דילמה קשה - לגרוב רק גרב אחת?! וההארה על החיים ועל הסבלקוביהו
עבר עריכה על ידי קוביהו בתאריך י"ד באלול תשפ"א 00:04

בס"ד

רבותי,

רציתי לשתף אתכם בסיפור קשה,

לגבי משהו שהתרחש אצלי השבת, בלילה לאחר הקידוש,

השעה הייתה כבר מאוחרת, נשארתי לבדי אחרון בסלון. המזגן עדיין היה דלוק. הוא דלק בעוצמה חזקה. ובחדר שררה אווירה קרה. פשוט היה קר.

אני שכבתי על הספה, יחף, בקור ללא גרביים ועם שרוולים מקופלים, בעודי קורא פרשת שבוע.

 

אבל כל הזמן היה לי את המחשבה בראש "שדי קפוא לי" "אני לא מסוגל ככה", לידי על הרצפה הייתה מונחת רק גרב אחת, ולא ראיתי את השנייה, אבל ידוע שאי אפשר לגרוב רק גרב אחת.

ומצד שני גם לא היה לי כח לקום ולעשות מעשה, בטח לא ללכת לחדר ולהתלבש. וכך המשכתי לקרוא את הפרשה.

בעודי קורא, עלתה בי שוב ושוב המחשבה שדי!! "קפוא לי", ושוב התעלמתי ממנה והמשכתי לקרוא בייסורים תוך כדי התלבטות בנוגע למה עושים עם הקור? והמזגן הכל כך מעצבן הזה!! האם זה שווה בכלל לגרוב רק גרב אחת? אף אחד לא עושה את זה, מה אני מוזר?

 

עד שפתאום, בבת אחת, בהחלטה מושכלת של רגע אמרתי לעצמי, אתה חייב לעשות מעשה! עדיף שתגרוב גרב אחת מאשר כלום!

לאחר שגרבתי את הגרב הבודדת, עלה בי רוח סקרנות כאילו הייתי שרלוק הולמס בשעתו, שלא יכול להיות שהגרב השנייה רחוקה כל כך. היא בוודאי בקרבת מקום! רק צריך לחפש ולחשוב היכן היא נמצאת.

וכאשר רק קמתי מהספה התברר לי שהגרב השנייה נמצאת בכלל בקצה מתחתיה! והיא הייתה מונחת שם כל הזמן!! מרחק של כמטר מהגרב הראשונה. לאחר אותה החלטה אמיצה החלטתי שאני יישר את השרוולים בחזרה לשמור על החום בידיים.

 

וכך מעט זמן לאחר אותו מעשה פתאום הייתה לי ההארה והבנתי משהו ממש מוזר! על החיים בכללותם

הרבה פעמים אנחנו חווים קשיים, חלקם קשיים עצומים, חלקם הם לא רק קושי אלא גם סבל, בקור, ובבדידות ובספק ובפחד.

אבל לעיתים הפתרון להתמודד נמצא ממש בקרבת מקום, בהושטת יד, בפעולה קטנה, של לקיחת הגרב שנמצאת בשדה ראייה שלי עכשיו אפילו אם זה רק גרב אחת. ובהחלטה להתחיל בדרך חדשה. כי אי אפשר להמשיך בקור הזה עם חוסר מעש ועוד להתלונן עליו. חייבים לקחת אחריות.

אולי המילה מסע, היא נשמעת רחוקה אבל זה קרוב כל כך!!

 

והנמשל מבחינתי הוא, שפעמים רבות, יש לנו קשיים, פה בפורום עולים הרבה פעמים שאלות קשות, שמבטאות אצל חלק מהאנשים קושי ומצוקה אמיתיים.

חלק אפילו לא בטוחים אם הם באמת במצוקה או שלא. אבל מה שבטוח שקשה להם. הרבה פעמים חלק מאיתנו פורקים בו בפורום את הקשיים, אבל למעשה ביומיום הם נשארים אצלנו, פנימה בלב. לבד. בחוסר מעש.

 

אבל אני חושב ומקווה בעז"ה שהרבה פעמים, הפתרון, בין אם זה רק הקלה על הקושי, במציאת משמעות ופשר לקשיים ואולי לחיים בכלל. ניתן להתחיל לפתור במיידית ע"י שיתוף, שיתוף עם ההורים, המחנכת, היועצת או גם באמצעות דרכים יחסית אנונימיות כמו חברים מקשיבים או ער"ן.

ששם כל מה שצריך זה רק להושיט את היד אל הגרב (או הטלפון), ולהתחיל לקבל חום אנושי, לעומת הקור והקושי הנוכחי.

 

ומה שיפה בחלק הזה, שזה כלכך בידיים שלנו וכלכך קרוב.. רק צריך לעשות מעשה קטן שבקטנים (לדבר בצורה פתוחה, או אנונימית וללחוץ על פחות מ10 לחיצות בסה"כ (תבדקו אותי) לעבר מסע חדש.

פעמים רבות הוא יוביל אותנו בעז"ה למקומות טובים הרבה יותר, למקומות נעימים שלווים ושקטים של מציאת פשר ומשמעות לקשיים, ולחיים בכללותם. המרת הסבל בקושי בר התמודדות. ופעמים רבות בהעלמת הקושי לגמרי.

 

אפרופו עוד קצת זמן נקרא בפרשת השבוע:

"כִּֽי־קָר֥וֹב אֵלֶ֛יךָ הַדָּבָ֖ר מְאֹ֑ד בְּפִ֥יךָ וּבִֽלְבָבְךָ֖ לַעֲשֹׂתֽוֹ׃"

זה ממש לא בשמיים או מעבר לים לעיתים אפילו הגרב השנייה נמצאת ממש מתחת לספה רק צריך לקום ולגלות זאת, והכי פשוט זה בדרך המלך ע"י גריבת הגרב הראשונה

 

חשבתי להוסיף כמה אפשרויות קרובות ויחסית אנונימיות:

 

 

חברים מקשיבים: *8298

https://www.makshivim.org.il

המוקד הטלפוני

תמיד יש קול ידידותי בצד השני של הקו

יש רגעים שבהם אנחנו פשוט צריכים לדבר עם מישהו שיודע להקשיב. זה נשמע כל כך פשוט, ובכל זאת כולנו יודעים עד כמה קשה זה יכול להיות. בדיוק משום כך אנחנו מציעים לכם להתקשר למספר כוכבית 8298, ולדבר איתנו באופן חופשי, פתוח ואנונימי, על כל נושא שמעסיק אתכם כרגע.

מוקד הווטסאפ מענה מיידי בטלפון שלכם הודעות ווטסאפ הן אמצעי התקשורת העיקרי כיום, בקרב צעירים ומבוגרים כאחד. עכשיו אפשר לפנות אלינו, לשתף ולהתייעץ גם בווטסאפ, בקלות ובנוחות. השיחה היא פרטית לחלוטין, ומוצפנת מקצה לקצה כמו כל הודעות הווטסאפ. הצוות שלנו מחכה לפניות שלכם!

 

ער"ן -  עזרה ראשונה נפשית אנונימית 1201 בטלפון, בצא'ט ובווטאפ.

  עמותת ער"ן מספקת שירות סיוע הומניטרי, המעניק עזרה ראשונה נפשית מצילה חיים בטלפון ובאינטרנט.  השירות מוגש לכלל הציבור הישראלי על כל מגזריו, בכל גיל, לכל מצוקה ובמגוון שפות, וניתן בצורה אנונימית ומיידית, 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע.   אנחנו כאן למענכם, אתם לא לבד. כל השיחות הן אנונימיות, רק אתם בוחרים מה לשתף.

https://www.eran.org.il

מרחףמרחףמרחף

 

 

יישר כוח עצום!! ממליצה מאוד לקרוא חצילוש
תודה רבה רציתי להוסיף את המס' ווטאפסקוביהו

עם חברים מקשיבים:

לתחילת הצ'אט לחצו כאן,

או שלחו הודעת ווטסאפ למספר: 052-468-3927

 

מהמם! יא תותח!!הרמוניה
רק הערהחושבת בקופסא

שרלוק הולמס בשעתו היה מסיק שהגרביים עברו משבר זוגי ולכן הגרב השני יהיה במרחק הגדול ביותר האפשרי מהראשון.

(וגם שלא מומלץ לבוש מחדש גרביים שסתם מונחות באמצע החדר...)

 

יופי של מוסר השכל, אבל היגיון גרביים והיגיינה של בנים זה נושא שלם. 

מסכים איתך לגבי לבישת הגרב שזרוקה באמצע החדרקורא ממעמקים


אהממ אני חושב שזה תלוי באדם, אם התדירות תחלופה של הגרבים שלוקוביהו

גבוהה, אז גם הסבירות שהוא מניח אותם באותו אזור גבוהה, וגם אם זה לא בידיוק אותה גרב זה לא נורא.

הכל תלוי כמה פעמים אתה מחליף ביום...

אם מדובר במישהו שמחליף פעם ביום אז זה משהו אחר..

מי מחליף גרביים יותר מפעם ביום?קורא ממעמקים


מי שמוריד אותם יותר מפעם ביום..קוביהו


למה להוריד ולשים גרביים כמה פעמים באותו היום?חושבת בקופסא

אני לא סובלת גרביים, שמה רק בחורף וישנה בלי כדי לאוור את הרגליים. זה ממש חונק.

אז מי ששם הרבה פעמים ביום הגיוני שיחליף...קוביהו

נראלי הרוב יושנים בלי... אא"כ ממש קר או משהו לא?

 

כן נכוןחושבת בקופסא

אני לא מבינה את הסיטואציה שבה מורידים ושמים גרביים כמה פעמים ביום.

בן אדם קם בבוקר מתלבש שם גרבייים ונעליים סגורות, ויוצא מהבית.

עד שהוא חוזר אין שום סיבה שיוריד אותם, וגם כשהוא בבית, למה שיוריד וישים שוב?

 

אגב, הינה סיפור "מחזק צניעות" על גרביים שבו המעלות של גרב אחת.

גרביים קרועות ומשומשות של גבר בהחלט "ירוממו את כבודה" של בת ישראל.

(אין לי שום דבר נגד הפסיקה של חובת גרביים ומי שמקפידה על זה בהחלט מוערכת, פשוט הצורה שהם מתארים את זה בסיפור די מגוחכת.)

דווקא זה אמור להיות סיפור מחזק. שהרבי היה מוכן להקריב רבותקוביהו

תמורת צניעותה.

זה מראה את ערך הצניעות.

 

על איזה מחנה פליטים מדובר? אחרי מלחהע"ש או במהלכה?

אני לא יודעת איזה מחנהחושבת בקופסאאחרונה
אני מניחה שאחרי המלחמה, המילה "פליטים" זה תיאור לאנשים שבורחים כבר אחרי מה שקרה להם.

אמרתי שאין לי שום בעיה עם מי שמקפידה לשים גרביים, אבל המילים הגבוהות והמחזקות לכאורה פשוט מצחיקות כשבתכלס מדובר על גרביים משומשות וקרועות.
בכלל אני לא אוהבת ולא מבינה למה צריך חיזוקים בצניעות.
ברור שצריך ללמוד את הטעמים של המצווה, אבל גם צריך פשוט לקיים אותה. אין מה לדון בזה בצורה אין סופית ולהתרגש תמידית מסיפורי סבתא.
כל מילה בסלע.מתנחל בראבק


צודק לחלוטין! אנחנו כאן בשבילכםחברים_מקשיבים

 

 

בכל ערב מדברים איתנו כל כך הרבה בנים ובנות בגילאים ובמצבים שונים, מכל הארץ. עצם האפשרות לשתף, לפרוק, לספר, להוריד מהלב - היא בד"כ מאוד משמעותית עבורם. וזה מרגש בכל פעם מחדש להרגיש יחד איתם את ההקלה הזאת, שהם לא לבד. 

 

אחרי שמשתפים ונרגעים קצת - אפשר לחשוב יחד על כיוונים, אפשרויות, דרכים להרגיש טוב יותר. בלי לשפוט, בלי "לחנך". זאת לא המטרה שלנו. רק להיות איתכם, ולאפשר לכם להגיע להרגשה יותר טובה. זהו. 

 

מחכים לכם במוקד חיוך

זה ניק חדש שלכם? @חצילוש, אולי כדאי ליירק אותם?מתנחל בראבק


כן, לא הצלחנו להיכנס אל המקורי שהיה ירוקחברים_מקשיבים

 

מנהלים, נשמח לדבר איתכם על זה אהמ חיוך

 

אם תוכלו ליצור קשר בווטסאפ שלנו: 052-468-3927.

שולחת ווצאפחצילוש
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך