*ביהמ"ד הווירטואלי פתוח!*סוזנה ושות'

אז אני ו@חי תורה דיברנו, וב"ה היום אנחנו מתחילים את בית המדרש הווירטואלי! 

איך זה יעבוד: אנחנו נעלה לכאן דף מקורות, ובע"ה לאחר הלימוד נפתח כאן דיון בנושא.מתפלפל

והנושא הפעם: עזות דקדושה!

דף המקורות: דף מקורות עזות דקדושה.docx

קרדיט: @חי תורה.

בהצלחה!

יש, בהצלחה !נפש חיה.
הדף לא נפתח לי... למה?
מצורף כPDF בהצלחה, שאלות וכו' אפשר לפנות אלי.חי תורה
תודה רבה !נפש חיה.
וואו! איזה יופי!שפרינצא בוזגלו

התחלתי לקרוא (ללמוד), מחכה לדיון...



זה בית מדרש שיוויוני?

לא נקרא לזה ככה, אבל כרגע סוג של..סוזנה ושות'

אנחנו פשוט נראה בחודש הקרוב אם העסק עובד ככה, ואם לא- מישהי תיאלץ להקים את המדרשה הווירטואלית לבנות..

פשוט נשתדל להביא סוגיות שמתאימות לכולם ולא חידושי רב חיים.חי תורה


אם המקורות ברורים ומובנים נוכל לתרום הרבה לשיחשפרינצא בוזגלו


מאמינים בכן ;)חי תורה


עובד עובדתולעת ספריםם


מתי מתחילים?פלונטר19


בכל רגע שבו מישהו יזרוק שאלה/הגיג על המקורות הנ"ל.סוזנה ושות'


איזה רעיון מהמם!תולעת ספריםם


בקשר לקטע השלישי,תולעת ספריםם

"אך המידה הזאת משובחת מאוד בעזות התורה והעבודה, להעז פניו נגד הרשעים ולהקשות עורף כנגדם, שלא לשמוע לעצתם ושלא להודות על שקריהם ותועבותיהם ושלא להחניף להם. וצריך להעז פניו אף בקיום המצוות, אף אם ישחקו בו בני-אדם. וצריך להעז פניו נגד רבותיו לשאול מה שאינו יודע, ולא יתבייש בזה (עיין אבות פ"ג מ"ה). וצריך להעז פניו להוכיח בני-אדם לגלות להם חטאתיהם."

נכון שיש מצווה בתורה, של הוכח תוכח את עמיתך, אבל יש גבול.  אני לא אלך לכל בנאדם שהולך ברחוב בלי כיפה ואגיד לו שהוא עושה עברה... מה דעתכם?

לכן הבאנו את הרב זצ"ל בסוף.חי תורה


ה"אורחות צדיקים" לא התכוון לזה..סוזנה ושות'

מבלי להעמיק בדיון על מצוות תוכחה [או שכן נעמיק בו?], הוא מזכיר שני דברים: 1) עזות נגד הרשעים, 2) תוכחה. מול הרשעים להכעיס- וודאי שיש להוקיע אותם ולא להחניף להם. לגבי סתם "עמיתך"- כמובן שיש להוכיח ע"פ דיני תוכחה, שבגדול מטרתם שהתוכחה אכן תישמע ולא סתם תציק..

דווקא המשנה ברורה אומר שלא להוכיח חוטאים ופורקי עולשפרינצא בוזגלו


בשביל זה יש את הלכות תוכחהשפרינצא בוזגלו

שכוללות את 'מצווה על אדם שלא לומר דבר שאינו נשמע'
מה גם שהוכך תוכח את עמיתך נאמר על עמיתים, והמשנה ברורה אמר ששדם שאינו שומר תומ"צ אינו נכלל בגדר עמית ואסור לך להוכיחו.

ואם יש לי דודים לא שומרי תורה ומצוות? כמובן שאני לאתולעת ספריםם

מוכיחה אותם אבל אולי יש אנשים שכן? הם עדיין עמיתים שלי

החפץ חיים הגדיר מהם עמיתים, לי אין איך לערער על הגדרתושפרינצא בוזגלו


אם את יכולה אשמח שתשלחי את הקטע המדויק שבו הוא כותב את זהתולעת ספריםם


ביאור הלכה סי' תרח ד"ה אבל אםשפרינצא בוזגלו


ברור שאין לך איך לערער, אבל יש עוד הרבה פוסקים וכל אחד פוסקתולעת ספריםם

אחרת. אין פסיקה ברורה

מצטרף לבקשה לשלוח את המקור גופא..סוזנה ושות'


שלחתי למעלהשפרינצא בוזגלו


יכולה ממש להעתיק את המקור?תולעת ספריםם


אבל הוא נותן שם דוגמאות הרבה יותרתולעת ספריםם

קיצוניות מאשר לכבות את האור!

תסתכלי בשני..סוזנה ושות'


והוא מדבר על הנ"ל כי הח"ח הגיע לזה בהקשר של מה מותר לספר..סוזנה ושות'


אה עכשיו יותר מובןתולעת ספריםם


לכאורה שם התוכחה לא תתקבל..סוזנה ושות'

מצרף כאן את ההלכות ברמב"ם הנוגעות בתוכחה: 

רמב"ם, הלכות דעות פרק ו

הלכה ז

הרואה חבירו שחטא או שהלך בדרך לא טובה מצוה להחזירו למוטב ולהודיעו שהוא חוטא על עצמו במעשיו הרעים שנאמר הוכח תוכיח את עמיתך המוכיח את חבירו בין בדברים שבינו לבינו בין בדברים שבינו לבין המקום צריך להוכיחו בינו לבין עצמו וידבר לו בנחת ובלשון רכה ויודיעו שאינו אומר לו אלא לטובתו להביאו לחיי העולם הבא אם קיבל ממנו מוטב ואם לאו יוכיחנו פעם שניה ושלישית וכן תמיד חייב אדם להוכיחו עד שיכהו החוטא ויאמר לו איני שומע וכל שאפשר בידו למחות ואינו מוחה הוא נתפש בעון אלו כיון שאפשר לו למחות בהם.

הלכה ח

המוכיח את חבירו תחלה לא ידבר לו קשות עד שיכלימנו שנאמר ולא תשא עליו חטא כך אמרו חכמים יכול אתה מוכיחו ופניו משתנות ת"ל ולא תשא עליו חטא מכאן שאסור לאדם להכלים את ישראל וכל שכן ברבים אף על פי שהמכלים את חבירו אינו לוקה עליו עון גדול הוא כך אמרו חכמים המלבין פני חבירו ברבים אין לו חלק לעולם הבא לפיכך צריך אדם להזהר שלא לבייש חבירו ברבים בין קטן בין גדול ולא יקרא לו בשם שהוא בוש ממנו ולא יספר לפניו דבר שהוא בוש ממנו במה דברים אמורים בדברים שבין אדם לחבירו אבל בדברי שמים אם לא חזר בו בסתר מכלימין אותו ברבים ומפרסמים חטאו ומחרפים אותו בפניו ומבזין ומקללין אותו עד שיחזור למוטב כמו שעשו כל הנביאים בישראל.

הלכה ט

מי שחטא עליו חבירו ולא רצה להוכיחו ולא לדבר לו כלום מפני שהיה החוטא הדיוט ביותר או שהיתה דעתו משובשת ומחל לו בלבו ולא שטמו ולא הוכיחו הרי זו מדת חסידות לא הקפידה תורה אלא על המשטמה.

אז ככה שאלה, מה הייתם עושיםחי תורה

לו הייתם רואים את החבר\ה שלכם מדליק\ה אור בשבת?

 

אבל זה שונה כי יש הבדל בין להעיר ובין להעיז פנים. ובכלל,תולעת ספריםם

דרך ארץ קדמה לתורה. עדיף לא לפגוע באנשים מאשר לא לחלל שבת. לא ככה?

טוב, התשובה היא [כרגיל] "תלוי"..סוזנה ושות'

אם הוא הדליק בטעות, פעם אחת- אין שום עניין להעיר לו.

אם הדליק הרבה פעמים בטעות- יש מקום להעיר לו בעדינות.. וכאן נכנסות הלכות תוכחה לתמונה.

 

אני הרבה פעמים נשענתי על הקיר ובטעות נכבה האור... גם ככה זהתולעת ספריםם

מפדח. לא היתי רוצה שיעירו לי על משהו שבכלל לא התכוונתי לעשות...

אם לא עשית בכוונה למה שיעירו לך? כולנו אנשים והגיוני לשגוג..שפרינצא בוזגלו


הוא אמר (מצטטת)אם הדליק הרבה פעמים בטעות- יש מקום להעיר לותולעת ספריםם


נכון.. האמירה היא שאם רואים שזה קורה הרבה אז צריך להעירסוזנה ושות'

כי פעם ב.. זה בד"כ קורה ומתחרטים על זה במקום.

כשבנאדם שיודע שאני שומרת שבת מדליק ומכבה אור בכוונהשפרינצא בוזגלו

סימן שהוא מתריס/מציק.
וכשמישהו מתריס ולא מכבד גם התוכחה לא תעזור ואולי אף תזיק.
אני לא אוכיח. אני אלך לחדר אחר בשביל לא לראות חילול שבת.

אם זה *חבר*- אז יש מקום להוכיח בעדינות.. בזהירות הנדרשתסוזנה ושות'


לדעתי לא תמיד. אני לא פוסקת הלכה של כל אחד ולא אעיר לכל אחדתולעת ספריםם

שמחלל שבת...

את מעירה לו כי גם לך יש אחריות.פלונטר19

יש הרבה פעמים מקרים שאנשים לא יודעים כול מיני הלכות ואם אני לא יוכיח הם ימשיכו לחטוא בשוגג וזה בסוף עלייך כי כול ישראל ערבים זה לזה. בנוסף לזה שאת אמורה להרגיש סוג של קנאות לה' שאנשים חוטאים כנגד רצון ה' יתברך.

לא. חברה לא תעשה לי בדווקא ותכבה לי את האור מול העיניים.שפרינצא בוזגלו

היא תכבד שלא נעים לי לראות חילולי שבת.
ואם היא לא תכבד זו כנראה התרסה.
אא"כ זה צורך שלה, ואז אני אגיד בעדינות שזה לא מכבד אותי ואת ה', ואז אם היא תמשיך אני את שלי עשיתי...

אולי היא שכחה שהיא לידך או משו..סוזנה ושות'


אם היא מעירה בעדינות והיא ממשיכה אז זו התרסה ואין מקום להעירתולעת ספריםם


נראה לי שכמעט תמיד יש מקום להעיר.פלונטר19

לדוגמה מישהי שמה מוזיקה על עצמה גבוהה עכשיו את מעירה לה פעם פעמיים והיא לא מקשיבה ואת רואה שהיא עושה לך דווקא. את תפסיקי להעיר? 1. תלוי עד כמה הרעש מפריע לך 2. תלוי עד כמה התגובה שלה מוגזמת.

 

 אז ככה גם כאן זה תלוי עד כמה החילול שבת מפריע לך. וזה אמור להפריע לך כי כול ישראל ערבים זה לזה וגם משום קנאות לה. וזה תלוי עד כמה התגובה של הבת תקינה. לפי הרמב"ם זה עד שיכהו.

אז אני אעיר. אם זה בדווקא אז ממש לא. פשוט אתרחק.שפרינצא בוזגלו


אז נראה לי בגדול אנחנו מסכימות... חוץ מהקטע של מי נחשב עמית.תולעת ספריםם


וואוו זה כל-כך יפה לראות את הדיון פה...נפש חיה.
נכון ממש! זה רעיון פשוט מדהים שבמקום להתווכח על נושאים אחריםתולעת ספריםם

אנחנו מתווכחים על תורה!

חח נכון למה לריב כל הזמןבנות ‍לא לריבב
אשרינו ישראל סוזנה ושות'


העסק נטה יותר לכיוון של מצוות תוכחה.. אבל לגבי הדף עצמו:סוזנה ושות'

מידת העזות: מתי צריך להשתמש? ומול מי?

כשאני רוצה להיכנס לרב ואני מתביישת אני נזכרת ב'הווי עז כנמר'שפרינצא בוזגלו

ונכנסת...
זה עוזר לי להבין שאולי אני מתביישת, אבל בשביל להתקרב לה' אני צריכה להיות עזה, ולהיות עזה זה קשה כי אני יוצאת מאזור הנוחות שלי.

אשרייך! לנו אין את הניסיון הזה..סוזנה ושות'

אם כי יש לנו [כמו לכולם] את "יתגבר כארי" וכו'..

 

לא הבנתי... את מתביישת לפנות לרב ובכל זאת נכנסת?תולעת ספריםם


כן. אין לי רב נגיש (כמו באולפנה נניח)שפרינצא בוזגלו

אז אני צריכה ליזום וזה מפדח.

כל הכבוד לך שלמרות המבוכה את שואלת! לא מובן מאליותולעת ספריםם


בקטע השלישיפלונטר19

"וצריך להעז פניו אף בקיום המצוות, אף אם ישחקו בו בני-אדם"

איך אתה עושים את זה? מה מחזק אותכם?

מחזק אותי להאמין בעצמי ובדרך שלי, ולדעת שיש דברים שאניתולעת ספריםם

לא מתפשרת עליהם

אשרייך!פלונטר19


מקפיצהנפש חיה.
מקפיצה גםתולעת ספריםם


מקפיץ גםמחליף הניקים
כדורגל
אני לא יודע אם יש עניין להקפיץ..סוזנה ושות'

בגדול הדיון נסגר.. אבל למי שירצה, בפעמים הבאות של ביהמ"ד אביא גם את הקישור לזה שלפניו בלי נדר.

אגב, הפעם הבאה שאני אשלח תהיה ביום ראשון ב-18:00 בע"ה. נתראה!

עוד שעה?פלונטר19


עקב אילוצים, זה יקרה כנראה מחר.. עמכם הסליחהסוזנה ושות'

פשוט רק חזרתי מהסמינריון ועוד לא הספקתי להכין מקורות..

יאללה מחכים כבר תולעת ספריםם


בע"ה בששסוזנה ושות'אחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך