בנ"ע בחייאת תקראוI Hate You

אוקעע שאלה חשובה אשמח לתשובות, אני מאוד רוצה ללכת להדריך בסניף בנ"ע בעירי היקרה אבל אני יודע שבמבחינת צניעות יכולות להיות לי בעיות כאלו ואחרות.. אני מאמין בכח רצון שלי ללכת למקומות האלו, אבל איך אומרים? "אין אפוטרופוס וכו..." 

קיצר אשמח לתשובות מה לעשות...

ממליץ מאוד ללכת לתפקיד ההדרכה.עץ הזית
תלוי אדם, תלוי מקום, תלוי המון דברים.עברי אנכי

תתיעץ עם איזה רב שקרוב אליך

אני גם התלבטתי אם להיכנס להדרכה בסניף מעורבתגל הארץ
והחלטתי שכן להיכנס...
דבר ראשון זה תלוי ממש מי שאר המדריכים שבצוות, אחת הסיבות שאני כן הסכמתי להיכנס להדרכה זה כי הכרתי את רוב הצוות וידעתי שהם באים מבתים תורניים וטובים...
לדעתי זה כן חשוב שדווקא מדריכים טובים ו"דוסים" הולכים להדריך בסניפים ששם זה לא ככ תורני, כי אם אנחנו לא נעשה את זה, מי יעשה את זה?
אם החבר'ה הטובים לא יכנסו להדרכה אז יכנסו חבר'ה שלא יהיו דוגמא ככ טובה לחניכים והסניף יתחיל לאבד את המטרה שלו.
מצד שני אם בן אדם יודע על עצמו שהוא לא ישאר חזק עם העקרונות שלו והערכים שלו אם הוא יהיה בסניף מעורב/בצוות שלא ממש אכפת לו מהקטע התורני, אז עדיף שלא ילך להדריך...
אבל מי שחושב שזה מתאים לו, זו שליחות עצומה וחשובה ממש!
אתה גם יכול לבקש להדריך שבט נפרד אם אתה מעדיף...
וזה באמת גם תלוי הרבה במי שאר הצוות ובקומונרית...
בהצלחה רבה!

כן אז לא כזה תורני אצלנו... ויש דיבור בין הבנים לבנות...I Hate You


אני לא יודע מה איתך, אבל..סוזנה ושות'

גדולים ורבים אסרו על פעילות חברתית מורבת [ובפרט תנועות נוער],

בין אם מדובר ברבנים הראשיים הנוכחיים, הרב עובדיה, הרב מרדכי אליהו, או הרב צבי יהודה.

יש מצבים שבהם התירו בדיעבד גמור, אבל לא לכתחילה.

שווה לשאול את עצמך שוב האם כדאי לעבור על דעת כל הנ"ל בשביל זה..

[גילוי נאות: אני קומונר בסניף אריאל]

הא בהא תליאעץ הזית
מי שרבותיו, השקפתו, אורח חייו, הקו החינוכי, מוסדות החינוך של ילדיו - הם של הרב עובדיה יוסף, הרב מרדכי אליהו, הרב צבי יהודה וממשיכי דרכם, לא שולח את ילדיו לתנועת הנוער של בני עקיבא.

(גם חסידי גור, חסידי חב״ד, חסידי ויז’ניץ ודומיהם לא שולחים את ילדיהם לתנועת בני עקיבא).

שאלת הפעילות המעורבת של בנים ובנות גם יחד עלתה מאז הקמתה. ויכוחים רבים התנהלו בין רבנים ומנהיגים בציונות הדתית לגבי פעילות זו.

הסממן הראשון להפרדת הפעילות היה סניף "בין החומות" שברובע היהודי בירושלים (שבין מקימיו היה הרב אליעזר מלמד, בנו של הרב זלמן מלמד), שהחל להפריד את פעילותו בשנת 1980. אי קבלתה של התנועה את הסניף הנזכר, ואי הסכמתה לקיום סניפים נפרדים, הביאו לידי כך שהתפצלה ממנה תנועת אריאל, הקרובה לחוגי ישיבת מרכז הרב ודוגלת בהפרדה מלאה בין המינים. לאחר מספר שנים חזר סניף "בין החומות" להיות סניף של תנועת בני עקיבא, במתכונת נפרדת.

בסניפים נוספים של בני עקיבא (בעיקר בהתנחלויות ויישובים אך גם באזורים עירוניים) הופרדה הפעילות בין בנים לבנות, אם כי ברוב המקרים לא לכדי סניפים נפרדים בהווייתם כדוגמת תנועת אריאל. בזמנו של מוטי יוגב כמזכ"ל, בעקבות סניפים שרצו לעבור לתנועת אריאל, בה יש הפרדה בין בנים לבנות, רבו הקולות שנתנו לגיטימציה לפעילות נפרדת, בין השאר על מנת להשאיר סניפים אלו בבני עקיבא. כנגדם, נשמעו קולות המתנגדים להפרדת הסניפים, בהם קולו של הרב יובל שרלו שטען כי אין לחנך לאידיאל של חברה נפרדת, אלא ל"חברה צנועה ומעורבת לכתחילה", ואף הוציא בנושא חוברת במסגרת פרויקט "עצ"ה לדרך" (הנחלת ערכי הציונות הדתית לדור הבא) של תנועות נאמני תורה ועבודה והקיבוץ הדתי (יחד עם רן חורי). מצדד נוסף בעמדה זו הוא הרב יואל בן נון, שטען כי יש לסמוך על דבריו של רבי מרדכי יפה (בעל "הלבוש"), והיתר הרב יחיאל וינברג (ה"שרידי אש") [היתר שניתן לתנועת הנוער "ישורון" בצרפת להוביל פעולות מעורבות חלקית על מנת למשוך את הנוער ולבלום התבוללות] ושהחומרה היתרה שבה מנסים ליצור הפרדה מגדרית בציבור של רווקים, תביא בסופו של דבר להרס גדול. גם בין המצדדים בהפרדה, רבים מקבלים את היתרו של הרב וינברג כהיתר שבדיעבד, וסבורים שכאשר האלטרנטיבה היא שהחניכים לא יבואו לתנועת נוער דתית, יש לקיים סניפים מעורבים. בעמדה זאת צידד הרב משה צבי נריה.
...הָיוֹ הָיָה
גם הרב אליהו והרצי''ה הסכימו על הצורך בקיומה של תנועה זו כצורתה בגלל האלטרנטיבות. ויש מתלמידיהם שאכן מימשו זאת. ככה שדבריך ממש לא מדוייקים. למעשה - זו בדיוק היתה גם עמדת הרב נריה... כמו גם השרידי אש.
לעומת זאת, ויכוח עקרוני המתיר לכתחילה חברה מעורבת ולא רק בגלל הצורך הזמני והאלטרנטיבה. אין באמת. כאן יש קונצנזוס בין כל גדולי התורה, מקצה לקצה. מכל העדות והחוגים והמגזרים, ואין שום ''הא בהא תליא'' על ''מי הם רבותיו'' של האדם.

רק לדייק: - נוער וגיל ההתבגרות
בדיוק כמו שיש רבנים שאסרו, יש רבנים שהתירו...תגל הארץ
בנ"ע היא תנועה דתית שהוקמה ע"י רבנים ואנשים דתיים
מסכימה עם זה שבמהלך השנים העקרונות והערכים קצת נשכחו אבל ממש לא בכל הסניפים...
ובכללי בסניף שלנו חוץ משבט נבטים(כיתה ד') כל השבטים נפרדים ויש מצב שהולכים להפריד גם את נבטים...
ואני לפני שנכנסתי להדרכה שאלתי רב וממש לא קבעתי על דעת עצמי...
ואני יכולה להגיד לך על הסניף שלנו שיש חניכים שהם מסורתיים בבית ולומדים בבתי ספר חילוניים ואם לא היה להם את בנ"ע(כי לסניף דוס יותר סביר להניח שהם לא היו הולכים) לא היה להם קשר לדברים דתיים...אם הם לא היו בסניף הם לא היו הולכים לבית כנסת, שומעים דברי תורה, לומדים הלכות על החגים ועוד מלא דברים שעושים בסניף והם לא היו מקבלים במקום אחר...
ואם לא היו מדריכים דוסים אז אף אחד לא היה דוחף את כל החניכים להיכנס לתפילות בשבת, ואף אחד לא היה מעביר לימוד לחניכים לפני החגים ולאף אחד לא היה אכפת מהלכות בסניף והסניף היה מתחיל לאבד את המטרה שלו...
רק לדייק:הָיוֹ הָיָה
אף רב רציני לא התיר לכתחילה את הפעילות המעורבת. אלא הסכימו שהמצב הנוכחי הוא מחוסר ברירה - בגלל הנימוקים שמנית ועוד.
לדעתי זה שאת בת והוא בן זה נתון משמעותישנזכה!

רק שמתי את זה על השולחן

 

כמו שאמר עברי, תלוי אדם, תלוי מקום וכו'כיפת ברזל-סרוגה
בני עקיבא זו תנועה מורכבת, כי באים לשם הרבה דוסים כדי לקרב, לתת, ולחבר לתורה לעם ולארץ אבל חלקם קצת שוכחים/לא מבינים את מטרתם בתנועה ושם יש כאלה שנופלים..
אם אתה יודע שאתה יכול לעמוד באתגרים מהסוגים שתמצא שם, ואתה יודע שאתה הולך ממקום של שליחות ונתינה אז תלך ותזכור את זה למשך כל הזמן שלך שם.

אם יש חבר שלך שאתה הולך איתו ביחד ואתם יכולים לחזק אחד את השני זה עוד פלוס.

ועוד המלצה שלי- יש כל מיני חוברות של התנועה (בדרכה של תנועה, המדריך למדריך, ועוד כל מיני) שיכולות לעזור לך למקד את הראש שלך על מה אתה עושה בסניף (וגם בויכוחים עם אריאלניקים)

תזכור שבסניף צריך לעשות כיף גם עם חניכים וגם עם החבר'ה בגילך, אבל לפעמים החבר'ה הפחות דוסים גולשים למקומות שאתה לא רוצה להיות בהם אבל בלהט הצחוקים יכול להיות שתגרר, אז כדאי לשים לעצמך מראש קווים אדומים לכל מיני התרחשויות שיכולות להיות...

אם צריך עוד משהו, עצה עזרה אתה תמיד יכול לבוא לאישי..


תודה על התיוג @רודף אהבה בימים
//שנזכה!

אפשר גם להדריך בסניף חוץ נפרד

או יש סניפים שהם חצי מעורבים, ואז יותר פשוט להתסדר בהם בלי לעבור על איסורים
ומסכימה עם זה שזה משנה מי שאר הצוות ומה האווירה.. אבל במקרה שלך אתה אומר שיש בעיות ודיבורים

ובכללי תזכור תמיד שצריך להשפיע אור של קדושה לעולם ולחזק אנשים מתוך עשיית רצון ה
לדוג רב שלמה קרליבך, מלא התנגדו לו בזמנו, וישלהם בהחלט על מה
הוא הפיץ מלא מלא אור בעולם אבל הרקיד גברים ונשים ביחד
ובואו נודה על האמת שזה אסור ושזה לא נשמע לאף אחד ממנו טוב באוזן
ושזה לא התפקיד שלנו לשפוט את רב שלמה כמובן, 
אבל ברור שגם לא התפקיד שלנו להתיר לעצמינו לעבור על ההלכה כדי לחנך חניכים. אפילו אם במקומנו יגיעו מדריכים שיראו דוגמא אישית לא משו, לך אין שום היתר לעבור על הלכות
 

אשריך צדיק על הבירור ושנזכה תמיד רק לשמח את ה ולהגדיל את שמו בעולם 

לגבי ההתחלהכיפת ברזל-סרוגה
יש אולי צד של עניי עירך קודמים
(או להמציא סניף🤣🤣🤣)החיים מאושרים
חחח טובשלךשנזכה!


אני חניכה למופתהחיים מאושרים
עכשיו אני יכולה חמצוץ???

🤣🤣🤣
בעקרון אני לא פוסקות הלכההחיים מאושרים
אצלנו הסניף נפרד חוץ מה-חב"ב שזה לא חובה...
בכל זאת אני חוחה על בני עקיבא חברות שלי אמרו שאני יהיה קומונרית...
ברור שיש לי חלום להיות מדריכה אבל לבנתיי םל תנו לי לחיות בתור חניכה...
עדיין לא הבנתי מה ההגיון בזה..סוזנה ושות'

ניחא איכשהו בכיתה ג-ד, אולי [בדוחק] בכיתה ה.

אבל בכיתה ט' ומעלה, למפגש שהוא נטו חברתי?

בגילים בוגרים צריך את המעורב (בחלק מהמקומות)כיפת ברזל-סרוגה
כדי לקרב את החבר'ה הפחות דוסים לתורה ולמצוות, כי מה לעשות זה משהו שגורם לבוא

אם ככה למה להפריד בגילים הצעירים?
כי כשגדלים בהתחלה בהפרדה זה גורם להבין שיש קוים אדומים, שצריך הפרדה מסוימת, ולמרות זאת זה לא גורע בכמות החניכים שמגיעים (לפחות לא בהרבה)
אבל הלכתית זה מחוסר הגיון..סוזנה ושות'

אם אני רוצה הפרדה בגילאים הקטנים- אז ק"ו בגדולים, שיצה"ר שלהם חזק פי כמה!

אם אני רוצה מעורב בגדולים- אז למה לי להפריד את הצעירים? הרי ממילא הם יהיו אח"כ במעורב!

בדיוק את זה הסברתיכיפת ברזל-סרוגה
זה לא הסבר הלכתי, אלא חינוכיסוזנה ושות'

וחינוכית: אם אתה לא שואף לשם, אין סיבה לכך..

וכן, צריך הפרדה בעיקר בגילאים הבוגרים..

כשאתה אומר לשם אתה מתכוון ללקרב לתורה ומצוות?כיפת ברזל-סרוגה
"לשם" הכוונה להפרדהסוזנה ושות'

ברור שהשאיפה של כל הסניפים היא לתורה ומצוות [וסניף שלא- כולנו מסכימים שטוב שיסגרו אותו (או יפעלו לתקן)]

אבל כשאתה מפריד אתה מראה על שאיפה לצניעות, אבל מנפץ אותה בגילאים הבוגרים..

[ולא, אני לא מקבל את התירוץ "אין ברירה"...]

ממש לא צודקהָיוֹ הָיָה
הוא הסביר לך היטב: לצערינו, יש מקומות שרק ככה יגיעו. זה ממש לא תירוץ
אז הנה, אחת ולתמיד אני אגיב להסבר שלוסוזנה ושות'

"כי כשגדלים בהתחלה בהפרדה זה גורם להבין שיש קוים אדומים, שצריך הפרדה מסוימת, ולמרות זאת זה לא גורע בכמות החניכים שמגיעים (לפחות לא בהרבה)"

אבל כשהם רואים/שומעים שהגדולים נמצאים ביחד- שברת את הקו האדום. ולא משנה כמה הסברים תיתן. למה לדעתך שילד בכיתה ח' (למשל) יחשוב שצריך הפרדה, אם עוד פחות משנה הוא יהיה במעורב?!

כ"ז כמובן בנוגע להסבר החינוכי. בפן ההלכתי- כמובן שהרבה יותר בעייתי לקיים מפגש מעורב, ולמרות שיש שצידדו בכך [ושוב, עדיין לא הצלחתי לרדת לסוף דעתם] רבו החולקים.

ולגבי "כדי לקרב את החבר'ה הפחות דוסים לתורה ולמצוות, כי מה לעשות זה משהו שגורם לבוא"- אין עניין לשבור מצווה אחת בשביל מצווה אחרת. מוזמן לשאול את הרב שלך האם אחד שבמקרה הרהר ביופיה של אחת מהבנות שווה את "מפעל הקירוב" הזה.

וכן, יש דרכים אחרות לגרום למקום להיות "שווה" ולמשוך אנשים, ולא רק על ידי מעורב..

 

 

והנה מה שכתב הרב שמואל אליהו על זה:

 

"אפשר ליצור ענין של חניכים בסניף בגלל היותו מעורב. ואפשר ליצור ענין אמיתי בגלל תוכן ואידאלים וציונות וכד'.

ברור שהדרך הראשונה היא הרבה יותר קלה. לא צריך להתאמץ. המציאות של בנים ובנות יחד יכולה לעורר ולהביא חניכים וכד' - אבל מה הרווחנו בעצם פעילות הסניף?

אם אנחנו רוצים להוביל קדימה - אנחנו צריכים להיות אמיתים ולהזרים לסניף אנרגיה על ידי משימות לאומיות שניקח על עצמנו. בתחום של חסד או בתחום הלאומי. בעשיה אמיתית ולא בדיבורים או בישיבה על הברזלים.

למשל:
הפגנה מול מעדניות הטרף על שמבשלים סרטנים חיים יכולה להיות אתגר מענין שיביא הרבה ענין ציבורי ויגלגל את צער בעלי החיים לפתחם של יפי הנפש.

הפגנה מול בית שופטת בית המשפט העליון שבפסקיה גורמת סכנת חיים. יכולה להעשות בקלות יחסית של חברי סניף באזור המרכז. היא קשה מאוד לאנשי גוש קטיף ויש"ע הנמצאים בקו האש. אבל הפגנה של אלה שגרים במרכז מול ביתה ומול בית חבריה תעזור לנמצאים בחזית.
אם אותה שופטת נכבדה תרגיש שלא בנוח מהשכנים שלה, אולי היא תחשבו פעמים לפני שהיא מוציאה מתחת ידה פסקים מסוכנים כאלה.
אולי היא לא תחזור בה מהעבר - אבל יש גם עתיד ולא צריך לחכות לו שיבוא. צריך להיות חכמים מראש.

יש הרבה משימות לאומיות בגובה של הסניף. אם תפסיקו להתעסק בעצמכם - מיד תראו את המשימות הלאומיות בוערות לכם מול העינים.

יש הרבה אפשרויות לתרום לחברה הישראלית. רק צריך להתנתק ממציאות שבה המחשבות רצות מעצמן אל הבנות ואל הבנים וליצור מציאות שבה חושבים על הדברים החשובים באמת.

בהצלחה"

*נ"בסוזנה ושות'

משום מה קל לי יותר לסמוך על הרצי"ה, הרב דב ליאור, הרב אבינר, הרבנים אליהו, הרבנים יוסף והרב דוד לאו מאשר חלק ניכר מהתומכים בעירוב שבבנ"ע [לגבי הרב דרוקמן ספציפית- אין לי תשובה]

אדרבההָיוֹ הָיָה
כל רבותינו, החל מהרב זצ''ל, עבור ברב נריה, הרצי''ה ור' אברום, וכלה ברב דרוקמן והרב ליאור. הבינו היטב את ההכרח שבכך.
זכותו, ותפקידו, של הרב שמואל לנסות לשכנע כמה שיותר להימנע מזה. ואכן כל כמה שזה לא הכרחי אין הצדקה. אבל לחשוב שאין שום סיטואציה שזה הכרחי - זה ניתוק גמור מהמציאות.
ובכך אני פוטר את עצמי גם מלהגיב באריכות להודעה הארוכה שלך. כי בדברי אלו כלול הכל.

(אגב, אתה הראשון שאני פוגש שמפליג כל כך בדרגתו של הרב דוד לאו.... הרהמורניק במקרה?)
הרצי"ה?!סוזנה ושות'

אז נכון, הרב צבי יהודה לא התנגד לקיומה של בנ"ע (ואף תמך בחלק נרחב מהפעילות), אבל בטח שהוא לא תמך בערבוב המצוי שם.

והנה 2 ציטוטים שיוכיחו את דבריי: (מופיע בתחומין ג')

 

 
 

אגב, הרב אבינר כתב כבר שהרצי"ה התנגד לתנועה מעורבת-הראי"ה והרצי"ה התנגדו לתנועת נוער מעורבת - סרוגים 

בעצמך הוכחת-הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך י"א בחשון תשפ"ב 08:23
תקרא מה כתוב בתמונות שאתה שולח 😅
בפירוש הוא לא שולל אלא ''שולח להתייעץ''...


לגבי הלינק של ש. א. - מזמן הפסקנו להתרגש ממנו.
אפשר למסור גם לו את מה שכתבתי לך בתגובה השניה, העולם מורכב קצת יותר מאשר ליקוט ציטוטים שטחי ומגמתי...
לא הוכחתי.. להיפך!סוזנה ושות'

האמירה בסוף היא שככל לא, אבל אולי יש מקרים ספציפיים שבהם יהיה מותר [ולכן להתייעץ על כל מקרה]. זה לא ההיתר הגורף של בנ"ע לקיום פעולות מעורבות על בסיס כלום ושום דבר.

 

ומה שכתבת על הרב אבינר: א. קצת כבוד תורה, ב. גם אם יש לך בעיה איתו, אל תברח מהטיעון וההוכחות שהוא מביא [אם זה היה רפורמי, למשל, הייתי איכשהו מסכים- אבל קשה לומר את זה אל תלמיד של רבנו. מה היה קורה אם אני הייתי אומר את זה על מו"ר הרב דרוקמן?!]

בהחלט הוכחתהָיוֹ הָיָה
פשיטא, אלא מה?
אף אחד רציני לא מסלף את ההלכה וטוען שפעילות מעורבת פשוט מותרת. הטענה היא שעדיפה פעילות כזו במקום שמקרב לתורה מאשר שיילכו לעשות אותה במקומות אחרים.


א. אני סבבה עם זה. ב. הבעיה היא המגמתיות, ישנם גם ציטוטים הפוכים (מוזמן לעיין קצת אצל הרב נריה), ואני מאמין ש''תלמיד של רבנו'' מכיר אותם. חבל שאותם הוא לא ראה לנכון להביא. [להיות תלמיד של מישהו לא הופך אותך לחסין מביקורת. אם הרב דרוקמן היה כמותו הייתי אומר עליו אותו דבר]
אשמח שתסביר את עצמך טוב יותר..סוזנה ושות'

שאני אבין: אתה מדבר על נוער דתי או נוער מסורתי? אם אתה מדבר על נוער דתי, עוד איכשהו יש מקום לדיון [כי ממאי נפשך זה יקרה], אבל אם אתה מדבר על נוער מסורתי- אין אומרים לאדם "חטא" בשביל שיזכה חברך.. הקירוב יבוא על חשבון הנוער הדתי, וזה לא שווה כלום.

 

ולגבי המגמתיות: למה ציפית? בסוף הוא מנסה להוכיח משהו.. [נ"ב: יכול להיות שגם אם הרצי"ה תמך בהתחלה, הוא משך ידו מהתמיכה בסוף ימיו. וצ"ע]

אין כיצדהָיוֹ הָיָה
אני מדבר על קיומה של תנועה שנותנת מענה לאנשים שזה מה דהם רוצים.




ומעניין לשמוע שדעתך היא שמותר לסנן ציטוטים ולהביא רק מה שנח למה שרוצים להוכיח.... ולזה אתה עוד קורא ''תלמיד''? הנה לך סיבה למה אי אפשר לסמוך על כאלו אנשים.....
אז הנה:סוזנה ושות'

לכאורה, בנ"ע הייתה צריכה לחתור למצב בו לא יצטרכו מעורב, או לפחות להוציא הוראה לסניפים להפריד ככל הניתן (אולי הייתה כזו, אבל אני מדבר על השטח)- כי תכל'ס, מעורב מושך אנשים- אבל יסתדרו טוב מאוד גם בלי. קשה? לא נורא..

 

ולא אמרתי שהדבר בסדר. אבל אל תצפה שהוא יביא ציטוטים נגד מה שהוא מנסה להוכיח [ושוב, נל"ל שהרב אבינר סובר שהרב צבי יהודה חזר בו. במיוחד משום שהציטוטים שאני הבאתי נאמרו בערוב ימיו של הרצי"ה ובזמן שבו הדיון בנושא היה בלב העניינים- אמצע שנת תשל"ט, אז היה הסיפור שגרם להיפרדות של אריאל מבנ"ע]

היא באמת חותרתהָיוֹ הָיָה
תבדוק כמה סניפים נפרדים היו לפני שלושים שנה, וכמה יש היום.



אוקיי, אז סגרנו שהאיש הוא רמאי, שיודע שיש ציטוטים הפוכים מדעתו אבל מביא רק את מה שמסתדר עם האג'נדה שלו? מעולה.
ואתה עוד מצפה שנתרגש מזה? שנכבד? שנשתכנע?
הזוי איך שאתה כורת את הענף שעליו אתה יושב. כזו ''הודאת בעל דין'' מוצלחת לא ראיתי בחיים.

אגב, גם לי יש ציטוט: ''תרצח''!
אני יודע שכתוב לפני זה ''לא'', אבל אל תצפה שאביא ציטוט הפוך ממה שאני מנסה להוכיח...
אחי, ככה אתה נשמע
יודע מה? עזוב את הרב אבינר. תגיב למה שכתבתי בסוגריים.סוזנה ושות'

צריך לחתור לא רק במובן של "מי שבא לו שיפריד", אלא לחזק את הסניפים כדי שיוכלו להפריד (לשיטתך). וחוץ מזה- זה לא בהכרח כי התנועה חותרת לשם, אלא בגלל אנשים שמגיע להם שכוייח עצום שלקחו את הדברים בידיים ופשוט פעלו.

 

וחוץ מזה: גם אם זה ציטוט שמסתדר רק עם האג'נדה שלו, עדיין צריך להבין איך זה מסתדר עם הציטוטים האחרים. ולא, אני לא מקבל את האמירה שהוא זייף ציטוטים או משהו.

ולקרוא לרב "רמאי" זה לא בדיוק כבוד תורה..

 

ואני סה"כ מודה בזה שיש עוד ציטוטים. לכאורה מה שכתבתי קודם יכול ליישב את הסתירה בין הציטוטים.

פשוט מאוד:הָיוֹ הָיָה
כאמור - באמת תערובת היא איסור, ולכן מי ש מוכן לקבל זאת - צריך להימנע ממנה. ולכן חשוב שקמה תנועת אריאל וחשוב שיילכו אליה ולא למעורב. וצריך להדגיש לכל מי שמוכן לשמוע - שזו ההלכה.
אלא שעדיין חשוב קיומו של המעורב, כי מה לעשות ועדיין יש תהליך לעבור ולא זכינו שכולם יהיו מספיק בעולמה של תורה, לא כולם ''מוכנים לשמוע''.
זה גם ההסבר למה שאתה רואה כסתירה כביכול בין הציטוטים. אין כאן שום סתירה אלא פשוט הבנה של המורכבות ושל הצרכים השונים. ראיה כלל ישראלית, ראיה בוגרת, ראיה של מי שיש להם אחריות של עמ''י על הכתפיים שלהם ויש להם את הגדלות להנהיג בחכמה ותבונה.

לגבי האנשים מול התנועה - זה בדיוק מה שהסברתי לך, שהחינוך בתנועה הוא זה שגרם לאנשים האלו להיות תורניים ולפעול לכך. עובדים בחכמה אחינו, זה הנקודה.
..סוזנה ושות'

לא קיים "מי שמוכן לקבל". יש מקרי קצה מאוד ספציפיים, אבל לא כמו בנ"ע היום- ששם רוב התנועה מעורבת.

וברור שיש סתירה! מחד לתמוך בעירוב, ומצד שני לאסור לחלוטין?! אם זה לא סתירה, מה כן?

 

ומי אמר לך שהחינוך בתנועה הוביל לשם? נראה לי שלא התנועה גרמה לאנשים, אלא הרבה דברים אחרים [ובעיקר מוסדות החינוך התורניים]. אבל זה לא באמת משנה, עדיין לא עושים מספיק מאמץ.

 

וצריך הרבה עזות מצח כדי לפעול נגד מרא דאתרא.

..הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך י"א בחשון תשפ"ב 19:01
אתה פשוט מנותק מעמישראל ולא מכיר את המצב. כפי שכבר אמרתי - אדם בלי אחריות ציבורית וכתפיים כלל ישראליות, שמתייהר לחינם.

תגיד, מותר לחלל שבת?
וכשיש פיקוח נפש?
היי, סתירה!
איך אמרת? ''וברור שיש סתירה! מחד לתמוך בחילול שבת, ומצד שני לאסור לחלוטין?! אם זה לא סתירה, מה כן?''
ידידי, לזה קוראים מורכבות. ברוך הבא לעולמה של ההלכה, בהצלחה.

מי אמר לי? הידע ההיסטורי שלי, ודברי גדולי רבותינו. כי אני פשוט בודק בכנות את שני אלו.
( בתור התחלה, קח שיעורי בית לבדוק מי שלח אותם למוסדות התורניים.
ואם קשה לך לבד, תראה איזה לארג' אני, קח עזרה: גגל ''שבט איתנים''. תחזור אליי עם התוצאות.
בהצלחה...)
אינני מנותק מהעם.סוזנה ושות'

וגם אם תגיד עליי- ניחא. מה תאמר על הפוסקים שהבאתי? גם הרבנים הראשיים מנותקים מהעם?!

הם פסקו לאנשים שאכפת להם מהתורה והמצוותשפרינצא בוזגלו

להרבה בבנ"ע לא היה אכפת מהתורה והמצוות עד שהם נכנסו לסניף ה*מעורב* כאמור...

זה לא משנה אם אכפת!סוזנה ושות'

אם הדבר אסור- אז הוא אסור אובייקטיבית, לא משנה אם אכפת או לא.

מה שכן יכול לשנות זה קירוב, אבל לא שהאדם יחטא בשביל שיזכה חברו [וכאן אנשים נופלים בשמירת העיניים ובריבוי שיחה עם האישה רק בשביל הסיכוי שאולי אחד יחזור בתשובה]

אתה מנותק על שמונההָיוֹ הָיָה
אין לך שמץ של מושג מה קורה בכלל ישראל, ולא קורטוב של אחריות עליהם
עניתי לך כבר -אתם מצטטים ציטוטים מגמתיים ומסוננים. ככה עושים פוליטיקה, לא הלכה.
אז הנה המציאות שאני מכיר..סוזנה ושות'

וכן, אני למד בישיבה עם חבר'ה בבנ"ע מעורב, ויודע שבלי זה הם היו הולכים למקומות יותר גרועים, אבל אני יודע שאפשר למשוך אנשים גם בלי זה.

אצלנו בשכונה יש כמה חבר'ה מתחזקים ממשפחות חילוניות, שבאים ב"ה כל יום להתפלל- וזה לא התחיל מבנ"ע.. אז אולי יותר קשה לקרב ככה, אבל כך צריך.

 

ושמעתי (נראה לי בשם הרב אלישיב) שאם כדי לקרב עוברים אפילו על פסיק של הלכה- זה לא ילך. ומה יאמרו כל מי שמודים לי שיש בעיה במעורב? שזה לא עובר על שום הלכה?! נו באמת.

 

אין לי אחריות על העם? ברור שיש לי, אבל קודם יש אחריות לשמור שלא יתקלקלו, ורק אז להוסיף, שלא יצא ח"ו שכרנו בהפסדנו..

טובהָיוֹ הָיָה
לבריאות
ולגבי הרב לאו..סוזנה ושות'

פשוט הוא מרא דאתרא. הרצי"ה הורה לא מעט פעמים בשאלות ציבוריות שצריך לפנות רבנות הראשית והיא תכריע. הדיון הזה הוא אכן שאלה ציבורית חשובה מאוד, ולכן חשובה דעת הרבנים הראשיים (שליט"א) בעניין- גם אם אתה לא נוהג כמוהם.

 

[אני שמיניסט, אבל אולי אבדוק בהר המור]

קיצור, צדקתי.הָיוֹ הָיָה
ומה לעשות, העולם מורכב מקצת יותר מאשר שברי ציטוטים שהרהמורניקים אוהבים לצטט....
אל תזלזל.סוזנה ושות'

הציטוטים האלו הם לא "פליטות פה" או משהו כזה, הם הצהרת כיוון.

ואגב- יכול להיות שבמקרה הספציפי של הסניף שלך יהיה מותר (שאל רב.. אינני יודע מה קורה אצלך בדיוק)

אבל כבר אמרתי שהטיעון "לא יבואו" הוא לא משפיע כ"כ (הטיעון של "אם זה לא יקרה אז הנוער הדתי יתדרדר אז צ"ע), אפשר לייצר עניין בלי לעשות מעורב.

 

[גילוי נאות: אני קומונר באריאל שנלחם על כל חניך כדי שתהיה פעילות, זה קשה אבל ככה צריך]

אני כןהָיוֹ הָיָה
כי מגוחך שאתם מנפנפים בציטוטים האלו כשנח לכם. אתה באמת חושב שבהר המור פועלים לפי דעותיו של הרב יצחק יוסף?

זה שאמרת לא מועיל מאום. הבעיה היא שאתה, בשונה מכל ענקי עולם שנתנו לגיטימציה, אינך בעל כתפיים ואחריות ציבורית. העול לא עליך, הדאגה לעתידו של עמ''י לא עליך. היא אצלם, ולכן הם הבינו את המורכבות ואתה לא.
כל הכבוד על פעילותך באריאל, חילך לאורייתא. אבל הבה נזכור שלולי סניף בנ''ע המעורב בתל אביב, לא היתה קמה תנועת אריאל, כמו גם הציונות הדתית התורנית כולה.
הטיעון אינו מן הענייןסוזנה ושות'

לגבי הראשון- גילוי נאות: אני ספרדי שהולך לפי פסיקותיו של הרב יצחק יוסף והרב אליהו [במקום שחולקים- אני שואל את רבותיי].  אז אני מנפנף בציטוט הזה. [ואגב, ברוב הדעות אין הרבה שוני. ממש בשבוע האחרון הייתי בדרשה של הרב יצחק יוסף והוא שיבח מאוד את הרב טאו]. ושוב- גם אני לא מסכים עם דעותיו, אני מסתכל בנימוקים שכתב (עיין קונטרס "קדושים תהיו", מופיע בסוף ילקוט יוסף אוצר דינים)

 

לגבי השני- גם העתיד של עמ"י לא על כתפיך.. זו שאלה ציבורית- וכמו כל שאלה ציבורית יש להפנותה לרבנים הראשיים שליט"א (שאסרו, כדלעיל)

 

ולגבי הטיעון האחרון- זה בהחלט לא טענה. אז שכוייח עצום לבנ"ע [אגב, חוץ מכמה נקודות שאני חולק עליהן היא עושה עבודת קודש], אבל זה לא משנה את עמדתי בדיון. וגם ארגונים עתירי זכויות עלולים לטעות [ע"ע בגין/שרון/הרב עובדיה (שהטעו אותו לגבי אוסלו)]

הוא מאוד מן העניןהָיוֹ הָיָה
לא ידעתי שהר המור היא סניף של חזון עובדיה. הצחקת אוץי עם ה''אין הרבה שוני'' שלך... נשמע שאתה בכלל לא יודע על מה אתה מדבר...
( אגב, הוא משבח גם את סאטמר. אז אתה סאטמר?)

מה שלא תפסת זה שאני לא מדבר על עצמי, אלא על זה שכל רבותינו עודדו את פעילותה של בנ''ע. כי להם היתה האחריות על הכתפיים, לא כמוך, נער בגיל העשרה שאשכרה מעיז לפסוק בהינף יד בענייני כלל ישראל. ( טוב נו, מה נאמר, כמקובל בחוגי הר המור...)


בכלללל לא טענה. ממששש...
בזכות הראיה המורכבת והבוגרת של רבותינו אתה בכלל קיים, אבל זה לא טענה...
אתה אשכרה קולט שלולי בני עקיבא כל הציונות הדתית שאתה מכיר לא הייתה קיימת, כולנו היינו חילוניים, כולל הצדיק'ל אתה, אבל זה לא טענה בעיניך? איבדתם את הצפון לגמרי?
..סוזנה ושות'

לא אמרתי שהר המור היא סניף של חזון עובדיה. אבל כרגע אנחנו מדברים על הלכה, וכאן (ע"פ הנימוקים שהביא, ובסוף כולנו מסתמכים על אותם גדולי ישראל בדורות הקודמים- פחות או יותר). לא דיברתי על תפיסת העולם הכללית.

ואם הוא משבח את סאטמר- זה לא בגלל דעותיהם. בטוח.

 

ואני לא מדבר רק בשם עצמי. אני מדבר בשם כל אותם הרבנים שהזכרתי. [אגב, לא יודע למה קשה לי לדמיין את גדולי ישראל לפני שניים או שלושה דורות מתירים דבר כזה]

ולא, אני לא פוסק הלכה.

 

וכן, זה שאני נמצא כאן בזכותו של מישהו, לא גורם לכך שהוא יהיה בסדר. לא אמרתי שאין הכרת תודה; אבל זה לא אומר שעכשיו אני צריך ליישר איתם קו.

 

אגב, לולי הרב זצ"ל לא הייתה ציונות דתית גם כן, והרב זצ"ל לא היה סומך את ידיו על חלק ניכר מהדברים [למשל: הגעה לא צנועה בסניפים. זה בטוח, גם לשיטתך]. אז למה שבנ"ע לא יישרו קו איתו ועם ההלכה הפסוקה?!

 

[אגב: אולי אני קרוב בדעותיי להר המור, אבל אינני מייצג אותם. סה"כ לא פוסל אותם, בניגוד לרבים בציונות הדתית שקוראים לזה "קיצוניות"]

..הָיוֹ הָיָה
לא דיברנו על הלכה. דיברנו על כפיפות לרה''ר.
וגם את דעותיו של הרב טאו הוא לא מסמפט, תהיה בטוח...

אתה מדבר לגמרי בשם עצמך, כי את גדולי ישראל אתה מצנזר ומביא רק מה שמתאים לאג'נדה שלך, כמו שהודית קודם...

הנושא הוא לא הכרת תודה, אלא הבנה שזה היה צעד חכם ויעיל מאין כמוהו. אני עדיין בשוק שאני צריך ממש להסביר את זה... תחשוב קצת עם הראש שלך, בחייאת.

הרב זצ''ל בפירוש עודד את קיומה של בנ''ע. אתה באמת מדבר בלי ללמוד טיפת הסטוריה? לא חבל?

[ זה מה שאומרים כל ההרהמורניקים....]
אני יכולה להעיד על זהשפרינצא בוזגלו

יש לי שכנה שלמדה בממ"ד בשכונה, חברה שלה הקצת יותר חזקה ממנה לקחה אותה בשבת לסניף של בנ"ע (המעורב כאמור) היא התלהבה ונשארה, היום היא שומרת שבת (למרות שבבית כולם מחללים) ולומדת בצביה איפשהו...

אז נכון שאם אני הייתי הולכת לאותו סניף זה היה מוריד אותי מאד, אבל היא דווקא עלתה.
מה ש @סוזנה ושות' צריך להבין זה- שהעולם מורכב, ולא כל מה שיוריד אותי יוריד גם אחרים, ואולי אפילו להיפך, וכל הנושא הזה של סניף מעורב או לא זה מאאאד אינדיוודואלי. נראלך שהיא הייתה נשארת בסניף אם לא היו בו בנים חתיכים?
זה ממש לא כזה פשוט כמו שאתה מנסה להציג את זה.

מורכב? נכון..סוזנה ושות'

אני יודע שהעולם מורכב.

אני יודע שלא קל להביא אנשים לסניף באופן כללי, ובפרט לסניף נפרד. מנסיון.

אבל אני יודע שככה צריך, וסניף שבנוי על בנים-בנות יהווה עיכוב בעבודת ה'. [לענ"ד ולדעת הפוסקים שהבאתי. ואתה מוזמן להסתכל בילקוט יוסף שציינתי, שם הוא מוכיח את דבריו הנ"ל]

וכן, יש דרכים אחרות לייצר עניין בסניף. קשה? יש רק בלחם וגם אותו אוכלים.

 

נשמה כללית, אני לא מצנזר את דברי גדולי ישראל. אני סה"כ אמרתי שגם אם ובמידה הרב אבינר ח"ו צנזר, זה לא אומר שאין צורך להתייחס לציטוטים שהביא. וכבר הסברתי איך זה מסתדר לענ"ד. אני לא מדבר בשם עצמי.

ולא שמעתי אף גדול דור מהדורות הקודמים שהתיר במפורש.. תוכיח לי אחרת, אשמח.

 

 

ולגבי כפיפות לרבנות הראשית- מדובר בענייני הציבור, ובהם כפופים לרבנות הראשית, לפחות אם אתה סומך על הרצי"ה. לגבי הלכה באופן פרטי- זה עניין אחר.. אבל הדיון הזה הוא עניין ציבורי ולא פרטי [ואני מאמין שאתה מסכים]. לגבי דעות (שאינן פסיקת הלכה)- זה יותר מורכב..

אם הבנת למה לא נראה שהסקת את המסקנות הנכונות?שפרינצא בוזגלו

הסניף לא מיועד לי!
הוא מיועד לילדה חילונית תלאביבית שאין לה שום דבר עם עבודת ה' כך שבני עקיבא *מעורב* רק יכול להרים אותה.
זה לא מהווה עיכוב לעבודת ה' כי לפני כן היא *לא* עבדה את ה'.

מדובר על אנשים שזה לא יכול להוריד אותם. לא על אנשים שכן.


והמטרה של הסניף עם כל הכבוד היא לא להביא ילדים בכדי שלמדריך לא ישעמם.
המטרה היא לחזק בני נוער.
 

הסניף מיועד לחזק בני נוער, אבל לא ככה..סוזנה ושות'

המטרה היא גם להביא חדשים, אבל בעיקר לשמר את הקיים ולהביא לעשייה ויישום של כל התורה והחינוך [גם מהבית וגם מהסניף]. אם הבאנו חדשים אבל הורדנו ברמה הרוחנית הקיימת כבר- לא הועלנו בכלום!

 

ובמחילה, לא קיימים "אנשים שזה לא יכול להוריד אותם", בטח ובטח כשמדובר על נוער.. במבוגרים נשואים עוד איכשהו ניחא לומר (בדוחק) שהם יכולים להתמודד עם יצר העריות הזה לצורך קירוב. 

אם ככה אז אתה אומרהחיים מאושרים
שכל המדריכים הדתים לא צריכים לבוא ואז גם הקומונרית לא תרצה לבוא כי מה היא תעשה שם אם יהיה שם רק חילוניים ואז זה יהפוך לצופים...
אפשר גם אחרת.סוזנה ושות'

אפשר לעשות פעילות כיפית ואיכותית גם בלי לעשות אותה מעורבת.

קשה? נכון.. תשאלי את כל מי שבהדרכה/קומונה בסניף נפרד.

יש מי שיגיד ש"אי אפשר" אחרת, ולענ"ד הוא טועה [או לפחות לדעת הרבה מגדולי ישראל בדורות האחרונים]

אבל בסוף, הכל עניין של כמה משקיעים בזה ועד כמה החניכים יהנו.

לעשות פעילות מעורבת זה הדרך הקצרה שהיא ארוכה לקירוב לתורה ומצוות.

זה יביא אותם עכשיו, אבל יקשה עליהם להיכנס לעניינים של צניעות וכו'.

הדרך הנפרדת אמנם ארוכה וקשה, אבל מי שכבר יגיע [וכן, אריאל מנסה לפנות גם לחילונים (כל עוד אין פגיעה משמעותית ברמה הדתית הקיימת). מי שלא מנסה לפנות לשם- לדעתי חוטא לתפקידו] יגיע הרבה יותר רחוק.

וכמובן שנפרד הרבה פחות שנוי במחלוקת מאשר פעילות מעורבת.. חבל.

[מעין מאמר הגמרא: "איכא דרכא אחרינא" (ב"ב נז]

מקווה ששכנעתי.. גם אם לא, אני את שלי עשיתי.

בציפייה לבניין אריאל.

קלעת לנקודה. ליכא דרכא אחרינא.הָיוֹ הָיָהאחרונה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך ט"ו בחשון תשפ"ב 01:42
יש אנשים שלא יהיו מוכנים להצטרף ולחיות בסניף נפרד. פשוט לא.
יילכו לצופים במקום אליך....


תיזכר קצת בר' זכריה בן אבקולס, בר' יהושע בן פרחיה, וכו
מצטער, התייאשתי.הָיוֹ הָיָה
אולי יום אחד תבין, בעזרת ה'
ואולי יום אחד אתה תבין..סוזנה ושות'

בע"ה יום יבוא ואף אחד לא יגיד שצריך מעורב.

חלק מהעם הבין את זה, הרוב עדיין לא.

אגב: ניסית פעם להיות בסניף נפרד? אנשים לא נשארים בסניף רק בשביל הבנים/בנות..

😂😂הָיוֹ הָיָה
אתה שואל ברצינות אם ''ניסיתי פעם''?
אחי, בחיים שלי לא דרכתי בסניף מעורב.
אבל בשונה ממך, אני מבין שיש עוד אנשים בכלל ישראל ולא רק אותי.
אין דבר, תגדל תבין גם אתה.
אז ככה:סוזנה ושות'

כמו שהסברתי כאן הסניף מיועד לחזק בני נוער, אבל לא ככה.. - נוער וגיל ההתבגרות

תנועת נוער נועדה גם לשמר את הקיים [ולא רק לקרב]. אם ובמידה גרמת לאנשים לרדת רוחנית- לא שווה כלום. ואני בטוח שאפשר אחרת, ושהפוסקים שהבנתי לא מנותקים מהמציאות ומודעים לחלקים שונים של עמ"י.

[אגב: הרב אליהו כתב שזה בגדר "אין אומרים לאדם חטא בשביל שיזכה חברך", זה המקור לטענה שלי]

 

ושוב, אני מבין שיש עוד אנשים בעם- אבל זה לא אומר שבסדר להנמיך את הרף על חשבון שמירת ההלכה [של מי שכן היה מגיע בלי, ואני מכיר לא מעט שהיו מגיעים לנפרד אבל הולכים למעורב כי זה מושך אותם- וזו בול הבעיה]

זה הזוי. אני מדבר לקיר.הָיוֹ הָיָה
לבריאות שיהיה לך. יום אחד תלמד להבין מורכבויות.
אז זה בדיוק מה שהסברתי בתגובה הראשונהכיפת ברזל-סרוגה
בגילים בוגרים צריך את המעורב (בחלק מהמקומות) - נוער וגיל ההתבגרות

אם תוכל לדייק מה לא הבנת/במה אני טועה אני אשמח
באיזו שפה זה אוקעע?‍ ‍בנות לא לריב
שפה של העצלניו שאין להם כוח להיגיד את האות י פשוט זה השקעה..החיים מאושרים
סתם לא יודעת אבל תמיד אני אומרת אוקע גם בלי לכתוב...

מה לעשות יש דברים לא מובנים בחיים😅
חחח תראי מזה.‍ ‍בנות לא לריב
כן באמת זכור לי שגם את כתבת לי את זה באחת התגובות.. שפה נחמדה דווקא העצלניו הזה.
חחח כעהחיים מאושרים
האא יש גם את המילה כע...

חחח
לשאול רב עם הנתונים הספציפיים שלךהיום הוא היום
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך