חר"דלים או דת"לים? אה?אנונימי (פותח)
אפרופו כל סיפור הלהקה בשיירת ל"ה, אי אפשר להתעלם מכך שהחברה הדתית כיום היא לא מה שהייתה פעם ולזה כולם מודים, אם זה תהליך ההקצנה
ואם זה כל מיני ביטויים שונים ומשונים על מה שעוברת החברה הדתית לכן אני רוצה להביע את דעתי בנושא:
לדעתי, הציונות הדתית במקור היא חברה דתית אבל לא קיצונית, כלומר, היו ריקודים ללא מחיצה וכולם היו יושבים יחד ורובם לא היו בכלל לובשות כיסוי ראש ולא הקפידו על שירת נשים ולא על הפרדה  בתנועות הנוער והייתה גישה ליברלית מאד, עכשיו,זה שזה לא נשמע טוב להרבה אנשים בפורום הזה זה לא באמת משנה כי זה היה ככה,
אבל לאט לאט הביקורת החרדית על זה שאנחנו "חפיפניקים" חדרה לרבים מתוכנו ואז התחילו התופעות של הפרדה בתנועות הנוער וביטול צוות הווי ועוד כהנה וכהנה דוגמאות אומללות לכך שהטרמינולוגיה [עולם המושגים] החרדית ניצחה אותנו ובגדול ואנחנו במקום לעמוד על דעתנו ולהמשיך את דרכנו המקורית התחלנו לשנות פה ולשנות שם ובכל מיני ענינים, וזה מעיד לדעתי על כך שהציבור הזה מתחיל לאבד את עצמו בשמה של קיצוניות דתית הזויה  ומטורללת פתאום אנחנו מוצאים את עצמנו שומעים את הרב יהושע שפירא קורא לתנועת בני עקיבא ניאו רפורמה אז הייתי רוצה להגיד לרב שפירא את הדבר הבא:
אנחנו המקוריים וזו דרכה המקורית של הציונות הדתית,לא נוח לך אז יש ציבורים אחרים שמאמינים בדברך אבל בבקשה ממך כבוד הרב אל תקרא לדרכך הדרך הדתית לאומית כי היא במקור לא כמו שאתה רוצה שהיא תהיה [מבלי לפגוע חלילה]
ימים יגידו
[יש לי מה להגיב (שלא תחשבי שהתעלמנו!).אח"כ אי"הסנה-בוער
טוב, אני לא יכולה להתאפק-הסנה-בוער
בס"ד
אני מאוד מקווה שתתייחסי ברצינות ותעני, רוני.
כמה שאלות שאני חייבת לשאול:
"לדעתי, הציונות הדתית במקור היא חברה דתית אבל לא קיצונית"- איך את מגדירה חברה דתית? ששומרת את דת ישראל? חברה שהולכת ע"פ התורה?. אם כן, האם חברה יכולה להחליט לא להיות 'קיצונית' ולא לקיים את כל התורה, אלא רק מה שנוח לה?
"היו ריקודים ללא מחיצה וכולם היו יושבים יחד ורובם לא היו בכלל לובשות כיסוי ראש ולא הקפידו על שירת נשים ולא על הפרדה בתנועות הנוער"- הזכרת במשפט אחד כ"כ הרבה איסורים- לא רק החמרות, גם איסורים גמורים. האם חברה כזו, מצד האידיאל, נקראת חברה שמקיימת את הדת ושומרת את מצוות התורה? תעני בצורה חד משמעית, לא להתחמק- כן או לא?
"והייתה גישה ליברלית מאד"- מז"א ליברלית? כל אחד עושה את מה שהוא חושב שנוח לו לקיים? האם כשבנ"י קבלו את התורה במעמד הר סיני הם התכוונו לקבל רק מה שנוח להם, או שהם קבלו הכל?
"זה לא באמת משנה כי זה היה ככה"- זה מאוד משנה. כי אם דור א' ויתר על X דברים, נק' המוצא של דור ב' הוא -X. ואם גם לו מתחשק לרדת כמו אבותיו, זה יהיה כבר -2X. לאן הציבור הדתי יגיע בעוד 30 שנה?
"אבל לאט לאט הביקורת החרדית על זה שאנחנו "חפיפניקים" חדרה לרבים מתוכנו"-הבקורת הזו באמת היתה רק חרדית? למה אנחנו תמיד מפחדים מהתחזקות ומנסים למצוא מי ה'אשמים'? למה אף אחד לא מאמין שבטעות גם מצד הנוער שלנו יש התחזקות ורצון להפסיק עם הפשרות? מה זה חפיפניקים- מלשון לחפף. את יכולה לומר עם יד על הלב שהצבור שתארת לפני כמה שורות לא מחפף במצוות שלא נראות לו? [ע"ע כיסוי ראש, שירת נשים וכו'].
"בשמה של קיצוניות דתית הזויה  ומטורללת"- לדעתך לקיים תרי"ג מצוות זו קיצוניות דתית? א"כ, איך בדיוק את מגדירה אדם דתי? 
"אנחנו המקוריים וזו דרכה המקורית של הציונות הדתית"- כשאת אומרת ציונות דתית, על אילו רבנים את מסתמכת שהתוו את הדרך הזו? על הר' קוק, שקרא לקדש את החול מתוך הקודש ולא להפריד ביניהם? על הר' נריה שטען כי "בבואנו לחדש את פני חיינו נפעל להחזרת החן והצניעות במלוא תומתה... לא מחיצת קרשים נקים בין בני המינים- פרוכת קודש נתלה ביניהם"!


אני לא אמשיך כדי לא להלאות למרות שיש לי עוד הרבה מה לשאול אותך. והייתי באמת שמחה אם תעני לפחות על חלק מהשאלות ברצינות ותשתפי אותנו בתשובות, ותראי רצינות ולא רק רצון להשמיץ.


לסיכום:
יש מן תפיסה כזו שהיתה רווחת בצורה מוחצת בצבור הדת"ל [לא בכולו!] עד לפני כמה עשרות שנים. בה התורה היא עוד חלק בחיים שלנו. בה אנחנו מכניסים את ה' לתפילה, לער"ש וכו', אבל יש מקומות שאליהם הוא לא נכנס. 
לפני כמה עשרות שנים החלה התעוררת בצבור. מתוך הצבור. הנוער בא בדרישה: אנחנו לא רוצים רק "תורה ועבודה" כמו המסורתיים. אנחנו רוצים עבודה מתוך תורה. אנחנו גם לא רוצים עבודה של תורה, כמו החרדים. אנחנו רוצים חיים שהם מתוך התורה! להכניס את ה' לכל פרט ורגע בחיינו.
אני חייבת לשאול, גברת יקרה, מי את שתקראי לצבור שבשאיפה לקיים רק מה שהוא רוצה, ולא עם דרך מגובשת ואמירה ברורה, צבור דתי? [מבלי לפגוע חלילה]
אויש לידור,את כ"כ טובה בזה |מתמוגג|..שיראל.
מסכימה עם כל מילה.
[סליחה, זה בן.]הסנה-בוער
תראה, הביקורת שספגנו לא באה מהחרדים<אריאל>
אלא מעצמנו. אני מדריך בבנ"ע שמאמין בכל האידיאלים של בנ"ע- אני ממש לא חושב לרגע שצריך לפצל את הסניף שלי-אבל ה"הקצנה" שאתה מדבר עלייה היא בעצם התקרבות לד' ולתורתו.
אם אתה רוצה שאשתך תהיה ללא כיסוי ראש?--לך על זה. מצא לעצמך אחת כזאת ואל תתפלא אם הרמה הדתית שלה תהיה בהתאם.
אם אתה רוצה לרקוד ללא מחיצה--זה לא יהיה אצלי בסניף, ולא בכל סניף בנ"ע שמכבד את עצמו ואת האידיאלים של התנועה.
 
הדרך שאתה מדבר עלייה היא ממש לא הדרך הציונות הדתית - הציונות הדתית ממש לא ליברלית לגבי התורה ומתירה איסורים גמורים. הדרך שאתה מדבר עלייה היא דרך פרטית של אנשים שהתרחקו קצת ועכשיו רוצים להתקרב. 
אתה קורא לזה הקצנה? אני קורא לזה "ואהבת את ד' אלוקיך"- מתוך האהבה לד' נתקרב אליו. 
 
 
 
פששץ...איזה דוסים יש פהדוסית גאה!
תגידו, אני החרדית היחידה שפה???
דתיה לאומיה כבוד!!!!מוריה צפת=)
אני דתית לאומית
אני זאת שבעד ניפרד נגד מעורב נחרצות!
אני נילחמתי על הארץ שלי ועדיין נילחמת עליה (בתור ב ולא בקרבי אבל מה שאני יכולה)
אני מתה על עמ"י
אכפת לי ואני עושה מה שביכולתי להחזיר את השבויים (כולל את יונתן פולארד)
אני בעד כיסוי ראש ואני נגד מכנסיים לבנות!
אני דתיה לאומית!!!!!
כן! לכל דבר יש תהליך! לכל דבר יש צו השעה ואת הזמן שלו!
אני לא חושבת שדתיים לאומיים הם אלה מחפפים במצוות או אלה שעובדים רק על ערכים!
לפי דעתי קרה דבר עצוב בבנ"ע! שלא תחשבו! אני חולה על התנועה הזאת!
אבל!
פעם היו חרדים שהקפידו מאוד על הקטע של "תורה" (שבת, צניעות, כשרות וכאלה...) אבל שכחו את הקטע בתורה של א"י, עמ"י שזה קטע שהוא חלק בלתי ניפרד מהתורה (מצוות התלויות בארץ, מצווה לכבוש את א"י, מצווה לצאת למלחמה, עזרה לזולת גם א הוא לא ניראה כמוני ועוד....)
לאומתם היו את הציונים הם היו א"י ועמ"י חזק אבל שכחו חלק חשוב שהוא "תורה" הלכה  או איך שתיקראו לזה...
יש לי שאלה:
תגידו לי מה מתוך הרשימה הבאה לא קשור לחיי תורה:
-צדקה
-חקלאות
-סרט
-לבוש
-אוכל
-קורבנות
-מלוכה
-שבת
-רפואה
-לימודים
לפי דעתי הכ אבל הכל! קשור לחיי תורה מי שחי תורה אין דבר מחוץ לתורה!
וזה הציונות הדתית או במילים אחרות דתיים לאומיים:
אנשים שקמו ואמרו אנחנו לוקחים את הצד החזק מכל אחד והופכים אותו לדרך עוצמתית צדהימה ומלאה כוחות שמשלבת! משלבת תורה ועבודה! תץורה(מהחרדים) עבודה (מציונים)
וואלה שכויייח! אין עליכם!
עכשיו מתחילים הסיבוכים:
יש את הצד של הציונים שלקחו את זה והם שמרו מסורת וכו'... אבל חיפפו עדין בהלכה- לא מרוע! אלא מחוסר ידיעה ומחוסר מודעות ותשומת לב! וככה הם שילבו!
ויש את החרדים שנפלו בקטע השני- הם מאמינים במדינה אבל... אם זה כהה- אין לי מה לעשות במדינה וכו'....
כמובן שפעם זה היה מחולק גם חיצונית אבל היום זה יותר בדעות- כל אחד שם את עצמו איפה שהוא שם...
בנ"ע מדהימים! עושם עבודת קודש! הם התחילו מאיפה שכולם היו מאיפה שכולם התנהגו והתלבשו!
אבל נוצרה בעיה [לא בגלל בנ"ע אלא בגלל אנשים שתפסו מעוות] אנשים התחילו לעשות הפרדה בין תורה לעבודה
עד עכשיו הייתי בתפילה- התנדנדתי לכל הכיוונים הייתי צדיק קרעתי ת'שמיים ועכשיו בחוץ אני יכול לזרוק זבל, לרדת על בנות, לאכול איך שבא לי, ללחום איך שבא לי כי עד כאן היתה תורה ועכשיו זה עבודה! זה לא נכון!!!!!
מה העבודה היא לא חלק מהתורה?
פעם עשו את ההפרדה כי היא היתה מאליה ואז כדי לצרף! אבל היום אין יותר תורה ועבודה! יש תורה ותורה! העבודה היא גם תורה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אנחנו לא מתפשרים! הולכים עם התורה עד הסוף כל מה שהיא מצווה!!!!
וזה כולל מסירות נפש, איכות הסביבה, התנהגות, מידות, שבת וכו'... זה כולל הכל!
וברור שלא מתביישים בדרך שלנו המדהימה!!!!!!!!!
הולכים בעוז! והתורה היא חיינו! אנחנו חיים חיי תורה!!!!!!!!!!!!!!!
אני לא מתביישת בזה שהתחלנו בקטנה והשתפרנו והתיילענו לא כי החרדים אמרו לי אלא כי זה מה שנכון!!!
אשירו שזכינו!
בעז"ה נעשה ונצליח!
אשמח להתווכח!!!
 
הקטע המעורב בבני עקיבא מעולם לא היה לכתחילהליאור 1
תשאלי את הרב דרוקמן אם זה שבני עקיבא מעורבת זה לכתחילה או בדיעבד.
אויי---יהודית-
את לא חושבת שההתקדמות הזו לטובה??
זה נראה כאילו את רוצה שנשאר איפה שאנחנו בלי התקדמות...
      צריך להגיד---
ב"ה!! אנחנו יותר מקפידים!! התקדמנו בזה ובזה ובזה!!
וחוץ מזה לכל ציבור יש את הדבר הטוב שצריך ללמוד ממנו... וברוך ה' למדנו מהחרדים את ההפרדה, והצניעות וכל מה שאת "נגדו".... ואני חושבת ש כן, יש עוד הרבה מה  ללמוד מהם שהלוואי שגן אצלינו זה יהיה ככה... והתורה היא אותה תורה, אנו בסה"כ צריכים להגיע מבחינת המצוות עצמם לאותו דבר, פשוט לכל זאם יש את הצורת הסתכלות שלו וההשקפה שלו..
 
הלוואי שבקיום המצוות עצמם נמשיך ללמוד ולהתקדם.....
 
יומטוב
אהה.. המשך קטנטן..-יהודית-
*מה שנ"ל שמכל ציבור יש מה ללמוד וב"ה שלמדנו משהו מהחרדים והמשכנו להתקדם..
אז זה לא רק שאנחנו לומדים מהם, כל ציבור לומד משהו מציבור אחר, כן  גם החרדים... ב"ה הם לוקחים את הדברים שטובים בנו ושמייחד אותנו ומתחילים קצת קצת, לבנתיים קצת, אבל בע"ה זה ימשיך ויעצים...
 
בצלב"א
סיפור חביב - והמבין יביןדני-יהונתן
פעם נסע הרב אלחנן ספקטור - רבה של קובנה - ברכבת. פתאום ניגש אליו יהודי חילוני 'משכיל'. אמר לו, אני שמעתי עליך שאתה רב שחושב, בא תצטרף אלינו, אנחנו המתקדמים, אנו חדשניים, אנחנו... אמר הרב אלחנן ספקטור, מה זאת אומרת? אנחנו, החרדים, המחדשים! אנחנו בחרנו בדרך חדשה! שאל המשכיל, מה פירוש? ענה הרב ספקטור: הרי אנחנו אומרים בהגדה של פסח "מתחילה עובדי עבודה זרה היו אבותינו"....
|מצטרף לכולם|יורביתאחרונה
באתי לחפור אבל ויתרתי על זה כי כולכם עניתם כ"כ יפה..
אז מה אם פעם היה ככה?- זה לא דבר שיש בו ערך, זה דבר שצריך לתקן. אז הנה, ב"ה! מתקנים אותו!..
[זה כמו הסיפור על הרבי והמטאטא, מי שמכיר.]
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך