הצילוו!!!באמונה תמיד

-זהו. סוף סוף היא לבד!! הגיע הזמן.

~כן. אין בסביבה איש. השטח נקי.

- אז הנה. הגיע הזמן. נתנפל עליה בבת אחת, נתקוף מכל הכיוונים וננצח! לא יהיה חה סיכוי היא תיפול שבויה ביידים שלנו וזה יהיה הסוף שלה. זה לא יהיה מוות קל. לא בירייה וגמרנו, ואפילו לא כמה דקות של חנק וזהו, זה יהיה סבל ארוך ומתמשך. בתחילה נתקוף אותה, נחליש אותה, וכאשר תיכנע, נשתלט עליה. כאילו... כאילו שפחתינו היא. ואז...

~ואז נשאיר אותה לדעוך. לאט לאט. בקצב שלה... בזמן שלה... ב- ייסורים שלה. הם יציפו אותה ולאט לאט היא תאבד כל רצון טוב.

-כן! זה העוצמה שלנו! נילחם בה בכל הכח וננצח!

~למלחמה??

-מלחמה!!!

 

                                                    ***

 

היא ישבה שם. בודדת. אומללה, ויותר מכל, חסרת אונים.

הם הקיפו אותה מכל עבר, לא משאירים לה פתח קטן של מילוט.

בתחילה זה עוד היה נראה שיש תקווה... היא ניסתה לנשום עמוק ולהיאבק. נשימה עמוקה... ועוד אחת... ועוד... האוויר נכנס מילא את הראות, ויצא בנשיפה כבידה.. ושוב נכנס ויצא אט אט. אבל זה לא עזר לה. הם חסמו אותה במרכז המעגל ואט אט התקרבו אליה. צעד... ועוד אחד...  ועוד...

לאט, לאט... היה להם את כל הזמן שבעולם. העיקר- המטרה! להתעלל, להכות, ולהשאיר אותה לבסוף חייה-מתה. בלי רצון, בלי תקווה. מהלכת מתה.

היא רצתה לצעוק, אבל אחד מהם חסם את פיה. "מה לך צועקת?!" שאלה בנועם מדומה, והוסיף "את יכולה לצעוק כאוות נפשך, אך רק זאת דעי- זה יהיה חסר טעם." "את לבד!! לבד! הכי לבד שבעולם... אין איש סביבך. זה רק את ואנחנו! ואנחנו פה כדי לפגוע בך."

"בין אם זה ייקח דקה, ובין אם שתיים. בין אם שעה, ובין אם יומיים. אנחנו כאן, חדורי מטרה. מקיפים אותך ולך לא נשאר דבר, כי אם להיפגע."

היא התבוננה בו מבוהלת. מעיניה נשקף עצב עמוק, ולחלוחית של בהלה כיסתה את עייניה בדוק מחשיד.

"זהו!! זה הסוף!!" אמר אחר. "כשנלך מכאן לא ישאר בידך דבר, כי אם- לדעוך!"

הוא התקרב אליה בצורה מאיימת. היא כיסתה את עיניה בידה אך זה לא עזר. הוא היה שם. מאיים. מפחיד. פוגע.

ואחד נוסף הוסיף: "את זוכרת מה היה בפעם שעברה???? שתקי! הכנעי! וכך תדעכי מהר יותר ותסבלי פחות"

 

הפגיעה הזאת הייתה מתוכננת מראש לפרטי פרטים. אפילו התזמון תוכנן מראש... הריחוק מהאנשים, והבדידות.

בבת אחת, בעת ינתן האות הם פצחו בקרב.

האחד תקף אותה מאחורה, מכה בעוז, נלחם בכח.

היא  ניסתה להכות בו, לסלק אותו, להסביר לו שהוא טועה, אבל... זה היה חסר טעם, כי הם היו קבוצה.

והיא... בודדת.

הם היו חזקים, רעננים, מלאי כוחות.

והיא... עוד שבורה ומרוסקת מהפעם הקודמת.

עם אחד עוד יכלה להתמודד, אך השני תקף אותה מלפנים, ועוד אחד מימין, ועוד מספר משמאל.

זה היה נראה מאבק חסר תקווה,

אך היא עדיין לא התייאשה. עדיין לא מתייאשת.

מנסה להלחם, להאבק, לסלק אותם, לזעוק לעזרה.

אך כוחותיה אוזלים, והיא כבר שבורה ורצוצה.

 

היא נאבקת במחשבות. עדיין...

הינצחו אותה המחשבות???

התיכנע להם???!

 

 

נ.ב. לכל מי שעדיין לא הבין, התוקפים זה המחשבות שלה. בכל מקרה, ממליצה לקרוא מחשד אחרי שהבנתם את זה.

ותגיבו בבקשהבאמונה תמיד


נ.ב. הכוונה בסוף זה מחדש (לא מחשד)באמונה תמיד


וואי. מפחיד.אחת שרוצה טוב


אמאלה....שושיאדית

הלחיץ אותי הפרולוג...

בבעעעעעע

 

ואווו כתוב מותח ומעניין ממש...

לא עמדתי במתח, פשוט לא האמנתי שזה קורה... חח

מיד הלכתי לסוף לראות האם זה אמת או מטאפורה...

חחח...באמונה תמיד

איזה הורסת!

הרסת לעצמך את הקטע...

נראה לך??שושיאדית
לא היית שורגת בלי לדלג
חחח! ימצחיקולה.באמונה תמיד


יפה מאוד...!תות"ח!

כתוב מעניין, אהבתי את המטאפורה...
ואת האמת, שהמטאפורה שעלתה לי באסוציאציה זה לגבי כנסת ישראל, שחז"ל מתארים אותה ככבשה בין שבעים זאבים, שנאבקת לחיות למרות הכל, ומחכה שהרועה הנאמן יִגלה ויציל אותה מהם.
וזה פשוט נס, פשוט נס שהיא מחזיקה מעמד...!!!
הזוי לגמרי...!!
איך היא שרדה בין שיניהם...?
איךךך...?
"הנהיה כדבר הזה או הנשמע כמוהו?"
"השמע עם קול א-לוקים מדבר מתוך האש כאשר שמעת אתה ויחי?"
"אוֹ הֲנִסָּה אֱ-לֹקִים לָבוֹא לָקַחַת לוֹ גוֹי מִקֶּרֶב גּוֹי בְּמַסֹּת בְּאֹתֹת וּבְמוֹפְתִים וּבְמִלְחָמָה וּבְיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבְמוֹרָאִים גְּדֹלִים כְּכֹל אֲשֶׁר עָשָׂה לָכֶם ה' אֱ-לֹקיכֶם בְּמִצְרַיִם לְעֵינֶיךָ : אַתָּה הָרְאֵתָ לָדַעַת כִּי ה' הוּא הָאֱ-לֹקִים אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ : מִן הַשָּׁמַיִם הִשְׁמִיעֲךָ אֶת קֹלוֹ לְיַסְּרֶךָּ וְעַל הָאָרֶץ הֶרְאֲךָ אֶת אִשּׁוֹ הַגְּדוֹלָה וּדְבָרָיו שָׁמַעְתָּ מִתּוֹךְ הָאֵשׁ : וְתַחַת כִּי אָהַב אֶת אֲבֹתֶיךָ וַיִּבְחַר בְּזַרְעוֹ אַחֲרָיו וַיּוֹצִאֲךָ בְּפָנָיו בְּכֹחוֹ הַגָּדֹל מִמִּצְרָיִם : לְהוֹרִישׁ גּוֹיִם גְּדֹלִים וַעֲצֻמִים מִמְּךָ מִפָּנֶיךָ לַהֲבִיאֲךָ לָתֶת לְךָ אֶת אַרְצָם נַחֲלָה כַּיּוֹם הַזֶּה : וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ כִּי ה' הוּא הָאֱ-לֹקִים בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וְעַל הָאָרֶץ מִתָּחַת אֵין עוֹד"

בדיוק היום אנחנו בשיא חג הפסח שבו צריך להאמין בנפלאותיו של הקב"ה, אולי הדברים האלו (פסוקים מפורשים...) ישבו על ליבותיהם של ישראל...
@שושיאדית
@אחד הגברים!!!@אחד הגברים!!!‎‎
@נשמה כללית

יפה.באמונה תמיד

זה מה שאני אוהבת בקטעים האלה.

כל אחד יכול להתחבר מהמקום שלו... בהקשר שלו... 

דווקא בגלל שרק בסוף מבינים את המסר של הקטע.

 

וסתם דרך אגב, יש המון עומק ומסרים בתוך הקטע, כל אחד קולט אותם לפי המקום שלו...

 

ואחרי שקולטים בסוף על מה מדובר, אפשר לקרוא שוב, לראות איך כל דבר מתחבר

 

ואהבתי את ההקשר שעלה לך

וואו, נכון, לגמרי...תות"ח!

אגב, גם "סיפורי מעשיות" של רבי נחמן הם כאלו, וגם המשלים של החפץ חיים, כולם מתחברים לכל אחד במה שהוא מבין ולנקודה שלו...
אכן, צודקת לגמרי...
תודה...!!
ושכוייח על זה, אהבתי ממש...!!

רשמת ממש יפה ונכוןסודי ביותר


וואי לי עלתה אסוציאציה על ירושלייםאפרת????
על המלחמות וההתקפות שהיו עליה במשך דורות ועד היום.....
כתבת יפה!!
וואו! מטורף!חסרת טאקט

ממש אהבתי!

 

וואו וואו וואו..

מכירים את הסיטואציה?באמונה תמיד

קורה לכם?

כן.חסרת טאקט

תארת את זה מטורף.

 

תודה רבה!!

תודה לכם על התגובות...באמונה תמיד

יש לי קטעים כאלה של השראה לכתוב...

הבעיה היא זה השעות שזה קורה... (בדכ אמצע הלילה😒)

כנ''ל.. אם אני כותבקולמוס הנפש.

זה רק כשאני עייף, גמור, באזור 2-3  בלילה, אחרי יום של מאמץ

מפעיל איזה שיר, \(בדר''כ יש לי שיר קבוע שמפעיל אצלי את ה''השראה'')

וזהו, כותב בלי לחשוב.

כשאני מנסה לחשוב, זה יוצא נאכס כזה..

בלי לחשוב בכלל?באמונה תמיד

סתם מה שיוצא? 

או שאתה חושב על הרעיון הכללי ואז כותב בלי לחשוב?

 

אני דווקא כן חושבת.

קודם, איזה תחושה אני רוצה להעביר, איזה חוויה, או עם איזה מסר אני רוצה שיצאו.

ואז, באיזה דרך...

ואז כותבת בלי לחשוב באמצע

...תות"ח!

סליחה על הדוחף...
אני בכל שעות היום, מסתכל על מה שכתוב שעליו אני כותב תגובה, מעיין בטענות, חושב על הרעיון הכללי ופשוט נותן לאצבעות לדבר בשמי...
ובאמצע, כמובן, לפעמים כשאני רוצה להביא דבר בשם אומרו ("כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם...(מגילה ט"ו עמוד א'...זה המקור שחייבים להביא לו מקור, אחרת אתה עובר עליו בזמן שאתה כותב אותו...) אז אני כותב בגוגל את המקור בע"פ שאני זוכר ואז כותב את המקור או לפעמים כבר מעתיק את כל המקור שאותו אני רוצה...
ויש פעמים שאני לא זוכר את הציטוט אז אני כותב את הצירוף בגוגל שאולי יעזור לי או מחפש באתר ישיבה או משהו את הנושא עליו אני רוצה לכתוב, ואז מעתיק משם את מה שאני רוצה...
וזהו בערך...

לא מדובר על תגובות בפורוםבאמונה תמיד

אלא על כתיבה של קטעים, וכתיבה ספרותית בכלל.

אמרתי מתי יוצא לי לכתוב דברים בסגנון של הקטע בתחילת השרשור

ואיי מוכר לגמרימאן דאמר

אצלי זה בדרך כלל משהו מתבשל הרבה זמן

ואז בום יש לי השראה ואני כותב אותו ומעבד תוך כדי..

וכן השעות הן לרוב בלילה מאוחר

אחד מהקטעים שכתבתי...באמונה תמיד

התבשל שבועיים ורק אז התפרק בבת אחת על הנייר.

אבל בדכ זה יותר מהיר.

וואו...תות"ח!

מלא זמן...
לי לא יצא כ"כ הרבה זמן אחרי לכתוב משהו...
אבל בסדר, מדובר במקרה חד"פ, אכן בדר"כ זה הרבה יותר קצר...

היה לי קטע שאני לא מגזיםמאן דאמר

חודש התבשל לי בראש.

ואז כתבתי פעם אחת ביום שישי אחד בהודעה בנוקיה(זה הדבר היחיד שכתב שהיה לצידי )

וואוו!באמונה תמיד

ואתה שומר קטעים שכתבת?

זה בעיה גדולה אצלימאן דאמר

בעיקרון לא כלומר אני מנסה לשמור אותם באופן אוטומטי בהודעות

אבל לא תמיד אני מוצא את ההודעות

או שאני מפרמט בטעות

זה היתרון בערוץ קשה למחוק לגמרי דברים

אבל מה שכן להזכר בשירים זה מצריך נבירה בארכיונים

תרשום על המחשב...באמונה תמיד

אז אני מצליחה לכתוב רק על המחשב...

שזה יתרון ווחיסרון.

בכל מקרה, ממליצה ממש לכתוב בכתב יד או על המחשב ולשמור.

אחרי שנים זה ממש מגניב לקרוא את זה.

לגמרי נכוןמאן דאמר


וואו, צודקת, רעיון טוב...תות"ח!אחרונה

למרות שכבר די יישמתי את זה...
כתבתי מלא שירים על המחשב...
אבל תכל''ס, הכי טבעי וטוב זה דף ונייר, ואפשר פשוט להעתיק אחרי זה למחשב ולשמור....

כל מה שאני כותבקולמוס הנפש.

מגיע בד''כ כמו שכתבתי באיזה 2-3 בלילה.. 

ואז אני לא רוצה להעיר את החברים (ישן בפנימיה)

אז כותב מהר מהר בנוקיה.. 

בנוסף, בנוקיה אני כותב בד''כ יותר מהר מאשר בכתב יד, ובגלל שאני חייב לכתוב מהר מהר שלא יברח, אז הולך יותר טוב בנוקיה..

 

(דופק לי חבל''ז את היום בישיבה, שיש סדר יום מתמשך.. אבל כשזה מגיע, אני לא חושב על מה שהולך להיות..)

תעתיק אחרי זהבאמונה תמיד


הגבת אליי?קולמוס הנפש.


אז מה היה הכוונה?קולמוס הנפש.

ז''א, לא הבנתי באיזה הקשר

אה, אה, הבנתי...תות"ח!

אה, אז לא הבנתי, סליחה...
אם כך, אז גם אני אזדהה איתך לגבי מה שאמרת...
אבל לפעמים באמצע, כשאני כותב משהו, אני נתקע עם שורה שאני לא מוצא לה חרוז (מתסכל...😤!!) ואז אני פשוט ממשיך עם שאר השורות ובסוף אני חוזר לשורה הנ"ל ומוצא לה חרוז...
וכן, כמוך, כ"נוחתת עליי הרוח" אני פשוט כותב בלי לחשוב, חוץ מהרעיון הכללי והמסר שבדר"כ כשנותחת עליי הרוח זה ביחד עם זה, לפעמים על המסר כן צריך לחשוב...

אהבתיאנונימית65

מרגישה ככה הרבה פעמים... תכתבי גם איך אפשר לנצח

האמת היא שהעליתי סיטואציה אמיתית מהחיים שלי.באמונה תמיד

ואין לי כ"כ פיתרון איך לנצח את המחשבות.

אז אם תתנו לי פתרונות, ואצליח, אז אוכל להעלות על הכתב...

 

אבל אין לי כ"כ אפשרות להעלות על הכתב משהו שאין בי, שאין לי...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך