| ב"ה צג הטלפון הסלולארי של תמי גבעון הבהב שוב ושוב. תמי, תלמידת מכללת קי בבאר-שבע לקראת תואר שני, הייתה באמצע שיעור. היא לא זיהתה את המספר ולכן ביכרה להתעלם מההבהובים. אולם המטלפן האלמוני לא חדל ותמי החליטה 'להיכנע'. "שלום", שמעה קול לא מוכר, "את אימא של רומי?". "כן", התגנבה משום מה חרדה לקולה של תמי. תחושה לא נעימה עלתה בגווה. רומי נמצאת כעת בטיול בצ'ילה. האם קרה לה משהו? נדרכו חושיה האימהיים. הדובר היה איש משרד החוץ. מסתבר שקבוצת המטיילים עליה נמנתה רומי עלתה בטעות על שכבת שלג דקיקה שהסתירה תחתיה בור, השכבה קרסה וכעת הם כולם לכודים בפנים. המידע הגיע מאחת המטיילות שהצליחה לדווח על כך לאימה ממעמקי הבור, בזכות שארית הסוללה בטלפון הנייד שברשותה. לאחר ההלם הראשוני, הבינה תמי כי אם היא רוצה להועיל לבתה עליה להתעשת ולפעול במהירות. במסעות מסוג כזה אוהבים המטיילים להצטייד בכמות מינימום של מזון שתתאים בדיוק לזמן המתוכנן, כדי לא לסבול מעודף משקל. עוד מעט בוודאי ייגמר המזון, ואז... תמי קטעה את חוט מחשבתה. היא ממש לא רצתה להמשיך לטוות אותו. אחד מילדיה מיהר להפיץ את הידיעה על ההיעדרות בכל הרשתות החברתיות באינטרנט. "מי שנמצא באזור ויכול להירתם לחיפושי המצילים, או מי שיכול לעזור בכל דרך שהיא, אנא צרו עימנו קשר", וכאן הופיעו מספרי הטלפון וכתובות הדואר האלקטרוני של המשפחה. העם היהודי הוכיח אחווה נפלאה. משפחת גבעון הוצפה במכתבים אלקטרוניים ובטלפונים מאנשים שלא הכירו, שביקשו כולם להציע עזרה. בחפ"ק המאולתר שהוקם בביתם, ישב אחד מבני הדודים רכון על הטלפון וצלצל לכל בתי ההארחה בצ'ילה באזור בו טיילה רומי. הכתובת האחרונה הייתה בית הארחה שנמצא לא הרחק משמורת טבע גדולה. בעלי המקום סיפרו על קבוצה ישראלית שהשאירה חפצים בחדר ששכרו, ויצאה לטיול שאמור להימשך שלושה ימים. בינתיים, בכל אותם ימים נותרה תמי בבית. היא לא הייתה מסוגלת ללכת לעבודה. אחת מחברותיה לעבודה חפצה להיטיב עימה והציעה עזרה מכיוון שונה לגמרי. אותה חברה חסידת חב"ד, והיא ביקשה מתלמידי ישיבת חב"ד בבאר שבע להתפלל לשלומה של רומי. היא גם כתבה על כך לרבי מליובאוויטש מלך המשיח וביקשה ברכה כי עוד באותו יום תימצא רומי. את מכתבה הכניסה לתוך כרך 'איגרות קודש'. 'איגרות קודש' הוא שמה של סדרה בת עשרות כרכים בהם אצורות אלפי איגרות של הרבי במגוון נושאים. בזמנו כתב הרבי, כי בזמנים בהם אי אפשר לקבל מצדיק מענה שגרתי, ניתן לבקש ולקבל ממנו ברכה על ידי הנחת מכתב בתוך אחד מספריו. משום כך נוהגים כיום חסידים לפנות אל הרבי על ידי הנחת מכתבם בצורה מזדמנת בין דפיו של אחד מכרכי האיגרות, ופעמים רבות גם מוצאים באורח פלא התייחסות למכתבם בשני העמודים החופפים על מכתבם. כאשר פתחה אותה חברה את הספר בעמודים שחפפו על מכתבה, מצאה איגרת שהתייחסה ליום בשבוע ולתאריך של אותו יום ממש – יום שלישי י"ט בכסלו! וכך נכתב שם (כרך כב עמוד רצז): מאשר הנני קבלת המכתב... במלאת שבעת ימים מיום י"ט כסלו יש להעיר: קביעות שנה זו – בנוגע ליום בשורה הוא יום י"ט כסלו (ביום זה נגאל אדמו"ר הזקן, רבי שניאור זלמן מלאדי, מהמאסר בידי הרוסים)... מיוחדת בזה שהוא יום שהוכפל בו כי טוב (ביום שלישי למעשה בראשית מופיע בתורה פעמיים צמד המילים 'כי טוב')... וכלשונו (של אדמו"ר הזקן עצמו) במכתבו מבשר גאולתו: יום אשר עשה ה' לנו יום י"ט כסלו יום ג' שהוכפל בו כי טוב... כמה עניינים בכפילת הטוב – מתחיל ממאמר חז"ל 'טוב לשמים וטוב לבריות'... התשובה ההולמת הדהימה וריגשה מאד את תמי. בכל מאודה קיוותה לראות במהרה בהתגשמות הטוב הכפול שהוזכר באיגרת. בתוך שעות ספורות זה אכן קרה. מסוק שסרק אחרי האובדים איתרם סוף סוף ומצאם כולם בריאים ושלמים! במכתב אלקטרוני ששלחה לאחר מכן רומי, התגלה לתמי כי בתה כלל לא הייתה בבור... אל הבור נפלו רק אותם חברים בקבוצה שחפצו במסלול הקשה והמאתגר. רומי הייתה עם עוד חברה במסלול אחר והן סיכמו עם האחרים על נקודת מפגש. אלא שמזג האוויר הקשה, במיוחד השלג, מנע מהן לזהות את הנקודה המדויקת ולכן הן הלכו לאיבוד. בדיעבד שמעו כי גם אם היו מגיעות אל הנקודה – לא היו מוצאות שם אף אחד... שלושה ימים הן הסתובבו מבלי לדעת להיכן בדיוק מובילות אותן רגליהן. כאשר ראו מעליהן מסוק – שכפי שהתברר, היה זה באותו יום שהתקבלה ברכת הרבי – הן התבדחו כי אולי הוא נשלח להציל אותן. רק לאחר שהמסוק נחת והטייס שאל האם רומי גבעון היא אחת משתיהן, פרצה רומי בבכי משחרר... (הסיפור מתפרסם היום בעלון "הגאולה מעניין ועכשווי") |
פעמיים 'כי טוב' - סיפור לשבתמשיח נאו
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע
שלום וברכה,
מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.
מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.
ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il
תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
לא זה ולא זהתות"ח!
הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.
אממתמימלה..?
אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...
אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?
נכון, את צודקתתות"ח!
חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.
נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.
תודהתמימלה..?
בשמחהתות"ח!
אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)
איפשהו באמצעפונקציה
יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)
שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.
אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.
באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.
רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה
לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.
אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.
התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.
לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).
ממ מענייןתמימלה..?אחרונה
תודה
מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda
היי,
במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.
תודה!
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע
שלום וברכה,
מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.
מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.
ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il
תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai
תקציר:
האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -
"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.
דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".
הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇
לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.
https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267
מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".
הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.
נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.
נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.
הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.
אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו
"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".
מבקשת עזרה במזוןiskabelka1
שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .
עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .
כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !
לילד אין אבא - לכן אין מזונות . נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏
תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai
המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.
75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.
כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.
מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.
ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.
אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.
אולי יש פה מסר מן השמים:
וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).
לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.
כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.
סימוכין:
הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."
האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד
שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.
זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).
והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:
"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".
זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה
ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.
אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.
מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.
מחפש ספר בנרותיונה ב
אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב
גם יד שניה
מישהו יודע היכן ניתן להשיג?