..אני פה דברו!

אוקי.

ישבתי לתומי וקראתי ספר וזה 

משו על שמירת העיניים.(לאמשנה שזה לא היה מתאים וקשור וכו וכו)

עצבנה אותי מאוד הגישה של הספר, ואני יודעת שכנראה הכותב חרדי.

אני רוצה לדעת אם זאתי הגישה החרדית ותשובה לשאלה הבאה:

למה בכלל קיימת גישה של "האישה מסוכנת-מפחידה-מביאה לגיהנום?"

מחילה על ההתבטאות, הספר החריד אותי. מחפשת תשובה

חס ושלוםאפרת????
זו ממש לא הגישה החרדית. החטא הוא המסוכן- מפחיד- מביא לגיהנום. וכדי לא להגיע לחטא אז יש שמירת עיניים. לא כי האשה היא המפחידה. נכון שיש קיצונים שיכול להיות שכן תשמעי דברים כמו שהזכרת. אבל הם רק קיצונים. וזו לא הדעה הרווחת.
אבל בכל זאת החרדים כן מגזימים עם הגישה שלהם לצניעותלעזאזאל

לפי דעתי

אולי לפעמים..אפרת????
אולי לא...
בנות לא צריכות לקרוא ספרים על שמירת העיניים לבניםפיקאר

אם הם בכל זאת קוראות אין להם את הזכות להיעלב, לא יודע מה בדיוק קראת, כנראה גם לכותב יש אמא ואחות ואני מעריך שהוא מתייחס אליהם בסדר...

בכללי גם התורה יחסית שוביניסטיתלעזאזאל


אין לי כח להיכנס לויכוחאפרת????
אבל לך תחקור על זה יותר. תראה שהיהדות הכי מכבדת את האישה בעולם. יותר מכל הדתות האחרות.
בולשיטאבאאבא
התכוונתי להגיב לו על מה שהוא כתב על התורהאבאאבא
ממש לא מסכים עם האמירה.מתנחל בראבק


זו גוזמה. מכירה חרדים ויודעת שהם אנשים שקולים וטוביםנפש חיה.
מה שקראת זה קיצוניות שגם אני לא אוהבת.
התורה היא הדבר האחרון ששבוניסיטיילדה998

 

@לעזאזאל

שובינסטי זה בכלל מושגים של היום...

התורה שדואגת לבעלי חיים עד הפרט האחרון בחיים שלהם בשחיטה כשרה צער בעלי חיים אז היא לא תדאג לנשים?התורה היא לא שובינסטית היא רוצה לשמור על האישה שהאישה תהיה צנועה וזה רק לטובת האישה

אם זה נקרא שובינסטי לאן התתדרדרנו...

@אני פה דברו!

החרדים הם באותו גישה של התורה אתה יכול לקרוא לזה שוביניסטי ואתה יכול לקרוא לזה שמירה על האישה שבתור אחת שנחשבת חרדלית שלומדת במוסדות חרדיים (ואח שלי במרכז אבל עזביצוחק)זאת הגישה הנכונה שמירה על כבוד האישה במעמד שלה

אישה היא לא גבר!!מתי שתפנימו לא אמורים להיות להם אותם זכויות לכל אחד יש תפקידים שונים בעולם אני לא אומרת עכשיו נשים למטבח...אני אומרת שאישה זה לא גבר יש לכל אחד תפקיד שונה וכן אני בת ואני נגד פמינזם אבל לא בעד שובינזם

תשובה יפה☺אפרת????
אני פה דברו היא בת.מתנחל בראבק


זה מעבר לקטע של צניעותלעזאזאל

נגיד שנשים פסולות להעיד

 

"נשים דעתן קלה" - מכירה את הציטוט הזה מהגמרא?

יש גם ציטוטים הפוכים.הָיוֹ הָיָה

ויש גם הסברים עמוקים יותר ופחות.

 

האיסוף המגמתי של ציטוטים לכיוון אחד כדי להתנגח בתורה לא מכבד את מי שעושה אותו

אני לא בא להתנגח בתורה אלא רק להוכיח את מה שאמרתילעזאזאל


זה לא עונה על דבריי.הָיוֹ הָיָה


"ואל תרבה שיחה עם האישה"דמעה שקופה

יש הסבר לכל זה.

אי אפשר לקרוא את זה כך, כמובן מאליו.

 

התורה מאוד מכבדת את האישה.

התורה גם מאוד מכבדת את הגבר.

התורה מכבדת את כל בני האדם, ומייקרת כל אחד ואחד.

להגיד על התורה שהיא מחשיבה נשים פחות? זה לא ממש במקום.

הגישה החרדית היא לברוח במקום להתמודדאחד הגברים!!!
אז במקום להתמודד עם קשיים ונסיונות הם פשוט בורחים מזה
הגישה הדתית לאומית לא תמיד מצליחה...פיקאר

לצערי, אני כן תומך בה אבל חשוב לזכור את זה

שום גישה לא תמיד מצליחההָיוֹ הָיָה


מה הכי קרוב לאמת?אני פה דברו!

וואלה אני מעדיפה את הדרך של הדת"ל.

מצד שני אני לא באמת דת"ל אז אני לא יכולה לדעת איך זה לחיות אותה.

אני יכולה להגיד לכם שכעיקרון סתם, בקטע של בנים וזה אז כל פעם שהיה לי חבר או משו ההורים שלי קטלו את זה, האשימו אותי והחרימו לי את הטלפון..

אני יודעת שאצל דת"ל מקילים מעט בעניין הנ"ל.

אז אם אני מקבילה את זה לעניין של לברוח מהמתמודדות הזו (הספר)

לדעתי אף גישה לא נכונה אלא כולן ביחד.

 

**אני פה דברו!

אני לא חרדית, 

אלא דת"ל יותר מחמיר.

נכון. כי חלק מהתמודדות זה ליפול!!אחד הגברים!!!
כן ולאהָיוֹ הָיָה

לא - כי כמובן אנחנו לא עושים אידיאל מליפול

כן - כי זה דרך הטבע, כך נברא העולם, וכך דרך עבודת ה'. וכל מי שמתיימר להצהיר על הדרך שלו אחרת - הוא שקרן.

 

וכבר כתב הגר"י הוטנר באגרת המפורסמת - "החכם מכל אדם אומר "שבע יפול צדיק וקם", והטיפשים חושבים כי כוונתו בדרך רבותא: אף על פי ששבע יפול צדיק, מכל מקום הוא קם. אבל החכמים יודעים היטיב שהכוונה היא שמהות הקימה של הצדיק היא ה"שבע הנפילות" שלו. וירא את כל אשר עשה והנה טוב מאוד. טוב זה יצר טוב, מאוד זה יצר הרע"

 

 

הדרך החרדית, שמתיימרת לנסות להכניס את כולם לפס ייצור ולמנוע כל התמודדות - היא רמאות עצמית ואחיזת עיניים. אשר לא ציויתי ואשר לא דיברתי ואשר לא עלתה על ליבי.

נשמל'הבאולפנה...

לפי מה שהבנתי, זה ספר לבנים, וממש לא בנות.

אז אם מלכתחילה ידעת שהוא לבנים, אז מה חשבת שיכתבו שם? מחמאות לבנות?

ואני חושבת שזה גישה דוגרית וטובה, צריך לשים הכול על השולחן, ולכתוב באמת הכול. 

בכללי גישה חרדית, זה הגישה שאני חושבת שהיא הכי טובה היום, לדור היום.. 

מאיפה הגעת למסקנה הזו?הָיוֹ הָיָה

"בכללי גישה חרדית, זה הגישה שאני חושבת שהיא הכי טובה היום, לדור היום.. "

 

??

הפתעת.

למה הפתעתי?באולפנה...

גישה חרדית זה גישה טובה, היא סגורה ושמה הכול על השולחן, ולא חפיף..

לפעמיים בציבור שלנו, יש דברים שהם ממש חפיף, מאשר חרדים. 

..הָיוֹ הָיָה

כי עד כמה שהיה אפשר להתרשם ממך, חשבתי משום מה שאת מאמינה בדרך של מרן הרב זצ"ל...

 

ברור שיש בציבור שלנו גם גישות בעייתיות, אבל זה לא אומר ש"זו הדרך". כמו שגם בציבור החרדי יש גישות בעייתיות שלא מאפיינות אותם.

את יכולה לומר שאת נגד הדברים שיש בחלקים מהציבור שלנו שהם חפיף. ושבנושא X או Y הציבור החרדי מוצלח יותר. אבל מכאן ועד להגיד שבגלל תופעות בעייתיות מסויימות אז כל דרך הציונות הדתית נזרקת וצריך להיות חרדים? הדרך רחוקה רחוקה...

....באולפנה...

לא אמרתי לזרוק את כול הציונות הדתית לפח, ששואלים אותי היום, מה אני..

אני אומרת שאני "חרדייה" כי היום לפי הסגנון שלי, מקשירים אותי למישהיא מבני עקיבא עם חבר, והולכת להתגייס,  ולבנט הרשע.. 

ומה אני כבר שונה מהחרדיות? בדברים קטנים ממש. 

ויש חסרונות ויתרונות בכול ציבור, וברור שיש דברים אפילו קטנים שהציונות הדתית, עושה היום..

וזה מכליל המון אנשים! ומשפיע על הרבה דברים, אפילו אם זה דבר קטן.. 

 

מוזר.הָיוֹ הָיָה

את חרדיה?

כל תורת הרב זצ"ל, כל העניין של ארץ ישראל ועם ישראל, כל ההבנה של קיבוץ גלויות וגאולה, כל לימודי האמונה, הכל זה "דברים קטנים"?

מה הם ה"דברים הגדולים" שבהם את נבדלת מהציונות הדתית. לא מזו של בנט, אלא מזו של סמוטריץ?

 

את בטוחה שכשאת אומרת שאת "ציונות דתית" מקשרים אותך למישהי מבני עקיבא שיש לה חבר ומתגייסת? אולי דווקא מקשרים אותך לרצי"ה, לר' אברום, לרב מרדכי אליהו?

 

את רוצה שהילדים שלך ילמדו בפוניבז' או במרכז הרב? את מעדיפה את אריה דרעי או את בצלאל סמוטריץ'?

 

 

...באולפנה...

"חרדייה לדבר ה" ככה אני מגדירה את עצמי, אבל חרדנליקית לכול היותר.. 

 

כל תורת הרב זצ"ל, כל העניין של ארץ ישראל וכלל ישראל, כל ההבנה של קיבוץ גלויות וגאולה, הכל זה "דברים קטנים"?

מי אמר שזה דברים קטנים? ממש לא אמרתי על זה דברים קטנים. 

אני מאוד מחוברת לרב קוק!  אבל אני שואפת לגישה יחסית חרדית..

וזה ששומעים שאני לומדת באולפנה, ישר כול השאלות עולות.. "את מתגיסת"? "את בבני עקיבא"? 
ואז אני באמת מתקנת את האנשים האלה, ומנפצת להם את כול הסטיגמות עלי. 

וברור שהבית שאני יקים, הילדים ילמדו בישיבות ואולפנות.. 

רק אמרתי שככה מסתכלים על הציבור הדתי לאומי, והופכים אותנו הרבה פעמיים למזרוחניקים. 

ושוב, לא אמרתי שאין יתרונות בציבור הדתי לאומי, ואתה כול תגובה מביא. 

ונכון יש לנו רבנים מופלאים בציבור שלנו! וזכינו! 

 

"חרד לדבר ה'" זה גם אני, וגם המון המון בציונות הדתית ב"ההָיוֹ הָיָה

(ואגב, אם ככה זה "חרדה" ולא "חרדיה".)

 

את אמרת ש"ההבדלים בינך לבין החרדים זה בדברים קטנים" - משמע - כל הדברים הנ"ל הם קטנים. לא?

אשמח אם תסבירי איפה הטעות בהיסק שלי.

 

אם את מחוברת לרב קוק - אז את אמורה להסכים עם הגישה שלו ולא עם הגישה ההפוכה. לא? אי אפשר להגיד "אני מחוברת לרב קוק אבל אני חרדיה וחושבת שהדרך של החרדים היא הנכונה".

גם כאן אשמח אם תסבירי לי מה בהיסק לא נכון.

 

למי עולות השאלות האלו כשהוא שומע שאת באולפה? תעשי טובה.. אולי ל(חלק מה)חרדים שחונכו על שנאה וזלזול בציונות הדתית. והרי לך הסיבה הכי טובה לא להיות חרדיה.

את רצינית במה שאת אומרת? בגלל שחרדים אומרים שבאולפנות כולן מתגייסות אז את מחליטה באמת להתבייש בזה שאת באולפנה ולהיות חרדיה? איזה מין גישה זו??  את צריכה להיות גאה במה שאת ולתקן את כל השקרים האלו. לא להיכנע להם!

עכשיו אני רואה שאת אומרת שאת כן מתקנת ומסבירה. נו אז ריבון העולמים - למה לומר שאת חרדיה? תגידי שאת ציונית דתית, בדרך של הרב זצ"ל, מתוך יראת שמים ושמירת מצוות, ונאמנות לתורה. ושממש אין לך חבר ואת לא הולכת לצבא. 

אם את בעצמך מסבירה שההסתכלות שלהם על הציונות הדתית היא טעות ולא נכונה. אז למה את נכנעת לזה וקובעת בעצמך ש"הדרך של החרדים היא הכי נכונה"? כאילו - את מקבלת את כל הדברים הרעים שאומרים על הדת"ל, ואז מסיקה שצריך להיות חרדיה... במקום לומר: "הדברים הרעים שאומרים הם שקר. והדרך הנכונה היא הדרך של הרב קוק שהיא מלאה יראת שמים ואהבת תורה ושלמות וממש לא דרך של פשרנות..."

 

 

זה שיש אנשים שלצערינו הרב הם בעלי לשון הרע והוצאת שם רע ו"ככה מסתכלים על הציבור הדתי לאומי", זה לא אומר שאת צריכה להכנע לתפיסה שלהם ולהתבייש במה שאת. הפוך, זה אומר שאת צריכה לשמוח שאת לא מחונכת בכזו דרך נוראית, ושאת צריכה לעמוד על האמת! בגב זקוף!

 

 

יש לנו רבנים מופלאים? זכינו? אז בואי נלך בדרך שלהם! בקומה זקופה! 

לא ניכנע להשמצות נגדם ולא נאמר "הדרך הכי נכונה היא לא הדרך שלהם"

....באולפנה...

אני ממש לא מתביישת בציבור שלי, וגם כתבתי שכול מי שחושב שאני ככה וככה.

אני מתקנת אותו, וישר מסבירה לו בדיוק מה הציבור, והם מתרשמים לטובה! 

וחרדיות וחסידיות, וחילוניות, ככה אמרו לי. 

אתה מוציא אוי לא נכון, אני לא מתביישת בציבור שלי, אני רק חושבת שיש הרבה לתקן. 

וגם שאני אומרת שאני "חרדייה" אז אני אחרי שנייה מוסיפה "לדבר ה'".. 

ואתה לקחת את זה, שאני מחר כבר נהיית חדרייה וזהו.

אז זה לא, ולמה אני בגישה הפוכה? 

ומה הבעיה שאני מחוברת לרב קוק, ושואפת קצת לתרבות חרדית.. 

..הָיוֹ הָיָה

אז לא הבנתי. למה את אומרת ש"את חרדיה"?

ולמה את אומרת ש"הדרך הכי טובה ונכונה זה הדרך של החרדים"?

 

 

לגבי השורה האחרונה - את עכשיו מעדנת, ואני שמח. אבל קודם כתבת שהדרך של החרדים זה הדרך הכי נכונה. ופירוש המשפט הזה הוא לזרוק לפח את הדרך של הרב זצ"ל..

זה שיש דברים לתקן - יש בכל ציבור. אם את רוצה לחפש ציבור מושלם - תתייאשי מהרגע.

הדרך החרדית שהיא יותר התבדלותילדה998

וטיפטיפה יותר הקפדה לא סותרת את הדרך של הרב ז"צל יש דברים שכן אבל בדברים האלה אני מחשיבה את עצמי כדתית-לאומית

לא נכון.הָיוֹ הָיָה

המחשבה ש"לא להכניס אינטרנט" פירושו "התבדלות".. נו באמת.

 

משום מה יש מספיק דתיים לאומיים (בעיקר המכונים "חרד"לים") שיש להם הרבה הרבה יותר מ"טיפ טיפה" הקפדה. והם לא חושבים שהם חרדיים.

 

זו בדיוק הבעיה: שאנשים אצלנו נחיתיים, וכל הקפדה יתירה מכונה בעיניהם "חרדיות", כך גם הגיע הביטוי הנואל "חרד"ל".

כי מה שאת שואפת אליו זה ההיפך מהר קוק וזה זלזול ברב קוק.שפרינצא בוזגלו

כשאמרתי לחברה שאני אוהבת את התורה של הרב קוק אז היא שאלה אותי: 'לרב קוק מטבריה יש תורות'?

...תות"ח!

סיפור יותר מזעזע: כשהרב שלי הלך בבני ברק הוא חיפש את רחוב הרב קוק, אז הוא שאל איזה חרדי אחד איפה זה נמצא. אז אותו חרדי ענה לו: מה, רחוב אברהם? דהיינו, כ"כ הרבה זלזול ברב זצ"ל...!!

אם הייתי במקום אולי לא הייתי מצליח להתאפק על ביזוי קודשו של הרב זצ"ל והייתי מכניס לו סטירה...

אגב, השבת ראיתי משפט די קשה בשבילי...

הרב זצ"ל כתב: אל תהיו לי קוקיסטים או משהו כזה...

אני מכירה את בני ברק טוב מאד.שפרינצא בוזגלו

ואף אחד לא קורא לרחוב הרב קוק רחוב אברהם.
הזלזול המקסימלי הוא רחוב קוק.

לא הבנתי...תות"ח!

זה סיפור אמיתי שקרה.

לא אמרתי שכל החרדים כך מזלזלים, זו רק דוגמא קיצונית לזלזול שלהם.

תכלס זה נכון...שפרינצא בוזגלו

חברה שלי גרה ברחוב צבי יהודה...
אבל זה לא מזלזול, זה כמו שאני גרה ביוסף טרומפלדור אבל יותר נוח לי להגיד שאני בטרומפלדור...

אכן...תות"ח!

נורא עד איפה הזלזול שלהם יכול להגיע...

חוסר הכבוד לרבנים הגדולים שלנו...

מעצבן ומרתיח...

זה נראה לי כן מזלזול, כי טרומפלדור הוא לא רב, ובכל מקום אחר חוץ מבני ברק כתוב רחוב הרב צבי יהודה ולא רחוב צבי יהודה...

אפילו במקומות חילונים בהגדרה, נראה לי...

היא גרה בבת ים. וכתוב הרב צבי יהודה.שפרינצא בוזגלו

אבל יש לי חברה שגרה ברחוב מלצר...
אז זה זלזול כללי ברבנים, לאו דווקא ברבנים של הציבור הדתי לאומי...

....תות"ח!

ואיפה החברה שגרה ברחוב מלצר...?

באיזו עיר....?

זה לא משנה איפה...שפרינצא בוזגלו

זה פשוט עניין של יחס לרבנים/כוח להוציא שם ארוך מהפה.

טוב, אם את אומרת...תות"ח!

לפי דעתי זה קשור מאוד, אבל בסדר...

ובבני ברק בהחלט רואים את זה, שלרבנים של הציבור החרדי כן יש את התוספת המעיקה "הרב", אבל לרבני הציבור הדת"ל לא. מוזר מאוד, אולי הם עשו הגרלה ובמקרה יצאו הרבנים שלנו כולם.

מסכימה...יש לנו בשכונה רחוב צבי יהודהילדה998

ובאמת אף אחד לא קורא לזה רחוב הרב קוק 

אני מסכימה שזה בעיה גדולה אבל זה לא מבטא זלזול אני קוראת בזמן האחרון רחוב דרור כי זה מרגיש לי באמת זלזול

אם אני מבין על מה את מתכוונתהָיוֹ הָיָה

אז לפי מה שאני רגיל קוראים לזה "רחוב הרב צביודה"

הבית ספר שלי היה בפינת צבי יודה...שפרינצא בוזגלו

איכססס, עד שהתרגלתי להגיד הרב...

כן, אבל אני חושב שהיא מתכוונת לעיר אחרת..הָיוֹ הָיָהאחרונה


"זלזול".. איפה את רואה פה זילזול?באולפנה...

אני רק אמרתי חסרונות על הציבור הדתי לאומי, וכולם יוצאים עלי..

וחושבים שמחר אני חרדייה, ומזלזלת ח'ו ברב קוק.

ממש לא..!!!

 

כיהרמוניה
נשמע שאת בעד הגישה החרדית

ששם יש מחלוקת עקרונית ממה שהבנתי

וואו, באמת הפתעת...!תות"ח!

הדוסות מהציבור שלנו, מה שאפשר לאפיין אותו כציבור החרדל"י-קוקניק, הרבה יותר צנועות מהחרדיות. הבנים הדוסים הרבה יותר אידיאליסטים מהחרדים. אהבת התורה, העם והארץ, כשהכל יונק מהתורה הקדושה שמבטאת את רצונו של הקב"ה מאיתנו ומה תפקידנו בעולם הזה, מצויים אצלנו בכמויות בעוד אצל החרדים אינם כמעט בנמצא.

לא זוכר עם איזה רב היה הסיפור הזה, אבל שאלו אותו איך זה שברמת גן נוסעים בשבת ואילו בבני ברק לא נוסעים...? אז הוא ענה שכשהשבת של בני ברק לא תעצור בגבול רמת גן, ישמרו שבת גם ברמת גן.

וזה משהו שמאופיין מאוד אצל הציבור החרדי, הסגירות, האטימות, שבעינם מוצדקים מאוד, כי בגדו בהם, שיקרו אותם, המדינה מליאה בציונים ארורים שכל מטרתם להוקיע את התורה ולהילחם בה, עקרו את גוש קטיף וכו'...וכו'...

ואילו בציבור הדת"ל יודעים להשפיע גם על אנשים אחרים, יודעים להילחם במלחמות מדיניות בממשלה שהחרדים לא מכניסים את האף שלהם לשם, פשוט כי כל מה שמעניין אותם זה לקבל את התקציבים לישיבות (שאני לא מזלזל כלל בתורה שלהם, ממש לא...), אך לא מעניין אותם עם ישראל, הכלליוּת, המדינה, מדינת ישראל יסוד כסא ה' בעולם, שבאה להיות ממלכת כהנים וגוי קדוש ולהיות אור לגויים. (כדי להיות אור לגויים קודם צריך להיות עצמינו וכדי להיות עצמינו צריך לחיות ושלא יהרגו אותנו ובלי גויים...נו, את כבר יודעת את תפיסת עולמי בנושא הזה...).

יודעים שאמנם כרגע יש חושך, ויש נסיגות לאחור, שכואבות מאוד, אך אסור לוותר ולהתייאש, ואסור להסתגר ולוותר על הכל מראש רק כי זה קשה...יש מלחמה, והיא קשה ומתישה, אך צריך להילחם אותה...!

וגם תורתם של החרדים מצומצמת וסגורה ל-4 אמות של הלכה, בדיוק כמו בגלות, כי הם עדיין בשלב של הגלות, של רק תיירה תיירה תיירה. אך צריך גם חיי חול, חיי מעשה, אנחנו בארץ ישראל.

וממילא אין להם שיעורי אמונה, כיוון שהם לא בארץ ישראל השלימה, אז מה זה משנה אמונה...?

את האמת, לא יודע למה אין להם שיעורי אמונה...

אה, נכון, כי ככה לא למדו בפונוביץ'...

אולי הגיע הזמן להבין שפונוביץ' לא הייתה בארץ ישראל והמצב שונה קצת...?

לא אמרתי להיות רפורמים ולנגן בכלי נגינה בשבת....

נכון, מבחינת דרכם הטכנית, יש הרבה דברים שאנחנו צריכים ללמוד מהם, כגון צניעות, הרצינות בלימוד (לא אומר שאצלנו אין רצינות...אבל אצלם יש הרבה יותר כיוון שכולם באים ללמוד לכל החיים ויש שם הרבה יותר רציניים, לצערינו...יש לנו ללמוד מהם בקטע הזה...אך כמובן, זה לא הגיוני ולא פרופורציונלי הזלזול שלהם בנו, לחשוב שאנחנו מזרוחניקים שלא מבינים כלום, מתייחסים אלינו כאל "גויים", בעוד שלקנות יבול נוכרי ולפרנס גויים אין להם בעיה...), אך צריך להבין שהדרך שלנו היא האמת. נכון, לא כל ציבור הוא מושלם וכולם צריכים ללמוד אחד מהשני. (דהיינו, כולם צריכים ללמוד מאיתנו מה האמת והכל, ואנחנו גם יש לנו ללמוד מהם...). אך כמובן, דרכינו היא האמת ואנחנו מאמינים בזה בכל ליבנו ונשמותינו.

ונכון, זו באמת בעיה שהציבור הלייטי מתחיל לאבד את הצפון, לא יודע מה להגיד, אך בכל אופן, זו לא סיבה בגללם לנטוש את המחנה הדת"ל.

ובתור דרך כזו, אך טבעי שיהיו יותר "חללים" בציבור שלנו מאשר בציבור של החרדים, כי מה החוכמה להסתגר בתוך דלתיים ובריח ולא להילחם באף מלחמה...?

אז אמנם יש לנו קצת יותר חללים, אבל אנחנו מנצחים במלחמות, אנחנו מגיעים להישגים ומשפיעים החוצה.

וצע"ג. ואכמ"ל. ודו"ק.

ודפח"ח, וד"ל.הָיוֹ הָיָה

הייתי חייב

תות"ח!

רק שראשי התיבות שאני השתמשתי בהן הן נכונות ואמיתיות ושלך...פחות...

מה מה מה מה?הָיוֹ הָיָה

שלי נכונות מאוד

ודברי פי חכם חן, ודי למבין.

 

 

ושכמ"ה

 

(גם זה אמיתי..)

אוקיי...תות"ח!

עכשיו תורי לגרד בפדחתי...

אופס, סליחה, חשבתי שסתם המצאת את זה...

אגב, מסקרן אותי, מה משמעות ראשי התיבות שלא פירשת...?

ושכרו כפול מן השמיםהָיוֹ הָיָה


אה, וואלה...תות"ח!

תודה על החידוש...!

שה' ירבה שכרך ויכפיל אותו מן השמים...!

אפשר לבדוק באוצר ראשי תבות או לשאול את הרב גוגל.מתנחל בראבק


איי איי איי, הדור של היום...😉תות"ח!

ואחרי זה מתפלאים למה לא מצליחים לקרוא "נתיבות שלום" בלי להבין את ראשי התיבות...

אני בודק באור"ת בד"כ, משתדל ללמוד ולזכור.מתנחל בראבק


אה, סבבה...תות"ח!

אשריך...!

שמה הכל על השולחן?שפרינצא בוזגלו

תגידי לי למה אני נלחמת על שיח פתוח על מוגנות?
למה זה לא ברור להם שצריך לדבר על כל מיני נושאים מביכים?
למה נראלך שנתח רחב בציבור החרדי לא לומד כל מסכת שמוזכרת בה אישה נידה?



קודם כל שיקנו שולחן ורק אח"כ שישימו מפה...

...באולפנה...

את עכשיו כותבת לי על חסרונות בתיכונים חרדיים, וזה לא קשור למה שאני אומרת. 

בקטע הזה אני ממש נגד, צריך לדבר על הנושאים האלה וזה חשוב!

לכן אני לא ישלח את ילדי לילמוד בחרדי. 

מה שאני אמרתי, שיש דברים שאני מאוד מעריכה את החרדים! ושואפת לדברים קצת חרדיים!

כמו, לא להכניס אינטרנט לבית, לא מחשב, דברים בסגנון הזה..

יכול להיות שזה לא דוקא על חרדים, פשוט היום זה מדבר על חרדים, על טלפונים כשרים וכו..

אם את נגד אינטרנט, למה את משתמשת בו?מתנחל בראבק


...באולפנה...

אני ממש משתדלת כמה שפחות להכנס, וגם עכשיו בחופש זה ממש קשה..

אבל בעז"ה בשאיפות שלי, שלבית שלי לא יהיה לזה פתח.

וכן אני באמת צריכה פחות להשתמש בו.

בסדר...תות"ח!

אם, כך, סבבה...

רק אל תשכחי שזה לא דברים שמוגדרים כדברים "חרדיים", אבל בסדר...

ולפעמים סגירוּת יתר דווקא לא טובה, צריך לפעמים שיהיה "חסינוּת"...

את יודעת שהיה מחקר שאמר שהורים שנתנו לילדים שלהם מרחב מחיה סטרילי מדי ולא נתנו להם לגעת בשום דבר שיכול להיות עם חיידקים והקפידו איתם הם לקו יותר במחלות והיו יותר חשופים למחלות...

לפעמים הדרך להתמודד עם משהו היא לא להיסגר, כי אז אם תיפתח לאותו דבר, וכנראה זה יקרה וזה בלתי נמנע, הכל יתפוצץ והתוצאות יהיו כואבות, לפעמים צריך לדעת להיפתח באופן מאוזן ובריא לפני כן וכך "לחסן" את הילדים..

כמובן, פרופורציות ואיזונים, לא בגלל זה אביא לילד שלי סמארטפון...

רק בגיל ממש מתקדם, אם אני אראה שהוא מספיק בוגר ובשל נפשית להתמודד עם כל זה, ואני אראה שהוא לא רוצה להתסובב עם נוקיה, נדבר על סמארטפון, אבל מלבד סמארטפון, מחשב ומדיה זה לא השטן ואפשר לחנך לחינוך בריא ונכון שימנע בעיות כאלו מראש וכך הוא יהיה מוכן ומחוסן לחיים להתמודד עם התרבות הזאת.

גם קראתי באחד מעלוני השבת, שמלבד הסינון צריך לשים, צריך גם חינוך, שהרי יש ילדים שיודעים כבר לפרוץ רימון והכל, אלא שצריך מצד אחד מניעה, ומצד שני גם חינוך להתמודדות, חינוך לחיזוק ולעמידה בנסיונות וקשיים ואתגרים בעוז ובגבורה, זה המתכון המנצח. כמובן, אפשר וטוב לשאוב קצת מהחרדים, אך אני חושב שאין מה לפחד מהמדיה ומכל הדברים הללו. זהו, עד לפה..

ואשרייך...!!

....באולפנה...

נכון, אתה צודק, מאוד חדדת לי! 

תודה.

בשמחה...!תות"ח!

שמח לשמוע...!!

שנזכה לעבוד את ה' בקדוּשה ובטהרה ושה' ימול את ערלת לבבינו...!!

נכון. מוסיפה לגבי החסינותנפש חיה.
בגן הילדים שבו התנדבתי הייתה ילדה שהחסירה המון, וכשהיא כן באה היא לא הייתה משתתפת בפעילויות חצר, לא ביצירה או בכל דבר שיכול ללכלך אותה.

כתוצאה מזה היא חלתה המון (המערכת החיסונית שלה לא הייתה חזקה מספיק) ונעדרה המון.
ולא הייתה ברמה של הילדים, אלא ברמה נמוכה יותר.

הנזק שנגרם לה היה אדיר.
נכון, צריך להיות מאוזן...תות"ח!

אני זוכר שלאח שלי היה שגעון שלא לאכול קרמבו כי זה מלכלך...

ואו, לא מסכים עשתי הטענותאחד הגברים!!!
1. כן גם בספר של בנים יכול להיות מחמאות על בנות. בנות זה לא עולם רע ואכזר שצריך לברוח ממנו
2. דעברתי עם כמה וכמה חרדים והגישה היא שהדרך הדתית לאומית פשוט הרבה יותר נכונה. זה לא עובד (במיוחד לא בדור שלנו) למנוע לגמרי משו
אין למה להגיב פה, אני לא יקרא את זה
אבל תחשבי עוד קצת על מה שכתבת מקודם....
לא הבנתי מה הקשר חרדים לא חרדים, אין בזה הבדל בכללעברי אנכי

אישה היא לא מכשול

היא אישה

אתה יכול להפוך אותה למכשול אם תסתכל עליה בצורה לא נכונה.

[כמובן שהיא צריכה להתלבש צנוע אבל זה לא קשור כרגע]

אתה יכול לדבר איתה יותר מידי וזה יעשה לך רע.

ועוד הרבה דברים.

 

פשוט לא הבנתי מה כל מה שאמרתם פה

אין קשר לחרדים לא חרדים

אולי מי שכתב את זה לא חכם במיוחד - או שהוא מנסח גרוע ביותר.

 

 

אישה יכולה לגרום לגיהנם כמו שגם מנורה יכולה. אם תדליק אותה בשבת.

....תות"ח!

נכון, אך מכיוון שכוח המשיכה בין גברים לנשים חזק הרבה יותר מהרצון שלנו "לדעת את קונינו ולמרוד בו ולהדליק מנורה בשבת", אז לכן יש הרבה יותר הרחקות בעניין...

לא יודע מה כתוב בספר ולא מצדיק אותו, רק אומר למה את לא בדיוק צודקת בטענה שלך...

ואשה רעה יכולה בהחלט להוות מכשול, ואכן יש קשר גם לאיך היא מתלבשת. (אני לא אביא דוגמאות, אבל יש פסוק לדוגמא: "מוצא אני וכו'...")

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך