Change my mindפשוט אני..
שרשור Change my mind (שנו את דעתי), כי מה שעובד בפייסבוק יכול לעבוד גם כאן!

הרעיון הוא כזה:
כל מי שיש לו דעה שלדעתו היא חריגה ביחס לסביבה, והוא רוצה לדון עליה, יגיב להודעה הזאת ויכתוב מהי אותה דעה.
בתגובה לזה, אנשים צריכים לשכנע אותו למה הוא טועה (והוא יכול להשיב להם, וכן על זו הדרך).

כדי שזה יהיה מעניין, תשתדלו לכתוב דעות שיש באמת מה לדון עליהן, ולא דברים כמו ''דג אמנון יותר טעים מדג סלמון''.

כדי שיהיה סדר, אני מדגיש:
דעות לא פופולריות - לכתוב בתגובה להודעה הזאת.
תגובות לדעות של אנשים אחרים - לכתוב בתגובה לאותן דעות.

אם הרעיון יילך טוב, זה יכול להיות שרשור מאוד פורה ומעניין.

מוכנים?
אנחנו חייבים להמשיך ולפרנס ערבים, קודם כל לטובתנופשוט אני..
אם לא יהיה להם מה להפסיד,
אם לא יכירו יהודים בשום צורה,
אם הם יהיו נטל על מערכת הרווחה,
אם הם לא יצטרכו להתחבב עלינו בשביל להתפרנס,
אז הפרעות שהיו עכשיו הן כאין וכאפס לעומת מה שמצפה לנו.
אני לא חושבת שיש להם מקום כאן בארץ בכללעשב לימון


אבל זה המצב, מה זה משנה מה אנחנו חושבים?פשוט אני..
אני לא חושב שצריכים להיות חולי סרטן, אז מה? עדיין יש.
אז השאלה היא לא ספציפית כדאי להעסיק או לאעשב לימון

אלא אם כדאי לתת להם כאן אחיזה וטעם להישאר כאן.

 

כי כשיש להם עבודה, אז יש להם למה להיות כאן. וגם יש להם יותר כסף להשקיע בתנאי החיים- בתים, מכוניות, רמת חיים. וזה נקרא בעברית- להשתקע

אז אם אנחנו לא רוצים שהם ישתקעו כאן, לא נעסיק אותם.

זה לא רציניפשוט אני..
יש כאן מעל ל-2 מיליון ערבים, את באמת חושבת שללא פרנסה הם יקומו ויעזבו?
לאן?
מי יקבל אותם?
מי מחכה להם?

הם כאן, זאת עובדה. עכשיו השאלה היא איך להתנהג במצב הנתון הזה כדי שיהיה לנו כיהודים כמה שפחות נזק.
אז השאלה היא טובתי האישיתעשב לימון

ובכן, טובתי האישית היא לשמור מהם מרחק. לא להעסיק אותם ולא להתיידד איתם.

 

ושכל אחד יעשה כטובתו האישית ומה שנראה בעיניו..

זה מה שאתה מתכוון?

 

לא דיברתי על טובתך האישית, אלא על טובתו של העם היהודיפשוט אני..
האם לעם היהודי טוב לחיות בשכנות למיליוני ערבים עניים שלא מכירים אף יהודי,
או שלעם היהודי טוב לחיות בשכנות למיליוני ערבים שמרוצים מהחיים ואוהבים את הקולגות/לקוחות היהודים שלהם.

ברור שהכי טוב אם היינו חיים בלעדיהם, אבל כאמור זה מצב נתון שאותו לא ניתן לשנות כרגע.
הם יתשקעו כאן אם תרצה או לאMonica Geller
לא תגרום להם לעזוב, תאמין לי.
בדיוק כמו שהם לא יגרמו לך לעזוב למרות הפיגועים והמלחמות.
הם כאן כדי להישאר וגם אנחנו, אם לא נחיה בדו קיום עם החלק הנורמלי שלהם (ויש) הלך על כולנו.
כן מסכימה להעדיף עבודה יהודית על ערבית במקרה ששתיהן שוות, אבל חרם כלכלי זה גול עצמי לנו..
זה נשמע תבוסתני משהו..חדשכאן
עריכה: אוסיף הסבר כדי שתהיה תגובה יותר מכבדת.

בעיני, אנסה לעזור למישהו שיהיו לו חיים טובים כי אני חושב שזה מה שנכון לעשות - כי אני רוצה לעשות לו טוב. בנוגע לערבים: או זה, או כי אני לא חושב שצריך לגרש אותם מכאן וממילא אם הם חיים כאן הייתי רוצה שיהיו להם חיים טובים יותר ככה זה ייטיב לכולם.
אבל, אם הסיבה היא כי בלי זה הם יעשו לי בלאגן, מכה לפנים ומשילות.
תוכניות לשיקום אסירים זה תבוסתני?פשוט אני..

מותר למדינה לחשוב על טובתה ועל דרכים להורדת הפשיעה, אין בזה שום תבוסתנות. זה לא שבמדינות עם משילות חזקה יש 0% עבריינות.

תלוי....מישהו כל שהוא
צריך איזון בין עונש מרתיע ותוכנית שיקום טובה
הליכה לקיצוניות בשני הצדדים לא נכונה
חושב שמה שכתבת למעלה דומה יותר לפרוטקשןחדשכאן
מלתוכנית שיקום.
אולי ההבדל הוא נק' המוצא. האם אתה נותן כסף מתוך משילות או מתוך פחד מחוסר משילות.
מצד אחד צודקפרש בודד
מצד שני זה חייב לבא עם יד חזקה ואכיפה משעמותית מולם.
כי כרגע הם מרגישים שאין דין ואין דיין ולכן מרשים לעצמם לעשות מה שבא להם.
נשמע לי כמו שלב נכון וכואב בדרך לריפוי והבראה.בן מערבא


אבל בשילוב של נאמנות אזרחית למדינהמישהו כל שהוא
ברגע שהם לא מכירים בעובדה שזו מדינה יהודית וכך זה גם ישאר זה רק דוחה את הקץ לבלאגן גדול יותר
כפי שראינו ממש לאחרונה ...
מה זה "נאמנות אזרחית", מלבד הצהרה חסרת משמעות?פשוט אני..


