...הילדה.

כן,

גם "למושלמת" יש טעויות

אמנם היא משתדלת שהן בקושי יהיו

אך הן לא פוסחות גם עליה

ואילו רק ידעת

את מקומה של "המושלמת" בתוך סיפור זה

כמה שהיא לא חלמה שזה יגיע לאן שיגיע

אם רק היית יודע שלא הייתה לה שום כוונה לא טובה

אתה מכיר קצת מאישיותה וליבה

הדברים יצאו משליטה

הדברים נגעו בנקודה רגישה אצל הדמות שמולה

דמות אחרת אולי לא הייתה עושה מכך עניין

במיוחד לאור תפקידה שאיך נאמר חשוף

בהצלחה בדרכך

 

 

@הילד

מושלמת - ריק ומוסתר

לא רציתי לנצלש את השירשור שלך

והיה לי רצון להגיב

אולי אין קשר בין הדברים ואולי כן

תודה! ממשהילד
לא
היא לא טעתה
לא איבדה את הדרך
את כל מה שנכון היא עושה

אבל
העיניים של האיש שלה
או שלא שלה
מתקשות לראות את היופי
מתקשות להכיר
מתקשות לרצות
רק בה

כי היא לא מושלמת
כשהוא לא מושלם
...הילדה.
אם הן מתקשות
כנראה שזה לא זה
בהכי פשוט ושקוף
נכון ילד?

"כי היא לא מושלמת
כשהוא לא מושלם"
תסביר?
אוי לאהילד
הוא ממשיך
כי הוא רוצה
בה
ולהיות מושלם
איתה

ובכל זאת מתלבט
הבנתי אותך ילדהילדה.
ומי כמונו יודע
מה זו אהבה
מה זו אכזבה

משהו שכתבתי-

כשאתמול נגעתי בחול
וניסיתי לבנות בית
הידיים שלי התמסרו לנעימות
היה שקט והייתי מרוכזת
לא היו לי שום דאגות או פחדים
עד שבאה הרוח ושטפה את. את הכל.
הדמעות עמדו לי בקצה העיניים
הרגליים כבר קמו לרקוע בים הזה
שלא מקשיב לילדים
אבל. אבל.
ברגע האחרון הרפתי.
צחקתי צחוק מתגלגל שכיסה עצב
וצרחתי "הים אכל את הבית, הים אכל את הבית"
ולקחתי את החורבה שנשארה מהבית
וזרקתי את החול שנהפך לבוץ לתוך הים
כמו אומרת לו "רצית? קח. קח."
והלכתי רחוק יותר מהים בשביל לבנות
בית שלא מתפרק
הריח של הים נכנס לתוכי מרחוק
אני רואה אותו משתפל אלי
יש בינינו שתיקה שאומרת
שאנחנו גדלים
יום אחד הוא יגיע אלי
עם עוצמת מימיו ורוחו
עד אז אני עסוקה בלבנות את ביתי שלי
ביסודיות ובשלווה
בלילות אני שומעת את הים מפכה באיטיות
הולך וחוזר הולך וחוזר
ואני אוכלת מרשמלו צלוי מרחוק
נהנת מילדות התום
עוד לא הגיע זמני

ילד
תנשום עמוק
ובוא לשחק בחול
רק לבנתיים
אל תדאג












..הילד
הילד נושם
הילד משחק
ורוצה להשאר
לתמיד

כמו ילד טוב
ילד טוב למופת.הילדה.

ו..

איך שתמיד אתה דואג שכולם יהיו שמחים.

מרוצים.

רגועים.

שלווים.

 

ובתוכך?

ילד.

קטן.

מה קורה בתוכך?

האם אתה שמח באמת? 

ילדות שמות לב. 

 

נשמנו, שיחקנו, הבטחנו שנישאר לנצח בחול הזה הרווי אושר,

שנהיה ילדים טובים. 

 

ושכולם הלכו ושתקנו כל אחד בציוריו על החוף לחשתי שתשמע-

 

מותר להתלבט על ילדות 

מותר לבכות

מותר להחליט שזה שלי

מותר להחליט שזה לא

 

ואתה המשכת לצייר קוים על החול. ואני ידעתי שהקשבת. 

שהלב התהפך לך בפנים.

שרצית לשפוך לי ולים את כל מה שעובר עליך

אבל לא יכולת. לא יכולת.

זה שלך מדי. שלך לבד.

 

ואז ברגע אחד כמו שרק ילדים יודעים לעשות

קמנו על הרגליים וקפצנו 

צרחנו

שאגנו

אההההההה

האאאאאאא

תוך כדי שאנחנו מנערים מעלה ומטה את בגדנו

להסיר את החול שדבק בנו

ממש כמו שהגננת שיפי לימדה אותנו בגן

ראיתי בך כאב

ראית בי אש

המשכנו ככה בלי הפסקה

מתעלמים מהעייפות 

מהגרון החלש

 

עד שהלילה כיסה אותנו בשמלתו השחורה

ואנו הזדחלנו למיטות ההורים

לקבל חיבוק אוהב

ובעיקר

לא להרגיש את הלבד השורט הזה

עד.

עד הבוקר. לפחות.

 

 

 

 

איך את יודעת?הילד
אולי לא שמח באמת
אולי כל הטוב
הוא לא טוב
עכשיו

אמנם הילד עוד ילד
ותמיד ישאר
אבל מה עם המחר?

האם נתחבר כילדים?
רק אתה יודע את התחושותהילדה.
שבפנים.

הדברים שכתבת צודקים.

ומה יהיה עם המחר אתה שואל?
הילד לא יברח יהיה לו את מקומו שלו
בקשר הולך וגדל עם הבוגר שבו
עליות ומורדות
עליות ומורדות

להתחבר כילדים זו אפשרות
אך עם כל הקסם
אולי בכל זאת צריך לחכות
לבוגר שיופיע
ילדים צריכים הגנה ויציבות
ואולי זה בכלל החמצן שמחזיק ילדים.

ו..
ראיתי היום את דוד מוישי
שוכב חולה במיטה
הסתכלתי על הגוף העייף
הקשבתי לשקט של החושך בחדר
ומיהרתי להביא לו שתיה עם קש
הדודה אמרה שהקש עוזר לו לשתות בקלות
התקרבתי בשקט ואמרתי "דוד מוישי"
והוא לא ענה
שתקתי
ניסיתי שוב
"דוד מוישי"
הוא לא ענה.
הבטתי בגוף החלש
בחוסר כוח לתפקד
ובכיתי בשקט
רק שלא יתעורר
הכוס עם הקש ביד אחת והמבט שלי כואב אני עומדת בין חושך לאור
ורק בא לי לצרוח
אהההההההה
קשהליקשהליקשהלי
שאנשים גדולים הופכים קטנים
מי ישמור על ילדות קטנות?










לא אמרתי סתםהילד
זה באמת נראה שאת יודעת


הילד לא רוצה את הבוגר
הוא כבר ניסה את זה
ולא היה טעים לו

ציפיות מבחוץ
שבר בפנים
וכל העולם חושב שהוא

אז הילד ישאר ילד
כמה שמוזר
הילד מזוקן
אולי בכל זאת היא תרצה


ילדות קטנות לא צריכות אנשים גדולים
הן צריכות ילדים גדולים

יבוא יום ואגדל להיות ילד
יודעת מה?הילדה.
וכתבת כואב

היא תרצה.
הוא קודם כל ילד וחבר.
שזה הכי שיש.

ילדיםגדוליםילדיםגדולים
מנסה להתרגל.

ויבוא יבוא.

••
הילדה קמה מעורפלת מהשינה
עמדה על השרפרף האפור ונטלה ידיים
הדמעות והעייפות מהלילה
השאירו את סימניהם בעיניים הקטנות שלה.

היא ישר חיפשה את אבא ומצאה אותו לומד תורה בסלון
היא התיישבה לידו והתחילה לדבר
כמו מבקשת לפרוק את מסעה הכבד.
הוא הסתכל עליה והקשיב
והקשיב
והקשיב
והיא.
דיברה
ודיברה
ודיברה..

ורק שהרגישה שתם הכאב
של הלילה
היא קמה והלכה לה
להתארגן ליום חדש

קשה לה להיפרד מכותנות הדובונים
ומנעלי הבית הנוחות
מהכרית
והשמיכה
אך היא מרגיעה את כולם
שתכף עוד מעט הם נפגשים מחדש
שאין מה לדאוג
שבסוף יש מיטה לחזור אליה
יש שקט
ומקום להיטען בו.

הנה, היא כמעט מוכנה לגן
רק לעשות קוקיות מהודקות לראש
מגומיות ורודות ויפות.

הלוואי והיום יהיה יום טוב בגן
היא חושבת לעצמה
שיהיה לי מעניין וטוב
שלא יציקו לי
שאמא תחזור מהר לקחת אותי.

נשיקה למזוזה
בקבוק מים ליד
והיא בדילוגים אל הגן
עם ציפיות לטוב
בתמימות שורטת עד כאב.







חשבתי שתדעי. לא חשובהילד
להיות ילד שלה?!
זה יהיה אסון
אמא אחת זה מספיק

ואם רק חבר
זה כבר לא מיוחד

אתמול רוצה
היום לא רוצה
ואין סבלנות לקריעת הים
אולי נקפוץ וזהו?

•••

ילדה
מה את עושה?
למה לחזור לגן? לדובונים?
לקוקיות?

את ילדה גדולה

והתמימות הזו שורטת
מאוד
איך היא חלפה כלא הייתה
אני מתכוונתהילדה.
שגם היא ילדה
למה זה אמור להפריע לה?

ולמה זה חייב להיות מיוחד?!

יש כאן ניגודיות ילד.
אין סבלנות לקריעת הים/
נקפוץ וזהו
ואני לא יודעת מה התשובה.

••
לחזור לחזור.
יש שם כאבים שצריך לרפא.

אני ילדה קטנה עדיין.

התמימות של אז חלפה אך הרושם שלה עוד נשאר עמוק בליבה של הילדה.

וכן, צריך לדעת בחיים לשחרר, להמשיך הלאה,
זה קשה מדי
תמיד
או הלוואיהילד
שגם היא תהיה ילדה
ואני אהיה ילד בזכותה
וביחד נפתח גן ילדים

אם זה לא מיוחד
זה יכול להיות עם כל אחד


מה שווה רושם התמימות
כשזה כבר לא תמימות?
הוי איזה יופי..גן ילדיםהילדה.
אבל גם חבר זה מיוחד ואתה טענת שלא.

למה אתה סבור שזו כבר אינה תמימות?

°
ילדות לא אוהבת את עצמן לפעמים.
כמו עכשיו.
..הילד
מיוחד צריך להיות אחד
חברים זה ברבים

כשתמימות חולפת אין דרך חזרה
צריך ליצור תמימות חדשה


°°
אבא לא מרשה
אהמהילדה.
לפי התיאוריה שלך מר ילד חשוב

כנל על התמימות

°
די. די. אין לי כוח לאף אחד מהילדים עכשיו אבל ולא לאף מבוגר בעולם. פשוט איכסה בתוכי. איכסה כואבת. להעלם להעלם להעלם. והינה עכשיו כל הפחדנים הולכים. תינוקות. תמיד ידעתי שאני גדולה יותר. אני כבר ילדה. וזה מעצבן לגדל את עצמי. אין לי כוח לזה. כרגע.

ו.. אתה כלאיים של הכל ילד, אין לך ברירה וגם לי

לא הבנתיהילד
°°
ילד אומר לך בפנים
מה שהוא רוצה
הוא לא מבין
לא יודע
על מה הגדולים בוכים

ילד כואב
מקבל סוכריה
שוכח שכואב

את לא צריכה לגדל את עצמך ילדה
פשוט תתמתקי עם סוכריה


כלאיים זה להיות מבוגר

יש לי ברירה
וקוראים לה בחירה
מתכוונת למה שכתבת עלהילדה.
מיוחד צריך להיות אחד
ושחברים זה ברבים.

ומה שכתבת על התמימות.

אני לא סוברת ככה.

כלומר
ברור שאני בפני עצמי צריך חבר אחד מיוחד
אבל בכללי כל אחד הוא מיוחד ויכול להיות לנו הרבה חברים מיוחדים..

ובקשר לתמימות, יש דרך חזרה. עובדה שתמימות נצרבה והייתה.
לייצר תמימות? מלאכותי משו.. שייך למבוגרים.
תמימות באה מעצמה. כמובן שאפשר גם ליצור אותה אבל זו לא אותה חוויה.

°
אוף נכון.
על הכל נכון.
תודה אבא.
תודההילד
°°
הילד אומר שלום
בורח
לא אבא

בטעות לקחתי אחריות
אחריותהילדה.
אני אוהבת אותה.
ותודה שלקחת לרגע.

••
אני לא יודעת מי אני. וזה מכאיב.
כשהלכתי לתחנת אוטובוס וחיכיתי שהוא יבוא. הרגשתי את האוויר נכנס אלי ונותן לי לנשום. אני כל כך צריכה אוויר בכללי. כמה שאני צריכה. לחכות לאוטובוס זה קצת להבדיל כמו לחכות להרבה דברים, אחד מהם זה למשיח. וזה שורט. וגם משגע הציפייה וההמתנה הזאת לדבר גשמי בעוד יש דברים נעלים יותר שלא מספיק מצליחה לצפות לבואם ברצינות. הייתי רוצה שהיחס בין גשמי לרוחני ישתנה. והרוחני יגבור בחיים שלי יותר. לפני כמה ימים ראיתי איש פשוט אוכל פיתה עמוסה על הספסל הרגשתי שהלב שלי מושך לי בעור שאתייחס ואבכה עליו כי כואב לנו עמוק בפנים שאנחנו לא מבינים למה לא לכולם יש את אותם כלים בעולם. ואולי בחיים הוא לא למד מי זה ה' ומה זו התורה ומה זה לשאוף ולהצליח. רציתי לבכות לאבא ואמא אבל פחדתי.
צריך ללמוד אותההילד
מתי כמה ואיך
מקוה שעשיתי נכון

***
אוהו
מי שיודע לחכות לאוטובוס
יודע לחכות למשיח
זה לא הסבלנות
זה היכולת לחיות את הרגע
להנות מההמתנה למרות הציפייה

אולי אותו איש פשוט יודע להנות מהרגע?
ובאמת באמת עמוק בלב הוא צופה במשיח

למה זה מפחיד לבכות?

°°
שנים של המתנה אל דבר גדול
לא המשיח
ולא אדמה

כשהוא מגיע
אין מפחיד ממנו
הוא מפחיד ילדים
האיש היה פשוט פשוטהילדה.

לא יודעת אם הוא יודע מה זה משיח או שלמד על זה בכלל ברצינות.

אבל גם בלי ללמוד- מקווה שבתוכו יש נקודה של משיח שכן רוצה להיגאל באופן פרטי גם.

 

אני פוחדת לבכות ליד ההורים על דבר כזה כי אני לא רוצה לרסק עוד אנשים עם התחושות האלו,

וגם ככה יש להם מספיק על הראש, אז למה.

 

°°

אבאלה. 

 

••

איך בכיתה ו' בחדר הקטן שלה

הגעתי פגועה ועצובה

היא תלתה לי דף ענק על הקיר

ואמרה לי להטיח בדף הכל הכל 

כאב לי ברמות

בכלל רציתי להיות לבד

לא האמנתי בדפים שמשפריצים עליהם כאב

אבל בלעתי את הרוק וניסיתי

בחרתי גואש שחור

והשפרצתי על הדף בתסכול

קישקשתי וקישקשתי מערבולות שחורות

זה הרגיש לי מפגר

בכלל אני רציתי חיבוק

מה כל כך קשה

ולעזאזל שמישהו יקשיב לי למצוקות

וינסה לתת לי פתרונות

והיום

ציורים הם נחמה 

אבל לא קישקושים

אני רוצה עזרה אמיתית

הלוואי 

 

 

 

 

הכאב שיגמרהילד
הוא מתעורר
מצולק
משוגע
מדבר אלי
הכאב הזה
רוצה שאצייר

רוצה עיגולים שחורים סביבי
שאחבק
שאברח
שאשאר

שארקוד לעצמי עד שאין בי אויר
שאקשיב לרעש שלא אומר

איי הכאב הזה
שיגמר

°°

אולי אצייר
איש קטן בגלימה
מחזיק ילד
וילדה
ולא רואים לו את הראש
והידים חמות
מדברות
עוטפות אותם
ואומרות לשיר

לשיר את כל החיים
כל החיים
את כל הכאב


הידים של הילד רועדות
אולי לא כדאי?
אולי די!
הוי. אמן אמן.הילדה.
כתבת יפה.

°°
(הילדה רוצה לצייר את זה. לתת למילים שכתבת משמעות כלשהי. אולי אולי בהמשך.)
והלוואי וזה היה ככה. הלוואי.

••
הילד מחבק את הכאב
מדבר אותו
מדבר איתו
הילדה מתרגשת
שלא יגמר לעולם היא מקווה
לכל אחד יש פינה של כאב והוא בוחר אם להתייחס אליה או לא, יש לכל בחירה השלכות.
הילדה חושבת שהכאב הוא חבר והוא חיים.
בלעדיו אין אמת
בלעדיו יש מוות


לא לא לאהילד
זה לא הכאב
זה האתגרים
המשימות
הנסיונות

הם החברים
אותם מחבקים

°°

הכאב שיגמר
...הילדה.
אתה מחדש לי מחשבות.
אני מסכימה אבל גם חוששת לשנות עמדה.
קשה לעזוב כאב ולהחליט שהוא לא חבר. ושילך ויגמר.

••
לילדה לא טוב איפה שהיא נמצאת. אין לה לאיפה ללכת. אחות של הילדה אומרת לה שהיא מקצינה רגשות ושוברת את הכלים מהר מדי. הילדה לא יכולה אחרת. היא לא יכולה. שהעולם יפסיק לתת לכל דבר פרשנות. שהכאב יקבל מקום, שיהיה אפשר לצעוק ברחובות שכואב. הילדה תמיד רוצה להיגמר וזה מפחיד כל כך. יום אחד היא פשוט תעלם וזהו? זה לא כי היא מתמקדת בעצמה, זה בלי קשר לזה, כלומר, בכללי על הכל כאן, חולף. ונראה שההווה הוא המיליון דולר אבל כבד כמו הר אוורסט. נגמר הכח. כאב.
פעם חשבתיהילד
לחבק את עצמי
בעיקר את איפה שכואב
לחבק את כל הלא טוב
את כל מה שמקולקל
את מה שכואב

ולא מצאתי שם את עצמי

אז חיבקתי חזק חזק
את רגעי האושר
את האהבה
את החיוך המתוק
את טוב החיים

ומצאתי
..הילדה.אחרונה


°°
די איתי. די.
..דף תלוש

לא הייתי לגמרי שם,

אבל הייתי שם.

וזה פאקינג ניצחון.

ואסור לי להקטין את זה.

דיברנו על ככ הרבה דברים

יצאתי. יצאתי מאיזור הנוחות לעולם שפחדתי ממנו

והיה בסדר

ואני חיה

והיה לי כיפ

היה לי פאקינג כיפ

גם איתה

גם שם

לדבר לשתות לעשן להיות

פתאום היה ביחד שאף פעם לא הייתי בו

לסמן את היום הזה ולא לשכוח. אסור לשכוח.

צעד ראשון לעבר הדבר הזה שאני ככ רוצה וככ מפחדת ממנו

היה טוב.

ובאלי שזה יישאר ככה.

ההרגשה הזאת בלב

המון זמן לא הרגשתי את זה

את לנצור ולשמור. טוב ילדה?


I crash my car into a bridge

I DON'T CARE

I love it


משהו כזה.


גוד נייט

הלוואי שאני אצליח לישון נורמלי

מה היית עושה כשהתברר לך שאדם שאתה ככ אוהב ומחוברכְּקֶדֶם

אליו עבר את החמור מכל

יש כל מיני חוקים לבני אדםxmasterx

חוקים קרים חוקים חמים

קשים רכים

ישנים יותר וחדשים

הגיוניים ואידיוטיים לגמרי

לפעמים אין סבלנות


מענב יוצא יין זה חוק

מפחם יצא אש אם היא תנשוף מספיק חזק

מנשיקות יוצרים בניאדם


להישאר פגיע למרות המלחמות

להישאר אמיץ למרות הפחד

להישאר חזק גם כשהכל פורץ

להמשיך לרצות גם כשכולם כועסים


להפוך מים לדם

להפוך חושך לאור או הפוך

אלכסון לישר

חלום למציאות

אחים לאויבים


מתחיל מהיסוד מטפס ליצירה

מהילד למטה עד לזקן

יושב בהפסקהxmasterxאחרונה

מנסה להחיות אותה עם מעט שירה

קצת וולך קצת אתר

...Shandy

https://music.youtube.com/watch?v=PAuGxT_cC6U

המילים כלכך מדויקות לי

 

הקיץ פהxmasterx

הימים ארוכים

השמש לא הולכת לשום מקום

הכל חם ולוהט

חסר סבלנות

מעקצץ

עשיה התפתחות הכל נובט ובועט וצועק

העולם מקיא את כל החורף החוצה

זה כאילו שאלוהיםxmasterx

שאלוהים בעצמו יושב בצד וסופר את הכסף בסיום יום בסגירת קופה

כולם מחכים במתח

יהיה חסר או לא

עוד סיבוב של ריקנות מזוקקת

תיעוד של התפוררות ברקע

מה אנשים מוכנים לעשות בשביל טיפה להרגיש

הלהב של הקיום מתגרד על הבטן

והוא חד

שורט

חותך

היופי היחיד הוא לפעמים באיזה פינה מטונפת

בפח של התחנה המרכזית או באיזה קבצנית

הכל תקוע במכונת כביסה של מילים גבוהות

הטיימר עומד לצלצל

הבדיחה היא עלינו

לא היה חסר כלום בקופה

חוזרים לנשום

עד הפעם הבאה

תוך שבוע גם מלחמהxmasterxאחרונה

גם שלום

גם הסכמים

איזה הספקים יש פה

לפעמים נראה לי שרק אני תקוע באיזה אוטוסטרדה שלא מבינה

מה הכיוון

רוורס במקום קדימה

עץ ריח מסריח על המראה

אורות גבוהים

והיא יושבת במושב ליד

רגל למעלה

מחייכת

אז הכיוון לא משנה

רק התנועה

התגעגעתי אז חזרתייאיר_
זה היה צריך לקרות מתי שהואיאיר_

על אף כל הדחיות שלי

הכל בסדרמבולבלת מאדדדד
עליות וירידות.

אני בוחר את הקרבות שלי, ועם מי בדיוק אני יוצא לקרב…


אתה עדיין סמוראי. 

בדיוק ☺️יאיר_
..מבולבלת מאדדדד
(כתבתי לך בפרטי)
ברוך שובךהמפוזר מהכפראחרונה
--מחכה לרחמים~

אבל למה

למה מרגישה הכל יותר מדי

למה הכל כואב

למה הכל

למה

--מחכה לרחמים~

ומה עושים עם זה

ואיך משיגים את העור הזה

ולמה

ומה

ואיך

--מחכה לרחמים~אחרונה

תציל אותה

ואותי

ואותם

..דף תלוש

זה אשכרה העלה לי דמעות

לכתוב את כל זה

יצא ארוך

וזה אפילו לא כל מה שיש לי להגיד

ובאלי שהיא תבין

היא אמרה שהיא תגיב כשיהיה לה זמן

נראה מתי זה יהיה ומה היא תגיד

אבל פאק איך זה הגיע לזה בכלל

למה עלו לי דמעות

זה לא פייר. וזה לא כזה פשוט "לא להתייחס" ו"לשחרר" כמו שהיא אמרה

אופ

אולי יעניין אותך