מכות בטוסיק לחינוךעיחעאיי
אני ממש נגדמענין
לדעתי מכות זה חוסר שליטה של ההורה המכה .
חושבת שזה לא מחנך .
זה שילד פוחד לא לעשות משו כי יקבל מכה, לא מחנך אותו..
עוד משו . מה ילד מבין מהמכה ? שככה מסבירים ..
ככה ההית רוצה שהילד התנהל בחיים שלו ויבנה את עצמו ? משו לא מסתדר את כפה ?
מכות זה סוג של תקשורת .
ואנחנו רוצים שילד יתקשר בצורה בריאה ונכונה ..
זו דעתי ..
מצד האמת, אין בדבר כזה בעיה. למעשה, כיום הייתי מציע לאד.
להשתמש בכך כלל.
זה נכון שאם למשל ילד נותן מכה קשה לאחיו, ומקבל איזה פליק כזה בליווי "זה כואב לו".. אז יש בכך המחשה כלשהי בשפה במובנת לו שמשהו כאן לא בסדר.
זה ממש לא חייב לבוא מתוך "חוסר שליטה" של מי שעושה את זה - אם הוא פועל מתוך שיקול דעת וללא כעס - וגם לא משהו שגורם שילד יעשה/לא יעשה דווקא מתוך "פחד". סוג של המחשה.
אבל למעשה, לדעתי לרוב אין בכך כל תועלת. זה לא טוב. לפעמים גם הופך להיות לא משהו נדיר, ואז משאיר אצל הילד רושם לא טוב להמשך. בפרט שלא פעם דברים באים מאיזו היפראקטיביות ואי אפשר שזו תהיה ההתנהלות הקבועה על הילד.
אפשר כשצריך "פעולה" כלשהי, לתפוס יד או כד'.
העיקר זה הדיבור, כל ילד ברמתו, טון הדיבור.
כמובן, גם לגבי דיבור צריך לשים לב. להעליב ילד, זה בד"כ יותר גרוע ממכה..
מה זאת אומרת ''אין בדבר כזה בעיה''?פשוט אני..
יש המון בעיות בהכאת ילדים.
אם מדוברד.
במכה לא קשה בישבן, ולא מתוך כעסנות, זה לא עושה לילד רגיל שום דבר. גם לא פחד.
ואין בכך שום דבר שיגרום לילד להיות אלים,
ובוודאי שעצם ההסתכלות כאילו זה אומר ש"פותרים בעיות בעזרת אלימות" היא עצמה הבעייתית.
כבר עמד על כך הרב דסלר בספרו.
מי שעושה דבר כזה מ"אלימות", זו בעיה אצלו.
כמו שכתבתי, סוג של המחשה, בשלב ששפת ההסבר בלבד אינה נהירה ומשפיעה דיה.
אלא מה?
שאני חושב שאכן בזמננו אין לזה מקום. וכמו שהסברתי.
החשש להיזק הוא גדול מהתועלת. ואת התועלת אפשר להשיג בדרכים טובות יותר.
אז אתה מסכים שיש חשש להיזק?פשוט אני..
כמו שאני לא אסכים שאדם זר ברחוב יתן לי מכה, כך אני לא אכה מישהו אחר.
החשש להיזקד.
הוא, כאשר זה הופך להיות דבר "רגיל", כשזה בא מכעס, כשזה בא בשלב לא מתאים בחיים וכו'.
אם ילד ירביץ חזק לאחיו, ויקבל תוך כדי גערה גם מכה ממחישה בישבן, לא יקרה לו כלום.
אלא, כמו שכתבתי, דעתי היא שלמעשה אין בכך צורך.
ואני לא מסכים עם זה שדברים כאלה מההורים הם אלימות. זה כינוי שלא שייך לענין, כשדמובר בהורה שלא מאבד את הראש. הם צורת חינוך, שבעבר היתה מקובלת יותר, והיום פחות מתאימה.
וזה ממש לא כמו אדם זר. כפי שכתבתי, בספר מכתב מאליהו מעיר על כך, שהגישה הזו עצמה היא חלק מההריסה. ברגע שחושבים שהורה זה "כמו אדם אחר אלים", אז ממילא זה מה שיכול לגרום גם לאלימו של ילד. כשהורה אינו נתפס ככמו אדם אחר - וברור שאצל הורה נורמלי, גם מי שנוהג כך, הענין הוא אחר לגמרי ורוצה בטובת ילדו ולמנוע אותו מרע - אז ילד גם לא יעלה בדעתו "להשאיל" מההתנהלות הזו כלפ יחסו עם החברה.
אין לי ענים להמשיך בדיון, גם כי אין לכך סוף.. סה"כ הגישות די הובנו.
וגם, כי למעשה אני חושב שלא טוב להשתמש בזמננו בכלי הזה.
דיון זהה שהיה כאן בעברפשוט אני..
תקציר:פשוט אני..
אבל ההורים שהוכו בעצמם בילדותם טוענים שאין בזה כל בעיה ואפשר להכות את הילדים (ובכך הם בעצם מצדיקים את המחקרים לפיהם ילד מוכה הופך להיות אבא מכה...).
כמו כן, כל תומכי האלימות בשרשור ההוא לא הצליחו להסביר איזה יתרון יש באלימות על פני חינוך, והיו אף כאלה שהודו שהם מרביצים לילדיהם מתוך פרץ של כעס ולא כדי לחנך אותם.
הסקת מסקנות סובייקטיבית.הָיוֹ הָיָה
כשאדם שקיבל מאבא שלו מכות, וגדל להיות איש משפחה לתפארת, שחי חיים נורמליים ולא אלימים. ואומר לך שלעיתים הוא מעניש את ילדיו באופן פיזי - זו בחירה שלך לומר "הנה הנה, הוא גדל אבא מכה".
אפשר לומר הפוך לגמרי: אדם ראה שעליו זה לא השפיע לרעה, הוא גדל טוב ונפלא, הוא רואה שזה היה רק לתועלת, ולכן הוא לא מאמין בכל ההפחדות המיותרות...
זה בערך כמו לרסס נגד פילים ולהוכיח שזה עובד - שהרי אין בסלון שלך פילים...
בפרט, כשאנשים גם אומרים שאין להם שום כעס על הוריהם, אלא רק הערכה.
וביותר: היה אפילו שרשור בפורום נוג"ה בו מספק ניקים הזכירו שיצא להם לקבל קצת..., והם עוד לא בגיל של להיות בעצמם הורים אלימים, וכתבו שאין בהם כעס והם מבינים וזה היה לתועלת.
ובוא, כולנו יודעים על כאלו שעברו התעללות וכן כועסים על ההורים שלהם, כנראה שבכל זאת שי הבדל בין התעללות והורה אלים לקצת פאצ'ים מחושבים, כשהילד מפנים וחש שהאב רוצה בטובתו.
למעשה, הכללת כל מכה שתהיה כ"אלימות" ו"להרביץ לילדים" זו שטחיות מהזן הגרוע ביותר, ויותר גרועה מכל הכללה שבעולם.
אין שום קשר בין אדם שמתפרץ ומשתולל בזעם, לבין אבא שלוקח ילד, בנחת ובאורך רוח, אומר לו "מה שעשית עכשיו זה חמור מאוד, אסור לעשות דברים כאלו, ומי שעושה צריך לקבל עונש" ואז נותן לו פאצ' בישבן. שום שום קשר. וכל מי שאומר אחרת הוא גם שקרן וגם עושה עוול הרבה יותר גדול מהמכה לילד...
לא יודע מי הצליח להסביר שם ומי לא, אבל התועלת ברורה מאוד, כשהיא לא מגיעה מתוך כעס וכו' אלא באופן שתיארתי - אין המחשה טובה כמו זו.
הגר"א כותב באיגרתו לאשתו - שאם ילדים משקרים שתתן להם מכה, כדי שיפנימו את חומר המעשה. נדמה לי שהחינוך שלו דווקא הצליח לו...
ושלא יספרו לי סיפורים. ילד מרגיש טוב מאוד מאוד מאוד מתי אבא מכה אותו כי הוא מופרע ואלים שלא שולט בזעמו, ומתי אבא מרגיש יחד איתו את הכאב ומאחל לעצמו אלף פעם שלא יקרה שוב, אבל רוצה לחנכו ולהדריכו בדרך הישר. הילדים מרגישים את זה הרבה יותר טוב מאיתנו...
התייחסתי לשתי טענותיך באריכות בשרשור המקוריפשוט אני..
א. ההיגיון לפיו אבא מכה שהיה ילד מוכה מוכיח את הטענה שהכאת ילדים פוגעת בהם, הוא לא היגיון פנימי שנובע מתוך אותה הטענה ממש, מכיוון שיש אינסוף מחקרים על פגיעות בילדים שהוכו על ידי הוריהם, *מלבד* העובדה שבסוף הילדים האלה יהיו אלימים בעצמם.
הורה שבוחר להתעלם מכל המידע הקיים היום ובכך לסכן את ילדיו - עושה מעשה רע, באופן הכי אובייקטיבי שיש. לכן כשהוא מתרץ את מעשיו הרעים (לא אני אומר שהם רעים אלא המחקרים בתחום) בכך שהוא עצמו הוכה ו''אני יצאתי בסדר למרות זאת'' - הוא בדיוק מוכיח שהוא לא יצא בסדר.
ב. הטענה היא לא שאין תועלת בהכאה, בוודאי שיש. אם הילד שלי יקרא לי ''מטומטם'' ואני בתמורה אחטיף לו, הוא יפסיק לקרוא לי מטומטם בדקות הקרובות.
השאלה היא האם לאלימות יש יתרון ביחס לחינוך, כלומר האם ילד שחטף מהוריו יהיה מחונך/חכם/אדיב/צדיק יותר מילד שהוריו לא היכו אותו. התשובה חד משמעית - לא (וכמו שכתב @ד.). לאלימות אין שום יתרון על פני חינוך במילים, והחסרונות רבים מספור.
..הָיוֹ הָיָה
א. לא הבנתי את הפלפול. מכל מקום טענתי היא שיש להבדיל ב"סכינא חריפא" בין מכות של זעם למכות מתוך שיקול דעת ועדינות. המציאות מראה שאנשים רבים שחונכו על ידי הוריהם כולל שימוש פיזי, וגדלו להיות אנשים לתפארת ולא אנשים אלימים.
אני נוטה להאמין שגם המחקרים המדוברים לא נעשו על ילדים שקיבלו פאצ' בישבן, אלא על ילדים שהוכו בזעם וחוסר שליטה.
והאמת? גם אם לא, בתרבות הפוליטיקלי-קורקט בה אנו חיים, המחקרים האלו לא מרגשים אותי בכל מקרה.
ב. לא ידידי, אתה לא קראת מה שכתבתי.
התועלת היא שהילד מפנים באופן מוחשי את חומרת הענין, הוא מבין כמה זה מפריע לאב (ולכן, אגב, שוב: מדובר כשניכר מהאב שהוא עושה זאת בכאב. אחרת זה באמת סחר תועלת, מלבד שזה מזיק. עצם המטרה לא הושגה) עד כדי שהוא הוכרח להכאיב לו.
הבנה כזו נחרטת בילד הרבה יותר מהדקות הקרובות. כשהילדים של הגר"א שיקרו ובתמורה הוא נתן להם פאצ' - הם הזדעזעו וקלטו כמה חמור לשקר, ושפוט הפסיקו לשקר. לא לדקות הקרובות אלא לכל חייהם.
לא פוליטיקלי קורקט? שלא יהיה.
ובקשר לילדים שדווקא שמחים מכך שהם קיבלו מכותפשוט אני..
גם באלימות כלפי ילדים, אין לנו *שום דרך* לדעת מי יגדל כילד בריא למרות האלימות, ומי יפתח הפרעות אישיות, תיעוב, תחושות נקמנות, דימוי עצמי נמוך, אטימות רגשית, נטייה לאלימות ולעבריינות, הסתגרות ועוד שאר מרעין בישין.
עוד לא נולדה המכה שאבא הצטער שהוא לא נתן. לעומת זאת, מקרים הפוכים יש בשפע.
השוואה מופרכת.הָיוֹ הָיָה
זה כמו לאסור נסיעה ברכב בגלל תאונות, ולהתעלם מההבדל בין נסיעה עם חגורה לנסיעה בלי. זו ההשוואה הנכונה.
יש לנו בהחלט דרך - והיא כפי שפירטתי. אני ערב לכך ששום ילד שיקבל מאבא פאצ' בצורה האמורה, לא יקבל שום מחלת נפש מהרשימה שלך. נאדה. כל קישור בין הדברים האלו שנגרמים ע"י הורים אלימים "פשוטו כמשמעו" להורה שמעניש בצורה מושכלת, הוא דמגוגיה פשוטה.
ומה לעשות, לעם היהודי יש רפטואר עשיר של ניסיון בנושא. אני לא חשוב שיש לנו מה להתבייש בראשונינו ואחרונינו. סליחה ב'מת.
איזו מילה חמודה, פאצ'פשוט אני..
רחמים על ילדיך העתידיים, באמת.
זה מה שהיא מייצגת. אכן.הָיוֹ הָיָה
הדמוניזציה שהעולם המערבי עושה לזה היא השקר. לא הביטוי שלי.
הגיחוך שהופך אדם כמו הגר"א או החפץ חיים, לשווה ערך לשיכור שמתפרע בבית והילדים מתחבאים ממנו מתחת לארונות, זה מה ש"שוכח מה עומד מאחורי זה".
זכותך לרחם. אני מרחם על מי שגדל להורים ששונאים אותו.
"חוֹשֵׂךְ שִׁבְטוֹ, שׂוֹנֵא בְנוֹ"
לא מבינה את שניכםרקלתשוהנ
לא מערבים משפחה בדיונים זה אלף בית...בטח לא ילדים.
יש בזה הרבה אמת,ד.
וגם "מחקרים" בנושאים כאלה, כמובן לא "חוקרים" ספציפית לפי סוגי אנשים, ויש בהם השקפות עולם.
עם זה, כפי שכבר כתבתי, לענ"ד כיום עדיף לגמרי בלי זה.
וכנראה שמכל מיני סיבות, הנזק של "הדרכה" כזו, עלול להיות מרובה על התועלת, במכלול. אם כי אכן אסור למפרע להכליל שזה מה שקורה (כמה שזה נשמע מצחיק, יש כאלה שבבגרותם זה דווקא נשאר אצלם כאחת החוויות היותר משמעותיות מה"תקשורת" עם ההורה, במובן החיובי.. תחושת הצער של ההורה, ההעמדה במקום.. הדבר היחידי שמצער אותם, זה שציערו את אביהם..)
וכתב הרב וולבה זצ"ל, שהרב לאפיאין זצ"ל, חסיד וקדוש, שגידל עשרה בנים מפוארים, אמר שלמפרע הוא מצטער על כל מכה שנתן..
לא. זה ממש השפלהבוקר אור
ממש לא!אור123456
אני בכורה מתוך 10 ילדים כולם ב"ה מחונכים מאד וללא מכות ( אולי מקרים נדירים)
לי יש 5 ילדים הגדולה 18 בעלי בהתחלה חשב שמכות זה נצרך..ככה התחנך חתכתי את האופציה הזאת בשניה שהוא חשב על זה וב"ה ילדים מקסימים ומחונכים ( ולא רק אני אומרת גם המורים שלהם)
אפשר לחנך עם הרבה השקעה סבלנות ואורך רוח..
ילדים דורשים המון תשומת לב ..מכות זה לא הפתרון!
המקרים הנדירים הזיקו למישהו מכם?הָיוֹ הָיָה
המקרים הנדירים שבהם נסעת בלי חגורת בטיחות הזיקו לך?פשוט אני..
לא הבנת את הטיעון.הָיוֹ הָיָה
מבחינתי, וכמו שכבר כתבתי לעיל - מי שיחיה על מכות כל הזמן - יוזק. אבל מי שמידי פעם בשעות הצורך יקבל, ובצורה שקולה, - לא יוזק. ולא כי סטטיסטית יש פחות סיכוי, אלא כי יש כאן שוני מהותי. ה"עיתים נדירות" הם לא סיבה לפחות נזק, אלא סימן לסגנון שקול ואחראי. שוני עצום ומהותי.
השוני הזה, שבין אבא אלים לאבא כמו הגר"א.
וחבל שאתה בוחר להתעלם לאורך כל הדרך מהעיקרון הזה.
חבל שאתה בוחר להתעלם מהמחקריםפשוט אני..
יש לי ניסיון ישןהָיוֹ הָיָה
ויש לי גם אלוקים ותורה שהוא נתן.
המחקרים, אגב, גם כופרים בקיומו.
וקצת מצחיק שאתה באמת מצפה שאני אקח ברצינות מחקרים בנושאים שברור שהמגמה היתה צפויה בהם מראש.
קח לך כספקולציה מקרה שבו חוקר יגלה שבאופן מסויים מכה דווקא לא תזיק נפשית. כמה אחוזים אתה נותן שהוא לא יושתק?
הבחירה להאמין אוטומטית לכל מחקר מוטה בעל אג'נדה, היא זו ש"חבל".
אה, וגם קצת המחשבה שדוד המלך, שלמה המלך, רבי יהודה הנשיא והגר"א מוילנא - כולם היו אלימים, ולא הבינו בנפשות של ילדים.
וגם טיפה ההתעלמות מהמציאות בת שלשת אלפי השנים - שהוכיחה שהילדים של אותם "גברי אלימי" הנזכרים דווקא יצאו אחלה חבר'ה.
אלוקים לא ציווה שתכה את הילד שלךפשוט אני..
הוא בהחלט ציווה.הָיוֹ הָיָה
ובהמשך לויכוח הישן שלנו, כשחז"ל קובעים דבר כהלכה אני לא מוכן לקבל את ההנחה שהמדע יכול לבטל אותה. תודה באמת.
ואני לא אפסיק לחזור על הטיעון שלאנשים האלו זה הצליח משום מה, למרות שאתה מתעלם מזה לכל אורך הדרך.
יש גם אנשים שלא חגרו, והם בחייםפשוט אני..
..הָיוֹ הָיָה
א. אין ראיה אפילו לנזק של מיעוט. אצל כולם זה הצליח.
ב. אם ברוב המקרים זה הועיל ובמיעוט זה הזיק - לא מפסידים את הרוב. (בשונה מחגורה, שאין שום ענין לא לחגור)
הועיל למי?פשוט אני..
בהחלטהָיוֹ הָיָהאחרונה
אבל אני לא מסכים עם ההגדרה "אלימות" שאתה חוזר עליה שוב ושוב, כחלק מהינסוד התודעה ששם בשורה אחת את הגר"א עם איזה שיכור מופרע.
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב
מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.
כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל.
מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה
קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו
התקציב דיי דל 🤧
אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!
תודה!
מקסיםזיויק
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.
ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה
זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.
פיתות על הטאבון ביער..
זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.
סעודות שבת - קטסטרופה
אבא פגום
אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.
יש למישהו עצה מלבד תפילה?
אני עובד עצות..
לצערי מוכר גם ליליפא העגלון
החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.
אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''
בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב.
תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק
שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.
אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?
שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24
זה נשמע מאד מעיק.
למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?
אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת
מאוד מבינה אותךשם פשוט
מאוד מאוד מבינה אותך💔
מאוד כבר אמרתי?
אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.
אל תכביד עליהם
תקליל
שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים
א כלהעני ממעש
צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .
תשחרר
שיעור כללי תעביר במקום אחר
בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים
אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי
יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת.
פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה
אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...
קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.
1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון.
2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !
3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'
4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.
5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.
6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.
8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.
9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]
10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.
11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.
12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]
אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.
כמה מוכר...arlan
לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.
לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.
משהאחרונה
לא מבין..יהולב
יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).
נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.
אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)
תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה
כמה דברים:תהילה 3>
1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.
אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.
תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...
2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..
סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.
3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.
כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.
בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.
ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.
4. כמובן תפילות!!
מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה
הבן שלי בן 16. מתוק, אבל עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!
מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום
לק"י
אמהות
הריון ולידה
ועוד
אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון
יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב
עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
טעותמתיכון ועד מעון
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום
1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.
2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.
3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו
4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו
5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.
6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)
7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים
8. ישראל איננה חברה בG20.
9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה
10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.
מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.
(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)
תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.
לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"
ישראלאריק מהדרום
היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.
ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.
כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).
ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.
בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.
מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה
לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.
ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם
קראווניםיוני21
עד כמה ילדים זה מתאים
עם 2 ילדים איך זה?
כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?
מערב השומרון
תודה רבה
תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה
אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.
לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.
והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....
הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+
היא מתכוונת קווים בעור.
אני חושב שאלו קמטים.
מה עונים לה?