"איזה הוא גיבור - הכובש את יצרו". זו מימרת חז"ל אחת. מצד שני - "בכל יום יצרו של אדם מתגבר עליו להורגו ואם אין הקב"ה עוזרו אינו יכול לו". ממש גיבור... הקב"ה עוזרו? מה גיבור בו?
פשוט בבית מדרש נראים לי קצת יבשים...אני הנני כאינני
להתגבר... על מה?advfb
כל פעם שמשהו מתגבר זה מתחלק לכמה חלקים -
1. מה שצריך להתגבר עליו - אויב פיזי, רגשות שונות (בושה, אשמה וכדומה), מציאות לא נעימה
2. למה להתגבר? לשם מה? - כבוד, הישרדות, הרגשה טובה, עשיית רצון ה'
3. דרך שבה מתגברים - לחימה, החזרת עלבון, הכרה בחטא
הגיבור שהכי עוצמתי הוא הכובש את יצרו. היצר הוא הכוח הכי חזק באדם. כוח שקשור לרבדים הכי יסודיים באדם, קשור להישרדות שלו.
בוא נחשוב על המאמר השני שהבאת - "הקב"ה עוזרו", הקב"ה מציל אותו ממש מאפס? נשמע המאמר שהקב"ה רק "עוזר" לו ולא עושה בשבילו הכל. מה העשייה וההשתדלות של האדם ומה הצד של הקב"ה? מובן מהאמירה שחייבים את הצד של הקב"ה בעסק הזה.. אבל מהו הצד של האדם? מה היחסי כוחות בין הקב"ה לאדם בהתגברות של האדם על יצרו שלא יהרוג אותו?
בולekselion
זה פתח לתשובהאני הנני כאינני
אבל מה התשובה המוגמרת שלך? (ולא הבנתי מה תועלת ההקדמה שמספרת)
אסבירadvfb
התועלת בהקדמה נועדה לפרוש את העניין.
כשאמרת שמצד אחד האדם מוצג כ'גיבור' ומצד שני הוא מוצג כלא גיבור - על איזו גבורה אתה מדבר? על איזה מניע אתה מדבר?
לצורך העניין גם התשובה של @חסדי הים היא גבורה במלוא מובן המשמעות של המילה. גבורה על ייאוש זה גבורה מאוד עוצמתית.. גם לפי הפירוש שהוא הביא - האדם נשאר גיבור גם באמירת חזל הזאת, גיבור על דבר מסויים) האם בזה הקב"ה עוזר לאדם או שהוא עוזר על ההתגברות על יצר אחר? (אני מניח שיאוש מחובר לאיזשהו יצר שאני לא יודע להגדיר עכשיו).
התשובה לשאלתך היא באופן פשוט - למה אתה מניח לכך שאם הקב"ה עוזר זה סימן שהאדם חלש? גם גיבור במלחמה צריך עזרה ע"י הנשק שמסייע לו להלחם, אז נאמר שהוא לא גיבור?
גם במה אתה חושב שהקב"ה עוזר לאדם? אני אישית לא יודע.
אני יכול לנסות לחשוב על משהו ולכתוב את ההשערה האישית שלי (או לחפש בפרשנים) אבל אתה מבין שכבר עניתי על השאלה שהצגת, נכון?
סידר לי את זה בראש
תודה!בימאית דמיונותאחרונה
התשובה במימרא שלישית - עד שיבוא הכתוב שלישי ויכריע בניהםאניוהוא
רק תעשה את הצעד הראשון לכבוש את היצר - וזה מספיק ה' ימשיך הלאה את המלחמה שלך.
זו אחלה מימראאני הנני כאינני
אבל לא פתרנו את השאלה. קיימא לן שאין המלאכה נקראת אלא על שם גומרה. אם הקב"ה מסיים את העבודה - זו לא כבישה שלנו אלא כבישה של הקב"ה. את האמת שהאמירה שהבאת אפ' יותר מקשה - משמע שרק אם אתה בא להטהר - מסייעים ומשלימין בשבילך (כך זה נשמע מדבריך) - זה גיבור? מה הוא כבר עשה? רק בא! אם ככה אז לא כ"כ קשה להיות גיבור, ונשמע שזו מעלה קצת יותר מסובכת, אחרי הכל לפי הרמב"ם זו אחת מן המעלות הנדרשת לנבואה, כמו חכמה ועושר (שמח בחלקו).
אתה מניח הנחה ומקשה קושיא.אניוהוא
עצם זה שכבש בהתחלה - זה כבר כובש את יצרו - וההמשך הוא מקבל במתנה .
אז למה זה כ"כ מסובךאני הנני כאינני
שרק אדם כזה ראוי להקרא גיבור?
כי צריך לרצות באמת. לא כאילו....אניוהוא
הקב"ה עוזרו. השאלה אם הוא מושיט יד לקבל את העזרה הזוחתולה ג'ינג'ית
ובעזרתה להתגבר על יצרו
או שהוא דוחה אותה, ובוחר אחרת.
ואם הוא בחר להעזר, הוא גיבור.
יפה.. יישר כח.אנונימי 144
למה בחירה להעזר בקב"האני הנני כאינני
הופכת אותו לגיבור?
נשמע שתפיסתך היא שהגבורה אינה בגמר המעשה אלא בגישה הראשונית אליו, הרצון הנפשי שלא להכנע ותחילת המעשה ללכת כנגד היצר.
אולי צריך להרחיב ולהגדיר את זה כך: האמירה של הכובש את יצרו היא לא אמירה שנאמרת על מעשה פרטי אלא על דרך חיים - אדם שמרגיז את היצר הטוב ונוקט תחבולות נגד היצר הרע בראשית הסטת היצר (או אולי בתורת הקדמת רפואה למכה) נקרא גיבור.
אבל על מה הוא התגבר? הוא לא התגבר על היצר ממש.. (ועוד, כנ"ל, אין המלאכה נקראת אלא על שם גומרה. אולי יש לומר שפה באופן מיוחד הקב"ה בוחר לקרוא את המלאכה על שם מתחילה [או שהכלל הזה של "גומרה" הוא רק בפעולה של אדם ושאדם אחר השלים אותה, אבל השלמה אלקית לא נקראת כגמירה]).
או שאולי יש להציע את כל הרעיון אחרת - זה לא שאדם מתחיל והקב"ה גומר, אלא שהאדם מתחיל וממשיך, לעולם לא מפסיק ויש סיוע וכלים שהקב"ה תומך מהצד ומסייע ביד האדם להשלים. ההתגברות היא תהליך מתמשך ולא דבר שקורה רק בהתחלה.
התכוונתי לרעיון השני שכתבתחתולה ג'ינג'ית
בשתי השורות האחרונות.
מנין ההנחה ש"הקב"ה עוזרו" משמעה שהקב"ה גומר?
האדם מתגבר אבל זקוק לעזרה מלמעלה להתחיל, להמשיך, לסיים... (בחלק מהם או בכל אחד מהם, והסדר לא משנה)
המימרא השנייה מדברת על שיצר הרע רוצה 'להמיתו' זאתחסדי הים
בזה הקב"ה עוזר לאדם, אלא אם כן חס ושלום הוא ממש מורד.
אז בעצםאני הנני כאינני
הקב"ה לא עוזר לנו להתגבר אלא להתמודד עם הכשלון?
כןחסדי הים
פירוש מענייןאני הנני כאינני
מחודש בעיני. תודה.
יש מקור?
מעניין... אם כך איך אפשר להגיד שזה בכל יום?מבקש אמונה
הרי יש ימים שהולכים ממש טוב ולא מרגישים שום ייאוש
מקצת יאוש, יאוש אקריחסדי הים
אבל יש ימים בלי שום יאוש. שמרגישים בשמיםמבקש אמונה
וגם אם נאמר שיש מקצת יאוש...
מקצת יאוש יכול לגרום אולי לפחות התלהבות ממה שהאדם מסוגל, אבל לא לנזק שאמרת
כך לפחות ממה שאני חוויתי
בכל אופן, אני מצטרף לשואל ואשמח לדעת אם יש מקור לדברים
בדיוק היום בעל התניא מדבר על זהמצטרפת למועדון
כ"ד טבת ה'תשפ"ב
פרק יג
"ובזה יובן לשון מאמרז"ל בינונים זה וזה שופטן [פי' יצר טוב ויצר הרע] דכתיב כי יעמוד לימין אביון להושיע משופטי נפשו ולא אמרו זה וזה מושלים ח"ו כי כשיש איזו שליטה וממשלה ליצר הרע בעיר קטנה אפי' לפי שעה קלה נקרא רשע באותה שעה אלא היצה"ר אינו רק עד"מ כמו שופט ודיין האומר דעתו במשפט ואעפ"כ יכול להיות שלא יהיה פסק הלכה כך למעשה מפני שיש עוד שופט ודיין החולק עליו וצריך להכריע ביניהם והלכה כדברי המכריע כך היצה"ר אומר דעתו בחלל השמאלי שבלב ומהלב עולה למוח להרהר בו ומיד חולק עליו השופט השני שהוא הנפש האלהית שבמוח המתפשט בחלל הימני שבלב מקום משכן היצר טוב והלכה כדברי המכריע הוא הקב"ה העוזרו להיצר טוב כמאמר רז"ל אלמלא הקב"ה עוזרו אין יכול לו והעזר היא ההארה שמאיר אור ה' על נפש האלהית להיות לה יתרון ושליטה על סכלות הכסיל ויצה"ר כיתרון האור מן החושך כנ"ל."
ועכשיו בעברית..אני הנני כאינני
בעל התניאמצטרפת למועדון
מה שעוזר לבינוני להתגבר בכל פעם מחדש ולבחור כדברי היצר הטוב הוא הקב"ה שעוזרו. ואיך הוא עוזרו?
על ידי הארה שהוא מאיר לנפש האלוקית שלו שעוזרת לו לדחות את החושך של הנפש הבהמית.
זאת אומרת ה' מאיר עליו כדי שההכרעה תהיה קלה יותר אבל ההכרעה לגמרי בידיו..
הבנתי.אני הנני כאינני
הסברת בבהירות רבה, תודה!
כלומר, הקב"ה מקל על הבחירה ומוריד אותה מן הבלתי אפשרי לאפשר, אבל עדיין האפשר דורש כוחות רבים וגדולים (ספק שואל ספק מסיק)
קודם כל, יום ההסתלקות של ההרוגים ברעידת האדמה המפורסמתחסדי הים
דבר שני, אדם נידון על פי מעשיו וגם אם שולט בו היצר הרע לשעה אחת, אם הוא לא עשה מעשה רע, חלילה לקרוא לו רשע.
דבר ראשוןמצטרפת למועדון
דבר שני, תלמד תניא ואז תגיד חלילה.
לא אני קוראת לו רשע אלא בעל התניא בספרו הוא זה שמגדיר את חלוקי הדרגות בין צדיק בינוני ורשע.
ולא על מנת להחליש חס וחלילה אלא דוקא כדי לתת כח ולעבוד את ה' לפי הכוחות שקבלת.
לא חייב לסתור, אבל כולנו יודעים שיש אג'נדה מסויימתחסדי הים
זה כואב שההפצה היא רק על בעל התניא, ולא על ההרוגים הרבים של היישוב הישן שחלקם עלו והשתקעו בארץ במסירות נפש של ממש, בין העלייה החסידית ובין העלייה של תלמידי הגר"א ובין הספרדים שהיו בארץ.
סבבה זכותך להדגישמצטרפת למועדון
דבר חיובי אחד לא סותר דבר חיובי אחר.
נראה לי לגיטימי לציין יום הסתלקות של אדם תוך כדי שאני מצטטת אותו.
מוזמן לפתוח שרשור על מאורעות חשובים שקרו בתאריך הזה ולהזכיר ככל שיחפץ ליבך.
מחילה שאני מתערבאני הנני כאינני
אני לא רואה כאן מחלוקת ביניכם, בעל התניא לא קורא רשע למי שעלה בלבו לעשות רע, הוא קורא לו בינוני. רשע גם לפי בעל התניא הוא מי שהוריד את הרע למעשה בידיים..
עכשיו קוראת שוב מה שכתבתמצטרפת למועדון
כי הוא כותב:חסדי הים
הוא תולה את זה במצב הפנימי לא במעשים.
יהודי יכול להיות שיהיה לו יצר הרע בוער בקרבו ומחשבה לעשות מעשה רע והוא החליט לעשות את זה והקב"ה ברחמיו לא מצרף מחשבה למעשה.
פספסת את כל הווארטמצטרפת למועדון
אדם שיצרו בוער בקרבו והוא לא נותן לו בטוי מעשי נקרא בינוני לדעתו. לא רשע.
שליטה וממשלהמצטרפת למועדון
גם אם נודה לפירוש שלך שזה על המעשה אבלחסדי הים
(אבל אתה הרי יודע מה התשובה?)טיפות של אור
שניכם צודקיםנעמי28
הוא מתייחס לרובד מסויים, דרגה, עומק מסויים שככה מוגדר צדיק ורשע ובינוני.
ולפי אותו רובד הוא מתייחס לכל אורך התניא.
זה לא אומר שכל פעם שכתוב צדיק בתורה הכוונה שאין לו רע בכלל, הפך את היצר הרע לטוב וכו׳
פשוט יש פה פן נוסף.
לי פשוט קשה לקבל את התיוג רשע בגלל 'שעה קלה'חסדי הים
ועם התגובה הזאת הרבה יותר קל להזדהות (:טיפות של אור
לעניות דעתימבקש אמונה
אחרי העזרה אפשר לנצח אם תהיה גיבור ותילחם
בעצםאני הנני כאינני
כדברי @מצטרפת למועדון והסקתי מהם - הבנתי. - צעירים מעל עשרים
עכשיו קראתי.. כן
מבקש אמונה
--- ---רב שמואל
אלא כמו שיש בשמים סיטרא אחרא מול כוחות הקדושה
ככה יש באדם יצר הרע מול הנשמה האלוהית. אלמלא הנשמה האלוהית, כוחות הגוף שאינם דבקים לא בחלק הנשמה האלוהית הקדושה, ולא בחלק הרוחני של יצר הרע - הם 'נייטרלים', גם שהם גשמיים, אבל לא 'שואפים' למצווה. לכן, אלמלא ההתחברות לחלק האלוהי, הם לא ינצחו את היצר הרע ששייך לצד הרוחני. אבל הצד הרוחני של הנשמה, שהוא החלק האלוהי, יותר חזק בהרבה מהחלק של היצר למרות שהוא רוחני.
ישראלחושבת בלב
וקודשא בריך הוא חד הם, הגבורה שלנו היא הגבורה של הקב"ה.
אנחנו מתגברים אבל בלעדיו לא היינו יכולים להתגבר.
כל תכונה שלנו היא בעצם מהקב"ה ולולא הוא אין לנו אותה. מה השאלה?
דייטיםאבוד
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פ
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מה הצורך?משהאחרונה
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
הבהרה חשובהשפיכת לב
מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
למה?הרמוניה
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
..הרמוניה
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
..הרמוניה
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
וככה גם מספר טוב.
נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות.
אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים
לאמיצים בלבדזיויק
מי שאמיץoo
לא מפחד לדבר בשם עצמו
וכנראה לא פותח פצלש
לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
לאריבוזום
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ
אבל היום אני כבר רק מפה כמעט
ולא כ"כ משתמש במקורי
כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
לאנפש חיה.
היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו
לפני הרבה שנים
יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
אשתך?😂🤭מבולבלת מאדדדד
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
לאארץ השוקולד
מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש
אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד
אוי, עלית עלינו🙈
@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?
אופס🫢מבולבלת מאדדדד
רעיון טוב💪ארץ השוקולד

בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי
אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.
אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח
מעניין ממה זה נובעזיויק
לאפצלשי"ת
כן, שנייםצדיק יסוד עלום
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo
תודהבחור עצוב
כנראה המשוחח השניoo
לא נוראבחור עצובאחרונה
המקום שלכם בעולםזיויק
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אולי הבנתי, אז-הרמוניה
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
לא, כיהרמוניה
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
בלבלתזיויק
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
הטלת כאן פצצהזיויק
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
היעוד שליoo
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
זה יכול להיותoo
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוטאחרונה
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
בטח, קרה ליפצלשי"ת
אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...
כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..
אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...
מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק
ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?
לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.
לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט
אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג
יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