יש לזה השלחות בכל מיני תחומיםמישהו כל שהוא
שלילת אזרחות ממי שמבצע פשע על רקע לאומי
כולל תמיכה ועידוד טרור.
מי יכול להיות ח"כ (למשל זועבי לא)
תיקצוב למוסדות חינוך ותרבות לפי תוכן
דגלים
ימי זעם
שירות צבאי או אזרחי
האכיפה והענישה כמובן צריכה להעשות בצורה הגיונית למשל נושא משרה ציבורית לא יוכל לתלות דגל פתח בביתו





ואני מניח שעם חשיבה על הנושא יש מה לדייק ולשפר
מגניב. אני אתחיל. אלהים לא משגיח. ואין השגחה פרטיתדי שרוט
כפי שאנחנו מבינים אותה.

לצורך העניין, השואה לא קרתה כי ככה אלהים רצה, אלא כי ככה בני אדם רצו.

את כל החולאים הרעים של בני האדם אני מניח לפתחם של בני האדם ולא לפתחו של אלהים.

אלהים ברא את העולם ונתן לבני האדם לרוץ איתו.
הכדור עבר מהידיים שלו לידיים שלנו.
הממממ... אתה לא מתחיל 😛פשוט אני..

זה לא פופולרי להוציא לשון. ככה אמא לימדה אותידי שרוט
😜
אין הבדל בין דברים לאומיים לפרטיים?פשוט אני..
נניח שאני מסכים שאם הלכתי ודפקתי את הזרת בשולחן, אז זה לא עונש מ-ה' אלא חוסר תשומת לב שלי.

אבל זה ככה גם בדברים לאומיים וגדולים?
החרבת בתי המקדש?
שיבת ציון?
הכרזת בלפור?
השואה?
הקמת המדינה?
כיבוש ירושלים והשומרון?
הכל סתם קרה בדרך הטבע, ללא כל תכנית אלוקית?
לדעתי "תוכנית אלוקית" הייתה רק בעצם הבריאהדי שרוט
כל השאר, בדרך הטבע.

העם היהודי, על כל הנפלאות והקסם שיש בנו, שרד המון.
הרוב מייחס את זה לשמירה של אלהים את בנו בכורו.

אני טוען שמתוך אלפי עמים שהיו ונכחדו, זה לגמרי מסתבר סטטיסטית שיש עם אחד ששרד למרות שניסו להכחיד אותו.

וגם, כמו שאני מניח לפתחם של בני האדם את השואה, ככה אני מניח לפתחם של בני האדם את השמירה החזקה על "הדבק" של תורה ומצוות מה שעזר להם לשרוד על אף הכל.

וכן, למרות כיבוש הארץ, למרות, הצהרת בלפור, האתחלתא שלנו יכולה ביום מן הימים להעלם כמו שהיא חזרה והופיע.



פעם קראתי טור של הרב רוזן ז"ל בעמוד האחורי הקבוע שלו בשבת בשבתו שבו הוא כתב ש"השם לא הבטיח לנו שהבית השלישי גם לא יחרב. אמנם חז"ל דיברו על כך המון שמובטח לנו שלא יחרב בית שלישי, אבל זה לא נחתם בטבעתו של הקב"ה" (כמובן לא מילה במילה).
אז מה אתה אומר בליל הסדרפשוט אני..
בשעה שכולם מזמרים ''והיא (ההבטחה של הקב''ה) שעמדה לאבותינו ולנו... והקב''ה מצילנו מידם''?

לכאורה הדעה שלך סותרת את זה, כי לפיה אף אחד לא שומר עלינו אלא זה סתם פוקס ששרדנו
"והיא שעמדה" זה אמרה. או אולי ייחוס.די שרוט
או אולי אפילו תלושת הכרת הטוב.

פשוט מייחסים את זה לשמירה ישירה של אלהים עלינו.

אין לי ספק שחז"ל האמינו בזה. אבל זה יותר אמרה כזאת. סוג של דרך חינוכית או שיטה חינוכית לשמר את הדת עצמה כלפי האנשים.
בקיצור אתה לא מאמין בחלק הזה של ההגדהפשוט אני..
אלא אתה רואה בו משפט יפה ותו לא.

אכן, דעה לא פופולרית 😘
מה עם התורה? והנביאים?צ'יאל

הם מדברים כל הזמן על השגחה ושכר ועונש.

אוקי, אז מה מחזיק את העולם קיים?Monica Geller
כן הוא נתן לבני האדם לבחור ברע. זה אומר שהוא עזב אותנו פה?
ואם כן מה הפואנטה?
מה שמחזיק את העולם קיים זה הטבע אבל לא לאורך זמן.די שרוט
הטבע מאזן את עצמו. כלומר, יש ברירה טבעית וככה העולם משמר את עצמו.

הסיבה שהטובים מנצחים כרגע היא לאו דווקא בגלל שהטובים צודקים יותר, אלא כי הם יעילים יותר מה לא טובים בלשמור על העולם.

(ההנחה שטובים ורעים מקובלים עלי ועליך).

בעוד שהיטלר למשל היה רודן בעל שליטה ריכוזית, וגם סטאלין, וגם כל רודן אחר, השליטה הדמוקרטית יעילה יותר במערכות כלליות כי המידע שעובר הוא מבוזר ולא מרוכז. ככה יש יותר כוח לבני אדם לשתף פעולה.

אממה, גם הטובים יכול מאוד להיות שימיטו אסון על עצמם והאנושות בדמות של זיהום אוויר, חור באוזון, גזי חממה, דלקים מאובנים, פיצוץ אוכלוסין וריקון העולם מהמשאבים שלו.

מבחינה אסטרופיזית, בין כך ובין הגלקסיה שלנו שביל החלב בסוף "תבלע" על ידי חור שחור או על ידי השמש עצמה.


והפואנטה? אין סתירה בין הפואנטה של קיום מצוות ולהפוך את העולם לטוב יותר למרות שהוא לא ישאר לנצח.

להפוך את העולם לטוב יותר זאת ה-פואנטה ואין סתירה באמונה ב"עולם הבא" כל שהוא.

אני אישית נוטה להאמין שיש דהר רוחני כזה כמו עולם הבא.
למדת מלחמות השם של הרלב"ג ?ekselion

נדמה לי שמה שאתה מתאר קרוב להשקפה שלו

בהחלט מעניין 

לא למדתי. אבל אסתכל על זה.די שרוט


ברירה טבעית שמה את הבחירה החופשית בסימן שאלהMonica Geller
וגם השגחה פרטית.

אתה מאמין שאלוקים ברא את העולם.

בעצם היחס שלך לעולם ולטבע הוא קצת כמו ללידה.
כמו עובר שבשלב הראשוני תלותי באמא ו׳נוצר׳ אצלה ובילעדיה לא יוכל להתקיים, אבל אחרי הלידה הוא יצור עצמאי שחי בעזרת המערכות העצמאיות שלו.

למדתי בעבר קצת תניא, ויש שם הסבר שדיי משכנע אותי.

מסבירים שם על הבדלים בין יצירות
1. יצירת יש מאין, חידוש לגמרי - בריאת העולם, לא היה שום בסיס, אטום, שאפשר לפתח אותו לעולם שלם.

2. יצירת יש מיש - לקיחת משהו קיים ולהפוך אותו למשהו אחר - לידה (תאי מין) וכל יצירה שיש לנו חומרים כדי לעשות אותה.

ההבדל בינהם שבשונה ביצירת ׳יש מיש׳, יצירה שהיא ׳יש מאין׳ מחייבת תחזוקה תמידית, אותו כח שהיה צריך ליצירה הראשונית חייב להיות בכל רגע ורגע, אם לא היצירה תפסיק להתקיים.

ככה הטבע וההגיון בעולם ואפשר לראות דוגמאות מוחשיות בעולם שלנו-

- אפשר להשוות את זה לזריקת אבן למעלה, אמנם זה לא ׳יש מאין׳ אבל זה חידוש, ההפך מהטבע של האבן, ברגע שהכוח של הזורק תפסיק, האבן תחזור חזרה.

- בקריעת ים סוף, המים התנהגו ההפך מטבע שלהם, חידוש בטבע שלהם, ורואים שם שכוח המחדש (הרוח, ה׳) היה חייב כל הזמן לחדש את החידוש. וברגע שנפסק המים חזרו לקדמותם.

עכשיו, אלוקים הוא כל יכול, הוא יכול גם לעשות מצב שהוא יוצר ׳יש מאין׳ שיכול להתקיים גם בלי היוצר .
אולי באמת אפשר להגיד שהוא באמת ברא ועזב.

אבל איך שאני מבינה את זה - אלוקים ברא עולם לפי חוקים טבעיים ובתוך העולם הוא מתנהג רק לפי החוקים האלה.
זה לא אומר שהוא מוגבל, הוא בעצמו יצר חוקים שהוא מעונין להגביל בהם את עצמו.


אני לא רואה איך ברירה טבעית סותרת בחירה חופשיתדי שרוט
לגבי הניתוח של היד מאין ויש מיש - אני אקס חבדניק ואני מכיר (אמנם כבר הספקתי לשכוח כי זה היה מזמן) את הניתוח הזה.
אבל הוא לא מספק אותי.

אני לא מקבל את הקביעה למשל שביצירת יש מאין זה מצריך "תחזוקה שוטפת".
"יש מאין" זו הגדרה רוחנית שלא כפופה לחוקי פיזיקה וביולוגיה אז אין לי מושג למה צריך לומר שיצירה כזאת דורשת "תחזוקה שוטפת".

לעניין קריעת ים סוף, המקרה הסביר יותר הוא שקריעת ים סוף לא קרה בדיוק כמו שמופיע בסיפור המקראי. כנראה שמדובר על סימבוליזם ומסר שרצו להעביר ולא שבאמת הייתה קריעת ים סוף כפשוטו.

עם הפסקה האחרונה שלך אני יחסית מסכים.
באמת כנראה שאלהים ברא עולם עם חוקי פיזיקה וביולוגיה אבל זה לא בהכרח אומר שהוא חייב להיות "נוכח" בדרך הטבע.

פשוט יותר לחשוב שהוא ברא ונתן לנו לרוץ עם זה. לא בבחינת "עזב" אותנו ועכשיו לא איכפת לו, אלא בבחינת שהוא נתן לבני אדם את האפשרות לעשות טוב ואז להגיע לעולם הבא מה שזה לא יהיה.
ובעצם לא הייתה התגלות אלהית לבני אדם מעולם?נוגע, לא נוגע
וסיפור מתן תורה זה גם סימבוליזם של אנשים שרצו לתקן את העולם וידעו שרק בתיאור של מעמד מופלא אנשים יהיו מוכנים לקבל את החוקים האלה?
אתה שומר מצוות? אם כן, למה? אפשר פשוט לההתחבר לערך המוסרי שמאחוריהן.

ואגב, למה בקיומו של אלהים אתה משוכנע?
המ אני חושבת שאפשר למצוא לזה תשובהפעם הייתי ניקית

בתניא, אדמור הזקן מסביר את זה הכי טוב

שער היחוד והאמונה (פרקים א-ב)

 

בטח יש גם ביוטיוב שיעורים על זה

פעם הייתי חבדניק אז שבעתי תניא 😉די שרוט
הבעיה העיקרית שלי עם זה היאשום וחניכה
הקטנת האלוהות. ולא רק בגלל שיש תחום שמוצא מהשגחתו (בין ברצונו ובין שלא) אלא בעיקר בגלל הטריגר שככל הנראה עשוי להוביל למחשבה הזאת - חןסר היכולת למצוא חוקיות נסתרת בתוך כל הכאוס הזה במציאות. עד שמוצאים איזו נוסחה, באה המציאות וטופחת על פניה ושוברת אותה לרסיסים, וכך הלוך ושוב. מה שמוביל ליאוש ולמחשבה הטבעית לכאורה שאין צורך לערב חוקים אחרים אם הטבע כל כך עיקש ודומיננטי וצודק כל פעם.
וזו לענ"ד קטנות מוחין של האדם שמשליך אותה בחוסר אונו גם על אלוקים.צריך לדעת שדוקא היכולת לחשוב שבתוך כל הכאוס הזה יש סדר היא מעידה על תכנון גאוני של גאון על מאשר סדר וחוקיות בולטים ונראים לעין.
מסכים לחלוטיןekselion


אז אני חושב אחרת. אסביר:די שרוט
הגדרת את זה יפה מאוד בפסקה הראשונה. המציאות טופחת כל פעם מחדש על עניין השגחה אלהית כי המציאות צודקת כל פעם והיא הדומיננטית. זו הגגרה מדהימה, באמת. חוץ מהעניין של הקטנת האלהות.

הבעיה שלי היא עם הפסקה השניה.

בפסקה השניה הבאת באופן עקיף את ההגדרה המוחלטת לאמונה.
עצם הניסיון של בני האדם לדלות "מחשבה" שיש תכנון אלוהי נסתר מאחורי מציאות מסודרת להפליא מביאה לכל הברדק.

כי כל אחד "מסביר" מה לדעתו הכוונה הנסתרת מאחורי פעולה כזאת או אחרת ואז בא אחד אחר ומסביר אחרת ואז צולבים אותו על עמוד, ואז בא עוד אחד שמסביר אחרת ושורפים את הספרים שלו וככה העולם הופך להיות שדה קרב בלי שאין אף אחד שיודע באמת מה קורה כאן.

בעיני אלהים הוא לא "גאון על". כי גאון על זה מושג גשמי אנושי.
אלברט איינשטיין גאון על.
גלילאו גאון על.

המושג גאונות לא שייכת בשום צורה לאלהים. כי זה "האנשה" של האלהות עצמה.

"דיברה תורה בלשון בני האדם"
זה רק בשביל שתהיה לנו בני אנוש נקודת יחוס כדי שנוכל להבין.

אבל אין מושג של ידיעה וגאונות או ראיה ושמיעה אצל אלהים. זה דייך למימדים אחרים לגמרי מעבר להשגה שכלית של בני אדם.

אני מסכים ולא מסכים עם חוסר ההסכמה שלך.שום וחניכה
מסכים בזה שמי שמתיימר לקבוע מסמרות במחשבה שהוא 'עלה' על אותה תכנית, יהיה במוקדם או במאוחר ללעג וקלס על ידי המציאות, הטבע, שליח אלוקים, שיברר לו שהוא במקרה הטוב ראה רק חלק מהפאזל וחשב שהוא חזות הכל.

אך לא מסכים שבגלל שאין ביכולת האנושית, כרגע, באמת לרדת לעומקה, אז היא לא קיימת.

המושג גאון-על הוא כמובן בהשאלה. כי כפי שכתבת יצור אנושי עם תכונות כאלו גורם לנו כמעט באופן טבעי לתחושת הערצה, וייחסתי את זה לאלוקים רק כדי לייצר את תגובת ההכנעה וההערצה מול המורכבות הזאת שבה הוא משתמש. די להשליך ממקצת מחוכמתו הטמונה כמעט בכל גרגיר בטבע כדי להבין שגם התכנית של כל היש כנראה לא כזאת 1+1, אלא יש בה קאץ', יש בה הפתעות, יש בה אירוניה, יש בה סינתיזות, יש בה הברקות, יש בה הפוך על הפוך.
הלשון שלך ציורית ופיוטית מידי בשבילי 🤭די שרוט
אתה בעצם מתייחס לסוגיית הידיעה והבחירהרץ-הולך
יש הרבה מחלוקות על זה הראשונים אבל בגדול אלו השיטות:
רח' בחיי- הקב"ה גם יודע מה אתה הולך לעשות וגם יש לך בחירה חופשית וזה פשוט משהו שאנחנו לא מסוגלים לתפוס.
רוב הראשונים- יש השגחה המהלכים גדולים אין השגחה בפרטים קטנים.
רח' חסדאי קרקש- אני לא סגור ב100 אחוז על השיטה שלו אבל הוא נוטה לצמצם את הבחירה ולהגדיל את הידיעה של הקב"ה.
רלב"ג- הפוך מר' חסדאי הוא טוען שאין כמעט ידיעה ויש בחירה חופשית מוחלטת שזה למעשה כמו מה שאתה אומר.
אני אישית נוטה להגיד כמו ר' בחיי כי קשה לי להגיד שאין השגחה פרטית כשאני רואה אותה בעיניים.
השאלה היותר גדולהפרש בודד
האם באמת אכפת לו אם נטלנו ידיים לפני האוכל? או האם יש 8 פתיליות בציצית?

האם לא הפכנו אותו לקטנוני ע"י מליון וחצי הלכות שלאו דווקא יש להם מהות אמיתית?

אוקיי, חשבתי על זה לפני כמה ימיםאביי

לא יודעת עדיין אם אני צודקת אבל אני בוחנת תאוריה.

בוא נגיד שאלוקים לא נתן לי חוזה התחייבות של 120 שנה. ויש לי רק עוד זמן מוגבל לחיות.

זה אומר שמתישהו אני עומדת לפני בית דין של מעלה וכול האנשים שהכרתי יסתכלו עלי קצת מהצד וכו'.. וימנו את המצוות שלי ואת העברות שלי וישאלו אותי על האמונה והכול.

זה נתן לי פתאום להבין כמה מצוות אני אוספת ביום. כולל להזיז את האבן מהדרך כדי שאנשים לא יפלו ממנה שזה ממש חסד.זה לא משחק של אסיפת אסימונים אלא ייצור של אנושיות טובה יותר מהגרסה המצויה וחזקה יותר, יחד עם עבודה קשה על האופי שלנו, עדיין עובדת על זה.

בנושא הטבע: הבריאה של אלוקים היא הטבע, והטבע יש לו המון חוקים משלו, הרבה יותר ממה שאתה חושב. אם בא לך לנסות לגדל עץ פרי, תנסה, זה לוקח יותר מכמה שנים והרבה שעות עבודה. השקעה, שתילה, גיזום, קרה- החורף הזה!!!! (התעצבנתי קצת על המזג אוויר, קורה..) יש לו כללים נוקשים ולכן צריך לעמוד בהם, כי אתה לא יכול לאכול על אדמת קרח (למה אין חיים אנושיים באנטרטיקה)

עכשיו ניקח את הדימוי שאלוקים ברא את העולם ולא מתערב יותר. נעמיד דברים על דיוקם: זו כפירה. 

אלוקים ברא את העולם ונתן לנו את אפשרות הבחירה, זאת אומרת מתוך מיליוני הדרכים שיכלות להגיע אליהם בסופו של מסלול אתה הולך כל פעם על פי הרוחניות שבך, וזה דבר שהוא אך ורק בשליטתך . יחד עם זאת "אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזים על כך מלמעלה". 

עכשיו זו הנקודה שאתה אמור להסתכל ולהבין שאתה על המבוך הכי מסובך בעולם, עשית צעד, בחרת כיוון? אתה פותח אלפי אפשרויות לכיוון הזה, נסוגת? (התשובה שניתנת ליהודי, יום כיפור) עשית עוד צעד.  

אלוקים לא זורק כדור ואמר אני אסתכל איך זה נראה! זה לא עובד כך. אלוקים נמצא בכול מקום, בפרטים הכי קטנים והמקומות הכי ענקיים שאפשר. ואם באמת תחשוב על זה, הרגשת פחות כמה פעמים בחיים שלך את אלוקים, כשהיית לבד או מתוך דיבוק לדבר מצווה והתלהבות. מתישהו, הרגשת את זה.

עכשיו גילוי נאות: עשיתי את הקורס חובה בפילוסופיה, וזרקתי השמחה את הספרים לשאפה אחר כך. "הברירה הטבעית" זה לא באמת משהו שקיים, יש לך דרך אבל היא מתוות ונוצרת תוך כדי הליכה, היא משתנה, היא עולה ויורדת, נהיית חמה או קרה (כמה דימויים, הגזמתי). אבל אתה מוביל אותה מתוך הנקודה הרוחנית שלך. וזו הנקודה הראשונה והאחרונה בחיים שאתה צריך לתת לה את תשומת הלב! כי היא מובילה, יותר מהרגליים ומהמחשבה שאתה שולט על החיים.

הדבר האחרון, אני מאמינה שאנשי דור המדבר אשכרה ראו את אלוקים והנשמות שלנו היו במעמד הר סיני, למרות שאני לא בטוחה שהנשמה שלי אשכרה זוכרת איך זה היה. אבל אני בטוחה, לא בגלל אוצרות ארכיאולוגים, אלא בגלל שכשהייתי בת שש ושרנו אדון עולם, הבנתי שאם יש כל כך הרבה אנשים שממשיכים להאמין במשהו אחד, במשך כל כך הרבה זמן, ועם כל כך הרבה טרחה ויגיעה. אז זה חייב להיות אמיתי. 

אתה יכול לכעוס על זה ואתה יכול לקבל את זה!

אבל תודה לך שסידרת לי את המחשבות בזמן שכתבתי לך את התגובה הזו! אתה אשכרה שליח בשבילי משמיים!!

ואם הגעת עד לפה, סחטיין!! ממש!!

 

 

זה דווקא נראה כהקטנה של האלוהותsimple man
הרי אם אנחנו באים לדון את האלוהים ביחס אלינו או לכל דבר שאנחנו מכירים, אז היחס הוא תמיד אינסוף, לכן דווקא האמירה שאלוהים מתערב רק בדברים 'גדולים' ורציניים או שהוא רוצה שאנחנו נעשה רק דברים 'חשובים', היא דווקא הקטנה של האלוהות כאילו שבאמת יש יחס.
אם אנחנו אומרים שאלוהים מתערב או שאכפת לו ממשהו, אז חייב להיות שזה מהכל עד הדבר הכי קטן, זה חייב להיות או הכל או כלום.
זה לא אומר שתמיד הוא מתערב בטבע, אבל בהחלט שאין הבדל מהותי בין דבר קטן לגדול
המצוות הם עצות להתקרב לה', העיקר הוא האמונה והרצוןמבקש אמונהאחרונה

אתה חייב את המצוות כדי לתקן את עצמך

אבל עובדה היא שאם אתה אנוס ורצית לקיים אז נחשב שקיימת.  כי העיקר זה הרצון לקיים כדי להתקרב...

יש לי גםעשב לימון

כל הקשיים שאנשים עוברים בחיים יש להם בסיס משותף אחד, ולכן אין טעם להעצים קושי אחד יותר מהשני או לפרסם סיפורים אישיים כדי לעורר אנשים לתרומה או לתשובה או לרחם.

 

האמור לעיל אינו מכוון כלפי מישהו ספציפי

שכחתי לכתוב - הדעה צריכה להופיע כבר בכותרתפשוט אני..
זה עוזר לשרשור להיות ברור יותר, וככה כל אחד יכול להיכנס רק למה שמעניין אותו
היה טוב אם היה צריך לקבל רישיון להביא ילדיםמבקש אמונה

כי יש אנשים (מכל מיני סוגים) שהילדים שלהם הולכים לסבול מהם...

מעניין, זאת בדיוק הדעה של מירב מיכאלי...פשוט אני..
ומי יחליט איזה הורה יקבל רישיון ואיזה לא?
יהיו כאלה שיגידו שלא טוב להיוולד לבית חרדי ועני,
אחרים יגידו שלא טוב להיוולד למשפחה שגרה ''באמצע השטחים'',
ואולי גם לא נסכים לשני סטודנטים להביא ילדים?


ואם מישהי תיכנס להריון ואין לה רישיון, מה תעשה? תיקח לה את הילד מיד אחרי הלידה?

ומי בכלל קבע שעדיף לא להיוולד מאשר לסבול?
מן הסתם יש סבל כלשהו שבאמת כבר עדיף לא להיוולד מאשר לסבול אותו, אבל לקבוע קטגורית שיש הורים שילדיהם יסבלו כ''כ עד שעדיף להם לא להיוולד?

אני לא מסכים איתה כי היא בדרך אחרת.. אני אסבירמבקש אמונה

אני מתכוון שיהיו תנאים הכרחיים להביא ילדים

לדוגמא:

שאותו אדם לא אלים,

שאותו אדם יודע שחינוך זה לא לפוצץ מכות את הילדים או לבזות אותם,

ושאותו אדם עם נכונות לפרנס את ילדיו ולא להזניח אותם...

 

 

אבל זה כבר קיים ברמה זו או אחרתפשוט אני..
כלומר בדיעבד.

הורים אלימים ומזניחים יכולים לאבד את האפוטרופוסות על הילדים שלהם.
רוב הילדים לא מתלוננים ופשוט סובלים.. עדיף לכתחילהמבקש אמונה


ואתה מניח שגם בלי אף תלונה, המדינה תדע מראש מי אלים?פשוט אני..
לפחות השתדלות שלא כל פסיכי יביא ילד שיסבול ממנומבקש אמונה

אני מאמין שכמה כן יפלו בבדיקה..

ואולי יש כאלה שגדלו בלי מודל שהם ילמדו מה לא עושים.

עדיף למסור שטחים בתמורה לשלום אמיתי.Monica Geller
לא חריג, אבל נראה לי שפה זה דווקא כן.
חיים של יהודי חשובים בעייני יותר מהשליטה על הארץ.
הארץ תשאר שלנו גם אם אנחנו בבבל...

אבל שלום אמיתי אמיתי (מה שלא קיים עם רוב הערבים).
אם זה לא קיים כרגע, גם לשיטתך, אז למאי נפקא מינה?פשוט אני..
תיאורתית בעייני זה צעד נכוןMonica Geller
אם יקום גוף שפוי של ערבים שרוצים לחיות בשלום אמיתי בתנאי למסירת שטחים, אז אתמוך.
בקיצור - לא מאמינה ב׳טוב למות בעד ארצינו׳.
אני דווקא חושבתשושיאדית

שהמילים "ערבי" ו,שפוי" זה סוג של הפכים...

 

ערביי א"י הם יצורים לא מלומדים, פרימיטיביים, ומוסתים מכל פיפס... חמומי מח להחריד...

 

אז לא צפוי שאי פעם יקום "גוף שפוי" כלשהו שנגזר מערביי א"י, אולי מגויים אחרים ע"פ כדור הארץ.

עדיף גם להתנתק מחשמל וממים בתמורה לשלום אמיתירוצה להשתחרר
וברצינות - מסירת השטחים של הארץ שלנו היא הדבר שמביא מלחמה ואיבוד חיים של יהודים. מהותית. לא במקרה. ולכן זה פשוט לא מתחיל.

זו ארץ החיים שלנו, והלוואי שנאהב אותה בהתאם💛
אבל זה איסור. שושיאדית

אסור. ממש אסור למסור שטחים מא"י לגויים.

 

כן, גם חרדים סוברים כך.

 

ולעולם לא יהיה "שלום אמיתי" בין יעקב לעשיו... זה יסוד די מבוסס בתורת עמ"י ולאורך כל ההסטוריה...

אין איסור כזה. הרב עובדיה בזמנו אמר בפירושדי שרוט
שתמורת שלום אמיתי מותר להחזיר שטחים.

הוא חזר בו מכורח המציאות אבל לא מהעיקרון.
יש מחלוקת אם יש איסור כזהבן מכיר


יש מחלוקת בהמון נושאים.די שרוט
מי שתומך במסירת שטחים במקרים של שלום אמת יש לו על מי לסמוך.
זה לא בעצם היה המקרה בבית ראשון?מבקש אמונה

שהנביא ירמיה אמר שחייבים להיכנע לכשדים, 

וזה אפילו לא היה שלום אמת אלא רק כדי שלא יהרגו את כולם

אי אפשר ללמוד הלכה מנבואהבן מכיר

וגם אז הריבונות הישירה נשארה ברשות ישראל, וזה היה אך ורק על מנת שלא לאבד את כל הארץ כפי שקרה כשלא נכנעו.

לא בטוח בנושא.. אבל אתה כנראה צודק בתוכן ההודעהמבקש אמונה

זאת אומרת, שזה לא היה למסור שטחים לגמרי אלא רק להיות כנוע.

לא בשמים היאבן מכיר

חכם יכול כהוראת שעה להורות לעבור על מצוות התורה (מלבד ע"ז) אך אם יאמר שבנבואה נודע לו שהלכה היא ש... אזי הוא מוחזק כנביא שקר וחייב מיתה לפי הרמב"ם.

זה כשיש מחלוקת מול חכמים.מבקש אמונה

ומה שאתה אומר בתוכן, זה במקרה והוא סתר הלכה קיימת, אבל זאת בדיוק השאלה

לאבן מכיר

אין פוסקים הלכה בנבואה. נקודה.

לא אמרתי שפוסקים מנבואה..מבקש אמונה

אלא שכל עוד אין דעה סותרת

יתכן מאד שהנביא אמר מה שאמר כי כך ההלכה. 

 

הרבה דברים שנביאים התנבאו זה לא היה לחדש, אלא להוכיח את העם שכך ההלכה

ומזה למדו מה נכון. 

ירמיהו מדבר שם מתוך נבואה, לא מדעת עצמובן מכיר


אבל גם תוכחות הוא אמר בנבואה.מבקש אמונה

יש הלכה שסותרת? זאת השאלה החשובה פה

לא הבנתי מה אתה רוצה בתגובה זובן מכיר

אבל נביא לא יכול להורות הלכה לדורות (שאינה זמנית לאותו הרגע בלבד) מנבואה, אך ורק על ידי 13 מידות, מסורת וכו'

 

בנושא הזה ודאי שיש דעות סותרות אחרת לא היה דיון בכלל.

 

מוזמן לעיין

הקדמת הרמב"ם למשנה (אלחריזי) – ויקיטקסט

אממ.. אני אנסה אח"כ להסביר, בדיוק עסוק במשהומבקש אמונה

רק אם אפשר לדעת מי אלו הדעות שטוענות שיש איסור למסור שטחים

לא סגור על מה היה שם.די שרוט
אני סגורבן מכיר

עם ישראל מרד. בית המקדש נחרב. כמעט כל העם גלה.

אתה בעצמך כותברוצה להשתחרר
שזה בשביל שלא יהרגו את כולם. לא הבנתי את הלוגיקה שלך - יותר הגיוני למסור תמורת שלום מאשר כדי שלא יהרגו את כולם???

בקיצור, מה למדת מירמיה בדיוק? שצריך להכנע לאויבים שלנו?
אופס נכון טעות שלי.. במקום קל וחומר עשיתי הפוך חחמבקש אמונה

מה שהתכוונתי לשאול זה

האם במקרה הזה בעצם ירמיה אמר לוותר על שלטון יהודי כי היה די ברור שתהיה שפיכות דמים.

...רוצה להשתחרר
אבל בכל מלחמה יש שפיכות דמים. אז למה שלא ניכנע בכל מלחמה?

נראה לי ברור שירמיה ידע על פי נבואה שאנחנו לא הולכים לנצח בעסק הזה, ולכן צריך להיכנע.

מי שחושב שאנחנו לא הולכים לנצח במלחמה שלנו היום - אבין שירצה להכנע. אבל לא אבין איך עולה על דעתו שלא ננצח.
וואלה טענה נכונה מבקש אמונה

אחרי שחשבתי על זה שנית הגעתי למסקנה שכתבת הרגע

נכוןבן מכיר

רק אל תהיה נחרץ: "אין איסור".

מלבד זאת, כמדומני שהפריכו את הפסק של הרב עובדיה, לא יודע מה הוא ענה לזה.

ממש לא נכון!רוצה להשתחרר
זו סוגיא ציבורית ולא שייך בה 'יש על מי לסמוך'.
הרב עובדיה הוא יחיד כנגד רבים שפסקו שיש איסור תורה מוחלט. ולכן אי אפשר לפסוק כמוהו.
בפרט שכפי שאמרת, הוא בעצמו אמר שזה לא שייך, כי הערבים שקרנים ורשעים.

וכל הדיבור הזה של 'היתרים' גרם לכל כך הרבה נזק וסבל לעם ישראל, שעושה לי כאב ראש רק לשמוע אנשים שלא מזדעזעים מעצם הרעיון.
האמת שנשמע יותר הגיוני לאסורמבקש אמונה

כי תכלס איפה הגבול...

ולרוב כניעה זה רק התחלה של התעללות מצד הבריון התורן

נסי לדמיין את ארצות הבריתבן מכיר

נותנת שטחים תמורת שלום, ברור לכולם שזה לא לגיטימי נכון?

יצרו מצב אבסורדי שהערבים רוצים שטחים ואנחנו שלום, ולכן - "שטחים תמורת שלום".

לא אנחנו צריכים את הסכמי השלום, כי אם הערבים. אנחנו חזקים יותר מתקדמים יותר וטובים יותר כמעט בכל תחום (גניבות).

אם הערבים רוצים שלום אמיתי - תפאדל, שלום תמורת שלום. כולם ירוויחו מזה.

אם הערבים רוצים שטחים - "לך נתראה פנים...". הפעם ננצח. אם הערבים רוצים שטחים ומוכנים להלחם בשביל זה, שיהפכו את זה לרשמי, ומדינת ישראל מסוגלת לכבוש פעם אחת ולתמיד את כל יש"ע ולהשמיד את כל מי שיתנגד. לאחר מכן לא יישארו מחבלים לעשות פיגועים.

 

 

אני רוצה לציין שזו מעט נאיביות שאם ניתן שטחים יותר כבר לא ינסו לפגוע בנו.

לפני 500 שנה אלו רצו להרוג אותנו כי אנחנו כופרים/רוצחים/אופים דם למצות, לפני 80 שנה כי אנחנו גנטית נחותים, עכשיו כי אנחנו נמצאם באדמות שלהם.

גם במצב תיאורטי שהערבים באמת לא יעשו איתנו מלחמות, תמיד יהיה מי שינסה לפגוע בעם ישראל.

וְהִיא שֶׁעָמְדָה לַאֲבוֹתֵינוּ וְלָנוּ
שֶׁלֹּא אֶחָד בִּלְבָד עָמַד עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ
אֶלָּא שֶׁבְּכָל דּוֹר וָדוֹר עוֹמְדִים עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ
וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם

בארה"ב אין אף קבוצה שרוצה להקים מדינה על השטח שלהםפשוט אני..

לכן הדוגמה פשוט לא רלוונטית.

 

היו הרבה מאוד הסכמי שלום בעבר הרחוק והקרוב, שהסתיימו במסירת שטחים מצד אחד לצד השני.

 

דבר נוסף - "לא אנחנו צריכים את הסכמי השלום, כי אם הערבים" - בוודאי שאנחנו צריכים שלום. אנחנו לא רוצים שאנשים ימותו, אנחנו לא רוצים שתקציב המדינה יילך כמעט כולו על ביטחון, אנחנו לא רוצים להיות 3 שנים בצבא.

 

אם תוריד את בעיות הביטחון מהמשוואה, הנטו של כל אזרח כאן יהיה גדול יותר בעשרות אחוזים, השירותים החברתיים יהיו טובים הרבה יותר וכו'.

 

כשישעיה אמר "לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה" הוא לא סייג את זה "מלבד עמים חזקים שלא צריכים שלום".

הדוגמה אכן לא רלוונטיתבן מכיר

האינדיאנים הם דוגמא טובה.

הבהרתי - כנראה שלא מספיק - שאם הערבים מעוניינים בשטחים ולא בשלום, זה הופך למלחמה (למעשה, הסטטוס ההלכתי כרגע) ואז בדכפי שהבהרנו לשאר מדינות ערב שאיתנו לא מתעסקים, כך אפשר להבהיר זאת למדינת חמאס בגוש קטיף וחיזבאללה בלבנון.

האינדיאנים לא שואפים למדינה עצמאיתפשוט אני..
אחד הערכים החשובים ביותר אצלישושיאדית

 

 

לפני שמתחילים להתרעם על הנעשה בשטח, ומה שמראים לנו בחדשות וכל ערוצי התקשורת, חשוב להתבונן ולנסות להבין למה באמת ההחלטות מתקבלות ע"י מי שהחליט אותן.

 

במבצעים, בתקריות בטחוניות, תגובות פוליטיקאים ברשת.

 

אנשים צריכים לזכור שהמידע הזה הגיע אליהם מהרשת, ולא מהכלי הראשון עצמו, לפיכך אין שום צידוק להתלונן או להתחיל לייעץ עיצות.

 

(אסייג: מובן שיש את חופש הביטוי, ומותר לפרוק, להרהר ולדבר, אבל בערבון מוגבל. כי חשוב קודם לזכור את הדברים הנ"ל.)

הנוער הוא לא באמת מיוחד ונפלא.שום וחניכה
הוא פשוט רגיל. זה פשוט גיל, שמבחינה ביולוגית הגוף מלא הורמונים ולא יציב, והגופים הלא רגועים האלו מחפשים מה לעשות עם זה, ולכן קל להם להיתפס באופן נאיבי לכל מיני אידאולגיות מפוצצות ולהרגיש מתקני עולם. יום יבוא והם יבינו כמה הם היו פתטיים.
גם זה גיל שהם רגישים בו, לכן כל הזמן מתחנפים להם כמו תינוקות ואומרים להם שהם נפלאים.
מה זאת אומרת "הנוער נפלא"? יש נערים טובים ויש נערים נבלותפשוט אני..

בדיוק כמו כל קבוצה אחרת של אנשים

זאת אומרת שדי כבר עם הצמד הזה. היום אי אפשר לומרשום וחניכה

נוער בלי נפלא.

עין טובה...רוצה להשתחרר
מתלמידיו של אברהם אבינו.

זו הסתכלות חסרת אמון בטוב ובאמת.

במקום לזלזל בהתלהבות של הנעורים, עדיף להבין את הגדלות שיש בה, ולמצוא דרך לחבר בין החכמה של המבוגרים לעוצמות וההתלהבות של הצעירים.
נכון, רציתי להיות שתום עין לרגע.שום וחניכה


מי אמר "מיוחד ונפלא"?שושיאדית
הם מיוחדים בדיוק בגלל הסיבה שכתבת.

מיוחד, פירושו- לא שגרתי.

ובגלל התופעות בגיל המסויים הזה, הם תופעה מיוחדת, לא שגרתית, לכן נוקטים איתם באמצעים מיוחדים ושיטות הידברות ותקשורת - "מיוחדות" , ע"פ דרכם.
כן, אבל אובר מעצימים אותם כאילו מי יישמע...לב אוהב

זה אותה גברת בשינוי אדרת, פשוט כל דור עם הקריזות שלו

לא מזלזלת חלילה אבל גם לא צריך להגזים... 

 

הם זקוקים לזהשושיאדית
כל דבר קטן שובר אותם, גם אם הם משדרים את הנער החזק, ברב הפעמים זה בא לחפות על רגישות יתר ופגיעות.
הם זקוקים לזה או שעשינו אותם זקוקים לזה?....לב אוהב


ואי חח תודה ... בערך מה שאני חושבת.לב אוהב


לא חייב לשתות חם בבוקר. העיקר לשתות.שום וחניכה
תלוי מהשושיאדית
ומאיזו בחינה.

מבחינה בריאותית עדיף לשתות משקה שמנקה את הגוף, על הקיבה הריקה.

משקאות חמים מועילים יותר בניקוי הגוף, כמובן משקאות בריאים, ולא נס או קפה כי זה פשוט כמו לשפוך בוץ לתוך כלי שעבר ניקיון...

אבל מבחינה של טעם ותחביב, כל אדם לעצמו יחליט.
מה זה משקה שמנקה את הגוף? ולמה החלטת שקפה לא בריא?פשוט אני..
לא החלטתישושיאדית
משקה שמנקה זה ממרכיבים בריאים, לדוג' אני כל בוקר מכינה לכולם כוסות מיים חמים עם מיץ לימון סחוט וכפית דבש.

קפה מכיל קפאין, חומר לא בריא, ועוד כל מני מרעין בישין מן הסתם.
קפה שחור יותר גרוע.
קפאין מ-א-ו-ד בריא כשהוא נלקח בכמות סבירהפשוט אני..
יש לו שלל תכונות מועילות מאוד, ואילו התכונות הרעות בדרך כלל לא משפיעות אם לא מגזימים.
כן, אבל על קיבה ריקהשושיאדית
זה בכלל לא מומלץ.

כתמריץ אולי כן, אבל לא על ריבה ריקה.
בדיוק קראתי שלפי המחקרים אין הוכחה חד משמעית שלימון סחוטלב אוהב

עם מים חמים על הבוקר הוא בהכרח יעיל בריאותית

נראלי היה כדאי אם היו ממספרים כאן את הדעות שהביאו.לב אוהב

אהבתי את הרעיון,

אוהבת להתברבר על דעות מתחומים שונים חח 

בתי כלא זה פרימיטיבי ממש.מיס פטל


הפוך, זאת המצאה הכי מודרנית שאפשרחושבת בקופסא

פעם לא היה מה לעשות עם עבריינים, או להרוג אותם, או לפגוע בהם פיזית או למכור אותם לעבדות.

כל מיני דרכים שאין בהן (חוץ מעבדות אולי) דרך חזרה.

 

הרבה יותר הומני ומועיל לבכלל המצאת המושג הזה של שיקום פושעים- לבודד אותם מהחברה עד שהם מוכנים להיכנס אליה.

 

כמובן שיש המון בעיות בבתי כלא, כמו שעברייני מכולות פוגשים שם פושעים מנוסים, והם יוצאים מהכלא חברי כנופיות ופושעים בדרגה גבוהה יותר.

או שנותנים מאסר בתנאים מקלים מידי לאנשים שאי אפשר לשקם אותם בשום צורה ורק צריך להרוג.

 

אבל בבסיס, אם יישמו אותו כמו שצריך לאנשים הנכונים זה רעיון נהדר.

מה שכתבת בתוכן נכון. אבל רק אומר, גם פעם היו כולאיםמבקש אמונה

גם יוסף הצדיק היה בכלא...

זה לא כזה בעיה לכלוא בני אדם לא צריך טכנולוגיה מתקדמת.

אולי זה יותר הומני מדברים אחרים שהיו בעברמיס פטל

אבל בפני עצמו- לא ממש.

מסכימה איתך על העניין של שיקום. אבל זה קצת מרגיש לי סותר. מצד אחד לשקם פושעים, מצד שני לכלוא אותם בתנאים לא משהו. לשים אותם בתוך כלובים.

מה שאת מציגה לא נשמע לי בדיוק כמו בית כלא. זה פשוט נשמע כמו תכנית שיקום, וזה מעולה, אבל זאת לא הסיטואציה. עצם הקיום של בתי כלא (שהדגש בהם הוא פחות שיקום פושעים) הוא מיושן. ובעיני קצת מעיד על זה שאולי אנחנו לא מעוניינים או מסוגלים לשקם, אלא פשוט בואו ניקח את כל העבריינים, מכל הסוגים ובכל החומרות ונכלא אותם כי אין לנו איך להתמודד איתם.

 

לא שיש לי רעיון לפתרון אחר..

עיר מקלט נשמע רעיון טובמישהו איתי
ונראלי שגם היום יש בכלא תוכניות שיקום למיניהן
נוטה להסכיםחמדת66

בכלל לא מדויק לומר שלא היו בתי כלא, אבל אני חושב שעונש מלקות זה עונש מאוד הומני, וצריך להחליף בהרבה מקרים כליאה (שהיא הרבה פחות הומנית בעיני).

לנצל"ש זה טוב.שום וחניכה

אם אין שום בעיה להסתעף לעוד נושאים מעניינים ולא להיתקע רק בנושא אחד, ואם אתה, פותח השרשור חושש שיאבדו עניין בעניין שלשמו פתחת את השרשור מחמת ההסתעפות, אז זה סימן שהנושא לא כ"כ מעניין. תתמודד.

לא זה לא טובsimple man
חח לא חשבתי שזה מה שמפריע לאנשים בניצלוש
אני חשבתי שזה בגלל שזה מעצבן אנשים לקבל התראות כשבעצם זה לא מעניין אותם (והוא לא יכול לבטל עוקב כי בחלק הוא כן מעוניין)
⁦🤷‍♂️⁩simple man
מה דעתכם ? מי יהיה הנשיא הבא?מישהו כל שהוא
תראהשום וחניכה
דעתי על הפסקת האש היא כדעת רוב אזרחי ישראל.
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפיאחרונה

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך