מה לפי דעתכם זה דוסטוב ה' לכל!!!!

אופי, התנהלות בחיים, תיוג של אנשים..

 

שוטוו

בקטע טוב או רע?אפרת????
לא אוהב להגדיר...נבוכי הדור


לדעתי זה עניין של אופי ופחותבן מכיר

באילו עבירות הוא נופל, ובא לידי ביטוי בכך ששואף להדר במצוות (ולא רק לקיים)

 

עולם ערכים.צ'יקטנה...
אחד שברור לו מה חשוב בחיים ומה פחות, (וממילא לרוב גם ברור לו מה עושים ומה לא).
שזה מתחבר גם לעניין של לאן הוא שואף.

זה על רגל אחת...
כעע אהבתי תהגדרהנואשת לפתרון????
סתם סטיגמהאחד ששורד
כל אחד רואה את זה אחרת
הייי החתימה שלך זה מהקידוש של שבתהרמוניה

דוס זה אדם שמקפיד על קלה כבחמורה ולא סתם דתי בהגדרה שלו

אבל אם נכנס להגדרות לא נצא מזה... בסוף זה כל אחד מגדיר לעצמו

משתדל לפחותהפילוסופית


ממממנואשת לפתרון????
לבוש והתנהלות בחיים בכללי..
מישו שמאמין במשו מסויים וחיי לפי אותו הדבר..
מישו שיש לו מסמך וורד במחשב בס"
חחחטוב ה' לכל!!!!

אבל באמת שואלת..

היה לי איזה דיבור עם מישהו

הוא אמר שאותו זה מקבע אם מגדירים אותו דוס. שהנוער של היום לא תופס את זה בצורה טובה

 

ו@בןמכיר, תאמת שלא כזה מסכימה עם איזה מצוות הוא בדיוק לא נופל בהם..

כאילו בעיקרון עצמו ברור שכמה שיותר לשמור את כל המצוות ולא ליפול. נכון.

אבל לפי דעתי.. זה גם ממש השאיפה, שלרצות לחיות לפי התורה

ובכללי.. כל האווירה בחיים

לחיות עם התורה- שזה מה שמנחה בחיים

באמונה כזאת..

 

עקרונית דוס זה דתיאודך☺
בהגייה חסידית (מוסיפים ו ואת אתו הופכים לס..)
אבל אני מתייחסת למושג הזה כמו שבערך שאר העולם קורא לו- בנאדם שמהדר ומקפיד יותר על מצוות..
דוס.תות"ח!

זה מישהו שלא מקיים את המצוות רק כלפי חוץ באופן יבש, אלא יש לו גישה אחרת לתורה ולמצוות, גישה שאומרת שהתורה היא תורת חיים, וממילא יוצא שהוא לא יחפש להקל ולחפף, אלא לקיים קלה כבחמורה, כמה שהוא יכול ומסוגל לרמתו הוא.
לגבי רמה פרקטית, אחד שלא עובר על איסורים(הלכות בסיס, הלכות חשובות ועקרוניות...) מפורשים בשו"ע ולא הופך את האסור למותר, אחד שלא מתפשר על רמה הלכתית ועושה "ויתורים" למרות שזה קשה, שיודע לעמוד כנגד הלחץ החברתי ולומר את דעת ההלכה והתורה, אחד שיש לו עמוד שדרה חזק ומשתדל לקיים דברים ולהדר בהם אפילו כמה שניתן, אחד שמכיר את עצמו ואת אישיותו ויודע שהוא בן אדם, אך למרות זאת הוא יכול להיות יותר קדוש ולעשות רצונו.
כמובן, אחד כזה גם צריך זהירות משנה על מידת הענווה, שלא חלילה להתנשא מעל כולם, ולדעת שגם יש לו ללמוד משאר האנשים דברים, ולא רק הוא יכול ללמד אחרים...(ואכן הוא יכול ללמד ולהשפיע רבות על אחרים, אך הוא גם יכול לקבל מהם...)
זהו, נראה לי...
ככה נראה לי ההגדרה לאחד שמוגדר "דוס"...
@נשמה כללית

וואו האמת שהיית מדויקטוב ה' לכל!!!!


תודה...תות"ח!


לפי דעתי ''דוס'' זה כינוי גנאי לחרדים, עוד משהו?קולמוס הנפש.


גם אני עד האולפנה חשבתי ככההרמוניה


למה?ב"ש


כי זה מה שהכרתי...הרמוניה


...ב"ש

אבל למה כינוי גנאיי??

כי ככה זה... דוס זה מעליב ומשפיל כי זה "הדוסים האלה"הרמוניה

המסכנים מהטלוויזיה...

...ב"ש

מה כאילו 100 שעריםם??

 

חחח לא גם ב"בהרמוניה


עזבי סתם שנאת חינם ועוד זה אשכרה השפיע עלייהרמוניה


./ב"ש

בחיים לא ידעתיי את זהה..

וואיי זה מוזרר

\

אני הרבה פעמים תוהה איך אנשים יכולים לחיות חיים כל- כך שוניםהרמוניה

תחת אותם השמיים

..ב"ש

מהבעיהה?

 

כמו פה, את לא יודעת כמה אותו דבר יכול להתפרש בדרכים שונותהרמוניה


...ב"ש

אממ

וואיי ממש שונות..

חח זה מצחיק לשמוע שזה גנאיי

כן...🙃הרמוניה


הרבה מאד אנשים, משתמשים בזה כמילת גנאי..קולמוס הנפש.

המון.. אולי אפילו רוב..

למה לא להשתמש במקום במילה שלא משמשת אף אחד לכינוי גנאי? פשוט, ''חרדי''.

נכון אבל אנחנו יכולים לשנות את זה לא?הפילוסופית

כאילו להפוך את זה לשבח...שנניח אני מחפשת חברות דוסות, ואני דוסית גאה

ממש לאשושיאדית
אני דוסית גאה
כל אחד בוחר אם להתגאות בזה שהוא שומר תו"מ או ח"ו להתבייש....
אם זה מעליב אותך - ההפסד כולו שלך!
אני חרדי גאה, זה כמו שמשהו יקרא לי טמבלקולמוס הנפש.

ואני אגיד ''אני טמבל גאה'' מוציא לשון

המילה משמשת רבים לכינוי גנאי לחרדים.

אז אני לא אוהב את השימוש בה, אין לזה שום קשר להאם אני מתבייש בהיותי חרדי..

מה?שושיאדית

השם ישמור...

למה אתה חושב שחרדי = טמבל?

 

תלוי למה אתה קורה חרדי, להשקפה, תפיסת העולם, או השתייכות לחברה מסויימת?

 

אני חרדיה בהשתייכות לחברה.

בהשקפה אני נגד חרדים...

היה לי טעות, טעות סופרים..קולמוס הנפש.אחרונה

תחליפי את המילה חרדי בכותרת, למילה דוס..

התבלבלתי, סורי..

כל בנאדם מגדיר דוס אחרתב"ש

אז לדעתי דוס זה מישוו שאיכפת לוו מהמצוות וכל זה..

דתי יותר מהסביבה שלוהחנונית


דוס- תרגום.שושיאדית
דתי.
בעיקרון דוס באה מהמילה "דת" בהברה אשכנזית, משהם הכל התפתח...

כל אחד לפי רמתו הוא מגדיר אדם כ"דוס" או לא...
בגדול, זה תלוי ברמה בה הוא באמת שומר על הדת שלו, מתי הוא ראוי לנשוא את התואר "דוס", כמישהו שבאמת שומר על הדת.
קלה כבחמורה.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך