף אחרי בני ישראל עד ים סוף ויטבעו שם לעיני בני ישראל, ולא שפשוט להרוג את כל המצרים, כמו שהוא הרג את הבכורות במכת בכורות...?
התשובה היא שעם ישראל היו משועבדים למצרים ברוח שלהם, משום שהם היו 210 שנה בשעבוד, וכולם נולדו למציאות של עבדות, לא הכירו מציאות אחרת, ואם כן לא היה להם לאן לשאוף, הם לא הכירו מציאות אחרת, וזה כמו לנסות להסביר לילד שלא נגע בשוקולד מה זה שוקולד וכמה הוא טעים, אם הוא לא טעם בעצמו הוא לא ישתוקק לזה.
ולכן, הקב"ה ראה צורך שהמצרים יטבעו לעיני בני ישראל, שעם ישראל יראה בעיניו את "אדוניו" טובע בים, ורק כך רוחו יכלה להשתחרר מן הכבלים הרוחניים, אף על פי שהוא היה משוחרר בגופו, ולהיות בן חורין.
וגם רואים מהפסוק הוכחה לכך: "וירא ישראל את מצרים מת על שפת הים" ומיד לאחר מכן: "וירא ישראל את היד הגדולה אשר עשה ה' במצרים וייראו העם את ה' ויאמינו בה' ובמשה עבדו", זאת אומרת, רואים את הקשר שהפסוק עושה בין מות המצרים לעיני בני ישראל, שמיד לאחר שהם ראו את זה, הם האמינו בה', משום שלפני כן לא יכלו, שרוחם הייתה משועבדת למצרים ששעבדו אותם.
בעצם, אנחנו חוגגים את יציאתנו לחירות לא רק במובן הגשמי, אלא את יציאתנו לחירות של רוחנו.
וההתחלה של היציאה לחירות, שאותה אנחנו חוגגים, היא בליל הסדר הראשון.
הקב"ה מצווה את עם ישראל, לקחת כבש, שהוא היה האליל של המצרים האדונים שלהם ששעבדו אותם בעבודות פרך, לקשור אותם למיטה שלהם במשך שלושה ימים ולאחר מכן לשחוט אותם, למרוח את דמם על המשקוף ועל שתי המזוזות, ולאכול את הכבש.
זה מטורף...!!
לעשות מעשה כזה בשביל בני ישראל צריך אומץ, צריך רוח מרד. וזו ההתחלה שכבר אז, למרות שהם היו בשעבוד והיו עדיין במצרים, כבר אז התחילה רוחם לצאת לחופשי.
הרב זצ"ל(הרב קוק...) אומר משפט מדהים: יש בן חורין שרוחו רוח של עבד, ויש עבד שרוחו מלאה חירות; הנאמן לעצמיותו - בן חורין הוא, ומי שכל חייו הם רק במה שטוב ויפה בעיני אחרים - הוא עבד."
זאת אומרת, בימינו יש נפק"מ גדולה מאוד לחג החירות, מלבד היציאה ממצרים שקרתה לפני 3000 שנה.
כיום הרבה אנשים לא עצמם, הם מושפעים מן התקשורת, הם מושפעים מהחברה, הם מושפעים מסטיגמות, הם מושפעים ממוסכמות חברתיות וכו'....
והאדם צריך להיות חופשי, להיות הוא...!!
ואנחנו מאמינים שהנשמה היהודית היא מאמינה בקב"ה ובהשגחתו בעולם, וכל השאר זה כתוצאה של ריחוק מן הקב"ה, של מסכות ושל עטיפות חיצוניות, ותפקידנו הוא לגלות את הפנים, את החירות הפנימית ולהוציא אותה לפועל. וגם אנחנו, שאנחנו מאמינים בבורא עולם ובהשגחתו, עדיין צריכים למצוא את חירותינו הפנימית ולהוציא אותה לפועל.
וכן, היום הרבה אנשים "מכורים" להרבה דברים. מה זה מכורים...? כביכול הפלאפון/כל דבר אחר שהאדם מתמכר אליו קנה את אותו אדם לעבדות, ועכשיו הוא כבול אליו, הוא לא עושה את מה שהוא באמת רוצה, את הרצונות האמיתיים שלו, אלא דברים חיצוניים, דברים שנכפו עליו והוא לא באמת חפץ בהם.
ובימינו קשה מאוד להבין, אבל תדמיינו לעצמכם מישהו ברוסיה הקרה, כשכל המשטר הסובייטי מחפש אחר דתיים ורודף אותם, יושב על הספה אוכל מצה בהסבה כמו בן חורין ושר "לשנה הבאה בירושלים הבנויה". איזה מחזה מרגש...!! למרות שמבחינה חיצונית הוא כבול, הוא לא חופשי, עדיין רוחו חופשית. ומי שרוחו כבולה, גם אם גופו יהיה משוחרר, זה לא יעזור, כל עוד רוחו עדיין כבולה, הוא ישאר עבד. לעומת זאת, מי שרוחו חופשית, גם אם יכבלו אותו והוא לא יהיה חופשי בגופו, רוחו תישאר בת חורין והוא יזכור מי הוא בתקופה של השעבוד הגופני, וכשהוא יגמר הוא יחזור להיות מי שהוא באמת גם מבחינה חיצונית.
טוב, כדי שלא אלאה בדברים יותר מדי, אסיים פה...

@נשמה כללית
@שפרינצא בוזגלו
@הכל לטובה!

@רודף אהבה בימים
@מאן דאמר
@חתול עם רישיון
@yes123
@Love the world
@שירה 333
@באולפנה...
@ציפור מדבר.
@ציפור שיר.
@קורא ממעמקים
@מתנחל בראבק
@מתנחלת
@אודה ה' בכל לבב
@קולמוס הנפש.
@אנא ה'
@חסרת טאקט
@נואשת לפתרון😂
@לעבור את הנהר
@לא סתם ילדה👧🏼
@שמינייייייסט
@אודך☺
@משקפת
@משבצת@משבצת ‏‎
@שושיאדית
@הכל עוד אפשרי
@כתום עולה😎
@יהוקפץ
@ילדה של אבא
@סודי ביותר
@אמרלד
@כיפת ברזל-סרוגה
@אפרת😎
@גלקסיה
@שחר אורן
@חסדי הים
@חושבת בקופסא
@נקומה נא
@צ'יקטנה...
@סוורוס סנייפ

ככה, תייגתי מלא, מי שלא רוצה שאתייג אותו מוזמן להגיד ואסיר אותו...
סליחה אם תייגתי מישהו כנגד רצונו...
פסח כשר(לפסח) ושמח...!!

איזה יופי, ממש מושקע ובהיר!שושיאדית

(וארוך...)

וממש מגניב שזה מתקשר לחתימה שלך!

אהבתי מאד, תודה! חיזקת ממש!

תודה רבה...!!תות"ח!

כן, ארוך זו המומחיות שלי...
כן, כן...
בשמחה...!!
שמח מאוד לשמוע...!

שכוייח שכוייחמאן דאמר

וארחיב בע"ה בעוד עניין מעניין החירות

כידוע 

ניסן הוא ראש חודשים

ופסח נקרא ראשון

וכן בימנו לפי הלוח פסח מתואם בדיוק לכל החגים ואסביר:

הימים (ימות החול)של פסח(כולל חול המועד ושביעי של פסח)

בא"ת ב"ש מתואמים לכל החגים.

א בפסח=תשעה באב(כלומר תשעה באב יחול ביום ראשון (כמו השנה בדיוק))

ב דפסח=שבועות (כלומר השנה ביום שני)

ג=ראש השנה (כמובן א דראש השנה)

ד=קריאת התורה(שמיני עצרת שכמובן הוא גם א דסוכות)

ה=צום כיפור

ו=פורים (אבל! בפורים יש בחינת ונהפוך הוא כלומר זה חל על פורים שהיה(כמו שהשנה היה פורים ביום שישי))

ז=ע

והנה אופס האת בש מתואם בדיוק לכל החגים מלבד שביעי של פסח 

שאין לו בין זוג.

עד שבחסדי ה' לפני 72וחצי שנים נוסף חג!!! ואיזהו? זהו חג העצמאות!

כדכתיב" לכן הנה ימים באים נאום ה ולא יאמר עוד חי ה אשר העלה את בני ישראל מארץ מצרים כי אם חי ה אשר העלה את בני ישראל מארץ צפון ומכל ארצותאשר הידיחםשמה והשיבותים אל אדמתם אשר נתתי להם"

ולכאורה יקשו המקשים והלא אינו חג כי אי אפשר שיהיה חג בלי שביתת מלאכה

אלא יש לומר 

מה זה חג?

למה שובתים? כדי להידמות לקב"ה.

כלומר למה בפסח אנחנו שובתים כי שבתנו

למה בשבת שובתים? כי בו שבת אל מכל מלאכתו אשר עשה.

 

אלא ש ביציאת מצרים היינו בבחינת ה ילחם לכם ואתם תחרישון

כלומר גאולה סובייקטיבית

ה בתכלס דאג לנו חצה לנו את הים עשה 10 מכות

הוריד מן וכו וכו (כל הדיינו)

ואמנם זוהי גאולה.

אבל היא גאולה שעמ"י לא היה שותף פעיל בה

ולעומת זו

שחזרנו לארצנו אחרי 2000 שנה לא היו מכות דם לנאצים

ולא גרשו את הבריטים בעזרת צפרדעים

אלא הכל היה ניסים נסתרים כבדרך הטבע

ולכן כיוון שאנחנו עצמנו עשינו לכאורה בדרך הטבע הכל

אזי ברור למה אין איסור שביתת מלאכה ביום העצמאות

(כתוב(דרוש מקור) שהבעש"ט(אם אני זוכר נכון לא בטוח בכלל)היה אומר לחסידים לנהוג ביום כ"ה באייר שלא לומר תחנון ושלעתיד לבוא יהיו בו ניסים)

ויראה זה לעניות דעתי

 

ואווו זה ממש מיחווד!הכול לטובה!


וואו יפה!! שלך??מתנחל בראבק


תודה...!!תות"ח!

כן...
אבל חלק מהדברים מבוססים כמובן על דברים ששמעתי...

חלק מאמר הרב קוק על החירות? בתיחלת הגדה?הכול לטובה!

קיצר בדיוק חשבתי לעצמי שאני רוצה עוד משהו ללומד לכובד פסח

תודה!! מעריכה את השקעה!

לא למדתי את עין אי"ה על ההגדה...תות"ח!

אבל אולי ממי ששמעתי ממנו למד...
ויפה, יישר כוח...!!
בשמחה רבה...!!

זה ממש מזכיר ... קיצר תלמד את התחלה של הגדה של הרבהכול לטובה!

ותראה

תות"ח!

אסתכל בעז"ה בלנ"ד...

יפה ממש! כל הכבוד ותודה על התיוגשירה 333
מסר מדהים ומחזק!
תודה רבה...!!תות"ח!

בשמחה...!!
וגם ל@כתום עולה😎, בשמחה רבה...!!

...כתום עולה????
ממש יפה!!
אשרייך על ההשקעה
תודה על התיוג
ואו יפה, תודה שתייגת אותי, אבל אני בכל מקרה הייתי רואהסוורוס סנייפ


לא ידעתי שאתה נמצא בפורום הזהמתנחל בראבק

לא אמרת פעם בה"פ שאתה בן עשר? או שזה היה מישהו אחר

אני בן 14..סוורוס סנייפ

העלבת אותי (בוכה)

אז אולי זה היה ירחוני במצב זאבמתנחל בראבק

אגב למה לא החלפת שם עדיין?

משה לא מחליף לי😤סוורוס סנייפ


באסהמתנחל בראבק

אולי תעשה לו פיגוע תיוגים?

וואו, יפה ממש!לראות בטוב
אהבתי!
תודה רבה לך!

חג שמח ושבת שלום!
ראיתי עכשיו, אגיב על הדברים עצמם בקרוב בעז"הנבוכי הדוראחרונה

רק מציין ששוב לא תוייגתיבוכה(בוכה)

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך