הי חברהל'ך, מה שלומכם?חולת שוקולד
איך המרגש? צמתם?

אני גאה בעצמי שהיתה לי את המסוגלות הנפשית לא לצום, זה היה מוזר מאוד מאוד מאוד, וכל המחשבה על זה שהיום הזה לכאורה סתם עוד יום (ועוד כשבעלי כל היום בבי"כ וסביבי היום הזה ממש לא סתם עוד יום) היתה ממש מוזרה, השכל רב עם הרגש ומנסה להכריח אותו להרגיש שזה סתם יום רגיל
לא צמתי, וזה כבר הרבה שנים, יום רגיל למדיruthi
ולמזלי גם לא בסביבה שעושה מזה עניין
הסביבה לא עושה עניין מיו"כ או מזה ש*את* לא עושה ממנו עניין?חולת שוקולד
הסביבה לא חופרת.ruthi
פשוט מקבלים פה כל אחד באשר הוא
כיף לך |מקנאה|חולת שוקולד
צמתי כי לא הצלחתי להגניב אוכל לחדר בלי שיראורצה לאש
אבל שתיתי לפחות
היה זוועה, הבטחתי לעצמי שנה הבאה להיות בדירה משל עצמי
מענייןימ''ל

למה יש רגש אם בשכל ברור לך שזה סתם עוד יום?

ואיך בעלך מקבל את זה?

 

(סתם סקרנות, תרגישי בנוח להתעלם אם לא בא לך לענות)

לא רגש במובן של התרגשותחולת שוקולד
הכוונה שאני לא מצליחה להשתחרר מהמחשבה שיש משמעות ליום הזה, לכאורה אדם לא מאמין בכלל לא אמור לשים לב לתאריך הזה ולהרגיש משהו שונה אבל הדת כ"כ מושרשת בי וקשה לשחרר, מבין?
כמו שמי שגדל עם אמירות שהוא דפוק ולא יצא ממנו כלום יהיה לו מאוד קשה להאמין בעצמו גם אם בשכל הוא מבין שזה לא נכון והסיבה היחידה שהוא חושה ככה היא כי ככה אמרו לו

בעלי כבר כמעט שנה חי עם אישה לא מאמינה אז יוכ זה אולי יותר דרמטי אבל זה לא שפתאום זה נחת עליו
אנסה לחדדימ''ל

השאלה היא אם האמונה באלוהים נשארה ברגש למרות שבשכל ברור לך שהיא שגויה, כלומר האמונה הפשוטה והתרומית זאת שגדלת אליה ש'זה פשוט ככה'. או שהרגש שזה יום שונה הוא ביחס ליום עצמו כביכול במנותק מעניין האמונה באלוהים. מקווה שיצא מובן.

 

וכן, השאלה היא באופן כללי ולאו דווקא לגבי יום כיפור.

זה לא אלהים או לא אלהיםחולת שוקולד
זה דת או לא דת

אין דבר כזה מנותק מעניין האמונה, ברור שהרגש הוא בגלל האמונה שהיתה ואני לא יכולה לשחרר את זה ש"פעם האמנתי שהיום הזה שונה" ומוזרה לי מאוד המחשבה שזה יום רגיל
אוקייימ''ל
זה אמנם מעניין אבל לא התכוונתי לרדת כאן לרזולוציה של במה ולמה בדיוק את לא מאמינה (אם באלוהים, ביהדות, בהלכה של ימינו וכו'. אם בכלל לזה התכוונת בהערה הזו).

ונראה לי שלא הצלחתי להסביר את השאלה שלי אבל לא נורא, העניין פחות או יותר הובן. בכל אופן, אני מאמין שזה מסוג הדברים שנשחקים עם הזמן אז זה בטח ימשיך לעבור לך בהדרגה.
צמתימי?
עדיין בשלבים בהתחלה. הפחיד אותי לא לצום.
גדליה לא צמתי וזה היה ממש שבירה 😅
איזה כיף לך על מסוגלות הנפשית כזאת.
באמת כיף לי אבל אל תחשבי שזה היה ככ פשוטחולת שוקולד
בהתחלה היה מאווד קשה, הרבה חיבוטי נפש וגם כשבשכל הבנתי שאני הולכת לשנות הרגש לא נתן, זוכרת ששבת אחת הילדון כיבה את המאוורר ופשוט לא הייתי מסוגלת להדליק למרות שכבר היה ברור לאן זה הולך, ביו"כ שנה שעברה עדיין צמתי אז אל תדאגי בעז"ה זה יגיע
אני רוצה להפנות את תשומת ליבכם לנקודה מסויימתדי שרוטאחרונה

כאחד שעבר (ועובר) די הרבה שינויים במטוטלת הזאת של דת לא דת, שיש סיכוי שאחרי שתחוו את היציאה, תהיו חלק מהעולם "שבחוץ" מספיק זמן, תנשמו את החילוניות במיטבה, שפתאום תרגישו צורך לחזור קצת בחזרה. או "להתחזק".

 

לא בגלל ששיכנעו אתכם אחרת. לא בגלל ש"האירו את עיניכם". אלא בגלל געגוע.

געגוע לנוף מוכר. לנוף הנוסטלגי.

 

לא אומר את זה מתוך "תקווה שתחזרו" וכאלה.

פשוט מציין שזה קורה הרבה פעמים.

 

אז אולי לא צריך לשאוף לכפות על עצמינו בכוח לא לצום. או לא לשמור שבת. או לא לעשות דברים כאלה ואחרים.

אלא פשוט לתת לדברים לזרום מאליהם.

 

אם אני נגיד פעם ראשונה מגיע ליום כיפור אחרי ההחלטה לצאת, אז אם מרגיש לי שאני צריך להלחם בכל הכוח באינסטינקט הזה של לא לשבור את הצום, אולי שווה לא להלחם בכלל באינסטינקט הזה ולהשאיר את זה ליום כיפור הבא שנהיה יותר משוחררים.

 

הבעיה היאחוזר

שאני יודע שהוא קיים

כאילו אני לא אצליח באמת למחוק את קיומו מהראש והרגשות שלי

ואז

יש את תורתו ומצוותיו

ואם לא

אז שאלות פילוסופיות

שבסופן 

הרבנים תמיד צדקו וכל מה שהם השתילו לי

ואז הבחירה לצאת

לשחרר מהכל

תמיד תהיה מלווה באשמה. 

ואז זה כבר לא שווה את זה

ואז אני נשאר באותו מצב

לופ.

מה דעתכם על הסיפור של הנובה והדתל"שים שם?זיויק
מה היה?נעמי28
היו שם הרבה דתל"שיםזיויק
חלק על הרצף
נו ו?נעמי28
באסון מירון היו רק חרדים ובשואה נספו קהילות שלימות של יהודים מאמינים כולל אדמורים.


השאלה אם לדעתך זה האיר זווית בלתי מוכרת לציבורזיויק
ואם יש לך תובנות מזה
לא ראיתי התייחסות מיוחדתנעמי28

למגזר שממנו הגיעו.

אני לא חושבת שנכון לקשר בין רמה אמונית ודתית לבין אסונות.

לא היה הקשר כזהזיויקאחרונה
שימי לב שזו פרשנות לשאלה שלי ולא גוף השאלה
שאיבדתי ואיבדנו אנשים נהדריםruthi
והקהילה שלנו חסרה היום את האנשים האלה. 
ברורזיויק
הי"ד
איבעיא להוימח שם עראפת
מה גרם לכם לדתל"ש? וכשהחלטתם לדתל"ש, מה עשיתם? מה הייתה 'שבירת הקערה' שלכם?
איך אתם מסתדרים עם אלולהגיבן מנוטרדהם

תשובה סליחות וכו' ועם כל המחשבות והרגשות בלב?

כבר אין לי אותםנעמי28

השנה לא (או עדיין לא) התמודדתי עם הרגשות האלה.

כנראה הזמן עושה את שלו, ויותר ויותר ברור לי שהסליחות הן לא כלפי ה' או ביחס למצוות.

אני גם לא מאמינה במצוות או שמישהו בודק אותן, וכל הצ'ק ליסט הזה לא בשבילי ומרגיש לי קטנוני .


אם כבר אווירת סליחה אז יותר ביני לבין עצמי והסובבים אותי, לא כלפי אלוקים.

למה בעצם?אדם 12
מצחיק ממשמאן דאמר
השבוע בדיוק לא היה לחברה מניין אז הם ביקשו ממני להשלים ולא היה אף אחד שיודע לעלות חזן אז עליתי חזן סליחות ומנחה 
חזק!הגיבן מנוטרדהםאחרונה
נראה פורום פעיל יחסיתמקפיצים נטושים

לכזה שלא מופיע בתפריט הראשי.
בעז"ה תכף תשובו , טוב לראות שלא כותבים פה הרבה...

טוב לי יום בחצרךהגיבן מנוטרדהםאחרונה
..דתיה?
עבר עריכה על ידי דתיה? בתאריך כ"ג בתמוז תשפ"ה 17:09

.

 

 

כנראה שלא🤭פשוט אני..
התייאשה מהרהגיבן מנוטרדהםאחרונה
או שטעתה בנו
כל כך עייפה מלהחזיק את הכללביטה

בא לי כבר לשחרר.

לתת להכל לקרוס.

להישיר מבט אל המציאות ולהפסיק להתחבא. 

מבין את הקושימתנחל חייכן
הרצון להשתחרר...
נשמע קשה ❤️נעמי28אחרונה
מה מונע ממך לשחרר? מה יקרה אם הכל יקרוס?
איזה חג מוגזםנעמי28

סיימנו עכשיו סדר שני.

מעדיפה פעמיים כיפור מאשר פעמיים ליל הסדר😶

יו'ט שני של גלויות?משה
אוי ואבוי
ממש קשוחמתנחל חייכן
הבן שלי כשהיה באוסטרליה באמת סיפר שהלילה השני יותר ארוך
זהו כמעט נגמרנעמי28
הצעת חוק -  אם החג מתחבר עם שבת, אפשר לוותר על החג השני.


תודה לאל שיש את מי לארח.

אי אפשרהגיבן מנוטרדהם

לעשות רק יום טוב אחד?

אתם ישראלים לא?

לא, בעלי לא.נעמי28
וזה לא מעבר לזמן קצר.
ואיי איזה באסההגיבן מנוטרדהם
שככה חווית את זה


תאמת אני ניסיתי לקחת בכיף את ליל הסדר והכנתי להם קסמים על עשר המכות אז היה ממש כייף ומצחיק


אפשר גם להגיד לבעלך להריץ קצת להבא שיעבור יותר מהר ובשמחה

נשמע כיף!נעמי28אחרונה
כן, יש לנו שנה לחשוב על דרכים יותר טובות לעבור את זה.

אולי יעניין אותך