אחד המגניבים😅 מוזמנים לנסות(:לראות בטוב
לישיבה -

שבושון

למדרשה -

מדרשון

ומוזמנים לעדכן מה יצא לכם😁
מעולה!סוזנה ושות'

בתכל'ס זה הביא לי את מה שממילא החלטתי לבדוק.. אז כנראה שאני צודק

יאו מגניב!לראות בטוב
לא יצא לי שום דבר שבדקתינ.ד.ב

אני בכלל לא בטוח שיש אותם...

תלוי אם בדקת ישיבות ידועות או נידחות..סוזנה ושות'


חח אויש 😅לראות בטוב
אבל הגיוני תכלס (;
מן הסתם שאין שם את כל הישיבות...
זה הבעיהנ.ד.ב

שאם יש ישיבות שמתאימות לאנשים והם לא נמצאות אז האנשים שעושים את זה לא יודעים עליהם...

כן ברור...לראות בטוב
אבל זה סתם נראה לי קליל כזה לא משו רציני 😅
איזה קטע, בדיוק כשחיפשתי על מדרשות נתקלתי בשרשור הזהחושבת בקופסא


וואלה (;לראות בטוב
בודקת לשנה הבאה? (בהצלחהה !!)

ואולי יעזור לך המדרשון הזה 😏 (כמובן לקחת הכל בערבון מוגבל ;)
חחחיו0י

תלחצו על 1 כל הזמן.

ועל 5 כל הזמן.

צוחק

 

 

או על "לא משנה לי" כל הזמן..סוזנה ושות'


אגב, 2 3 או 4 כל הזמן נותן "חברון החדשה"..סוזנה ושות'


אגב, יש ישיבה כזו, אמיתית.הָיוֹ הָיָה
"לא משנה לי" כל הזמן גם בישיבות וגם במדרשות זה אותו דבר 😅לראות בטוב
100% צה"ל
יצא לי שהחתן שלי מהרהמור...שפרינצא בוזגלו

מה זה אומר עלי? מבולבל

כלומר עשית את של הישיבות?הרמוניה
זה לא אומר על בעלך זה אומר עליך, לא?הרמוניה
נו...שפרינצא בוזגלו

תראי מה כתבתי.

שאת צריכה לעשות תשובה.הָיוֹ הָיָה
גם אתה צריך לעשות תשובה...שפרינצא בוזגלו

אני בטוחה שגם לך יצא הרהמור
כי כל מי שלוחץ על ליברליות1 ותורה והרב קוק 5 מגיע לשם, לא?
חבל שלא היה סעיף כלשהו על התנגדות ללהט"ב חחח

לי יצא הר המור, מרכז ובית אל 🤭לראות בטוב
יצא לי39

הר המור, מרכז ומצפה.. די מה שאני מתכנן לבדוק..

וואלהה.. איזה מגניב ! בהצלחה (:לראות בטוב
חזק ממש!!הרמוניה
נתן לי את איפה שאני נמצאת ועוד שתיים טובות;)
ואם הייתי בישיבה הייתי הולכת לאלון מורה אינלי מושג מה זה אומר
חח אדיר!לראות בטוב
איזהה מגניב,חדשה!!
אני גרהה באלון מורההה
ויש כאןן ישיבהה ממש טובהה
חחח שמחה לשמוע!!😃הרמוניה
שאלההחדשה!!
יש כאן משהו משיישיבה של אלון מורה?
נחמדאלפיניסטית

מה זה "אורות שאול"?

ישיבה בראשות הרב שרלו והרב תמיר גרנות לדעתיארוממך ה'
ישיבה טובה?אלפיניסטית

אני צריכה לדעת לפני שאני נרשמת

אהמהָיוֹ הָיָה
הוא החליט כנראה שחסידית את כבר לא. וחרדית - מזמןן לא....
הישיבה הזו מאד חסידית...שפרינצא בוזגלו

לא זוכרת איזה חג זה היה, אבל מכרו עליה בספרים של רבי נחמן...
 

''החסידות החדשה''... זה לא חסידית במובן הקלאסיהָיוֹ הָיָה
אחלה ישיבה שבעולם...שפרינצא בוזגלו

הרבה חסידות, ניגון ואמונה, ישיבה מיוחדת, אבל לא הייתי הולכת ללמוד בה...
היא דיי לייטית וליברלית.
אבל הרבנים שלהם באמת אנשים מיוחדים!

אממ, כן ליברלית למדי, לא לייטית, והרבנים באמת נפלאיםארוממך ה'


מעניין..אלפיניסטית

תגדיר ליברליות (סימנתי 3 בליברליות..אבל אולי פשוט התכוונתי לליברליות שונה.)

ליברליות:שפרינצא בוזגלו

התפללתי איתם קבלת שבת והייתי צריכה לסגור את הווילונות בפינה שלי כי להם אין בעיה שהווילונות יהיו פתוחים לגמרי
(ובאות נשים עם חצאי כיסוי, שרוולים קצרים, וחצאיות קצרות, ואז ב'בואי בשלום' כולם עם הראש לעזרת נשים ואנחנו כמובן גמכן משתחוות, קיצר, שמייח)

וואלהאלפיניסטית

לי יש הגדרה שונה לליברליות- אף פעם לא חשבתי שזה שם נירדף לפשרנות (לא נורא, מגלים דברים חדשים)

נ.ב. שימחתני עם התיאור הצבעוני

אני בכלל לא יודעת אם זו פשרנות או 'תתחתנו כבררררררררר'...שפרינצא בוזגלו

לי זה מאד מוזר...
אבל להם לא.
זה מאד מוזר לי כי הם ממש לומדים רציני...
מוקדם בבוקר אני רואה אותם הולכים לישיבה, ואז מאוחר בלילה הם חוזרים.
הם כן רציניים, אבל אני לוידעת מה הרעיון שלהם...

יש גם סטודנטים לפסיכולוגיה שקמים מוקדם בבוקר וחוזרים מאוחר..יו0י

או פילוסופים, או אנשים שפשוט הולכים לעשות כסף. וגם יש אנשים שלומדים תורה, כי הם אוהבים את הדיונים והסברות בצורה חיצונית (שגם זה יכול להוביל בסוף לשמה).

 

לא מתייחס ספציפית לישיבה הזאת, רק אומר שלא קובעים עבודת ה' לפי זמן הישיבה על הכסא, ואפילו לא לפי איכות הלימוד.

 

אולי אפשר למדוד עבודת ה' לפי איכות התפילה? צריך לחשוב על זה..

ואולי לא צריך בכלל למדוד עבודה של מישהו אחר...

 

 

מסכים..סוזנה ושות'

אבל בסוף קשה למדוד אנשים בלי לשמוע אותם. ברצינות, יכול להיות אחד שהתפילה שלו היא אש- אבל הראש שלו במקום אחר לגמרי.. וצ"ע.

על איכות התפילה אני יכולה להעיד.שפרינצא בוזגלו

תפילה מיוחדת ממש!
הרבה פעמים בבקרים לפני תפילה הם שרים ומנגנים.
ובשבת העונג שבת שלי זה קבלת שבת אצלם.

שוב, החיצוניות לא קובעתסוזנה ושות'

למרות שהיא חשובה..

אממארוממך ה'

קצת מורכב להסיק על דרך הישיבה מלבוש הנשים בעזרת הנשים...

האנשים שאני מכיר משם לא עונים על ההגדרה של לייטים בכלל

זהו, זה באמת מעניין אותי...שפרינצא בוזגלו

איך זה שאנשים רציניים (ואני מודעת לכך שהם רציניים) מתחתנים עם נשים שנראה שהתורה היא המלצה בעיניהם?

באמת מענייןהרמוניה
אבל סתם, איך את יכולה לדעת על בנים אם הם רציניים?
אצל בנות את רואה צניעות אבל מה כבר מעיד אצל בנים? כיפה וציצית זה בסיס סוגשל..
..אלפיניסטית

לפי זה שהם לומדים רציני ולא מחפפים

לא בקיא, אבל בהחלט סבירארוממך ה'


...אלפיניסטית

קהל היעד השידוכי של הבחורים בישיבה הוא הבחורות שנמצאות מאחורי הפרגוד בעזרת נשים? 

אולי סתם יש איזו מדרשה קרובה

לענ"דארוממך ה'

ראשי הישיבה הם הרב שרלו והרב תמיר, שניהם בוגרי ישיבת הר עציון (גוש בלע"ז), את תורתו של הרב גרנות אני פחות מכיר, אבל אצל הרב שרלו הליברליות(אם הבנתי נכון את כוונת הסקר) מתאפיינת בנושאי לימוד תנ"ך, חברה מעורבת, ועיסוק בנושאים מורכבים, 

את יכולה לשמוע שיעורים שלהם ולהתרשם מתורתם, בכל מקרה, לעניות דעתי להדביק תווית של לייטיות מעט מזלזל/מוציא שם רע.

 

תודה על התשובה הבהירהאלפיניסטית


הם הלכו יותר רחוק מהגוש... לצערינוהָיוֹ הָיָה
ליברליות שמתבטאת בהתעלמות כואבת מהרבה חלקים בהלכה ומסורת התורה. ביומרה לקחת אחריות על דברים שגדולים עליהם בכמה מידות, ועוד....

אני אניח כאן את זה:
https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART/740/296.html
זה ^ בראש ובראשונה. דבריו החדים מאוד של מי שהעמיד את רוב עולם התורה בציבור והנהיג את הציונות הדתית לאורך שנים רבות. מרן ר' אברום שפירא זצ''ל. הרב הראשי לישראל וראש ישיבת מרכז הרב.
בנוסף, אפשר להתרשם מזה: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3741333,00.html
וזה: https://www.news1.co.il/Archive/001-D-76953-00.html
והלינק לYnet גם פה לא עובדארוממך ה'


ולגבי המכתב השניארוממך ה'

פשוט מכתב מזלזל, אני לא רואה בו ערך, פשוט זלזול ברב שרלו "שהעיז" לחלוק על הרב אליהו והרב שפירא

אכן מזלזל. זו מטרתו.הָיוֹ הָיָה
הוא מזלזל ביומרה של רב צעיר וממוצע שחושב שהוא רבי עקיבא אייגר ומתיר איסורי תורה. אמת.

אממארוממך ה'

הרב שרלו לא רב צעיר וממוצע ולא התיר איסורי, הוא הביע את דעתו(המנוגדת לרב אליהו ולרב אברום), זה לגיטימי עד למאוד, הוא לא צריך ליישר את ההבנה שלו בסוגיה ובפסיקה לפי דעותיהם, לא כך דרכה של תורה.

ולהשמיץ אותו שהוא נכשל ומכשיל את הרבים בהלכות צניעות וא"י זה פשוט הוצאת שם רע, פסיקותיו שונות אולי מהרב אליהו אבל מפה ועד להכשיל את הרבים הדרך רחוקה...

לוידעת מה אתה יודע...שפרינצא בוזגלו

אבל חברויות בין בני ובנות נוער מלכתחילה זו פסיקה הרסנית.
גם גדולי הרבנים של הציבור הדתי התירו תנועות נוער מעורבות בדיעבד גמור.
להגיד שזה מלכתחילה זה לא סותר רק את גדולי הדור האחרון. זה סותר עוד הרבה דורות של רבנים.
וכן, כשבן חבר של בת, גם אם הם שומרים נגיעה- הם בהכרח עוברים על איסורים כלשהם, נניח לשאול בשלום אותה הבת ועוד כלמיני. ואת זה אסרו עוד בזמן השו"ע. אז לחלוק על השוע מלכתחילה, ולא בדיעבד, זה קצת לא במקום.

 

(ואני מעריכה אותו מאאאד בתור בנאדם, הוא איש מיוחד)

מקורארוממך ה'

יש מקור לכך שהוא התיר חברויות בין בני ובנות נוער מלכתחילה?

אני מכיר רק את דעותיו בנוגע לחברה מעורבת, לא לגבי חברויות

חברה מעורבת גוררת חברויות.שפרינצא בוזגלו

זה תוצאה בלתי נמנעת.
אתה לא יכול לשים בני נוער הורמונליים ולצפות שלא יווצרו חברויות, זה קצת נאיבי.

אין בעיהארוממך ה'

סבבה, זה כבר מחלוקת על ההשלכות שחברה כזאת תגרום, אין שום בעיה עם מחלוקת כזאת, וגם אני לא מסכים איתו ב100%, אבל יש דרכים לחלוק, אין צורך לנסות להשמיד ולהשמיץ אותו

זה לא מחלוקת על ההשפעותשפרינצא בוזגלו

צריך להיות טיפש בשביל לחשוב ש2≠1+1 
חלק מהתפקיד של רב הוא לחשוב מראש על כל תרחיש שפסק שהוא מפרסם יכול לגרור אחריו.
ואם הוא צופה נכון ולא יווצר נזק רב אז מסמכותו לשחרר את הפסק, ואם הנזק יגבר על התועלת- הוא צריך לגנוז את הפסק או לפחות לא להפוך אותו לפסק פומבי.

יש לי שאלה..חדשה!!
למה באמת ה' עשה אותנו ככה?
משהו יודע תשובה?
כדי שנתרבה.שפרינצא בוזגלו

בלי משיכה את מדמיינת מישהו מקיים יחסים?
אם אף אחד לא היה מקיים יחסים העולם היה נכחד.

מעין מאמר הגמרא בסנהדרין סד.סוזנה ושות'


הוא חיבר על זה חוברת שלימה נוהָיוֹ הָיָה
על זה נאמר לא עם הארץ חסיד...
אתה לא יודע מה המציאות (-עם הארץ), ואז אתה חושב להיות צדיק יותר מר' אברום (חסיד)...
אז לא חביבי, זה לא עובד ככה.
מה לעשות שר' אברום ביב גדול ממך, חכם ממך, צדיק ממך, וגם מכיר את המציאות יותר ממך....
רק להבהירארוממך ה'

אני רק רוצה לציין שהתנגדתי להשמצות ולדה-לגיטימציה לדעות המנוגדות לדעות המרכזיות, אפשר לא להסכים אבל יש דרך לעשות את זה

אבל כשמישהו מצפצף על רב שהרבה הרבה יותר גדול ממנושפרינצא בוזגלו

זה מראה עד כמה הוא לא הבין את מקומו.
אם אתה בוחר לקרוא את הפסק בתמימות אז באמת יתכן שיש זילזול לא מוצדק.
אבל אם תתאמץ לקרוא ולחשוב מה ההשלכות של כל פסק- תבין שיש פה זלזול במי שזילזל בשו"ע ובאחרים.
 

אממארוממך ה'

הוא לא צפצף עליו, חלילה, הוא נוהג להתייחס בכבוד לרבנים גדולים, הוא פשוט חלק עליו ופסק אחרת ממנו, זה לא לצפצף עליו

מה זה לצפצף? תחכים אותנוהָיוֹ הָיָה
כי תכלס הוא אמר - לא מעניין אותי מה ר' אברום אומר,אני עושה מה שבא לי.
בעברית זה נקרא לצפצף. אני טועה?
(שלא לדבר על מקרים שגם השולחן ערוך לא נספר בעיניו...)
אכןארוממך ה'

אכן, לומר "לא מעניין אותי מה ר' אברום אומר, אני עושה מה שבא לי" אכן מהווה צפצוף.

אממ, רק שזה לא מה שהוא אמר(אם כן אשמח שתעיר את עיניי)

זה מה שהוא אמר. שמחתי לעזור.הָיוֹ הָיָה
איפה?ארוממך ה'

לומר "אני מכבד את דעותיו של רב אברום אבל חושב אחרת" לא שווה "לא מעניין אותי מה ר' אברום אומר, אני עושה מה שבא לי"

אתה מתישהָיוֹ הָיָה
אחי, אם אתה חושב שכל זב חוטם יכול לתת תורה חדשה מסיני,תלך לר''מ שלך בבקשה שיסביר לך איפה הטעות שלך.טוב?
לחלוק על השוע≠לזלזל בו?שפרינצא בוזגלו

מעניין...
 

אכןארוממך ה'

אכן, אפשר לחלוק בלי לזלזל

אני חולק על אביי ורבא.סבבה?הָיוֹ הָיָה
ככה דעתי ההלכתית, ואני כבר רב גדול!! 🙅
סבבה+שפרינצא בוזגלו

הרי אתה יודע יותר תורה ממני, אז זה מספיק בשביל לחלוק על 2 אנשים פרימיטיביים.

אתה באמת לא מבין על מה אתה מדבר?שפרינצא בוזגלו

לחלוק על השו"ע=לזלזל בו.
זה פשוט לא להבין את המקום ואת הסמכות התורנית שלך.
ואני כבר לא מדברת על לא לחלוק על ר' אברום, אני מדברת על לחלוק על השו"ע.
ולא מזלזלים בו בגלל הבנאדם שהוא, מזלזלים בכל בנאדם שלא מבין את מקומו.

אממ, נראלי שזה לא הובן נכוןארוממך ה'

התכוונתי שלחלוק != לזלזל

לעניין לחלוק על השו"ע ברור שאין לרב כיום את הסמכות, אבל אכן יש לו את הסמכות לחלוק על על הבנת רב אברום את השו"ע בנושאים כאלה למשל

אבל זה לא הבנת רב אברוםאלפיניסטית

זה הבנת כל הרבנים מהשו"ע(שיש לציין כתב די ברור את פסיקתו בעינין) עד זמנינו 

א"א להבין את השוע אחרת ממה שר' אברום הבין.שפרינצא בוזגלו

הפיסקה הזו קצת חד משמעית מידי בשביל שתובן בדרכים שונות.

טוב נוהָיוֹ הָיָה
הרב שרלו התיר איסורי תורה בתור אדם בן שלושים. זה לא צעיר?
בן כמה אמור לדעתך להיות גדול הדור? 23?

ולא, רב צעיר וקטן שחולק על גדולי התורה והפוסקים זה לגיטימי בדיוק כמו שלגיטימי לחיות בתערובת בנים ובנות... בעיניו הכל לגיטימי....

וכמה יפה שאתה חושב שר' אברום הוא מוציא שם רע. למסור לו שיש לך שיחת מוסר עבורו?
אי אי איארוממך ה'

הרב שרלו לא התיר איסורי תורה, לכנות ככה מי שפוסק אחרת ממך לענ"ד זה דרך ממש גרועה ללמוד תורה.

ואני מוחה על הזלזול, הרב שרלו לא רב צעיר וקטן, בתקופה של הקישור שפרסמת הוא כבר ת"ח, פוסק הלכה וראש ישיבה עם שנים רבות של לימוד תורה, ולא איזה ביינייש צעיר שהחליט לפסוק אחרת מרב אברום כמו שניסית להפוך אותו.

 

ולגבי הוצאת השם רע, לא באתי חלילה לפסוק/לומר שהרב אליהו מוציא שם רע, אני בניגוד לשאר הרבנים שהוזכרו פה אכן צעיר לימים ולא יכול לומר את זה על גדולים וחכמים ממני, אבל תורה היא וללומדה ולעיין בה אני צריך, מקובלני מרבותיי שלזלזל בדעות השונות/פוסקות אחרת ממני ולומר דברים רעים על אחרים זה הוצאת שם רע.

שים לב שדייקתי מאוד לכתוב ש"ולהשמיץ אותו שהוא נכשל ומכשיל את הרבים בהלכות צניעות וא"י זה פשוט הוצאת שם רע", הדיון היה על התוכן שנאמר ולא חלילה על הרב אליהו עצמו(אחרת הייתי כותב שהרב אליהו הוציא שם רע עליו, זה לא מה שכתבתי, אני משתדל שלא לדון ולדבר על רבנים שגדולים ממני על סמך דברים/מכתבים עלומים שמפורסמים באתרים למינהם, אבל אני כן מנסה לדון על דברים שנאמרים ולהסיק מהם מסקנות/תובנות לפני עניות דעתי בלי להשליך את זה על הרבנים שאמרו אותם, כך שמה שאמרתי על כך שלהבנתי לנהוג בדרך שהוזכרה בכתבה פירושו להוציא שם היה על דרך הדיון והלימוד בלבד, מפה ועד לומר שהרב אליהו ח"ו מוציא שם רע הדרך רחוקה, ואם זה ח"ו הובן מדבריי ודאי שאני חוזר בי, אין לי כוונה ח"ו לומר את זה על רבנים חכמים וגדולים ממני)

...הָיוֹ הָיָה
הרב שרלו התיר איסורי תורה. נקודה.
יש בין חצי מליון למליון איש שפוסקים אחרת ממני ואני לא אומר עליהם ככה, זה לא אומר שאי אפשר לומר ככה על אף אחד בעולם.
ואתה, עם כל הכבוד לך, כולה תיכוניסט שאולי יודע ללמוד גמרא עם רש''י. אז במחילה מכבודך, ר' אברום כנראה מבין בהלכה ובכלליה טיפונת יותר ממך. תעכל.

אתה יכול למחות עד מחרתיים. זה שהאף שלך בשמיים ואתה חושב שאתה יכול למחות בר' אברום - רק מעיד עליך, ולא לטובה....
אממארוממך ה'

א. אולי תפסיק לנסות להסית את מה שאני אומר לכיוון הרבנים? המחייה בהודעה הקודמת היתה על מה שכתבת שהרב שרלו רב צעיר וקטן ולא על מה שהרב אליהו/רב אברום אמרו

ב. מעניין, מה יהיה קו הגבול שממנו והלאה כן תאמר על דעות שונות ממך?

ג. תודה על העלבון צדיק, זה ודאי הדרך לנהל דיון

..הָיוֹ הָיָה
א. מי מסית? מה מסית? אני נראה לך יגאל עמיר?
ב.אדם גדול בתורה רשאי להביע דעתו בכפוף לכללי ההלכה. אדם קטן שחושב שההלכה היא פאסה- לא.
ג. איזה עלבון? כתבתי עובדה. אם אתה חושב שאתה ראוי ''למחות'' בר' אברום, אתה בבעיה קשה, קשה מאוד...
שגיאת כתיב דבילית🤦‍♂️ התכוונתי להסיטארוממך ה'

לגבי ב', לא הבנתי בדיוק, את מי תגדיר כאדם גדול בתורה?

ג. אני אצטרך לחזור על זה הרבה? לא מחיתי ברב אברום ח"ו

אתה הופך את המחלוקת לקטנה הרבה יותר ממה שהיא.שפרינצא בוזגלו

במקום לציין שהמחלוקת היא בינו לבין שו"ע ואחרים אתה מציין שהמחלוקת היא בינו לבין ר' אברום.
נהדר!

את צודקת בעיקרוןהָיוֹ הָיָה
הנקודה היא שהשולחן ערוך לא כתב כלום עליו ישירות, והאדון פה לא ''מוחה בשולחן ערוך''
ר' אברום כן כתב, ומשום מה בחורינו סבור שהוא מספיק גדול כדי ''למחות בו'' 🤦‍♀️
אני מדברת על התמונה הגדולה.שפרינצא בוזגלו

בכלל לא טרחתי לקרוא את מה שר' אברום כתב.
כי ברור לי שר' אברום יצא על מי שיוצא על השו"ע.

לא, זה מחלוקת בינו לבין רב אברום איך להבין את השו"עארוממך ה'


הלכה היא שיעור בהבנת הנקרא? זהו? לא יותר?שפרינצא בוזגלו

יש רק שתי תוצאות אפשריות אם הביאו את הטקסט הזה מהשו"ע במבחן.
0% או 100%
זהו.

לא, ולא אמרתי את זהארוממך ה'


נכון. לא אמרת.שפרינצא בוזגלו

אבל הסקתי.
זה גם אפשרי.
קוראים לזה לעשות 1+1.
אמרת שהמחלוקת בין ר' אברום לרב שרלו היא על איך להבין את השו"ע, השו"ע הספציפי הזה הוא לא דו משמעי או קשה להבנה- אז מסתבר שהשו"ע וההלכה בעינייך הוא לא יותר משיעור בהבנת הנקרא.
אשמח שתתקן אותי.

אנסהארוממך ה'

להבנתי הדלה, פסיקה מורכבת בעיקרה מ2 חלקים בסיסיים:

1. החלק הראשון הוא ההלכה - דבריו של הקב"ה שמתגלים אלינו מן התורה(בגלוי/דרשות חז"ל וכן הלאה) ומתקנות חכמים, דברים אלו קבועים, הם לא משתנים בחלוף הזמן והדורות, נסיונות לשנות אותם בעייתיים, פה כשלו הרפורמים וזה נקודת המח' העיקרית איתם

2. עובדות חברתיות/נורמות התנהגות/הדרכות - דברים אלו הם זמניים, נקבעים בכל דור ודור

 

תפקידו של הרב הפוסק הוא לשקלל את שתי החלקים ולהוציא פסיקה הלכתית, צריך לשים לב שיתכן שהפסיקה תהיה בגדר הדרכה, ולא בגדר הלכה.

 

נקח דוגמא למשל את דבריו של הרמב"ם:

"אבל גנאי הוא לאישה שתהא יוצאה תמיד, פעם בחוץ פעם ברחובות; ויש לבעל למנוע אשתו מזה, ולא יניחה לצאת אלא כמו פעם אחת בחודש או פעמיים בחודש, כפי הצורך:  שאין יופי לאישה אלא לישב בזווית ביתה, שכך כתוב "כל כבודה בת מלך, פנימה"

 

האם מדובר בפסיקת הלכה לדורות? האם כל מי שלא יפסוק ככה יזלזל ברמב"ם? כנראה שלא, זה לא מוזכר במשנה/גמרא/מקורות מוקדמים, אז במה כן מדובר? בפסק הלכה/הדרכה שפסק הרמב"ם לפי המציאות שראה, הוא לקח את העקרונות המנחים שיצא מהתורה ומחכמים של צניעות ובהתחשב בנורמות החברתיות בתקופתו בהם נשים לא היו מטיילות להם/לא היו יוצאות לעבוד אלא נשארות בבית הוא פסק.

 

האם מישהו היום יפסוק ככה? לא נראלי

האם זה אומר שהשתנתה ההלכה? חלילה, העיקרון ההלכתי נשאר תלוי ועומד, מה שהשתנה הוא הנורמות החברתיות.

 

ולכן בנידון דידן, אם ניקח את את פסיקת הרב שרלו, הוא לוקח את הכללים המנחים וקווי הגזרה(ייחוד, קלות ראש, הפרדה ברגלים במקדש וכן הלאה) ומנסה תוך שקלול המציאות לדעתו לפסוק, לדעתו פסיקת ההלכה כיום צריכה להיות חברה מעורבת המקפידה על גדרי הצניעות כפי שהגדיר השו"ע בהתאמה למציאות כיום.

 

זה היה כוונתי, הוא לא חלילה חולק על השו"ע, אם ראשונים כמלאכים וכו', וודאי שאי אפשר לחלוק על הדין העקרוני שהשו"ע, הרמב"ם, הרי"ף ושאר גדולי עולם פסקו, הנקודה שבה יכול הרב שרלו לחלוק שאלה היא ההתאמה של פסק ההלכה הסופי למציאות היום. בדיוק כמו שלא נטען שרב שפוסק שאישה יכולה לצאת היום מביתה יותר מפעם בחודש פוסק נגד דעת הרמב"ם.

 

ברור שאפשר לחלוק עליו, וגדולים וטובים כמו רב אברום זצ"ל/הרב שמואל אליהו יבדל"א וכו' שהובאו חולקים עליו, אבל לעניות דעתי(שוב, בלי לנסות להשליך את זה על רב כזה או אחר, אני לא מאשים חלילה, קטונתי, פשוט אומר את דעתי הדלה ואת הבנתי) זה צריך להעשות במישור של מחלוקת, יש דרכים לחלוק, אין צורך לעשות דה-לגיטימציה לדעות אחרות

 

(ואם אפשר בבקשה להנמיך את הלהבות, אני לא סובר כמו הרב שרלו, לדעתי מציאות של חברה מעורבת צנועה לא תעבוד, כל מה שבאתי לומר הוא שיש דרכים לחלוק, חלילה לא התכוונתי לזלזל ברב אברום זצ"ל והרב אליהו יבדל"א, מה גם שלדעתי הם צודקים פה, אם היה לי ביקורת כלשהי היא היתה על אנשים פה שאת דעתם על רבנים הם מחליטים על סמך מכתבים תלושים מאתרי חדשות למינהם, זה נראה לי דרך אומללה ולא נכונה לנסות ללמוד את תורתו של רב כלשהו וק"ו לנסות לחלוק עליו ככה)

לסיכום של כל האריכות הזו-הָיוֹ הָיָה
היום הנורמות החברתיות הן שיום השבתון ביום ראשון. אז שבת לא צריך לשמור...
זכותו של ר' אברום לחלוק, אבל עדיין לגיטימי לומר הפוך...
לא, תקראי שוב את מה שכתבתיארוממך ה'

שמירת השבת נכללת בחלק של העקרונות שהקב"ה/חכמים אמרו, אמרתי במפורש שהם לא משתנים בחלוף הזמן והדורות.

כן יכול להיות שפסיקות מסוימות לא יהיו רלוונטיות היום כי המציאות השתנתה(שוב, המציאות, לא העיקרון ההלכתי), כמו נטילת תרופות בימינו לדעת פוסקים מסויימים, העיקרון של איסור שחיקת סממנים לא השתנה/בוטל/הושמד, אבל המציאות של חשש לשחיקתם מתוך רצון להכין תרופה לא קיים

שוב אתה נותן דוגמאות לא רלוונטיות בעלילשפרינצא בוזגלו

תרופות לדעת רוב רובם של הפוסקים (גם משככי כאבים) מותר לקחת רק אם אתה חולה אנוש (לא יכול לקום מהמיטה/יגרם נזק אם לא תיקח את התרופה)

מתנצלארוממך ה'

למיטב ידיעתי אין צורך להיות חולה אנוש, מספיק מקום צער

בכל מקרה, זה סהכ הובא כדי להראות שכאשר מבצעים פסיקה הפוסקים לוקחים את עקרונות ההלכתיים ותוך הבנת המציאות מבצעים פסיקה

מה הגדרתי כחולה אנוש?שפרינצא בוזגלו

לא יכול לקום מהמיטה. נכון?
זה הצער שרוב הפוסקים התייחסו אליו כאנוש. זהו.

אתה לא הבנת את עקרונות הפסיקה.

טוב, אז אולי תגלי לי את עקרון הפסיקה שם? אשמח לשמועארוממך ה'


אני לא יודעת הכללללשפרינצא בוזגלו

אני רק יודעת שמי שקטן מפוסק אחר לא יכול לחלוק עליו.
כשמדובר בבני אותו הדור סביר שהם יחלקו אחד על השני כי הגיוני שהם באותה רמה פחות או יותר. אבל כשמדובר ברבנים מדורות קודמים א"א לחלוק עליהם כי הם היו בדרגה יותר גבוה.
מה שאומר שבפועל א"א לבטל הלכה כי הרבנים של היום יותר קטנים מגאונים סבוראים אמוראים ותנאים. או מכל מי שהיה פשוט 2 דורות (ולרוב גם פחות) לפניהם.

מסכיםארוממך ה'

שוב, אסור יהיה לחלוק על העקרונות, ברור שיהיה מותר לחלוק על המציאות, בסופו של דבר שמגיעה לפתוח של הרב שאלה הוא צריך לפסוק על פי העקרונות שנצברו עי כל מי שקדם לו אבל על פי המציאות שנמצאת לנגד עיניו

למשלארוממך ה'

אם ניקח לדוגמא את הדין של התרפאות מרופא גוי, וודאי שפוסקים בשנים האחרונות לא חולקים על הגמרא והשוע ושאר פוסקים גדולים חשובים שאמרו שאין להתרפא מגוי.

הם פשוט אומרים שוודאי שהדין העקרוני של פיקוח נפש/איסור הסתכנות/חשש ע"ז לא נשתנה, אלא שפשוט היום המציאות שונה ולכן פסק ההלכה שונה

בנוסףארוממך ה'

למיטב זכרוני מספיק צער(אין צורך בצער שלא מאפשר קימה מהמיטה, ק"ו בדבר שעלול לסכן את האדם שאז הדיון בכלל עובר למישור של פיקוח נפש)

יש גם דעות כאלו.שפרינצא בוזגלו

ציינתי את דעת הרוב.
וזה שבנאדם לא יכול לקום מהמיטה זה לא קשור לפיקוח נפש. זה כמה שלבים לפני...

כןארוממך ה'

התכוונתי למה שאמרת שיהיה מותר למי המחלה עלולה להזיק לו, סהכ אמרתי שהדיון במקרה הזה לא יהיה במישור של שחיקת סממנים כי אם במישור של פיקוח נפש

אתה ממש כותב נהדר.שפרינצא בוזגלו

אבל הרמב"ם לא קשור לנושא.
לצערינו (כי הוא פוסק שבית המקדש יבנה על ידי בנ"א ואחרים חולקים עליו)/לשמחתינו (כי אני אישה ובאלי לצאת מהבית) לא פוסקים הלכה לפי הרמב"ם.
חוץ מתימנים, וגם אז לא תמיד בכלל.
הסיבה שלא מקיימים היום את דבר הרמבם היא לא הרלוונטיות אלא שלא פסקו כמוהו. זהו.

(ואין דבר כזה התאמה של הלכה לדור, כשה' אמר שאסור לראות אישה לא צנועה הוא שכח שיבוא דור שבו אישה ששכחה להתלבש תהיה מראה לגיטמי ונפוץ ברחוב? לא. הוא אסר. ולא משנה מה המציאות. ואם יבוא רב ויגיד שה' התבלבל וזה גזרה שאין הציבור עומד בה- הוא מוזמן להיות רפורמי, שמה הוא יקבל הרבה כבוד)

אממארוממך ה'

לגבי הרמבם, אני לא חושב ככה, לדעתי גם מי שיפסוק לפי הרמבם לא יפסוק ככה בגלל השינוי המציאותי

 

ואכן ההלכה לא משתנית כמו שאמרתי כבר למעלה(לפחות כרגע כל עוד אין סנהדרין), ורב שיבוא ויאמר שה' טעה הוא לכל הפחות כופר, בזה אני מסכים

אבל פסיקת ההלכה, שתפקידה לקחת את העקרונות ולנסות להבין לפיהם מה יש לעשות במציאות(שאכן יכולה להשתנות מדור לדור) המוצגת לפוסק ההלכה אכן יכולה להשתנות. כמובן תוך שמירה על העקרונות הלכתיים שאינם משתנים

אתה לא צריך לחשוב ככה. זו עובדה.שפרינצא בוזגלו

אתה כותב הרבה דברים לא נכונים וזה מעייף.
ההלכה היא כל מה שנפסק כבר. ולא משנה אם זה מה שכתוב בתנ"ך או בשו"ע.
את שניהם אסור לשנות באותה מידה.

אממארוממך ה'

אשמח שתאירי את עיניי איפה אני טועה.

לא משנים פסיקה וחזרתי על זה איזה אלף פעם, פשוט היות ופסיקה מורכבת מצמד (עקרונות הלכתיים + מציאות), יתכן והמציאות תשתנה(שוב, המציאות, לא העקרונות ההלכתיים) ואז פסיקת ההלכה שנפסקה לא רלוונטית, העקרונות תמיד יהיו רלוונטים ולשנות אותם = רפורמה, פשוט הפסיקה שתפסק תהיה שונה מהפסיקה הקודמת כי ההלכה השתנתה

אוקי.שפרינצא בוזגלו

אין יכולת לפסוק ביטול הלכה למפרע כי ברגע שנפסקה ההלכה היא נהפכת לעיקרון הלכתי.
(לא משנה שזה לא עיקרון הלכתי באמת אלא רק הלכה שא"א לבטל עד בא הסנהדרין וגם אז לא בטוח שתהיה להם סיבה לשנות)

סבבהארוממך ה'

סבבה, הלשון ביטול לא מתאימה פה, הלשון המתאימה היא חוסר רלוונטיות.

נקח לדוגמא מקרה תיאורטי, אדם שואל פוסק הלכה האם יותר לתרום איברים (לצורך העניין בתקופה בה הסיכון לסיבוכים בתרומה היה גבוה מאוד), הרב מעיין בשס ובפוסקים ומגיע למסקנה שאסור לו לתרום.

עוברים 70 שנה, הרפואה משתכללת ועכשיו הסיכון אפסי, האם יהיה מותר לתרום איברים? אני חושב שתסכימי איתי שכן.

זו דוגמא לכך שפסיקת ההלכה היא תלויית המציאות, וודאי שהעקרונות שהתורה קבעה בנושאים הללו(קדושת החיים, איסור רציחה וכו') לא השתנו, מה שהשתנה זו המציאות ובהתאם לכך פסיקת ההלכה.

אני מקבל את מה שאמרת, באמת הלשון של ביטול הפסיקה הקודמת לא מתאים, פשוט הפסק לא מתאים למציאות, אם פתאום לצורך העניין הרפואה שוב תחזור למצב בו יש סיכון גבוה הרי שהפסק הקודם יהיה רלוונטי 

מצטרף רק עכשיו.. אבל הנהסוזנה ושות'

נכון שהמציאות משתנה. אבל צריך לדעת שדרך הפסיקה מעולם לא השתנתה.

לגבי ציטוט הרמב"ם שהבאת- לענ"ד במציאות של היום הרמב"ם לא היה אומר את זה בכזו עוצמה, אבל הרעיון הוא שהאישה לא תצא *סתם* יותר מדי.

לגבי הרב שרלו- קצת קשה לי (משום מה) שהוא חולק על גדולי הדור ואתה מצפה שזה לא יקומם אף אחד.. וכן, לגבי חברה מעורבת קשה מאוד (עד בלתי אפשרי) לומר את מה שאמר. כבודו במקומו מונח, אבל אם כמעט כל גדולי הדור פוסקים אחרת- כנראה שיש פה בעיה..

אממארוממך ה'

אממ, מדובר במכתב לא ענייני, שפשוט הוציא מהקשרו דברים שהרב שרלו אמר

(וקצת כואב שרב אברום כותב על הרב שרלו שהוא בעל דרגה נמוכה בתורה ובהלכה אחרי שלפי מה שזכור לי הוא זה שסמך אותו לרבנות)

''כואב לך שר' אברום כותב''הָיוֹ הָיָה
כלומר, ר' אברום הוא הבעייתי מבחינתך. נו נו....
אולי תענה לעניין?ארוממך ה'

כאב לי שרב אברום(קטונתי לעומתו, זה לא נאמר בזלזול, זה נאמר בכאב) פרסם מכתב שבו הוא השמיץ את הרב שרלו על דברים שתלמידים מסרו לו שהוא אמר בלי לברר עליהם, אם היה מברר היה מתברר שהדברים הוצאו מהקשרם.

כואב לי על אנשים שמבססים את דעותיהם על רבנים ומשמיצים אותם על סמך מכתבים תלושים שפורסמו בעיתונים במקום ללמוד את תורתם.

כן כואב לי, ולא על רב אברום אלא על מי ששאל אותו שלא כהוגן שם

אני עונה מאוד לענייןהָיוֹ הָיָה
התחלנו מזה שרב בן שלושים מזלזל בר' אברום, והמשכנו לזה שניק בערוץ שבע מזלזל בו?
מי בדיוק אתה חושב שאתה?

למעשה אתה חייב נידוי על זה שאתה מוציא שם רע על ר' אברום שהוא כתב בלי לברר. אתה מאשים אותו בהוצאת שם רע אבל פשוט עושה את זה בעצמך.
ר' אברום בירר אלף פעם ושוחח עם הרב שרלו עצמו כמה וכמה פעמים עד שהוא כתב מה שהוא כתב.
לא במקרה, הרב שרלו הוא היחיד (!!!) שקיבל מכתב כזה... ר' אברום לא היה עם יד קלה על ההדק.


ולסיכום,שוב, עיקר הבעיה שלך - כמו של הרב שרלו עצמו - היא חוסר הדרך ארץ לגדולי ישראל, והגאווה לחשוב שאתם חכמים יותר מהם. ולכן - מאוד ענייני לענות לך שאתה לא ממש יותר חכם או צדיק ממנו.זה ממש ליבת העניין
עניתי כבר למעלהארוממך ה'

עניתי כבר למעלה על חלק מזה, לא אמרתי שהרב אליהו מוציא שם רע(לא ברור לי איך הגעת לזה שאמרתי את זה על רב אברום, בתשובה שעניתי לך על המכתב הזה סה"כ אמרתי שמה שרב אברום תקף את הרב שרלו שם פשוט הוצא מהקשרו)

ולא אמרתי בשום שלב שאני יותר חכם מגדולי ישראל ח"ו, אני לא חושב את זה

דבר נוסףארוממך ה'

"ר' אברום בירר אלף פעם ושוחח עם הרב שרלו עצמו כמה וכמה פכמיםעד שהוא כתב מה שהוא כתב.
לא במקרה, הרב שרלו הוא היחיד (!!!) שקיבל מכתב כזה... ר' אברום לא היה עם יד קלה על ההדק."

זה תוספות/פרשנות שלך או שיש לזה מקור?

מקור - ר' אברום עצמו. זה בסדר?הָיוֹ הָיָה
שמעת את זה ממנו? אם כך סבבהארוממך ה'


חחחדשה!!
יצאא לי מדרשות מוקרצות!!
חוץ מעופרה...
וישיבות נידחות...
אפילו אני כבר לא זוכרת תשמות...
חברות שלי היוצרות☺חצילוש
ובבקשה לשמור על תרבות דיון פה! אני לא גננת ב"ה
יצא לי מקומות מזה מוזרים🤭קרובה
גם בישיבה וגם במדרשה...
כי את מוזרה, זה למה... שפרינצא בוזגלו


🤭קרובה
אז גם על בעלי נגזר להיות מוזר?
שמעת פעם על אישה מוזרה שמצאה חתן נורמאלי?שפרינצא בוזגלו

אני לא.
מצא מין את מינו, ככה זה עובד...

אבל אם לאדם מוזר הישיבות האלה מוזרות,קרובה
אז לאדם משם הם יהיו רגילות... פלונטר
אל תדאגי, אני אמצא לך חתן טוב...שפרינצא בוזגלו


ויודעת מה, אני אבוא לקראתך- הוא לא יעלה להר, סגור?

בעזה הוא יעלה!קרובה
זהו? את כבר לא קווניקית?שפרינצא בוזגלו

מה עם מוסר אביך?

אבא שלי מתפלל כל יום על בניין הבית השלישיקרובה
אבל מוחה על העליה להר...שפרינצא בוזגלו


אבל תכף יבנה בית המקדש ובעלי והחתן הצדיק שלו יעלו...קרובה
אהה, אוקישפרינצא בוזגלו
עבר עריכה על ידי שפרינצא בוזגלו בתאריך ל' בכסלו תשפ"ב 21:10

נערך

עד שלבעלך יהיה חתן צדיק יקח עוד איזה עשרים שנה ככההָיוֹ הָיָה
בואי נקווה שיבנה ביהמק קצת לפני...
אופסססססקרובה
זו הודעה ערוכה...🙈🙈

כוונתי הייתה "אבא שלי והחתן הצדיק שלו"
ולמען הסר ספק, לאבא שלי כבר יש אישה
חח לא כתוב שם כלום על אמא שלך...שפרינצא בוזגלו


אבל גם אבא שלי והחתן שלו יכול להישמע מפוקפק..קרובה
חח במצב שלך בהחלטשפרינצא בוזגלו


אני צריכה להיזכר איך עושים פטישים😂קרובה


ככה?
כן, סביר להניחהָיוֹ הָיָה
בהיות ואנחנו מתכתבים איתך...
אתה מסתמך על עובדה עתיקה מאודקרובה
לא נכון.שפרינצא בוזגלו

כתבת *כבר* זה יכול להשתמע לכלמיני פנים...
למשל שאמא שלך הביולוגית ואבא שלך הביולוגיים לא ביחד מאיזשהי סיבה...

נו,קרובה
אבל הוא דווקא הסתמך על הנחה ברורה שהם כן ביחד..
אז אמרתי שהנחת המוצא שלו רלוונטית ללפני כמעט עשרות שנים
אבל כמו שהיופי הוא בעיני המתבונן, ככה המוזרות גםתולעת ספריםם


ולמה לא עשו כזה גם לאולפנות?תולעת ספריםם

מבולבל

יעשו את זה באותו רגע שיעשו לישיבות תיכוניות.סוזנה ושות'אחרונה


חח אני מכיר חצי מהאנשים שהכינו את זה עברי אנכי


אני בישי''ג, גם יעזור?קולמוס הנפש.

ויש שאלות שלא הבנתי, מה זה קרביות לדוגמא?

* אני באמצע השאלון.

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך