מוזר שרק בזמן האחרון חשבתי לשאול את זהחושבת בקופסא

בטח גם אתם ראיתם את הסיסמא "נ נח נחמ נחמן מאומן" בגרפיטי, סטיקרים וכל מקום שיש.

מה המשמעות שלה?

ברור, מי שתלה אומר שהוא ננח, ומקושר לזרם מסויים מאוד, אבל מה הוא מנסה להגיד בהפצה של הסיסמא?

עם כל המאמץ שמושקע בלכתוב אותה בכל מקום אפשרי, די מוזר שהמשמעות שלה לא ידועה.

 

ושאלת בונוס: מה הם מנסים להשיג בהשחתת המבנים והמקומות הציבוריים עם הפצת הסיסמא הזאת? איך זה עוזר למישהו?

@נ נח אומן

@נ נח מאומן

 

...בחור נאה

"סבא ישראל" מצא "פתקא" באיזה ספר וקבע שזה רבי נחמן כתב (איך זה הגיעלשם השד יודע) וכתוב בפתק "נ נח נחמ נחמן מאומן"

ממליץ לך לראות את הסדרה "ברסלב" באחד הפרקים מדברים שם על איך הסלוגן הזה ניהיה כל כך נפוץ וידוע.

כן, שמעתי את זהחושבת בקופסא

וזה לא הסבר, זה המקור לאמירה, לא אומר מה המשמעות שלה.

ראית פעם אש השלט הצהוב הזה שמכריז שהרבי חי והוא משיח?שפרינצא בוזגלו

מה המטרה של זה? לשכנע אנשים שכופרים באמונה הזו?
אני חושבת שזה לא בא להגיד יותר מידי חוץ מלהפיץ את ה'אמת'...
זה לא ישכנע אף בנאדם בריא שכל. אבל זה שם בשביל להצהיר נוכחות להזמין אנשים שנמשכים לקיצון להתקרב ל'אור'...

מה גם שתרבות הננח היא תרבות מאד מגניבה, יש מוזיקה, ריקודים, זה בסדר אם תהיה בסטלה, אפילו מצוין...
אתה עוזר לכולם, משמח אותם, 'מקרב אותם אל האור', מה יותר טוב מזה לבנאדם שלא חושב יותר מידי?

לפחות בחב"ד ברור למה הם מתכווניםחושבת בקופסא

האם זה ישכנע אנשים, זאת שאלה אחרת. (ודי ברור שהתשובה היא לא)

כאן הם מפיצים את הסיסמא הזאת בכל מקום אפשרי ולא ידוע במה הם משקיעים כ"כ.

"שלא חושב מידי"...019284

אני רק רציתי לחדד שזה לא שהם לא חושבים זה שהם שמחים אני רואה את זה בתור משהו טוב לקחת את התורה לשימחה(ברור שהתורה הימשמחה מאוד אבל יש כאלה שרואים את ז היא קשה ואני מוחרח לעשות אותה וזה לא החשיבה).

 

וגם בסיפורי מעשיות של רבי נחמן מסופר המון המון על ישוב הדעת .

לא דיברתי על סיפורי מעשיות.שפרינצא בוזגלו

ויישוב הדעת לא קשור לשכל.

שמע ישוב הדעת זה חשיבה019284

חשיבה על החיים לאן ממשיכים זה חשיבה.

 

יישוב הדעת זה אפשרות לעשות משהו ללא הסחות דעת.שפרינצא בוזגלו

לאו דווקא חשיבה.

בסיפורי מעשיותת לא כתוב שהוא עשה משהו כתוב שהוא ישב את הדעת019284


סיפורי מעשיות הם הרבה סיפורים על אנשים שונים.שפרינצא בוזגלו

כך שהמילה 'הוא' לא אומרת לי דבר.

במילה הוא היתכוונתי לדמות...019284


כידוע שבספר עצמו ישנם 13 סיפורים ובכל סיפור מספר דמויות...שפרינצא בוזגלו


נו ביחייאת לפתח דיון בכוח מה שאמרתי019284

שאצל רבי נחמן יש את העיניין הזה של לישב את הדעת את אולי לא כולם הם לא חושבים.

 

הללוו! זו את שלא כתבת ברור, אל תבואי בטענות...שפרינצא בוזגלו


הגמרא במסכת פסחיםsimple man
אומרת שאסור לשתות מהנהרות בלילה מפני סכנה מדד שנקרא שברירי
ואם הוא צמא אז הגמרא אומרת שיגיד שברירי ברירי רירי רי וככה כשהוא מוריד אות כל פעם אז זה מחליש את הכוח של השד.
אז ככה גם בהפוך כשמוסיפים אות כל פעם אז כאילו מגבירים את הכוח שלו.
הכוח של מה? של רבי נחמן?חושבת בקופסא

(או יותר נכון של הרעיונות שלו כי הוא כבר נפטר)

מה הכוונה בכוח הזה?

ואיך זה מותר בשם הכוח התאורטי הזה להשחית קירות ובניינים וגשרים ורכבים?

כוח רוחניsimple man
רוחני זה לא תאורטי

מה משחית? מי קבע שזה יותר טוב בלי? אולי זה יותר יפה עם הגרפיטי? איך את קובעת מה זה השחתה?
אולי הבעלים של הגשרים והקירות שכל הזמן מוחקים אותם קבעו ככה?חושבת בקופסא

חוקי המדינה שלא מרשים לכל אחד לכתוב מה שבא לו על רכוש פרטי או ציבורי?

שיקשקשו על המכוניות שלהם כמה שבא להם, אבל למה על רכוש של אחרים?

ועוד בשביל מה זה? חיזוק ל"כוח רוחני" מעורפל שהם לא ביקשו.

הגשרים הם רכוש ציבוריsimple man
המדינה יכולה לא להרשות מה שבא לה. זה לא אומר שזה נקרא השחתה, המדינה יכולה גם לא לרצות שיעשו את הקירות ליותר יפים.

אז מה אם הם לא ביקשו, אולי אחר כך הם יגידו להם תודה כשהם יהיו בגן עדן בזכות זה
אין בעיה, נארגן חבורת ננחים שירססו את כל הקירות בבית שלךחושבת בקופסא

אולי אחר כך תגיד להם תודה שאתה בגן עדן בזכותם.

(מתברר שקשקוש על קירות מכניס אנשים לגן עדן. מצאת את המצווה התרי"ד! צריך להכניס את זה למהדורה הבאה של התורה, כנראה משה רבינו פספס את זה)

 

אם המדינה לא מרשה משהו ומגדירה אותו בחוק כהשחתה, (וגם הלכתית אסור להשחית) אז זאת השחתה. לא משנה אם איך אתה חושב, זה לא הרכוש שלך ואין לך זכות להחליט כאן.

לא רוצה שיבואוsimple man
אולי באמת. בכל אופן אני לא מעוניין
(לא אמרתי שזה מכניס לגן עדן, רק אמרתי שיכול להיות)

אם היא לא מרשה אז היא לא מרשה וזכותה. זה לא אומר שזה בהכרח מוגדר השחתה, כמו שגרפיטי אומנותי הוא מותר אפילו אם את לא תאהבי את זה ותחשבי שזה השחתה.
עכשיו מה יותר חשוב, אומנות כל שהיא שהיא הנאה שרגע כאן ורגע חולף, או הגברת הכוח הרוחני בעולם?
גרפיטי אומנותי הוא לא השחתה כי הוא באישורחושבת בקופסא

ומה זה בדיוק "הגברת הכוח הרוחני בעולם"? איך העולם שרד בלי הגברת כוח רוחני שכזה? בית המקדש בטח היה חסר כל רוחניות כי לא היו אז ננחים לרסס אותו.

אם כבר ההשחתה הזאת רק מרחיקה אנשים חילונים שרואים אותה מהיהדות, מי מעריך פגיעה ברכוש ציבורי ופרטי בלי אישור בתירוצי "אני מכניס אותו לגן עדן"?

כמו שאתה לא מעוניין מי שבנה את הגשר, או בעל הרכב שמודבק לו סטיקר, לא מעוניין, ונראה שלא מעניין אותך מה מעניין אותו.

ומי מחליט מה לאשר?simple man
העולם יכול לשרוד מצוין וגם בית המקדש שרד מצוין אפילו שעבדו עבודה זרה. אז מה, זה לא אומר שלא הייתה פגיעה רוחנית.
אבל למה השחתה? השחתה היא נזק ללא תועלת, אם יש תועלת אז זו לא השחתה.

מי שבנה את הגשר לא קשור בכלל לעניין, דווקא לא נראה לי שלמהנדס אכפת אם יש סטיקר או אין.
אתה באמת מפליא אותי בכמה דברים מגוחכים אתה לוקח ברצינותחושבת בקופסא

הבעיה של הקדושה בזמן בית המקדש היא שלא היה להם גרפיטי וסטיקרים של ננחים!

השחתה מוגדרת כ"תופעה שבה אנשים משחיתים רכוש פרטי או ציבורי שאינו שייך להם, בדרך כלל ללא סיבה הגיונית, בלא להפיק רווח ישיר מההשחתה."

רווח רוחני זה לא דבר מוכח, ואם כ"כ בוער לך להפיץ את הרעיון הלא מוגדר הזה תפיץ אותו ברכוש שלך, לא לפגוע באחרים.

אתה לא יכול לזכות אנשים על חשבונם. כמו שלא תתפוס אנשים בכוח ותניח להם תפילין, שזאת עוד מצווה אמיתית, ככה אתה לא יכול לחייב אנשים להיכנס לגן עדן הסטיקרים שלך בלי שהסכימו לכך.

אני לוקח ברצינות כל דבר שכותביםsimple man
באמת?

השחתה היא הגדרה סובייקטיבית
נראה לך הגיוני שכהגדרה להשחתה כותבים "תופעה שבה משחיתים"?
זה כמו שאגדיר "אהבה" כ"תופעה שבה מרגישים שאוהבים" או "הטרלה" כ"תופעה שבה מישהו מטריל"

אם זה באמת היה מכניס אותו לגן עדן אז אולי היה כדאי
איך מישהו יכנס לגן עדן על משהו שכפו עליו והוא בכלל לא מצווה?חושבת בקופסא

וההגדרה שלקחתי היא של ונדליזם, שזה בעברית משחיתנות, מספיק קרוב ואפילו יותר מדויק למה שמנסים לתאר.

ההגדרה המילונית של השחתה היא קלקול וזה לא מספיק, ההגדרה הזאת הרבה יותר מתאימה.

מה שאמרת זה רק משחק סמנטי.

לא יודע איך נכנסים לגן עדןsimple man
איך משחק סמנטי? את לא מבינה את הבעיה בלהגדיר מושג על ידי שימוש באותה מילה עצמה?
לקחתי את ההגדרה של המילה ונדליזם כי היא יותר מדוייקת כאןחושבת בקופסא

וההגדרה שמצאתי להשחתה היא "קילקול"

אני צריכה לחזור על התגובה הזאת מחדש כי לא קראת אותה?

אבל ונדליזם בעברית זה משחיתנותsimple man
וקלקול לא עוזר לענייננו
לא כל האנשים רואים קלקול באותה צורה, אפשר לקלקל משהו מבחינה פיזית ולתקנו מבחינה רוחנית
מה לתקן בדיוק? את הקיר?חושבת בקופסא

עדיין לא הסברת למה אתה חושב שלקשקש על קירות שלא שלך סיסמאות (שמתברר ששנויות במחלוקת אפילו בתוך ברסלב) מוביל את בעלי הקירות האלו שמנסים להוריד אותם לגן עדן. זאת לא מצווה והם בכלל לא מקיימים אותה.

 

ואם קלקול הוא כ"כ סובייקטיבי מבחינתך וזה מצדיק אנשים שבאים וכופים את דעתם שלא יכולה להיות יותר נכונה מדעתך, אז למה שלא נארגן איזו מעצבת פנים סנובית שתעצב לך את הבית בניגוד לרצונך וכל טענה על מה שהיא הרסה לך לא רלוונטית כי לדעתה זה שיפור. וגם היא תלה כמה "ברכות הבית" שהופכות את כל העיצוב למגן רוחני ככה שזה תיקון רוחני, וכוח רוחני, וכל מילה אחרת בתוספת רוחני, כי זה לגמרי מושג ברור ואמיתי.

את העולםsimple man
לא אמרתי שזה מוביל לגן עדן

אני לא רוצה שיעשו לי את זה. את רוצה לעשות לי את זה?
לא, אתה רוצה לעשות את זה לאחרים? ואיך סיסמאות מתקנות עולם?חושבת בקופסא


לאsimple man
את מאמינה שכשאת מתפללת את מוסיפה רוחניות לעולם?
לא, אני מאמינה שאני מתקשרת עם ריבונו של עולםחושבת בקופסא

אני חושבת שצריך להגדיר את המונח רוחניות.

הוא ממש מעורפל כאן ויוצא שלא אומר כלום.

את מאמינה שיש שדים?simple man
או מזיקים?
שהם יכולים להיחלש או להתחזק?
יש שדים!לכבודך אנגן

או לפחות היו מכל גדולי ישראל של תקופות הראשונים רק הרמב"ם אמר שאין כזה דבר מה גם שידוע משלמה ואשמדאי שר השדים יש את הסיפור איך שהוא חטף את ממלכת שלמה וכו'

איפה כתוב את הסיפור על אשמדאי והשדיםמתנחל בראבקאחרונה

ואיפה מופיע עניין הלכתי שבו כתוב שיש שדים
אגב, שדים אצלם זה יכול להיות שזה הווירוסים שלנו.

אתה רציני? או שזה ציני?שפרינצא בוזגלו


מה הבעיה?simple man
לוידעת, זה נשמע הזוי...שפרינצא בוזגלו


כמה ידע יש לך לגבי שדים?simple man
חוץ מהסיפור של ר' נחמן על השין דלדים שבשני אלף הרים- כלום...שפרינצא בוזגלו


סורי שאני מקפיצהאני פה דברו!

מישו ער בשעות האלה בכלל?

כעע019284


חח נייסליאני פה דברו!


כן ממש נחמד019284

מוזמנת לדברכאילו מוציא לשון

*ע"ז, אאל"ט.הָיוֹ הָיָה


אולי גם וגםsimple man
ננחים אומרים שהסיסמא הזאתחסידי

מביאה ישועה למי שאומר אותה כל רבני ברסלב יצאו נגדם ואמרו שסיפור הפתק מומצא חסידי ברסלב אמיתיים לא רוקדים טראנסים ומשתקרים רבנו אמר להקפיד על כל סעיף קטן בשולחן ערוך

ממש לא כל רבני ברסלב. אפילו ר' משה פיינשטיין נתן הסכמה.שפרינצא בוזגלו


ואין שום איסור בתורה על לרקוד לצלילי מוזיקת טראנס...

 

אויש באמת, גם כן הסכמה...הָיוֹ הָיָה

זה בדיוק כמו ה"בוה" של ר' חיים קנייבסקי....

לכן אני לא מאמינה, אבל אם ר' משה אמר 'בוה' לפיתקא...שפרינצא בוזגלו

הוא לא היה אומר את זה על ע"ז...

סביר להניח שהוא בכלל לא ידע במה מדובר..הָיוֹ הָיָה

אם כי אכן אין סיבה להניח שזה ע"ז.

 

לא כל הזיה מטומטמת של מדומיינים הופכת לע"ז.. היא יכולה להישאר סתם בגדר שטות פשוט..

הסיפור הוא ככהלכבודך אנגן

יום אחד רב ישראל דב אודסר( סבא ישראל) פתח ספר אחד לא זוכר איזה בדיוק נראה לי ליקוטי עצות

ושם הוא מצא פתק שכתוב שמע כל מיני דברים לא זוכר איך זה הולך אבל יש שמה את המשפט תלמידי היקר

ומצא שם גימטריא של משהו שהוא חשב ובסוף הפתק היה כתוב נ נח נחמ נחמן מאומן עד היום לא כולם יודעים אם זה נכון או לא

חלק חושבים שסבא ישראל היה משוגע חלק חושבים שהוא המשיח ועוד כל מיני דברים בלי קשר למה שאומרים עליו הוא היה צדיק

גמור ותלמיד חכם עצום וחסיד אמיתי עובד ה'

גדלתי על האגדה הזו, אז אשמח לתקן...שפרינצא בוזגלו

*זה לא היה יום אחד, זה היה בט' באב אחרי ששתה בטעות והתייאש מעצמו...

נ נח נחמ נחמן מאומןנ נח אומן
הכל התחיל מרבי ישראל דב אודסר (סבא ישראל) שמצא פתק מרבי נחמן שבו רבי נחמן גילה את השם הזה נ נח נחמ נחמן מאומן (מי שרוצה לקרוא את הסיפור המלא יש בספר ״ישראל סבא״) רבי נחמן כתב בליקוטי מוהר״ן תורה ח׳ תנינא שזה התורה האחרונה שהוא אמר לפני שהוא יסתלק שלעתיד יבוא יתגלה שיר שהוא פשוט כפול משולש מרובע וזה יהיה השיר של הגאולה ובפתק הקדוש רבי נחמן גילה שנ נח נחמ נחמן מאומן זה השיר הזה

אני רואה שהרבה אנשים מפקפקים באמיתות הפתק וטוענים שזה לא הגיע מרבי נחמן אבל צריך אמונת חכמים בלי חכמות (גם ברוך שאמר זה פתק שהגיע מהשמיים)

ולגבי העניין שרשמתם פה על סטלות וכו זה פשוט בורות וסטיגמות רבי ישראל דב אודסר אמר שסמים זה כמו תאוות ניאוף וצריך להתרחק מזה אבל בדור של היום לאנשים זה מאוד מוזר שאתה שמח סתם בלי שלקחת איזה משהו
בכל אופן מי שבאמת מתעניין ורוצה לדעת יותר שיקרא בספר ישראל סבא והכי חשוב רבי נחמן אומר רק בלי ליצנות בבקשה לא להגיב בליצנות או בזלזול
נ נח נחמ נחמן מאומן
אם יש אנשים שמפקפקים במקור הזהחושבת בקופסא

איך "צריך אמונת חכמים בלי חוכמות" זאת תשובה לכך? זאת אמירה שווה ל"כי ככה וזהו, אל תשאלו שאלות".

הסבר משכנע יהיה תאריכים, מקומות מדוייקים, ניתוח של מוזאון על מקור הפתק, דברים כאלה.

רשמתי בקצרהנ נח אומן
רשמתי שאפשר לראות בהרחבה בספר ישראל סבא ובליקוטי מוהר״ן תורה ח׳ תנינא בסוף

וכן צריך אמונת חכמים (״ויאמינו בה׳ ובמשה עבדו״) רבי ישראל הייה צדיק קדוש שעבד את ה׳ כל ימיו בתורה ותפילה ואני מאמין לו באמונה שלמה ומאמין ב נ נח נחמ נחמן מאומן באמונה שלמה
עיינתי רבות בספר הזה בתור ילדה שמפקפקת בשטויות הללו-שפרינצא בוזגלו

ותשובות אפ'פם לא היו לו חוץ מלכתוב בהרחבה על מעלת ה'אמונה בלי חוכמות' ו'תאמינו כי אם לא אתם קטני אמונה' ובקיצור כתבו בהרבה מילים מתחמקות למה הפתק אמין, אבל לא שהיו שם תשובות קונקרטיות...

וואו! למה את הגאונה היחידה שמציעה את הרעיונות הללו?שפרינצא בוזגלו

צריך לקחת לגרפולוג מומחה לכתבי יד עתיקים, להיסטוריון, לארכיאולוג שיתערכו ויזהוו למי שייך כתב היד ובן כמה הוא...
יתכן וזה הכתב יד של ה'!!!

אני יודע של מי הכתב ידsimple man
הוא סיפר את זה בעצמו אחר כך שהוא כתב את זה כי הוא רצה לעודד אותו. יואל אשכנזי
יש השוואות?שפרינצא בוזגלו


לא נראה לי שיש פתקsimple man
לגבי פרסום הנ נחנ נח אומן
רבי ישראל אמר שלהגיד נ נח נחמ נחמן מאומן זה סגולה לכל הישועות ולרפואה (הוא אפילו דיבר על הקורונה בשיחה לפני 40 שנה!!!) רק צריך אמונה בפשיטות
(מצורף קישור לשיר שעשו על השיחה של רבי ישראל)
אפשר להתאים הכל למה רוצים בצורה רטרואקטיביתחושבת בקופסא

אם הוא באמת היה מדבר על הקורונה לפני 40 שנה, ולא אנשים מחפשים את זה במה שהוא כתב בימינו, אז האזהרה הייתה עובדת ואנשים היו יכולים לעשות משהו לפני הקורונה. בצורה הזאת זה לא אומר כלום.

 

ומה הכוונה סגולה לכל הישועות? מה בדיוק קורה למי שכותב את זה שלא קורה למי שלא? איזו השפעה מוחשית יש לסיסמא הזאת ומה הפירוש המילולי שלה?

נ נחנ נח אומן
יש לא מעט סיפורים שאנשים ראו ניסים מ נ נח נחמ נחמן מאומן חלק מהסיפורים שמעתי וחלק אני מכיר ממקור ראשון שוב פעם רק צריך אמונה
עכשיו רואה...נ נח מאומן

מסכימה עם מה ש@נ נח אומן אמר... אם כי בהתחלה הייתי בטוחה שמישהו הגיב מהניק שליבוכה/צוחק

הפירוש של זה לפי מה שהבנתי נעוץ בקבלהמתנחל בראבק


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך