"כחצים ביד גיבור" - שבוע ספירת הגבורהנבוכי הדור
עבר עריכה על ידי נבוכי הדור בתאריך כ"ב בניסן תשפ"א 00:37

שבוע טוב!
בסייעתא דשמיא, ספירת הגבורה - 

אחרי שבוע של "חסד ה' מלאה הארץ" ו - "...אף אתה חסיד" נכנסים לשבוע שספירתו ספירת הגבורה. (אשתדל לדייק את הדברים בפן המעשי).

 

מה היא גבורה?
גבורה היא מושג מקיף שבעיקרו עומד העניין של עבודתנו אנו. אם עסקנו בספירת החסד שעניינה "השיבנו ה' אליך" ומידתה מידת אהבה, נתינה מצד אהבתו של הקב"ה, לא משנה מצבנו, עכשיו עובדים על 'הטהרותא דלתתא', על ה-"ונשובה".

מידתה של ספירת הגבורה היא יראה. רמז לספירה מהתורה - "פחד יצחק". יצחק הי'ה 'מופנם', פנימי, (לכאורה) לא דואג למציאות סביבו. יצחק כבד עיניים כי (רש"י בראשית כז א) "ותכהין - בעשנן של אלו (שהיו מעשנות ומקטירות לע"א)". יצחק לא מחה, הוא 'שתק'. 

 

זה קצת מוזר, היינו מצפים שמידת הגבורה תהי'ה 'התקפיות' יציאה החוצה, לא התכנסות פנימה. שהגבורה תהי'ה צעקה, לא שתיקה.


אבל צריך להבין מה היא אותה גבורה שהתורה מדברת בה. לא הגבורה שברורה מאליו, "הגבורה האמיתית".

 

אם ספירת החסד עוסקת בנתינה, לא צריך עוד ספירה כזו. אלא שהחסד והגבורה הפכים הם. 
הגבורה עיקרה 'צמצום'. הגבורה האמיתית מידתה היא יראה כי הגבורה האמיתית היא גבורה של קבלה והבנה של קטנות האדם מול הגודל הא-לוקי. היא גבורה של קבלה והבנה של היכולות שלי ושל הכוחות שלי, ואיך אני מנתב אותם נכון.

 

למה זו גבורה? כי הרבה יותר קל לנו להגיד שאנחנו בסדר ושאר העולם הוא בעייתי. כי זה משאיר אותנו במצב של 'אנחנו סיימנו לעבוד, קל לנו, שאר העולם צריך ליתקן'. כנגד התפיסה הזאת מגיעה העבודה של הגבורה. כדי לתקן את הקיצון הזה אנחנו לוקחים לקיצון שני - "אני צריך ליתקן. לא את העולם, את עצמי". ומתוך ההבנה הזאת אני מתגבר. מתוך ההבנה הזאת אני מתקדם. מתוך זה אני יכול להגיע לגבורה יותתר ממשית.

"איזהו גיבור - הכובש את יצרו". הייתי חושב שהאחד ששומר על כבודו הוא הגיבור. אבל לא. גיבור הוא האחד שלא רץ, האחד שמחושב, שעיקרו הוא מה הוא באמת פנימה. שיכול, ששולט. אומרת הגמרא: ""הנעלבין ואינם עולבין, שומעין חרפתן ואינם משיבין, עושין מאהבה ושמחין ביסורין, עליהן הכתוב אומר: ואוהביו כצאת השמש בגבורתו". מי שלא ממהר להחזיר, לתקוף חזרה, אלא "שמח בייסורים", משתמש בהם לעבודה על עצמו - הוא באמת גיבור.

 

"כחיצים ביד גיבור" - הבירור הוא של הגיבור, איך ולאן לזרוק את החיצים כדי שיפגעו הכי חזק. אבל החיצים קיימים אצל כולנו. במיוחד אצל - "כן בני הנעורים". לכן עבודת הספירה הזאת מאוד רלוונטית לנו לענ"ד.

אז איך עובדים מכאן? 

חסד שבגבורה - פשט - חסד שמתגבר. חסד עיקרו שהוא מתפשט. שהוא רחב מני ים. אבל יש בו גם בעי'ה בגלל זה, הוא קשה לחדור. קשה שיהי'ה חסד אמיתי שבאמת משנה את את המקבל, וגם את הנותן, מכיוון שרוב החסדים שאנחנו עושים זה דברים שקל לנו לעשות. וזו העבודה של חסד שבגבורה. הצמצום של הגבורה יוצר נתינה וחסד חדים שחודרים עמוק ]פנימה, לא נשארים שטחיים. אם מכפילים את הגימטריא של חסד ב3 יוצאת הגימטריא של גבורה. 3 מסמל חזקה, משהו שקניתי, שטבוע בי. כותב הרמב"ם: "כשייתן האדם אלף זהובים בבת אחת, לא תעלה בידו מידת הנדיבות בזה המעשה האחד הגדול כמו שמגיע למי שהתנדב אלף זהובים באלף פעמים... מפני שזה כפל מעשה הנדיבות אלף פעמים והגיע לו קניין חזק". חסד בגבורה זה חסד שבא מתוך קושי מסוים, חסד שלא קל לעשות ובכל זאת עושים, לא חסד שטחי חיצוני, חסד פנימי שחודר עמוק פנימה. (עוד פירוש, יכול להיות שצריך למצוא למי אני עושה חסד בזה שאני שותק, שאני גיבור).

המלצה לחסד שבגבורה - תעשו היום חסד, יכול להיות קטן, שאתם בד"כ נמנעים מלעשות אותו כי מתביישים או לא כיף וכד'...

גבורה שבגבורה - כמו בחסד, גם כאן, גבורה שחוזרת על עצמה. הדוגמה לזה היא מיצחק והבארות. עוד פעם חופר, ועוד פעם... לא להתייאש.

המלצה לחסד שבגבורה - שבו עם עצמכם, תנסו להגיע הכי פנימה שאתם מכירים בעצמכם, ועוד יותר פנימה, ולברר מה שם צריך עבודה. מה בתוכי בעייתי ואני צריך להתגבר עליו. (לא להתעכב על החיצוניות. משהו שרק אני רואה ויודע שצריך גבורה).. ועשו צעד לעבר ההתגברות המלאה עליו. (לא להתייאש - גבורה זה תהליך)...

תפארת שבגבורה - החיבור המלא השלם והנכון בין החסד לגבורה. זה להבין מתי אני שותק כדי לקבל מהחסד, ומתי אני נותן מהחסד. עבודת תפארת שבגבורה היא, גם כשאני רוצה לפרוץ, 'לשלוט', אני מתגבר ומסתכל על הדברים מתוך תפארת. מתוך הסתכלות כוללת ולא רצון ותשוקה רגעית. 

המלצה לתפארת שבגבורה - נסו היום לחשוב פעמיים לפני שאתם מתבטאים כנגד מישהו, לפני שאתם עושים צעדים של פריצה.


(אמממ, בהחלט יצא ארוך מדייייי, שאר הספירות של השבוע בהמשך השבוע בעז"ה, שנזכה!)
(@תות"ח! אני חייב לך...)

וואו, יישר כוח עצום...!!!תות"ח!

אהבתי מאוד...!!
ממש חשוב...!!
לעומת זה, דבריי מתגמדים ונדמים כחגבים, כהררים לעומת שערה.
יישר כוח ושבוע טוב...!!
שנזכה...!!
אגב, רק משהו קטן ממש, לגבי מה שכתבת שיצחק לא מחה, אני לא מספיק בקיא, אבל יכול להיות שדווקא בנשות עשיו היה לו למחות וזה היא חטא, אלא שכל מידתו היא גבורה, ודווקא בנושאים שהוא צריך השתדלות, שהוא צריך חסד, יש לו נסיון.
וכן יש את מעמד העקידה, שבו יצחק הוא הנעקד ואברהם הוא העוקד, וכתוב: "וַיֹּאמֶר יִצְחָק אֶל אַבְרָהָם אָבִיו וַיֹּאמֶר אָבִי וַיֹּאמֶר הִנֶּנִּי בְנִי וַיֹּאמֶר הִנֵּה הָאֵשׁ וְהָעֵצִים וְאַיֵּה הַשֶּׂה לְעֹלָה: וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם אֱ-לֹקִים יִרְאֶה לּוֹ הַשֶּׂה לְעֹלָה בְּנִי וַיֵּלְכוּ שְׁנֵיהֶם יַחְדָּו" ודרשו חז"ל על הפסוק השני שכתוב "א-לוקים יראה לו השה לעולה בני" שאברהם אמר ליצחק שהוא זה שיעקד, הוא יהיה הקרבן, ולמרות זאת יצחק המשיך ללכת איתו.
ואחרי כל זה, אנחנו אומרים: "עֲשָׂרָה נִסְיוֹנוֹת נִתְנַסָּה אַבְרָהָם אָבִינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם וְעָמַד בְּכֻלָּם, לְהוֹדִיעַ כַּמָּה חִבָּתוֹ שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם"
רואים מהמשנה שזה מדובר בנסיון של אברהם. והלוא מה יותר קשה, להיות הנעקד או העוקד...?!
אז תירוץ אפשרי אחד: באמת יותר קשה להיות העוקד, לעקוד מישהו אחר, במיוחד כשמדובר בבנך, הרבה יותר קשה מלהיעקד בעצמך.
אך גם אם נאמר זאת, מדוע לא אמרנו כלל שמדובר בנסיון של יצחק...?
אז אפשר לתרץ את זה בתירוץ אחר:
יצחק מידתו הייתה הגבורה, להיעקד לפני הקב"ה זה היה בשבילו מובן מאליו...!!
כל מידתו היא גבורה, למסור מעצמו ולעשות רצונו יתברך...!!
אז להיעקד על קדושת השם...?
פשיטא...!!
ודווקא לאברהם אבינו, שהוא היה מידת החסד, פה היה לו נסיון, ופה הקב"ה בחן אותו גם במידה שהיא לא הייתה המידה הטבעית לו, במידת היראה והגבורה, שעושים רצונו יתברך לא משנה מה הוא אמר, שמקבלים את הגזירה ואת מידת הדין ולא לעשות דבר, זה דבר שהוא נסיון עצום לאברהם אבינו, שמידתו היא מידת החסד, שעושה השתדלות ותמיד לא מוותר ועושה הכל, ובסופו של דבר אברהם אבינו עמד בנסיון בהצלחה. (אגב, מופיע איפשהו שליצחק היה נסיון במידת החסד, אך לא זוכר איפה זה מוזכר ומה אמרו שם....)
זהו, עד לכאן ההוספה, ויישר כוח עצום...!!
שבוע טוב...!!
נ.ב. אני מצפה לתיוג גם בפעם הבאה...

שכוייח!נבוכי הדור

לא אגיב לכל החלק של החגבים וכו', כי, מחילה, אבל נדמים בעיני הדברים למליצה...

לגבי חטא יצחק - לא יודע אם זה הי'ה חטא, יותר כמו מציאות.
בכ"מ - זה עניין הנסיונות של האבות - מנוגד ממידתם...
אברהם שהוא חסד - ניסיון גבורה בעקידה. להקריב מהעולם כשאתה עצמך נשאר שלם, לקחת מהעולם, לא לתת... קצת מסובך ל1 בלילה...
יצחק שהוא גבורה - ניסיון חסד בעקידה. להקריב מעצמך... (לכן לנסיון העקידה קוראים עקידה אפילו שהיו שם עוד הרבה פעולות, מכיוון שעקידה זה הי'ה החלק ששני הצדדים שותפים בו.... וכל אחד נותן את חלקו)
עכשיו, עד עכשיו היינו בחבל עם שני צדדים, חסד וגבורה, לכל צד הי'ה ניסיון בצד השני. לעומת זאת יעקב, שהוא אמת-תפארת, אמצע החבל, הניסיון שלו הוא מחוץ לחבל - בשקר לאביו יצחק... (שזה ההפך מהמידה שלו - אמת...)....

שכוייח מורי ורבי, תודה רבה על הארותיך המופלאות, שנזכה!

 

שכוייח לך...!!תות"ח!

אוקיי, הבנתי, יפה מאוד...!!
וואו, יישר כוח, דבריך אכן מתיישבים על הלב ועל הדעת ומבארים נפלא את העניין...!!
חידשת רבות...!!
ואם כבר תודה לך, אתה הוא מורי ורבי, אלופי ומיודעי...!!
אני רק הערתי והוספתי, אתה זה שכתבת כ"כ נפלא..!!
אמן, שנזכה...!!

אי'ה אלופך ואי'ה מיודעך?נבוכי הדור

אנוכי עפר ואפר, משול לאבק דק...

....תות"ח!אחרונה

כבודו...
וכמובן, ידוע שדווקא הגדולים בעלי ענווה גדולים, כמו דוד המלך שאמר את המשפט הנ"ל...
אשרינו שזכינו...!!

וואו, יפה מאוד! תודה רבה!ילדה של אבא


התודה היא לא לינבוכי הדור

היא למלך מלכי המלכים הקב"ה

יפה מאודמתנחל בראבק


זה הכל הקב"הנבוכי הדור


הקב"ה אשר חנן אותךמתנחל בראבק

אגב זה לא רק הקב"א זה גם הדפ"ר הייתי אומר אפילו בעיקר הדפ"ר

ב"ה,נבוכי הדור

לאלא מה הקשר לדפ"ר? (אם הבנתי למה אתה מתכוון...)

בטעות כתבתי שם קב"א עם הא, טעות ערכתי את זה.מתנחל בראבק


לא זה, הדפ"ר...נבוכי הדור


דפ"ר=דרוג פסיכוטכני ראשוני שמודד את מנת המשכלמתנחל בראבק

בשביל לכתוב כזה ד"ת יפה אתה צריך הרבה שכל 

כןכן זה מה שחשבתינבוכי הדור

לא בהכרח, צריך הרבה סייעתא דשמיא

 

גם, וגם מוח חריףמתנחל בראבק


בטוח! אתה ממש ת"ח גאים בך בפורוםמתנחל בראבק


פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחנבוכי הדור


אתה מתכחש למציאות!!!!מתנחל בראבק


המציאות מתכחשת לעובדות...נבוכי הדור


אני אפילו לא רואה צורך להסביר לך למה אתה לא צודקמתנחל בראבק


אני כן...נבוכי הדור

מה זו החתימה הזאת?

טוב,נבוכי הדור

אתה נהנה לנגוד את התקנון?

איזה כיףנבוכי הדור


וואו... ממש יפה!!עצמי החביבה

אף פעם לא חשבתי על הספירות שבספירת העומר.. הסברת ממש יפה ובמיוחד אהבתי את הפירוט של הסוף!

ב"הנבוכי הדור

אשרינו שכיוונו

שוב, זה הכל ממנו יתברך...

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך