...רחל יהודייה בדם
אני חושבת שלומר "המציאות מורכבת ולא תמיד אני מצליח לעמוד בה" זה עניין אחד
ולכתוב כאילו שזה אידיאלי ו" אני לא מתבייש"
זה כאילו להביע בריש גלי שאין לך בעיה עם מה שאתה עושה. כאילו מבחינתך זה האידיאל.

גם אני לא מושלמת אבל קשה לי עם התנהגויות כאלו שמדברות על מורכבות כאידיאל ודווקא מחובקות היום על ידי העולם בחוץ כאילו שיש כאן איזה אומץ.
קשה לי עם זה. אבל אני לא שופטת.
מצד אחד מזדהה ומצד שני כועסתהיום יהיה שמח✨

זה לא אידיאל להכניס את כל תרבות המערב הביתה..

הוא מתאר שהוא מצליח לשמור על הגבולות אבל אני מאמינה שלילדים זה כבר יתפוצץ בפנים

...רחל יהודייה בדם
שוב, גם כל אחד רואה אחרת את מה נכלל תחת ההגדרה של שמירה על הגבולות..
אני לא מאמינה בלחיות במנותק מן העולם
אבל אני גם לא מאמינה בלהפוך להיות העולם הזה.
אפשר לכבד בן אדם אחר גם מבחוץ.
וגם אם אתה שומע שירת נשים או כל דבר אחר כזה
סיבה להתגאות אני לא רואה בזה.
אני מתכוונת לגבולות שהוא מאמין בהם, אני לא..היום יהיה שמח✨
הגיבו כאן שתי תגובות נהדרות, שמשלימות אחת את השניההָיוֹ הָיָה

הכתבה הזו היא חרפה.

חיי ה"גם וגם" האלו, המיש מש שלא יודע מה הוא רוצה מעצמו..  

שלא נאה לו עם הדתיות שלו, והוא חייב לתבל אותה בכל מיני ריגושים מהצד..

שמזלזל באנשים שהם רק דתיים. שאכפת להם רק מהקב"ה ולא גם מהוליווד.

 

 

אממה, נכון, לפעמים קשה.

אני לא תמים. אי אפשר לשפוט אנשים על התמודדויות שלהם.

אבל היכן מגיעה החרפה הגדולה?

כשזה נהיה אידיאל, כמו שכתבה @רחל יהודייה בדם, האיש גאה בזה, רואה בזה דרך חיים, שיטה, אידאולוגיה. הוא בז למי שלא כזה. הוא לועג לאלו שלא נפלו כמותו במדמנה...

 

וכשככה מתנהגים - אז כמו שכתבה @היום יהיה שמח✨ - זה לא מחזיק. הילדים מאבדים את הכל, זה לא עובד, הם לא קונים לוקשים.

ומי כמונו בעלי ניסיון בזה. מספיק להסתכל על החמישים שנה האחרונות כדי לראות שכל, אבל כל, מי שחי בכזו תודעה ודרך - איבד את הדורות הבאים לו. אין דבר כזה לשמר את הדרך הזו. ועצוב.

אמר מי שאמר, טיפשות היא לעשות את אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות....

מה כבר יש לומר...זה רק אני
הכותב קידש את תרבות הפנאי המערבית, כל מה שנמצא בעולם הגדול גם צריך להיות אצלו, והגבול הולך ומטשטש עם השנים.
מה יהיה השלב הבא? לאכול אוכל לא כשר ו"לא להתבייש בזה"? לצפות בטלוויזיה בשבת כי "הגיע הזמן להתבגר"?

מחיקת המחוייבות להלכה היא צעד ראשון בדרך למדרון החלקלק בדרך לחילול שבת ואכילת טריפות, הוא עוד לא שם, אבל ילדיו כבר יהיו קרובים הרבה יותר.

מאמרים כאלה צריכים לעורר אותנו למחוייבות בלתי מתפשרת להלכה, והם מחזקים את ההבנה שבלי המסגרת ההלכתית שחז"ל קבעו לא יישאר הרבה מהיהדות.
הוא בא להתגאות יעניאפרת????
שיש לו בעיה והוא לא מצליח להתגבר עליה?

זה שעושים את זה, זה עוד לא אומר שצריך להתגאות בזה. ההיפך, נקיפות המצפון הופכות לאדם טוב יותר גם אם לא מצליחים להתגבר. אבל ברגע שמאבדים גם אותן אז בעצם משלימים עם הבעיה ולא מנסים בכלל להתגבר עליה כי לא מבינים יותר שזו בעיה.
ודרך אגב זה בדיוק מה שקורה היום עם הקהילה הגאה...
הוא אידיוט.bahu12

יש הבדל בין להיות פתוח ללהיות חילוני

מזעזע. וכבר לא כזה הזוי...צ'יקטנה...
ככה:
פעם ההגדרה 'דתי', הייתה הגדרה, ת'ם יודעים- דתית...
כיום, ובעצם כבר הרבה זמן, קרתה איזה תקלה. זו הגדרה סוציולוגית. חברתית, מגזרית, כזו שכל מי שחובש כיפה יכול להיכנס תחת כנפיה...

כותב המאמר צודק מאוד בזה שכיום 'רוב המגזר נמצא איפה שהוא נמצא'.
התקלה היא שהם לא מבינים שהם יכולים להמשיך לקרוא לעצמם 'דתיים' מבחינת המגזר אליו הם שייכים- זה רק לא יעזור להם מבחינת התורה. מבחינת הדת...

רק צריך לדייק:
גם לפי דבריי, שזה הפך מהגדרה דתית לסוציולוגית- אם זה היה המצב היום מצבנו היה טוב.
הבעיה היא שהכדור חוזר אלינו: אחרי שהמושג הזה הלך והכניס תחתיו את כל מי שמרגיש כ'דתי' סוציולוגית- הוא חוזר אלינו והופך את כל האנשים האלה גם לכביכול דתיים מבחינה הלכתית ודתית.

זה מצב הרבה יותר מבלבל, ושנותן הכשר לא רק ציבורי אלא מעין הכשר הלכתי לכל מה שכותב המאמר ולכל מה שרוב המגזר ההזוי שלני מרשה לעצמו לעשות.

****

למה אני כותב פה את כל הניתוח הזה שלי?

כי בזמנו חשבתי לעצמי איך אני יכול להסביר לבחור ששייך לציבור הפחות תורני, הליברלי, שהדרך שלי צודקת ושלו טועה.

ואז עלה לי רעיון נורא פשוט:
להסביר לו שבמבחן התוצאה, מה לעשות, אני אצליח ואו לא.

אם עוד שלושה דורות נסתכל על נכדיו ועל נכדיו- סיכוי עצום שהנכדים שלי יישארו דתיים ושלו לא.
וגם אם במקרה הנכדים שלי לא יהיו דוסים כמוני- הירידה שלהם תהיה פחותה בהרבה מהירידה של הנכדים שלו.
כנ"ל גם אם במקרה הילדים שלו כן ישארו דתיים- הם ירדו הרבה יותר משלי.

(הכל כמובן בהינתן שילדינו יחונכו באותו דרך.
לא, לדוגמה, שהוא יחנך באהבה, בזמן שאני אחנך לדוסיות עם כפיה או חניקה ואשניא על הילדים שלי כל מה שקשור לתורה... אותה צורת חינוך! רק חינוך לדברים שונים.)

חשבתי שזה יהיה אחלה הסבר.
אפילו לא צריך לחכות כמה דורות- אפשר כבר היום להסתכל איך הוא נראה ואיך אני נראה...
אבל אז קלטתי שלא. בכל מקרה הנכדים והנינים והניני נינים שלו- תמיד ייכנסו תחת הכותרת 'דתיים'. לא משנה איך הם יראו.

כי בדיוק כמו שהיום גם בנט או חנוך דאום נחשבים דתיים- כל כמה שנים ירחיבו את מוטת הכנפיים של ההגדרה.
אף פעם הציבור הליברל החלש הזה לא יודה בכישלונו ויגיד 'נכון, פספסנו פה דורות של דתיים'.
הוא פשוט יגיד ש'הנה, הבאנו דורות שלמים של דתיים- שיותר טוב, אפילו הרחיבו את ההגדרה ואת הפתיחות יותר ממנו!'.

וזה מה שקורה גם במאמר המביש הזה.
בהצלחה לנו.
ערבוב בין האסור ללא ראויאברך שעובד

לדעתי הבלבול והערבוב הוא שאחראי למאמר הדי מטופש הזה. כותב הכותב - "אני שומע שירת נשים, ולא מתעטף בתירוץ שלשמוע אלקטרונית מותר ורק הופעת לייב אסור... יש לי חיבה לאלכוהול טוב, אף פעם לא קידשתי על תירוש, אלא על יין חצי יבש ומעלה. אם יציעו לי סיגר טוב מקובה, בהחלט אנסה כי זה מסקרן אותי." 

בשמיעת שירת נשים לגבר יש בעיה הלכתית ברורה. 

אין שום בעיה הלכתית בשתיית יין ואפילו בחיבה ליין. אין שום בעיה הלכתית בעישון סיגר. 

הערבוב בין האסור הלכתית לבין - החיים הטובים/תרבות המערב היא לחילונים, מביאה טשטוש של הגבולות ועיקור של הבסיס שיש לאדם הדתי. 

האדם הדתי חי על פי הלכה. בדגש על חי - גם עם החיים הם טובים ומהנים, כל עוד אין התנגשות עם ההלכה.

"אך הכי חשוב מהכל, אלו אותם אנשים שמעדיפים לשמוע את הצד השניפיקאר

מי שאין לו אידיאולוגיה שלא יתפלא שהוא מצליח לשמוע אנשים אחרים,

החידוש הוא מי שיש לו דרך והוא מכבד אנשים אחרים

 

לי מרגיש שאנשים כמותו איבדו את הצפון לחלוטין (ואגב אני חושב שרוב מי שלא מקפיד על ההלכה במאה אחוז לא עושה את זה מאידיאל כמוהו)

אגב, אנשים כמוהו זאת הסיבה שאני מגיע למלון קורונה ומתווכח עםפיקאר

חרדים מישיבה גדולה והרבה פעמים מנצח אותם,

הציבור החרדי לא רואה בנו בכלל יריב ראוי אז הוא לא טורח ללמוד על עמדותיו (הרב ש"ך והחזון איש לא היו טיפשים ואני מעריך שכן היו להם תשובות, פשוט רואים בדתיים אנשים שלא מאוד אכפת להם מהיהדות)

 

לכן יש שאלה האם להתנתק מהציבור הדתי לאומי ולהצהיר על עצמנו כחרד"לים או לנסות להרים אותו, בינתיים אני עדיין מאמין בדרך השנייה אבל אנשים כמותו גורמים לי לחשוב על הראשונה

עצובחסידי

תלך על הראשונה

ברוך בואך.מתנחל בראבק

אפשר הסבר של המילים "תלך על הראשונה"?

אכן עצוב, אבל צריך לחשוב בפרספקטיבה שונה.שפרינצא בוזגלו

המגזר הדתי לאומי הוא לא מגזר אוטונומי מטבעו, כך שנסיון חלק מהצדדים ליצירת אוטונומיה ובידול מהצד היותר חלש רוחנית לא יביא לאותן תוצאות שמביאה האוטונומיה לציבור החרדי- ואני אסביר.

הציבור החרדי מחזיק את עצמו בשיניים מכח הבידול, מבחינתם בידול אומר שכל אחד דואג לעצמו, וכל אחד שומר על עצמו, כך שאין כניסה ואין יציאה. כפועל יוצא של הבידול נולדת שנאה וגזענות. ולכן לא תראה ספרדים שהופכים לחסידיים או ליטאים שהופכים לחסידיים וכן הלאה, למרות שמדובר בתתי מגזר של הציבור החרדי- עדיין כל אחד חי לעצמו (עד הבחירות, וגם אז לא תמיד מתאחדים). ברגע כשתיקחו להם את הבידול (אפילו לא דיברתי על הבידול מכל מה שריח מודרנה נודף ממנו) הם לא יחזיקו מעמד. 

הציבור הדתי לאומי החזק לעומת זאת חי על אהבה, אהבת התורה, הארץ, הזולת, הוא מקבל כל עובד ה' ללא הבדלי נוסח תפילה. אהבה יוצרת קרבה, כך שהציבור החרדלי עדיין חלק מכריע ומשפיע מאד על השיח הציבורי של החברה (הן מבחינה תורנית והן מבחינה חברתית) מהציבור הדתי לאומי הכללי, אילולי אותה אהבת הזולת הציבור הדתי לאומי החלש יותר היה חש התנשאות ומתנתק לגמרי מהציבור החזק והייתה נוצרת תורה שונה (לא שכיום הם לא מרשים לעצמם, אבל לפחות הם יודעים שהם בחרו ברע ולא חושבים שזה טוב מבחינה רוחנית) ומתירנית ללא שום בסיס, האחריות שלנו היא לשמר את המצב הנוכחי בשביל לא ליצור אוטונומיה חברתית תורנית שתגרום לצד השני להישאר בלי מנהיג חברתי תורני אמיתי.
כמו כן אהבה ובידול אלו שני קווים מקבילים שלעולם לא יפגשו. אז אם הדרך כבר הוגדרה כמקרבת א"א לשנות אותה ולגרום למי שעוד מבולבל (מעדיפה לקרוא לזה מבולבל במקום חוטא. כן, בקטע הזה אני קצת נאיבית) לא לנטוש לחלוטין.

אתה "מגיע"? משהו קבוע 😅הָיוֹ הָיָה

לעצם השאלה - אני חושב שהכשל נעוץ בחיתוך הדיכוטומי בין האפשרויות, כאילו זה "או זה או זה".

למעשה זה ממש לא שחור לבן, ואין צורך בכח למצוא הגדרה חדה שתכריח אותנו לגישה מסויימת דווקא.

אין צורך להתבדל בכח, אבל גם לא לא להיות כמו עלה ברוח עם כולם. לא צריך לפתוח מפלגה לעצמנו מצד אחד, אבל כן צריך לדאוג שהילד שלך יהיה בכיתה עם ילדים מבתים יראי שמיים. וזו רק דוגמה קטנה... השורש נעוץ בלב: מצד אחד להרגיש יחד, ומצד שני דווקא בגלל שאנחנו יחד לזכור במה אנחנו שונים וממה צריך להיזהר.

זה לא קבוע, פשוט זו הפעם היחידה שיצא לי להתווכח עם חרדיםפיקאר


כן, אבל הניסוח בלשון הווה "מגיע", נשמע ככה..הָיוֹ הָיָהאחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך