טוב, אמנם דיברתי כאן הרבה בעד הוצאת הספרים של ולדר מהביתנחשון מהרחברון
עבר עריכה על ידי נחשון מהרחברון בתאריך ד' בשבט תשפ"ב 21:28

אבל רק עכשיו עשיתי את זה

 

איך שהתפוצצה הפרשה הוצאתי אותם מהארון ושמתי למעלה. שלא ישתמשו. וחיכיתי לזמן טוב להסביר לילדים קטנים ורכים למה מוציאים.

 

הייתי צריך גם כמה ימים לנסח לעצמי איך להסביר להם.

 

היה להם קשה. הם אוהבים את הספרים מאד (בעיקר הלב של אורי)

 

אבל הסברנו להם שאנחנו לא רוצים בבית ספר שכתב מי שלא מכבד אנשים, ולא מקשיב להם כשאומרים די. ולא מכבד את הגוף שלהם ונוגע בלי רשות

 

דיברנו שוב על כמה הגוף שלי הוא שלי

כמה צריך לכבד את האחר

כמה אסור לפגוע

 

היה להם קשה אבל הם הבינו. בכו הצטערו אבל הבינו.

 

היה לי קשה גם...

לחשוף אותם למציאות המזוהמת הזאת

 

בא לי שיגדלו בתמימות, בלי לדעת שיש אנשים רעים, בלי לחשוב על איך להזהר.

 

אבל אני לא נאיבי. זה העולם שלנו ועדיף שיהיו מפוכחים ופחות תמימים מאשר תמימים ופגועים

😞 אכן מכאיב....הָיוֹ הָיָה
וכל הכבוד!
אני חושבתמענין
שזה קצת לצאת מפורפורציות להוציא את הספרים.
בגילוי לב אין לי ספרים שלו בבית הילדים קטנים עדין.
אבל עדין, לא כל ספר שיש לך בבית אתה בודק את טיב הבן אדם שכתב את הספר.
וגם אם תבדוק את טיב הבן אדם לא בטוח שתדע מה ומי הבן אדם באמת . בשביל זה יש אלוקים .
הספרים יכולים ללמד הרבה דברים טובים אז למה למנוע.
במיוחד שאין הרבה ספרים כל כך טובים לילדים ..

ולרגע שלא תחשוב שאני בעד כל הפרשה הזאת .
אני עצמי נפגעת (לא ממנו כמובן ) וכל הסיפור הזה מוציא אותי מדעתי כמו הרבה מהנשים שעברו משו בחייהן .

כתבתי על זה כבר... אשלח לך קישור...נחשון מהרחברון
זה אפילו לא הענייןסוסה אדומה
עצם זה שמשאירים את פועלו כאן, נותן לגיטימציה לפושעים אחרים.
כולם צריכים ללמוד מזה, אם תתגלה כאנס/פדופיל/פוגע מינית באיזושהי צורה, לא יהיה לך מקום בשום צורה
גם אם עשית דברים נפלאים.
כל שכן כשלא עשית תשובה, ובחרת לחטוא עוד יותר ולהתאבד לדעת.
אתה לא דוגמה טובה לכלום כל שכן שלא לילדים.
שם רשעים ירקב.

זהו. פשוט מאוד. חד וחלק.
שכולם יראו ויראו.
אין מחילה לפוגעים.
ראיתי שיעור של הרב יהושע שפירא על זה, והוא הסבירחצילוש
אנחנו מבערים את הרע הספציפי איתו אנחנו מתמודדים כרגע, ושנחשף בפנינו, זו בעצם מצוות 'וביערת הרע מקרבך'. בדרך כלל אנחנו לא מחפשים מה רע ומה אפשר לבער, אבל כשזה מגיע לפיתחינו, זה מה שצריך לעשות... ולכן מוציאים וזורקים את ספריו מהבית..
זה קצת כמו לא לשמוע שירים לועזיים, או לא דתייםדבריםבעלמא
יצירה של אדם היא הנפש שלו.
ואנחנו צריכים להיחשף לטהור.
קטונתי מלהתנזר משירים או ספרים כאלו ואחרים,
אבל בטח שלילדים הגיוני שלא לחשוף אותם לספר שהוא פרי יצירתו ונפשו של הכותב....
בדיוקLia

מה ההבדל בין לראות סרט הוליוודי שידוע מה שהולך שם בתעשיה, לבין לקרוא ספר של אדם כזה?

 

כל עוד התוכן טוב, כל עוד הסרט טוב..

 

ואל תגידו שלא ראיתם ספיירדמן - no way home

גם אני וגם חצילוש ענינו... התייחסת לטענות?נחשון מהרחברון


לגבי התגובה שלךLia

אני לא מסכימה עם דברי הרב שזה שיש לי ספר של אנס בבית אז אני צריכה לקחת על זה אחריות לאומית על כל הטריגרים שיש.. בוא, אם נחיה ככה זה לא יגמר... כל אחד והטריגר שלו.. זה לא מציאותי ולא צריך להיכנס לאנשים הביתה ולהחליט להם מה לעשות כי לאחרים זה מפריע.. אתה עושה מלא דברים שלאחרים זה טריגר ואפילו אין לך מושג.

 

לגבי "וביערת הרע", אין פה שום רע. התוכן הוא טוב. האדם לא. מי שמחליט לפסוק לפי עניינים רוחניים ומיסטיים, סבבה, שיבושם לו.. אבל רוב אלה שמוציאים מהבית בהפגנתיות הם גם רואים ושומעים תוכן של גויים או יהודים לא יראי שמיים, ומעניין שעם זה אין בעיה. אבל לי אישית יש בעיה עם הצביעות.

הכוונה למי שפוגע ועושה דברים רעים ברמה ציבוריתחצילוש
זאת הכוונה בביערת הרע
מה נעשה שהוא סמלנחשון מהרחברון

והרבה אחרים לא

נכון שאי אפשר לדעת על החיים הסודיים של כל סופרנ55
או איש/ אישה מוכרים אבל כאן יודעים בוודאות את הסטייה והחולי אז בודאי להוציא את הספרים שלו מהבית. ולהסביר לילדים שאי אפשר לקרוא סיפורים של אדם רע. זה הכל.
חבל שהוצאת את הספר של אוריתמיד להודות
זה לא ספר שלו. זה ספר של אהובה רענן שהיות והיא סופרת חדשה ואנונמית עשתה שיתוף פעולה איתו.

היא כמובן נפגעת כספית מאד מהסיפור (מכירה אותה אישית)
^^^יראת גאולה
שילמו לו כדי שיצרף את השם שלו. הוא לא כתב.
(זה לא הספר היחיד שכך. לצערם של הסופרים)

מה שבעבר עזר לה לקידומי מכירות, היום פוגע בה 🙄
אין לי רחמים על מי שהונתה את קוראיה בשביל להרוויח כסף...פשוט אני..

ההתייחסות לשקר שנועד לרמות את הלקוחות ולגרום להם לקנות ספר, שהם לא היו קונים אם היו יודעים את האמת, כאילו זה בסך הכל מעשה לגיטימי שלא צריך לפגוע בה - נראית לי לא נכונה.

 

תארי לך שאת תלכי לרופא פרטי שייקח ממך 1,000 ש"ח לפגישה של 20 דקות, ואחר כך תגלי שזה סטאז'ר שמשתמש בשם של רופא בעל שם (אפילו אם זה בהסכמת אותו רופא). לא היית מרגישה שגנבו ממך את הכסף?

 

גם אם אותו רופא בכיר יגיד "אני מכיר את הסטאז'ר הזה וסומך עליו, לא הייתי נותן לכל אחד להשתמש בשם שלי" - זה לא יועיל. את שילמת סכום עתק בשביל לפגוש את המקור, לא חיקוי שאת בכלל לא מכירה ואינך מכירה את טיבו.

אתה רציני? אין פה שום הונאה. על הכריכה כתוב גם שמהחצילוש
א. רענן. אז כנראה הייתה איזו עזרה מצידו לספר.. לא צריך להיסחף..

אם באמת זה פוגע גם בה והיא לא ידעה דבר, זה באמת קצת לא פייר..
"עזרה מצידו" לא אמורה להקנות לו מקום על הכריכהפשוט אני..

קראתי מאות ספרים בחיי,

לא חושב שאפילו באחד מהם היו שמות של שני כותבים על הכריכה, כאשר אחד רק עזר.

