את תוכלי לקבל כל מיני תשובות, אבל אחד הדברים החשובים הוא, שתדעי מתי להרשות לעצמך להתעלם מהתשובות, מכל אחת לעצמה ומכולם ביחד, וגם תדעי מתי לא להתעלם מתשובות רלוונטיות-אפשריות, גם אם זו לא התשובה "שלך" מבחינה עקרונית.
הסיבה איננה ה"כאן ועכשיו", כפי שרגילים להתנסח. אלא הסיבה היא האמת - שצריכה להנחות אותך, גם ב"כאן ועכשיו".
ההבדל השורשי הוא, באמונת "אחי-תופל" - האמונה ש"אין משמעות", אלא היא נוצרת על ידינו באופן "סינתטי". ואז, נשאר רק הכאן ועכשיו - והאמת - יהיה קשה למצוא אותה, כי היא פרחה במערבולת של הסינתטיקה הזו.
אבל זה לא הכל, כי אם יש אמונה של "אחי-תופל", אז לא יעזור לקחת כלי פרקטי שונה או מנוגד. צריך לקחת אך ורק את האמת עצמה, שחייבת להתחשב במה שכתבתי בפיסקה הראשונה.
אחרת, עלולים להגיד כל מיני משפטים מטופשים כמו "איזה תועלת יש בהדלקת נר", או "את הטבעת אפשר לזרוק חצי דקה אחרי טקס". זה כמובן יכול להיות רלוונטי לדיון פילוסופי, במקרה של המשפט השני, דיון פילוסופי מנותק מהמציאות, אבל זה לא משנה - העיקר הוא להבין שאם אנחנו רוצים כללים של חיים - ולא כללים של מלחמה - אנחנו צריכים לימוד אמת שעוקף את כל הקושיות העמלקיות ("עמלק=ספק") של המלחמה.
אם האחוה היא תיפלות בעיני איזה אדם, אז זה לא מורה על כך שהוא הגיע לאיזה "אמת", אלא על כך שהוא עסוק במלחמה במה שנראה לו תפל (שזה, כמובן, לא דרגה גבוהה מבחינת יכולת מחשבתית). (תיפלות, במובן המקורי - הוא ויתור על טעם. זה סגנון הקרבה שהוא שונה, מסגנון הקרבה של ויתור של דברים אחרים).
ההפך מ"אחי-תופל", זה "אמון" ישיר. "אמון" זה לא "סינתטי". בדיוק כפי ש"אנלוגיה" איננה "אנליטית". האנליזה נוצרת, לאחר שנוצרים מהאנלוגיה שתי דרכים חדשות. וכך גם האמון והסינתזה. לכן, ה'אינדוקציה' איננה אנליטית, אלא יוצרת אנליטיות. וה'דדוקציה' איננה סינטתית, אלא מאפשרת את הסינטתיות.
מי שחושב, ש'גברים' הם 'ממאדים', ו'נשים' הן 'מנוגה'. אז הוא יכול לחשוב, שהחיבור ביניהם, עובר רק בחללית, שהפנים שלה הוא סינתטי לחלוטין. זה כמובן לא המצב, לא באופן רגיל, ולא באופן לא רגיל.
לכן, "הכופר בעבודה זרה, נקרא יהודי", כך כתוב על מרדכי בן יאיר בן שמעי בן גרא בן קיש איש ימיני. וכך, הכופר ב"אחי-תופל", נקרא "מאמין". זו לא "התרופה". זו "התרופה לתרופה". "תרופה", זה מי שהוא בעצמו בפנימיות בעל מחשבות "אחי-תופל"יות. "תרופה לתרופה", זה למי שפגש את אחיתופל, והסתמך על התרופה של אחיתופל. ("תרופה", אגב, בימינו זה גם מונח במשפט הישראלי, שמתייחס לסוג מסויים של פיצויים)