מה אנשים עשו פעם כל החיים?שמייםבשמיים

מה אנשים שחיו פעם עשו?

לא היה חשמל, לא היה אור בלילה, לא היה אינטרנט, לא היה מכוניות, לא היה מדע, לא היה שירותים בבית, לא היה כלום כמעט. כמו משחק של skyrim ואפילו פחות...

אז מה אנשים עשו כל יום כל היום?

ומה ילדים עשו???

זה נשמע כמו חיות יחסית לאיך שאנחנו חיים היום

חיו חיים קטניםאפרת????
היה מה לעשותנראה.לאחרונה
קמים מוקדם, מתפללים, עובדים בשדה.
נשים היו מטפלות בילדים.
ילדים היו משחקים באגוזים או עוזרים בשדה. או עובדים כשוליה של בעלי מקצוע. זה בגדול.

היו גם כאלה שלמדו תורה בחלק מהיום, אגב, רוב הרבנים עבדו.
היו מתים גם יותר מוקדם...

זה גם תלוי תקופה ומקום. בימי הביניים באירופה אני מניח שהרבה יהודים עסקו במסחר.

ולגבי החשמל, זה היה חסר להם כמו שחסר לנו אפטילוריזוס. (מה זה? גם אני לא יודע. אבל את הרעיון הבנת)
לא היה מושג כזה פנאיחושבת בקופסא

אנשים היו עובדים מצאת החמה עד צאת הנשמה ומציינים חגים ושבתות בתור עבודה דתית, לא מושג כזה לבלות ולהעביר את הזמן.

רק לאצולה הגבוהה ביותר הייתה את האפשרות לכך, אבל הם החליפו בגדים כל שעה ונסעו ימים שלמים לאירועי דיפלומטיה. כך שגם אם הם לא עסקו בעבודה יצרנית גם להם לא היה פנאי, או לפחות הם לא חשבו על זה ככה.

תתפלא אבל גם לא היה תרופות נגד דיכאון...הולך דרכים


וגם לא מין זורמים או זכויות אדםחושבת בקופסא

מה הנקודה שלך?

שהיו הרבה יותרונות בעבר, אומנם לא הייתי מתחלף אבל אני מביןהולך דרכים

איך אנשים חיו אז חיים טובים

איך העובדה שלא היו תרופות נגד דיכאון זה דבר טוב?חושבת בקופסא

אנשים עם בעיות בבריאות הנפש היו סובלים בלי טיפול, איך זה דבר טוב?

וגם כל תחום בריאות אחר היה ממש מוזנח, רק למשל: אישה הייתה יולדת קרוב ל15 פעמים ומתוכם היו שורדים אולי 3-4, וגם סיכוי נמוך שהיא תשרוד בעצמה.

 

אתה נשמע כמו השלטים האלו "בלי אינטרנט וסרטים חיים מאושרים"

(אגב הפונט שהם משתמשים בו לא מגיע בתוכנת וורד וצריך להיות מורד מהאינטרנט)

נכון שיש בעיות שהטכנולוגיה יוצרת, אבל היא פותרת בעיות חמורות בהרבה שצריך להודות ל-ה' כל יום שאנחנו לא מתמודדים איתן.

 

(ואני לא מצליחה לערוך את התגובה הקודמת שלי, רק עכשיו שמתי לב. התכוונתי למים זורמים.)

אני חוזר ואומר, לא הייתי מתחלף אתם אבלהולך דרכים

להגיד שלא היה להם לא מעט יתרונות האלה זה פשוט לא נכון
לגבי תרופות הדיכאון כמו שהרב חיים נבון מסביר יפה בספר שלו "חופשי זה"-
החופש והפנאי המודרני גורם לאנשים להיות יותר ויותר אומללים.
אני יכול להבין איך הם נהנו פעם גם כי הם לא ידעו כמה חסר להם כי זאת הייתה המציאות
ומכאן אני רואה שהיו להם גם יתרונות לא מעטים.

אני מודה לה' על המציאות שכאן הוא בחר לשים אותי אבל אני מאמין שיש לנו חסרונות שלהם לא היו. 

ברגע שיש לך משו אתה לא מבין איך אפשר בלעדואחד הגברים!!!
עוד 100 שנה ישאלו איך חיינו בלי מכוניות מעופפות וקוראי מחשבות
פשוט זה לא חסר
הם הרגישו טוב עם החיים שלהם, לרובם לא באמת הפריכ זה שאין חשמל כי פשוט אין דבר כזה בעולם
היה להם הרבה פחות זמןגלקסיה

אנשים ישנו יותר, חלו יותר וחיו פחות. ובזמן שהם היו חיים וערים הם היו צריכים לעבוד קשה בשביל לשרוד.

בעולם הישן, לפני המצאת החשמל, לפני המצאת המכוניות - היה עולםעץ הזית
עשיר בגילויים, המצאות, מדע וטכנולוגיה, פילוסופיה, גילוי ארצות, מלחמות וכיבושים, מסחר בינלאומי בין המזרח והמערב….
אימפריות קמו ונפלו…

אצלנו, העם היהודי - עד היום, גם כיום, וכנראה למשך דורות קדימה , עיקר ההלכה ואורח החיים היהודי מתבסס על המשנה, הגמרא, ראשונים ואחרונים - שגובשו לאורך מאות שנים לפני המצאת החשמל והאינטרנט….
(ואנו ממשיכים לחיות לפי הלכות שנקבעו במציאות חיים שונה בתכלית ממציאות החיים כיום. ואין גוף הלכתי מקוב על כל המגזרים שיכול להתאים את ההלכה לימינו - אפילו לגילוח, כביסה בחול המועד…)
אין גוף הלכתי שמקובל אפילו על מגזר אחדהָיוֹ הָיָה

שמוכן לשנות את ההלכה ו"להתאים לימינו", רח"ל.

ב"ה, שלא שם חלקנו... 

להתאים. לא לשנות. למשל - גילוח וכביסה בחול המועדעץ הזית
היינו הך, התחמקות סמנטית.הָיוֹ הָיָה

שום רב בן דורינו אינו בעל סמכות "להתאים" את איסור גילוח וכיבוס בחוה"מ.

וזה כולל גם את הרבנים שהכי "מקובלים עלי".

למה הגישה של ״רחמנא ליצלן״ בהבעת שאיפה להתאמותעץ הזית
בהלכה למציאות ימינו?

כביסה בעולם הישן היה מלאכה סיזיפית. ואפשר להבין מדוע הפעילות לא משתלבת עם האוירה החגיגית של חול המועד.

כיום זה אוטומטי בלחיצת כפתור.
כי אני אומר רחמנא ליצלן על כל מי שרוצה לעקור את התורה.הָיוֹ הָיָה

לא באמת קשה לנחש.

 

 

הטיעונים שלך נורא מעניינים, אבל ההלכה קובעת שהיא איננה יכולה להשתנות, בטח לא כך (אין בית דין יכול לבטל דברי בית דין חבירו, אלא אם כן גדול הימנו בחכמה ובמנין). לא יעזרו כל התירוצים וההסברים שבעולם.

 

 

 

מלבד זאת אתה מראה את הבורות של האנשים ששואפים לשנות את ההלכה, האיסור הוא כדי שאדם לא יותיר טיפולים לרגל, מה שמהווה זילות בכבוד הרגל, או לא יכנס לרגל כשאינו מגולח - שוב, מפני כבוד הרגל.

לולי זה היה עצוב זה היה משעשע, כיצד מי שלא באמת למד סוגיה ברצינות, כבר מצהיר בביטחון מה מתאים ומה לא מתאים ומה צריך לשנות. הכל מתוך חשיבה שטחית וחוסר היכרות בסיסית עם ההלכה.

וזה לא במקרה, זה הולך ביחד.

זה בכלל לא הנושא, למה לנצל"ש?חושבת בקופסא


^^משבצת ‏‎

@נשמה כללית@עץ הזית
 

ואל תשכחו שאתם בפורום נוגה...

..הָיוֹ הָיָה

א. אני הגבתי לדברים שהוא כתב.

ב. דווקא בגלל שזה נוג"ה הכי חשוב שלא להשאיר את דבריו ללא תגובה. שלא ייצא מפה איזה ניק רפורמי

..משבצת ‏‎

בגלל שזה נוגה, שני צמעים לא צריכים לנצלש כאן

..הָיוֹ הָיָה

סליחה שאני חולק עלייך, אבל גם אם הייתי בן 70 וזה היה פורום של גיל עשר - הייתי מגיב על דברים כאלו.

כמו שאם היית בת שבעים היית מגיבה על דברי הסתה לרצח גם אם זה פורום לילדודס.

לא לוקחים סיכון שמישהו יאבד את האמונה שלו. סליחה באמת.

תאמתחיימבלבשלי את

תחשבי שפעם לחיים היו יותר ערך היינו עושים באמת דברים עם משמעות לא היה מחשב לא טלפון מישפחה הייתה עם המישפחה אימאות היו עם הילדים בבית האבא הולך לעבוד הילדים משחקים בחוץ עם השכנים והכל היה עם הרבה אנגיות

איך אפשר לומר שפעם היה יותר ערך לחיים?חושבת בקופסא

אנשים היו מתים על ימין ועל שמאל בין אם מחלות פוגרומים או עוני.

יש הלכה שאסור לזרוק ילד מהבית לפני גיל 6, כי רק אז יש לו סיכוי קלוש לשרוד. זה מלמד שהיו זורקים ילדים מהבית הרבה לפני זה והיה צריך להגביל את זה.

 

אתה חושב שזה טוב שלא היה טלפון? אישה שהייתה מתחתנת הייתה נפרדת מהמשפחה שלה לנצח, לא היה איך לקרוא לעזרה במצב חירום, וכל מי שלא היה במרחק הליכה או רכיבה בקושי היה קיים בשבילך.

 

אני לא מבינה למה לעשות את האידאליזציה הזאת לעבר. העבר מלא במוות וגלות ודברים מזעזעים שאנחנו לא יכולים לדמיין.

ברור שבימינו יש בעיות שלא היו קיימות פעם, ואנחנו צריכים להתייחס אליהם ולפתור אותן.

אבל הרעיון שהמשפחה המאושרת היא רק בלי אינטרנט וסרטים ומים זורמים ורפואה מודרנית וחשמל הוא לגמרי מעוות.

את צודקתחיימבלבשלי את

אולי היו מתים יותר מהר אבל לערך היה יותר ערך החיים עלה את לא מבינה כמה כאילו שאת עם המישפחה היה באמת להיות עם המישפחה לא נהיית נוסעת ליותר מידי זמן רחוק למישפחה היה ערך העולם היה יותר ברור

למה את מנופפת במילה "ערך" בצורה חסרת משמעות?חושבת בקופסא

(כדאי לך להשתמש בסימני פיסוק וכפתור הenter. בקושי מבינים מה את כותבת בלעדיהם)

 

גם חיי המשפחה לא היו כאלה זוהרים.

אישה הייתה יושבת בבית ועסוקה שעות על גבי שעות במטלות מפרכות בגוף שבור מלידות והרינות מרובים בלי טיפול רפואי ראוי.

לא הייתה לה שום השכלה בסיסית כמו לדעת לקרוא ולכתוב או בסיס של הבסיס של תורה, שלא לדבר על איזה תחום עניין או סיכוי לעסוק בחיים במשהו יותר מלהחליף חיתולים של התינוקות שהולכים ומתים לה.

 

הגבר היה עובד מצאת החמה עד צאת הנשמה ורוב הרווחים הזעומים שלו היו הולכים למיסים דרקוניים שהטילו על המעמד הפשוט ועל היהודים במיוחד.

גם הוא לא קיבל טיפול רפואי נורמלי ומשהו כמו חור בשן היה יכול להשבית בן אדם עד מוות שלו ושל משפחתו שהוא בקושי רואה רק כדי לתת להם סיכוי קלוש לחיות.

 

זה ממש לא "נכון היה הרבה מוות אבל החיים שהיו היו מושלמים" סכנת המוות ריחפה על כולם כל יום כל היום, ואם הם עצמם היו בטוחים באופן זמני אז כל מי שאכפת להם ממנו היה בסכנה כזאת.

היה הרבה יותר כיף פעם - כשהייתי ילדמבקש אמונה

אמנם זה לא רחוק, אני בן 34

אבל עדיין יש השוואה לפי המחשבה שיותר מכשירים ויותר מדע זה חיים יותר טובים..

 

אז לא היה פלאפון חכם ולא רשת חברתית ומשחקי מחשב מסכנים כאלה.  בקיצור אין מה להיות בבית

מה היינו עושים כילדים?

היינו רוב הזמן בחוץ בשמש הנעימה, משחקים ביחד משחקי רבי משתתפים, נוסעים באופניים לכל מיני מקומות

מוצאים מכשירים שזרקו ומנסים לתקן אותם או מרכיבים מהם משהו חדש ומגניב 

זה היה כיף נורא.  חיי חברה ועשייה ולצאת החוצה מהבית לראות עולם וטבע זה מרכיב מאד חשוב להרגשה טובה - לא המכשירים. 

 

דווקא אני רואה מאחיינים שלי שהילדים של היום בקושי לא נהנים מהחיים

 

 

חיו הרבה,אני פה דברו!

הרבה יותר טובב מהדור שלנו

אמא שלי מספרת שזה עבד ככה:

חוזרים מלימודים-יוצאים כל החברים לשחק במגרש\מחפשים חיות\רואים החינוכית והחיים שלם היו הרבה יותר טובים מהחיים האיסטנטיים שלנו...

עצוב

אני לא מסכים עם כל מה שאמרת #חושבת בקופסאהולך דרכיםאחרונה

אבל יש הרבה אמת במה שאת אומרת ולצערי יש לך גם תמיכה משלמה המלך החכם מכל אדם:

 

"אַל תֹּאמַר מֶה הָיָה שֶׁהַיָּמִים הָרִאשֹׁנִים הָיוּ טוֹבִים מֵאֵלֶּה כִּי לֹא מֵחָכְמָה שָׁאַלְתָּ עַל זֶה." קהלת פרק ז פסוק י'.

לומר שהעבר היה יותר טוב מהיום זה פשוט לא נכון ולא צריך בשביל זה להביא את כל הראיות שלך פשוט כל המציאות סביבנו הרבה יותר טובה ואיכותית.
נכון שעם כל יתרון בה חסרון אבל הוא שולי ליתרון.

 

לגבי השאלה ששאלו פה: איך הם חי פעם?
התשובה שהם חיו ובאמת אולי היה להם טוב וכיף אבל ברור שהיה להם פחות אמצאים מאתנו לממש את הפוטנציאל שלהם ועוד
מ.ש.ל

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך