שייך? לא שייך?
ראוי להפגש ביום השואה?בינה.
שייך? לא שייך?
שייך מאוד. אנחנו צריכים למלא את החוסר של 6 מליון.חסדי הים
גם אין לזה תוקף הלכתי.
נערךכלי פשוט
לדעתי כןצהרים
נראה לי שזה בסדראליזבת'
חושב שזה בסדרחדשכאן
איך שאתם מרגישיםultracrepidam
אם אתם מרגישים בנוח עם זה, אין בעיה
לעניות דעתי, אפילו חשוב בדווקא.הָיוֹ הָיָה
קביעת יום השואה בימי ניסן היא מנוגדת להלכה. ואדרבה - אין לשתף פעולה עם זה ולנהוג באמת במיעוט שמחה.
מילא כשלא עושים כלום.. אבל מי שרוצה לעשות משהו כיף ונמנע מכך בגלל יום השואה - לכאורה עובר על ההלכה.
אתה די קיצוני 😏חדשכאן
אנלוידע, אני באמת רואה בזה בעיה הלכתיתהָיוֹ הָיָה
להמנע אקטיבית זו מעין אבילות בפרהסיא. אסור.
הרבה יהודים לא מסתפרים ולא מתחתנים בשבוע הנוכחיultracrepidam
ולא שומעים מוזיקה.
הם גם לא בסדר?
אני בטוח שאתה יודע את ההבדלהָיוֹ הָיָה
שאת זה המדינה החליטה וזה מנהג קדום? זה לא שיקול הלכתיultracrepidam
אם יש מנהג קדום לנהוג אבלות (מסוימת) בחודש ניסן, לא רואה הגיון לאסור על המדינה לקבוע יום זכרון בחודש ניסן.
אם זה סתם כי אתה שונא את המדינה, זה לא בריא לך לשנוא מוסד שחזק ממך.
זה לא שיקול הלכתי? נו נו...הָיוֹ הָיָה
אתה נכנס לנישות מיותרות, אני האחרון ששונא את המדינה (יכלת להסתכל קצת בכ"א...)
השאלה היא מידת הסמכות, זה הכל.
כל הרבנים, והרבנות הראשית, התנגדו לקביעת יום השואה בניסן (ר' אברום פעל הרבה למנוע את זה) והם היו יהודים שנהגו דיני ספה"ע לכל דקדוקיהם.
ואוסיף משהו...תות"ח!
שהמדינה היא מדינת היהודים לכל דבר ועניין, ומתוקף היותה כזאת, איננה יכולה להנחיל מנהג אבלות שמנוגד להלכה פסוקה ושררה על זה הסכמה בין כל הרבנים. (דבר שהוא די נדיר, אגב...)
ועוד משהו שאני לא מבין, המדינה היא "ממלכתית" מאוד כמו שאת אומרת, ומייצגת את כולם וכו'...אך כאשר מתגלעת מחלוקת שקשורה לנושא הלכתי ודעת הרבנות הראשית שהיא קובעת הסמכות לעניינים אלו וסמכות זו ניתנה לה ע"י הממשלה, היא לא כדעת "המדינה", איך היא ממשיכה ללכת ראש בקיר וליצור מחלוקות מיותרות...?
אם הייתה מקבלת את דעת הרבנות הראשית, הכל היה בא על מקומו בשלום, במיוחד לאור העובדה שמצד אחד הטיעון של הרבנות הוא טיעון הלכתי שאסור לנו לעבור עליו, ואילו כל הסיבה שהתאריך הזה נקבע ע"י הממשלה הוא סמלי בלבד ולא מהותי, ולפי דעתי מרד גטו ורשא הרבה פחות ייצוגי וסמלי מאשר עשרה בטבת, אבל נו, שוין, ולמרות זאת הממשלה התעקשה ובחרה בתאריך הזה.
