הנחית הורים + המלצה למנחת הורים תותחיתקמה ש.
בס״ד

יקרות, אשמח שתסבירו לי מניסיונכן איך הולך כל העניין הזה של הנחיית הורים. אשמח *לכל* מידע העולה על רוחכן בנושא.

וספציפית יותר - אני מחפשת המלצות למנחת הורים. קשה לי להגדיר לכן איזו גישה או איזה סגנון כי אני בעצמי קצת אבודה וכבר לא יודעת לאיזה כיוון לפנות ומה באמת מתאים לנו (סגנון לייף סנטר? סגנון שפר? וכו׳). פעם חשבתי שאני יודעת לאן אני נמשכת, היום אני ממש בערפל. כן חשוב לי ממש משהי מאירת פנים ונעימה ממש, מקשיבה ומכבדת ממש, ובאופן כללי משהי שמעצימה את מי שהיא עובדת איתם. יש מצב שבעלי יצטרף כך שיש עדיפות מסוימת למי שאין לה בעיה לעבוד גם מול אבות.

ובהזדמנות זאת - לקחתי כמה ימים ללא פורום. יש כמה תגובות שאני רוצה להגיב למי שענתה לשרשורים קודמים שפתחתי, מקווה שאגיע לזה בקרוב בע״ה 🤍





מוסיפה שאני לא בטוחה עד כמה אהיה בפורום בימים הקרובים. אבל בלי נדר אקרא את כל התשובות לגבי הנחיית ההורים ואגיב לכן ברגע שאוכל.
עוקבתמאמאיה
אני אוהבת את הגישה של "בדרך הלב"מכחול
תודה! ❤ אסתכל בל''נ.קמה ש.

בס''ד

 

ומעניין אותי לדעת - האם יש לך ניסיון עם הנחיות ההורים שלהם באופן אישי? (אפשר גם בפרטי)

תודה!

סליחה על העיכוב בתשובהמכחול
רציתי לענות לך במסר אישי, ומשום מה זה לא עבד, אז חיכיתי להזדמנות אחרת. אבל זה עדיין לא עובד לי, אז אני כותבת פה.

הלכתי להדרכת הורים של "בדרך הלב" לפני כמה שנים, והתרשמתי מאוד.
מצד שני, זה היה כשהגדולה שלי הייתה בת פחות משנה, אז זה לא היה לשימוש מיידי, ואני לא יודעת כמה מזה אני מיישמת עכשיו. בטח לא את כל השיטה בצורה מסודרת, אבל בהחלט יש נקודות שלקחתי משם.
דוגמאות -
* לזכור שהילד לא עושה נגדנו, אלא בשבילו.
* לא לפחד מנקודת חוסר התועלת.
* לנסות לבקש ולא לדרוש (להפריד בצורה ברורה בין בקשה לדרישה)
* לנסות לכבד את הרצונות של הילדים (גם אם לא להענות להם)
ועוד ועוד
אולי כדאי קודםggg

לנסות קורס הנחיית הורים? לפני שפונים למישהי באופן פרטי שאז זה עולה הרבה יותר?

נסי לחפש סרטונים של זיוה מאיר/ 'אמא מאיר'. אשה חכמה ומנוסה ויש לה קורס אינטרנטי.

יש את גלית גלבוע, גם תוכלי לבדוק אם את מתחברת בסרטונים ביוטיוב/ פייסבוק.

לא ממש הדרכה הורים אבל יש הרבה שיעורים בנושא חינוך, אישית אוהבת לשמוע/לקרוא את ד''ר מיכאל אבולפיה.

לאדלר ושפר אני פחות מתחברת. אבל יש גם קורסים כאלה.

יש קורסים בשיטת NLP שזה נשמע ממש מעניין.

תודה! ממש בגלל זה כתבתי שאשמח לכל מידע (פירוט בפנים)קמה ש.

בס''ד

 

שזה כולל מה המסלולים השונים ומה מומלץ, מנסיונכן. האם בדרך כלל מתחילים מקורס, כמו שאת כותבת? ואם כן האם יש הבדל בעיניכן אם מדובר בסדנה פרונטלית או בזום או בקורס אינטרנטי?

 

אני רואה שההמלצה על גלית לגבוע חזרה כמה פעמים, אסתכל. תודה רבה ❤

**5+
איזה סוג סדנה לקחת זה עניין אישי. אם נגיד זה יהיה קורס עם מפגש בפועל וזה יהיה נסיעה ארוכה, זה דורש הרבה כוחות, או מצד שני יש כאלה שפחות מתחברים לחוג באינטרנט כי אין מקום לשיחה האישית או הקבוצתית. צריך לחשוב מה מתאים לכם.
תודה!👍🏻🙏🏻קמה ש.
אמא שלי עשתה קורס הנחיית הורים (לא עוסקת בזה בפועל)לפניו ברננה!
והיא אומרת שבעיניה אין שיטה נכונה או לא, יש התאמה להורים, לילד ולסיטואציה..
אז האמת שהייתי מחפשת מישהי בכיוון כזה, עם ראש פתוח...
אין לי המלצה 🤷🏼‍♀️
מסכימה לחלוטין.תהילה 4
אני מרגישה שאם כל ילד אני מפעילה משהו אחר שנכון לו. וזה תהליך של למידה טעויות ובלבול וגם- הצלחות.
ברור שזה גם צריך להתאים לאופי שלי. ולמה שאני יכולה ומתאים לי לעשות ונראה לי נכון.
בקיצור. זה הרבה עניין של דינמיקה בינכם לבין הילדים ומה נכון לכל ילד. ומה הכוחות המניעים שלו.
תודה תהילה 4!קמה ש.

וואו זה ממש מעניין, כי זה מה שחשבתי בתוך תוכיקמה ש.

בס''ד

 

אני כל-כך מרגישה ככה בשנים האחרונות... פעם ממש האמנתי בשיטות (גם כי יש כאלה שמאד עבדו לי). והיום אני יותר חשה איך הכל מורכב ומשתנה מאדם לאדם, מילד לילד ואפילו אצלי - מתקופה לתקופה. הקטע הוא שזה מקשה עלי בחיפושים כי זה כזה לחפש התאמה בים בלתי מוגבל של אפשרויות. אבל תודה שכתבת את זה, זה עדיין היה לי משמעותי לקרוא ❤

אני מרגישה שבהנחית הורים למדתי כלים שקשורים אלימיואשת******
ולא לילד ספציפי או שיטת התנהגות ספציפית
למדתי לזהות אלי כפתורים נלחצים אצלי
איך להגיב
להבין מאיפה נובע הכעס שלי ומה לעשות איתו
לבטוח באימהות שלי בעצמי וביכולות שלי
להיות רגועה יותר
להבין מאיפה נובעות התנהגויות נפוצות כמו חוצפה וחוסר שיתוף פעולה וכעס . ולהבין אומר שאצל כל ילד יכול להיות ממשהו אחר ואני לומדת להסתכל מעבר להתנהגות אל מה שגורם לה בילד הזה
בקיצור לא חושבת שזה סותר בכלל חינוך לכל ילד לפי מה שהוא צריך. אני הרגשתי שזה עוזר לי כאמא בכללי.
תודה!קמה ש.

 

 

 

 

תודה שכתבת!!!חדשה ישנה
תמיד אחרי שאני שומעת הרצאות בנוגע להנחיית הורים איך לחנך ילדים, אני יוצאת מה זה מתוסכלת! כאילו, זה לא 'מתלבש' על הילדים שלי! אני נהנת לקחת טיפים מפה ומשם, אבל בתור הנחיה כללית. זה לא עובד. ואני רק יוצאת מתוסכלת מעצמי, מהילדים שלי, מבעלי.. מרגישה דפוקה.

אז תודה על זה. זה ממש מרגיע לשמוע.

@קמה ש. אני נזכרת עכשיו שאני מאוד נהנת לשמוע את הרבנית דינה ראפ, היא מדברת מתוך המקורות היהודיים, וזה ממש יפה ואמיתי. תכנסי ביוטיוב או במכון מאיר.
ממש מתחברת למה שכתבת על התסכול הזהקמה ש.
בס״ד

ממש מוכר לי!!

אני מכירה את הרבנית דינה ראפ, אבל עדיין לא שמעתי את כל הסדרה האמת, רק את ההתחלה. תודה רבה יקרה 💕
גלית גלבוע מקסימה, יש את פנינה פייג מנוף איילון וישטעמו.. כי טוב ה

מנחות הורים לטווח גילאים מסויים.

אם כבר יש לך מתבגרים בבית, יש את חני חזן

ואני מאמינה שיש עוד...

הכי טוב מי שלא הולכת רק על פי גישה אחת. כי תמיד צריך גמישות והתאמה לילד ולהורים. מי שיודעת לשלב שיטות ולהתאים אותן למציאות לדעתי זה יותר מוצלח

תודה רבה! ❤קמה ש.


גלית גלבוע מאוד מעצימה, מאירת פנים, רגישה...חדשה ישנה
אבל את התכנים שלה אני פחות מכירה. לדעתי שווה לנסות
תודה על הפירוט! ❤קמה ש.


ממליצה על חברתנובימבה אדומה
@חרותיק היא מעולה ממש!!!!
תודה יקרה!חרותיק
תודה רבה! ❤קמה ש.


אהלן.חרותיק
אני מנחת הורים.
אני עוסקת בעיקר בייעוצי שינה, ובגמילה מחיתולים,
אבל גם בהנחייה באופן כללי.
העבודה היא עם הורים לילדים בגילאי 0-3.

בנוסף לזה, אפשר לומר שאני מבינה באופן כללי בהנחייות הורים. מכל מיני סוגים.

הגישות בהנחייה מתחלקות לכמה סוגים.

אלה שהילד עומד במרכז, וכל ההתנהלות משתנה לפי הצרכים שלו.
אלה שההורים עומדים במרכז, ומגייסים את הילד לחיות בצורה שתתאים להורים.
ואלה שמנסות לשלב בין השניים.

(אני עובדת עם השלישית, אבל האחרות גם הן מצויות מאד)

למה את מתחברת?

ועוד שאלה? מה את מחפשת?
שינוי התנהגותי שלכם כהורים?
פתרון לבעיה ספציפית עם הילד?
הבנה של מה זה ילד ומה הוא עובר?

נסי לענות על אלו ונוכל להמשיך מכאן..
הי חרותיק ותודה רבה! עונה:קמה ש.

בס''ד

 

אני לא הכרתי את החלוקה הזאת בכלל, חידשת לי! האם תוכלי לכתוב לצד כל קטגוריה כמה שמות בולטים של גישות כדי שאבין יותר מה הכוונה?

 

לגבי מה אני מחפשת - אצלי הצורך בהדרכה פוגש אותי מול שני הגדולים שלי (יסודי).

 

אם עד עכשיו הרגשתי די בטוחה בהורות שלי, במה נכון ומה לא,

וגם לאיזה סוג של ''הורות'' אני מתחברת יותר ולמה פחות,

כעת זה לא ככה וזה די מבלבל ומחליש אותי.

 

אני מגיבה לכל מיני סיטואציות שעולות בבית ותוהה הרבה אם זה נכון או לא.

ובכלל אני מרגישה צורך לקבל כלים בחינוך של ילדים שכבר גדלו קצת ומאתגרים באופן חדש ממה שהכרתי עד כה.

 

אני חושבת שאני הכי הייתי רוצה להבין 'מה זה ילד ומה הוא עובר' כמו שכתבת. מה תואם גיל. מה חריג. ושוב - כלים להתמודד עם כל הקשיים שעולים, כאמור.

 

תודה שוב על תשובתך! ❤

אנסה.חרותיק

השיטה שמתמקדת בעיקר בילד זה כמו שפר, אדלר, מיכל דליות וכו'.

ואני אדייק,

שההורים בוודאי עוברים שינוי בעצמם.

אבל ההסתכלות היא כלפי הילד. 

מה הוא צריך, מה חסר לו וכו'.

 

השיטה שמתמקדת כמעט רק בהורים,

זה פחות מקובל היום.

אבל למשל, הייעוצי שינה שהם בעצם אימוני שינה, כמו של דורית קרייזר,

הם כאלו. 

 

השיטה השלישית, שהיא שילוב הצרכים,

לדעתי הכי נפוצה בשנים האחרונות.

למשל:

הבית להורות מקרבת,

לייף סנטר,

סמולטוק (השיטה שאני עובדת בה)

אמא מאמנת של אפרת לקט.

 

כל משפחה- מתאים לה משהו אחר. ויש מגוון.

 

אני לא יודעת להגיד מה יתאים לך.

אי אפשר באמת בלי להכיר אותך.

וגם אם אני אציע משהו, יכול להיות שתתחברי לסגנון אחר דווקא.

 

אבל מציעה שתפתחי גוגל על כל אחד מהשמות פה,

ותראי מה מרגיש לך נכון יותר.

מעולה, זה עוזר לי טיפה לעשות קצת סדר. תודה רבה לך! ❤️קמה ש.
אני לא מבינה למה הגדרת את שיטת שפר ואדלר המתמקדות בעיקר בילדמיואשת******
או אולי אני לא מבינה את ההגדרה שלך?
קריאה מהיר באתרים שלהם תוכיח שהם נגד שימת הילד כמרכז העולם ושכולנו צריכים להתאים את עצמינו אליו.
אז משהו לה לא ברור לי בהגדרות שנתת.
נכון. הילד לא עומד במרכז העולםחרותיק
אבל בסוף, הולכים לאן שההתנהגות שלו מובילה. וכדי לשנות אותה- מסתכלים בעיקר עליו. מגיבים אליו.

זה לא רע בעיני.
זה פשוט צריך להיות מתאים למשפחה.
לא🤔אין לי הסבר
להיפך!
מסתכלים מה הילד גורם *לך* להרגיש, ואיך אתה יכול לשנות את ההרגשה שלך ביחס לילד.
העצמה הורית לגמרי.

בנוסף, מסתכלים גם מה המטרה שהילד מנסה להשיג, אבל הדגש העיקרי זה על התחושה של ההורה
אני לא חושבת שזה סותר.חרותיק
אבל יש מצב שלא הגדרתי טוב.
את כנראה מגדירה את זה טוב יותר ממני.
בדיוק. זה בעיני ממש גישה שלא מתמקדת בילדמיואשת******
איפה את גרה? יש פה מישהי באזור אם שיטה מיוחדתמחכה עד מאוד
ירושלים 🙂קמה ש.
שרה פסל..האר עיננו
לא יודעת אם היא מוכרת ממש, אבל היא מקסימה,
וממש עוסקת בלדעת ולזהות מה מתאים לשלב/גיל של הילד ולפי זה להיענות לצרכים שלו..
תודה רבה! אסתכל בל״נ. ❤️קמה ש.אחרונה
מעניין שכתבתתיתי2
על שפר ולייף סנטר, אלה בערך שתי קצוות מבחינתי...
החלוקה שלי היא התנהגותי מול רגשי
עד כמה הגישה יורדת לעומק הצורך/המניע הרגשי ומתחברת לתהליך פנימי, מול הצבת ציפיות להתנהגות (גם אם מתוך זיהוי ומענה מסויים למצב הרגשי).

אז מעניין אותי שאת מרגישה שאין לך כיוון בכלל...
הייתי לוקחת כיוון שכן התחברת אליו בעבר, ומוצאת קורס המשך/קורס מתבגרים/רענון או הדרכה פרטנית.

ניסיתי לשלוח לך מסר עם המלצה ספציפית ולא הצלחתי, אם תרצי תשלחי לי את ואנסה להחזיר.

אני פשוט ממש לא מכירה את התחום 🤷🏻‍♀️קמה ש.
בס״ד

- שמעתי קצת על שפר גם מהפורום וגם מכמה חברות.
- לגבי לייף סנטר, אני מכירה כי ממה שהבנתי זה מתקשר לספר ״איך להקשיב כדי שילדים ידברו ולדבר כדי שהם יקשיבו״, שקראתי כמה פעמים ושמאד התחברתי אליו.

אבל בגדול לא מכירה שום דבר חוץ מזה...

״עד כמה הגישה יורדת לעומק הצורך/המניע הרגשי ומתחברת לתהליך פנימי, מול הצבת ציפיות להתנהגות (גם אם מתוך זיהוי ומענה מסויים למצב הרגשי).״ - תוכלי אולי לפרט ולתת שמות של גישות שמתחברות יותר לתהליך פנימי וכאלה שיותר מציבות ציפיות להתנהגות?

שולחת לך הודעה בפרטי. תודה רבה 💐

וואי קמוש שפר ממש לא נשמע לי אתאורוש3
זה נורא ואיום. תגגלי קצת.
משהו בכיוון של לייף סנטר הרבה יותר נשמע מתאים לך. אבל לדעתי הבן אדם זה מה שהכי חשוב. ולא לקחת שום גישה כתורה. מותר לשלב גישות ולהתאים למצבים. מטפל טוב גם יודע ללכת עם ההורים ועם הילדים המדוברים ולהתאים את ההדרכה לסיטואציה. וזה כל ההבדל בין הדרכה לבין לקרא ספר בתחום.
מישהו מהם בהתפתחות הילד?
כי אם כן אפשר לבקש מהמטפלת המלצה ואז זה דרך הקופה וזה עו''סיות מדריכות הורים. שווה לנסות. חוץ מזה אנחנו גם בלי התפתחות הילד קבלנו איכשהו מהקופה סדרה אחת של 12 בשנה. שווה לשאול את המזכירה בסניף ולנסות את הכיוון הזה. כי פרטי זה ממש יקר.
בהצלחה רבה!
תנסי גם אולי את הספר- איחזו בילדיכם.
מתנצלת- עצבנת אותי עכשיו.אין לי הסבר
נורא ואיום???
למדת את הגישה הזאת שאת ככה יוצאת עלייה נחרצות? התנסית בה?
ראית פעם כמה היא מורידה רגשות אשם מההורים?
ראית פעם איך ילדים ''פתאום'' מתחילים לשתף פעולה עם ההורים?

כמו כל גישה חינוכית- גם לשפר יש מתנגדים.
אבל זו גישה מדהימה, רק שכאן ה''מתנגדים'' עשו עבודה טובה כדי להשמיץ אותה.
ככה יצא שבקורסים מרצות מסבירות לי למה הגישה המדהימה שאני גדלתי בתוכה והתחנכתי בדרכה היא גישה מזעזעת ששולחת ילדים עם פיג'מה לבי''ס.

ואם את כותבת כאן ש''הבן אדם זה מה שחשוב'', ממליצה לך ללמוד קצת על שפר, ולראות שזה מה שהם אומרים.
זו הסיבה שהם מתנגדים ל''שיטות'' למיניהן, ומסתכלים על כל עניין לגופו.
אני גם למדתי בגישה שקרובה לשפרמיואשת******
גם אם לא ממש אחד לאחד, אבל סגנון דומה, ואני חושבת שזו גישה נהדרת ובריאה בנפשה גם להורים וגם לילדים.
אך פעם לא נכנסתי לקרוא למה ההשמצות האלו
ואגב ממה שאני מכירה גישת שפר ממש לא מתמקדת בילד ושמה אותו כמרכז העולם שההורים צריכים להתאים
את עצמם אליו, כמו שכתבו פה למעלה נראה לי יש איזה בלבול בהגדרות.
בדיוקאין לי הסבר
גם בעיני זו גישה כ''כ נכונה, בריאה והגיונית.
אני נחשפתי להשמצות על הגישה במסגרת הלימודים
זה אנשים שלא למדו את הגישה רק שמעו מ-...
או שמעו על-...
ובעיני זה פשוט עושה עוול לגישה ככ טובה.

לא חייבים להסכים עם הכישה, אבל לא להשמיץ אותה בלי בסיס😐
מתנצלת. התנסחתי גרועאורוש3
מההכירות עם קמה בפורום זה נשמע לי פחות הכיוון. אבל לא הייתי צריכה לכתוב כך.
❤️❤️
תודה אורוש!❤️קמה ש.
מוסיפה עוד נקודה למחשבה:באר מרים
בעלי ואני היינו בשנה שעברה בסדרת מפגשים של הנחיית הורים אישית בהפניית בית-הספר בעקבות בעיה מורכבת עם אחד מהילדים, אבל בהנחיית הורים לא התמקדנו בבעיה הספציפית של הילד אלא במערך המשפחתי הכולל.

אצלנו הרגשתי שהיא ממש הציפה פערים ביני לבין בעלי בעניינים הקשורים להתנהלות בבית ולשיטות החינוך ושאחרי כל מפגש יצאנו שנינו בעצבים כי היא היתה כביכול נוקטת צד של אחד מאיתנו מול השני (ומעניין שבכל פעם לכיוון אחר..) ככה שיצא שאחרי כל מפגש רוב השיח היה שצד אחד פגוע שהצד השני כביכול פתח דברים והיה "משת"פ" איתה והצד השני הרגיש פגוע ומותקף. ותכלס לא השתנה כלום בהורות שלנו ובהתנהלות בבית..

אז מזהירה לוודא שדבר כזה לא קורה..
בקשר לפערים בין ההוריםoo
אני חושבת שלא צריך ששני ההורים יתנהלו בשיטה אחת, אלא שכל הורה ינצל את היתרונות שלו למהלכים חינוכיים.

אצלנו לדוגמא כל דבר שנוגע למהלך עקבי במשך תקופה, אני עושה, קל לי להיות עקבית ולחכות לתוצאות שלאחר תקופה, ובאותו זמן אני מבקשת מבעלי לקחת צעד אחורה בנוגע להתנהלות הספציפית, כי הוא מתקשה עם עקביות עם תוצאות רק לאחר תקופה.

ודוגמא אחרת לגבי סבלנות, הסבלנות שלי קצרה ומוגבלת, שבעלי רואה שנגמרה לי הסבלנות, הוא לוקח פיקוד עם הילד, כי הסבלנות שלו רחבה יותר
גם אני..באר מרים
אבל לא מי שהנחתה אותנו..
אוי זה נורא 😓קמה ש.
בס״ד

תודה שכתבת! וחיבוק גם על החוויה וגם על הבעיה המורכבת שהייתם צריכים להתמודד איתה! נשמע מזעזע לצאת מפגישות כשכל מה ש״הרווחתם״ זה מתח, בלבול ועצבים.

יצא לי בכמה הזדמנויות לפגוש טיפוסים כאלה במקצועות של טיפול / יעוץ וכו׳ ובדיוק בגלל זה כתבתי שאני בין השאר מחפשת דמות מעצימה. היה לי בין השאר ניסיון עם שתי יועצות בית ספריות שפניתי אליהן לאיזשהם נושאים (גם מורכבים) ויצאתי מהפגישות הרבה יותר מוחלשת ממה שנכנסתי אליהן. כולל בכי. בעיניי זה ממש איתות שזאת לא כתובת נכונה. (האמת לא מבינה איך טיפוסים כאלה עוסקים במקצועות רגישים שכאלה. אבל אולי זה כן היה מתאים למשהי אחרת ממני, לא יודעת...).

אני ממש מאמינה שבאיזשהו מובן ההורים הם המומחים הגדולים של הלדים שלהם (וזה בסדר גמור אם שני ההוריח בעלי שתי גישות שונות). רק שבגלל המעורבות הרגשית הגדולה שלנו מול ילדינו וגם כי אנחנו בסך הכל לומדים תוך כדי תנועה, כתובת מקצועית יכולה לעזור לנו לקצר תהליכים (וגם לחדש לנו דברים מסוימים). אבל זה כל-כך חשוב שזה יהיה תוך כדי העצמה של ההורים (כמובן עם דגשים, דיוקים וכו׳ איפה שיש צורך) ולא דרך פסילת הדרך שלהם חלילה (בהנחה שמדובר בהורים טובים בסך הכל, ועל סמך כל הדברים שכתבת בעבר, אין שום ספק בעולם שאת ובעלך כאלה ואפילו מעבר לזה!)
היי יקרההתמסרות
כתבו לך יפה על קורסים וכו'
אני אוסיף המלצה על שני ספרים.
ראיתי שכתבת שאת מתחברת לספר " איך לדבר.."
אז אני תמיד ממליצה על הספר "תקשורת לא אלימה, תקשורת מקרבת" שהוא מופלא בכללי למערכות היחסים בחיים.

בנוסף, ממליצה על הספר של דק אנאבלה שקד "לקפוץ למים" תחפשי בגוגל מומלץ ממש

בהצלחה אהובה
תודה רבה יקרה!קמה ש.
אולי ''הורות מקרבת''?בת 30
הם עושים וובינר מידי פעם
תודה!קמה ש.


אני ממש אוהבת ומתחברת לאפרת לקטנעמי28
אמא מאמנת, היא אישיות מקסימה ופרקטית, היא מנחה בעצמה וגם מכשירה מאמנות אחרות לפי הגישה שלה.
לא הייתי בהנחיית הורים (רוצה מאד) אבל שמעתי כמה שיעורים שהיא עשתה.
משלבת המון את החינוך המונטיסיורי שעובד אצלנו מהמם.
בתור אמא לילד בקושי בן שלוש זה מאד מתאים לי, לא יודעת איך היא עם גדולים יותר.
אני עושה את התכנית שלה עם שניים בני חמש ועוד אחד בן 3.חרותיק
ויש איתי במחזור גם הורים למתבגרים, וזה נכון לכולם.

אני גם ממש ממש ממש ממליצה!
תודה רבה!קמה ש.


אשמח לעוד כיוונים אם יש לעוד משהיקמה ש.
בס״ד

בדקתי את הכיוונים השונים ששלחתן לי ואני מרגישה שלא מצאתי משהו שבאמת התחברתי אליו... 😔

תודה לכולן!
איך נכון להגיב לדיבור עצבני של מתבגרים?אנונימית באהב"ה

הגדולה שלנו מתחילה את גיל ההתבגרות, ואני מרגישה שכהורים אנחנו לא תמיד יודעים להגיב לה נכון.

מרגישה שבעלי לפעמים קשה איתה יותר מידי. ולא בטוחה איך נכון להתמודד (איך נכון להגיב לה באופן אידאלי, וגם איך נכון להתמודד מולו כשהוא קשה איתה מידי).


הרבה פעמים כשאנחנו אומרים לה משהו, היא מגיבה בטון עצבני או מרימה קצת את הקול. לרוב המילים שהיא אומרת הן בסדר, אבל הטון עצבני או מזלזל (נגיד שאומרים לה שהיא יותר מידי זמן בפלאפון אז היא מרימה את הקול ועונה כזה 'בסדר' עצבני).


לבעלי זה מאוד מאוד מפריע כשהיא מדברת ככה. הוא כועס עליה ודורש ממנה לא להרים עליו את הקול.

אבל זה לא באמת עוזר ההערות שלו, בפועל היא ממשיכה עם זה, והוא כל פעם מתעצבן יותר (כי היא כבר 'היתה אמורה להבין' שככה לא מדברים להורים).

היום היא ענתה לו איזה 'בסדר' עצבני כזה (והוא היה עם עמוס בגלל דברים אחרים), והוא ממש כעס עליה וקרא לה בכינויים שממש לא אהבתי (נפלט לו מרוב כעס, זו ממש לא השפה שלו בדרך כלל).


אז קודם כל, אני אשמח לשמוע מאמהות מנוסות שעברו את הגיל הזה עם הילדות שלהן -

האם נכון להקפיד שלא ידברו ככה להורים? יש מקום לצפות שילדים בגיל ההתבגרות ילמדו לדבר תמיד בצורה מכבדת כלפי ההורים?

או שיש לנו פה עבודה להבין שלפעמים היא תדבר ככה, וזה חלק מהרגיל, ולהילחם בזה רק ירחיק אותה מאיתנו?


ואיך נכון להגיב מול בעלי כשהוא כועס עליה? (בעיני בצורה קשה ולא תואמת לסיטואציה. גם אם יש מקום להגיב, שגם על זה אני לא בטוחה - בעיני הוא מגזים בכעס שלו).

בעצםoo

הוא דורש ממנה יותר ממה שהוא דורש מעצמו

כי כשהוא עצבני הוא אומר כינויי גנאי

והיא לא יכולה לומר בסדר בטון שלא נראה לו


 

חסר הגיון לחלוטין

הרי הוא המבוגר והיא הילדה
 

באופן כללי אני לא מייחסת חשיבות לטון של מתבגרים

אחרי ההבנה שזה סגנון דיבור תואם גיל

וגם לא מייחסת חשיבות גדולה לתוכן כל עוד זה לא משהו חריג

וגם לא מחפשת כבוד מהילדים אלא קשר נעים וטוב


 

הכבוד מגיע לבד בלי שדורשים אותו

ע"י דוגמא אישית

אם מתנהלים בכבוד עם הילד הוא לומד להתנהל בכבוד


 

יש סיטואציות בין בעלי והילדים שאני מתערבת

משתדלת שזה לא יקרה לעיתים קרובות ושזה יהיה בצורה מועילה 

למעשה את צודקתאנונימית באהב"ה

ואני הרבה פעמים אומרת לו את זה כשהוא כועס עליה.

(וגם לא בטוחה שפועלת נכון בזה. כי להגיד לו ביקורת בפני הילדים זה גם לא הכי חינוכי, במיוחד כשאני בעצם מבטלת את מה שהוא אמר כרגע לילדה).

אין צורך להגיד לו מול כולםעל הנס

אפשר לדבר על זה ברגוע בהזדמנות אחרת אחד על אחד,בשום אופן לא מול הילדה,

גם אני לא מתייחסת לטון,אבל כמו שהייתי מדברת על זה עם בעלי בנחת ב4 עיניים גם איתה הייתי בהזמנות מדברת בארבע עניים,ואז יורדת מזה לחלוטין,

ונכון שככל שתדרשו כבוד זה פשוט לא יעזור אלא רק יחמיר את המצב.

כדאיooאחרונה

לדבר איתו בנפרד

לא בזמן אמת

לשקף לו שהדרישה שלו לא הגיונית ולבקש ממנו לא להתייחס לכל טון שלא נראה לו

ילדים מתבגריםתהילה 3>

זה דבר קצת מבלבל.

מצד אחד יש בהם משהו הודף, ולפעמים חצוף ומתריס, ומצד שני, לא פחות ואף יותר הם זקוקים לאהבה, לתחושה שהם רצויים, לקשר בריא

והקשר משנה צורה בגיל הזה וצריך להסתגל אליו מחדש ולהעביר אותו שלב.


לכן א:

פינוי המרחב הרגשי שלכם:

לדבר יחד או לעבד לבד את התסכול מההתנהלות שלה, ואצלך גם שלו.

כשמגיעים טעונים לסיטואציה די בקלות מגיעיל לשיח קשה ורחוק וחבל.

כשמגיעים נינוחים יותר, ניתח להעמיד גבול בצורה נינוחה.


לדוגמא; אני מבינה שזה קצת עצבן אותך, בבית שלנו לא מרימים קול/מדברים בחוסר כבוד להורים.


הרעיון הוא-

לתת שם להרגשה והכרה בתחושה שלה

להציב גבול- להגיד שזה לא מקובל עליכם

לעשות את זה באופן ענייני ובלי בעצמכם לדבר באופן לא מכבד.


בהחלט מאתגר וצריך ללמוד את זה.. בהצלחה


יש לך פה בעצם שתי שאלות:מתואמת

1. איך מתייחסים למתבגר שמדבר לא יפה.

2. איך מסבירים לבעל שצריך להגיב בצורה מותאמת ולא עצבנית.


אני מציעה שתשבו שניכם יחד ברגע של נחת, ותנסו *יחד* ליצור גישה מתאימה לגיל ההתבגרות שנכנס לפתחיכם. את יכולה בשיחה להוביל אותו בעדינות לכך ש"כמים הפנים לפנים", ושאם אתם תדברו בנחת, יכול להיות שגם המתבגרת תספוג את האווירה ותדבר בנחת. אבל גם אם לא - עדיין התפקיד שלכם כהורים הוא להראות לה איך מתנהגים ואיך מדברים בנחת.


בכל אופן, אנחנו לא עוברים בשתיקה רק כשמדובר בחוצפה ממש, מילים שלא אומרים להורים. על טון דיבור אנחנו יותר מחליקים, מקסימום אומרים: "לא נעים לנו לשמוע טון דיבור כזה, אולי תנסה לענות בנחת?"

(והאמת שגם אנחנו - בעיקר אני - לא תמיד מצליחים לדבר אליהם בנחת...)

לא יודעת את מי לשאול אז שואלת כאןכל היופי

הבת שלי בגיל ההתבגרות, כנראה על הרצף בתפקוד מאוד גבוה.

(לא מאובחנת רשמית עדיין כי התורים ארוכים מאוד)

סובלת מחרדה ספציפית (ועוד כמה חרדות נלוות בעצימות יותר נמוכה).

הייתה תקופה בטיפול רגשי כולל cbt שזה הטיפול הקלאסי לחרדות.

לא עזר בכלל למרות שהיא מאוד רצתה שינוי והמטפלת מקסימה.

הטיפול זלג לכל מיני נושאים אחרים, והיא גם מאוד נוטה לנבור שכלית בדברים אבל זה לא נוגע לרמת הרגש כמו אצל רוב בני האדם.

כלומר היא יכולה לנתח ולהסביר ולהבין אבל זה לא מזיז לרגש, זה מישור אחר לגמרי.

חשבתי על נוירופידבק, שזה כביכול עוקף את השכל ומאמן את המוח להתכוונן לגלי מוח אחר ופחות להיות בחרדה.

אחוזי ההצלחה הם 70-80 אחוז לפי מחקרים של כמה עשרות שנים, וזה ללא תרופות וזה נשמע לי כיוון טוב בשבילה.

הבעיה היא שמי שפניתי אליה אומרת שלפני שרואים שינוי צריך סביב ה10 מפגשים. וכדי שיהיה שינוי משמעותי צריך 30-40 מפגשים. ואולי היא מה20-30 אחוז שזה לא עוזר להם.

זו הוצאה מאוד משמעותית לפני שאני יכולה לדעת בכלל אם זה הכיוון.

אני מניחה שיש עוד אופציות אבל לא יודעת מה באמת יעזור.


מה הייתן עושות?

הייתי רצה מהר עם האבחוןעוד מעט פסח
עבר עריכה על ידי עוד מעט פסח בתאריך י"ג בכסלו תשפ"ו 20:57

אחרי האבחון תוכלי לקבל קצבה מבט''ל, שהיא מעל ל-3 אש''ח בחודש, ויהיה לך קל יותר להוציא עליה כספים...

חוץ מזה שבאבחון יעזרו לך לחשוב מה יכול להתאים לה.

אם תרצי המלצות למאבחנים פרטיים - מוזמנת בפרטי.

קודם כדאי לעשות אבחון נכוןמתיכון ועד מעון

ואז יהיה יותר קל למצוא את הטיפול המדויק עבורה

מצטרפת לקודמותיי - אחרי האבחון תוכלו להתאים להמתואמת

טיפול מדויק יותר, ואולי גם המאבחנים יוכלו להמליץ על סוג טיפול מתאים.

אם את מרגישה שהיא יכולה עוד "לסחוב" בלי טיפול, אז תחכו לאבחון בקופה. היתרון הוא שבדרך כלל הם גם מסדרים את העניין מול ביטוח לאומי, ואתם לא צריכים להתעקש על זה בעצמכם...

אבל אם את כן מרגישה שהיא חייבת כבר תמיכה, אז באמת כדאי ללכת לאבחון פרטי. זה לא זול בכלל-בכלל...

אני יכולה להמליץ לך על פסיכולוגית בירושלים שמאבחנת אוטיזם.

תודה לכןכל היופי

אז באמת זו גם המסקנה שהגענו אליה, לא לחכות לקופה אלא לחפש אבחון פרטי למרות שזו הוצאה.

אשמח להמלצות שלכן.


תודה

דינה זלזניק. אם לא תמצאי מספר ברשת אכתוב לך באישי.מתואמת
רק מדייקתמתיכון ועד מעון

אבחון אוטיזם במידה ואכן יש אבחנה דורש אבחון כפול-פסיכולוגי ורפואי.

ממליצה כמו @מתואמת להתחיל בפסיכולוגי

נכון.מתואמת
גם אם הולכים לפרטייראת גאולה
תדברי לפני כן עם המזכירות במרפאה, שיתנו לכם החזר כי אתם ממתינים כבר הרבה זמן.
תודה לכן, מחפשת מכון אבחוןכל היופי

כדי לקבל אבחון כפול כמו שהמליצה @מתיכון ועד מעון במקום אחד.

יש המלצה למישהי?

מעדיפה באזור השרון...

יש את המכון של ד''ר דיצה צחורמתיכון ועד מעון
נראה לי בבי''ח אסף הרופא שעושים שם אבחון כולל
אם אריאל רלוונטיעוד מעט פסח

אני יודעת שבמרכז התפתחות הילד שבאוניברסיטה עושים אבחון משולב.

ואמור להיות אפשרי דרך קופ''ח, או עם החזר.

שווה לברר.

וגם 'בית אחד'עוד מעט פסח
בכפר סבא מומלץ.
ממליצה לך לעבור על הרשימה הנ"לאנונימית בהו"ל

זה מתוך קבוצת הפייסבוק 'מרוצפות' של נשים על הרצף.

 

מאגר המאבחנים.ות המעודכן של מרוצפות - אוטיסטיות כותבות

 

אנחנו הלכנו מתוך הרשימה לפסיכולוגית ופסיכיאטר בנפרד, בחרנו רק לפי זמינות של תורים, ושניהם היו אנשי מקצוע מעולים ממש.

אני לא אמליץ לך ישירות עליהם בגלל שביקשת מקום שעושה גם וגם, אבל יש ברשימה גם מקומות כאלה.

התבלבלת בניק. לפורום הזה יש ניק אנונימי אחריעל מהדרום
זהב טהור שמת פהכל היופיאחרונה
תודה רבה לך!!
עזרה בטיפולים רגשיים מהקופהילד מתוק וטהור

יש לנו ילד עם קשיים רגשיים משמעותיים שהתפרצו בשנה וחצי האחרונות (ברמה שהוא מוגדר עם נכות 50% בבט"ל).

מזמן הומלץ לנו לפנות לטיפולים רגשיים, היינו בהמתנה דרך הקופה, היינו באבחון תקשורת דרך הקופה (זה לא תקשורת זה רגשי- הייתה המסקנה, אבל ההתנהלות בהחלט הייתה מזכירה בעיות תקשורת).

גם בתום האבחון נאמר לנו שיצרו איתנו קשר מהקופה והתפתחות הילד/בריאות הנפש לטיפולים רגשיים...

בינתיים אנחנו רק במעקב פסחכיאטרי בקופה, שזה יפה אך לא מספק... אין אף ספק שהילד זקוק להם, כולם הפנו אותו, אך אין מענה מהקופה.


בינתיים כמובן שלחנו לטיפולים שונים, והדרכת הורים פרטיים, והוצאנו סכומים גבוהים מאד....


נשמע לי ממש מוזר שאנחנו לא מקבלים מענה מהקופה, ואם אין להם תורות עבורנו, שנים, לפחות שיתנו לנו החזרים..

מישהי יודעת אם ניתן לקבל דבר כזה, ואיך?

הייתי מתחילהכל היופי

בישיבה מול המזכירה בקופה בניסיון להבין איך אפשר לקדם.

ואם היא לא יכולה לעזור ללכת לרופאת ילדים,להסביר לה את הדחיפות ושהיא תלחץ.

יש בקופות הרבה אופציות לטיפולים רגשייםמתחדשת111

באומנות

הידרותרפיה

ועוד..

אל תחכי שיצרו קשר. כדאי שתפנו לרופא המשפחה ותשלחו טפסים רלונטים

תיצרי קשר עם המזכירותאיזמרגד1אחרונה
של בריאות הנפש או התפתחות הילד, או גם וגם ותשאלי אותם... בדרך כלל הם יודעות איך אפשר לקבל החזרים. מניחה שזה תלוי בן כמה הילד ובאיזה קופה אתם.
גם אני בשאלות בת מצווהעוד מעט פסח

אשמח לעזרתכן בתכנון הלו'ז.

אנחנו רוצים לקיים אירוע אחד גם עם החברות וגם עם המשפחה, אבל שיהיה זמן בנפרד (מה שאני חושבת עליו כרגע זה שהחברות יגיעו מוקדם יוצאו מוקדם).


אשמח שתעזור לי לחשוב באיזה סדר לנהל את האירוע, כמה זמן בערך דברים לוקחים ומתי להזמין את החברות ולמתי המשפחה.

בתוכנית-

-יצירה (שאמורה להיות לחברות + אופציה לבני משפחה שרוצים)

- ריקודים (אפשר רק לבנות, דווקא יהיה לי יותר נוח מבחינת צניעות)

- טקס ברכות (שהילדה רוצה שהחברות *לא* יהיו בו)

- וכמובן אוכל, שעוד לא ברור לי כמה מנות יהיו ומתי.


הבנות יגיעו בזמן שנגיד (מגיעות מקרוב, רובן ברגל), המשפחה תגיע לאט לאט לאורך שעה בערך...


איך הייתן בונות את האירוע?

מנסה לחשובמתיכון ועד מעון

אולי להתחיל עם יצירה והרקדה לבנות ואז אוכל לכולם, שבזמן האוכל המשפחה מגיעה ואז החברות הולכות ונשארת המשפחה לברכות.

נשמע הגיוני?

זהו, שאני לא כל כך יודעתעוד מעט פסח

בגלל שהמשפחה תבוא ב'טפטופים', זה לא כל כך מסתדר לי עם האוכל המרכזי (באירוע רגיל עושים סוג של קבלת פנים בשביל זה. למשוך את הזמן עד שכולם מגיעים).

חשבתי אולי לעשות-

אוכל לבנות

הרקדה

יצירה - ואז בנות שסיימו הולכות הביתה, ומשפחה שרוצים באים מוקדם להשתתף

מנה ראשונה למשפחה

ברכות

מנה שנייה למשפחה


אולי זה גם יצא לי יותר זול, כי לבנות אפשר להביא דברים זולים, ולמשפחה אוכל ברמה יותר גבוהה.


אבל אין לי מושג איך זה יעבוד, ואיך לתכנן את הלו''ז.

באירועים שאני הייתימתיכון ועד מעון
משותפים לחברות ומשפחה אז החברות הגיעו לפני ליצירה אבל כל היתר היה משותף, אז נשמע לי שיותר נכון או להפריד לגמרי או לעשות ביחד אחרת זה ממש בלאגן (בעיני)
בטוח לא שווה להפריד?שלומית.
לא חושבת שזה יעלה ככ את העלות או את הכאב ראש... ממה שאני ראיתי אירועים נפרדים לחברות ומשפחה יותר מוצלחים לכל הצדדים 
שאלה טובהעוד מעט פסח

מעניין כמה זה באמת עוד כאב ראש.

בעלות זה בטוח מוסיף, כי זה לשכור אולם פעמיים.

ואיפור, ושיער לילדה...

לחברות בטוח צריך אולם?שלומית.

אולי יש לכם מקום בבית? אולי אולם בבי"ס? לפעמים יש עוד פתרונות חוץ מאולם ממש.

מודה שאצלינו לא מתאפרים לבת מצוה ( הן קטנות!) והשיער זו לא הוצאה משמעותית אבל כנראה מקובל אחרת אצלכם...

אם במקרה אתם בירושלים יש לי המלצה למישהי אלופה וזולה לתסרוקת (לא עושה איפור)

לי אישית נשמע שלעשות אירוע ארוך ומתגלגל זה המון כאב ראש ויותר קשה לדייק את הצרכים 

התכוונתי איפור ליעוד מעט פסח

ושיער לילדה.

קצת קשה לי לדמיין את המצב של אירוע לחברות בלבד, אבל אולי באמת כדאי לשקול את זה ברצינות.

לחברות זה לא "אירוע אירוע"שלומית.

אלא יותר בסגנון "ערב כיתה" ארוחה טעימה שמתאימה לבנות בגילן, יצירה, ריקודים, ואיזה משחק של ברכות לכלת השמחה.

הכי כיפי ומותאם

מה שעולה ליבורות המים

יצירה

אוכל וריקודים לחברות


ואס ארוע משפחה-

אוכל למשפחה

ברכות

ריקודים למשפחה

למה בעצם את רוצה להפריד?אר

אפשר להוביף יצירה או סדנא לחברות לפני שכולם מגיעים

אם חשוב לכם

אבל בדרכ החבאות נשארות עם המשפחה

לדרשה ברכות וריקודים

בסוף הן עושות שמח ..

שתי סיבות-עוד מעט פסח

1. היחס הוא בערך חצי/חצי. חברות עושות שמח אבל גם באלגן, וזה פחות מתאים לאופי של חלק מהמשפחה.

2. הילדה ממש ממש לא רוצה לומר דרשה בפני החברות. ומתפדחת ממש גם שישמעו את הברכות של הסבתות ושלנו ההורים. מבחינתה, היא מעדיפה שלא תהיה בת מצווה ולא לדבר בפניהן.

האמת שאני ממש מבינה את הבת שלךעל הנס

אני גם הייתי מעדיפה שלא יהיה ארוע מאשר לדרוש לפני החברות שלי.

אצל אחת הבנות שלי עשיתי בוקר על על חשבון בית הספר בשיתוף עם המורה,ארוחת בוקר יצירה פעילות שהמורה הכינה,ריקודים בסוף,הבנות יצאו מרוצות עד השמיים,

ולמשפחה עשינו משהו כמו ערב סופגניות בחנוכה.

לא מאד רשמי,יצא ממש מוצלח,


רעיון נוסף,לעשות שני ארועים באותו יום צהריים חברות ואז בערב משפחה זה יכול להתיש מאד לכן ממש חשוב לתכנן הכל בצורה נכונה.


לא חייבים לדרוש בכלל....יעל מהדרום

לק"י


אם זה השיקול המרכזי.

אם יש עוד סיבות, אז אולי באמת עדיף להפריד.


עוד אין לי ניסיון בנושא, אז אין לי כ"כ איך לעזור.

ומזל טוב!!

מוסיפה עוד אפשרות לחלוקת האירועים:מתואמת

כשאני חגגתי בת מצווה - לחברות עשיתי טיול/סיור עם עוד חברה. ריקודים לא היו, אבל זה התאים לי מאוד... וגם דרשה לא הייתה.

למשפחה עשינו אירוע בחצר, ואמרתי דרשה - אבל דרשה בחרוזים בליווי מצגת תמונות, אז זה היה קליל יותר. (אולי זה משהו שיתאים לבת שלך גם מול החברות?)

עונה לשלושתכן יחדעוד מעט פסח

לנו חשוב המעמד של הדרשה, דווקא בגלל שזו ילדה עם פחד במה, ואנחנו מאמינים שיעשה לה טוב להתמודד עם הפחד וכן לדבר, בסביבה מאוד תומכת ומחזקת.

מצד שני, אני לא רוצה לדחוק אותה מדי, וגם פחות בטוחה שהחברות יפרגנו, ולכן יהיה טוב בעיניי שהיא כן תאמר דרשה, אבל רק למשפחה.


אהבתי ממש את הרעיון של לשלב מצגת שתקל עליה. תודה!!

בהצלחה!!יעל מהדרום
רק הערה קטנה לגבי הדרשהעל הנס

אני עם פחד קהל וההורים שלי דרשו ממני לדרוש לא רק שזה לא עזר גם הבת מצוה שלי זכורה כדבר שלילי בעבורי,רק בגלל הדרשה הזו,

בסוף אתם ההורים ומחליטים.

אבל את הבת שלי ממש זרמתי איתה

תודה ששיתפתעוד מעט פסח
אקח לתשומת ליבי שתהיה לה חוויה טובה.
היא מבינה את הרעיון הזה?מתואמת

של הצורך להתמודד בדווקא עם הפחד?

כי אם זה לא בא ממנה - לא נראה לי שזה יעזור, אלא רק יגביר לה את הפחד...

בכל אופן, מעניין שדווקא המשפחה המורחבת היא סביבה תומכת ולא החברות זה אומר שיש לכם אווירה טובה במשפחה!

בגדול, היא מבינהעוד מעט פסח

היא עדיין מאוד מפחדת, אבל יודעת שמול המשפחה זה יעבור בטוב ולכן מוכנה להתאמץ לעשות את זה.

מול חברות לא מוכנה ויהי מה.

וכן, ב''ה זכינו במשפחות מפרגנות שירימו לה לא משנה מה יהיה (והיא יודעת את זה).

אז נשמע שזה באמת יעשה לה טובמתואמתאחרונה
רק שימו לב גם בזמן אמת שהיא מצליחה לזרום עם זה באמת ולא נסגרת ברגע האחרון...
אוכל למתבגריםרק טוב!

מחפשת רעיונות לאוכל שנוער אוהבים. לילדים שמחפשים כל הזמן מה לאכול... לאו דווקא שיא הבריאות... (מושקע או מהיר הכנה)

דברים מסוג:

פיצה

פלאפל

שניצל פירה/ציפס

קוסקוס עם מרק

פריקסה


תנו עוד רעיונות

בעיקר לארוחות ערב. אבל גם לדברים שאפשר לקחת לארוחת צהריים ללימודים (עדיף בלי מיקרוגל)

חזה עוף צלוי, קבב, המבורגרשופטים

בוריקיטס ביתיים

בורקס פיצה

פסטה/תפוחי אדמה מוקרמים

כמה רעיונות:שדמות בחולות

אורז

פתיתים

פסטה בולונז

פסטה עגבניות

פרגיות

שיפודי חזה עו

כנפיים קריספיות

סלמון בתנור

קציצות טונה מטוגנות

מלאווח עם ביצה ורסק

טורטיות ממולאות השר/ גבינות/ חביתה

חביתות עם תוספות

בוריקה

 

אצלי אוהביםכל היופי

מה שמשביע.

שזה אומר הרבה בשרי מבושל ולא ארוחות ערב קלות.

(ומתאים גם לצהריים כמובן)

עם עדיפות ללא עצמות...

שניצלים, פרגיות, קציצות עם או בלי רוטב, בקר בבישול ארוך (אם נשאר משבת), בורקס בשר, פאי רועים וכד'.

מניחה שיהיו מתבגרים שיזרמו גם על כרעיים ואז מאוד קל להכין בתנור עם אורז או תפו"א.

וכמובן פחמימות וירקות כמו פתיתים, פסטה, אורז עם ירקות, תפוחי אדמה ברוטב, אנטיפסטי, סלט כרוב, ירקות חתוכים.


אם לא מתחשק לי או שאין בבית בשרי, אני מכינה קציצות טונה כשבא לי להשקיע, או תבשיל מהיר ומשביע של טונה, חצילים, פלפלים, עגבניות או כל ירק אחר שיש בבית ומתאים. מתייחסת לטונה כמו כל דג מבחינת תבלינים וכו' (תחשבי למשל על חריימה או דג מרוקאי עם טונה)

גם שקשוקה הולך טוב, עם אורז, פתיתים או קוסקוס.


הדגש הוא על כמויות ולא על אוכל הכי מושקע.

נגיד מלוואח פחות יהיה, כי יותר קשה לשחק עם הכמויות וזה הכנה אחד אחד (אני משווה להכנה של סיר אורז נגיד)

שלא לדבר על עניין הבריאות.

ועוד משהוכל היופיאחרונה
מי שפחות מתחבר לבשרי ובעיקר בנות, יזרמו יותר על חלבי כמו פשטידות, לזניה, פנקייקים, פסטה ברוטב שמנת וכו'
איך את נוהגת בנוגע לצורך של המתבגרותמתחדשת111

לקנות "שטויות"?

אסביר. ביתי לומדת באולפנא אקסטרנית. היא כמעט מידי יום שואלת אם תוכל לקנות ממתק/ מעדן/ גלידה וכו.. כמובן כל זה בנוסף לאוכל שהיא מביאה מהבית

לרוב אני מסכימה. אבל מרגיש לי שזה מוגזם.. וגם מאוד לא בריא

מנגד כמתבגרת יש צורך גם בזה, ורעב- כמעט תמידי וזה מה שזמין להן (מהשמיני וכו..)

מצד שני לפעמים זה איזשהי הסחפות חברתית. אבל גם לזה לא בטוח שנכון לסרב כדי שלא תרגיש "אווט"

איך אתן נוהגות?


אין לי בנות בגיל הזהלפניו ברננה!

וגם לא בנים..

הגדול שלי בן 8

אבל בפשטות הייתי נותנת לה תקציב חודשי (מה שנקרא דמי כיס..) לשטויות כאלה שתתנהל איתו בעצמה. זה יכול להיות חינוך טוב לכלכלה. ולדבר איתה על תזונה נכונה. שלא תוציא את כל הסכום על שטויות של אוכל אלא שתקנה לעצמה פה ושם גם תכשיט מטופטן או דברים אחרים שהיא *רוצה*.


באופן כללי בעיני הורים אחראים לתת לילד את כל מה שהוא *צריך* ויכולים לפרגן גם במה שהוא *רוצה* אבל פה יש להם גם אפשרות להתחיל לחנך אותו להתנהלות כלכלית נכונה.

השאלה היאמתחדשת111
האם להתנות את דמי הכיס במשהו? כי אם לא יוצא שזה בעצם הכסף שלנו כהורים. ובאופן הזה לא בטוח שיהיה חשוב לה לשמור ולהתנהל איתו נכון..
אנחנו נותנים לשני הגדולים (ביסודי) דמי כיס שבועייםיעל מהדרום

לק"י


אני כן אומרת להם (וגם לקטנים, שיש להם כסף מדמי פורים וכדומה), שגם אם זה הכסף שלהם, לא כדאי לקנות הרבה ממתקים.


אצלינו הם קטנים יותר, אז זה שונה. אבל בעיקרון פעם בשבוע אני הולכת איתם לקנות ממתק. ובעלי גם לפעמים לוקח פעם בשבוע.

בגיל גדול יותר הייתי משחררת כנראה. אבל כן מדברת על זה שלא כדאי וזה לא בריא לאכול יותר מידי שטויות (יש לנו בבית חטיפים ושוקולדים, ואני אומרת להם את זה. שלא יגזימו).

אישית חושבת שלא צריךלפניו ברננה!

כי היא יודעת שיש לה תקציב מוגבל.

והתקציב הוא כי זיהית אצלה *צורך* בכסף ל*רצונות*.

אז את נותנת לה מענה על הצורך. כמובן שאת גם יכולה לעודד אותה לעשות בייביסיטר כדי שיהיה לה יותר כסף לרצונות שלה.

אבל בסופו ש דבר האינטרס פה הוא לתת לה להוציא בתבונה. ואת ז היא תלמד ע"י ניהול התקציב הקטן שתתנו לה. ובחודששיגמר לה הכסף אחרי שבועיים היא תבין שפשוט אין עוד..

 

כמובן בשיח נכון שמלווה את התהליך 

מקסיםמתחדשת111
בעיני לאפלספנית

בעזהי"ת

 

זה לא כסף שהוא צ'ופר מבחינתי אלא צורך, וצורך אני נותנת לילדים שלי- כמו שאני נותנת להן אוכל, בית ובגדים ללא תמורה. וכמו שאני לא אגיד לבת שלי 'היום לא סידרת את החדר אז אין ארוחת ערב', אני לא אגיד לה 'לא עזרת אז לא תקבלי דמי כיס'. 

 

כן להגדיר מה הסכום שהוא צורך ולא אקסטרה.. אני כן חושבת שהיכולת לקנות מידי פעם פינוקים פה ושם בשליטה של המתבגרת זה צורך.

אניoo

מעודדת תזונה נכונה גם כשקונים משהו טעים (נניח להעדיף יוגורט מפנק)


כשהילדים היו ביסודי נתתי כסף מדי פעם כשהיו מבקשים

ילד אחד היה מבקש הרבה

לפעמים הייתי מפנה אותו לקחת חטיף מהארון ולא לקנות


כשהם יצאו לישיבות נתתי להם לנהל לבד את התקציב

כשהם הבינו את המשמעות של ניהול כלכלי ע"י כרטיס אשראי/ מזומן

הם גם למדו פחות לבזבז

הכסף היה שלהם?מתחדשת111

כתלות בעבודה/ משו אחר?

לא שלהםoo
אבל דברנו על תקציב הגיוני לשבוע/ חודש והם עמדו בתקציב
אני נותנת...חרות

לא יודעת אם זה טוב או לא...

כן מנסה להגיד לה לקנות אוכל, ולא כל יום ממתק... אלא מידי פעם.

אבל לא יודעת כמה מתוך זה עובד.

לא יודעת אם אני נוהגת נכון, ככה מרגיש לי...

אני נותנת סכום מוגדר פעם בפרק זמן קבועמתיכון ועד מעון

והם יודעים בדיוק מתי וכמה יקבלו, זה לא מותנה בשום דבר ובכסף הזה אני לא מתערבת במה הם קונים.

מעבר לזה משתדלת שבבית יהיה שפע של אוכל וגם של שטויות אבל דברים ביתיים כמו עוגות עוגיות ממתקים ביתיים שלפחות יהיה אפשר לנשנש דברים פחות גרועים 

אהבתי את הרעיוןמתחדשת111
היא קונה מהכסף שלהרוני 1234
היא עושה הרבה בייביסיטר אז יש לה כסף ויש לה חשבון פייבוקס יאנג שדרכו היא קונה.
ולפני שהיה לה כסף משלה, נתת לה?מתחדשת111
לא כל כך…רוני 1234
רק לעתים רחוקות.


היא עושה בייביסיטר מגיל מאד צעיר וגם יש לה כסף ממתנות וחגים.

לפעמים קונה אם זה לא מוגזם, אבל יש דמי כיסאור123456
של 100 שקל לשטויות כאלה ואז היא חושבת פעמיים אם היא באמת רוצה 
וואו זה המון..מתחדשת111
לחודש? זה יפה, אבל לא ככ המוןפלספנית

בעזהי"ת

 

מספיק שהן יוצאות פעם בחודש לאוכל שהוא יותר מפיצה וזה כבר רוב התקציב. 

 

הבת שלי עוד לא לגמרי בגיל (הגדולה בכיתה ו'), נתנו להן עשרה שקלים לחודש מתחילת כיתה א' אבל מודה שאנחנו לא ממש עומדים בזה כי לא זוכרים וגם להן אין ממש צורך בזה אז דיי הפסקנו, כשהן מבקשות הן מקבלות וזה עוד סכומים מזעריים אז זה סבבה לנו (נניח שני שקלים לקנות ממתק במכולת אחת לחודש, נו שויין). 

עכשיו למשל יש חודש ארגון ויש קיוסק בסניף, נתנו לכל אחת מהגדולות (ד' וו') 20 שקלים לכל החודש בתחילת החודש ולבחירתן מה לעשות עם זה ואיך לחלק. 

 

אני כן רואה שחברות של הגדולה מתחילות לרצות וכשהיא תגיע, בטח נתחיל מ50 בכיתה ז' אבל יש לה חברות שמקבלות הרבה יותר.. 

וואי, מוזר לי השרשורעוד מעט פסח

אצלי אני לא מביאה להן שקל לשטויות.

הבנות שלי עובדות, מרוויחות יפה, ומוזמנות להשתמש בכסף כראות עיניהן. אחת באמת קונה איתו מדי פעם גומי וכאלה- אבל זה נדיר למדי.

ויש בבית יש אוכל בשפע, וגם פינוקים שאפשר לקחת לאולפנא (ונקנו בזול בסופר/ב'משנת', ולא במחירים של השמיני...). אז למה שאביא להן כסף נוסף?


כשהגדול שלי למד בישיבה ולא היה מסוגל לאכול את האוכל של חדר האוכל, כן הייתי מציידת אותו בסכום קבוע מראש כל יום, שהיה אמור להספיק לאוכל- והוא יכל לבחור מה לאכול ואיך להשתמש בכסף- כי הישיבה היתה צמודה למרכז מסחרי.

אבל שוב, זה היה כסף לארוחת צהריים. לא ל'שטויות'. 

הבת שלי עוד לא בגיל שיכולה לעבודמתחדשת111

ובאולפנה יש את השמיני- שמוכרות כל מיני מתוקים. וגם חנות קרובה ולפעמים היא רוצה להתפנק. לא רואה בזה בעיה כשזה במידה. כילדה אני זוכרת שלא היה לי כסף מהבית וההורים סמכו על מה שאקבל באולפנא, והייתי ממש מרגישה קושי לראות חברות נהנות לקנות דברים בין הארוחות גם אם זה נחשב שטויות ולי לא היתה היכולות.

ובכלל כמתבגרת זכורה לי תחושת הרעב הגדולה..


כנראה אנחנו חיות בחברה שונה מאודעוד מעט פסח
לבת ה-11 שלי כבר יש חסכון של מאות שקלים מעבודה כבייביסיטרית.
מעולהמתחדשת111

אני לא מסכימה לה להכנס לבתים בגיל הזה..

גרים בעיר.

מבינה שאתם בישוב ולכן השוני

לפעמיםתהילה 3>

דווקא בתיכון, כשהלימודים עמוסים יותר, ובטח אם יש פנימיה הדרכה וכו יש פחות זמן לעבוד מבכיתה ו'.

לפחות אצלנו זה ככה

זה גילתהילה 3>

שכבר אפשר לעבוד בו, ומצד שני באמת ההוצאות גדולות.

בעיני 2 כיוונים:

1. מדי פעם לפנק באיזה שטר באהבה אבל לא כל יום..

2. לתת דמי כיס שמבחינתכם כוללים גם אופציה לקניות האלה, וככה היא תחשב בעצמה מה איך וכמה.

אישית כן מתחברת לאופציה א' שמאפשרת ככה לפנק בכיף כשמתאים, מצד שני יש צדדים לכאן ולכאן..

מוסיפהתהילה 3>
נזכרת שיש מצבים שבהם זה ממש האוכל בהגדרה ולכן נותנת סכום קבוע כל בקר לקנות אוכל לא מדי תעשייתי ודי מוגדר פלוס פינוק. אבל זה מצב קצה יחסית, וגם גיל צעיר יותר. 
כתבת מאוד יפהמתחדשת111
תודה יקרה❤️תהילה 3>אחרונה
מחפשת שדכן או שדכנית טוביםמתחדשת111

עבור אחותי.

לא דתיה

אבל מחוברת ועושה דברים חלקית.

אשמח להצעות

טיפול ב"טיק" לילדהפלפלונת

לבת שלי בגיל 6 יש "טיק" ואני מנסה להוציא אותה מזה.

הטיק זה שנוגעת באף וזה לא נעים וכבר איזה שנתיים לא עבר.


חשבתי אולי לק או מדבקת לק יעזרו, אבל זה קצת יקר ולא ידעתי אם לא מזיק לציפורניים (לא מבינה בזה בכלל) ואם יועיל בכלל. או איזה משחק לאצבע. אשמח לעיצות.


עד כמה שאני מבינה, הערות לא עוזרותיעל מהדרום
לק"י


אולי הפוך....

אכן ראיתי שזה לא מועיל. מה כן יכול לעזור?פלפלונת
נראה לי שנוירולוג הוא הכתובתיעל מהדרום
אני לא ממש מבינה בזההשם שלי

נראה לי מה שאפשר לעשות,

זה לנסות להחליף את הטריק, למשהו אחר שפחות מפריע.

לא יודעת איך עושים את זה.

אפשר לפנות לנוירולוג.

ננסה נוירולוג בע"ה. אם יש עוד עיצות, אשמח.פלפלונת
את יכולה לפרט מה הטיק? כי לא בדיוק הבנתיקופצת רגע

איך מדבקות על הציפורניים יעזרו לנגיעות באף?


נראה לי שיש הבדל בין הרגלים לא טובים (כמו חיטוט באף, כסיסת ציפורניים, גרוד גלדים וכדו') ובין טיקים ממש שהם הרבה פעמים נראים כתנועות לא נשלטות כל כך כמו מצמוצים בעיניים, העוויות מוזרות בפרצוף, תנועות חוזרות.


למה את מתכוונת?

כי אני חושבת שהטיפול שונה.

בהרגלים לא טובים ( כמו חיטוט באף), אפשר להסביר לילד את החסרונות של ההרגל( עושה פצעים בתוך האף ואז עוד יומיים מגרד, לא נעים להסתכל על זה וכו') ולהציע התנהגות חלופית או מקובלת חברתית( ללכת לכיור לקנח ולשטוף, להעסיק את האצבעות במשהו אחר כששמים לב).

אבל לגבי טיקים זה לא יעבוד, יש לי ילד שהיו לו תקופות של טיקים מתחלפים, לדעתי אצלו קשור לחרדה, אחר כך גם אובחן על הרצף אולי קשור. כאן שיחה ישירה לא תעזור והכי טוב להתעלם, ולנסות  להפחית חרדה ולעזור להרגע באופן כללי בלי קשר ישיר לטיק. ואולי באמת ללכת לנוירולוג להתייעץ...

אצלי הבן הנ"ל הצליח להפסיק או להפחית מאוד הרגלים לא טובים כשהבין את החסרונות שלהם והייתה לו מוטיבציה עצמית להפסיק. אבל טיקים לרוב עוברים מעצמם אצלנו אחרי תקופה... 

תודה על ההסבר והפירוט. אז אצלה זה הרגל.פלפלונת
הזמנתי כמה משחקים לידיים, מקווה שיעזור.
קודם כל - להתעלםחוזרתאחרונה

ככל שמתייחסים לזה יותר - זה יחמיר

אח''כ - בירור נוירולוגי

אם לא עוזר - פסיכולוגי / פסיכיאטרי

אולי יעניין אותך