מסקנה בעבודת ה'לב אוהב

(עד שייפתח הפורום אם ייפתח)

 

לפעמים השכל הוא המניע הכי גדול להתקדמות בעבודת ה'.

ולפעמים ה"רוחניות" היא גם מניע בעבודת ה'.

ופתאום לקלוט קצת מהעומק של ר' נחמן

על מהות העניין של לעבוד את ה' בפשטות ותמימות

פשטות- ללא מניעות השכל. השכלה. פלספנות. 

תמימות- ללא מניעות ה"רוח"(ניות). 

 

תמיד היה לי קשה שאנשים היו זורקים את זה כסיסמא

"רק פשטות. רק תמימות. זרוק את השכל."

ומתנהגים באמת קצת בלי...

צריך להתנהג ביישוב הדעת, בחוכמה ובתבונה במציאות החיים

אבל בעבודת ה', בעבודה ממש, צריך להרפות מהשכל.

 

קצת יותר בהרחבה לגבי התמימות-

אפשר להשיג קצת בעבודת ה'. והחוכמה היא לקחת את ההשגה ולהחביא אותה. ולהמשיך בעבודה כאילו אין שום השגה ומתחילים מאפס. 

ורק בפעמים שצריך להשתמש בה, להוציא אותה ולהשתמש בה.

מה השכל מונע בעבודת ה'?advfb

אשמח לחידוד

קצת מורכב לי להסביר משום מהלב אוהב
אממ יש המון דברים ביהדות שמאוד קשה לתפוס בשכל אם בכלל אפשר. ויש המון דברים במציאות שקשה להכיל בשכל. וכשיש התנגשות בין הדברים אז האמונה יכולה להפגם ושם השכל יכול להיות מונע.
אנסה לפרוש את זהadvfb

התורה היא א-להית ולכן היא מעל הטבע ואין אפשרות להבין אותה. אם היה אפשרות להבין אותה או שאנחנו היינו צריכים להיות מלאכים או שהיא הייתה צריכה להיות ממקור אנושי, חלילה.

לכן, גם שעוסקים בטעמי מצוות לדוגמא, לוקחים תמיד הכל בערבון מוגבל ומודעים לזה שיש הרבה מעל הבנתנו.

 

המחוייבות כלפי עשיית המצוות היא לא תלוייה בהבנתם ולכן בעניין הזה לסברות השכליות יש מקום מאוד מסויים.

בנוגע לתפיסת עולם משוכללת כלפי התורה ועשיית מצוות באופן כללי - כאן לשכל יש חלק פעיל גם ויש עוד גורמים שמעורבים כמובן. לגבי התפיסות הכלליות של בנאדם כלפי התורה וכולי השכל צריך לשכלל את האמונה והגביר אותה, אדרבה.

 

 

כן אבל זה בשכל ;)לב אוהב
בפועל אפשר להכנס לכל מיני מקומות באמונה לא פשוטים על אף הידיעה הזאת
חלק מהחשיבה השכליתadvfb

היא היכן ראוי להכניס מחשבות אנושיות ולהיכן לא

זה שיכלי לגמרי.

 

אילו מקומות לא פשוטים?

מורכב לי לדון על המקומות האלו שאפשר להכנס בהםלב אוהב

לספקות באמונה.

בעיניי זה יכול לגעת בכולם בשלב מסוים בחיים

וצריך לדעת איך לצאת מהמקום הזה... 

 

יש מצוות שהן לגמרי בשכלחופשיה לנפשי
שטיפת ידיים אחרי שירותים למשל
ההלכה לא מחייבת נטילת ידיים בגלל הגיינה בלבדadvfb

נוטלים ידיים על אכילת לחם בגלל תקנה שקשורה לטהרה של הכהנים לאכילת תרומה.

נוטלים ידיים בבוקר כדי להעביר 'רוח רעה' (לא כל כך מבין במה מדובר).

לכן דיברתי על אחרי שירותים ולא על לפני אוכל או בבוקר🙃חופשיה לנפשי
זה באמת כחלק מהעניינים שהם כלולים תחת הכותרת שלadvfbאחרונה

'הלכות דרך ארץ' ובאמת דיברתי יותר על השאר ותודה על החידוד.

רק רוצה להאירחתולה ג'ינג'ית

אותו ר' נחמן שדיבר על עבודת ה' בפשיטות ותמימות

אמר גם: "כי איש הישראלי צריך תמיד להסתכל בהשכל של כל דבר, ולקשר עצמו אל החכמה והשכל שיש בכל דבר, כדי שיאיר לו השכל שיש בכל דבר, להתקרב להשם יתברך על ידי אותו הדבר. כי השכל הוא אור גדול ומאיר לו בכל דרכיו, כמו שכתוב (קהלת ח א): "חכמת אדם תאיר פניו"

(אני חושבת שזו תורה א' בלקוטי מוהר"ן)

יפה.. לא חשבתי על זה ולא זכרתי את זה גם.לב אוהב
איכשהו עדיין.. יש רגעים, ולכן כתבתי "בעבודה ממש" ששם צריך לשים את השכל רגע בצד...
אשרייך מה אני אגיד לך...חתולה ג'ינג'ית

נראה לי לא התחלתי להבין קצה קצה של מהי עבודת ה'.

יש בלבול בין המוח לשכל, בהבנה השטחית שלנו בדברי רבי נחמןפלונפון מירוסלב
יש שכל ויש שכל
יש פורום עבודת ד'. מוזמנת להחיות אותו.אריאל יוסף

לא צריך להקים עוד פורום נוסף על המאות שכבר קיימים כאן.

פורום למען שמו באהבה

אמת ויציבשפרינצא ונשמה
נכון... מחכה לתשובה של משהלב אוהב
צריך להחליף מנהלים וגם כמדומני לשנות את השם של הפורום
@משה
...כבר לא ישיבישער

כשתכתבת שהשכל והרוח יכולים להיות מניע לעבודת השם,

בהתחלה הבנתי שזה מלשון מנוע (כמו מנוע של רכב), כלומר הם מקדמים.

רק אח"כ הבנתי שהתכוונת למונעים, מלשון מניעות. 

 

מעניין שאותו מילה מתפרשת לשני הכיוונים..

מגניב חח לא שמתי לב לזה אפילולב אוהב
ואחרי מה שחתולה גינגית כתבה זה בכלל מתחבר...
יצא לי לחוות את זההפי
"אבל בעבודת ה', בעבודה ממש, צריך להרפות מהשכל"
את האמת זה היה סופר קשה , הייתי צריכה ממש לזרוק הכל ואת כל המחשבות ולהישען עליו זה היה כל-כך קשה.
אבל זאת היה הפעם הראשונה שפשוט זרקתי הכל ואמרתי מעכשיו שלך לגמרי אני גמרתי עם השכל.
את האמת אני לא מאחלת למישהו להגיע לרגש הזה , בנסיון אלא מתוך חשיבה קודמת. כנראה הייתי עסוקה כל כולי רק בשכל ואז זה בא די בסופריירז.
מדהים... וזה באמת חוויה ממש לא קלה...לב אוהב
חחח קצת חוויה נוראיתהפי
אני די מסכים. השכל הוא בעיקר כלי ללימוד תורה וחשבון הנפשחסדי הים
וההכנה אבל כשעושים מצוות אתה בד"כ סומך על מה שקדם ונותן לשכל ולרוחניות להתבטא במעשים, בלי שאתה חושב עליהם בצורה מכוונת.
נראה לי הפירוש הכי מקורי שקראתי עד כהחתולה ג'ינג'ית

לעניין הפשיטות והתמימות של ר' נחמן.

יישר כח!

יפהמישהו איתי
רש"ז אוירבך אמר שבתקיעת שופר הוא פשוט מכוון לקיים מצוה, לשמוע שופר.
הכנות וטעמים זה לפני.

גם בחבד אומרים שעיקר ההכנה היא לפני המצוה, במצוה עצמה צריך פשוט לעשות, והתוצאות (ההשגות, האורות) מגיעות אחכ ממילא..
למי השגות ואורות מגיעות ממילא אחר כך?פלונפון מירוסלב
כשעושים מצווה מתוך ביטול, דיינו.
אבל מצוות אנשים מלומדה היא פוגמת.
וגם מתוך ביטול, צריך הכלים הנמוכים יותר יהיו מתוקנים כדי שיהיה לאור על מה לשרות.

אחרת יש שבירת כלים, זליגה לצד השני ובגדול "נעשית לו סם המוות". הדרגה, היא מילת המפתח.
יפה.. אהבתילב אוהב
--- ---רב שמואל
גם כשאתה לומד, אין משמעות ללימוד, אם לא התחלת אותו מ"מצווה" של אמונה - חובה להאמין בלימוד - להתייחס אליו ברצינות, ומתוך כך ללמוד, וגם לקיים. בזמן שאתה מקיים - אין משמעות לקיום - אם אתה לא מקיים מתוך הבנה של "מה צריך לקיים".

כתוב בגמרא (מסכת סוטה כא-כב), הגמרא מונה כמה סוגים של 'פרושים', שהגמרא מגדירה אותם כסוג של 'חסיד שוטה'. הגמרא כותבת שניים מהם 'פרוש מאהבה, פרוש מיראה'. ואז הגמרא אומרת - אמורא אחד אמר לזה שלימד את הברייתא אל תגרוס בברייתא 'פרוש מאהבה פרוש מיראה',והוא אמר לו את הסיבה למה לא לגרוס? כי יש מימרא 'לעולם יעסוק אדם בתורה ובמצוות ואפילו שלא לשמה, שמתוך שלא לשמה בא לשמה'. לפני זה, הגמרא גם מביאה פסוק, ודורשת אותו על הילל ושבנא, והגמרא מדגישה - שזה לא דומה למקרים אחרים, כמו המקרים של שמעון אחי עזריה, שזה המקרה הידוע שמסבירים בדרך כלל. שהגמרא אומרת, 'אם יתן איש את כל הון ביתו באהבה, בוז יבוזו לו'. - שניצל הלך ללמוד, ושבנא הלך לסחורה. ובסוף, כשהילל הצליח בלימוד - שבנא אמר לו: בוא נעשה שותפות על הזכויות לעולם הבא. וחז"ל אומרים, זה 'בוז יבוזו לו'. והגמרא מבדילה בין זה למקרים האחרים. כלומר, 'פרוש מאהבה' או 'פרוש מיראה' - זה טוב אם זה נעשה לכתחילה, מתוך רצון. לא שאחרי שאתה רואה משהו אתה גם אומר: טוב, גם אני רוצה. והגמרא אומרת, גם לפני, שאם דואג ואחיתופל היו דורשים את הפסוק הזה נכון - או פסוקים אחרים, שהם אומרים אותו דבר - הם לא היו רודפים אחרי דויד. כי הם חשבו, שברגע שאדם יש לו 'הרגש', יש לו איזה תפיסה של טעמי המצוות. והוא עושה את זה יחד עם מה שהוא מרגיש, ולא רק מתוך 'ידיעה' - הם חשבו שזה נחשב 'פרוש מאהבה פרוש מיראה' במובן השלילי - הוא עושה את זה, כי המצוות נותנות הרגשה של דבר חשוב, אמיתי, נכון. האם יש לו הוכחה? האם הוא בנה מערכת של הוכחות הלכתיות לפני שהוא החליט על פעולה כזו או אחרת? אז הם אמרו שזה לא בסדר. והגמרא אומרת - דואג ואחיתופל לא ידעו - ש'עבירה מכבה מצווה, ואין עבירה מכבה תורה' - מי שעושה את המצוות מתוך לימוד - זה לא נקרא 'פרוש מאהבה פרוש מיראה' - גם אם יש לו 'הרגש' אישי, בצורה של הלימוד. הדבר הפסול זה רק כמו 'חסיד שוטה'. מה זה הדוגמא של חסיד שוטה? הגמרא נותנת דוגמא ספיציפית - אישה טובעת בנהר, והחסיד שוטה אומר: 'אנוס ולא אראנה'. אני אברח כדי לא לראות אותה. זה לכאורה לא מובן - מה החסיד השוטה הזה חשב, ומה הוא לא הבין, או למה בכלל הוא 'דמוי' חסיד? אבל יש, רואים, בדינים של כוהן - אסור לו להיטמא לאף מת. לעומת זאת, לשבעת הקרובים - יש לו חובה להיטמא. אבל יש עוד דוגמא אחת שיש לו חובה להיטמא - למת מצווה. מת מצווה - ההגדרה שלו 'כל שצועק ואין קולו נשמע'. זה, בעצם, הדבר היחיד של חסידות שהוא חובה. - כלומר, חסיד שוטה, זה אדם, שחושב, שאם הוא עסוק בחסידות - והוא הרי למד כל מיני דבר כזה ודבר כזה. ולא בטוח שהוא יודע לשמור על טהרה גמורה במצב כזה או אחר של קיום חובותיו. ולא בטוח בכלל שהוא בדק איך עושים את זה לפי כל כללי ופרטי ההלכות, ואולי הוא יפגום בטהרה. חז"ל לא רק אומרים, שצריך להיזהר בפיקוח נפש - זה ודאי. אבל חז"ל אומרים גם, שכמו שאמר הגר"א 'לא צריך ללכת לחפש מצוות בשוק', אבל אם אתה חושב שכשיש משהו לקיים, מבחינתך זה 'מצוות בשוק', עד שתגמור לדעתך את כל התורה כולה - אז זו טעות, וזה כבר בבחינת 'יבמה לשוק - מי התירה?'
------רב שמואל
דואג ואחיתופל חשבו, ש'טעמי המצוות' זו התורה בעצמה, ו'עבירה' מכבה את 'טעמי המצוות' וכל המצוות הבאות מחמתן, כי הרי המצווה היה בה טעם, ו'עבירה' - מבטלת מצווה. אבל זה נכון רק לגבי המצווה - לא לגבי הלימוד שמאחוריה - אם הטעם היה 'אנושי' - כלומר הוא החליט כך או אחרת, ואחר כך החליט על דבר שהיה עבירה - אפשר לטעון - שהוא ביטל את המצווה על ידי עבירה. והטעם - היה אישי שלו, המחשבות שלו. אבל כאשר הטעם הוא 'אמוני' - אז גם אם יש את ה'הרגש' שלו, שנעשה על ידי הלימוד - זה לא בטל, כיוון שזה תלוי בשורשו באמונה, שהיא מעל המצווה או עבירה. אם עיקר התורה הייתה ב'טעמי המצוות' - אז זה היה שאלה. אבל עיקר התורה זה לא בטעמים - הטעמים זה רק צורת חשיבה אישית. עיקר התורה זה בעצם האמונה - לדעת את החובה, ואת החובה האמונית שיוצרת 'משמעות' המשמעות היא לא טעם ספיציפי - אלא המשמעות היא טעם אמוני. ההסבר הספיציפי, רק נותן 'הרגש'
מה קדם לשכל ולורחניות?פלונפון מירוסלב
נראה לי שחסר פה חלק בפאזל
אמת. בטוהר הלב..ארצ'יבלד


מממחופשיה לנפשי
אני לא חושבת שזה לזרוק את השכל כמו ההבנה שלא להכל יש הסבר שיתיישב לנו על השכל(זאת לא הזמנה לדיון אבל בחירה חופשית והכל צפוי והרשות נתונה למשל) או הסבר בכלל(פרה אדומה)
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי היםאחרונה
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולדאחרונה
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

אולי יעניין אותך