אינני שונא את המדינה (למרות שטיעון זה לא הולבש עליי, אך שלא יהיו חלילה אי הבנות...), אך כאשר "המדינה" איננה מתנהלת בצורה נכונה ומתערבת בדברים לא לה ומתעקשת על דברים וכופה את דעתה בנושא ששייך לרבנות הראשית, זהו דבר שאני לא מסכים איתו ומבחינתי החלטות של בשר ודם, פוליטקאים שאינם מבחינתי מייצגים כלל את העילית של החברה, אינן החלטות "קדושות" שאני חייב להסכים עם כולן ולהתייחס לכולן כאל "גזירת הכתוב".
ומבחינתי ההגדרה שלך ל"מדינה" איננה נכונה, אבל בסדר...ההגדרה של מדינה היא לא רק הפוליטקאים ולא רק אותם אנשים שקבעו את זה, בכוונה יש חלוקת כוחות לכל מיני גופים, והגוף שנועד להיות הגוף שאחראי לענייני דת הוא הרבנות הראשית ומבחינתי הוא המייצג שלי של המדינה לענייני דת ולא אף פוליטקאי דיקטטורי אחר.
לא נראה לי שלהימנע מלעשות משהו בפרהסיא, זה נקראחסדי הים
מבחינה עקרונית אין בעיה עם אבלות בניסן כמו שחלק נוהגים בספירת העומר, כי בניסן יש חובה של שמחה ואבל לא חייב להצטער: "שאף על פי שהוא חייב לנהוג אבילות של נעילה רחיצה וסיכה להראות כבוד מתו אינו חייב להצטער" (רש"י סוכה כה.)
אני מסכים שיש בעיה אם מצטערים, כמו אם רואים כל מיני סרטים על הזואה שגורמים צער וכדומה.
השאלה מה הקריטריון של פרהסיא..הָיוֹ הָיָה
לא בהכרח עשרה אנשים..
(מותר לאבל לשבת על כסא נמוך בשבת אם הוא לא בציבור? אסור.
לכאורה המדד הוא ה"אקטיביות", בחירה לעשות/ לא לעשות משהו בגלל זה.
החשבון שלך נכון לגוית, אבל בניסן גם אסור להתאבל.
ספיה"ע לא דומה. יש הבדל בין המתקנים...
..מבשר שלום
זה לא נוגעהָיוֹ הָיָה
לא דיברתי כאן לענין חילול ה' וקידושו.
למעשה, אני לא יודע למה בכלל נכנסתי לפינה של כן פרהסיא או לא פרהסיא, אבלות אסורה בניסן גם בצנעא.
אני סתם הערתי על הפרהסיה. כמו שכתבתי לעילחסדי הים
הבעיה היא אם מצטערים ולא שמחים.
יש בשו"ע לגבי אבל שקראו לו לעלות לתורה בשבת, שלהימנע מלעלות.אדם כל שהוא
זה פרהסיא (יו"ד ת,א)
כן. זה כולם רואים שהוא נמנע. אני התכוונתי שהיא נשארתחסדי הים
אכן.תות"ח!
הלכתית כל ימי ניסן הם שמחים ולא אומרים בהם תחנון.
והרבנות הראשית התנגדה לקביעת תאריך זה בימי ניסן, אך המדינה בכל זאת החליטה לקבוע בימי ניסן, וזה לא נתפס על הדעת, למרות הגישה של המדינה בהרבה נושאים של "ממלכתיות", פה דווקא היא בחרה ללכת "ראש בראש" ולא לקבל את דעת הרבנות הראשית ודעת ההלכה היהודית הפשוטה בנושא. בושה.
זה לא מנהג אבלות בכלל להימנע ממשהו שעושה לך גם כייףנופת צוף
אסור לאבל לצאת לדייט?
פעם ראשונה שאני שומעת על כזה דבר.
הרעיון שעומד מאחורי ההימנעותהָיוֹ הָיָה
לא אסור לאבל לצאת לדייט. אבל כשמישהי שואלת אם למנוע יציאה - היא באה ונותנת משקל לקביעת האבלות של היום הזה. וקביעה זו היא נגד ההלכה.
סבבה, אתה צודקנופת צוף
אני גם חושבת שזה דבר נורא ונגד ההלכה לנהוג מנהגי אבלות בימי ניסן
עם זאת בחורה שנמנעת מלצאת לדייט,
אולי משתפת פעולה עם מי שהחליט לקבוע את היום בתאריך הנל נגד רצון ד',
ובמילים שלך נותנת משקל לקביעת האבלות של היום הזה
אבל לא נראה לי שאפשר לומר שיש איסור הלכתי להימנע מלצאת לדייט/
שאם היא נמנעת היא עוברת על ההלכה כי נוהגת מנהגי אבלות בפרהסיא.
פשוט כי זה לא מנהג אבלות להימנע מלצאת לדייט
כ"ש וק"ו כשזה לא פעולה אקטיבית.
אני אנסה להסביר קצת יותר את כוונתי:הָיוֹ הָיָה
אני לא אומר שהמניעה יציאה לדייט בעצמותה - היא מנהג אבילות.
אלא שמי שלא יוצא - ומנמק, לעצמו, באבילות - אז לא משנה אם אכן זה מנהג אבילות או לא, על כל פנים הוא מחליט "להתאבל", בדרכו שלו.
נכון שזה לא אקטיבי, חיפשתי הגדרה שתסביר בכל זאת.. הנקודה היא שזה אמנם לא אקטיבי פרקטית, אבל זה אקטיבי רעיונית - שי כאן בחירה מוצהרת להימנע, בדווקא. זה לא שבמקרה היא לא יצאה.
לבא ולומר: "אני לא עושה היום XYZ (ולא משנה אם זה דברים של אבלות במהותם או לא) בגלל יום השואה" - זה לקבל את האבילות.
זכור לי שמכבדים את היום זהadvfb
גם אם מדברים על כך שזה נקבע בחודש ניסן מציינים את היום בצורה מכובדת.
לא סותרהָיוֹ הָיָה
היית עושה משהו דומה עם מישהו אחר באותו יום?advfb
מה המטרה של היום? האם זה גורע מהמטרה?
..מבשר שלום
ממתי יש יום יארצייט לקדושי השואה הי"ד?
נהוג שעושים בי' בטבת.
הרבנות הראשית התנגדה כיוון שניסן זה חודש שמח ואין בו תחנון, המדינה רצתה בגלל שביום הזה פרץ מרד גטו וורשא-וזה סימן לגבורה היהודית.
מבין מאוד את השאלה..מישהו איתי
מתלבט בעצמי ממה להימנע ביום הזה, באופן כללי
למרות שזה נגד ההלכה שקבעו את היום הזה בניסןנוגע, לא נוגע
יתכן שכן הייתי נפגש, אבל זו הייתה פגישה מסוג שונה (מבחינת התוכן והאווירה), שאז זה בסדר בעיניי ואולי אפילו רצוי.
כל דבר שקשור לבניין עם ישראל,שייך ליום הזיכרון לשואה ולגבורהפשוט אני..
תודה לכולם
בינה.
פעם לא זכרנו שיום השואהאיכה
ועוד היינו יחד בצפירה
מהסיפורים שקורים רק לך
בינה.
איכה
אוי..מישהו איתי
אין על פאדיחות משותפות!advfb
אני זוכר בשם הרב מלמדחמדת66
שסבר באמת שהדרך לדתיים לציין את יום השואה היא בניסיונות להתחתן או משהו בסגנון.
בבנין ירושלים ננוחם. נראה לי מתאים, לא אוירה של קלות דעת..ד.
תודה לכולם.בינה.
משהו חמוד שכתב יהודה גזבר פניגשטיין:כבר לא ישיבישעראחרונה
שוב נזכרתי שפעם הייתה איזו מישהי שהתעניינה בי או משהו (בטח זה היה להפך) ואיכשהו כי צבא יצא שאנחנו יכולים לצאת לדייט ראשון רק בערב יום השואה או שנחכה שבועיים. שנינו לא רצינו לחכות אז אמרנו טוב זה שנצא זה יהיה הניצחון על הנאצים ועוזריהם, בואי נצא.
בקיצור יצאנו וכל בתי העסק סגורים מה גם שזה לא מתאים אז הלכנו לאיזו גינה קטנה בגבעת שמואל וישבנו שם אני והיא בנדנדה כזו שאם האחד עולה השני יורד ולהפך, ושם התנדנדנו וניסינו לדבר על כל מיני דברים כמו איפה למדתי ביסודי ואיפה היא עושה שירות לאומי ומכיון שהמרחק בין שני צדדי הנדנדה גדולים, היינו צריכים לצעוק זה לזו ולאט לאט נמאס לנו עד שהשתתקנו ורק התנדנדנו בשתיקה.
ואחרי כמה זמן המישהי אמרה תגיד מה היה קורה אם היינו ניצולי שואה, ואני אמרתי מה זה אומר, והיא אמרה תחשוב שאנחנו ניצולים ונפגשים באקראי בגינה בלודג' ומגלים ששנינו יהודים, מה היה קורה? ואני אמרתי - אני לא אוהב את הכיוון שהשיחה הולכת אליו, והיא אמרה מה יש לך, תזרום.
אמנם אין חוק שמכריח אותנו לזרום בדייט ראשון אבל אף אחד לא רוצה לצאת כבד, ואמרתי אוקיי, מגניב. נראה לי שהיינו מספרים בדיחות שואה. והיא אמרה בטח היינו מספרים זה לזו בלחש שאין אלוהים. ואני אמרתי 'אין אלוהים?' בתמיהה מזוייפת, והיא אמרה 'נו, בשואה', ושנינו צחקנו לרגע קצת כדי להסתתר עם הצחוק מאחורי המחשבה שאולי באמת אין.
והיא אמרה נראה לי שאם שנינו היינו ניצולים היינו מתנפלים אחד על השניה ולא היה אכפת לנו מי זה מי ומה זה מה ואם יש אלוהים כן או לא רק נוגעים ומשתגעים ומתחבקים ועושים כל מיני דברים כי מה זה משנה אופי ואישיות העיקר שנינו יהודים ונמשכים זה לזו וזה מספיק.
ואני אמרתי - כן נשמע הגיוני שככה. והיא אמרה - טוב. ואני אמרתי - טוב. והיא נרעדה ואמרה - קר לי. ואני אמרתי - טוב. ועשיתי מה שגברים עושים כשנשים אומרות שקר להן. ואחר כך חזרתי הביתה וחשבתי שהיה מוצלח בעצם וסיפרתי הכל בטלפון לעומר. ועומר אמר - עזוב, היא תזרוק אותך בסוף.
ואני אמרתי איך אתה יודע. ועומר אמר כי היא לא רוצה אותך, היא רוצה מישהו באופן כללי, ואתה פשוט הזדמנת למקום. פשוט קר לה בנפש, וברגע שיתחמם היא תבין שהיא לא רוצה אותך ותלך. ואני אמרתי איך אתה יודע, והוא אמר כי רק נואשים מדברים על שואה ומין ואלוהים וקור בדייט ראשון.
ואני אמרתי - גם אני נואש. והוא אמר - הכל עובר בסוף, וגם לך זה יעבור. ואני אמרתי - מה אתה מבאס. ועומר אמר- מה אתה יוצא לדייט ביום השואה. ולא היה לי מה לענות לו, מה גם שהוא צדק והיא נפרדה ממני אחרי חודש בשיחה של שלש שעות שמתוכן היא שתקה שעתיים ושלשת רבעי. ועומר אמר כן, זה היה ברור שהיא תשתוק. ואני שאלתי למה, והוא אמר - כי אחרי השואה כבר אי אפשר להגיד כלום, רק לשתוק.
וזה היה קצת בדיחת שואה, אבל גם קצת נכון.
זה כואבהפי
להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..
למרות שממש התכוונתי אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.
ואז
לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר
ואולי זה הולך לשם ?
גאולה כללית ופרטית
חג שמח
לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..
אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים
מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.
אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".
הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.
הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.
כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.
כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.
ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!
נכון ממשהפי
3>ברוקולי
😶זיויק
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי
גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד
רק נותר לנו למשוך אותו
מבין?
כן. מבין..בנות מרכלות עלי
אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה
😜בנות מרכלות עליאחרונה
כן, מביןארץ השוקולד
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
חנוכה שמח🥰
המהירות של שוק השידוכיםadvfb
ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.
לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,
מה דעתכם על זה?
למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb
אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..
כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.
קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.
אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.
העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.
ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות
אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?
אולי זה יותר הצורה.
מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?
ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.
באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.
לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.
ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..
אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb
אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.
ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.
ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.
אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.
אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק".
אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.
כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.
לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם.
השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.
לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020
"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."
יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.
מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).
אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.
יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.
אין עליךadvfb
אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.
זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.
אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.
נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020
אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.
כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?
הבנתי נכון ?
כןadvfb
אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.
ישר כוח!
תודהלגיטימי?
באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.
אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]
וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...
תודה על ההסבר על השוק.
נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.
זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..
מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.
נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות
אתה מתכווןהפי
שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .
אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר
האופציה הראשונה חחחadvfb
אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים
מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר
וואו. מעניין.פצלשי"ת
אצלי אני לא מרגישה ככה
הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..
וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש
אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד
אני לא חושב,
אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.
התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb
בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.
כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא תשובה כפרהadvfb
על עצם ההצעה.
אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.
תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.
אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.
אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb
ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.
מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.
לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.
ככה מסתבר לי
מקווה שהפעם זה מובן חח
זה מובןארץ השוקולדאחרונה
הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020
אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע,
אבל אם כן קיימים, אז זה בונוס נחמד מאוד.
אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.
אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח.
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.
לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס.
היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )
ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס.
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.
הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות) כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל.
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.
יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.
נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
ימי חנוכה שמחים לכולם.
מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy
כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג
אופס ימי החנוכה😂
לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה
ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים,
כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב
מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים
"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.
חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.
האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?
הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?
יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.
אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.
הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.
בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.
יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.
הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.
נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.
לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.
לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.
עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.
השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."
התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.
😂😂😂
מדהים!חרמון
מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.
תודה!
תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
להתחיל קשר חדשראובן255
שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי
אני מעוניין לחזור לדייטים
מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?
אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?
תודה לכולם תזכו למצוות
מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד
נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.
מה זה אומר ראש פתוח?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?
האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?
האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?
מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?
האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?
או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?
כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות
המון בהצלחה
תשובה לארץ השוקולדראובן255אחרונה
זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות) אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג
מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב
ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות
לא.לגיטימי?
יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.
אבל מעבר לזה,
הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,
אבל לא רק.
להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,
ככל שיש לך כח להתמודד..
אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע
מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..
והרהרתי בשאלה האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!
כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.
לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!!
שזה הבסיס.מוקי_2020
-דעתי-.
המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.
ניקח את שוק הרכב.
אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,
אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.
עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.
אבל קודם הבסיס.
ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.
במה הוא עובד ?
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ?
כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)
בהצלחה.
..שפלות רוח
אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"
חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥
זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה
סוף סוף הרגשתי שהפורום נתן לי משהו.מוקי_2020
נסעתי באוטובוס ציבורי,
ואוטובוס טיולים חסם את כל התנועה כי הבנות, המון בנות, המון המון בנות פרקו מלא דברים, חוץ ממקרר, הוציא מתוכו הכל.
זה היה נראה כמו מופע קסמים.
ואז נהג האוטובוס אמר משהו, "עוד פעם החרדים האלה...אבל למה ככה לחסום את התנועה ? אני לא מבין את זה..."
עכשיו בעיקרון, אני בדברים כאלה לא מתערב, אבל כאן לא יכלתי לשתוק.
אמרתי לו ברוגע, בנחת , "אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)".
שבת שלום
מי יתן, שאחרי השבת הזו יחל השינוי הגדול שכל אחד מצפה לו.
עכשיו ברור לכם, שכאשר קורה שינוי גדול בחיים, לפניו יש שבת אולי מיוחדת אולי שגרתית, שפשוט מבחינת זמנים מגיע לפני אותו שינוי.
אני מאחל לכולם, לכל אחת ואחד בפורום הטהור הזהו, שהשבת הזו היא השבת לפני השינוי הגדול.
..שפלות רוח
"אלה לא בנות חרדיות, החמודות האלה שייכות למגזר הדתי-לאומי (גוש עציון)"....ואם הן היו חרדיות אז? היה אסור להן לעצור שניה ולהוריד את הדברים?
ואני לא מתפלא שזה מה שלקחת מהפורום הנ"ל..זה אומר המון על משתתפיו.
הוא צוחקאני:)))))
אני לא יודעת מה מוזרהפיאחרונה
שקראתי את זה
בפורום הטרור הזה
אולי עכשיו היא כבר החזירה תשובה?חרמון
עדיין לא.
טוב מן הסתם היא עסוקה,
בטח בערב היא תברר ותחזיר תשובה.
מבאס, אבל עדיין היא לא החזירה.
בטח מחר.
משום מה גם מחר היא לא החזירה.
'תגיד, יצרו איתך קשר לברר עלי',
אני שואל את החבר שלי אחרי שלושה ימים.
'האמת שלא..'.
התסריט הזה חזר אצלי לא פעם ולא פעמיים, לצערי זה חזר שוב ושוב. כל פעם מחדש אני אומר לעצמי 'אולי הפעם היא תחזיר תשובה מהר. אולי יקרה נס, והיא תחזיר תשובה אפילו היום..'. אני לא יודע מאיפה זה מגיע, אולי אין מספיק מודעות שיש מישהו שמחכה בצד השני.
אז בנות, כשאתן מקבלות הצעה שימו לב שיש מישהו שיושב ומחכה בצפייה ממש לתשובה שלכן. יתכן מאוד שזה מעסיק לו את המחשבה כל היום, וכל כמה דקות הוא מציץ בטלפון בתקוה שהיא כבר החזירה תשובה. זה אלף בית של בין אדם לחברו.
אני מרגיש ככה עם השכינה הקדושה.חסדי הים
אני רוצה "בחלום אדבר בו". תשובות לכל השאלות העמוקות שלי.
אני מתפלל על זה וכלום בחלום. אני שואל את ה' שהדוד רבא שלי הרב פנחס מפרנקפורט בעל ההפלאה יתגלה אלי וכלום. אין תשובות.
אבל אז כשאני קם, אגב העיון הרגיל שלי בתורה בסדרים הרגילים, אני מגיע ל'הפלאה' ו'לפנים יפות' ומבול של תשובות והדרכות לחיים העכשוויים שלי.
כן. זאת התגלות השכינה דרך ספרי הצדיקים.
תשובות. תשובות. תשובות.
"קול דודי דופק פתחי לי אחותי רעיתי". כמו ששמעתי בילדותי מר' אברום שפירא זצ"ל, הספר דופק לפתוח אותו ועם זה השכינה הקדושה.
אל תחכה למשהו מבחוץ, בחורה שלא רודפת אחריך תעזוב אותה. זה לא שווה את הזמן שלך. תתרכז בלהתענג על ה' וימלא משאלות לבך. תנדב את לבך ל-ה' ולעם ישראל. תתן תתן תתן, אל תצפה לקבל כלום. בסוף, הכל יסתדר. "יִרְוְיֻן מִדֶּשֶׁן בֵּיתֶךָ וְנַחַל עֲדָנֶיךָ תַשְׁקֵם. כִּי עִמְּךָ מְקוֹר חַיִּים בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר. מְשֹׁךְ חַסְדְּךָ לְיֹדְעֶיךָ וְצִדְקָתְךָ לְיִשְׁרֵי לֵב."
כואב אחארץ השוקולד
...advfb
מאוד מזדהה עם מה שאתה כותב.
הצפייה תלויה לפי תקופות בחיים. תקופות שונות בכל התקופה המתמשכת של הדייט וגם איך קמתי היום..
לגמרי רגישות צריכה להיות בנושא הזה. מסכים מאוד מאוד וליבי איתך.
עם זאת, בלי קשר לצד השני שצריך להיות רגיש - חשוב לשמור על איזון.
אם כל דבר קטן מטלטל אותי, כדאי להתבונן למה זה קורה.
מה דפוסי המחשבה שמניעים אותי?
מה החששות, פחדים, דחפים, רצונות שקיימים בתוכי והאם אני מנהל אותם או שהם מנהלים אותי. ואם אני מנהל אותם - איך אני בוחר לעשות את זה.
וזה מפחיד גם לשאול את השאלות האלה, כי זה לא כיף לגלות שאני במקום שלא רציתי להיות בו, אך בד בבד, זה אנושי וזה קורה. אפילו אפשר לומר שאין אפשרות שזה לא יקרה.
ומאזן את מה שאני כתבתי הרגע - זה בסדר להיות לחוץ. בסדר גמור. רק כדאי לשים לב לזה.
האמת לדעתי מי שמציע צריך להיות על זהתפוחית 1
ולא לתת להצעה להתמרח ככה
גם, לא רקadvfb
....אילת השחר
חושבת שזה נכון בכללי לכל מי שאומר כן להצעה, וכשאני אומרת 'אומר כן להצעה' הכוונה ששמעו שיש הצעה, קיבלו מספר לבירורים ויודעים שיש מישהו בצד השני שמחכה.
ולא משנה אם מי שמחכה זה מי ששידך או המשודך.
ברשותך, פונה לצד השני:
דרך ארץ בסיסית...
גם אם עסוקים כל כך ברמה שאין זמן לברר תהיו הגונים ותגידו.
''אין לי פניות לברר'', ותשלחו מישהו שסומכים עליו שיעשה את זה.
''אין פניות ברמה שאין זמן לנשום, אז לברר?", סליחה ששואלת... אבל איפה תכניסו גם פגישות? אם יש זמן לפגישות יש זמן לברר, במיוחד אם זה ימשיך או יקרה בהמשך, זה הרושם שאתם משאירים.
לא עונים לכם בצד שמבררים איתו? תעדכנו בהקדם את מי ששידך שיוכל לעדכן את הצד הממתין. וגם לברר מה קורה שם... יכול להיות שהתקשרו ולא ענה החבר, או שמשהו בקליטה לא עבד או כל סיבה שהיא.
התחרטתם מכל סיבה שהיא? זכותכם... רק תודיעו.
ולך שמחכה -
תברר עם המשדכים, בפרק זמן שמרגיש שזה מספיק זמן לבירור, מה קורה עם הצד השני.
הלוואי ודברים יתוקנו בשורשם ונהיה טובים.
^^צעאחרונה
בין אדם לחברו זה בהחלט חשובלגיטימי?
ובאמת מבאס כשקורה רצף כזה.
אבל לא יפה להוציא שם רע על כל הבנות..
[וקרה לי גם הפוך - מישהו פנה אלי באתר, ביקש לברר, ולקח לו כמה ימים. שאלתי את החברה שלי אם הוא דיבר איתה, ואמרה שלא. שאלתי מה קורה, ועדיין לקח לו כמה ימים..]
אני רוצה להגיד שבאופן אישי -
לפעמים הבירורים לוקחים זמן. שולחים הודעה לחבר, הוא לא זמין, מחפשים אולי מישהו אחר שמכיר, והוא בדיוק במילואים וכו וכו'.
מעדיפה לקחת עוד יום בבירורים מאשר לצאת עם מישהו ולהתבאס שזה יכל להיות ברור מהטלפון שלא שייך.
אבל אם זה מתעכב - נראה לי נימוסי להגיד משהו כמו - אני בתקופה עמוסה, צריכה עוד זמן, סליחה.
ועוד משהו קטן - כמעט תמיד, אם קיבלתי הצעה ביום מסוים, וכבר באותו יום ביררתי - לא נתתי תשובה באותו היום. רציתי לישון על זה לילה.
