פעם חשבתם עלהפילוסופית

מה יקרה אחרי שיבוא בית המקדש אחרי תחיית המתים הגאולה השלמה כולנו מתוקנים העולם הגיע לשלמות ו... מה אז כאילו מה יקרה אחרי זה? העולם יסתיים? נמשיך לחיות משועממים חסרי מטרה? כאילו מה יקרה אז??

או מה יקרה כשהטכנולוגיה תחליף לגמרי את האדם? מה נעשה אז טוב הבנים ילמדו תורה ועוד פעם ועוד פעם אבל מה הבנות יעשו? כאילו הם לא בנויות ללמוד תורה כל היום לעשות ככה ה' ברא אותם ... אם  מישו חשב על כיוון מספק או קרא למד משו אני אשמח שתגיבו...

השאלה החבויה במה ששאלתבן מכיר

היא: האם יש תכלית לעולם מצד עצמו?

אם התשובה היא כן, אז תמיד יהיה מה עוד לפתח ואיפה עוד להתקדם.

ומה המטרה של ההתקדמות הזאת?אני ועצמי:)


אם יש תכלית לעולם מצד עצמובן מכיר

אז לכל התפתחות והתקדמות של העולם יש משמעות רוחנית. לא הגעתי למסקנה האם יש תכלית לעולם, קל וחומר שאין לי מושג מהי ומה מטרתה.

כשבע"ה יבוא המשיחבת סוד

ויהיה בית מקדש העולם לא יהיה מושלם,תמיד יהיה מה לשפר.

מה שאני יודעתהפילוסופית

ככה שמעתי לפחות שהיצר הרע יעלם 

אני קראתי... תורה כ"א בליקוטי מוהר"ןשמינייייייסט

כמעט בכל מאמר בליקוטי מוהר"ן מוזכרת הגאולה בפירוש או ברמז ועל ידי השקעה רצינית אפשר לזכות לטעימה מהגאולה. לא רק להבין אלא אפילו להרגיש קצת מה הולך להיות..

המקום הכי מפורש נראה לי שמדבר על זה זה תורה כ"א בליקוטי מוהר"ן קמא שהיא קצת קשה וארוכה אבל ודאי אפשרית. בהצלחה.

*דעה לא פופולרית*בחור נאה

לפי דעתי סיכוי סביר שזה לא יקרה לעולם קרי שלעולם לא נגיע לגאולה שלמה.

אני חושב שה"גאולה" היא איזשהו משהו שנותן לאדם הדתי תכלית בעולם אבל זה קשה כי אם יש עולם הבא אז מדוע צריך תכלית לעולם? מאז תחילת היהדות תמיד האמינו שהעולם יגיע לאיזה "סוף" שבו היהודים הם שולטי העולם וכו' וכו' הבעיה בזה היא שאין לנו דרך מוכחת שאנחנו יודעים שתביא את הגאולה אנחנו רק חושבים, חב"ד חושבים שקיום מצוות יביאו את הגאולה והצ"ד חושבים שארץ ישראל השלימה תביא את הגאולה...

גם לפי שיטתו של הרמב"ם (השיטה הרציונליסית ביותר כשזה מגיע לגאולה) אין לנו מושג איך מגיעים לתחיית המתים.

זה לא שאני חושב שהגאולה זה המצאה וכל מה שאמרו הנביאים זה שקר וכו' וכו' אני פשוט חושב שהגאולה היא בנקודה אין סוף זאת אומרת שלעולם לא באמת נגיע אליו.

כשאומרים היום שאנחנו קרובים מאוד לגאולה השאלה היא מה זה קרובים מאוד הרי כבר מהגן אמרו לי שהגאולה קרובה, כנ"ל מושג דור הגאולה. הרמב"ן כינה את דורו דור הגאולה... מי אמר שאי אפשר ליהיות "דור הגאולה" לנצח או לפחות שיהיו עליות ומורדות בתהליך הגאולי. מה שאני מנסה להגיד זה שבסופו של דבר לעולם לא נגיע ל"סוף" קרי גאולה שלימה.

 

 

אין לי בעיה עם דעתך אבל אני אישית יהודי מאמיןפיקאר

ובין השאר זה כולל אמונה בי"ג עיקרים, אז אני לא רואה הבדל בין זה לחילול שבת (אני מכיר גם אנשים שמחללים שבת)

שנ דבריםבחור נאה

אחד זה לא סותר כי לא אמרתי שזה לא יקרה זה יקרה אבל לעולם לא נוכל לראות את זה קורה.

ושתיים רוב הפילוסופים היהודיים לא החזיקו בדעה של הרמב"ם שאמונה בכל שלבי הגאולה היא עיקר באמונה. לדוג' פילון, הראב"ד הראשון, רב חסדאי קרשקש, רבי יצחק פולקר, ספר העיקרים וכו'

 

נשווה את זה למספרים,שפרינצא בוזגלו
עבר עריכה על ידי שפרינצא בוזגלו בתאריך כ"ה בתמוז תשפ"א 17:18

אתה בעצם טוען שהגאולה  היא פוקר יהודי (פוקר יהודי, הוא משחק שמשחקים בלי קלפים, אלא בעזרת המח בלבד: כל אחד מהמשתתפים חושב על מספר, ומי שהמספר שלו גדול יותר – מנצח. אם היריב שלך מכריז על 32 כשכל מה שיש לך ביד זה 26, הפסדת, חבל. אלא אם כן אתה מכריז על 'קונטרה' – מה שמכפיל את המספר שלך, ומאפשר לך לגרוף את הכסף. מה שיפה בפוקר יהודי, זה שהכל בראש והכל יכול לקרות. עד שמישהו מכריז על פאגאט, מה שמעניק לו את הניצחון אוטומטית. ובשפה פרקטית יותר- המשחק הוא מי לוחץ יותר זמן על מקש 9 במקלדת, ומי מכפיל את המספר- כמובן שלא מריך לעבוד קשה מידי כי תמיד ניתן להקריא את מספר 9 שלחצת בחזקות של ה'קונטרה'), הגאולה ממוקמת באינסוף, וככל שהמדע יגלה מספר יותר גדול- כך הגאולה תתרחק ממנו יותר?
ובמשוואה: 999... 'קונטרה'999...×999...=שנת הגאולה הסופית

ולנו רק נשאר ללחוץ 9 על המקלדת?


עריכה: וכמו כל כוכב, גם הכדור שלנו סופי.
והסוף של הכוכב שלנו יותר קרוב מבחינה מספרית לסוף שבו תגיע הגאולה.
כך שיתכן ולפי התאוריה שהצגת- שבעולם הנוכחי כבר לא תהיה גאולה בכלל.

@בחור נאה
 

יש כמה חורים בדעה הלא פופולרית הזאתאני ועצמי:)
א. כמה שנים אתה חי שאם מהגן עד עכשיו לא באה הגאולה כנראה היא באין סוף?
.

ב. מומלץ לברר את עיניין תכלית העולם לפני המסקנה המעניינת שהעלית..
לא יודעת עד כמה הדעה נכונה, אבל:שפרינצא בוזגלו

 חשבת כמה שנים יהודים מחכים לגאולה מאז גיל הגן?

כן באיזור העשר שנים....בחור נאה

אבל בנוסף לכך נראה לי עוד איזה אלפיים שלושת אלפים שנה...

 

ואתה לא רואה שום התקדמות בשנים האלו?אני ועצמי:)
אוקי, מתוך ניסיון להתמקד יותר בטוב.. - אולפניסטיות

בלי לדבר על עצם המדינה, ביטחון, כלכלה, רפואה, טכנולוגיה וכו'..
בודאי שזה טובבחור נאה

אבל מי אמר שזה הולך להביא את הגאולה השלימה קרי עמ"י שליטי העולם וכל השאר עבדים שלנו...

אני מחזיק בדעה הרציונליסטית של הרמב"ם לגבי הגאולה אבל גם לפי הרמב"ם אמורים לקרות דברים אי רציונלים בגאולה (תחית המתים) וזה לא שאני לא מאמין בזה אני פשוט לא מאמין שאי פעם נחווה את זה ושזה חלק מהקטע.

 

כשיבנה בית המקדשנראה.לאחרונה
נמשיך לעבוד. ויוכלו להצטרף למעגל העבודה עוד הרבה אנשים שבאו מהמתים...
אל תדאגי. הכל יהיה אותו דבר רק שנלך פעם בשנה להביא קרבן פסח. (עד שימציאו אפר פרה אדומה)
אז מה בעצם יתחדש בגאולה?הפילוסופית

כאילו העולם צריך להגיע לשלמות כזאת לא? 

כפי שצוין זאת מחלוקת ראשוניםנראה.לאחרונהאחרונה
ואני נוטה לצד שאומר שההבדל היחיד בין ימות המשיח לשאר ימים זה שיעבוד מלכויות, כלומר, ישראל עצמאית ולא תלותית בשום גורם לא יהודי.
העולם לא צריך להגיע לשלמות ואז הכל יהיה זיקוקים
מחלוקת רמב"ם ורמב"ןבן מכיר


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך