איך מלמדים ילדים שהמיטה שלהם היא לא מקום אחסון?מתואמת
יש לכל אחד מהם מקום אחסון משלו (ממגירה ועד שולחן כתיבה שלם), ובכל זאת בסוף השבוע, כשאני מחליפה מצעים, אני צריכה לרוקן מהמיטות שלהם גם: ספרים, טישויים משומשים, דברי לימוד, משחקים, ציורים, צבעים, יצירות מותחלות, בובות, נגנים/פלאפונים בגדים שנלבשו ולפעמים אפילו כלי אוכל ומאכלים בעצמם (אף שאני לא מרשה לאכול בחדרים).
אין לי מושג איך יש להם מקום לישון ככה... וזה פשוט משגע אותי! מיטה נועדה בשביל לישון וזהו, לא? מקסימום בובה לישון איתה או ספר כדי לקרוא לפני השינה, שגם אותו אמורים להניח בצד לפני שנרדמים. והמיטות נורא מתלכלכות ככה!
קניתי להם סלסילות קטנות כאלה שנתלות על המיטה, בשביל להניח בהן דברים כמו ספרים, אבל במקרה הטוב הן מועמסות בשטויות ובמקרה הפחות טוב הן הופכות למיטות לבובות וכמובן מוצאות ממקומן...
אז יש לכן רעיונות איך אפשר לעזור להם לשנות את ההתנהלות הזו? לפחות הגדולה הראתה היום נכונות להשתנות בנושא הזה, אז אולי נתחיל בה...
הם הולכים לישון כל יום עם מיטה מבולגנת?oo
למה שלא יסדרו כל יום לפני השינה?
כי הם לא יסכימו... גם ככה זה די מלחמות בשביל ללכת לישון מתואמת
קשה להרדם אם המיטה מלאה בחפציםoo
זה לוקח כמה דקות לסדר מיטה, תעזרי להם כמה ימים לסדר, שיראו שזו פעולה קצרה וקלה, ואז יעשו בעצמם
עובדה שהם נרדמים 🤷‍♀️מתואמת
אני בעצם מחפשת רעיונות איך לשכנע אותם שזה לא נוח, כדי שמעצמם ירצו לסדר...
אולי לא להחליף מצעים למי שהמיטה שלו מבולגנת?לפניו ברננה!
ואז זה ישאר ככה כמה שבועות, יצטבר המון בלאגן עד שבאמת יהיה להם לא נוח, וזה מה שישכנע אותם לסדר מיטה?
במצב הנוכחי את בעצם מסדרת בעצמך לפני שזה מגיע לקטסטרופה..

שאלה אם את מסוגלת לחשוב על כזה פיתרון בבית שלך
אני באמת לא מסוגלת לחשוב על זה...מתואמת
מה גם שזה מתכון לסירחון, אם לא אחליף פעם בשבוע לפחות מצעים... (אוכל שנשאר שם, פספסוסים מזדמנים )
וגם לא יודעת כמה זה באמת יפריע להם...
אני חושבת הפוךoo
להראות להם כמה נעים ונוח שהמיטה מסודרת, וכמה קל ופשוט לסדר מיטה
אז איך מראים את זה? זה מה שאני שואלת בעצם.מתואמת
מדגימים סידור מיטה לילדoo
מסתכלים על השעון מתי התחלנו, לוקחים את כל הפסולת לפח, לוקחים את החפצים למקום, מסדרים את הכרית והשמיכה בצורה יפה, מסתכלים שוב על השעון כמה זמן עבר, ואומרים לו בx דקות סידרתי את המיטה, מחר אתה תסדר, כמה ימים עוזרים לו לסדר, ואח״כ אמור להיות לו כבר הרגל לסדר, צריך רק להמשיך להיות עקביים
בעיני זה לא מעורר מוטיבציה מספיק חזק 🤷🏼‍♀️לפניו ברננה!
העצלנות מנצחת אם אין משהו שדוחף חזק או לכיוון החיוב (כמו שכתבתי למטה לגבי מבצע) או השלילה

היא מתארת שהיא כבר ניסתה ועשתה מבצעים וזה לא עבד..
ילד הוא לא עצלן מטבעוoo
הוא מה שמרגילים אותו להיות, אם מרגילים אותו להיות עצלן כל עוד לא דחפו אותו חזק, זה מה שהוא יהיה.
אם הרגילו אותו לעשות דברים שעושים לו טוב, אז זה מה שהוא יעשה
אולי באמת יעבוד עם סטופר... אנסה.מתואמת
הייתי מתחילה מכלי הכתיבה.כתר הרימון
אני אוסרת עליהם לשים על המיטה (וגם על הספה) לאחר שנהרסו לי ככה מצעים. (טושים, מספריים...)
וכשאני באמת כועסת על משהו... הילדים מבינים שהם צריכים להיות ממושמעים, אז הם מיד מחזירים למקום.
כנראה שאת מצליחה להיות יותר מאיימת ממני... מתואמת
אמנם כן, נהרסו להם ככה מצעים (מזל שרובם ישנים/יד שנייה), אבל את הכעסים (שגם ככה לא לגמרי עובדים) אני מעדיפה לשמור לדברים אחרים...
יש לך רעיון איך ללמד אותם את זה ברוח טובה?
ברוח טובה -כתר הרימון
לעודד או לתגמל במצעים חדשים.
להודיע שאין יותר דברים על המיטה. כל יום לעשות סדר.
אחרי שבוע מניחה שכבר לא יהיה, פחות או יותר.
עשיתי להם פעם מבצע בנושא. עבד לזמן של המבצעמתואמת
אבל ההרגלים לא המשיכו הלאה...
הילדים שלי קטנים יותר.כתר הרימון
אז זה יותר בכיוון של: חייבים להחזיר למקום. אתה לא יכול לישון עם ספר במיטה, שים במדף.
ולפעמים אני מסדרת אחריהם, כמו דברים נוספים בבית
יש לי גם ילדים בגילאים של ילדייךמתואמת
וזה פשוט לא עובד עליהם... או הופך למלחמת עולם מתישה...
אני האמת קשוחה בדברים האלהחדשה ישנה
אם יש משהו שמוציא אותי מדעתי זה בלאגן של אוסף של כלום.
אני אומרת להם- מה שעל הרצפה- הולך לפח. אם זה חשוב לכם תשמרו במגירה שלכם. (היצירות שלהם וכו') אז הם מהר אוספים. לפני שהמטאטא מגיע...חחח
אז על אותו משקל-'' אני בסוף השבוע מחליפה מצעים, אם יש דברים על המיטה הם הולכים לפח.'' או אם זה ספרים, אז למקום אחר שאת בוחרת (מוסרת לגמח, מרימה למחסן...) אחרי פעמיים שתזרקי דברים זה לא יקרה שוב. או אם את קצת יותר רחמנית, תזכירי להם בבוקר: "היום אני מחליפה מצעים! אתם זוכרים? מה שחשוב לכם לשמור במקום מסודר!"
אז אולי אין ברירה אלא לעשות כך...מתואמת
אני באמת זורקת להם לפעמים כל מיני דפים לא מזוהים כשאני מחליפה מצעים, אבל לא נרשמו תלונות על כך... (או שלא התייחסתי )
תעשי את זה רשמיחדשה ישנה
זה מכניס לפעולה 😅

אני גם הרבה פעמים סתם זורקת דברים שהם אפילו לא שמו לב לחסרונם, אבל כשאני אומרת-אני אזרוק או אני אמסור... אז הם מתעוררים.

הכי מצחיק שקניתי לילדה סרט מהמם, והיא לא מוכנה ללבוש אותו, וזב ממש מבאס אותי כי זה מתוק עליה כל כך.. אז 'איימתי' עליה שאני אמסור את זה לילדות שאין להן, והיא אמרה שזה רעיון מצוין אז הבנתי שזה לא שייך שהיא תשים רק בשבילי
איזה מתוקה היא 🥰לפניו ברננה!
אולי באמת אודיע בצורה רשמית...מתואמת
כן היו פעמים שמישהו מהם בכה על איזשהו פתק עם כמה מילים וכדומה שאבד לו - אבל אי אפשר לדעת אם האשם באובדנו הוא אני או שמא הם עצמם, שלא שמרו על זה בצורה בטוחה...
מספיק לאסוף לשקית אשפה ולשים בחדר שלך לשבועיים.לפניו ברננה!
להחזיר את השקית רק כשהם רוצים למיין אותה ולשים כל דבר במקום.
בדיוק!אור123456
האמת.. לתת להם לגדול קצת 😉לפניו ברננה!
יעבור להם.
גם כאן אפשר לעשות מבצע נקודות - או אישי תחרותי או משפחתי ואז כולם עוזרים לכולם.
זה יכול לבוא יחד עם סידור המיטה.
להחליט על זמן ביום שאת בודקת (נשמע לי הגיוני לפני ארוחת ערב, ככה זה לא בלחץ של הבוקר, ומנותק מרגע השינה שאמרת שגם הוא מאבק..)

מסכימה עם מי שכתבה שמכשירי כתיבה זה הכי קריטי, אני חושבת שאפשר להודיע שכל מכשיר כתיבה שאת רואה על המיטה מגיע אלייך ולא בטוח שתחזרי..
בתור מישהי שבתור ילדה המיטה שלה הייתה נורא מבולגנת - אף פעם לא היו שם כלי כתיבה, כי אין סיבה. שיעשו שיעורי בית ויצירות רק על השולחן/על הרצפה.

@מתואמת נראה שיש לך המון כוחות מוטיבציה ליצור בבית הרגלים חדשים וטובים.
את מלכה 💪
אבל הם כבר גדולים, חלקם...מתואמת
זה כולל את הבת הגדולה, שלכאורה דווקא מסודרת ויודעת לסדר, ובכל זאת המיטה שלה נראית כמו התיאור הנ"ל...
(ואני מנסה להיזכר איך אני הייתי בילדותי ובנערותי, ולא זוכרת... מה שבטוח שהיום אני שונאת לראות דברים מונחים על המיטה שלי, גם אם זה "רק לרגע" (כמו שבעלי מצהיר לפעמים...))
מעניין אותי.. כמה היא גדולה?לפניו ברננה!
כנראה זה לא מפריע לה. כשיפריע לה אני בטוחה שתפסיק עם זה.
ואולי שתגלה (בעזרתך) כמה נעים ללכת לישון במיטה מסודרת (או לפחות לא מלאה בזבל..) אז היא תתחיל לשמור על הסדר
14 בדיוק מתואמת
ואתמול דיברתי איתה קצת על זה, והיא אמרה שהלוואי שהייתה מצליחה להיות מסודרת יותר בנושא הזה. וזה בעצם מה שגרם לי לפתוח את השרשור הזה... (וגם העובדה שכדי להרדים את שתי הקטנות הייתי צריכה לפנות מהמיטה של הגדולה יותר הר של דברים כדי שאוכל לשבת...)
עדיין בעיני צעירה והמודעות לסדר וניקיון יש לה לאן להתפתח ..לפניו ברננה!
בכנות? לי זה עדיין לא באמת מפריעטארקו
משתדלת כן לפנות כי זה יותר בריא וכו
אבל בקלות המיטה שלי עם מלא שטויות.....
נראה לי שכדאי לעבוד על זה הבסיסאם הבנים שמחההה

אצל ההורים שלי זה לא היה כזה ברור, ועד היום אין לי בעיה לישון עם חצי מדינה על המיטה. לא מצליחה להיפטר מההרגל המגונה הזה, והאמת, גם מפחדת שלא אצליח להרגיל את הילדים לכך כי בינינו, זה מתחיל בהורים...

אז מה שאני שואלת, איך מרגילים מהבסיס...מתואמת
כי אני ממש לא מסוגלת לישון ככה. לבעלי אין בעיה, אבל אותו אני "מחנכת" חזק...
השאלה גם למה זה כזה מפריע לך..טארקו
החלפת מצעים? אם זה ביום קבוע אז לחנך שביום הזה צריך לפנות מיטות(אולי חלק מהאחריות שלהם תהיה להוריד את המצעים הישנים?)
מציק בעין? אפשר לקנות כיסויי מיטה שמניחים מעל...
כאילו תבודדי מה בדיוק בזה מפריע לך ואז אפשר למצוא פתרון לזה....
זו באמת שאלה...מתואמת
כל הדברים שאמרת באמת מציקים לי, וגם פשוט אני לא מבינה איך הם מסוגלים...
כיסוי יפה קנינו לגדולה בזמנו. הוא מתגלגל בקצה המיטה בחוסר שימוש...
קוראת אתכן, ובאמת לא מבינהיראת גאולה
לא בביקורתיות!
זה כל כך נראה לי מנותק,
אף פעם לא הייתי ככה, ולא ראיתי ככה אצל מישהו בבית הורי (בעצם המיטה של אחותי הקטנה נראית ככה... אבל זה כבר אחרי שעזבתי את בית ההורים...),
המיטה שלי אצלי בבית לא משמשת מקלט או מקום אחסון, וגם המיטות של הילדים לא...
בתקופות טובות אני מסדרת להם מיטות כל יום (שזה אומר לקפל שמיכה ופיז'מות), בתקופות פחות טובות רק מרוקנת את המיטות מספר שקראו לפני השינה או בקבוקי מים שהם לוקחים למיטה... באמצע היום אין להם מה לחפש במיטה... אצלנו לא נוכחים בכלל בחדרים במהלך היום, רק בסלון-מטבח-חדר משחקים.
מחשבת כפירה. בחרתי לא להילחם המלחמה הזו.מיואשת******
האיזור האישי שלהם צריך להיות להם נעים. אוהבות מבולגן ולישון עם מחברת במיטה, זבשכן
אני מחנכת לגבי המרחב המשותף. בוחרת לא להיכנס למרחב הפרטי (עד רמה שזה גולש למשותף)
בערב שבת חייבים לסדר חדר טוטאלי
בשאר השבוע אני סוגרת את הדלת שלהן 🙈😅 כדי לא להשתגע
נראה לי שיש שברים הרבה יותר חשובים מזה ואי אפשר הכל.
צודקת... אז מה, להיכנע?מתואמת
ואם הן לא יסדרו את המיטות לפני שבת? אז מה תעשי?
כי אני מעדיפה לסדר את המיטות לפני שמסדרים את שאר החדר, כדי שכל הלכלוכים שעל המיטה ייאספו יחד עם הלכלוכים שעל הרצפה...
זה חלק מהסדר של לפני שבתמיואשת******
וכמו שאמרתי לך זה לא נתון לויכוח
כל דבר בחינוך ילדים את יכולה לשאול ואם הם לא יעשו אז מה תעשי…
אם החלטת שמשהו צריך לקרות אז תעשי מה שאת חושבת לנכון כדי שהוא יקרה. כמו בדברים חינוכיים אחרים
אז קודם אני צריכה לעבוד על העניין הזה מתואמת
האמת?בוקר אור
אני עד היום אוהבת לישון עם דברים במיטה אם בעלי במילואים
לומדת במיטה, כשהולכת לישון זוכרת לצד את המחברות והכלי כתיבה והולכת לישון
מבטיחה שנרדמת ככה מצוין. אפילו יותר טוב
בתור נערה זה אף פעם לא הפריע לאמא שלי למיטב זכרוני
אז הדפקט הוא בי? מתואמת
לגמריטל..
אוהבת שיש דברים במיטה או לפחות לא מפריע לי.
זה ממש נוח שהמטען, הספר, בבקבוק שתיה, מחברת פלוס עט על המיטה והכל נגיש.
במיוחד לפני הנישואין שהמיטה היא מקום פרטי מרכזי בבית, מרגישה שם בנוח עם הדברים שלי ושלא צריכה לסדר אחרי. יותר טבעי ופשוט וביתי כזה..
אני פשוט שנה את זה על השידה הצמודה.כתר הרימון
בדיוק. השידה שליד המיטה שלי עמוסה בדבריםמתואמת
וזה בסדר מבחינתי. מדי פעם מסדרת אותה. אבל המיטה - קודש קודשים!
אני תוהה אם הילדים יצליחו יותר לשמור על מיטה פנויה אם תהיה להם שידה צמודה... לאחת מהם כבר יש משהו כזה, ולאחת נוספת יש שידה (ושולחן כתיבה כאמור), אבל לא צמודה למיטה כרגע. לשאר באמת אין כל-כך מקום ליד המיטה, מלבד הסלסילה התלויה ההיא...
רגע. מי אמר שהמיטה דווקא היא קודש קודשים?😅קופצת
ככה זה אצלך.

אולי אצל הבת שלך דווקא השידה (נניח) היא היא קודש הקודשים של סדר ונקיון?

מי מחליט מה "נכון"?
גם השידה והשולחן שלה מבולגנים...מתואמת
חוץ מזה - כל מה ש*אני* אומרת זה קודש קודשים, לא?
בשאיפה - כן😅קופצת
ועכשיו ברצינות - אם אנחנו מדברות על בת 14 - לדעתי לשחרררר.
יגיע יום שזה יפריע לה ויבוא מעצמה. ואם לא יבוא - אז זה כנראה האופי שלה - מבולגן ומלוכלך, ויהיה לה את כל החיים לעבוד על זה. אם היא *תרצה* כמובן...
נכון, אבל הפעם זה בא ממנה...מתואמת
היא דיברה בייאוש על זה שהיא לא התקדמה בנושא הזה מאז יום ההולדת של שנה שעברה... (היא בחורה רצינית - עושה חשבון נפש ביום ההולדת )
אהה זה כבר משהו אחר... הצגת את זה קצת כענין שקשה לך, לא לה.קופצת
מאמינה שכמו בכל דבר שרוצים לשנות - צעדים קטנים. לקבוע מטרות *ישימות*, לעצור ולהסתכל אחור - הנה. כן השתניתי בזה וזה...
נכון, זה בעיקר קשה לי, במיוחד שכל הילדים ככהמתואמת
אבל עכשיו זה מתחיל להיות קשה גם לה...
יש לך רעיון למטרות קטנות ישימות בדרך למיטה מסודרת? לפחות בשבילה?
תראיקופצת
קודם כל. לעניות דעתי. ככל שתשחררי את המקום שלך פה - התהליך יהיה יעיל יותר.
דמייני שהיא מבקשת ממך להתקדם אישית נניח בסטיילינג/ שמירת משקל או כל דבר שלא מענין אותך בשום צורה.
היא באה לבקש עזרה - ואת עוזרת לה *כפי רצונה וצרכיה*

רעיונות מעשיים:
אולי תדירות? נניח פעמיים בשבוע אני מסדרת את המיטה.
אולי איכות? שאריות אוכל ובגדים מהיום לא יהיו.


בעלי עוסק בחינוך של נערים בגיל הזה. ואחד "הסודות" שלו זה - לשקף להם (כמובן למי שביקש עזרה בהנעת תהליך התקדמות כלשהוא) כל הזמן כמה הם התקדמו. לפעמים הוא ממש "אורב" להתקדמות קטנה. ואז עושה מזה דרמה גדולה... (אבל זה בגלל שהוא נורא אוהב דרמות😅).
הרעיון הוא לתפוס אותה כן מיישמת איזשהוא שינוי קטן, להצביע עליו. להתפעל.לעשות מזה ענין - זה משכנע ומגדיר לה את עצמה שהיא עכשיו כבר בתוך תהליך השינוי עצמו.
תודה רבה! כיוונים ממש טובים.מתואמת
לעשות "דרמה" אני חושבת שיביך אותה, אבל אולי אם אביע התפעלות קצרה וממוקדת זה באמת יחזק את הביטחון שלה.
ננסה בע"ה...
אולי להתחיל מלא להביא בכלל למיטה כלי כתיבהאן אליוט
ושלב הבא בלי בובות, ושלב שלישי בלי בגדים, וכדומה?
אם כל פעם רק סוג אחד של דברים מתחילים להקפיד, ומתעלמים מהשאר, אולי יהיה לה קל יותר להתמיד.
וכמובן, למצוא מקום אחר: בגדים או בכביסה, או על כסא בחדר, למשל לחצאית שלא מחליפים כל יום ואי אפשר להחזיר לארון.
ושידה קטנה ליד המיטה לטישו, ולספר שעכשיו קוראים.
ופח קטן לחדר כדי שיהיה מקום לזרוק טידו מלוכלך ודברים אחרים, וככה זה לא יסתובב גם בחדר.
וכמובן, תשבחות על כל התקדמות
יפה, רעיון טוב, לחלק לשלבים. תודה!!מתואמת
מציעה משהו-בארץ אהבתי
אם הרצון בא ממנה, אז זה באמת משנה את התמונה.
אני חושבת שהשורש לשינוי זה קודם כל רצון. אז אם יש לה רצון זה כבר המון.
אבל באמת להעביר את הרצון למעשה זה לא קל, ובמיוחד כשזה דורש לשנות הרגלים שהיא מורגלת בהן במשך שנים.

אני הייתי משתמשת בכלים של אימון, לעזור לה לפתח ולהבין יותר את הרצון, ומשם לתת לה לחשוב על משהו מעשי שהיא יכולה להתחיל בו.
כותבת לך רשימת שאלות שאפשר לעבוד איתן-
1. תתארי איך זה היה נראה אילו הייתי מצליחה לממש את הרצון שלך. פירוט כמה שיותר מוחשי, להשתהות קצת ברצון.
2. למה זה חשוב לך לשנות? מה תרוויחי אם תצליחי להשתנות בזה?
3. איזו פעולה יומית קצרה פשוטה וחדשה, את יכולה לעשות ללא כל ספק, פעולה שתבטא את
הרצון הזה למעשה?
4. על מה היית רוצה להתפלל בהקשר זה?
(את יכולה כמובן לשנות ולהתאים לפי מה שמתאים לך).
הנקודה המרכזית לדעתי היא שהתשובות צריכות לבוא כמה שיותר ממנה. את רק מכוונת אותה לחשוב ולהבין מה היא רוצה מעצמה, ואת יכולה (אפילו כדאי) לשקף ולחזור במילים שלך על מה שהיא אומרת, לתת לדברים תוקף. אבל תני לה שהדברים יבואו ממנה, ואני חושבת שזה יביא להרבה יותר שינוי מכל דבר שאת תנסי ליזום.
איזה יפה!! באמת תהליך אימוני נתת פהמתואמת
תהליך שיכול להיות מקסים ממש.
מקווה שאצליח לעשות איתה אותו...
ממש ממש תודה על המחשבה ועל ההשקעה בכתיבה!
בשמחה! מקווה שילך לכן טוב...בארץ אהבתיאחרונה
גם אני, אבל עד החתונה אז המיטה שלי הייתה מלאהשמש בשמיים
ספר מתחת לכרית קבוע, בגדים מכל השבוע האחרון (טוב, את זה אולי באמת היה כדאי לפנות), כריות קטנות, בובות ששיחקתי בהן, כל דבר שהתעסקתי בו ליד המיטה היה שם והיה לי טוב עם זה. מושלם. לא יודעת למה צריך לריב על זה... וגם החלפת מצעים הייתה התפקיד שלי להחליף לעצמי. אם לא החלפתי אז זה לא קרה...
אז צריך שתהיה שידה...טל..
היא אמרה שיש להם סלסלות ליד המיטה.כתר הרימון
ללמד איך לסדר את המיטה בבוקר וחומר להםרחלה2020
כמה כיף לראות שהמיטה מסודרת ונשמרת. הפרס- מצעים שווים ויפים.

כתבת שהמצעים ישנים/יד שנייה וזה יכול להשפיע. (יש לי אחות בת 25+ שגרה בבית ואמא שלי מספרת לי כמה היא הורסת מצעים חדשים של ורדינון(!) והכל מתלכלך מדיו או שמנים, אז בעצם אין לדעת)
זהו, אני באמת מפחדת לקנות להם מצעים חדשים...מתואמת
האמת שהצעתי לגדולה מצעים חדשים כמתנת יום הולדת, והיא לא רצתה... (בחרה בסוף משהו שווה יותר )
אבל אולי זה ישכנע אותם, מי יודע...
לנו יש את הפתרון הפשוט ביותר-מיטות מתקפלות😊אם מאושרת
אבל על המיטות העליונות שכן יש דברים,כולם עוזרים לסדר- לפני שאומרים קריאת שמע- הם בעצמם אומרים- בואו נעשה לנו מקום לישון וכולם יחד מחזירים את הדברים למקום.
הם גם לא אוהבים ללכת לישון,אבל זה כבר נהיה להם חלק מהשגרה- כמו שמצחצחים שיניים,מחזירים דברים למקום. ( אבל מבחינתי כדי שלא ילכו לישון מאוחר מדי- לא מקפידה על סדר מדוייק וכו' וגם לא של עוד דברים- רק המיטה כדי שנוכל לישון).

(רק מסייגת שאני באמת חושבת שלכל בית מתאים כללים אחרים כך שמה שעובד אצלנו בכלל לא בטוח שיעבוד בבית אחר. ומה שעובד בבית אחר לא בהכרח יעבוד אצלנו)
מיטות מתקפלות זה החלום שלי מתואמת
כי באמת מרגיש לי שככה זה יחסוך חלק נכבד מהבלגן (כי במשך היום הם לא יוכלו להיות על המיטה ולהביא אליה דברים). אבל בינתיים זה חלום שלא עומד להתגשם... לא כל עוד יש לנו מיטות במצב טוב מאוד...
צריכה לראות אם מתאים לנו להכניס ללו"ז של לפני השינה את הסדר במיטה...
איך נכון להגיב לדיבור עצבני של מתבגרים?אנונימית באהב"ה

הגדולה שלנו מתחילה את גיל ההתבגרות, ואני מרגישה שכהורים אנחנו לא תמיד יודעים להגיב לה נכון.

מרגישה שבעלי לפעמים קשה איתה יותר מידי. ולא בטוחה איך נכון להתמודד (איך נכון להגיב לה באופן אידאלי, וגם איך נכון להתמודד מולו כשהוא קשה איתה מידי).


הרבה פעמים כשאנחנו אומרים לה משהו, היא מגיבה בטון עצבני או מרימה קצת את הקול. לרוב המילים שהיא אומרת הן בסדר, אבל הטון עצבני או מזלזל (נגיד שאומרים לה שהיא יותר מידי זמן בפלאפון אז היא מרימה את הקול ועונה כזה 'בסדר' עצבני).


לבעלי זה מאוד מאוד מפריע כשהיא מדברת ככה. הוא כועס עליה ודורש ממנה לא להרים עליו את הקול.

אבל זה לא באמת עוזר ההערות שלו, בפועל היא ממשיכה עם זה, והוא כל פעם מתעצבן יותר (כי היא כבר 'היתה אמורה להבין' שככה לא מדברים להורים).

היום היא ענתה לו איזה 'בסדר' עצבני כזה (והוא היה עם עמוס בגלל דברים אחרים), והוא ממש כעס עליה וקרא לה בכינויים שממש לא אהבתי (נפלט לו מרוב כעס, זו ממש לא השפה שלו בדרך כלל).


אז קודם כל, אני אשמח לשמוע מאמהות מנוסות שעברו את הגיל הזה עם הילדות שלהן -

האם נכון להקפיד שלא ידברו ככה להורים? יש מקום לצפות שילדים בגיל ההתבגרות ילמדו לדבר תמיד בצורה מכבדת כלפי ההורים?

או שיש לנו פה עבודה להבין שלפעמים היא תדבר ככה, וזה חלק מהרגיל, ולהילחם בזה רק ירחיק אותה מאיתנו?


ואיך נכון להגיב מול בעלי כשהוא כועס עליה? (בעיני בצורה קשה ולא תואמת לסיטואציה. גם אם יש מקום להגיב, שגם על זה אני לא בטוחה - בעיני הוא מגזים בכעס שלו).

בעצםoo

הוא דורש ממנה יותר ממה שהוא דורש מעצמו

כי כשהוא עצבני הוא אומר כינויי גנאי

והיא לא יכולה לומר בסדר בטון שלא נראה לו


 

חסר הגיון לחלוטין

הרי הוא המבוגר והיא הילדה
 

באופן כללי אני לא מייחסת חשיבות לטון של מתבגרים

אחרי ההבנה שזה סגנון דיבור תואם גיל

וגם לא מייחסת חשיבות גדולה לתוכן כל עוד זה לא משהו חריג

וגם לא מחפשת כבוד מהילדים אלא קשר נעים וטוב


 

הכבוד מגיע לבד בלי שדורשים אותו

ע"י דוגמא אישית

אם מתנהלים בכבוד עם הילד הוא לומד להתנהל בכבוד


 

יש סיטואציות בין בעלי והילדים שאני מתערבת

משתדלת שזה לא יקרה לעיתים קרובות ושזה יהיה בצורה מועילה 

למעשה את צודקתאנונימית באהב"ה

ואני הרבה פעמים אומרת לו את זה כשהוא כועס עליה.

(וגם לא בטוחה שפועלת נכון בזה. כי להגיד לו ביקורת בפני הילדים זה גם לא הכי חינוכי, במיוחד כשאני בעצם מבטלת את מה שהוא אמר כרגע לילדה).

אין צורך להגיד לו מול כולםעל הנס

אפשר לדבר על זה ברגוע בהזדמנות אחרת אחד על אחד,בשום אופן לא מול הילדה,

גם אני לא מתייחסת לטון,אבל כמו שהייתי מדברת על זה עם בעלי בנחת ב4 עיניים גם איתה הייתי בהזמנות מדברת בארבע עניים,ואז יורדת מזה לחלוטין,

ונכון שככל שתדרשו כבוד זה פשוט לא יעזור אלא רק יחמיר את המצב.

כדאיooאחרונה

לדבר איתו בנפרד

לא בזמן אמת

לשקף לו שהדרישה שלו לא הגיונית ולבקש ממנו לא להתייחס לכל טון שלא נראה לו

ילדים מתבגריםתהילה 3>

זה דבר קצת מבלבל.

מצד אחד יש בהם משהו הודף, ולפעמים חצוף ומתריס, ומצד שני, לא פחות ואף יותר הם זקוקים לאהבה, לתחושה שהם רצויים, לקשר בריא

והקשר משנה צורה בגיל הזה וצריך להסתגל אליו מחדש ולהעביר אותו שלב.


לכן א:

פינוי המרחב הרגשי שלכם:

לדבר יחד או לעבד לבד את התסכול מההתנהלות שלה, ואצלך גם שלו.

כשמגיעים טעונים לסיטואציה די בקלות מגיעיל לשיח קשה ורחוק וחבל.

כשמגיעים נינוחים יותר, ניתח להעמיד גבול בצורה נינוחה.


לדוגמא; אני מבינה שזה קצת עצבן אותך, בבית שלנו לא מרימים קול/מדברים בחוסר כבוד להורים.


הרעיון הוא-

לתת שם להרגשה והכרה בתחושה שלה

להציב גבול- להגיד שזה לא מקובל עליכם

לעשות את זה באופן ענייני ובלי בעצמכם לדבר באופן לא מכבד.


בהחלט מאתגר וצריך ללמוד את זה.. בהצלחה


יש לך פה בעצם שתי שאלות:מתואמת

1. איך מתייחסים למתבגר שמדבר לא יפה.

2. איך מסבירים לבעל שצריך להגיב בצורה מותאמת ולא עצבנית.


אני מציעה שתשבו שניכם יחד ברגע של נחת, ותנסו *יחד* ליצור גישה מתאימה לגיל ההתבגרות שנכנס לפתחיכם. את יכולה בשיחה להוביל אותו בעדינות לכך ש"כמים הפנים לפנים", ושאם אתם תדברו בנחת, יכול להיות שגם המתבגרת תספוג את האווירה ותדבר בנחת. אבל גם אם לא - עדיין התפקיד שלכם כהורים הוא להראות לה איך מתנהגים ואיך מדברים בנחת.


בכל אופן, אנחנו לא עוברים בשתיקה רק כשמדובר בחוצפה ממש, מילים שלא אומרים להורים. על טון דיבור אנחנו יותר מחליקים, מקסימום אומרים: "לא נעים לנו לשמוע טון דיבור כזה, אולי תנסה לענות בנחת?"

(והאמת שגם אנחנו - בעיקר אני - לא תמיד מצליחים לדבר אליהם בנחת...)

לא יודעת את מי לשאול אז שואלת כאןכל היופי

הבת שלי בגיל ההתבגרות, כנראה על הרצף בתפקוד מאוד גבוה.

(לא מאובחנת רשמית עדיין כי התורים ארוכים מאוד)

סובלת מחרדה ספציפית (ועוד כמה חרדות נלוות בעצימות יותר נמוכה).

הייתה תקופה בטיפול רגשי כולל cbt שזה הטיפול הקלאסי לחרדות.

לא עזר בכלל למרות שהיא מאוד רצתה שינוי והמטפלת מקסימה.

הטיפול זלג לכל מיני נושאים אחרים, והיא גם מאוד נוטה לנבור שכלית בדברים אבל זה לא נוגע לרמת הרגש כמו אצל רוב בני האדם.

כלומר היא יכולה לנתח ולהסביר ולהבין אבל זה לא מזיז לרגש, זה מישור אחר לגמרי.

חשבתי על נוירופידבק, שזה כביכול עוקף את השכל ומאמן את המוח להתכוונן לגלי מוח אחר ופחות להיות בחרדה.

אחוזי ההצלחה הם 70-80 אחוז לפי מחקרים של כמה עשרות שנים, וזה ללא תרופות וזה נשמע לי כיוון טוב בשבילה.

הבעיה היא שמי שפניתי אליה אומרת שלפני שרואים שינוי צריך סביב ה10 מפגשים. וכדי שיהיה שינוי משמעותי צריך 30-40 מפגשים. ואולי היא מה20-30 אחוז שזה לא עוזר להם.

זו הוצאה מאוד משמעותית לפני שאני יכולה לדעת בכלל אם זה הכיוון.

אני מניחה שיש עוד אופציות אבל לא יודעת מה באמת יעזור.


מה הייתן עושות?

הייתי רצה מהר עם האבחוןעוד מעט פסח
עבר עריכה על ידי עוד מעט פסח בתאריך י"ג בכסלו תשפ"ו 20:57

אחרי האבחון תוכלי לקבל קצבה מבט''ל, שהיא מעל ל-3 אש''ח בחודש, ויהיה לך קל יותר להוציא עליה כספים...

חוץ מזה שבאבחון יעזרו לך לחשוב מה יכול להתאים לה.

אם תרצי המלצות למאבחנים פרטיים - מוזמנת בפרטי.

קודם כדאי לעשות אבחון נכוןמתיכון ועד מעון

ואז יהיה יותר קל למצוא את הטיפול המדויק עבורה

מצטרפת לקודמותיי - אחרי האבחון תוכלו להתאים להמתואמת

טיפול מדויק יותר, ואולי גם המאבחנים יוכלו להמליץ על סוג טיפול מתאים.

אם את מרגישה שהיא יכולה עוד "לסחוב" בלי טיפול, אז תחכו לאבחון בקופה. היתרון הוא שבדרך כלל הם גם מסדרים את העניין מול ביטוח לאומי, ואתם לא צריכים להתעקש על זה בעצמכם...

אבל אם את כן מרגישה שהיא חייבת כבר תמיכה, אז באמת כדאי ללכת לאבחון פרטי. זה לא זול בכלל-בכלל...

אני יכולה להמליץ לך על פסיכולוגית בירושלים שמאבחנת אוטיזם.

תודה לכןכל היופי

אז באמת זו גם המסקנה שהגענו אליה, לא לחכות לקופה אלא לחפש אבחון פרטי למרות שזו הוצאה.

אשמח להמלצות שלכן.


תודה

דינה זלזניק. אם לא תמצאי מספר ברשת אכתוב לך באישי.מתואמת
רק מדייקתמתיכון ועד מעון

אבחון אוטיזם במידה ואכן יש אבחנה דורש אבחון כפול-פסיכולוגי ורפואי.

ממליצה כמו @מתואמת להתחיל בפסיכולוגי

נכון.מתואמת
גם אם הולכים לפרטייראת גאולה
תדברי לפני כן עם המזכירות במרפאה, שיתנו לכם החזר כי אתם ממתינים כבר הרבה זמן.
תודה לכן, מחפשת מכון אבחוןכל היופי

כדי לקבל אבחון כפול כמו שהמליצה @מתיכון ועד מעון במקום אחד.

יש המלצה למישהי?

מעדיפה באזור השרון...

יש את המכון של ד''ר דיצה צחורמתיכון ועד מעון
נראה לי בבי''ח אסף הרופא שעושים שם אבחון כולל
אם אריאל רלוונטיעוד מעט פסח

אני יודעת שבמרכז התפתחות הילד שבאוניברסיטה עושים אבחון משולב.

ואמור להיות אפשרי דרך קופ''ח, או עם החזר.

שווה לברר.

וגם 'בית אחד'עוד מעט פסח
בכפר סבא מומלץ.
ממליצה לך לעבור על הרשימה הנ"לאנונימית בהו"ל

זה מתוך קבוצת הפייסבוק 'מרוצפות' של נשים על הרצף.

 

מאגר המאבחנים.ות המעודכן של מרוצפות - אוטיסטיות כותבות

 

אנחנו הלכנו מתוך הרשימה לפסיכולוגית ופסיכיאטר בנפרד, בחרנו רק לפי זמינות של תורים, ושניהם היו אנשי מקצוע מעולים ממש.

אני לא אמליץ לך ישירות עליהם בגלל שביקשת מקום שעושה גם וגם, אבל יש ברשימה גם מקומות כאלה.

התבלבלת בניק. לפורום הזה יש ניק אנונימי אחריעל מהדרום
זהב טהור שמת פהכל היופיאחרונה
תודה רבה לך!!
עזרה בטיפולים רגשיים מהקופהילד מתוק וטהור

יש לנו ילד עם קשיים רגשיים משמעותיים שהתפרצו בשנה וחצי האחרונות (ברמה שהוא מוגדר עם נכות 50% בבט"ל).

מזמן הומלץ לנו לפנות לטיפולים רגשיים, היינו בהמתנה דרך הקופה, היינו באבחון תקשורת דרך הקופה (זה לא תקשורת זה רגשי- הייתה המסקנה, אבל ההתנהלות בהחלט הייתה מזכירה בעיות תקשורת).

גם בתום האבחון נאמר לנו שיצרו איתנו קשר מהקופה והתפתחות הילד/בריאות הנפש לטיפולים רגשיים...

בינתיים אנחנו רק במעקב פסחכיאטרי בקופה, שזה יפה אך לא מספק... אין אף ספק שהילד זקוק להם, כולם הפנו אותו, אך אין מענה מהקופה.


בינתיים כמובן שלחנו לטיפולים שונים, והדרכת הורים פרטיים, והוצאנו סכומים גבוהים מאד....


נשמע לי ממש מוזר שאנחנו לא מקבלים מענה מהקופה, ואם אין להם תורות עבורנו, שנים, לפחות שיתנו לנו החזרים..

מישהי יודעת אם ניתן לקבל דבר כזה, ואיך?

הייתי מתחילהכל היופי

בישיבה מול המזכירה בקופה בניסיון להבין איך אפשר לקדם.

ואם היא לא יכולה לעזור ללכת לרופאת ילדים,להסביר לה את הדחיפות ושהיא תלחץ.

יש בקופות הרבה אופציות לטיפולים רגשייםמתחדשת111

באומנות

הידרותרפיה

ועוד..

אל תחכי שיצרו קשר. כדאי שתפנו לרופא המשפחה ותשלחו טפסים רלונטים

תיצרי קשר עם המזכירותאיזמרגד1אחרונה
של בריאות הנפש או התפתחות הילד, או גם וגם ותשאלי אותם... בדרך כלל הם יודעות איך אפשר לקבל החזרים. מניחה שזה תלוי בן כמה הילד ובאיזה קופה אתם.
גם אני בשאלות בת מצווהעוד מעט פסח

אשמח לעזרתכן בתכנון הלו'ז.

אנחנו רוצים לקיים אירוע אחד גם עם החברות וגם עם המשפחה, אבל שיהיה זמן בנפרד (מה שאני חושבת עליו כרגע זה שהחברות יגיעו מוקדם יוצאו מוקדם).


אשמח שתעזור לי לחשוב באיזה סדר לנהל את האירוע, כמה זמן בערך דברים לוקחים ומתי להזמין את החברות ולמתי המשפחה.

בתוכנית-

-יצירה (שאמורה להיות לחברות + אופציה לבני משפחה שרוצים)

- ריקודים (אפשר רק לבנות, דווקא יהיה לי יותר נוח מבחינת צניעות)

- טקס ברכות (שהילדה רוצה שהחברות *לא* יהיו בו)

- וכמובן אוכל, שעוד לא ברור לי כמה מנות יהיו ומתי.


הבנות יגיעו בזמן שנגיד (מגיעות מקרוב, רובן ברגל), המשפחה תגיע לאט לאט לאורך שעה בערך...


איך הייתן בונות את האירוע?

מנסה לחשובמתיכון ועד מעון

אולי להתחיל עם יצירה והרקדה לבנות ואז אוכל לכולם, שבזמן האוכל המשפחה מגיעה ואז החברות הולכות ונשארת המשפחה לברכות.

נשמע הגיוני?

זהו, שאני לא כל כך יודעתעוד מעט פסח

בגלל שהמשפחה תבוא ב'טפטופים', זה לא כל כך מסתדר לי עם האוכל המרכזי (באירוע רגיל עושים סוג של קבלת פנים בשביל זה. למשוך את הזמן עד שכולם מגיעים).

חשבתי אולי לעשות-

אוכל לבנות

הרקדה

יצירה - ואז בנות שסיימו הולכות הביתה, ומשפחה שרוצים באים מוקדם להשתתף

מנה ראשונה למשפחה

ברכות

מנה שנייה למשפחה


אולי זה גם יצא לי יותר זול, כי לבנות אפשר להביא דברים זולים, ולמשפחה אוכל ברמה יותר גבוהה.


אבל אין לי מושג איך זה יעבוד, ואיך לתכנן את הלו''ז.

באירועים שאני הייתימתיכון ועד מעון
משותפים לחברות ומשפחה אז החברות הגיעו לפני ליצירה אבל כל היתר היה משותף, אז נשמע לי שיותר נכון או להפריד לגמרי או לעשות ביחד אחרת זה ממש בלאגן (בעיני)
בטוח לא שווה להפריד?שלומית.
לא חושבת שזה יעלה ככ את העלות או את הכאב ראש... ממה שאני ראיתי אירועים נפרדים לחברות ומשפחה יותר מוצלחים לכל הצדדים 
שאלה טובהעוד מעט פסח

מעניין כמה זה באמת עוד כאב ראש.

בעלות זה בטוח מוסיף, כי זה לשכור אולם פעמיים.

ואיפור, ושיער לילדה...

לחברות בטוח צריך אולם?שלומית.

אולי יש לכם מקום בבית? אולי אולם בבי"ס? לפעמים יש עוד פתרונות חוץ מאולם ממש.

מודה שאצלינו לא מתאפרים לבת מצוה ( הן קטנות!) והשיער זו לא הוצאה משמעותית אבל כנראה מקובל אחרת אצלכם...

אם במקרה אתם בירושלים יש לי המלצה למישהי אלופה וזולה לתסרוקת (לא עושה איפור)

לי אישית נשמע שלעשות אירוע ארוך ומתגלגל זה המון כאב ראש ויותר קשה לדייק את הצרכים 

התכוונתי איפור ליעוד מעט פסח

ושיער לילדה.

קצת קשה לי לדמיין את המצב של אירוע לחברות בלבד, אבל אולי באמת כדאי לשקול את זה ברצינות.

לחברות זה לא "אירוע אירוע"שלומית.

אלא יותר בסגנון "ערב כיתה" ארוחה טעימה שמתאימה לבנות בגילן, יצירה, ריקודים, ואיזה משחק של ברכות לכלת השמחה.

הכי כיפי ומותאם

מה שעולה ליבורות המים

יצירה

אוכל וריקודים לחברות


ואס ארוע משפחה-

אוכל למשפחה

ברכות

ריקודים למשפחה

למה בעצם את רוצה להפריד?אר

אפשר להוביף יצירה או סדנא לחברות לפני שכולם מגיעים

אם חשוב לכם

אבל בדרכ החבאות נשארות עם המשפחה

לדרשה ברכות וריקודים

בסוף הן עושות שמח ..

שתי סיבות-עוד מעט פסח

1. היחס הוא בערך חצי/חצי. חברות עושות שמח אבל גם באלגן, וזה פחות מתאים לאופי של חלק מהמשפחה.

2. הילדה ממש ממש לא רוצה לומר דרשה בפני החברות. ומתפדחת ממש גם שישמעו את הברכות של הסבתות ושלנו ההורים. מבחינתה, היא מעדיפה שלא תהיה בת מצווה ולא לדבר בפניהן.

האמת שאני ממש מבינה את הבת שלךעל הנס

אני גם הייתי מעדיפה שלא יהיה ארוע מאשר לדרוש לפני החברות שלי.

אצל אחת הבנות שלי עשיתי בוקר על על חשבון בית הספר בשיתוף עם המורה,ארוחת בוקר יצירה פעילות שהמורה הכינה,ריקודים בסוף,הבנות יצאו מרוצות עד השמיים,

ולמשפחה עשינו משהו כמו ערב סופגניות בחנוכה.

לא מאד רשמי,יצא ממש מוצלח,


רעיון נוסף,לעשות שני ארועים באותו יום צהריים חברות ואז בערב משפחה זה יכול להתיש מאד לכן ממש חשוב לתכנן הכל בצורה נכונה.


לא חייבים לדרוש בכלל....יעל מהדרום

לק"י


אם זה השיקול המרכזי.

אם יש עוד סיבות, אז אולי באמת עדיף להפריד.


עוד אין לי ניסיון בנושא, אז אין לי כ"כ איך לעזור.

ומזל טוב!!

מוסיפה עוד אפשרות לחלוקת האירועים:מתואמת

כשאני חגגתי בת מצווה - לחברות עשיתי טיול/סיור עם עוד חברה. ריקודים לא היו, אבל זה התאים לי מאוד... וגם דרשה לא הייתה.

למשפחה עשינו אירוע בחצר, ואמרתי דרשה - אבל דרשה בחרוזים בליווי מצגת תמונות, אז זה היה קליל יותר. (אולי זה משהו שיתאים לבת שלך גם מול החברות?)

עונה לשלושתכן יחדעוד מעט פסח

לנו חשוב המעמד של הדרשה, דווקא בגלל שזו ילדה עם פחד במה, ואנחנו מאמינים שיעשה לה טוב להתמודד עם הפחד וכן לדבר, בסביבה מאוד תומכת ומחזקת.

מצד שני, אני לא רוצה לדחוק אותה מדי, וגם פחות בטוחה שהחברות יפרגנו, ולכן יהיה טוב בעיניי שהיא כן תאמר דרשה, אבל רק למשפחה.


אהבתי ממש את הרעיון של לשלב מצגת שתקל עליה. תודה!!

בהצלחה!!יעל מהדרום
רק הערה קטנה לגבי הדרשהעל הנס

אני עם פחד קהל וההורים שלי דרשו ממני לדרוש לא רק שזה לא עזר גם הבת מצוה שלי זכורה כדבר שלילי בעבורי,רק בגלל הדרשה הזו,

בסוף אתם ההורים ומחליטים.

אבל את הבת שלי ממש זרמתי איתה

תודה ששיתפתעוד מעט פסח
אקח לתשומת ליבי שתהיה לה חוויה טובה.
היא מבינה את הרעיון הזה?מתואמת

של הצורך להתמודד בדווקא עם הפחד?

כי אם זה לא בא ממנה - לא נראה לי שזה יעזור, אלא רק יגביר לה את הפחד...

בכל אופן, מעניין שדווקא המשפחה המורחבת היא סביבה תומכת ולא החברות זה אומר שיש לכם אווירה טובה במשפחה!

בגדול, היא מבינהעוד מעט פסח

היא עדיין מאוד מפחדת, אבל יודעת שמול המשפחה זה יעבור בטוב ולכן מוכנה להתאמץ לעשות את זה.

מול חברות לא מוכנה ויהי מה.

וכן, ב''ה זכינו במשפחות מפרגנות שירימו לה לא משנה מה יהיה (והיא יודעת את זה).

אז נשמע שזה באמת יעשה לה טובמתואמתאחרונה
רק שימו לב גם בזמן אמת שהיא מצליחה לזרום עם זה באמת ולא נסגרת ברגע האחרון...
אוכל למתבגריםרק טוב!

מחפשת רעיונות לאוכל שנוער אוהבים. לילדים שמחפשים כל הזמן מה לאכול... לאו דווקא שיא הבריאות... (מושקע או מהיר הכנה)

דברים מסוג:

פיצה

פלאפל

שניצל פירה/ציפס

קוסקוס עם מרק

פריקסה


תנו עוד רעיונות

בעיקר לארוחות ערב. אבל גם לדברים שאפשר לקחת לארוחת צהריים ללימודים (עדיף בלי מיקרוגל)

חזה עוף צלוי, קבב, המבורגרשופטים

בוריקיטס ביתיים

בורקס פיצה

פסטה/תפוחי אדמה מוקרמים

כמה רעיונות:שדמות בחולות

אורז

פתיתים

פסטה בולונז

פסטה עגבניות

פרגיות

שיפודי חזה עו

כנפיים קריספיות

סלמון בתנור

קציצות טונה מטוגנות

מלאווח עם ביצה ורסק

טורטיות ממולאות השר/ גבינות/ חביתה

חביתות עם תוספות

בוריקה

 

אצלי אוהביםכל היופי

מה שמשביע.

שזה אומר הרבה בשרי מבושל ולא ארוחות ערב קלות.

(ומתאים גם לצהריים כמובן)

עם עדיפות ללא עצמות...

שניצלים, פרגיות, קציצות עם או בלי רוטב, בקר בבישול ארוך (אם נשאר משבת), בורקס בשר, פאי רועים וכד'.

מניחה שיהיו מתבגרים שיזרמו גם על כרעיים ואז מאוד קל להכין בתנור עם אורז או תפו"א.

וכמובן פחמימות וירקות כמו פתיתים, פסטה, אורז עם ירקות, תפוחי אדמה ברוטב, אנטיפסטי, סלט כרוב, ירקות חתוכים.


אם לא מתחשק לי או שאין בבית בשרי, אני מכינה קציצות טונה כשבא לי להשקיע, או תבשיל מהיר ומשביע של טונה, חצילים, פלפלים, עגבניות או כל ירק אחר שיש בבית ומתאים. מתייחסת לטונה כמו כל דג מבחינת תבלינים וכו' (תחשבי למשל על חריימה או דג מרוקאי עם טונה)

גם שקשוקה הולך טוב, עם אורז, פתיתים או קוסקוס.


הדגש הוא על כמויות ולא על אוכל הכי מושקע.

נגיד מלוואח פחות יהיה, כי יותר קשה לשחק עם הכמויות וזה הכנה אחד אחד (אני משווה להכנה של סיר אורז נגיד)

שלא לדבר על עניין הבריאות.

ועוד משהוכל היופיאחרונה
מי שפחות מתחבר לבשרי ובעיקר בנות, יזרמו יותר על חלבי כמו פשטידות, לזניה, פנקייקים, פסטה ברוטב שמנת וכו'
איך את נוהגת בנוגע לצורך של המתבגרותמתחדשת111

לקנות "שטויות"?

אסביר. ביתי לומדת באולפנא אקסטרנית. היא כמעט מידי יום שואלת אם תוכל לקנות ממתק/ מעדן/ גלידה וכו.. כמובן כל זה בנוסף לאוכל שהיא מביאה מהבית

לרוב אני מסכימה. אבל מרגיש לי שזה מוגזם.. וגם מאוד לא בריא

מנגד כמתבגרת יש צורך גם בזה, ורעב- כמעט תמידי וזה מה שזמין להן (מהשמיני וכו..)

מצד שני לפעמים זה איזשהי הסחפות חברתית. אבל גם לזה לא בטוח שנכון לסרב כדי שלא תרגיש "אווט"

איך אתן נוהגות?


אין לי בנות בגיל הזהלפניו ברננה!

וגם לא בנים..

הגדול שלי בן 8

אבל בפשטות הייתי נותנת לה תקציב חודשי (מה שנקרא דמי כיס..) לשטויות כאלה שתתנהל איתו בעצמה. זה יכול להיות חינוך טוב לכלכלה. ולדבר איתה על תזונה נכונה. שלא תוציא את כל הסכום על שטויות של אוכל אלא שתקנה לעצמה פה ושם גם תכשיט מטופטן או דברים אחרים שהיא *רוצה*.


באופן כללי בעיני הורים אחראים לתת לילד את כל מה שהוא *צריך* ויכולים לפרגן גם במה שהוא *רוצה* אבל פה יש להם גם אפשרות להתחיל לחנך אותו להתנהלות כלכלית נכונה.

השאלה היאמתחדשת111
האם להתנות את דמי הכיס במשהו? כי אם לא יוצא שזה בעצם הכסף שלנו כהורים. ובאופן הזה לא בטוח שיהיה חשוב לה לשמור ולהתנהל איתו נכון..
אנחנו נותנים לשני הגדולים (ביסודי) דמי כיס שבועייםיעל מהדרום

לק"י


אני כן אומרת להם (וגם לקטנים, שיש להם כסף מדמי פורים וכדומה), שגם אם זה הכסף שלהם, לא כדאי לקנות הרבה ממתקים.


אצלינו הם קטנים יותר, אז זה שונה. אבל בעיקרון פעם בשבוע אני הולכת איתם לקנות ממתק. ובעלי גם לפעמים לוקח פעם בשבוע.

בגיל גדול יותר הייתי משחררת כנראה. אבל כן מדברת על זה שלא כדאי וזה לא בריא לאכול יותר מידי שטויות (יש לנו בבית חטיפים ושוקולדים, ואני אומרת להם את זה. שלא יגזימו).

אישית חושבת שלא צריךלפניו ברננה!

כי היא יודעת שיש לה תקציב מוגבל.

והתקציב הוא כי זיהית אצלה *צורך* בכסף ל*רצונות*.

אז את נותנת לה מענה על הצורך. כמובן שאת גם יכולה לעודד אותה לעשות בייביסיטר כדי שיהיה לה יותר כסף לרצונות שלה.

אבל בסופו ש דבר האינטרס פה הוא לתת לה להוציא בתבונה. ואת ז היא תלמד ע"י ניהול התקציב הקטן שתתנו לה. ובחודששיגמר לה הכסף אחרי שבועיים היא תבין שפשוט אין עוד..

 

כמובן בשיח נכון שמלווה את התהליך 

מקסיםמתחדשת111
בעיני לאפלספנית

בעזהי"ת

 

זה לא כסף שהוא צ'ופר מבחינתי אלא צורך, וצורך אני נותנת לילדים שלי- כמו שאני נותנת להן אוכל, בית ובגדים ללא תמורה. וכמו שאני לא אגיד לבת שלי 'היום לא סידרת את החדר אז אין ארוחת ערב', אני לא אגיד לה 'לא עזרת אז לא תקבלי דמי כיס'. 

 

כן להגדיר מה הסכום שהוא צורך ולא אקסטרה.. אני כן חושבת שהיכולת לקנות מידי פעם פינוקים פה ושם בשליטה של המתבגרת זה צורך.

אניoo

מעודדת תזונה נכונה גם כשקונים משהו טעים (נניח להעדיף יוגורט מפנק)


כשהילדים היו ביסודי נתתי כסף מדי פעם כשהיו מבקשים

ילד אחד היה מבקש הרבה

לפעמים הייתי מפנה אותו לקחת חטיף מהארון ולא לקנות


כשהם יצאו לישיבות נתתי להם לנהל לבד את התקציב

כשהם הבינו את המשמעות של ניהול כלכלי ע"י כרטיס אשראי/ מזומן

הם גם למדו פחות לבזבז

הכסף היה שלהם?מתחדשת111

כתלות בעבודה/ משו אחר?

לא שלהםoo
אבל דברנו על תקציב הגיוני לשבוע/ חודש והם עמדו בתקציב
אני נותנת...חרות

לא יודעת אם זה טוב או לא...

כן מנסה להגיד לה לקנות אוכל, ולא כל יום ממתק... אלא מידי פעם.

אבל לא יודעת כמה מתוך זה עובד.

לא יודעת אם אני נוהגת נכון, ככה מרגיש לי...

אני נותנת סכום מוגדר פעם בפרק זמן קבועמתיכון ועד מעון

והם יודעים בדיוק מתי וכמה יקבלו, זה לא מותנה בשום דבר ובכסף הזה אני לא מתערבת במה הם קונים.

מעבר לזה משתדלת שבבית יהיה שפע של אוכל וגם של שטויות אבל דברים ביתיים כמו עוגות עוגיות ממתקים ביתיים שלפחות יהיה אפשר לנשנש דברים פחות גרועים 

אהבתי את הרעיוןמתחדשת111
היא קונה מהכסף שלהרוני 1234
היא עושה הרבה בייביסיטר אז יש לה כסף ויש לה חשבון פייבוקס יאנג שדרכו היא קונה.
ולפני שהיה לה כסף משלה, נתת לה?מתחדשת111
לא כל כך…רוני 1234
רק לעתים רחוקות.


היא עושה בייביסיטר מגיל מאד צעיר וגם יש לה כסף ממתנות וחגים.

לפעמים קונה אם זה לא מוגזם, אבל יש דמי כיסאור123456
של 100 שקל לשטויות כאלה ואז היא חושבת פעמיים אם היא באמת רוצה 
וואו זה המון..מתחדשת111
לחודש? זה יפה, אבל לא ככ המוןפלספנית

בעזהי"ת

 

מספיק שהן יוצאות פעם בחודש לאוכל שהוא יותר מפיצה וזה כבר רוב התקציב. 

 

הבת שלי עוד לא לגמרי בגיל (הגדולה בכיתה ו'), נתנו להן עשרה שקלים לחודש מתחילת כיתה א' אבל מודה שאנחנו לא ממש עומדים בזה כי לא זוכרים וגם להן אין ממש צורך בזה אז דיי הפסקנו, כשהן מבקשות הן מקבלות וזה עוד סכומים מזעריים אז זה סבבה לנו (נניח שני שקלים לקנות ממתק במכולת אחת לחודש, נו שויין). 

עכשיו למשל יש חודש ארגון ויש קיוסק בסניף, נתנו לכל אחת מהגדולות (ד' וו') 20 שקלים לכל החודש בתחילת החודש ולבחירתן מה לעשות עם זה ואיך לחלק. 

 

אני כן רואה שחברות של הגדולה מתחילות לרצות וכשהיא תגיע, בטח נתחיל מ50 בכיתה ז' אבל יש לה חברות שמקבלות הרבה יותר.. 

וואי, מוזר לי השרשורעוד מעט פסח

אצלי אני לא מביאה להן שקל לשטויות.

הבנות שלי עובדות, מרוויחות יפה, ומוזמנות להשתמש בכסף כראות עיניהן. אחת באמת קונה איתו מדי פעם גומי וכאלה- אבל זה נדיר למדי.

ויש בבית יש אוכל בשפע, וגם פינוקים שאפשר לקחת לאולפנא (ונקנו בזול בסופר/ב'משנת', ולא במחירים של השמיני...). אז למה שאביא להן כסף נוסף?


כשהגדול שלי למד בישיבה ולא היה מסוגל לאכול את האוכל של חדר האוכל, כן הייתי מציידת אותו בסכום קבוע מראש כל יום, שהיה אמור להספיק לאוכל- והוא יכל לבחור מה לאכול ואיך להשתמש בכסף- כי הישיבה היתה צמודה למרכז מסחרי.

אבל שוב, זה היה כסף לארוחת צהריים. לא ל'שטויות'. 

הבת שלי עוד לא בגיל שיכולה לעבודמתחדשת111

ובאולפנה יש את השמיני- שמוכרות כל מיני מתוקים. וגם חנות קרובה ולפעמים היא רוצה להתפנק. לא רואה בזה בעיה כשזה במידה. כילדה אני זוכרת שלא היה לי כסף מהבית וההורים סמכו על מה שאקבל באולפנא, והייתי ממש מרגישה קושי לראות חברות נהנות לקנות דברים בין הארוחות גם אם זה נחשב שטויות ולי לא היתה היכולות.

ובכלל כמתבגרת זכורה לי תחושת הרעב הגדולה..


כנראה אנחנו חיות בחברה שונה מאודעוד מעט פסח
לבת ה-11 שלי כבר יש חסכון של מאות שקלים מעבודה כבייביסיטרית.
מעולהמתחדשת111

אני לא מסכימה לה להכנס לבתים בגיל הזה..

גרים בעיר.

מבינה שאתם בישוב ולכן השוני

לפעמיםתהילה 3>

דווקא בתיכון, כשהלימודים עמוסים יותר, ובטח אם יש פנימיה הדרכה וכו יש פחות זמן לעבוד מבכיתה ו'.

לפחות אצלנו זה ככה

זה גילתהילה 3>

שכבר אפשר לעבוד בו, ומצד שני באמת ההוצאות גדולות.

בעיני 2 כיוונים:

1. מדי פעם לפנק באיזה שטר באהבה אבל לא כל יום..

2. לתת דמי כיס שמבחינתכם כוללים גם אופציה לקניות האלה, וככה היא תחשב בעצמה מה איך וכמה.

אישית כן מתחברת לאופציה א' שמאפשרת ככה לפנק בכיף כשמתאים, מצד שני יש צדדים לכאן ולכאן..

מוסיפהתהילה 3>
נזכרת שיש מצבים שבהם זה ממש האוכל בהגדרה ולכן נותנת סכום קבוע כל בקר לקנות אוכל לא מדי תעשייתי ודי מוגדר פלוס פינוק. אבל זה מצב קצה יחסית, וגם גיל צעיר יותר. 
כתבת מאוד יפהמתחדשת111
תודה יקרה❤️תהילה 3>אחרונה
מחפשת שדכן או שדכנית טוביםמתחדשת111

עבור אחותי.

לא דתיה

אבל מחוברת ועושה דברים חלקית.

אשמח להצעות

טיפול ב"טיק" לילדהפלפלונת

לבת שלי בגיל 6 יש "טיק" ואני מנסה להוציא אותה מזה.

הטיק זה שנוגעת באף וזה לא נעים וכבר איזה שנתיים לא עבר.


חשבתי אולי לק או מדבקת לק יעזרו, אבל זה קצת יקר ולא ידעתי אם לא מזיק לציפורניים (לא מבינה בזה בכלל) ואם יועיל בכלל. או איזה משחק לאצבע. אשמח לעיצות.


עד כמה שאני מבינה, הערות לא עוזרותיעל מהדרום
לק"י


אולי הפוך....

אכן ראיתי שזה לא מועיל. מה כן יכול לעזור?פלפלונת
נראה לי שנוירולוג הוא הכתובתיעל מהדרום
אני לא ממש מבינה בזההשם שלי

נראה לי מה שאפשר לעשות,

זה לנסות להחליף את הטריק, למשהו אחר שפחות מפריע.

לא יודעת איך עושים את זה.

אפשר לפנות לנוירולוג.

ננסה נוירולוג בע"ה. אם יש עוד עיצות, אשמח.פלפלונת
את יכולה לפרט מה הטיק? כי לא בדיוק הבנתיקופצת רגע

איך מדבקות על הציפורניים יעזרו לנגיעות באף?


נראה לי שיש הבדל בין הרגלים לא טובים (כמו חיטוט באף, כסיסת ציפורניים, גרוד גלדים וכדו') ובין טיקים ממש שהם הרבה פעמים נראים כתנועות לא נשלטות כל כך כמו מצמוצים בעיניים, העוויות מוזרות בפרצוף, תנועות חוזרות.


למה את מתכוונת?

כי אני חושבת שהטיפול שונה.

בהרגלים לא טובים ( כמו חיטוט באף), אפשר להסביר לילד את החסרונות של ההרגל( עושה פצעים בתוך האף ואז עוד יומיים מגרד, לא נעים להסתכל על זה וכו') ולהציע התנהגות חלופית או מקובלת חברתית( ללכת לכיור לקנח ולשטוף, להעסיק את האצבעות במשהו אחר כששמים לב).

אבל לגבי טיקים זה לא יעבוד, יש לי ילד שהיו לו תקופות של טיקים מתחלפים, לדעתי אצלו קשור לחרדה, אחר כך גם אובחן על הרצף אולי קשור. כאן שיחה ישירה לא תעזור והכי טוב להתעלם, ולנסות  להפחית חרדה ולעזור להרגע באופן כללי בלי קשר ישיר לטיק. ואולי באמת ללכת לנוירולוג להתייעץ...

אצלי הבן הנ"ל הצליח להפסיק או להפחית מאוד הרגלים לא טובים כשהבין את החסרונות שלהם והייתה לו מוטיבציה עצמית להפסיק. אבל טיקים לרוב עוברים מעצמם אצלנו אחרי תקופה... 

תודה על ההסבר והפירוט. אז אצלה זה הרגל.פלפלונת
הזמנתי כמה משחקים לידיים, מקווה שיעזור.
קודם כל - להתעלםחוזרתאחרונה

ככל שמתייחסים לזה יותר - זה יחמיר

אח''כ - בירור נוירולוגי

אם לא עוזר - פסיכולוגי / פסיכיאטרי

אולי יעניין אותך