טו"ב נקודות....חשבשבת
באמונה שלימה כי הרבי מלך המשיח חי וקיים והוא עומד לגאול את עם ישראל בכל רגע. בין היתר נאמר כי חסידים אלו גרועים רח"ל יותר מאנשי היבסקציה ימ"ש ועוד פנינים האמורים לגדוע את גל ה"אחדות" העובר על אנ"ש בחודשים האחרונים, ולפלג את חב"ד לשני מחנות.

ב'כתבה המלאה' 18 נקודות למחשבה למי שהתבלבל לרגע מחשכת הגלות. מתוך 'בית משיח'.



א. מהי הדרך?

דרכה הסלולה והיחידה של חב"ד היא - תורתם של רבותינו נשיאנו, ובנוגע לזמננו - תורתו של הרבי נשיא דורנו משיח צדקנו. כל המעוניין לדבר על דרך סלולה זו, יתכבד ויצטט מקורות אלו, ויציע את הסברתו למשמעותם.

אמנם, כאשר עוקפים נקודת מוצא זו ומנהלים דיון ללא מובאות וללא ציטטות - אין לכך שום קשר לחב"ד ולדרכה.

ב. יורים חץ ומסמנים עיגול

הדבר חמור שבעתיים כשהוא נעשה בצורה דמגוגית, לאמור: מציגים באופן מכוון "שיטה" מסויימת באורח נלעג ומגוכח - ואז מסתערים בשצף קצף כדי לתקוף אותה.

ג. אשרינו, יש קיצוניים

אם זה לא מספיק, אוחזים בטאקטיקה חמורה פי כמה: כדי לצבור נקודות בדעת הקהל, מציגים מקרים חריגים לחלוטין, שאינם יכולים להיחשב בשום אופן אפילו לא כתופעות שוליות שבקצה-קציה של ההולכים בשיטה זו.

בצורה זו, קל יותר לדבר בהכללה על "פריצת גדרי ההלכה" כביכול, ונחסך המאמץ להתייחס עניינית לנושאים שיש למישהו אינטרס לא להתווכח עליהם.

ד. גול עצמי

טענה מרכזית הייתה החרדה הגדולה לכבודו של הרבי, ועד כמה חמור לגרום ל"ליצנות" מדבריו הקדושים.

ועתה נחשוב מעט: הניתן בכלל לאמוד את הנזק שנגרם, לדוגמה, למבצע הרישום למוסדות חב"ד כתוצאה מהדברים שלו-עצמו? שונאינו מנדינו התאמצו תמיד לשכנע הורים מתלבטים שחב"ד "משיחיים" "כופרים" וכו' - מעתה אין עליהם אלא לצטט את הדברים החמורים שהושמעו ע"י אחד מקרב המחנה, ולהפטיר "אז למה תכניס את בנך למקום הסכנה"...

למותר לציין, כי אף פעולה של הקיצונים שבמשיחיסטים, לא גרמה לנזק שיכול אפילו להתקרב לכך.

ה. כה אמר המשיחיסט

ככל הנראה, נוצל הדובר ע"י מוליכי-שולל, כדי לחזק שיטה המנוגדת בתכלית לדעתו שלו: הוא מדמה בנפשו כי דיבר רק על ה"שליט"א" ועל "חי וקיים" - אך דיבורו בהכללה על ה"משיחיסטים", גרם בדעת הקהל להבנה, היפך דעתו האמתית, כי הדברים מתייחסים לכל הנושא שהרבי נשיא דורנו והוא יגאלנו!!

הדבר נעשה בתיחכום ע"י חבר "מקורבים" היודעים לעשות את מלאכתם, שאכן רצו שהעולם-גולם יבין כדעתם הקיצונית, כאילו הקביעה שהרבי יגאלנו שקולה כשבתאות ר"ל (כך הבין, למשל, ר"מ בישיבה תיכונית ששאל על כך את אחד מאנ"ש), שהמכריזים 'יחי' הריהם כביכול פותחים פתח לפריצת גדרי ההלכה, ועוד ועוד.

- אז כדאי ראשית כל להבהיר: הדובר הינו "משיחיסט" קיצוני בעצמו. הוא התבטא ברבים, בעל-פה ובדפוס, וגם לאחר ג' תמוז, כי האמונה שהרבי הוא מלך המשיח והוא יגאלנו בדורנו - היא מרכיב מהותי ומחייב במשנת הרבי, עובדה בלתי ניתנת לשינוי באופן מוחלט, וציר מרכזי באמיתות כל תורת החסידות החל מהבעל-שם-טוב.

מבחינתו של "העומד על משמר היהדות" ד"ר ברגר הנודע לשמצה, ה"כפירה" שלו היא בדיוק כמו של קוראי שיחת הגאולה - בהבדלים דקים, שנופחו בראיון, אם יש צורך בפירסום העניין, והאם "חי וקיים" או שמא "משיח מן הקמים לתחיה". חוץ מזה, הכל אותו דבר. דין "והוא יגאלנו" כדין הדגלון.

ו. הרבי = הלכה

חשוב להדגיש כיסוד הענין: האמונה בדברי הרבי, היא היא האמונה בהלכה. גדרו של משיח הוא - החזרת שלימות הלכות התורה, וכל מילה ממילותיו משמעותה - חיזוק ההלכה על פי שולחן-ערוך. אין כאן נסיון בדיעבד "להתאים" את דברי הרבי להלכה - אלא אדרבה: על היסוד והעיקר של "אמת הוי' לעולם" ו"דבר הוי' זו הלכה" - מושתת כל מבצע משיח, האמונה בנביא הדור ובנבואתו, הצורך למלא את הוראותיו, כולל עידוד ה"יחי" וכן הלאה,

- וכולל מה שנפסק בפסק-דין עליו חתמו עשרות רבנים ומורי-הוראה עוד לפני ג' בתמוז, אשר כ"ק אדמו"ר שליט"א הוא מלך המשיח, וחלה עליו שבועת התורה "שלא יכבה נרו לעולם ועד".

ז. עצם בלתי מתחלק

מהי באמת הנקודה העיקרית, שהושמטה במתכוין ממצגת-השוא של הדרך הסלולה?

ובכן: אי אפשר לחלק חילוקים ולעשות "צוויי דינים" בנושא של בשורת הגאולה. הרבי דיבר כחטיבה אחת על העובדה שדורנו, דור השביעי, הוא דור הגאולה, שנשיא דורנו הוא המשיח היחידי שבדורנו.

- בדברים אלה די ומספיק (גם לולי התבטאויות ספציפיות נוספות) כדי לקבוע, שכל הנאמר במקורות היהדות ובשיחות הרבי על עניינו של משיח - חל על הרבי עצמו, כולל הענין של "חיים נצחיים כנשמה בגוף ללא הפסק בינתיים", "חיים שאל ממך נתת לו, אורך ימים עולם ועד".

קל-וחומר כאשר יותר מפעם אחת התייחס הרבי ישירות לנושא זה, שעוברים ללא הפסק בינתיים לגאולה (וכאמור, כל התבטאויות אלה לא הובאו כלל, ולא הוצע להם כל פירוש אחר).

הנסיון "לפרק את החבילה", ולקבוע שפרט אחד - בדווקא, פרט אחר - לאו דווקא, ופרט נוסף - הוא דווקא לאו, מוביל לכיוון אחד בלבד: בעצם אין כאן שום דבר מוכרח ומוחלט; כל מה שלא יסתדר לנו נפרשו ברוחניות בלבד, או כאיחול לבד.

הדובר הנכבד יכול לברר שאכן כך - והיפך מדעתו - היא הדעה של רבים ממנצלי לקחו, לצערנו.

לאידך, כל ההסברים שהדובר יתן על ההכרח להאמין בבשורת הגאולה בדורנו - נאמץ גם כהסבר על הענין של "חי וקיים".

ח. אמת תורנית מוצקה

כאמור, המשך חיי נשיא-הדור = המשיח-שבדור בגופו, המוכרח מצד עצם בשורת הגאולה, ומצד התבטאויות נוספות מפורשות של הרבי (כמו גם מהקביעה שבכל דור יש נשיא דור נשמה בגוף) - הנו אמת תורנית ברורה ומוצקה, לה קיימות מקבילות ברורות בתורה ובהלכה, החל מחז"ל ודרך ספרי גדולי ישראל במשך הדורות (כמובא ב"ילקוט מקורות" של הרב שלמה מאיעסקי, כולל אפשרות שיקיימו מצוות בגופם וכיו"ב), עד לתורת הרבי (בביאוריו לדברי חז"ל "יעקב אבינו לא מת", ועוד, שחלקם הובאו בגליון זה).

אמת זו אינה זקוקה לכל תוספות ומגרעות, בדמות תיאורים נלעגים על "ברח מהארון" וכיו"ב, המזכירה סגנון משכילי הבז לכל אגדות התלמוד ברוח זו.

ט. "נסיון בלבד".

סוף ציטוט

גם הביטוי "המאורע שאירע אינו אלא נסיון לעיני בשר בלבד" - יסודו בדברי הרבי עצמו, וגם עובדה זו הועלמה במתכוין.

ברור שהרבי לא התכוין כאן למבואר באיגרת הקודש סימן כז, אלא לגישה שלפעמים קביעת התורה היא בניגוד למה שנראה במציאות.

האם יש לכם הסבר אחר לדברים?

יו"ד. יסוד עקבי

האמונה "הפאנאטית" בכל דברי חז"ל כפשוטם ומשמעם, קל-וחומר בעניינים הנוגעים למעשה, היא לא דיוק לשון ב"שולי הגליון" נידח - אלא יסוד עקבי וברור בתורת הרבי. כך בנוגע לכינים המתהוים מן העיפוש, כך בנוגע לאורך העיבור של נחש, כך בנוגע לכל הסתירות בין התורה למדע (אף אלה המבוססות על צפיה), וכך בנוגע לשורה ארוכה של נושאים.

י"א. התורה מגדירה את המציאות

וההסבר לכל זה, הוא [לא כדברי הדובר, שצריכים "לחדש שיטה" שדברים מסויימים הם דמיון, ומכאן לדעתו הדרך קצרה לביטול התורה כולה חלילה. אלא להיפך]:

יש מציאות אותה אנו רואים בעינים, והתורה רק מצוה עלינו כיצד לנהוג באותה מציאות. אמנם, יש מקומות בהם התורה עצמה מגדירה את המציאות. כך מודיעה התורה, למשל, ש"יעקב לא מת" (בגופו, ולכן על פי הלכה אינו מטמא, כביאור הרבי); כך מודיעה לנו התורה, למרות שמבחינת המדע הדבר לא ניתן לבחינה, שהשמש סובבת סביב הארץ שלעולם עומדת; כך מודיעה התורה שכינים מתהוים מן העיפוש, למרות שבמסרק סמיך רואים ביצי כינים. לפעמים פסק-דין על פי תורה אף משנה מציאות טבעית, כדברי הירושלמי על הפסוק "לא-ל גומר עלי", שכאשר בית-הדין מעברים את השנה, משתנה תהליך ההתבגרות הטבעי של הגוף ("בתולי' חוזרין").

נקודה זו התבארה בהרחבה בספרו של ראש ישיבת חב"ד בנתניה הרב אורנשטיין "האמונה השלימה", ושם תמצאו את כל המקורות הרלוונטיים.

י"ב. תיאוריית השינויים

אז מה כן יכול להרוס את גדרי ההלכה? השיטה ההפכית, שצריכים להתייחס לכל לראש למציאות, ואת התורה צריך להתאים למה שרואים. שברגע שהמציאות משתנית, יש לבחון האם חלק מהדברים הם "קביעת עובדה", או שמא המלצה היפה לשעתה בלבד.

לא צריכים ללכת רחוק, די אם בוחנים לאן נושבת הרוח אצל ה"לא משיחיסטים" המוצהרים. כל התשובות על הפרדה בין גברים לנשים באירועים "אינם שייכות לענייננו כלל"; העיסוק במיהו יהודי ושלימות הארץ אבד עליו הכלח (ודברים ברוח זו נאמרו יותר מפעם אחת ע"י ה"נואם המרכזי" במלוה מלכה שלהם); ובכלל, יש קשיים בגידול זקן, בגדרי הצניעות, בהמנעות מלימוד באוניברסיטה, ועוד ועוד. לבושתנו ולחרפתנו.

י"ג. רבם דקרו

אולי החמור יותר מכל הוא: הנסיון "להגן על כבוד" הרבי, תוך תקיפת "השיטה" ("ולא את האנשים חלילה"... ואם לא היה מדובר בדיני נפשות ממש גם אני הייתי צוחק) - מביא לתוצאה הפוכה לחלוטין:

הכל מודים שלפני ג' תמוז כולם הבינו את השיחות, כפי שכיום מבינים אותם ה"משיחיסטים" - כולל הדובר בעצמו, כפי שהתבטא ברבים וגם בדפוס. מבלי משים נטען כאן, שהרבי יכול לומר דברים שמתפרשים באופן ברור וחד-משמעי באופן מסויים, ודברים אלה עלולים אחר כך, חלילה, להביא לתוצאה של...

י"ד. במה חסיד לא מאמין

היה פעם עיתון חב"די, "בטאון חב"ד". הוא נסגר ע"י הרבי לאחר שהתפרסם שם סיפור תמוה על אדמו"ר הזקן, אשר בנסיון לתקן את התמהון שבו כתבה המערכת "תיקון", עליו כתב הרבי: "כפי הנדפס קודם התיקון - הסיפור הוא לתאר עד היכן מגיעה גדולתו של אדמו"ר הזקן וכו' [שהש"ך הגיע לבקש ממנו שלא יאכלו מהבהמה בניגוד לדעתו. המעתיק], ובא התיקון והפך הקערה על פי', שברגע אחרון הציל הש"ך את אדה"ז שלא וכו' [שכאילו הבהמה הייתה אכן טריפה, בניגוד לפסק הראשון של אדה"ז. המעתיק] והיפך סיום הסיפור!"

וחסיד אמתי דאדה"ז גם לא יאמין לאפשריות ענין כזה".

ואנן נענה אבתרי': חסיד אמתי של הרבי שליט"א לא יאמין לאפשרות כאילו הרבי במשך תקופה ארוכה יתבטא בצורה שתתפרש במובהק לכיוון אחד, ואחר כך יצטרכו את ההסברים המלומדים של בעלי הדרך הסלולה כדי שלא נטעה בהלכה כתוצאה מכך...

ט"ו. לא תקום פעמיים צרה

הנושאים הרגישים ביותר גוייסו כדי לסלול את הדרך החדשה - השואה, היבסקציה; בכזו קרירות מקפיאת-דם, כאילו מדובר על משהו שאנשים החיים איתנו לא חוו. אין גבול?!

ט"ז. חילוק פשוט

ובמקום שאין רגש, גם השכל עשוי לטעות. אדמו"ר האמצעי אומר שבזמנו "בטלו השמדות ולא יהיו עוד" - אז כיצד, שואל הרבי, התרחשה השואה? והרי הרבי לא עונה, מוסיף הדובר-הכותב, שהכל היה רק דמיון וכו'.

אבל הרבי כן עונה, "שמכאן הוכחה נוספת . . שההשמדות דהשואה הוא ענין בפני עצמו, שאינו בגדר עונש ותיקון" (ויחי תנש"א הערה 116).

וזו בדיוק התשובה גם כאן: ג' תמוז אינו הענין דהסתלקות, אלא הענין שמשיח "נגלה ונכסה". חד וחלק.



ח"י. רפואה שלימה

ובאזניים מהדהדת עדיין צעקת הדובר בסיום הרמב"ם בחורף תשנ"ד, עם אותו טון החלטי, באותה תקיפות ובמלוא הבטחון העצמי: "דער רבי איז געזונט - די וועלט איז קראנק"! [= הרבי בריא, העולם חולה]. אבל אל דאגה, הרופאים אומרים שהעולם עוד יבריא.

מקפיצה כי זה חשוב....חשבשבתאחרונה
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך