הכלב שלי גוסס בבקשה תנו לי כח לעשות את הדבר הנכוןekselion

זה יויו  

 הוא מלווה אותי קרוב ל 18 שנה מכיתה א'

 אני כ"כ אוהב אותו יש לו נשמה ענקית

וקשה לי ממש לראות אותו במצב הנוכחי.. הוא בקושי מסוגל ללכת

יש לו עקמת בגב, נדרס לפני כמה חודשים ומאז המצב החמיר, אבל לפני כמה ימים התחילה לו 

תופעה שהוא פשוט נופל על הצד ומשתתק למשך שעות.. אני יודע מה אני צריך לעשות

והרב שלי אמר שזו מצווה, אבל קשה לייי לקחת ממנו את החיים, כל הזיכרונות.. 

מצד שני הוא כרגע נאנק מכאבים וסובל בבקשה אל תשפטו אותי, זה נסיון ממש לא פשוט

אם מישהו עבר את זה אשמח אם תעזרו לי לדעת איך להתגבר על זה 

עצוב נורא מצטערת לשמוע משתתפת בכאבךראשיתך
---רב שמואל
אני מזהה אותו. לצערי, אני יודע שהוא הטרול, ואם אני אעזור לך להפוך את הטרול לחיית מחמד, זה יהיה מאוד גרוע. מספיק צרות הוא עושה כשהוא ממנה את עצמו לטרול מחמד
באמת עצוב...רחל יהודייה בדם
לא היה לי אף פעם כלב אבל לפעמים מרגישים איתם חיבור יותר מאשר עם בני אדם.
זה יותר תמים כזה. נטול אינטרסים.

מקווה שיהיה טוב 🙏
ותחשוב עליו, מה לו יהיה טוב.
ובעזרת השם גם אתה תרגיש טוב יותר
כשתדע שעשית מה שטוב לו.
😭😭😭שפרינצא בוזגלו
עצוב...
שה' יתן לך כח...
עצוב.חתולה ג'ינג'ית

ואני מצטרפת לאמור בחתימה שלך... עוד דבר עצוב שאין מה לעשות איתו.

תנחומי.

יאחחצילים
הייתה לי פעם סוסה במשך שנה (אמנם זה לא הרבה כמו אצליכם אבל זה בהחלט זמן) וגם היא נפצעה מתישהו קשה ונאלצנו לעשות לה המתת חסד.. באמת זה כואב מאד אבל מרגיע מבפנים..

מבין אותך ממש ומקווה שיהיה לך כוחות!
חיזוקים לכאב המובן!ברוקולי
משתתף בכאבךultracrepidam

אני חושב שיש לך אנטואיציה בריאה.

 

ערך החיים אצלך הוא גבוה, אפילו לבעלי חיים.

זה מקובל בעולם המערבי אבל אני אישית ממש לא משוכנע שבערכי תורה זה המעשה הנכון.

 

שתזכה לעשות טוב.

 

וכמובן משתתף בכאב ובצער

מ ס כ י מ ה .ראשיתך
גם אני ממש התלבטתי אם זה בסדר..מבקש אמונה

למרות שחיה זה לא בנאדם, אבל אולי זה התנגדות לרצון ה' כלשהו

 

בכל אופן, אז מהסקרנות עשיתי חיפוש בגוגל, ואני רואה בהידברות  https://www.hidabroot.org/article/228755 

(בשאלה הרביעית) שהביאו מפוסקים שזה אכן מצווה

ובין הפוסקים גם החזון איש. 

 

אז אם כבר, אמרתי נשתף אותך ואת כולם. חצי חיוך

אני לא התלבטתיultracrepidam

לדעתי זה דבר לא טוב. קשה לי לומר רע בהחלטיות, אבל לא טוב.

 

הסיפור על החוז"א מדבר על זבוב - והרי זבובים אנחנו הורגים כשהם בריאים, אז ערך החיים של זבוב הוא אפס בעינינו.

אבל בעל חיים שאנחנו מעריכים את חייו, לדעתי עצם התפיסה כאילו יש חסד בהמתה, היא תפיסה לא ראויה.

 

אני מדבר רגשית ואינטואיטיבית, לא מתוך ידע.

