חידה 5 נק'125690
בספר הראשון, בחידה של סנייפ (בסוף), איזה בקבוק הארי שתה?
צריך להסביר
אאאםמנ-דוס

השחור השמאלי ביותר אל״ט  

איך אתה יודע?125690
תסתכל בספר, זה לא כתוב בפירוש
טוב אין לי את הספר בהישג ידמנ-דוס


החידה, למי שצריך125690
פניך למוות, גבך למבטח,
רק שני בקבוקים יסייעו כך או כך.
אחד מאיתנו אותך יקדם,
אחר יחזירך לשלב הקודם.
שני בקבוקים מכילים יין סרפד,
אך שלושה רעילים-ימיתוך מייד.
בחרס או לנצח עמוד והרהר,
ארבעה רמזים נספק, לא יותר:
1.למרות שהרעל מוסווה מוסתר,
תמיד הוא נמצא לשמאלו של שיער;
2. כל בקבוק שעומד בקצה הוא אחר,
אך לא זה ולא זה יקדמוך חבר;
3. כולנו שונים משמן ועד דק,
רעל אין בננס, וגם לא בענק;
4. הן שני משמאלך, הן שני מימין,
את אותו הנוזל בדיוק מכילים.
עליתי על איך הרמיוני עלתה על זה, אבל הקטע הוא שלא כתוב מהבימאית דמיונות

הגודל של הבקבוקים,

כי אחרי שפוסלים את כל מה שאפשר:

(מה שלקח אותם אחורה היה ההכי ימני.  (הוכח ע"י הרמיוני)

לפי: "למרות שהרעל מוסווה ומוסתר,תמיד הוא נמצא לשמאלו של שיכר"+"הן שני משמאלך,הן שני מימין,אותו הנוזל בדיוק מכילים" מבינים שהשני מימין והשני משמאל הם יין, ומשמאל לכל אחד מהם זה רעל.)

 

נשארים שניים,הרביעי והחמישי מימין, שאחד מהם הוא הקטן ביותר,והשני מהם הוא רעל.

 

אבל לפי זה שהרעל תמיד נמצא לשמאלו של שיכר, נראלי שהבקבוק הנכון הוא החמישי מימין,

והרעל שבבקבוק הרביעי נחשב משמאל ליין שבבקבוק השני.

 

מ.ש.ל.

(יאו. לא יאומן. אני מתגעגעת לגיאומטריה)

 

באלי להדגים את זה:

 

🍷<מעביר אחורה     🍷 <יין    🍷<רעל    🍷<רעל(?)    🍷<מעביר קדימה (?)    🍷<יין     🍷<רעל

לא נכון125690
למה לא להחליף את הרעל עם זה שמעביר קדימה?
מה לא נכון????בימאית דמיונות

כי אז בשום צורה אי אפשר לקרוא לזה שהרעל נמצא משמאל ליין

גם בפתרון שלך אי אפשר125690
אז מה הפתרון?בימאית דמיונות


השיקוי נמצא משמאל לשיכר, למה לא?מתנחל בראבק


כי הוא לא, הוא נמצא משמאל לרעל125690
אם השיקוי משמאל לשיכר, אז הרעל משמאל לשיקויבימאית דמיונות


היה שם 7 בקבוקים או 5? לא זוכרת... ואין לי את הספר בבית...הפילוסופית


לאמשנה פתחתי את הספר הדיגיטליהפילוסופית


..הפילוסופית

הבקבוק הקטן ביותר.

זה כתוב.

 

השאלה היא מה היה המיקום שלובימאית דמיונות


לא כתוב איזה מיקום... כתוב איזה בקבוק...הפילוסופית


אז אפשר לענות שאת זה שמעביר קדימה...125690
הכוונה למיקום
אני לא בטוח שיש פתרון, יכול להיות שהחידה היא רק לשעשועמתנחל בראבק


אז אתה אומר שאי אפשר לעבור?125690
אני חושבת שהיה טעות בשאלה... וגם ת'כלסהפילוסופית

הרמיוני ראתה את הבקבוקים... ואנחנו לא..

אני אומרת שצריך לראות את הבקבוקים כדי לדעתבימאית דמיונות

כי אחרי שפוסלים את כל מה שאפשר לפסול נשארים שניים שאחד מהם חייב להיות רעל והשני השיקוי שמעביר קדימה,

וזה הקטן ביותר, כי בחידה כתוב שאין רעל בננס.

לא צריך125690
צריך לדעת רק את מה שאומרים בספר
אז ככהשוקולד לבן
ככל הנראה הבקבוק השלישי משמאל.
ככל הנראה כי לא ברור אם האמירה שרעל תמיד יהיה משמאלו של שיכר היא ספציפית- כלומר הרעל יהיה צמוד משמאל לשיכר (או לרעל שלידו), או כללית- הוא יהיה איפשהו מצד שמאל, ואז הבקבוק הקטן שמוביל קדימה יכול להיות כל אחד משלושת הבקבוקים האמצעיים.

הבקבוקים מסודרים ככה: שני משמאל ומימין הם שיכר (כשאחד מהם הבקבוק הגדול), ראשון מימין מחזיר אחורה, ראשון משמאל רעל, ושלושת האמצעיים הם רעל, רעל, ובקבוק קטן שמעביר קדימה. (כשמו שכתבתי כנראה הוא היה השלישי משמאל)
כלומר מימין לשמאל: מעביר אחורה, שיכר, רעל, רעל, מעביר קדימה (כנראה..), שיכר, רעל.

ככה גם מובן למה הרמיוני היתה בטוחה בתשובה (הרי די מלחיץ לטעות כשיש רעל..), אם השני משמאל ומימין זהים, ואחד מהם ענק הם חייבים להיות שיכר, נשאר הבקבוק הימני שלא רעיל (כי הרעל משמאל) אבל לא מקדם, והבקבוק הקטן שאין בו רעל. לכן הבקבוק הקטן חייב להעביר קדימה, זה מה שנשאר לו
מצד שני החידה הזאת די קלה בסה"כ, לא נשמע שהרבה היו מסתבכים איתה..

(בהתחשב בעובדה שהימני מעביר אחורה זה שאחריו חייב להיות שיכר ולא רעל, ומכאן הפתרון פשוט)
לא125690
כבר ענו את זה
לא שמתי לב שענושוקולד לבן
אז מה כן? איך אתה יכול לפרש את זה אחרת?
אם הימני ביותר מעביר אחורה, השני שלצידו לא רעל, אם שני הבקבוקים השניים זהים הם חייבים להיות שיכר, כי יש רק שני בקבוקים זהים שהם לא רעל- וזה שיכר. ואם השמאלי לא מקדם הוא רעל כי זה מה שנשאר
ככה נשארו שלושת האמצעיים שאחד מהם הננס שממנו הארי שתה.
אם יש שני שיכר ושלושה רעל חייב להיות שאחד מבקבוקי הרעל לא לשמאלו של שיכר באופן ישיר כי יש יותר רעל משיכר. מה שאומר שרולינג התכוונה שלשמאלו של שיכר זה פשוט מצד שמאל- כלומר לא הבקבוק הכי ימני אבל בכל מקום אחר זה כן, כל עוד יש שיכר לימינו של הרעל.
איך אתה יכול לפרש את זה אחרת?
אני הולך לפי דעתה של הרמיוני125690
אחרת לא תהיה שום משמעות לרמז הזה
--125690
בהתחלה חשבתי שאין תשובה בגלל הכלל הראשון, עכשיו חשבתי עוד קצת וגיליתי שיש
נראלי הבנתי למה אתה מתכווןבימאית דמיונות

אבל לפי דעתי זאת רק טעות דפוס

זאת לא, זאת הדרך היחידה שבה אין טעות דפוס125690

בכל מצב אחר החידה לא הגיונית (אלא אם כן החוקים לא נכונים

אולי פשוט תגיד מה הפיתרון?בימאית דמיונותאחרונה


אודיובוק טוב?Lully01

מכירים אודיו בוק טוב להארי פוטר??

שמעתי את ספרים 1+2 ביוטיוב שהקריאה the reader האלופה ולא מצליחה למצוא משהו שאהבתי לספרים שבאים אח"כ לצערי... אשמח לעזרה (הכוונה למישהו שמקריא את הסיפור איך שהוא מהספר, ולא מסכם את הפרקים כמו ב'תם ונשלם הקונדס' למשל) 

אם אנגלית הולך - אז ההקראה של ג'ים דייל מצוינת.מתואמתאחרונה
אילו פודקסטים יש על הארי פוטר?מתואמת

כאלה נקיים, בלי גסויות...

תודה!

יש את פוטרקאסט. לא שמעתי המון, אבל לא זכור לי כגסלביטה
תודה! באיזו פלטפורמה אפשר לשמוע?מתואמת
ספוטיפיי הכי נחלביטה
מתואמתאחרונה
האם לדעת הספרדים הארי פוטר יוצא בהדלקתאיגנוטוס פברל

נרות חנוכה ידי חובה ע"י זה שמר דראסלי מדליק? הרי זה המקום שהוא מחשיב כבית. (אגב לכן כולם חוזרים לחופשה בחג הזה של הנויצרים  כדי להדליק נרות חנוכה בביתם)

השאלהקעלעברימבאר
אם וולדמורט מדליק בשביל הארי, האם אומרים וולדמורט כגופו (בגלל ההורקרוקס של הצלקת) או לא?
תראה, לפי מה שראיתי בפניני הלכה, בחורים שישניםאיגנוטוס פברל

בפנימיה, שאחד ידליק בשביל כולם בחדר, אז כנראה זה יהיה רון, כי הוא הגדול מבינהם

אבל אשה יכולה להדליק בשביל בעלה שמחוץ לבית, כיקעלעברימבאר

אשתו כגופו.

 

אז אולי גם וולדמורט כגופו של הארי? השאלה אם בית רידל או אחוזת מאלפוי זה נחשב הבית של וולדמורט. אולי זה שהוא שם שם את היומן זה נחשב שהוא השתתף בפרוטה עם בעל הבית?

השאלה אם זו חובת הדר או חובת הבית125690
השאלה היותר גדולהקעלעברימבאראחרונה

אם מוסיף והולך כמו וולדמורט שכל שנה הוסיף הורקרוקס עד שהגיע ל8. או הולך ופוחת כנגד כל הורקרוקס שהושמד

סרטי הארי פוטר 2 ו3מים זכים
שום קישור באתר לא עובד, משהו יכול להעלות? בבקשה גדולה.
בבקשה??מים זכיםאחרונה
בספרקעלעברימבאר
הראשון מוזכר שהאגריד אומר שקווירל נפגע מליליות ביער השחור.


הסתכלתי באינטרנט מה זה במקור, במקום ליליות מופיע hag. בדקתי והכוונה לסוג של מכשפה רעה או פיה רעה בפולקלור האירופאי

לא זכרתי כבר שכך זה תורגם...מתואמת
אם אני לא טועה, גם בספר השלישי מופיע אזכור של hag, כאחד מהיצורים שמגיעים הרבה להוגסמיד כי אינם יכולים להסוות את עצמם היטב בקרב מוגלגים. מעניין איך שם זה מתורגם...
שם זה אמגושית, לא?קעלעברימבאר

אמגוש זה כהן דת פרסי, שהפך אחר כך בגמרא לכינוי למכשף לזכרוני

נכון, מצלצל לי מוכר... (כבר שנים לא קראתי את הסדרהמתואמתאחרונה
בעברית)
"יום אחד היה מזג אוויר מושלג"אנטיוכוס

"ואני מטייל לי להנאתי במכתש גודריק. אני נהנה מהטיול, מבסוט מהטיול, כיפכוף של טיול. לפתע ראיתי ספר של ריטה סקיטר.

לא חשדתי בו.

מה אני חשדניסט?

ואז אני ממשיך לטייל, ואני רואה זקנה (מהשורש מבוגר).

לא חשדתי בה.

למה עשתה לי משהו?

ואז התברר שבספר ריטה גנבה לזקנה את הזכרונות, והזקנה קראה בלחשננית רק לי לעלות למעלה.

 

פה חשדתי!

 

ואני מדריך על הספר ומדריך עליו וצועק: "ריטה תחזירי את הזכרונות לבתחולדה, גנבת! תחזירי לה את הזכרונות, שקרנית!

ואני מדריך על הספר

ומדריך עליו

ומדריך עליו.

ואז הבנתי שבטעות אני מדריך על השרביט שלי ושובר אותו".


 

"הארי, אולי תגיע לעיקר, לקטע שבו פגשת את וולדמורט?


 

"מה?"


 

"נו הארי... באת לספר על המפגש עם וולדמורט"


 

"אדוני יש פה טעות! אתם קראתם לי לספר על השקרים של ריטה סקיטר, לא על מפגש עם וולדי-מה-שמו!"


 

"(בלחש) נו תעשה טובה, בקשה..."


 

"הנה זה חוזר אליך! מחקו לך את הזכרונות אבל זה חוזר,אליך היום הזה! ואז מה קרה?"


 

"ואז"

"ואז!"


 

"ואז! הזקנה התפצלה לשתים. אז יריתי עליה 3 קללות עם הבזקי אור. ככה פלוםי פלופי פלופי.

מתוך הזקנה יצאה נחשית ענקית שהסתובבה בצורה אלפטיסטית ונחתה ליידי.

היא זימנה את המנהיג שלה. הוא היה עם שרביט איזה 6000 קילומטר אורך בלי להגזים!

הוא רצה להרוג אותי.

אמרתי לו 'אל תהרוג אותי! יש לך כבר 6 הורקרוקסים! תהרוג אותם! (מה זה הוגן שיהרוג רק אותי?).

ואז לקחו אותי לאחוזת מאלפוי, ושם באחוזה זה ממש מרגיש כמו באחוזה! ויש שם אוכלי מוות עם שרביטים שעושים לייזרים, וגמדוני בית שאופים מאפים מקמח, המון קמחים של קמח! והשרביטים גמישים כמו לולב מתלבלב, לולב מתלבלב! ויש שם גובלינים שכל האצבעות שלהם זה זרת! ככה, זרת, זרת זרת! ועושים שם שיקויים מטחול ענק!"


 

"אני מבין שעשו עליך ניסויים? זה היה קשה?"


 

"כן! אמרו לי תתחתן עם צ'ו, תתחתן עם הרמיוני, תתחתן עם ג'יני! איפה אני אשים להן את הטבעת, על השרביט?


 

בקיצור דובי שאל אותי איפה אני רוצה ללכת, אמרתי לו בקתת הצדפים למה אף פעם לא הייתי. בדרך עברנו דרך האחוזה, לקחתי שרביט. אבל כשהגענו לבקתת הצדפים לא נתנו לנו להכנס, כי הדיוק לופין היה שם, והיה ירח מלא, מפוצץ!"


 

"בקיצור איך אתה מסכם את המפגש שלך עם אוכלי המוות?"


 

"מה?"


 

"נו... היכרות איתם"


 

"אה...משחקי היכרויות!"


 

"אני מצטער ששאלתי"


 

"אני מצטער שתשתוק! אז ככה זה הולך! 'וואטס יור ניים, מאיי ניים איז סקאביור. וואטס יור ניים, מאיי ניים איז ורנון דרסלי!"

איך אמראנטיוכוס
עבר עריכה על ידי אנטיוכוס בתאריך ט' בכסלו תשפ"ו 21:38

 

 

מאלפוי כשדרך על האף של הארי?

 

"ואני מדריך עליו. ומדריך עליו. ומדריך. כי אני מדריך. כי אני מדריך. בפלוגת הפיקוח"


 

"ראיתי את זאביני סוגר את דלת הקרון והיא לא הצליחה להסגר, לא חשדתי. ואז ראיתי לרגע את הראש של פוטר באוויר, פה חשדתי!"

 

ואיך אמר הארי?

 

"בתחולדה קראה רק לי לעלות למעלה ולא להרמיוני וכאבה לי הצלקת. לא חשדתי בה. מה אני חשדניסט?

ואז היא התפצלה לשניים.

 

פה חשדתי!"

 

נפלא125690אחרונה
בן גביר נחפז למשרדו בעודו צוהל בקול:קעלעברימבאר

"אישור תליה, אישור תליה! איפה החבל?" הוא אמר בשמחה.

"אתה מבין" הוא אמר להארי "עכשיו שיאשרו לי לתלות מחבלים מהצוואר שלהם למטה במרתפים, יצורים מבחילים, כבר לא יוכלו לזרוק פצצות סירחון על ישראל. נכון? הייתם חושבים פעמיים לפני שהייתם מלכלכים עםבוץ נגד ישראל, אם הייתם יודעים שאני יכול לתלות אתכם כמה ימים! נגמרו הימים האלה. חוץ מזה ראש הממשלה הסכים לחתום על צו גירוש לטיבי!"

חשבתי על זה -קעלעברימבאר
גמדוני הבית זה כמו השחורים העבדים שהיו בארהב, הקנטאורים כמו האינדיאנים בשטחים שלהם פעם, והגובלינים כמו היהודים שדורשים זכויות שוות
זהו? זו כל מהות היהודים - שהם דורשים זכויות?😱מתואמת

עם ההשוואות האחרות אני מסכימה.

האמת שאם כבר היהודים בסדרה הם בני המוגלגים - כי הרי וולדמורט (=היטלר) האמין בטוהר דם (=הגזע הארי), אז ילדי המוגלגים, שאינם טהורי דם, הם היהודים, שהיטלר רצח בשל היותם לא מהגזע הארי...

כאילו ישקעלעברימבאר
3 יצורים שלא שווי זכויות לקוסמים: גובלינים (שפעם בכלל לא היו להם זכויות, וגם היום לא יכולים לשאת שרביט), גמדונים וקנטאורים.


אז אפשר להקביל את זה לארהב במאה ה-19 , ליהודים היו זכויות בפועל אבל עדיין אנטישמיות (והם שלטו בבנקים), השחורים היו עבדים, והאינדאינים חיו פרא חיים אוטונומיים בטריטוריות שהממשל נתן להם

עכשיו הבנתי... תודה!מתואמתאחרונה

אולי יעניין אותך