הייתם משנים משהו בחיצוניות בשביל הצד השני?ברוקולי

האם זה משנה במה מדובר? (למשל שיש היבט הלכתי בעסק)

 

בהנחה שקשר הוא מתקדם ולמעט היבט כזה או אחר שמפריע וחוסם 
יש פוטנציאל גדול מאוד 

 

 

מה אומרים?

כןןןןןן כל כך כןראשיתך
בטח שכןחושבת בלב

מה זה הבט הלכתי?

הלכה זה לא הגבר קובע בבית?!

עליהום בעוד 1,2,3.....הָיוֹ הָיָה
לא חושב שצריך להתקיף, אבלultracrepidam

כן, אין הכרח שהגבר הוא זה שיקבע את ההלכה בבית. אם אדם יודע שאשתו עדיפה עליו בידיעת ההלכה והבנתה, אז בהחלט ראוי שיסמוך על הכרעותיה ההלכתיות (ואין כאן "תבוא מארה" - וכי אסור לאדם להתחתן עם מישהי חכמה ממנו?)

כנ"ל לגבי ההנחה שהמנהגים הולכים לפי הגבר - לא מכיר מקום שבו זה כתוב בספרי הפוסקים היסודיים (אשמח אם תציין מקור משמעותי)

...חושבת בלב

רמב"ם הלכות דעות פרק ו' הלכה ו':

"מצות עשה להדבק בחכמים ותלמידיהם כדי ללמוד ממעשיהם כענין שנאמר ובו תדבק. וכי אפשר לאדם להדבק בשכינה. אלא כך אמרו חכמים בפירוש מצוה זו הדבק בחכמים ותלמידיהם. לפיכך צריך אדם להשתדל שישא בת תלמיד חכם וישיא בתו לתלמיד חכם ולאכול ולשתות עם תלמידי חכמים ולעשות פרקמטיא לתלמיד חכם ולהתחבר להן בכל מיני חבור שנאמר ולדבקה בו. וכן צוו חכמים ואמרו והוי מתאבק בעפר רגליהם ושותה בצמא את דבריהם:"


כמו"כ, ברוב קהילות ישראל נהגו שאם אשכנזיה מתחתנת עם ספרדי ולהפך, וכן שאר העדות.
הבית הולך לפי מוצא הגבר, זה לא סתם שרק גברים יושבים בסנהדרין.

ואין צורך להילחם עם המציאות

$$ultracrepidam

ודאי שמצוה להיות תלמיד חכם.

אבל אם במקרה אדם מתחתן עם אשה חכמה ממנו ויודעת הלכה יותר ממנו, בדיוק כמו שהוא יכול להתחתן עם אשה מבוגרת ממנו או אשה גבוהה ממנו, אני חושב שאם הוא יקפיד לקבל את ההכרעות ההלכתיות במקומה ולא בעזרתה (כי אם היא ממש חכמה, היא תכבד אותו ולא תחליט עליו אלא תחליט איתו. ואגב זה נכון גם לגבר, שנבון מצידו לתת לאשתו את התחושה שהוא מתחשב בדעתה גם בתחום שהיא לא מקצועית בו), *זאת* תהיה מלחמה עם המציאות, וזה רק יוכיח שהוא אכן לא חכם בכלל.

(למה שאשה תתחתן עם מישהו שהוא לא תלמיד חכם? באמת שאלה, אבל זה קורה.)

 

נכון, נוהגים היום בארץ ישראל שהולכים לפי מנהג האבא. אבל זה לא דווקא המנהג המקורי, כי במקור היו נוהגים את מנהג המקום, ואז השאלה מי עבר לגור אצל מי - האיש בעיר של האשה או האשה בעיר שלו.

 

טוב, זה שרק גברים יושבים בסנהדרין זה כי אנחנו הגברים חכמים יותר באופן כללי. אבל יכול להיות במקרה גבר שהוא לא חכם ועל המקרה הזה דיברתי

 

אני לא חושבת שגברים יושבים בסנהדרין כי הם חכמים יותרחיים של


גם אני לאultracrepidam

זאת היתה בעיקר בדיחה

 

אם כי באמת התפלגות של IQ אצל גברים היא כנראה קיצונית יותר מאשר אצל נשים, כלומר אנשים עם IQ 40 או 200 הם ברובם המכריע גברים. ולכן 70 האנשים החכמים ביותר הם בעיקר גברים. בהנחה שהמחקרים האלה נכונים

אין בעיהחושבת בלב

שיהיו בבית דיונים בהלכה, זה שהבעל קובע בסוף את ההלכה זה לא אומר שהאישה לא יכולה להביע את דעתה ולהשמיע את קולה ולדעת הלכה גם,זה אפילו מבורך שהיא יודעת מה לעשות כי לא תמיד האיש נוכח בבית.

אבל בסוף היא ברשותו וההלכה בבית צריכה להיות כמותו.

אגב, 'נשות השאלים'. יש שם נשים שחשבו שהם מבינות בהלכה ותראה לאן הן הגיעו.

יש שם נשים שלא חיות עם הבעל שלהם, העלימו ממנו את הילדים.
הוא לא יודע כשהילדים מתחתנים בגיל 0(12-13)


והכל בגלל שהם מבינות מה ההלכה יותר ממנו

$$ultracrepidam

היא ברשותו וההלכה *צריכה* להיות כמותו - לא בטוח, יכול להיות שיש לו *רשות* לכפות עליה את דעתו (לא יודע להכריע אם כן או לא), אבל לא בהכרח שזאת חובה.

 

נשים שחושבות שהן מבינות בהלכה כשבפועל הן לא - טוב, כאן באמת אין הרבה מה לעשות. גם גברים שחושבים שהם מבינים בהלכה כשבפועל הם לא, זאת בעיה קשה

--- ---רב שמואל
"זכין לאדם שלא בפניו, ואין לבין לו אלא בפניו".
אם יש בחינה של *חובה* - היא נעשית בהסכמה מראש, מעצם קשרי הנישואין.
אם יש בחינה של *רשות* - היא לא יכולה לכלול שום צורה של הכרח.
--- ---רב שמואל
החלק הראשון של הפיסקה האחרונה, מוכיח יפה מאוד את החלק השני של אותה הפיסקה.
ביחס לקבלת המנהגים, מי הולך אחרי מיארץ השוקולד
יש תשובות בנושא של הרב חיים דוד הלוי ובשו"ת בני בנים שם הראו שהמנהגים היו שונים בנושא כבר בימי הראשונים אם מקבלים את מנהגי הבעל או מנהגי האישה.
(אם אני זוכר נכון הם ניסו ללמוד מה היה מקובל לפי השאלה לאן עברו אחרי החתונה כי הרי קיבלו את מנהג המקום)
תודה רבה!ultracrepidam

אכן, שו"ת עשה לך רב חלק ו סימן לז - הוא בהחלט מביא מקורות קדומים בנושא (ובשיטוט שעשיתי עכשיו מצאתי עוד כמה. כמובן צריך להבדיל בין מקרים שהאשה רוצה לשמור מנהגי בעלה ושואלת אם מותר, למקרה שהאשה לא רוצה ושואלת אם צריך)

הוא בעצמו כותב שקשה לו לקבל את זה שאשה *חייבת* לנהוג במנהג בעלה (אם כי הוא מסכים שעקרונית הוא יכול לכפות עליה)

בשמחה, הבחנה טובה לדעתי גםארץ השוקולד
>>>Cherry

"הנכון לענ"ד דהאשה צריכה להתנהג כמנהג הבעל בין לחומרא בין לקולא.. לכן אם יש חלוקי מנהגים בין בית אביה לבית בעלה יש לה לנהוג כמנהג בית בעלה בין לקולא בין לחומרא" (שו"ת אג"מ או"ח ח"א סימן קנח).

 

ומנמק מדין ההולך ממקום למקום, עי"ש.

אכןultracrepidam

הוא תופס שהיא נכנסה ברשותו במובן הרחב ביותר

 

תודה על ההפניה

 

(עקרונית הקפדתי לכתוב "הפוסקים היסודיים" כי כאן למשל הוא כותב שכך נראה לו אבל לא מבסס את זה, ולכן לכאורה זה פחות מחייב כעקרון הלכתי אלא כהכרעה שלו בשאלה. לעומת זאת אם למשל היה מנהג מקובל מאות שנים וכדו' זה אחרת)

בשמחהCherry

לא יודע מה הכוונה 'פוסקים יסודיים', אבל זה מה שמקובל מאות בשנים..

 

כבר בשו"ת התשב"ץ (ח"ג סימן קעט) כתב "אין ספק שהאישה היא נכללת עם בעלה בכל חיובו, דאשתו כגופו בכל הדברים, ונפטרת מקהלת בית אביה. ודבר זה מלתא דפשיטא היא ואין בו ספק, שלא יהיו שנים מסובין על שולחן אחד חלוקין בעסותיהן האסור לזה מותר לזה"..

 

והגר"מ פיינשטיין בהחלט מבסס את פסיקתו היטב מכוח דין ההולך ממקום למקום.

נכוןultracrepidam

אכן תשב"ץ כותב כך, אבל השאלה אם הדגש הוא שהיא נפטרת מקהלת בית אביה או שהיא הולכת אחר בעלה

כלומר - האם היא רוצה היתר להקל כמוהו, או שהם שואלים כמו מי משניהם לנהוג

 

גם וגםCherry

היא 'נפטרת מקהילת בית אביה', ו'נכללת עם בעלה בכל חיובו'.

 

מהלשון 'נכללת עם בעלה בכל חיובו' ברור שאין הכוונה שהם 'שואלים כמו מי משניהם לנהוג'.. וגם הנימוק 'דאשתו כגופו בכל הדברים' לא תומך בהבנה הזו.. 

השאלה מה הוא כתב כעיקרון מחייב ומה כהנחת עבודהultracrepidam


לא ממש הבנתי לאן אתה חותרCherry

זו הנחת היסוד של התשב"ץ לפני שהוא עוסק בשאלה איך תנהג אישה שהתאלמנה מבעלה.

בטקסט הקצר הזה, התשב"ץ כותב על הנחת היסוד הזו שהיא 'מלתא דפשיטא', וטורח לציין פעמיים ש'אין ספק' בדבר, אז כנראה שהוא סבור שכך יש לנהוג..

מקבלultracrepidam

אז 

1 כך נהגו בתקופתו

2 כנראה הוא מבין שזה דבר טוב או תקין

 

(יכול להיות עדיין שאם אשה תרצה לעשות הפוך, מותר לה. אבל שהיה נהוג שהאשה נוהגת כבעלה, אפשר לקבל. אגב, באגרות משה הנ"ל הוא מביא הוכחה להיפך, ומתרץ תירוצים שונים)

נוהגים כך לא סתםCherry

האג"מ מביא הרבה מקורות תומכים לזה ש'האשה צריכה להתנהג כמנהג הבעל בין לחומרא בין לקולא', ומתמודד עם כמה מקורות שלכאורה חלוקים/ חלוקים חלקית. זה לא משנה את המסקנה שלו.

 

ובאופן כללי (לא ספציפית לענייננו) הרמב"ם כותב "צוו חכמים שיהא אדם מכבד את אשתו יותר מגופו ואוהבה כגופו.. ועל האישה שתהיה מכבדת את בעלה.. ותעשה כל מעשיה על פיו.. וזה דרך בנות ישראל ובני ישראל הקדושים והטהורים בזיווגן. ובדרכים אלו יהיה ישובן נאה ומשובח" (אישות טו).

 

שורה תחתונה גדולי ישראל בכל הדורות סברו שזה דבר טוב ותקין ושכך יש לנהוג, והאג"מ וגדולי דור נוספים ביססו את ההנהגה היטב. כן נחלקו בפרטים כאלה ואחרים, אבל מי שרוצה לנהוג אחרת באופן גורף צריכה סיבה טובה מאד.. כל המשנה ידו על התחתונה..

מתי כן יש תבוא מארה?הָיוֹ הָיָה
וכבר לימדונו על ההולך בעצת אשתו במילי דשמיא.
אין מצווה להפוך את העולם, לא מדאורייתא, לא מדרבנן, לא מדברי קבלה ולא ממנהג חסידות.
קראת מה כתבתי?ultracrepidam

תבוא מארה מדבר על אדם שהוא כל כך בור שלא יודע לברך ברכת המזון

 

אם הוא יודע את כל הש"ס ושו"ע, ואשתו הספיקה ללמוד גם את כל תשובות הרב עובדיה, אין סיבה שלא ישמע למה שהיא אומרת בהלכה

ומי שבור ולא אשה הקריאתו?הָיוֹ הָיָה
לא באה עליו מאירה. נכון?
אגב, זה נאמר גם על הלל. ואנחנו מדברים על מציאות שפורסים על שמע ומתפללים שמו''ע בקול כי אנשים לא יודעים, זה לגיטימי. הקללה מתחילה בדיוק כשהגברת צריכה ללמדו, מה שמהפך את היוצרות בבית.

ברור שפרקטית במצב שהיא יודעת והוא לא אין טעם ללכת ראש בקיר, אבל זה גופו המצב המעוות. מאז ומעולם הנהגתו הרוחנית של הבית הייתה בידי האיש, וכל מי שאינו מזן האנטישמים שטוענים ''כן כי היהדות היתה פטריארכלית ושובניסטית והיום אנחנו פמיניסטים ומתקדמים ובלה בלה'' מבין שזה בשל תוכן מהותי ועקרוני, וממילא שזו הצורה וזו הדרך.
$$ultracrepidam

אתה מתקיף איש קש שהמצאת.

 

התורה לא כתבה מי צריך להוביל בבית. זה אחשוורוש כתב. אם אתה קורא במה שכתבתי ש"היהדות היתה פטריארכלית והיום אנחנו מתקדמים" אז אתה *ממש* יצירתי, או סתם לא קשור למציאות.

 

אין שום איסור לאדם להתחתן עם מישהי שגדולה ממנו בתורה, או מוצלחת ממנו בכל דבר אחר. אם זה יפגע במעמד שלו בעיני עצמו או אם היא תזלזל בו זה כמובן רעיון גרוע, אבל אם הם יודעים לנהל זוגיות תקינה, אין שום בעיה עם זה.

המחשבה כאילו אין בעיה להיות אידיוט, העיקר שאשתך תדע פחות ממך, היא מחשבה על הגבול שבין טפשות לרשעות.

לא אני, אתה.הָיוֹ הָיָה
איש הקש הוא המצאה שלך, כי אני לא תקפתי אותך ולא האשמתי אותך באמור. אמרתי שמי שלא קונה את הלוקשים האלו - מבין שכן יש כאן משהו מחושב.

בתלמוד בבלי שלך הגרסה היא ''אמר אחשוורוש כל ההולך בעצת אשתו נופל בגהינום''? אולי אצלי מחקה את זה הצנזורה....

אני מסכים עם מה שכתבת בשורה האחרונה, אבל אין לזה קשר למה שכתבתי. אא''כ זה כוון לפקפק במש''כ לגבי המאירה - ואז זו לא חכמה לצווח ''טפשות ורשעות'' אלא אתה נצרך להתווכח כמקובל בבית המדרש - לנסות לפרוך את הנאמר.
לא בטוח שאני עוקב אחריךultracrepidam

אני התייחסתי לשאלה עקרונית - האם באמת ובאופן מהותי חובה על האשה לקבל את דעת בעלה בענייני הלכה

וכתבתי שאם אכן האשה יודעת יותר, מותר לה לסמו על דעת עצמה.

איך זה קרה? כמו שבטבע נשים נמוכות יותר אבל אשה יכולה להיות גבוהה יות מהאיש שהתחתנה איתו, כך יכול להיות איש שעמל בתורה ככל יכולתו ובכל זאת אשתו בקיאה בהלכה יותר ממנו. או חכמה יותר ממנו, או צדיקה יותר ממנו.

אם הוא רשע בטבעו והיא צדיקה בטבעו, ברור שלא על זה נאמר "כל ההולך בעצת אשתו נופל בגיהנם"

כל מדרשי חז"ל על נשים חכמות שהצילו את בעליהן נעלמו ממך?

 

מה שניסיתי להדגיש הוא שהשאלה למי להקשיב בשאלה הלכתית איננה תלויה בשאלה מי הגבר ומי האשה אלא בשאלה מי כנראה צודק בהלכה הזאת (וכמובן לקחת בחשבון שלום בית והנהגה נכונה ועוד).

ואם יש גבר שבחכמתו וענוותו יודע שכאן סברת אשתו בהלכה היא הנכונה, וסברתו היא הטעות, מצוה וחובה שיקבל את דעתה.

לא נעלמו, אבל ''מצא את ההבדלים''הָיוֹ הָיָה
אף אחד לא מכחיש את המשמעות הרבה של אשה, ואת היכולות והברכה שלה. וכל השרוי בלא אשה שרוי בלא תורה בלא שמחה וכו'.
אבל לגבי נתינת הטון, הנהגת הבית, קבלת האחריות וכדו' - בזה נמצא תפקידו של האיש.
אין סתירה בין המדרשים לבין המימרא שהבאתי, בדיוק בגלל זה.

אז כאמור - ברור שוהיה ויש מקרה עובדתי שהיא צודקת - הוא לא אמור לעבור על ההלכה ''בדווקא''.
אבל האם זה צורת ניהול תקין של בית, כשהאשה היא מנהיגתו הרוחנית? לא.
בוא נשאל כךultracrepidam

אם אתה, @נשמה כללית, גדל בתורה וביראה

ומציעים לך להתחתן עם מישהי שבגיל 8 סיימה ש"ס פשוט מתוך סקרנות ולא מתוך פמיניזם וכו'

 

מה אתה עושה?

1 מתחתן איתה ומבין שאם יש לכם ויכוח הלכתי היא כנראה צודקת, ולכן מראש פשוט שמח בה וביכולותיה המיוחדות ומקבל את הכרעותיה ההלכתיות

2 מחליט לא להתחתן איתה בגלל החסרון הנורא הזה

השאלה מנוסחת בצורה דמגוגית.הָיוֹ הָיָה
אענה בלי דוגמאות: אני נשמה כללית, לא אקים בית שהנהגתו הרוחנית תהיה בידי אשתי.

איך זה יתבטא בכל שאלה וכיצד זה ישפיע על החלטות שונות? נושא נפרד.
אני חושב שיש פה סתירה עם הטבעמבקש אמונה

על הנייר אפשר להגיד "אם הם יודעים לנהל זוגיות תקינה"  -במקרה והאשה היא היותר חכמה והמנהיגה

 

אבל יש דברים שהטבע פשוט מתנהל אחרת... לדעתי זה ללכת נגד הטבע.

יש אנשים ומצבים שהם לא טבעייםultracrepidam

לא אמרתי שזה המקרה הנפוץ, אמרתי *אם*. דיברתי על העקרון. לא על השאלה מתי הוא מיושם.

אוקיי, הבנתי אותך מבקש אמונה


תודה על ההבנה ultracrepidam

ארחיב טיפה כי אולי זה לא ברור - 

 

יש בחיים מספר מסוים של עקרונות וערכים שאנחנו מחוייבים אליהם בהגדרה. אנחנו שומרים שבת בין אם זה עונג ובין אם זה מעצבן, משלמים מס הכנסה, ועוד ועוד.

יש דברים שכדאי לעשות - כדאי למלא דלק לפני נסיעה ארוכה, כדאי לגבר להיות מוביל בקשר זוגי, ועוד ועוד.

 

הבעיה היא, שלפעמים אנשים הופכים את ה"כדאי" ל"חובה", וחושבים שכך החיים יהיו קלים יותר. ויש בזה משהו - אם גבר יחשוב שהוא חייב להיות מוביל בקשר, הוא ייקח יותר יוזמה, ויעשה יותר. אם מישהו ירגיש שחייבים למלא דלק לפני נסיעה, הוא יהיה יותר מוכן לנסיעה.

אבל מה אם הוא חייב להסיע מישהו לבית חולים? קודם שילך למלא דלק?

יבוא זוג שאצלם זה אחרת, מכל סיבה שהיא, והם יחליטו שהם לא יכולים לנהל זוגיות בכלל, כי האשה יותר מוצלחת מהגבר וכו'. ולכן חשוב לי להדגיש את ההבדל בין דברים שנכונים תמיד לבין דברים שנכונים ככלל אבל ממש לא מחייבים. בנוסף, להבדיל בין דברים שמי שעושה אחרת הוא לא בסדר לבין דברים שמי שעושה אחרת צריך להזהר מתקלות שסביר שיקרו.

אהבתי את ההסברמישהו איתי
ואת דבריך בכללי.
קראנו לא מזמן 'כל אשר תאמר אליך שרה שמע בקולה', לגבי היחס לישמעאל.
וכן היחס של רבקה ליעקב ועשו..
אין בעיה שתגיד את דעתהחושבת בלב

יש בעיה שתחליט ותקבע בעצמה, זה לדעתי גם למה אישה לא יושבת בסנהדרין.

זה לא שהיא לא יודעת, אבל ביהדות, חיוב לימוד התורה הוא על האיש כי הוא גם אחראי להעביר את הדינים ולקבוע

אישה רוצה ללמוד תורה? אין בעיה, אבל לקבוע את הדינים זה ברור שלא.


אין כזה דבר אישה שתעשה סמיכה לדיינות או רבנות, זה פשוט לא קיים ביהדות

זה להיפךultracrepidam

אשה פטורה מתלמוד תורה ולכן האחריות בתחום הזה היא על הגבר. פשוט כי הוא גם ככה מחויב ללמוד ולדעת.

 

כמו שתפקיד האשה ללדת בגלל שהיא מסוגלת ללדת, ולא שבגלל שתפקידה ללדת נתן לה הקב"ה את היכולת ללדת

(טוב, זה כבר מתחיל להיות מעניין, כי אולי כאן זה הפוך)

זה לא להפךחושבת בלב

רוב התורה היא באמת דינים שהאיש מצווה בהם, כמעט ואין מצוות שצוותה בהן האישה.

אז ודאי שהחיוב ללמוד ולשפוט ולשטור זה עליו.

רק הערה, יש חובה על אישה ללמוד דינים השייכים להארץ השוקולד
כמופיע ברמ"א בהלכות תלמוד תורה (טור יורה דעה סימן רמו, סעיף ו [הבאתי את החלק הזה בלבד מהסעיף ולא את הדברים האחרים] )
"ומכל מקום חייבת האשה ללמוד דינים השייכים לאשה (אגור בשם סמ"ג) "
כשאדם כה בור שצריך שמישהו אחר יקרא לוארץ השוקולד
ולכאורה זה העניין שהאדם אנאלפבית ועל כך העירו חז"ל. (כך ביארו המאירי והתשב"ץ)

ועכשיו ראיתי שהתוספות רא"ש הסביר שהבעיה היא הוצאה על ידי מי שאינו בר חיובא.

וחלק מהראשונים שילבו בין ההסברים הללו.

פירוש 'תבוא מארה למי שאשתו ובניו מברכים לו' | דין - שאל את הרב
אני כבר התייחסתי לזההָיוֹ הָיָה
שאנחנו מדברים על מציאות שרובא דעלמא היו בורים, שהחזן בבית הכנסת היה אומר את התפילה בקול כדי שיאמרו איתו והיו פורסין על שמע כי הציבור לא ידע לבד
אני רק הבאתי את פירושי הראשוניםארץ השוקולד
מוזמן להביא דרשות, אבל הראשונים שהבאתי סברו שזה הצד הבעייתי.

ובצורה לא פוליטיקלי קורקט אפשר להבין את דברי חז"ל:
מילא אדם לא יודע לקרוא, אבל פחות מילד או מאישה?

וההסבר השני אתי שפיר גם לקושייתך, הביה היא לצאת ידי חובה ממישהו שלא מחויב.
וזה לא קשור להבדלי ידע
איפה אתה רואה דרשות? ניתחתי עובדותהָיוֹ הָיָהאחרונה
דברי הראשונים עולים יפה בקנה אחד עם דברי, ועל כרחך אתה אומר כן, דאל''ה קשה בתרתי - מ''ש מפריסה על שמע וכדו', והיות וזה היה המצב הפשוט. ומ''ט דווקא באשה או קטן, ואילו באותו מקרה אם היה אחר מקרה אותו לית לן בה.

והביאור הוא בדיוק על דרך מה שכתבת. ודו''ק.
הסתייגותחושבת בלב

דברים כמו סגנון לבוש, לא הייתי משנה

אבל מבחינה הלכתית אני מקפידה על ההלכות בנושא הזה;)
 

תלוי במה הכוונהבנש"ק

אם זה לבוש מסוים או משהו כזה שממש 'עושה לה את זה' - בכיף.

ניתוח אף לא.

כל עוד זה משולב ברגישות -- כןadvfb

הצדדים האסתטיים פחות מעסיקים אותי לכן בלי קשר יותר קל לי להתגמש בהם.

תלוי מאד מה.חיים של
לא הייתי משנה כל דבר.
אם זה קשר מעולה ורק על זה יקום וייפול דבר,
אז אם זה משהו קטן, בסדר.
אבל אם זה משהו שיפריע לי כל החיים,
כנראה שלא.
(יש מצב שיצאתי בלתי מתפשרת... אבל גם יש מצב שהשינוי הזה יפריע לי בזוגיות אם זה שינוי מהותי).
בגדול התשובה היא לאultracrepidam

ובפירוט - יש דברים שאני לובש במקרה, כי זאת החולצה שמכרו כשהלכתי לקנות חולצה.

ואז אם היא לא אוהבת את החולצה כמובן אמנע מללבוש אותה, אבל זה לא ממש שינוי

 

יש דברים שאני לובש בכוונה, והם חלק מהזהות או ההשתייכות שלי, חלק מהדרך שבה העולם מכיר אותי, וזה בעיני להיות לבוש

שם יש מעט מאד דברים שאני מוכן לשנות, ובגדול שום דבר

כןsimple man
אלא אם זה משהו מוגזם כמובן
ייתכן מאוד שכן (תלוי מה), כמו דברים נוספים שאניכלי פשוט
לא מגדיר כריצוי אלא כביטוי של מידות טובות מסוימות אצלי
ככה -מישהו איתי
ככל שהדבר יותר חשוב, יותר קשה לשנות, וגם צריך להיזהר שזה לא יבוא ממקום מרצה ולא אמיתי

אם מישהי תרצה שאלבש חולצה/כיפה מסויימת, או שלא, לא אכפת לי כ"כ.

אם מישהי תתחיל ללכת עם גרביונים, אני מבין יותר את הרצון בשינוי, אבל צריך להיזהר.
כשמשהו לא מגיע מרצון אמיתי לשינוי זה לא בריא וגם לא תמיד מחזיק מעמד ואפילו יכול לגרום אנטי מסוים.

ויש כמובן הרבה דברים באמצע
אני מניח שאסכים אם תיהיה סיטואציה כזו. למרות שלא יהיה קלדג כחול
אין לי מושג אוליהפי
תלוי במה מדובר וכמה זה משמעותי ליארץ השוקולד
יש היבט הלכתי בכול נושאנאור אבאגל


נשמע ליחתולה ג'ינג'ית

שכשקשר מתקדם, הופכים הדברים החיצוניים להיות זניחים.

אלא אם כן מדובר על מצב של דחיה, ואז שינוי חיצוני לא יעשה את העבודה.

אם על אף התקדמות הקשר העניין החיצוני עדיין תופס נפח כ"כ משמעותי הייתי בודקת אם אין משהו אחר "תקוע" בקשר, שמתלבש על עניין חיצוני.

יש לי כמה חברים שהחליפו כיפה כשהבינו שעם הכיפה הנוכחיתנוגע, לא נוגע
זה לא יעבוד.

אחד עבר מסרוגה שחורה לסרוגה רגילה.
ואחד להיפך.
והשלישי מסרוגה רגילה לחרדית שחורה.
וכולם התחתנו.
אם זה ממש מפריע להמזקני העדה

אני אעביר את הפאות אל מאחורי האזניים.. 

השאלה אםאנמונימי
היית מגדל פיאות בשבילה?🤭
מכיר כמה שזה קרה להם..מישהו איתי
אני לא מגדלמזקני העדה

הן גדלות לבד

לא בדיוק...כלי פשוט
אתה מאפשר את זה ולכן זה נקרא עשיה (בהשאלה).
תלוי בדברי המנ''ח על המוצא כלאיים בבגדו אי מקרי שיש בו מעשההָיוֹ הָיָה
בגבולות- ישמצב שכן.תורם דם
כבר קרה בעבר.
אני מנסה להתחשב בדעתוחופשיה לנפשי
(עוד לפני שהחלטנו סופית להתחתן)
לומר שזה פשוט לי? לא
ויש הבדל מאוד משמעותי בעיניי בין משהו הלכתי למשהו שהוא לא הלכתי.
אצלי זה בעיקר בנוגע לצבע השיער, הוא אוהב צבעים טבעיים ואני חושבת שזה משעמם וזה קצת מבאס את שנינו כרגע.
בעיקרון לא.יעל מהדרום
עבר עריכה על ידי יעל מהדרום בתאריך כ"ט בחשון תשפ"ב 16:12
לק"י

אלא אם כן, זה משהו שפחות אכפת לי ממנו, ולצד השני זה ממש חשוב.
ואם זה משהו שלא יהיה לי נוח, אז עוד יותר לא.

בעניין הלכתי, בעיני חשוב שזה יהיה גם שינוי פנימי ולא רק חיצוני.
כןקל"ת
אני התחלתי להוריד שערות בידיים בשביל בעלי כיוון שזה היה מאד מהותי עבורו, עד לרמה שעשוי לגרום לדחייה.
לי אישית לא היה בעיה עם זה ועשיתי זאת בשמחה. אבל כמובן שחלק מהסיבה הייתה שהקשר כבר היה מתקדם ומאד רציתי אותו.
זה כואבהפי

להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..

למרות שממש התכוונתי  אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.


ואז

לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר

ואולי זה הולך לשם ?


גאולה כללית ופרטית

חג שמח

לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..


אמן ואמןadvfb
בעז"ה ישועה קרובה ממשית!חסדי הים

מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.

אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".

הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.

הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.

כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.

כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.

ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!

נכון ממשהפי
ממש בעז"ה אמן ואמן
😶זיויק
אמן שתהיה ישועת ה' כהרף עין
ליבי איתך, כואבארץ השוקולד
נכון , יש גם טובהפי

גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד

רק נותר לנו למשוך אותו

מבין? 

כן. מבין..בנות מרכלות עלי

אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה

כן, מביןארץ השוקולד
צודקת 
כואב ואמן!! מחזקת ממש.פצלשי"ת
🥺❤️מבולבלת מאדדדד
נקווה שבקרוב אחותי❤️


חנוכה שמח🥰

אמן(:הפי
😢בחור עצובאחרונה
משפחה פחות דתייה בדייטים.יובללל

חבר'ה אני צריך ייעוץ.

אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).

אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.

אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!

מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?

יש מצב שאיבדת. אבללגיטימי?

א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.

האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'

ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.

ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...

א. מאוד מסתייג מהביטוי הזהadvfb

מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה? 

בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.

כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.

גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.

לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.

תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.

לא זוגיות, אבל בהחלט שזה מרכיב חשוב בולגיטימי?אחרונה

בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.

כלומר,

אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:

לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?

האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?

האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?

האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?

האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?

 

כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.

 

בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)

 

מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.

אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...

מה זה משנה מאיזה משפחה היא באה?תוהה לעצמי
בעלי ממשפחה דתית לייט מאוד, והוא יותר דוס ממני. אנשים גדלים ועושים בחירות משל עצמם בחיים
סליחהיובללל
סליחה שאני שואל, אבל האם וכמה יש חיכוכים שזה יוצר? זה בוודאי לא פשוט הרי, כל המנהגים, כשרות, שיח, צניעות, שמירת שבת ועוד המון מורכבויות שיכול ליצור. אז איך מתמודדים עם זה?
לא יוצר חיכוכים בכללתוהה לעצמי

את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.

ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.

לגיטימי אבלזיויק

תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...

תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..

..יובללל
בוודאי שחשבתי על זה. אבל גם יש הבדל בין הדור שלנו לבין הדורות שלהם. הנושא אשה יבדוק באחיה.. וכו וכו. ברור שהאדם עצמו הוא העיקר, אבל זה חבילה שלמה. 
נכון ולכן נשאר פה עניין האופיזיויק
של שניכם
אני חושב שיש לתת משקל למשפחה.אדם פרו+

לאו דווקא רק בפן התורני.


לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת

בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה

מאשר היא.


אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי

אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון

עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה

שהיה בבית שממנו באה.


אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה

אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.


אבל גם לפי המקורות,

כתוב בשולחן ערוך לישא

בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.

המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.


וגם אם החליטה לשנות כיוון

מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף

תזכר במנהגי הוריה.


אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי

וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה

אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים

ולא כאלה חזקים.


מה דעתכם?

מענייןיובללל
מעניין מה שאתה אומר. בסוף ברור לי שהבית הוא משקל מאוד מאוד משמעותי. והשאלה שלי היא בתכלס כמה יחס לתת בין המידות של הבחורה לבית המידות של הבית שלה (או בפן התורני וכו)? הרי בסוף כמו שכתבו מעליי ראינו מאיפה הגיעו האבות והאמהות שלנו..
יש כאלה שחשוב להם יותר ויש כאלה שפחות חשוב להםadvfb

תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.

תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.

המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות

חשוב שתקרא את זההמצפה לישועה

יכול להיות שכבר כתבו בדומה

תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.

החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.

תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...

גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.

תראה שיש ביניכם התאמה וכו'

אולי זו אשתך?

ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...

האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.

אנשים קשים זו התמודדות


וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה

בהצלחה וה יתן לך עצה טובה

קשרים בעיצוב דעות וההשקפות: איך קשריםחסדי הים

השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?

זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.

מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?

המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

לגבי וואצאפ וטלפון צודק.מוקי_2020

"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."


יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה  דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.

מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).

אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.

יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.

אין עליךadvfb

אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.

זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.

אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.

נדמה לי שהבנתי.מוקי_2020

אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.

כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?

הבנתי נכון ?

כןadvfb

אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.

ישר כוח!

תודהלגיטימי?

באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.

אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]

וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...

 

תודה על ההסבר על השוק.

נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.

זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..

מסתבר שאני מאוד רגיל לאיך זה הולךadvfb
עבר עריכה על ידי advfb בתאריך כ"ד בכסלו תשפ"ו 11:16

שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.

 

נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות

 

אתה מתכווןהפי

שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .

אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר

האופציה הראשונה חחחadvfb

אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים

מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר

וואו. מעניין.פצלשי"ת

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אתה חושב שכמה ימים זה בגלל הווטסאפ?ארץ השוקולד

אני לא חושב,

אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.

התכוונתי לטענה ההפוכה ממה שהבנת מדבריadvfb

בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.

כמה אתה מכיר שהלינו על תשובה אחרי יום?ארץ השוקולד
לא ראיתי שרשור מלין בנושא, גם פה דיברת על ימים 
לא תשובה כפרהadvfb

על עצם ההצעה.

אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.

תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.

 

אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.

אתה חושב שלפני הפלאפונים זה לא הפריע?ארץ השוקולד
אתה מרגיש שזה מיידי?
הוואטסאפ יצר אפשרות להעברת מסרים בצורה מאוד מהירהadvfb

ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.

מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.

לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.

ככה מסתבר לי

מקווה שהפעם זה מובן חח

זה מובןארץ השוקולד
אבל אני לא רואה שום ציפייה למיידיות בעניין הזוגי
בטח, זה דחף ממש חזקadvfbאחרונה

הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.

לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.

הדברים הקטנים שהיה נחמד מאוד אם הצד השני היה מעדיףמוקי_2020

אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע, 
אבל אם כן קיימים, אז  זה בונוס נחמד מאוד.

אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.

אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח. 
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.

לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא  חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס. 

היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )

ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ  עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס. 
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.

הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות)  כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל. 
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה 
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה  באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.

יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד  אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.

נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
 ימי חנוכה שמחים לכולם.

 

מה עם מי שלא אוהבת סופגניות?מבולבלת מאדדדד
זה גם בונוסShandy

כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג

אופס ימי החנוכה😂

לגבי ימי החנוכה זה נכון. זוכרת שלמדתי את זה לפנייעל מהדרום
חחחחח חזק. מזדהה מאוד עם הסופגניותפצלשי"תאחרונה

ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים, 

כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב 

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
דתי לאומי כיפה סרוגה בראש פתוח אבל מתייעץ רבניםראובן255
בהצלחה רבהארץ השוקולד

נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.

מה זה אומר ראש פתוח?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?

האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?

האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?

האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?


מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?

האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?

או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?


 

כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות


 

המון בהצלחה

תשובה לארץ השוקולדראובן255

זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות)  אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג

מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב

ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות

לא בטוחה שהכוונה הייתה שתענה כאןלגיטימי?

אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.

התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?

בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?

 

אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?

איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?

במה מתבטאת הפתיחות שלך?

 

בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.

מסכים לגמרי עם דברי לגיטימיארץ השוקולדאחרונה
אם חשוב לך דמיון בעולם הדתי עם אשתך, כדאי להגדיר מי אתה
לא.לגיטימי?

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

מצאתי בכתב ישן נושן את השיר הזה לחיזוק בחנוכה:חסדי הים

"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.

חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.

האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?

הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?

יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.

אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.

הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.

בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.

יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.

הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.

נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.

לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.

לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.

עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.

השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."


התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.

😂😂😂

מדהים!חרמון

מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.

תודה!

תודה! חג שמח לך ולכולם!חסדי היםאחרונה
תפילה על כולם.
מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

שזה הבסיס.מוקי_2020

-דעתי-.

המילה "עיקר" מבלבלת כאן..
אבל הכוונה הבסיס. קודם שיהיה את זה. בלי זה, אין על מה לדבר. אין בכלל מה לנסות.

ניקח את שוק הרכב.

אם אין בלמים שעובדים חלק,
ואין מנוע שפועל חלק,

אין בכלל מה להסתכל על הצבע והצורה וכמה אנשים הוא מסוגל להכיל בתוכו.

עכשיו נניח שיש בסיס.
זה אומר שכל רכב מתאים לך ? לא.
יש כאלה מעדיפים רכב קטן, גדול, בטוח, מהיר, נמוך, גבוה. טוב לשטח, טוב לעיר.

אבל קודם הבסיס.

ככה אני מבין את זה.
כלומר, זה שיש למישהו "לב טוב, והוא מקסים" זה רק -תחילת- הסיפור. לא סוף הסיפור.

במה הוא עובד ? 
מה הוא למד ?
איך הוא מתנהג כשדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה ? איך הוא עומד בלחץ ?
האם הוא דברן ? שקט ? 

כל אחד והפרמטרים שחשובים לו, ממש כמו בבחירת רכב. כמובן, כל אחד והתקציב שלו (מה שיש לו להציע)

בהצלחה.

..שפלות רוח

אני לא מסתכל מהצד של האדם שיש לו מידות טובות או לב טוב..המשפט הזה בדרך כלל נאמר לאנשים כאיזה משהו להתמקד בו ופחות בחיצוניות(אגב הוא נאמר בעיקר לגברים ממה שאני מכיר) אף פעם לר באמת האמנתי בו כל כך, נכון, יש בו מן האמת אבל בדור הזה להגיד לבחור "העיקר לב טוב ומידות טובות" אם הוא לא צדיק נסתר בנם של קדושים בעיניי זה פחות רלוונטי לנסות למכור לו את זה, והאמת עכשיו כשאני חושב על זה, אני חושב שהרבה שדכנים נופלים שם(גילוי נאות אף פעם לא הלכתי לשדכן/ית) ומרגיש לי שהם לא באמת מתעניינים במה אתה מחפש/ת אלא פשוט לחתן בלי הרבה מאמץ ואז מגיע המשפט " העיקר לב טוב"

חנוכה מלבלב מלא בלבלובי שמחה וכו🦝🔥

זה העיקר, אבל לא הדבר היחידי שצריךadvfbאחרונה

אולי יעניין אותך