אני יכול לגמרי להבין אנשים שכן הורגים בעלי חיים שכבר אי אפשר לדאוג להם, אבל המחשבה שזה להועיל לו, היא בעיני מחשבה שאיננה מכבדת את ערך החיים

אתה מעלה נקודה מעניינתצהרים
אבל בהפוך על הפוך אתה מוריד מערך החיים של האדם ומשווה אותו לחיים של החיות. אין שום יחס בין הדברים.
זה מזכיר ליצהרים
שאחרי השריפה הגדולה האחרונה בהרי ירושלים, הסתובב פוסט של אשה שברחה מהאש והשאירה את הכלב שלה. חלק מהאנשים בתגובות כתבו דברים מזעזעים מאד. כתבו שהכלב שלהם זה כמו המשפחה ושהיו מעדיפים להשאיר אנשים אחרים ולקחת את הכלב שלהם. ללמדך שהבעיה בתרבות המערבית היא בעיה הפוכה. ה
אני מבין את הצדדים שאתה מציגultracrepidam

אבל בעיני השאלה היא מה אני משווה מול מה

 

חיים של כלב לא שווים בשום צורה חיים של אדם. לא אהסס להרוג כלב כדי להציל אדם.

סבל של כלב לא שווה חיים של כלב. לכן לא אהסס לגרום או לאפשר סבל של כלב כדי להציל את חייו.

בדיוק כמו ש:

סבל של אדם לא שווה חיים של אדם. לא אהסס לגרום או לאפשר סבל של אדם כדי להציל את חייו

(לגבי להאריך את חייו, יש מקומות שבאמת הפוסקים מורים/מתירים להמנע מטיפול מאריך חיים כאשר מדובר בסבל משמעותי)

חיים של זבוב לא שווים כמעט שום דבר. לא אהסס להרוג זבוב לכל צורך שהוא.

חיים של בעלי חיים באופן כללי הם בעלי ערך ניתן למדידה. מותר להרוג בעלי חיים או לגרום להם סבל לצורך בעל ערך שוה.

 

אני חושב שהמשוואות ברורות.

אני לא משווה בין אדם לכלב, אבל המשוואה שתקפה לחיים מול סבל תקפה גם לכלב וגם לאדם

אולי בהסתייגות אחת - במקום שחייו של הכלב הם בסופם בכל מקרה, אני חושב שזה כן בסדר לסיים את התהליך. אם למשל חתול נדרס, או עכבר נלכד במלכודת, אין סיבה לתת לו למות לאט בזמן שאפשר להרוג אותו וזהו. אבל זה רק כשהתהליך הוא לקראת מוות והשאלה היא רק של זמן.

לגבי בן אדם, כמובן יהיה מדובר במעשה פסול ובעצם ברצח.

ההבדל הוא שחיים של אדם לא ניתנים לכימות ולהערכה, חיים של בעל חיים כן.

אגב, בהקשר הזה

חיים של עובר לא שווים את החיים של אמא שלו, ולכן מותר אפילו להרוג אותו כדי להציל את האמא

אבל חיים של עובר הם דבר בעל ערך כשלעצמו ולכן אסור להרוג אותו בלי סיבה

(בלשונו היפה כל כך של הרב אשר ווייס "זה כל החיים שיש לו")

 

ומסכים עם הערתך השניה - יש גם בעיה שהעולם המערבי מאבד גם את ערך הייחודיות של חיי *אדם* לעומת בעלי חיים, אבל זה לא רק לגבי אובדן חיים אלא באופן כללי.

כלומר, יש אובדן של שני ערכים שונים - קדושת החיים וערך האדם.

אבל למה לדעתך חיי כלב שווים יותר מחיי זבוב?מבקש אמונה
שניהם בעלי חיים שלא באו לתפקיד מסויים אלא רק כדי לחיות.
אז אמרת בעצמך שזה לפי הערך שהם מביאים.
אם כך, כלב שסובל בחינם אין לו ערך חוץ מהאפשרות לרחם עליו ולהציל אותו מהסבל.
אתה רואה ערך נוסף?
כי לכלבים אנחנו מתייחסים כבעלי אישיות ולזבובים לאultracrepidam

לכלבים יש נוכחות דומה לנוכחות אנושית, לזבובים לא

 

ושוב, גם זבוב - אם לא הייתי רוצה להרוג אותו בלי קשר, לא הייתי הוררג אותו גם כדי להציל אותו מסבל.

 

המתת חסד היא דבר בעייתי ברעיון המהותי שלו.

זה עדיין ערך רק בשבילנו.. לא שלכלב יש ערך משלומבקש אמונה

במצב כרגע שהוא סובל בלי יכול לעזור בכלום,

איזה סיבה יש לא לעצור את היסורים שלו ופשוט לסיים את חייו? 

 

אני מסכים שבכללי זה רעיון בעייתי, אבל לא במקרה כזה.

איזה ערך יש בשילוח הקן?ultracrepidam

הרעיון הוא לכבד *חיים* באשר הם

אני חושב שפה הכבוד הוא לשחרר את הכלבמבקש אמונה

עם כל הכבוד לחיים, וכמובן שצריך לכבד..

תכלס במקרה הזה זה רגש שלנו מול צער אמיתי.

 

(עניתי לתוכן, פחות הבנתי מה המסר של הכותרת כי הרי זה מצווה ברור שיש לה ערך)

 

 

מסכים איתך. התורה היא זו שקובעת לנו את סולם הערכיםנוגע, לא נוגע
יש ערך של חיים אבל גם יש ערך של חמלה על מי שסובל.
ולכן ממילא, במקום שהתורה לא קבעה שיש ערך של חיים שגובר ואסור להרוג, הערך שנשאר הוא חמלה על מי שסובל (הקושי לעשות את זה הוא דבר אחר, רגשי ומובן, ואפשר פשוט לתת למישהו זר שידאג לעניין).

ואני לא רואה כאן פגיעה בערך החיים כי ערך החיים אינו דבר אבסולוטי ועצמאי ומוחלט. רק רצון הבורא הוא כזה, ולכן רק הוא זה שקובע איזו ערך גובר בהתנגשות ערכים. כשערך החיים הופך לדבר מוחלט, מעבר לזה שזה לא רצון ה', יכולות להיווצר מכך תקלות, כמו זה שהרבה אנשים נרתעים מעונש מוות למחבלים.
לא מסכיםultracrepidam

אתייחס לטענה שאתה מציג (לעמדותיך לא אתייחס כי הן לגיטימיות כמו שלי ולכן אין טעם לנהל דיון ביניהם)

 

לדעתי ערך החיים הוא כן אבסולוטי ומוחלט, ורק ערך דתי גבוה ממנו. ולכן רק מצוה שמחייבת באופן ספציפי הריגה, מתירה להרוג.

 

ושוב, השאלה היא את מה אתה משווה מול זה. יש הקשרים שבהם אתה משווה ערך חיים מול ערך ערכים אחרים של החי, ויש הקשרים שבהם אתה משווה ערך חיים מול ערך חיצוני

ערך החיים הוא גם ערך דתינוגע, לא נוגע
יש שני סוגים של ערכים דתייםultracrepidam

יש ערכים דתיים ראשוניים - מצוה

ויש ערכים דתיים משניים - דברים שיש בהם ערך דתי

 

(לדוגמה - ללמוד תורה, או ללמוד מקצוע שעזרתו תוכל לפרנס את משפחתך)

ומי קבע שערך החיים הוא אבסולוטי ומוחלט לשיטתך?נוגע, לא נוגע
כי חיים הם עצם הקיוםultracrepidam

תוספות ישנים כתובות ל ע"א (פרשנות מסוימת)

 

ורמב"ם במורה הנבוכים (לא זוכר מקור מדויק)

 

ולכן ביחס לכל אופן של חיים, החיים עצמם, עצם הקיום, הם ערך מוחלט

 

הדבר היחיד שעדיף על ערך החיים הוא ערך חיצוני - ערך של אוכל לאדם עדיף על חיים של כבשה. ערך של מצוה גובר על ערך של חיי אדם.

אעיין שם. בכל אופן, יש לי שתי בעיות עם הענייןנוגע, לא נוגע
הראשונה, שזה הופך את התורה ואת החיים לשני עקרונות שיש ביניהם ניגודים ושהתורה פשוט יותר חזקה ואני לא חושב שבעומק זה באמת ככה.

השניה, שערך החיים זה דבר נזיל. מאותה סיבה שאתה לא הורג את הכלב- ערך החיים, אני יכול לומר שערך החיים מצדיק להרוג אותו. הרי ערך החיים לכשעצמו הוא בגלל האדם (אנחנו הרי מדברים לפני שהערך הדתי נכנס למשוואה) ואם האדם אינו רוצה בו- איך ניתן לכפות עליו אותו (ולכן זה נכון גם כלפי המתת חסד של בני אדם).
לכן, מכיוון שאפשר להסתכל על זה באופנים שונים, אני מסתכל על הדבר המציאותי היחידי המוכרח שמול עיניי- כלב סובל.

נקודה נוספת שעולה לי עכשיו- כתבת שערך של אוכל לאדם קודם לחיים של כבשה. אני מניח שזה כי חיים של אדם קודמים לחיים של כבשה ואוכל זה צורך חיוני לחיים של אדם. מעבר לכך שאפשר לאכול דברים אחרים, הרי ההבדל בין אדם לכבשה מתבטא בזה שלאדם נפש מפותחת יותר, ולכן ממילא גם צרכיו הרגשיים צריכים להיות קודמים לחיי הכבשה.
מנסה להתייחסultracrepidam

1

לא בטוח מה התכוונת לומר. יש המון, ממש המון, ערכים. הערך הכי גבוה עבור כל דבר הוא זכות הקיום שלו. עבור דבר חי - הערך הכי גבוה הוא החיים שלו; אמנם נכון, אם הוא מוסר את נפשו בשביל משהו שיותר בעל ערך, זה לא ביטול אלא הקרבה. לדוגמה - הורים שמקריבים את חייהם בשביל ילדיהם, הם בעצם מפקידים את ערך החיים שלהם בידיהם של הילדים. או מי שמוסר נפשו בשביל אחרים באופן כללי.

המקרה בו מותר לי לשלול את חייו של מישהו אחר זה רק כאשר יש ערך שדוחה את זה. לדוגמה - ערך של מדינה ומלכות שמתיר להרוג מורד במלכות. או מצוה להרוג מי שמחלל שבת, רק המצוה שבזה מתירה את ההרג (ולזה היתה כוונתי שרק מצוה עומדת מול ערך של חיים)

 

2

גם כאן, לא בטוח מה ניסית לומר. אתה טוען שבשם ערך החיים עדיף למות? זאת סתירה לוגית. ערך החיים הוא לחיות. ערך החיים עדיף על איכות החיים. לכן כל המתה של חולה היא לא חסד אלא הרג. זה בכלל לא טיעון דתי אלא מוסרי.

אם אתה חולק על זה, אז הויכוח שלנו הוא לא דתי אלא מוסרי, וכאן התהפכו היוצרות - לך הפריע שהערך של תורה מנותק מהחיים, ואני טוען שערך החיים הוא מיוסד בלי אפשרות ניתוק בתורה, ורק בלי תורה אפשר להעלות על הדעת אפשרות אחרת.

 

3

זה שערך של אוכל לאדם גובר על ערך החיים של כבשה, זה כתוב בתורה בפירוש. לכל היותר אני יכול לנסות להבין למה זה כך והאם זה מפריך את התיאוריות האחרות שלי.

הערכים שמבחינתי על הפרק:

צער בעלי חיים, ערך החיים כשלעצמו (במקרה הזה - חיים של כבשה)

ברור שערך החיים של הכבשה גובר על ערך צערה של הכבשה, כי זה אבסורד לטעון להיפך.

ולכן בהינתן צעב"ח דאורייתא, ברור שלא שוחטים כבשה סתם

וכיון שנתון שזה בסדר לשחוט כבשה,

ערך החיים של כבשה, וכך גם ערך צערה של הכבשה, נמוך מהערך של מאכל לאנשים

 

אני חושב שלכל אורך הדרך אתה ממשיך לדבוק בעמדה שערך החיים כשלעצמם נמוך מערך איכות החיים, ולכן אני - שחושב אחרת - פשוט לא מסוגל להבין את הטיעונים שלך. אז הטיעונים שלך מבוססים על משהו שאני פשוט לא מסכים איתו.

אוקיי. לא הבנת נכון את דבריי. אולי לא הסברתי מספיקנוגע, לא נוגע
ונראה לי שגם אני מראש לא הבנתי מספיק את דבריך והגבתי בהתאם להבנתי אותם ואז אתה הגבת וכו'.

בכל אופן, זה דיון שקשה ומסורבל לי מאוד לעשות בצורה הזאת אז אפרוש אחר בקשת המחילה
בסדר גמורultracrepidamאחרונה

ותודה על הדיון המכבד, הנעים והמאתגר

או למנוע צער לאם..נוגע, לא נוגע
לסכימו של ענייןekselion

יש דעות לכאן ולכאן 

את הרבנים החרדים ששאלתי התשובה הייתה שאי אפשר

 

אבל הרב שאני מתייעץ איתו אמר שלא רק מותר אלא במקרה שלי זה מצווה וזה חובה. 

 

 

הרגע קברתי אותו.. בגשם ובבוץ, לפחות הרגעים האחרונים שלו היו אתי..

 

 

יש לי תחושה שעוד ניפגש

 

 

 

 

 

 

בשורות טובות אחינוגע, לא נוגע
משתתף בצערךultracrepidam

מכבד את הדרך שפעלת בה

ואת הרתיעה הראשונית שלך מכך

---רב שמואל
אתה כותב

"חיים של בעלי חיים באופן כללי הם בעלי ערך ניתן למדידה. מותר להרוג בעלי חיים או לגרום להם סבל לצורך בעל ערך שוה.



אני חושב שהמשוואות ברורות.

אני לא משווה בין אדם לכלב, אבל המשוואה שתקפה לחיים מול סבל תקפה גם לכלב וגם לאדם"

עד כאן דבריך

אמרו חז"ל: התנאין מבלי עולם. ואמרו: וכי מבלי עולם, והלוא מיישבים עולם, שנאמר כל השונה הלכות וכו' הליכות עולם לו.
אלא אמרו חז"ל
למה נקראו מבלי עולם:

שמורים הלכה מתוך משנתן

דבר שאינו ראוי להורות מתוכו
וואי עצוב...והעיקר-לשמוח:)

כואב ממש לשמוע..

נשמהמשמעת עצמית
בלי לשפוט
ומבינה שכואב מאוד

תחשוב עליו ולא על עצמך
ותתן לו ללכת.

גם מצווה מדאורייתא של צער בעלי חיים.
אולי יעזור לעשות תהליך פרידה קצר.
ואח"כ תתמקד בעשייה שמשמחת אותך ומעניקה לאחרים.

אם אנחנו מאמינים שלכל דבר יש כאן תפקיד
גם לעלה
גם לענן
גם לקישוא
וגם לכלב
אז ככל הנראה תם זמנו כאן.

הלוואי שיהיה לך קל.
לא היה לי כלב.. בכל אופן, משתתף בצערך אחי מבקש אמונה


אוף מאוד מצער אני עם דמעות גם לי יש כלבה מבוגרתסנדינה
ואני לא הייתי רוצה לקחת ממנה את החיים אני לא מסוגלת ואני חושבת שגם אנשים חולים וגם מבוגרים אפילו שהם סובלים רובם רוצים להישאר עד הרגע האחרון ונלחמים על כל דקה אולי תנסה לעכל על הכלבה בכל מיני דרכים אולי תברר עם רופאים ותנסה לשפר את מצבה תיהיה חזק ותחשוב שהבאת לה את החיים הכי טובים שיכולת להביא לה ועשית אותה מאושרת ואולי זה קצת יקל על העצב שיש לך אני לא יודעת איך אני התמודד עם זה 😭
להקל*סנדינה
חייב להגיד משהו בהקשר לזהמבקש אמונה

הצער הזה של הפרידה מהכלב (שחייבים להיפרד ממנו באמצע החיים - בגלל תוחלת החיים שלו)

זה אחת הסיבות שמרתיעות אותי מלגדל כלב בעצמי.

ואני ממש ממש אוהב בעלי חיים. 

 

משתתף גם בצערך, אגב

אבלultracrepidam

אתה רוצה לגרום צער לצב כשהוא יצטרך להיפרד ממך?

כן הא חחמבקש אמונה

דווקא לגבי תוכים שמעתי שקורה שהם נזרקים כי הבעלים נפטר והם עוד חיים..

 

 

מה עשית בסוף עם הכלב ?סנדינה
אנחנו כנראה נפרדים ממנו מחר..ekselion


עצוב ממש תהיו חזקיםסנדינה
עצוב. אולי תנסה למצוא מישהו שילךהיום הוא היום
במקומך להמתת חסד. קצת יותר קל
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

אולי יעניין אותך