זה מקומם!!חולת שוקולד
נמאס לי לקרוא על חלומות או מוות קליני שמוצגים כמסרים מעולם הבא כאילו זאת אמת מוחלטת בלי בכלל לחשוב שאולי, רק אולי, זה הכל במח שלנו שנמצא לגמרי כאן וחולם על מישהו שמת ועל המסר הזה כי חשבנו עליו בזמן העירות ואף אחד לא "בא" לאף אחד בחלום, בדיוק כמו שכשחולמים על מישהו חי הוא לא "בא" בחלום
זה נשמע כ"כ אמיתי וזה פשוט מטעה, גם אנשים חכמים ורציונאליים יכולים ליפול לקישקוש הזה ו...אוף
מחילה על החיטוט בכ"א שלך אבל ראיתי שזה נושא שנורא הפריע לךציפור בלי כנף
יצא לך לראות מה דעת הרב משה רט בנושא? יש רצון טבעי אצל אנשים רציונליים להאמין שהכל עובד באותה צורה, אבל למה כל כך קשה להניח שהעולם לא תמיד עקבי? זה שפעם אחת או אלף קרה משהו מסויים בצורה מסויימת לא מבטיח לנו בשום צורה שזה תמיד יקרה באותה צורה.
לא ממש הבנתי אותךחולת שוקולד
אבל *זה* בדיוק מה שמעצבן- אפילו כשאומרים לכם שזה לא נכון מדעית אתם מאמינים לזה יותר מאשר למדע
ולמה שרב ידע יותר מרופא או מדען?
הנק' שלי היא שהמדע לא באמת יודעציפור בלי כנף
המדע אומר שאחרי כך וכך תצפיות כשתעשי א' ככל הנראה התוצאה תהיה ב', זה לא אומר שהתוצאה תמיד תהיה ב'.
וחוץ מזה יש הרבה רבנים שגם מתנגדים לאמונה במיסטיקה, הרמב"מיסטים במיוחד.
נכון המדע לא יודע הכלחולת שוקולד
אבל אם הוא אומר שכל ה"מיסטיקה" הזאת היא בסה"כ תהליכים טבעיים במח זה בעיני הרבה הרבה הרבה (הרבה) יותר חזק מאמונה מיסטיקנית
קח למשל את התופעה שנקראת "דז'ה וו" מה יותר הגיוני- שזה זכרונות מגלגול קודם או שזה שיבוש בפעולת הזיכרון במח שגורם לנו לזכור זיכרון קצר טווח כזיכרון ארוך טווח? לי התשובה ברורה
אז... אהמ..... למה לקרוא?די שרוט
תתמקדי במדע. הרבה יותר מחכים.
לי זה לא משנהחולת שוקולד
זה משנה למי שכן מאמין כי זה גורם לו לחיות בשקר ןלבזבז את החיים שלו על קישקושים ללא תכלית
חבל, אנחנו חיים רק פעם אחת (?)
אני חושב שאולי אנחנו לא צריכים לחיות את החיים של אחריםדי שרוט
אלא לחיות את החיים שלנו עצמנו כפי שאנחנו מבינים.

את לעולם לא תוכלי להבין 9 מיליארד בני אדם בעולם. חבל על המאמץ.
הבעיה שחלק מהאחרים האלו הם המשפחה והחברה שליחולת שוקולד
אבל הם מאמינים שזה נכוןציפור בלי כנף
יש לך הוכחה מוחלטת שאתה יכולה לומר להם שזה לא נכון?
אם הם לא היו מאמינים שזה נכון לא היתה לי בעיהחולת שוקולד
הבנתי. זה כבר קצת יותר מורכב באמת.די שרוט
אבל יחד עם זאת, אפילו אם מדובר בקרובי משפחה, אולי שווה להניח להם בכל זאת?

אחרי הכל קשה מאוד עד בלתי אפשרי לשכנע אדם מאמין אחרת.
ברור, אני לא מנסה לשכנע אף אחדחולת שוקולד
רק שכואב לי על הילדים שלי וקצת קשה לי חברתית
אני אגיד לך משהו שיפתיע אותךדי שרוט
אני כפי שאת יודעת כבר כמעט כמוך.
כמעט ולא מאמין בשום דבר ממה שלימדו אותי.

ובכל זאת, את הילדים שלי אני מחנך שכן יאמינו בדת ולא סתם בדת, אלא בצורה האורתודוקסית שלה.

למה?

כי להאמין במשהו, זה אומר יציבות. זה אומר לא להתחיל עכשיו לטלטל את העולם שלהם בדיוק כמו שאני עברתי.

אני הטלטלתי אנה ואנה והרושם של הטלטלות האלה נותנים את אותותיהם עד היום.
זה גורם להרבה כאב ראש.
להרבה מחשבות.
להרבה אי ודאויות.

אני לא רוצה שהם יחיו ככה.
מעדיף שינתבו את המשאבים הריגשיים והאינטלקטואלים שלהם להתפתחות עצמית ולא שינודו כמו נוודים בעולם לא ברור כמו שקורה לי.

לא רוצה שיחיו בעולם החילוני, שהוא כשלעצמו לגיטימי, אבל אני לא סומך על העולם הזה שידע לגרום לילדים לזרום עם החיים ולא להתקע בשאלות הרות גורל.

זה לא שהדת מפריעה להם. הם חיים בטוב ובנעימים. הם לא מרגישים כפיה. לא מרגישים מחנק.
הם מרגישים טוב עם זה.
אהמ, ואווחולת שוקולד
בעצם אתה אומר שהיית מעדיף להאמין כי בעיניך החיים של הדתיים קלים יותר?

האם אתה חושב שזה נכון לחנך את הילדים להאמין במשהו שאתה לא מאמין בו? באותה מידה אתה יכול לחנך אותם להאמין במפלצת הספגטי המעופפת, הלא כן?

ובעצם.. זה לא מבטיח שום דבר, כמו שאתה היטלטלת למרות החינוך הזה

רגע, אשתך מאמינה? בעד חינוך דתי?



האמת שאני גם לא חושבת שאמונה (ורק אמונה) נותנת יציבות/ משמעות
בנוגע למוות קליניצ'יאל

יש הרבה סיבות לחשוב שזה כן מייצג משהו אמתי, ולא רק חלום של המוח.
ממליץ לך לקרוא את הספר "החיים שאחרי החיים" של ריימונד מודי.

לא יודעת אם הרבה אבל יש כמהחולת שוקולדאחרונה
נגיד זה שפוגשים קרובי משפחה

אבל הסיבות לא לחשוב ככה יותר רבות וחזקות, יותר מדעיות, יותר מגובות במחקרים (אם אף אחד לא ידע לספר שבזמן המוות קליני שלו היה בחדר איזה חפץ ענק ששמו שם בכוונה אצל כל המטופלים וכולם סיפרו רק דברים רגילים כמו מה הרופאים עשו זה אומר דרשני)

בכל מקרה גם אם יש סיבות להאמין שכן א"א להציג את זה כמשהו וודאי

הבעיה היאחוזר

שאני יודע שהוא קיים

כאילו אני לא אצליח באמת למחוק את קיומו מהראש והרגשות שלי

ואז

יש את תורתו ומצוותיו

ואם לא

אז שאלות פילוסופיות

שבסופן 

הרבנים תמיד צדקו וכל מה שהם השתילו לי

ואז הבחירה לצאת

לשחרר מהכל

תמיד תהיה מלווה באשמה. 

ואז זה כבר לא שווה את זה

ואז אני נשאר באותו מצב

לופ.

מה דעתכם על הסיפור של הנובה והדתל"שים שם?זיויק
מה היה?נעמי28
היו שם הרבה דתל"שיםזיויק
חלק על הרצף
נו ו?נעמי28
באסון מירון היו רק חרדים ובשואה נספו קהילות שלימות של יהודים מאמינים כולל אדמורים.


השאלה אם לדעתך זה האיר זווית בלתי מוכרת לציבורזיויק
ואם יש לך תובנות מזה
לא ראיתי התייחסות מיוחדתנעמי28

למגזר שממנו הגיעו.

אני לא חושבת שנכון לקשר בין רמה אמונית ודתית לבין אסונות.

לא היה הקשר כזהזיויקאחרונה
שימי לב שזו פרשנות לשאלה שלי ולא גוף השאלה
שאיבדתי ואיבדנו אנשים נהדריםruthi
והקהילה שלנו חסרה היום את האנשים האלה. 
ברורזיויק
הי"ד
איבעיא להוימח שם עראפת
מה גרם לכם לדתל"ש? וכשהחלטתם לדתל"ש, מה עשיתם? מה הייתה 'שבירת הקערה' שלכם?
איך אתם מסתדרים עם אלולהגיבן מנוטרדהם

תשובה סליחות וכו' ועם כל המחשבות והרגשות בלב?

כבר אין לי אותםנעמי28

השנה לא (או עדיין לא) התמודדתי עם הרגשות האלה.

כנראה הזמן עושה את שלו, ויותר ויותר ברור לי שהסליחות הן לא כלפי ה' או ביחס למצוות.

אני גם לא מאמינה במצוות או שמישהו בודק אותן, וכל הצ'ק ליסט הזה לא בשבילי ומרגיש לי קטנוני .


אם כבר אווירת סליחה אז יותר ביני לבין עצמי והסובבים אותי, לא כלפי אלוקים.

למה בעצם?אדם 12
מצחיק ממשמאן דאמר
השבוע בדיוק לא היה לחברה מניין אז הם ביקשו ממני להשלים ולא היה אף אחד שיודע לעלות חזן אז עליתי חזן סליחות ומנחה 
חזק!הגיבן מנוטרדהםאחרונה
נראה פורום פעיל יחסיתמקפיצים נטושים

לכזה שלא מופיע בתפריט הראשי.
בעז"ה תכף תשובו , טוב לראות שלא כותבים פה הרבה...

טוב לי יום בחצרךהגיבן מנוטרדהםאחרונה
..דתיה?
עבר עריכה על ידי דתיה? בתאריך כ"ג בתמוז תשפ"ה 17:09

.

 

 

כנראה שלא🤭פשוט אני..
התייאשה מהרהגיבן מנוטרדהםאחרונה
או שטעתה בנו
כל כך עייפה מלהחזיק את הכללביטה

בא לי כבר לשחרר.

לתת להכל לקרוס.

להישיר מבט אל המציאות ולהפסיק להתחבא. 

מבין את הקושימתנחל חייכן
הרצון להשתחרר...
נשמע קשה ❤️נעמי28אחרונה
מה מונע ממך לשחרר? מה יקרה אם הכל יקרוס?
איזה חג מוגזםנעמי28

סיימנו עכשיו סדר שני.

מעדיפה פעמיים כיפור מאשר פעמיים ליל הסדר😶

יו'ט שני של גלויות?משה
אוי ואבוי
ממש קשוחמתנחל חייכן
הבן שלי כשהיה באוסטרליה באמת סיפר שהלילה השני יותר ארוך
זהו כמעט נגמרנעמי28
הצעת חוק -  אם החג מתחבר עם שבת, אפשר לוותר על החג השני.


תודה לאל שיש את מי לארח.

אי אפשרהגיבן מנוטרדהם

לעשות רק יום טוב אחד?

אתם ישראלים לא?

לא, בעלי לא.נעמי28
וזה לא מעבר לזמן קצר.
ואיי איזה באסההגיבן מנוטרדהם
שככה חווית את זה


תאמת אני ניסיתי לקחת בכיף את ליל הסדר והכנתי להם קסמים על עשר המכות אז היה ממש כייף ומצחיק


אפשר גם להגיד לבעלך להריץ קצת להבא שיעבור יותר מהר ובשמחה

נשמע כיף!נעמי28אחרונה
כן, יש לנו שנה לחשוב על דרכים יותר טובות לעבור את זה.

אולי יעניין אותך