השנה יצא לי להיות בכמה לוויות..חצילים
שניים מהן היו של יהודה..
את שניהם אני מכיר אישית..
שניהם בני ישיבות שעמלו בתורה..
שניהם אוהבי עם ישראל..
אוהבים ב''דם''..
את שני היהודה אני כיסיתי בידיים שלי..
את שניהם קברנו כולנו..
שניהם נרצחו בירי של מחבלים..
שניהם שוכבים עכשיו בקבר שמנציח את ההזייה של הגלות שאנחנו חיים בה..
שניהם נשמות כל כך גבוהות שעכשיו במקום כל כך נמוך למטה..
שניהם השאירו אחריהם אותנו..
שבורים וכואבים..
לראות את אתיה אישתו של יהודה יושבת על הקבר שלו היום ואומרת לו בשקט בשקט מילות פרידה..
אין דבר כואב מזה בעולם..
והזעקה הזאת נ-ק-מ-ה..
שכל כך אסור להגיד אותה..
מרטיטה את הלב..
שניהם מתו..
וקידושו את ארץ ישראל..

אני מברך אותנו שנזכה לא להתייאש.. להמשיך לכסוף ולהתקרב לקדוש ברוך הוא ולשכינה ולקדש את הארץ הזאת ואת החיים בה.. ואת התורה שהיא חיינו ולמרות זאת בניה מצאו את מותם.. ואת עם ישראל הקדוש והאהוב שלנו שבעזרת ה' רק יתחזק ויקום מהמכות האלה לגאולה שלימה במהרה!

שתהיה שבת שלום ומבורכת לכולם!
בעזרת השם שתזכה לגעת בדברים שמחיםהיום הוא היום
עצוב מאד
ברוך ה' אני זוכה לגעת בהרבה דברים שמחיםחצילים
מודה עליהם יום יום שעה שעה
והלוואי שלא יהיו דברים רעים יותר.
ושאהיה מושפע מהדברים הטובים הרבה יותר מאיך שאני מושפע מהרעים..
אמן. שבוע טובאניוהוא
שבוע טוב ומבורךחצילים
מעכשיו רק בשורות טובות אמן.רויטל.


אמן בעזרת ה'חצילים
אין מילים..ממלא כל עלמין

כל מילה..

 

...חצילים
תודה.
כואב כ"כ..והעיקר-לשמוח:)

בשורות טובות בעז"ה

אמן בעזרת ה'!חצילים
צודק, רק רוצה לחדד משהו -ekselion

אנחנו לא בגלות.

צודקט'

אנחנו בגלות בתוך גלות

------רב שמואל
כך מגדיר מי שחי בדורות קודמים
או מי שחי בדורנו ומגדיר את תחילת הגאולה כגלות.
מי שחי בדורנו ויש לו שכל, מבין שאנחנו בגלות בתוך גאולה, שזו מהות עניין הערב רב.
--- ---רב שמואל
ההבדל בין לפני השואה
לבין היום

שלפני השואה לא היה זמן להתכונן - הבלבול הגיע תוך כדי
אבל מי שרצה יכל לעלות כבר קודם, בעוד הגלות הייתה שקטה, ואיפשרה להינצל מראש ממצב של 'גלות בתוך גלות'
היום, אפשר להתכונן מראש, ומי שינסה לגאול את עצמו על ידי שיסתמך על העיקרון של 'גלות בתוך גלות', ויחשוב, שאם הוא 'יאמין' שזה המצב, ויתעלם מהעובדה שעכשיו בשלב הזה, החלק של עבודת השם הגאולית הוא בירור הצדק, אבל מי שיגדיר רק 'גלות בתוך גלות', יגיד שעיקר העבודה הוא 'אור בתוך חושך גמור', ואז, הוא יעצום את עיניו מלהשתמש בנתונים הטובים שיש לו, רק כדי להשתמש בנתונים הרעים, כדי כביכול לא 'לחטוא' בגאווה של 'אש זרה' להאיר בתוך החושך. מה שהוא יעשה באמת - יהיה לא 'אש זרה' עבור אלוהים, אלא 'אש זרה' עבור כוחות הטומאה שמושכים את תחושת הבלבול - כי אין באמת בלבול כרגע, רק מי שמאמין שלכוחות הטומאה יש מקום חשוב ואמיתי בעולם - חושב שאין ברירה אלא לקחת ברצינות את כוחות הטומאה כמצב שכביכול ניתן מאת האלוהים בעצמו, ואז נוצר 'בלבול' מלאכותי, שהוא לא באמת נובע 'מהמצב' אלא הוא נובע 'מחוסר אמונה'. (ראי מה שכתוב בספר דניאל 'והרשיעו רשעים ולא יבינו כל רשעים והמשכילים יבינו')
מסכים. כל כך נכון.מחליף הניקים ‍
אנחנו בגאולה אבלekselion

בגולה אנשים ציפו שהגאולה תהיה שהכל מושלם אין מתים בית מקדש נופל מהשמים מוכן קומפלט

 

הם לא הבינו שגאולה זה תהליך פרוגרסיבי שעד שהוא מתממש לוקח המון זמן, אנחנו כרגע בגאולה, ומתקדמים לגאולה השלימה לאט לאט.

לא מאמינה בזהט'
כל עוד הציונות מעל היהדות ומעל אלוקים אנחנו בגלות.


מבלי להתייחס לעניין גלות כו', הלוואי שמה שאת מציגה הייתהנוגע, לא נוגע
הבעיה. היום אצל חלקים נרחבים בעם אפילו ציונות אין לצערנו
אין מה להאמין - זה עניין של עובדותekselion

גאולה במובן הפשוט של המילה זה יציאה מעבדות לחירות.

זו הסיבה שיציאת מצרים נקראת הגאולה הראשונה.

וזאת הסיבה ששיבת ציון לא נחשבת גאולה אע"פ שהיה להם בית מקדש, משום שהם עדיין היו תחת שלטון זר הם היו בגלות.

כך אומרים חז"ל בהרבה פירושים על התנ"ך, פשוט שזה ככה, אבל כאמור מהסיבות שציינתי למעלה אנשים שכחו עיוותו את הרעיון הגאולי, בעיקר עקב מניעים נוצרים, כל הקטע של גאולת הנפש מגיע מהם, זה אחד מהדברים שלצערי חדרו ליהדות.

גם הפסוקים הללו חדרו ליהדות?פצלש לרגע אחד
וְגָר זְאֵב עִם כֶּבֶשׂ וְנָמֵר עִם גְּדִי יִרְבָּץ וְעֵגֶל וּכְפִיר וּמְרִיא יַחְדָּו וְנַעַר קָטֹן נֹהֵג בָּם. ז וּפָרָה וָדֹב תִּרְעֶינָה יַחְדָּו יִרְבְּצוּ יַלְדֵיהֶן וְאַרְיֵה כַּבָּקָר יֹאכַל תֶּבֶן. ח וְשִׁעֲשַׁע יוֹנֵק עַל חֻר פָּתֶן וְעַל מְאוּרַת צִפְעוֹנִי גָּמוּל יָדוֹ הָדָה.

ט לֹא יָרֵעוּ וְלֹא יַשְׁחִיתוּ בְּכָל הַר קָדְשִׁי כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה אֶת יְהוָה כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים.
וזה..?פצלש לרגע אחד
כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת בַּיָּמִים הָהֵמָּה אֲשֶׁר יַחֲזִיקוּ עֲשָׂרָה אֲנָשִׁים מִכֹּל לְשֹׁנוֹת הַגּוֹיִם וְהֶחֱזִיקוּ בִּכְנַף אִישׁ יְהוּדִי לֵאמֹר נֵלְכָה עִמָּכֶם כִּי שָׁמַעְנוּ אֱלֹהִים עִמָּכֶם.

יט כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת צוֹם הָרְבִיעִי וְצוֹם הַחֲמִישִׁי וְצוֹם הַשְּׁבִיעִי וְצוֹם הָעֲשִׂירִי יִהְיֶה לְבֵית יְהוּדָה לְשָׂשׂוֹן וּלְשִׂמְחָה וּלְמֹעֲדִים טוֹבִים וְהָאֱמֶת וְהַשָּׁלוֹם אֱהָבוּ.
מרשים, הדגמת לנו את יכולות הקופי-פייסט שלך !ekselion

ועכשיו, תוכל לגשת לנושא?

עונה לךפצלש לרגע אחד
אם אתה מתעקש: אזי כל הנבואות שאתה לא יכול לפרש כרצונך לגבי המדינה, לא התקיימו.

לכן אין זו גאולה שלמה .
אין לי תשובה, לשאלה שלא נשאלה.ekselion

אין קשר בין הפסוקים שציטטת לעובדה שאמרתי.

ערכתי תראה.פצלש לרגע אחד
לגבי שלא היתה שאלה: היתה גם היתה. שאלתי האם לדעתך הפסוקים הללו חדרו ליהדות.
איפה אמרתי שאנחנו בגאולה שלמה?ekselion

אמרתי שאנחנו בגאולה, אתה מסוגל להבין את ההבדל?

אה טוב . אתה נכנס עכשיו לניואנסיםפצלש לרגע אחד
אז תבהיר מלכתחילה למה כוונתך. בסדר זה סוג של גאולה קטנה שקמה מדינה ומפלט לעם היהודי, מסכים.

פשוט כשאתה אומר גאולה בלי לסייג, אז מבינים את זה ככה .
הבהרתי כבר בתגובה השניה שלי..ekselion

הסיבה שהתבלבלת נורמלית, ושוב, היא מתקשרת לדברי באותה תגובה כאמור.

כאשר יהודי שומע את המילה גאולה אוטומטית הוא מדמיין בית מקדש מהשמים, זקן עם גלימה של גנדאלף רוכב על חמור, שופרות, גן עדן וכו וכו

 

בעוד שבפועל המובן הפשוט והאמיתי של גאולה, היא יציאה מעבדות לחירות, לא רק בזה, יש עוד מגוון נושאים תורניים שהמונח גאולה מתקיים שם. אבל בעיקר זה הרעיון הכללי, לצאת ממשהו רע, למשהו טוב.

 

הקמת המדינה היא לא גאולה קטנה, אלא הגאולה הגדולה ביותר שהייתה לנו עד היום.

וזאת משום שבשונה מיציאת מצרים, ששם היינו רק 210 שנים. ורק בארץ אחת.

 

בקום המדינה להבדיל נגאלנו מגלות שארכה כמעט פי 10 מיציאת מצרים, וקובצנו מכל קצוות תבל.

משמע שזו גאולה מרשימה שבעתיים.

ואם תקשה לגבי הניסים שהיו ביציאת מצרים, אשיב לך שזה דווקא בעוכריהם של אותו דור.

חז"ל אומרים שהניסים הגלויים היו על מנת לגרום לישראל להאמין בהשם, בקום המדינה הניסים היו טבעיים.

הרב בעין איה מסביר את המעלה של גאולה בצורה טבעית, זה מעיד על גדלות הדור.

אבל לא ארחיב כאן כי אני עייף

כתבתי יפהפצלש לרגע אחד
אבל עדין אי אפשר להשוות את גאולת מצרים להקמת המדינה שלאחריה אלוקים יצר איתנו קשר ישיר דרך הנביאים . מה שחסר לנו היום. יש לנו המון חוסר וודאות של מה באמת מצפים מאיתנו לתקן וכדומה. זה נושא רחב מאוד..
רק מעיר, כבר שלחו פה שהרמב"ם כתב באיגרת תימן שיהיו ניסים.מבקש אמונה
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ט"ו בטבת תשפ"ב 00:56
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ט"ו בטבת תשפ"ב 00:52

ומופתים שיגרמו לגוים לפחד מהעם היהודי ולהודות שהוא העם הנבחר...

אולי לעם ישראל מספיק ניסים טבעיים אבל לגוים כנראה שלא.

אז לא יודע אם עכשיו אנחנו בחצי גאולה או רבע גאולה או גלות ומה התהליך,

אבל בפיניש של התהליך בטוח שיהיה ניסים גלויים.

 

לא בא לי להיכנס לדיון שוב, כבר חרשו על זה

אבל היה חשוב לי לומר

שמעתי פעם אמירה של גדול מהמאה הקודמת אוליממלא כל עלמין

שהיתה גלות אדום

אח"כ גלות ישראל ביד ישראל

והגלות האחרונה היא גלות הנפש...

 

לא מזדהה בדיוק עם הניסוח, כי גם אני חושבת שאי אפשר לקרוא לזה גלות

אבל עכשיו אני מרגישה שיש בחינה של גלות עצומה עכשיו, ודווקא עכשיו...

כביכול עד לפני 70 ומשהו שנים עמ"י כאב את הסבל בארצות לא להם, את השנאה והניכור והפרעות והאנטישמיות..

ועכשיו כשאנחנו כאן בניסים גלויים אנחנו פנויים לחוות גלות הרבה יותר עמוקה... והיא עמוקה כ"כ.. 

איפה כבוד עם ה'? איפה תודעת הגאולה, שיבת ציון... בקרב אנשים שהם אחינו בדם? 

"ובכן תן כבוד ה' לעמך".. בימים הנוראים פירשתי את התפילה הזאת אחרת לגמרי, עכשיו אני מזהה בתפילה הזאת את "ופתחון פה למייחלים לך"- גם אלו שלא יודעים לייחל לך, שעמ"י ידע לקום בגאווה ולצעוק בשם ה', שעמ"י יאחז באהבה ושייכות לארץ במלוא הבטחון בצדקת הדרך.. שעם ה' לא יושפל, ושגם לא ישפיל את עצמו... שיבין את כובד המשקל של המעמד... שיבין את תפקידו העצום בהסטוריה... שיזדקף, שיזכה לתודעת שליחות, עצמת ישראל, גאולה!!

נכון שאנחנו כאן, אבל יש כאן גלות. כבוד עם ה' בגלות, כבוד שמיים בגלות... 

 

 

---רב שמואל
גלות הנפש -

זה אומר, שבמקום שאדם יאמין, שהקב"ה שם נשמה אלוהית בתוך האדם שעל האדמה

במקום זה, האדם אומר: הנפש - בגלות. היא נמצאת ממשיכה להיות כל הזמן בשמיים, רק הגוף ששייך לסיטרא אחרא - מחזיק אותה חזק והיא לא מצליחה לברוח.

מה הקב"ה יעשה? אולי הוא יעשה לו את מה שמתבקש: ידאג שהגוף לא יוכל להמשיך להחזיק את הנשמה, ואז, בטח,הנשמה תהיה חופשית... לגמרי...
יפה.. את בטח מכירה את אלתרמן- אכהה את מוחו ושכח שהצדק עימונוגע, לא נוגע
(משהו בסגנון)

(רק שברוך ה' אצל הרבה המוח לא/לא ממש נפגע. הם רק רדומים ואדישים או שקועים בענייניהם ואפשר להעיר אותם עם מספיק מאמץ)
תודה..ממלא כל עלמין

לא ממש.. באיזה שיר?

 

 

אז אמר השטןנוגע, לא נוגע
וואו שיר חזק, מדביקה אותו פהממלא כל עלמין

אז אמר השטן: הַנָּצוּר הזה
איך אוּכַל לוֹ?
איתו הַאומץ וְכּישרון הַמָעֲשֵה
וּכְּלֵי מִלְחמָה וְתושיָה עֵצָה לו
וְאַמָר: לא אֶטֹּל כּוחוֹ
וְלא רֶסֶן אָשִׂים ובמֶתֶג
וְלא מוֹרַך אָביא בְּתוכו
וְלא ידיו אֲרַפֶּה כְּמִּקֶּדֶם
רק זֹאת אֶעֱשֵה: אַכְּהֵה מוֹחוֹ
וְשכח שאיתו הצדק.
כָּך דִּבֵּר השטן וּכְמו
חַוְרוּ השמים מאימה
בִּרְאוֹתַם אותו בְּקוּמו
לְבַצֵע הַמְזימה.

(לא הבנתי את שם האתר)

 

ובנימה מעודדת- מי שברא את אותו הכוח המשחית יצר את הנשמה הישראלית, והוא יתן לה את הכוח והתעצומות להביא גאולה..
 

תודה. שיר נפלא ונורא.ירושלמית טרייה
למה בעצם אכהה ולא אקהה?
אני יודעת שבכל מקום כתוב אכהה ולכן זו כנראה הגרסה המקורית והנכונה, אבל לא ברור לי למה.
כי זה לא שהוא רק מוריד מחדותו של המוח אלא שהוא "משחיר"נוגע, לא נוגע
אותו, גורם לו לראות את ההיפך מהאמת. זה הבדל גדול יותר
נכון אפשר לומר קהות חושיםממלא כל עלמין

אבל יצחק כהו עיניו נראה לי שזה בכ'..

 

זו שגיאה אבל לא נכנס לזה‍ נשמה ‍כללית
יש כהה- צבע לא צלול, ההיפך מבהירשפרינצא בוזגלואחרונה

ויש קהה- ההיפך מחד.

למרות ששניהם הגיוניים בפסוק הלז..

עם כל הכבוד לאותו גדול מהמאה הקודמת..ekselion

אני אדון אותו לכף זכות ואומר שדבריו היו בגדר מליצה ודברי גוזמא.

 

בימי התנ"ך השלטון *היהודי* היה לעין ערוך חמור יותר מאשר השלטון שיש מקום המדינה.. אין מה להשוות בכלל.. 

ושלא לדבר על הרמה הרוחנית שהייתה להם, באמת אני לא רוצה לדבר על עם ישראל ובייחוד לא בדורות האלו, אבל זו האמת.

בימי אחאב המלך היו בממלכת ישראל רק 7000 יראי השם, מתוך מיליוני אנשים - רק 7000 עובדי השם.

אפשר להשוות את זה לדור של היום..? 

ופשוט שהימים של אותם מלכי ישראל לא היו ימי "גלות" משום שהעם היה במצב רוחני לא טוב, אין קשר בין הדברים.

באמת דברי אותו גדול לא משנים כרגעממלא כל עלמין

תראה אני לא יודעת ככ מאיפה אתה מביא את ההנחה שבמקדש ראשון ושני המצב בעם היה יותר גרוע מהיום... אין לנו מדד לזה

אולי זה שכתוב שבימי חזקיהו ועוד מלך ששכחתי לא נראתה קשת כלל כי לא היה צורך, וכנראה שבתקופות של מלכים אחרים היא כן נראתה, בכל זאת לא נראה לי שאפשרי לומר שאנחנו יותר מהם ככלל מבחינה רוחנית..

בכל אופן משהו אחד מאוד ברור- שם היה מקדש והיתה מלכות ישראל שלמה (ואח"כ מפולגת ליהודה וישראל שזה אכן צער גדול), אצלנו לא רק שאין מקדש, קשה לראות געגועים אליו. לא רק שאין מלכות ישראל יציבה- תודעת המדינה היהודית וחשיבותה עומדת על כרעי התרנגולת...

בסופו של דבר המילה "גלות" מבטאת יציאה מהבית, מתוך חוסר מסוים. אז כן- כל עוד אין כבוד לעמ"י בארצו והוא מושפל, כל עוד דם יהודי נשפך כאן ואין יכולת להגיב כראוי כשליחי העם, עוד לא חזרנו לגמרי הביתה. כל עוד עמי הארץ לא רואים בשיבת ציון דבר אלוקי וכורעים אל מול התהליך הזה- אנחנו עדיין בהלכות מלכים ומלחמותיהם... לא הגענו עדיין להלכות בית הבחירה.. וכאן הנקודה הכי משמעותית- כל עוד עמ"י לא חזר לבית הבחירה, ולא שואף וכוסף לבית המקדש כעת חיה- אז בעצם לא חזרנו עד הסוף הביתה... 

 

שובekselion

גם את יצאת מנקודת הנחה שהתכוונתי לגאולה השלימה, הדגשתי כבר כמה פעמים שהתכוונתי לגאולה במובן הרגיל שלה.

כל בר דעת יודע שעוד לא הגענו לגאולה השלימה.

 

לגבי הסיפתח שלך, כל ספר שופטים,מלכים,דברי הימים ועוד הרבה מספרי הנביאים האחרונים.

מתארים את המצב המחריד של עם ישראל בבית ראשון. 

לגבי בית שני, יש את עזרא ונחמיה, ואת דברי חז"ל. 

אז כן - יש לנו מדד, הרבה מדד לדעת מה הייתה הרמה הרוחנית שלהם.

למעט ימי יהושע בן נון, שזה בערך 30 שנה, וימי חיזקיהו ואולי קצת שלמה, המצב הרוחני בעם ישראל היה שפל.

 

העניין לגבי בית המקדש, זה נכון שהוא אחד המאפיינים של גאולה, אבל לא זה מה שקובע אם יש גאולה או אין.

אני יכול לצטט לך פרש"י מישעיה שמסביר שבימי בית שני אע"פ שהיה בית מקדש, משום שהם היו תחת עול זר הם לא היו בגאולה. 

 

קשה לראות געגועים, מסכים חלקית.

צריך לזכור שרוב העם מסורתי ברמה כזאת או אחרת.

ולגבי החילונים, אני לא מאשים אותם בכלל, אני אפילו מצדיק אותם..

אנחנו בהסתר פנים מוחלט, אין נבואה, אין מנהיגים אמיתיים כמו פעם.

ותוסיף על זה את כל ההשפעות האנטי דתיות מבחוץ - ובום קיבלת לעצמך נוסחאת קסם מופלאה לאיך לא להיות שומר מצוות.

 

אדרבא, דווקא מי ששומר מצוות בדור שלנו, זה נחשב פלא כי זה נגד הנורמה.

אז ברור שלהמון אנשים לא תהיה זיקה גדולה ליהדות וקל וחומר שלא לבית מקדש.

 

"בסופו של דבר המילה "גלות" מבטאת יציאה מהבית, מתוך חוסר מסוים. אז כן- כל עוד אין כבוד לעמ"י בארצו והוא מושפל, כל עוד דם יהודי נשפך כאן ואין יכולת להגיב כראוי כשליחי העם, עוד לא חזרנו לגמרי הביתה"

אתה מסכים בהתחלה, ואז מביא מסקנה לא קשורה.

איך העובדה שעם ישראל חזר הבייתה, אך מאידך יש קצת קשיים מעידה שזו הוכחה שלא חזרנו הבייתה???

אתה יודע שגם בימי דוד המלך היו עשרות אלפי הרוגים? וחמור מכך.. ההרוגים היו כתוצאה ממלחמת אחים.

וזה כביכול בתקופה של ה-"שיא" שלנו..

 

לסיום, כן אנחנו עוד לא בגאולה השלימה מהסיבות שציינת וסיבות שלא הוזכרו, אבל זה לא קשור לנושא.

כי אני התכוונתי לגאולה הפשוטה, שאנחנו שם כבר ממזמן.

ואני אומר את זה, כי חלק ניכר מציבור שומרי המצוות ובראשם החרדים סוברים שאנחנו בגלות אע"פ שאנחנו בארץ

וזאת משום שמבחינתם גאולה, הכוונה במובן רוחני, קרי תופעות לוואי זה התרבות הנוצרית שהסתננה אלינו לאורך הגולה.

אבל בציבור שלנו לעומת זאת, אנשים גם מסכימים עם הדעה, בגלל בורות לגבי המונח גאולה.

 

 

--- ---רב שמואל
המוות של יהודה ש-ל-ך!
היא הנ-ק-מ-ה הגדולה ביותר של אלוהים!
אמן. בעז"ה בשורות טובות לכל עמ"ינוגע, לא נוגע
אני יודע שעם יהודים כמו אלה שאני שומע עליהם בזמן האחרון (כמו הבנות ממעוז אסתר וכל אלה שמפרקים להם והם בונים שוב), ועם רוב העם שיש לו לב יהודי שאולי רק קצת רדום, אנחנו בסוף ננצח.
אמן!חצילים
מסכים לגמרי!
עם ישראל מלא בטוב וחן ויופי! ישתבח שמו
חברים יקרים זה לא הנושא ובאמת לא מענייןחצילים
כתבתי מכאב ליבי ובאמת כרגע לא באלי לראות אותכם מתווכחים
מוזמנים לפתוח על זה שירשור בנפרד כי נצלשתם פה את החיים. לא כועס עליכם או משו פשוט פחות נעים לי שזה מה שיצא ממה שכתבתי בדם ליבי ביום שישי..

אם מישו רוצה שאכתוב את דעתי על הדיון אני אכתוב בכיף בשירשור נפרד או בפרטי. תודה רבה לכם!

@ekselion
@ט'
@נוגע, לא נוגע
@פצלש לרגע אחד
@מבקש אמונה
@ממלא כל עלמין

תייגתי רק שתראו
אני לא רואה שהתווכחו פה אחיאין לי כינוי335
זה טבע שרשורים שלפעמיים מתפתחים בהם דיונים נוספים. אם היית שואל שאלה מסוימת ספיציפית ומישהו היה משנה נושא אז אתה היית צודק. אבל בנושא כללי השרשור יכול ללכת להמון מקומות. הם דיברו על אותו דבר שהעלת .. נראלי ..

שים לב לעוד נקודה, שהוויכוח עליו אתה מדבר התפתח יומיים אחרי שכתבת את ההודעה, זה טבעי. לכתחילה השרשור נשאר נקי.
אח שליחצילים
הם נדבקו סתם על מילה שאמרתי כלאחר יד וממש לא זה הנושא. פתחתי שירשור שמביע כאב גדול ופרקתי פה את הדם שבעבע בי והם מתווכחים על המילה הכי שולית פה.
לי אישית זה מפריע וביקשתי מהם שיפסיקו ואני בטוח שהם יבינו..
תודה על ההארה אבל בכל זאת לא חוזר בי אחי
אוקי סליחה אם ההודעה שלי לא היתה במקוםאין לי כינוי335
נראה שאתה צודק
בוקר טוב ואחלה יום אח יקר
הכל טוב נשמה!חצילים
שיהיה שבוע שמח ומלא באור וטוב ה' של גאולה
צודק סורי על הניצלושekselion

זה באמת קטע מעצבן שיש לי

לא הייתי ממש בין המתווכחים אבל בכל אופן מחילה. אני מבין אותךנוגע, לא נוגע
לגמרי.
סליחה אח שלי היקרמבקש אמונה


דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משהאחרונה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה

אולי יעניין אותך