 

בכל ספר יש בעמוד האחרון תודות, לאנשים שעזרו והביאו את הספר משלב הרעיון אל שלב ההפצה בחנויות. לא ראיתי שמישהו מהעוזרים זכה להגיע לכריכה...

אם הוא עזר לה בהיגוי, בעריכה, בסידור הדבריםחצילוש
אין בזה כל הונאה. נכון שלא כל אחד היה בוחר לשים את שמו גם על כריכת הספר, אבל זה לא מעשה פסול, ואני מניחה שזה גם לא המקרה היחיד..

יש בזה הונאה אם גורמים לאנשים לחשוב שהוא כתב את הספרפשוט אני..

וברור שזאת הייתה המטרה, זה לא שבאמת מישהו חשב שמגיע לו להיות על הכריכה מפאת עבודתו על הספר.

 

 

הנה מקרה נוסף:

 

 
 

הורים יקרים, רימינו אתכם עד היום.

בגלל שהרמאות הזאת חזרה אלינו כמוברנג בעקבות החשדות נגד ולדר, אז מעתה והלאה נפסיק לרמות אתכם.

 

 

בברכה,

ברמן הלפרט

 

 

 

אוי כמה שההודעה הזאת מביכה

טוב, זו באמת גניבת דעת מה שהבאת פהחצילוש
וזה לא בדיוק אותו דבר..

ייתכן שהיא נאלצה שככה כי היה קשה אז לאישה להתקדם בציבור החרדי בתור סופרת ילדים של הקונצנזוס... סתם זורקת רעיון..
ברור שהיה לה קשה, בעיניי זה לא תירוץ...פשוט אני..
אין לך מושגמשמעת עצמית
אתה חושב שאתה יודע הכל.

אני מכירה אישית את אריאל ברמן
ובאמת הסכם ההתקשרות ביניהם היה קצוב בזמן בלי שום קשר לפרשיה.

זה בדיוק נקרא יח"צ וכל העולם שאתה ואני חיים בו בנוי ככה. שם גדול מפרסם ויוצר כח קניה.

אז עלמא דשקרא - סבבה מסכימה.
אבל להפוך מישהו ספציפי כי ככה נח לך עכשיו בשעה שכווווולם נוהגים כך היום (כולל אתה ואני בדקויות שונות - זה סתם צדקנות)
זו לא רמאות, זו היתה כעין חותמת השגחהאניוהוא
של מחנך ידןע ומפורסם שחותם שהספרים בסדר ...
אחרי שהתברר מה ששווה ההשגחה הזו היה צריך להתנער ממנה
ממתי שם המשגיח מופיע למעלה, איפה שתמיד כתוב הסופר?פשוט אני..
התירוצים האלה פשוט לא מתקבלים על הדעת, המטרה הייתה אחת ויחידה: להגדיל את המכירות על ידי הונאת הקוראים.

איך אני יודע את זה?

כי אם הוא רק ערך/השגיח/בדק וכו' - זה היה אמור להיות ברור שזה חלקו בספר. מרגע שזה לא כתוב, אבל שמו מתנוסס בגאון על הכריכה, ברור שהמטרה הייתה לגרום לאנשים לחשוב שהוא זה שכתב את הספר.
ברור שזה מקדם מכירות, אבל אך אחד לא חשב שהוא כותב,אניוהוא
בתוך החוברת כתוב מי כותב ומי הכל והוא לא מוזכר בכלל
^^הָיוֹ הָיָה
אני זוכר את תריג מהדיסק הראשון, אין לי מושג מי בכלל העלה בדעתו שולדר כותב את העלילה...
מהרת לחרוץ את דינהיאללה די

במחילה, אבל זה נראה שמעולם לא עסקת ביצירה של תוכן, ועל אחת כמה וכמה של תוכן מורכב כמו סיפורים מותאמים לילדים. אני חושב שההשתלחות הזו ביוצרים שטרחו לעשות את זה, היא קצת לא הוגנת. 

על מנת להביא יצירה מוגמרת לדפוס, ובמיוחד על מנת להביא אותו בצורה מושלמת שיזכה להצלחה בשוק הספרים, יש שלבים רבים של עבודה. יש את הכתיבה הראשונית של החומר, יש את העיבוד של התוכן והתאמה שלו לגיל הנכון, יש עריכה וחלוקה נכונה לקטעים וסיפורים, יש את ההגשה הכללית של הספר (איזה חומרים לכלול בספר ואיזה לא, איך לקרוא לספר, איך לתאר את הספר וכו), יש את העיצוב והציורים, ואחרי כל העבודה על הספר יש את ההוצאה לאור ואת השיווק. 

ממש כמו שברור שלא כל אחד שיודע לכתוב, יודע גם לכתוב ולחתום על חוזה נכון מול מו"ל, כך גם לא כל אחד שיודע לכתוב יודע גם לעבד ולהפיק את המוצר המוגמר בצורה הטובה ביותר. לפעמים יש למישהו רעיון שדורש עבודה נוספת של שיוף ועריכה. אני לא רוצה לנקוב בשמות, אבל ראיתי כמה ספרי ילדים שלא מיצו את הפוטנציאל שלהם. תקחו לדוגמה יצירה ייחודית כמו הספר של אורי שדורשת חשיבה רבה, ובהחלט יכול להיות שאפילו התוכן עצמו נבנה לפי פידבק של מנטור כמו ולדר שהנחה את הסופרת כיצד לפתח את הרעיון הנפלא שהגתה ולהתקדם בעבודה על הספר. זה לא ספר של מבוגרים שהסופר מתבודד במרפסת עם סיגר כבוי שמוט על שפתיו ומקליד במרץ איזה רומן סוער. זה חומר שדורש עבודה רבה בכל השלבים שלו. 

אני לא מכיר את ההוצאה של ולדר ואין לי מושג מה היתה חלוקת העבודה בינו לבין סופרים אחרים. יתכן שבאמת הוא רק שם את השם שלו כמקדם מכירות, אבל יתכן גם שהוא היה שותף לעבודת העריכה, ויתכן אפילו שהוא הנחה סופרת צעירה מלאת כישרון וחסרת נסיון כיצד לבנות את הרעיון המדהים שהיא הגתה. במצב כזה אי אפשר לתחום את התרומה שלו ליצירה לתחום מסויים, כי הוא שותף מלא ליצירה למרות שהסופרת היא זו שלמעשה כתבה את הספר.

אני תמה כיצד מיהרת לחרוץ את דינה כנוכלת. 

למרות שכבר התייחסתי לטענה הזאת בדיוק, אכתוב שובפשוט אני..

קראתי מאות ספרים בחיי.

 

בכולם היה בסוף עמוד תודות, לכל מי שעזר להוציא את הספר לאור - משלב המחשבה הראשונית ועד השלב שבו הספר נמצא ביד שלי. כמו שכתבת, יש גורמים רבים בדרך שמתעסקים בכל ההיבטים (עריכה, עריכה לשונית, עצות טובות לשיפורים, עזרה עסקית, הוצאה לאור ועוד).

 

באף אחד מהם השם של העוזרים לא הופיע על הכריכה באותיות גדולות.

 

אם הם כתבו את הספר ביחד בצורה שוויונית, אני חוזר בי מדבריי אשר מבוססים על מה שכתוב כאן חבל שהוצאת את הספר של אורי - נשואים טריים.

 

אם הם לא כתבו ביחד אלא הוא עזר לה - יש כאן חוסר הוגנות להציגו כאילו הוא הכותב.

אם הוא לא עזר כלל או שתפקידו היה קטן, אך תמורת תשלום הוא הסכים ששמו יתנוסס על הספר - זו גניבה של ממש.

 

יותר מזה:

 

אתה מנסה לטעון שאני לא הבנתי לא נכון, והוא כן לקח חלק משמעותי בהוצאת הספר.

אבל כמה וכמה גורמים שונים (לא ידוע לי על אהובה רענן ספציפית) דווקא מתחננים עכשיו לציבור שימשיכו לקנות את ספריהם, כי "אין לזה קשר לחיים ולדר - פשוט השתמשנו בשם שלו כחלק מהסכם שהיה לנו איתו".

 

כלומר בזה שאתה מנסה כביכול להגן על הסופרים האלה ולהגיד שהם לא רמאים, אתה פוגע במאמצים *שלהם* להתכחש לעזרתו כדי להשאיר את הספרים רלוונטיים לאחר שמעשיו של ולדר נחשפו.

אין דבר כזה שיווינייאללה די

לפי מה אתה רוצה שיקבעו מה החלק של כל אחד ביצירה ? שעות עבודה ? תווים מוקלדים ? השפעה סופית על המוצר המוגמר ? איך בכלל אפשר להשוות את העבודה של סופרת חסרת נסיון לאמן עם כשרון נדיר ונסיון ארוך שנים? איך אפשר למדוד את החלק של הרעיון מול החלק של הביצוע ? 

 

דרך אגב. אולי אתה לא מכיר את הקונספט הזה של שני סופרים שחתומים על יצירה ספרותית, אבל בעולם המאמרים האקדמיים זה מאוד מקובל. העוזר/ת מחקר בונה את הבסיס של המאמר על פי ההנחיות שהוא מקבל, והד"ר/פרופ' עובר/מוסיף/עורך את הדברים. מקובל מאוד שהשם של שניהם מופיע במשותף על הכריכה. (לפעמים השם של הפרו' קודם לשם של העוזר שבתכלס עשה את כל העבודה. אין צדק בעולם ) לא מתחילים להתווכח כמה כל אחד תרם למאמר, אלא הסטנדרט הוא שכל מי שהשתתף בעבודת היצירה של המוצר המוגמר, זכאי לקרדיט. 

אז אם זה לא מקובל בעולם הספרות לילדים זה עוד לא הופך את המעשה שלה לגניבת דעת. 

 

אני לא מנסה לטעון ולהתחנן לאף אחד שיקנה או לא יקנה שום ספר. אבל בהחלט הגיוני שהסופרת הגתה רעיון בוסרי לחלוטין וולדר עזר לה וכיוון אותה בעבודה על הספר.  במצב כזה היא בהחלט יכולה לטעון שאין סיבה להוציא מהבית את הספר. גם אם הספרים שלו פסולים, זה ספר שלה. אפשר לדון האם הטענה שלה רלוונטית במצב כזה, אבל נראה לי לא פייר להכתיר את המעשה שלה כגניבת דעת. 

נצטרך לא להסכים... פשוט אני..


כבודו לא רוכש וופלים?אאב
מיוצר ע"י חברת x במפעלי y עבור מותג z. מעשים שבכל יום.
לפחות שם כתוב מאחורה בדיוק איפה זה מיוצר וע"י מי...פשוט אני..


חוסר הכרות מוחלטמשמעת עצמית
עם הנפשות הפועלות.
כמו שכתבו כאן על חבורת תרי"ג. זה פשוט עוול לכתוב עובדות לא נכונות.
אהובי רענן
היא יועצת רגשית, מדריכה ומנהלת בי"ס לחינוך מיוחד. (גם אני קיבלתי הדרכה ממנה בשנותי הראשונות כמורה)
היא לא סופרת צעירה חסרת ניסיון אלא בדיוק להפך, היא הביאה את כל התוכן הערכי חינוכי רגשי של הספר,ואף כתבה את הסיפורים עצמם.
חיים ולדר במקרה הזה היה הדמות הסיפורית, המותג שנועד לצורך פירסום וקידום מכירות.

אין כאן שום רמאות כמו שמתעקש @@פשוט אני.. להגיד.
בדיוק כמו שרותם סלע מפרסמת את טורנדו
וכריסטיאנו רונלדו מפרסם את ג'ילט
כאן השימוש בשם של ולדר הוא לצורך פרסום ויח"צ.

חלק מהותי בספר - אין לו.
רמאות - זה ודאי לא.

מי שרוצה לשרוף כל ספר שאי פעם הריח את השם של ולדר מוזמן בחום.
קצת תמוה בעיני לנהוג כך בעוד שספרים של סופרים אחרים ומהוללים ידועים בצדיקותם הרבה יישארו על המדף. רק לא להרוס מוצרים של אנשים נוספים שכל חטאם היה להשתמש ביחצ כמו שמקובל בכל דבר אחר.

ועל הטענה שדמותו החינוכית של ולדר עומדת מאחורי, גם כאן יש אי הכרות גדולה.
עד לפני לא הרבה שנים (פחות מ10) ה"תפקיד" הציבורי של חיים ולדר בקרב המגזר החרדי היה להיות סופר. זהו.
לא התווה דרך ולא כלום. כן הקים את מרכז הילד והמשפחה אבל זה לא שמישהו הלך לאורו...
בשנים האחרונות הוא באמת הצליח למתג את עצמו כמחנך ויועץ ואפילו מנחה השקפה.

ולכן אפשר לגמרי להבין אם מישהו בוחר להשאיר את ספריו כיצירה ספרותית ולא "חינוכית".
וכל זה בנוגע לספרים שלו עצמו.


סליחה. לא הדגשתי מספיק שאין לי מושג במי מדובריאללה די

כתבתי רק שעל בסיס הנתונים שפורסמו זה לא פייר להכתיר את המעשה שלה כגניבת דעת. לרגע לא התכוונתי להמעיט מערכה הנכבד של הסופרת 

מסכימה איתך במיליון אחוזבריאות ונחתאחרונה
לא נסחפת בכללתמיד להודות
אם דרישת האמת זאת היסחפות, אז תפסת אותי על חם ..פשוט אני..
לא הכל שחור ולבןתמיד להודות
יש גם צבעוני.

הרבה מאד פעמים כשהולכים לעשות ניתוח אצל רופא מומחה הרופא מידע שאת הניתוח יבצע סטאזר והוא ידריך ויהיה נוכח ויפקח. זה לא הופך את הרופא המומחה לרמאי.
זה לא המקרה כאן, כאן משתמשים בשם שלו בשביל למכורפשוט אני..
למרות שהוא לא כתב את הספר.
ראית בדיוק מה כתוב על הספר?תמיד להודות
יש לזה שם. "סופר צללים". זה קיים מאות שנים כבר. הם לא חידשודי שרוט


זה לא רלוונטינחשון מהרחברון

היא שמה את השם על הספר בתור אמירה שזה איש חינוך שראוי ללמוד ממנו ולכן כדאי לקנות את הספר (ללא קשר לתוכן, כי הוא החותמת שהתוכן טוב. התוכן לבד לא הספיק)

אני זורק את הספר בלי קשר לתוכן כדי להגיד שהאיש הזה שפוגע באחרים לא יכול להיות פלומבה וסמל של שום דבר שקשור לחינוך

 

 

כן אבל רק דייקתי ששימוש בשם של סופר אחרדי שרוט
על מנת לקדם מכירות וחשיפה של ספר זה דבר ידוע ומקובל כבר מאות שנים. בלי קשר לפרשה של ולדר. פשוט אני אומר שזאת הונאה. אז אני אומר שסה לא הונאה כי זה דבר ידוע ונפוץ.
מממ הבנתי. מבחינתי זה לא הטענהנחשון מהרחברון


אניי יודע את זה. והתלבטנו על זהנחשון מהרחברון

וההחלטה היתה להוציא.

 

כמו שהסברתי כאן, אני לא מדבר על הבעייתיות בתוכן אלא בלתת לו ייצוג

 

הספר הזה נרצה או לא נרצה נתן לו ייצוג (גם אם רק כמקדם מכירות)

 

היא הרוויחה כשזה היה על הגל והפסידה עכשיו כשזה כבר לא

 

 

אבל להשאיר את השם שלו על ספר בבית שלי אני לא מסוגל

ישר כוח, ממש חשוב שאתה מספר לילדיך - ומפיץ את זה גם לנופשוט אני..


הלב של אורי זה לא הוא כתב.ruthi
הוא רק הוציא דרכו
ומה עשית עם הספרים?חדקרן
לזרוק לפח אני לא מסוגלת...
מה גם שיש לנו את הספר "ניסים מספרים על עצמם", אני חושבת שיש בו גם כמה פסוקים...
מצד שני לא רוצה שיישארו אצלנו בבית.
ממש בדילמה
בפחנחשון מהרחברון

מה שעם פסוקים הייתי גוזר את הפסוקים ושם בגניזה

חבל לא הבאת לי אותם...יהודה224
למהחבל? אם בעיני אין להם מקום במדף הספריםנחשון מהרחברון

למה שאביא לך?

אין לי שום תשובה..אבל האם זה דומה בעיניך לר' מוטי אלון?מיקי מאוס
אני לא הייתי מחסידיו (לא בגיל המתאים ולא בקהילה המתאימה) אבל יודעת שרוב הציבור הדת"ל ממשיך ללמוד מתורתו בבחינת "תוכו אכלתי קליפתו זרקתי"

אתה מוכן ללמוד מתורתו או שגם אותה היית מוציא מהבית?

אין לי ספרים של ולדר ולא של מוטי אלון כך שמעולם לא חשבתי על הנושא מעשית
חד משמעית לא לומד מתורתונחשון מהרחברון

כבר אמרו רבותינו אם דומה עליך כמלאך ה צבאות למד תורה הימנו.

 

 

להפך, תורה הרבה יותר בעייתי מאשר סתם סיפוריםאניוהוא
רק הערה, יש ספרים שהם רק המיתוג ולא שהוא כתבאניוהוא
אותם לדעתי אין צורך להוציא, רק למחוק את שמו.
הפוך. זה ספר שאומר בעצם - הוא מותג. הוא איש חינוךנחשון מהרחברון

גם בעייתי בעיני

זה כמו הוצאה לאור. זה לא מעיד כלוםאניוהוא
אם מתברר שבהוצאה לאור מסויימת עשו בית בושת עם קטינותנחשון מהרחברון

אני אוציא את הספרים שלהם חד משמעתית

מעדיף את "תוכו אכל, קליפתו זרק"shaulreznik

וולט דיסניי היה אנטישמי, כנ"ל רואלד דאל, שלא לדבר על עשרות משוררים ופרוזאיקנים שבגדו בנשים שלהם, פיתחו התמכרויות לאלכוהול ולסמים וכו'.

כל עוד יוצר לא מכניס את ההשקפה ואת הסטיות שלו אל תוך יצירותיו, אני אישית לא מוצא סיבה מיוחדת שלא להמשיך ולהשתמש בהן. מילא אם היה מדובר בחרם צרכנים ("פלוני אלמוני עדיין בחיים, מפסיקים לקנות את הספרים שלו כדי לפגוע לו בכיס ולאלץ אותו להתנצל"). היפטרות מספרים שכבר נרכשו, ושאין בהם שום מסר פסול, נראית מתחסדת משהו.

הסברתי את עמדתי כאן בפירוטנחשון מהרחברון

בניגוד לדיסני. דאל ושאר הארחי פרחי שהזכרת. כאן הוא

א איש חינוך - אתה נותן לו במה של מחנך. לא רוצה.

ב הפך להיות טריגר. ואני מעדיף להוציא את הספרים כדי לא לפגוע בא/נשים שנפגעו.

גם לרואלד דאל הייתה תדמית של סבאל'ה חביבshaulreznik

באשר לסעיף השני, כל ה"טריגריזציה" הזאת נראית כמו עוד המצאה פרוגרסיבית בדרך ליצירת דת חדשה, עם איסורים ולאווים משלה. אם נותר בספרייה שלי ספר אחד של חיים ולדר (ב"ה, ילדיי מעדיפים סופרים איכותיים יותר עם שפה עשירה יותר), זה איכשהו ישפיע בתת-מודע על נפגעות תקיפה מינית ויחמיר את מצבן? באמת?

מה הקשר סבאלה חביבנחשון מהרחברון

אני לא אלמד על איך לחנך ילדים מספרים של דמות לא חינוכית 

 

ובהקשר לסעיף השני. אתה רואה בזה דת חדשה. אני דיברתי עם נפגעים ונפגעות. הסיפור של חיים ולדר גדול יותר מהאיש עצמו. ההאדרה שעשו לו בעיתוני המיינסטרים החרדיים, הלוויה המכובדת, ההספדים, הרבנים שפרסמו תמיכה בו והאשימו את הנפגעות שהם משקרות כדי לרצוח אותו... התוצאה של זה היא שזה טריגר. לא רוצה להתחשב בהם? סבבה. לי זה חשוב.

 

ושוב. זה בא בצירוף לא' דמות לא חינוכית לא יכולה להיות מחנכת.

 

פילוסופיה, פיזיקה, טלוויזיה. זה לא חינוך 

 

 

חיים וולדר היה איש חינוך ואני לא מוכן שהוא ימשיך לחנך את הילדים שלי דרך הספרים שלו.

לא רואה בעיה בלומר "חיים ולדר מפלצת, אבל הספרים שלו מועילים"shaulreznik

שוב, כל עניין הטריגרים נראה לי מאולץ. אם אתחיל להתחשב בכל מי שיכול להיפגע ממשהו, אצטרך להפסיק לספר בדיחות, להוציא מהספרייה ספרים עם אפיזודות מפחידות (הזאב שמתנפל על הכיפה האדומה אף הוא יכול לשמש טריגר לאיזה ילד שבעבר ננשך על ידי כלב) וכו' וכו'. מצטער, זה נראה כמו דת חדשה עם תרי"ג מצוות משלה. 

אתה לא רואה בעיה אני רואה בעיהנחשון מהרחברון

אתה לא חייב להסכים איתי

 

 ומורכבות שאתה מבין בתור מבוגר לא מבין ילד שנפגע ורואה את היחס שלך לפוגעים בצורה של שחור לבן כפי שהיטיב להסביר @פשוט אני.. 

 

לזה התכוונתי כשאני אומר טריגר אולי זה לא ניסוח מדוייק.

 

בסופו של יום קהל היעד זה ילדים. שלא יכולים תמיד להבין ולהפנים את המורכבות...

 

מקווה שלא יקרה שום דבר לילדים שלך אבל ילד שנפגע ויודע שלאבא שלו אין בעיה לתת לו ספר חינוכי מועיל שכתב מפלצת - סיכוי יותר נמוך שהוא ישתף את אבא שלו בסיפור שלו

ילד שמציגים בפניו מורכבוּת ושקיפות, בהחלט ישתף פעולהshaulreznik

במקום להשתמש במילים מעורפלות ומכובסות ולערוך טקס הוצאת ספרי ולדר, עניתי על השאלות של ילדיי, סיפרתי על ההתאבדות של ולדר ועל המסע המביש לטיהור שמו בעיתונות החרדית.

 

כמו כן, אני סבור שאת יסודות החינוך ילדים מקבלים בבית מההורים, ובהמשך תוך התבוננות בסביבה הקרובה. לצריכת תוכן כתוב יש משקל משני. עד גיל 14 למדתי בברית המועצות, בשיעורים קראנו יצירות בשבח המשטר הקומוניסטי ואילו בהפסקות היינו מספרים זה לזה "שירים סאדיסטיים" שאת חלקם תרגמתי לעברית:

שירי אימה לגיל הרך

 

למרות האופי המקברי של הז'אנר, לא הושפענו ממנו ולא הפכנו לרוצחים.

א אני חושב אחרת ממךנחשון מהרחברון

ב ברור שמקבלים מהבית. מי שהחליט לתת ליצירות האלו מקום בבית זה אבא

אתאר לך סיטואציה דמיוניתshaulreznik

למאן דהו יש ספר של חיים ולדר שהילדים לא קראו. הוא מקליד אותו מחדש, מעצב כריכה וכותב עליה "ו. חיים" או "חיים יערי". האם גם אז הספר יהווה טריגר ויזעזע עמוקות את הילדים הרכים?

לא ולכן הדגשתי שאין לי בעיה עם התוכןנחשון מהרחברון

אלא עם נתינת הבמה לאדם

 

(כמובן בתנאישלא ידעו שזה האיש)

 

דיברו כאן על הספר הלב של אורי שכתבה אהובה רענן ושמה את השם של ולדר כמקדם מכירות על הספר שלה. זרקתי

 

אם היא תוציא מחדש בלי השם שלו אני אקנה

עכשיו אני סקרן...פשוט אני..
כתבתי את ההודעה הקודמת פעמייםנחשון מהרחברון

כי לא הראה לי שנשלחץ ואז ראיתי שכן נשלח אז מחקתי

מבחינתי תקיפה מינית זה פשעshaulreznik

אבל מבחינתי, כל עוד סופר פרובלמטי לא חושף את הסטיות של עצמו בספרים, אין לי בעיה עם הספרים. 

אתה תשלח את הילדה שלך ללמוד אצל פדופיל שעומד לידונחשון מהרחברון

שוטר שמשגיח שהוא לא מוציא לפועל את הנטיות הפדופיליות בשום שלב?

אתה משווה בין חפץ דומם לפגישה פנים מול פנים?shaulreznik

גם לא הייתי שולח את הבת שלי ללמוד אצל פדופיל שעשה תשובה והוכרז על ידי בתי הדין הרבניים כבעל תשובה שנמחלו עוונותיו. כי "אין אפוטרופוס" וגו', יש התנהגות כפייתית שאפשר לדכא, אך לא להיפטר ממנה. מאידך, ספר עם מסרים טובים לא יכול להזיק.

יש שם שוטר ששומר שלא יעשה כלוםנחשון מהרחברון

מה רלוונטי החשש שלך?

 

הספר לא מזיק.

הבמה לאיש רע היא המזיקה

הלגיטימיות לרוע היא הנוראית

 

החשש מאוד מבוססshaulreznik

לאותו מורה פדופיל יש "ראש כחול", הוא לא רואה בפניו ילדה, אלא חפץ לסיפוק צרכיו המעוותים, הוא יעשה הכול כדי לנסות ולהיפטר מאותו שוטר לכמה רגעים ועוד.

 

מתן במה ולגיטימיות זה משהו אקטיבי. למשל, אם חסידי ולדר יחליטו לערוך ערב הקראת הסיפורים שלו תחת הכותרת "לאורו של הגר"ח ולדר זצוק"ל נלך", הייתי מתנגד נחרצות. השארת ספרים ושימוש בהם זה מקרה קלאסי של "תוכו אכל, קליפתו זרק".

לא בתת מודע, במודעפשוט אני..

ילדה שמישהו תקף אותה מינית, והיא תראה שבבית שלה יש ספרים של תוקפים מיניים... 

או ילד שתקפו אותו ואז הוא שומע את נשיא הישיבה אומר שלשון הרע יותר גרוע מתקיפות מיניות...

 

הם יבינו שבקהילה שלהם או בבית שלהם יש מקום להתנהגויות כאלה, והן לא כ"כ נוראיות. אולי לא מצווה גדולה, אבל גם לא איזה משהו נורא שדורש התייחסות חריפה. לכן, אין טעם לבוא ולספר או לקוות לאמפתיה ר"ל...

יש הבדל בין להשאיר ספר ולעמוד על טיב הסופר לבין...shaulreznik

לשאת נאומים בשבחו של אותו סופר.

 

אם נתחיל להדר במצוות הטריגריזציה, נגיע למחוזות עוד יותר הזויים. למשל, בואו ונוציא את ספריו של מארק טווין, כי הוא השתמש במילה "כושי" וגם תיאר בצבעים לא מחמיאים את ג'ו האינדיאני. אולי יבוא אלינו הביתה ילד ממוצא אתיופי, ימצא את "הרפתקאותיו של תום סוייר", יראה את ה-N-word, ייעלב עד עמקי נפשו וייזכר בקשיי הקליטה שעברו הוריו?

עכשיו אני מבין את עמדתךפשוט אני..

אם תקיפה מינית שווה בעיניך למישהו שאומר "כושי" (ועוד בתקופה שבה לא הייתה לזה המשמעות שיש למילה היום), אז ברור למה בעיניך אין טעם להוציא ספרים כאלה מהבית.

 

שמא תגיד שברור לך שאין מה להשוות בין חומרת המקרים, אלא רק לעצם זה שלא על כל חטא צריך לזרוק ספרים מהבית, אשיב לך בדוגמה משלי שגם היא לא משווה בין חומרת המקרים:

 

אם אדולף היטלר היה כותב רומן מרגש על חקלאי ובת אצולה שהתאהבו נגד כל הסיכויים, היית מחזיק את הספר בבית?

בעיני הפרוגרסיבים, "כושי" אכן שווה ערך לפגיעה פיזיתshaulreznik

כבר היו מקרים שקריירות של אנשים נפגעו בגלל ה-black face שעשו באיזו מסיבת סטודנטים לפני עידן ועידנים.

 

לשאלתך, לאחרונה הראיתי לבת שלי את הציורים (הדי סתמיים) של היטלר. הסברתי שבני אדם הם ייצורים מורכבים, שאין קשר בין כישורים בתחום א' לזוועת בתחום ב' וש"אחד בפה ואחד בלב" זו מציאות רווחת. והעיקר, כמו שאומר הפתגם הרוסי, כדי לא לנחול אכזבות, לא צריך לפתח ציפיות. 

לא מעניינת אותי עמדת הפרוגרסיביםפשוט אני..

אני אוציא ספרים מהבית לפי העמדה שלי, לא שלהם...

בבקשה תקראוLibi9999

לפני כמה שנים הייתי במקום של ייאוש.

התחתנתי צעירה ותמימה  עם אדם שפגע בי ורמס אותי יום־יום, מהרגע שנכנסנו לנישואים.

אחרי שנים של פחד והשפלה, הגיע רגע אחד מכריע – תקרית שבה הוא הרים עליי יד.

באותו יום קיבלתי החלטה: אני הולכת, ולא חוזרת.

ועשיתי את זה.

עזבתי עם הילדים שלי ויצאתי לדרך חדשה.

המשפחה תמכה בי, החברות והחברים עטפו אותי, וכולם היו גאים בי – אפילו בני משפחה שלו.

והכי חשוב: אני גאה בעצמי.

עברתי מהחושך אל האור.

הצלתי את עצמי – בזמן.

והצלתי את הילדים שלי.

היום אני במקום אחר לגמרי.

יש לי עסק פרטי, יש לי רישיון, ובעזרת השם יהיה לי גם בית משלי.

ועדיין, כמו לכל מי שעבר טראומה, יש תקופות של נפילות באנרגיה.

אולי זיכרונות, אולי פצעים שהודחקו.

לא מזמן, כשמצאתי את עצמי שוב במצב ירוד, עלו בי תמונות מהעבר:

איך אחרי מכות או יריקות לפנים הוא היה יוצא מהבית,

ואני נשארת לבד בחדר, בוכה,

עם הילדים הקטנים סביבי.

בלי למי לספר, בלי כתף להישען עליה.

ואז נזכרתי איך הייתי מגיעה לכאן, כותבת שרשור,

ואנשים זרים – טובים – היו מגיבים, מחזקים, מרימים אותי מהרצפה.

כי אז באמת לא היה לי עם מי לשתף.

כשקיבלתי את ההחלטה להתגרש, אנשים לא האמינו שאעשה את זה.

זה היה צעד אמיץ, כמעט בלתי נתפס.

והיום אני רוצה לומר תודה.

עברו כמה שנים, אבל תודה על האנושיות, על הטוב, על היד המושטת.

רק לומר: בסוף יש סוף טוב, גם אם הדרך קשה וכואבת.

יש אור גדול בדרך.

תהיי חזקה.

תאמיני בעצמך 

ווווווואאאו, איזו מלכה!!!!!!דיאט ספרייט

לא זוכרת אותך ובטח לא הייתי אז כאן בכלל.

אבל מה שכתבת ומה שעשית- וואו!

אישה מלכה!

תודה שנתת פה השראה לאומץ!

הלוואי שתצליחי בכל מכל כל!

זה נראה שהסיפור הזה מופיע כאן לראשונהשלג דאשתקד

כך שאף אחד לא היה כאן כדי לחזק...

(סליחה שאני מעלה את זה בזהירות, אבל יש סיכוי שאנחנו מתרגשים מיצירה לא מאוד משובחת של ai)

זה נראה אמיןמישהי נשואה
אבל אולי אני לא מומחית לבינה מלאכותית 
מקף עליון, מקף ארוך?יוני.ו.
וואלה מעורר חשד ..מישהי נשואה
עכשיו אני קוראת את זה אחרת
רק הראשוני והמובהקיוני.ו.

התוכן עצמו גם מעלה כמה חשדות. 

בבקשה, תבוא הכותבת ותבדה אותנו.

אלא אם כן היא סופרת במקצועהמישהי נשואה

אבל כן

קראתי שוב

ואכן יש מצב שזה בינה מלאכותית.


והסיכום: תהיי חזקה

תאמיני בעצמך.


קצת לא קשור לכל הטקסט הקודם.


אם המטרה היתה לחזק מישהי

אז למה רק בסוף?


כל הפוסט מדבר על להגיד תודה

ואז בסוף

תהיי חזקה

תאמיני בעצמך

אז למי דיברו ופנו בפוסט הזה?

לאלה שעזרו?

או למי שרוצה לעשות צעד?

את מעליבה את הסופרים במקצועםיוני.ו.
עבר עריכה על ידי יוני.ו. בתאריך ד' בטבת תשפ"ו 21:32

 

(ולעניין: שוב, אולי מבוסס על סיפור אמיתי, ונעזר בבינה מלאכותית, 

וכן כמו שאמר שם, דרושה זהירות. אבל גם מצידנו כסתם אנשים בעולם המשוגע הזה דרושה זהירות. ואצ"ל בפורום אנונימי וכו'.

תבוא הכותבת עם תגובתה והערותיה.)

וואלה עכשיו שמה לב לזהסטודנטית אלופה
ואני דווקא כן טובה ב-ai בדרך כלל.
את כנראה טובה לא רק ב-aiיוני.ו.

אלא בן אדם אמפתי באופן כללי, לכן זה מיד נגע בך.

אבל בתוכן הדברים יש סתירות 180 בין הרישא והסיפא.

האמת שלא הבנתי מ זה מקף עליון מקף ארוךדיאט ספרייט

מה זה?

ובכלל למה שאנשים ימציאו סיפור?

מה יצא להם מזה? 

סימנים מסגירים של a.iבחור עצוב
סימני פיסוק שבד"כ לא משתמשים בהם בכתיבה רגילה וa.i כן.


כמובן שיכול להיות שמדובר גם במישהי אמיתית שנתנה לai לשפץ לה את הכתיבה. 

תודה על ההתייחסותדיאט ספרייטאחרונה
אכן שאלה טובה: למה שימציאו סיפור?שלג דאשתקד
יש לי מחשבה כלשהי, אבל הייתי דמח קודם לשמוע רעיונות של אחרים
מחילה, היו כאן לאורך השנים כמה וכמה נשים מוכותהסטורי
שאנחנו בפורום עודדנו ללכת לטיפול, ולהצליח לעזוב את הבעל המכה.


אין לי מושג על הסיפור הספציפי, אבל הדיון הזה שאתם מנהלים כאן, עלול להחליש את הקוראת הסמויה שעכשיו מנסה לאזור כחות ולקום ולצאת.

מסכימה. בין אם מדובר במשתמשת אמיתיתדיאט ספרייט

ובין אם לא.

הכי חשוב שמי שקוראת תדע שנוכל להוות עבורה כאן מרחב ביטחון אישי ונשמח לתת לה כוחות. 

וואו איזו מדהימה ואמיצה את!!!סטודנטית אלופה

מאחלת לך רק טוב!!🫂❤️

וואו, בהצלחה רבההסטורי
יש משהו שמפריע לי ואשמח לשתףאנונימית:)

בעלי ואני ב"ה בזוגיות מהממת ואוהבת באמת.

היום קרה משהו שמפריע לי ואני מתלבטת אם אני מגזימה או שזה באמת מציק. בעלי סטודנט והלך ללמוד למבחן שלו עם מישהי מהלימודים, כדי שתשלים לו חומר שהפסיד במהלך החודשים האחרונים במילואים. זה עורר בי פתאום רגשות של קנאות מה הוא יישב עם בחורה לבד והיא תסביר לו? מה ואם הם יצחקו פתאום וכו... אני קנאית בהגזמה או שמה?

חחחח תודה

אם הם יהיו כמה שעות ביחדפשוט אני..

אז מן הסתם הם יצחקו, ידברו, יקשקשו... 

 

אם הוא לא לומד הוראה והוא לא מתכוון לעבוד בישיבה,

אז זה לא כל-כך שונה מאינספור פגישות שיהיו לו גם בעבודה.

 

(אני יודע שלא עניתי לשאלה שלך, רק הרחבתי אותה...)

טעיתי. הבנתי לא נכוןיעל מהדרום
אם זה מפריע לך-אז זה מפריע לך!*אשתו של בעלי*

אין נכון או לא נכון.

לאחת זה יפריע-וזה בסדר.

ולאחרת זה לא יפריע-וגם זה בסדר.

אבל אם זה מפריע לך,פשוט תגידי לו.

תשתפי אותו בתחושות שלך.

מסכימה...לומדת כעת
רק לא כדאי לעשות מזה עניין גדול מדישלג דאשתקד
כי זה בעצמו יכניס רעיונות, בפרט אם אתם באמת נשואים טריים.. 
אפשר להבין אותך. תחושות של זוג טרי טריאלישבע999

אצלה בבית או במקום ציבורי, כמו בספריה?


זה  טבעי שדברים כאלה מעוררים מחשבות ורגשות, במיוחד כשאתם זוג טרי והקשר עוד בבנייה והתגבשות. זה ממש לא משהו לחוש עליו אשמה או לחשוב שאת "מגזימה".


אבל כיוון שההקשר הוא נטו לימודים ולא בילוי חברתי נניח של קולגות מהעבודה ,  לצורך השלמת חומר חיוני שהוא הפסיד עקב המילואים – זוהי מטרה פרקטית, ברורה ומקצועית. זה לא "בילוי" או "יציאה".


אם הם אכן ישבו בספריה - זו התנהלות שגרתית ונורמלית של חבורות סטודנטים.  

אם בפעם הזו נפגשו בבית שלה, לגיטימי לבקש שלהבא ישבו במקום ציבורי  

כל הטעויות הלא פרקטיות התחילו ממטרה פרקטיתשוקו.
פרקטית מי שרוצה לשמור על עצמו על ביתו ועל הזוגיות יתרחק מאוד מאוד


גרוע והתחושה שלך נכונהזיויק
לדעתי זה שונה מעבודה מקצועית
אתה משתמש במילים קשותשלג דאשתקד

יש הרבה חברויות בלימודים ובעבודה שלא מתפתחות למקומות שהפנטזיות של כבודו הולכיהם אליהם.

זה לא הופך את זה לטוב או לרע, אלא בעיקר שצריך לדעת לשים דברים בפרופורציות ולהבא להציב גבולות (נניח, שבפעם הבאה ייפגשו אצלכם בבית, או שייפגש עם אחר/ת).

מחשבה פסימית מיידית או תגובה קיצונית יכולים להזיק מאוד, בין אם החשש מוצדק ובין אם לא.

הפריע לי שכתבתאדם פרו+

"הפנטזיות של כבודו"

זה לא מכובד.

אני רוצה למחות

זה בסדר שמפריע לךשלג דאשתקד
וממש לא מפריע לי שתמחה
הריני מוחהאדם פרו+
קיבלנו מסירת המודעה 🤗שלג דאשתקדאחרונה
זה באמת מורכבהסטורי

השאלה אם יש לו ברירה.

לי לא היה מפריע, אם מפריע לך תגידי לו בצורהאור123456
מכובדת ואני מקווה שהוא יכבד 
קשה לתת גבולות ברוריםהעני ממעש

אבל כמה נקודות ציון

א האם יש איסור ייחוד. אם כן אז זה פשוט אסור .

ב האם חד פעמי/ פעמים בודדות/ סדרה של שיעורים

ג האם יש רעשי רקע שיגבירו צניעות או שיגבירו קלות דעת

ד מה הסגנון של הסטודנטית המדוברת


הצלחה רבה 

אני ממש מבינה למה זה מפריעיעל מהדרום

לק"י


לא קשור לאם סומכים על בן הזוג או לא.


ובעיני, אם לך זה מפריע, הכי לגיטימי שתבקשי ממנו ללמוד עם גבר.

אולי לא הייתי באה בדרישה, אלא מבקשת ומקווה שייענה לי.

בעיניי אם הכרחימאמינה-בטוב

עדיף ללמוד בזום ביחד ולא פיזית ועוד יותר עדיף ללמוד עם גבר..

זה די פשוט ובסיסי

אפשרתהילה 3>

שיפריע לך

כדאי לשתף בזה❤️

אפשר להזמין ללמוד אצלכם אם אין אופציה טובה יותר עם מי להשלים..  או שילמדו בזום.

החשש מובןנפשי תערוג

יחד עם זאת, ראוי לסמוך עליו

ואם ממש קשה (לאו דווקא קשה לסמוך אלא קשה הסיטואציה)

אפשר להזמין אותה ללמוד אצלכם

 

 

אני לא אוהב להגיב לדברים כאלו מהסיבההמצפה לישועה

שצריל זהירות גדולה ב"לתת עצות" שחלילה לא יפגע בצורה כלשהי בשלום והאהבה בין איש לאישתו.

אז כל המטרה היא רק לתיקון ולכוונה טובה.

גמו שכתבו זה חייב להיות ברור שהגבולות ההלכתיים חייבים להישאר אחרת אין לזה שום היצר בלי קשר לנישואין בכלל.

והדבר השני והקריטי זו לא הנהגה טובה אני מאמין שהוא עושה את זה בתום לב וגם אותה סטודנטית שעוזרת לו.

אבל זה לא מומלץ כלל וכלל גם כשאין  שום ייחוד ומבחינת הלכתית יבשה הכל נעשה לפי ההלכה.

מהסיבה שזה יוצר קירבה בטח אם משובר במשהו של כמה פעמים.אי אפשר להיות לא אנושיים אי אפשר לשבת עם אדם ולא קצת לצחוק איתו להביע נחמדות וזה לא דבר רע אבל בהקשר הזה זה עלול חלילה להגיע למקומות שליילים ואיני מדבר מדמיונות אלא מסיםורים ששמעתי ומתלמידי חכמים מאוד מתונים ומחוברים לחיים שגם הם אומרים את הדברים הללו.


זה מעבר להרגשה האישית זו הנהגה לא נכונה...

העולם היום הפך להיות מכיל וכל דבר כמו מה שכתבתי נשמע שמפגש בים איש לאישה הוא מלא ביצרים ותאוות.

אבל זו בכלל לא הכוונה שלי.

אנחנו בני אדם בריאים עם רגשות וכל פגישה מסוג כזו היא סוג של חוויה וחוויה היא דבר מקרב.

וזה לא משנה עבודה לימודעם וכד' צריל שיהיו גבולות ברורים

בסגנון הדיבור והתוכן.גם במקום של עבודה זה לא דבר נכון שאיש או אישה ידברו על אה ועל דא או יצחקו אחד עם השני...

זו האמת וזו דרכה של תורה

ברור לי שהרבה מאיתנו לא עושים את זה ממקום רע פשוט העולם הפך להיות מכיל כביכול ונותן לגיטמציה לערבוב הזה.

*אני ממש לא חושב שצריך שלא יהיה שום מפגש בין נשים לגברים.

אבל אני כן מתנגד שבתוך המפגשים האלו יכנסו ערכים,אמונות,תחביבים, חווית וכד' בין גברים לנשים(אא"כ המטרה שלהם להכיר ולהתחתן).

ודרך אגב אני בטוח שהוא ממש צדיק וטוב וממש אוהב את אשתו ובכלל לא חושב על הנ"ל.

אבל כמו שכתבתי זה לא דבר טוב ונכון.


הדרך הכי טובה לדעת אם זה תקיןמישהי נשואה

לשאול אותו

אם הפוך הוא היה מסכים שתשבי עם סטודנט

חזק שלךזיויק
לא הייתי עושה את זהשלג דאשתקד

זה בהחלט יצירתי, אבל אם מדובר בזוג צעיר, עדיף כמה שפחות להתבחבש בזה. כל העיסוק בזה רק מעלה רעיונות ויוצר טינות., ולצערי מדברים שאני מכיר, אנשים (בעיקר נשים!!!) מצטלקים מזה מאוד קשה, ונישואים מאוד יפים יכולים להיהרס על ידי שיחות על "אהה נהנית לגבר איתה", "מה יש לה שאין לי", "וואלה בטח בדקה וחצי שיש לך בערב אתה בטח מגשים איתה פנטזיות". זה פשוט חבל ומסוכן (גם אם זה לא גורם ח"ו לגירושין, זה גורם לפירוד בלב וטינות וכאב).

שפשוט תגיד לו שלהבא אם רוצים אז או עם גבר או בבית שלהם כשהיא נמצאת.

אמנם להתבחבש בזהמישהי נשואה

יכול ליצור יותר מידי התעסקות בעניין

אם זה באמת לא עניין גדול

אז שלא ייפגש עם הסטודנטית.

זה יכולה להיות שיחה קצרה

שאשתו פשוט תגיד לו

תשמע זה מפריע לי....

אני ממש אשמח אם תמצא סטודנט ללמוד איתו במקומה.

אם זה מקובל על בעלה אז הכל סבבה



שוב כל אחד והסטנדרטים שלו

אני מכירה מישהו שכן למד עם סטודנטיות כי לא היתה ברירה בפקולטה הספציפית שבה הוא למד

אולי לא היו מספיק סטודנטים...

הוא אשר אמרתישלג דאשתקד

פשוט להגעד לא, או לתת גבולות כלשהם שמקובלים עליה.

אבל חהתחיל לדון איתו איך הוא היה מרגיש ומה דעתו אם וכאשר ולמה ושמה, זה מתכון למשבר בזוגיות.

כן מה שאני הצעתי מכיל התנצחותמישהי נשואה
קודם כל זה מאד טבעי שככה תרגישיאליפ
למרות שסביר שכלום לא קרה וגם לא יקרה אני בהחלט מבין למה את חוששת. אני חושב שנכון שתבקשי שלכתחילה ימצא סטודנט זכר או לכל הפחות יצרף עוד סטודנט ללימוד משותף.
זה תלויוהנה חלום

יכול להיות שאני שטחי ופרימיטיבי אבל אגיד לך בכנות:

אם היא בחורה יפה - יש לך על מה להיות מוטרד.

אם היא מכוערת, אין מה לדאוג.

לא נכון, ממש לא נכוןהסטורי
אדם ששומר על עצמו, ישמור בכל מקרה וישיבה משותפת סביב עניין משותף לאורך שעות, עלולה ליצור קירוב דעת. זה טבע העולם.
יופי זה גם עניין של טעם אישייעל מהדרום

לק"י


ואני גם לא מסכימה איתך.

אגלה לך סוד קטן...פשוט אני..

גם מכוערות מתחתנות,

גם מכוערות נמצאות בזוגיות מאושרת,

גם מכוערות יכולות לבגוד,

גם מכוערות יכולות להיות מאהבות...

גם אני לא מסכימה לגבי זהמישהי נשואה

במצב של חוסר בבית

לא מדברת על זאת שפתחה את השרשור

חלילה

כי היא אמרה שיש להם זוגיות יפה ברוך ה'

אבל במצב שחסר בבית

בקלות אפשר להיסחף

עזרת הפורום שוב בעניין רכב 7 מקומותlizi

מישהו מכיר מניסיון ויודע להמליץ בין טיוטה היילנדר לבנם קיה סורנטו

שניהם חצי היברידיים, 7 מקומות

לשימוש עירוני


תודה 🙏 

אשכרה עברו 5 שנים מאז? לא יאומן. עברנו מגפה עולמיתדי שרוט

ומלחמת קיום מאז. יש צורך בעוד אחד כזה? פעם הייתי מצחיק.


 

יאללה בואו נצחק קצת על עצמנו. מקווה שאצליח להעלות חיוך - נשואים טריים

 

עוד אחד דחוף ממשלאחדשה
אמאל'ה הזמן טסססספשוט אני..

וכן, פעם היית מאוד מצחיק 😝

אבל גם היום ❤️

וואו אני ממש זוכרת את השרשור הזהנגמרו לי השמות
כמה צחקתי, זה באמת ענק! 😂
וואו זה לבכות 🤣🤣אונמר
איך עושים כזה? אם אני רוצה לעשות עליו מילים אחרות.מישהי נשואה
??
גם אני אשמח לדעת אחרי שאת מגלהלחוח
יש כל מיני תוכנות של כתוביותאפרסקהאחרונה
אחריות הורית לוקה בחסרלביטה

מה אפשר לעשות כשהאחריות ההורית של ההורה השני לוקה בחסר?

אסביר,

הוא איש טוב ואבא טוב.

לא משנה המצב בינינו, הוא לא רלוונטי.

מתייחסת רק להתנהגות שלו כהורה.


כשהילדים בבית איתו, יש כאוס.

הוא לא מחזיק. לא מקפיד על דברים שצריכים להיות בשגרה.

הכל מרגיש כמו אווירת עלא באב עלא.

חוזרת למגבות על הספה, בגדים מלוכלכים על הרצפה שני ס"מ מהסל, וילדים חצופים ומשתוללים שצריך פלוגה כדי להרגיע אותם.  


כשהילדים איתי, יש רוגע והרמוניה.

מקפידה איתם על חוקים, סדר, זמנים.

הכל ברוגע ושלווה. אין חיכוכים. כל אחד תופס את הפינה שלו ויש אווירה של קסם בבית.

עד שהוא נכנס הביתה.

הילדים פשוט מריחים את הפשרנות שלו לדעתי.

על הכל הוא מוותר.

מעניש, ומוותר. מאיים. לא מקיים שיח.

עכשיו, כמובן שאני לא מושלמת. אבל מפה ועד הורה שהילדים איתו בכאוס מוחלט יש פער רציני.


פרקטית, להיות הורה 24/7 מבחינתי לא אופציונלי.

אני גם ככה איתם המון שעות לבד. באהבה ושמחה.

ויש לי כמובן דברים שאני מחויבת אליהם מול עצמי.

מעבר לעובדה שאם אתמסר ככה, בוודאות אשחק עד היסוד.


ניסיתי לומר לו, לרמוז, לבקש על דברים ספציפיים.

עדיין הכל נותר על כנו.

מה כן אפשר לעשות? 

מבינה אבלמקלדתי פתח

מה שמתואר לא מבטא חוסר אחריות הורית. לא נשמע שמדובר במשהו מסכן את הילד או חוסר דרגה למשהו בסיסי. בגדים על הרצפה ומגבות מפוזרות? זה אומר שקילח אותם/דאג שיתקלחו?

זה מעצבן בטירוף, אני יודעת וגם אצלינו ככה. אבל לא מעיד על כלום.

לגבי גבולות, גם כאן זה נתון לדיון, אבל לא נשמע משהו אקוטי או חריג. 

ערב נשים - המלצותתתטליולה

מחפשת המלצה לסדנה לערב נשים בקהילה❤️

לא סדנה יקרה! לא קשירת מטפחות.


תודה!!

אני אוהבת סדנאות יצירה קלותיעל מהדרום
לק"י


מניחה שיש במגוון מחירים, ואולי אפשר להכין ערכות ולהכין בלי הדרכה.


הכיף מבחינתי בזה שאפשר לפטפט תוך כדי.

מה זה יקרה?לאחדשה

כמה אתן מוכנות להשקיע פר משתתפת?
ואם לא דחוף לכן מפעילה מבחוץ אפשר סדנת DIY פשוטה יש מלא אופציות

איזה איזור בארץ?סוף טוב

עיצוב שוקולד לפרלינים

ציור בקפה


יש לי המלצות..

ערכות של צביעהמקלדתי פתחאחרונה

תלוי מי הקבוצה, כל אחת לוקחת הביתה או משהו שיוצר קולז

לרב זה על קנווס, עם מדבקה צובעים ומסירחם את המדבקה אז יוצא לכולן יפה ..

אפשר להזמין דברים ספציפיים.


מחפשת רעיון למשהו כיף בחצי האחרון של חנוכהמתייעצת גירושין

בא לי לטוס או לעשות משהו ממש כיף אבל אין לי כרגע ויזה

יש מקום שאפשר לטוס אליו, בלי?

מה עוד אפשר לעשות גם לבד וגם זוגי בחנוכה?

יש לי רצף כייפי של ימים שאני יכולה לעשות בהם מה בא לי 👸

כל רעיון יתקבל בברכה, אני כבר אשקול.

למדינות באירופה, אין צורך בויזה. וממש קל עם כשרותאלישבע999

במדינות הגדולות

וגם קרוב מבחינת משך הטיסה.

יש גם את דובאי - לא הייתי שם עדיין ולא יודעת להמליץ 🙃

גם שם יש שפע של מסעדות כשרות

(חפשי בגוגל "מטיילים בכיפה"  אתר מעולה לתכנון נופש לדתיים) 

אילת;)ברגוע
אם את אוהבת את הקטעמשה

לכי לאיזו גבעה  או מקום דומה. מעניין אותך?

התכוונת שאין לך דרכון?פשוט אני..

אם אין לך דרכון, אז את יכולה לטוס מקסימום לאילת

או לעשות דרכון זמני בנתב"ג, אבל הוא עולה המון ובתוקף רק לחצי שנה.

 

אם יש לך דרכון, אז אפשר לטוס להמון מדינות גם בלי ויזה:

למדינות האיחוד האירופי ושנגן - פשוט עולים על טיסה עם דרכון ישראלי.

כנ"ל לאיחוד האמירויות.

לבריטניה וארצות הברית - צריך להוציא אישור ESTA מהאינטרנט, תהליך של כמה דקות ועוד יום-יומיים לקבלת תשובה. עדיף לעשות אותו ולקבל תשובה חיובית *לפני* רכישת הכרטיסים כדי למנוע עוגמת נפש.

וואו תודה היה כיף נורא, נהנינו מאדדמתייעצת גירושין
תשתפי אותנו מה עשית והיה כזה כייף?אלישבע999אחרונה
נר איש וביתו ✨🏡נגמרו לי השמות

נר איש וביתו

דווקא בחג הזה, חג החנוכה, כשאנחנו מוצאים עצמינו מארחים או מתארחים,

מוקפים בסביבת המון אנשים, משפחה, חברים

דווקא אז חשוב שנזכור את הבסיס שלנו.

שנר איש וביתו.

"ואישתו היא ביתו"

איש ואישתו.

בבית.

פנימה.

כשטוב לנו יחד - מי יכול עלינו

רק מהתנועה *הזו*, מבפנים - החוצה - רק כך נוכל להתעלות.

נתרכז בביתנו פנימה.

נמצא את הכמה רגעים בין לבין, ניצור אותם, ניזום אותם, 

נעלה אותם לראש סדרי העדיפויות, מעל הכל.

גם במחיר "ביטול" מפגש משפחתי כזה או אחר,

גם במחיר אחר.

כמה שנצטרך.

עד שנרגיש שאנו מלאים.

וממילא בהתמלאות ובטוב שלנו - נוכל להיות עוד יותר בטוב ועוד יותר להשפיע גם החוצה.

 

נר ה' נשמת אדם

ה', הקב"ה -

אתה שאמרת שתמחה את שמך מעל המים כדי להשכין שלום בין איש לאשתו

שימכר ספר תורה ובלבד שיהיה שלום בית בין איש לאישתו

ששמך שלום וכמה חשוב השלום. ובראש ובראשונה בין איש לאשתו.

 

נשמת אדם -

נשמה שנתת בי טהורה היא.

ונשמה שנתת באשתי טהורה היא.

ונשמה שנתת בבעלי טהורה היא.

טהורים הם.

כוונותיה של אישתי טהורות הן, נשמתה טהורה היא, גם אם בטעות פגעה בי.

כוונותיו של בעלי טהורות הן, נשמתו טהורה היא, גם אם בטעות פגע בי.
 

וכל עוד הנר דולק אפשר עוד לתקן

כוונותיהם טהורות.

וגם אם מעשיהם לעיתים לא מיטיבים - נלמדם איך.

נלמד גם אנחנו יחד.

נלבן. נברר. נתקרב.

נגדל מזה. נתעצם.

 

נזכור שמי שאמר "ו*כל* זה אינו שווה לי" - היה המן הרשע,

בעוד מרדכי היהודי מלמדנו כי הוא "רצוי *לרוב* אחיו".

והרוב טוב.

ולא צריך לחפש את ה"כל".

נדבק ברוב. ברוב הטוב.

נגדיל אותו.

נמשיך ללמוד אחד את השנייה.

נמשיך ללמוד את עצמינו.

"מוסיף והולך"

נמשיך להוסיף לטוב הזה, כל פעם עוד ועוד

עוד תובנה,

עוד קירבה,

עוד אהבה,

עוד כלים,

עוד תקשורת,

עוד גדילה זוגית ואישית.

 

8 נרות 

8 - מעל הטבע.

נס.

ימים של ניסים, הלל והודיה.

*מעל* הטבע.

וה' מוחה שמו *מעל* המים כדי להשכין שלום בין איש לאישתו

וגם אנחנו, נתבונן *מעל*.

נתבונן ב*מבט על* על הסיטואציה הזוגית שלנו

מה היה שם?

היינו בריב? ריב נוראי? ריחוק איום? מצאתי את עצמי חווה קושי עצום? תסכול עמוק וחוסר אונים?

ואם אני מסתכל/ת במבט על, מה אני רואה?

מה *בעלי* הרגיש וחשב שם?

מה *אשתי* הרגישה וחוותה שם?

 

"לא טוב היות האדם לבדו" -

לא טוב לו לאדם כאשר הוא לבוד, דבוק, גב אל גב

"אעשה לו עזר כנגדו" -

כנגד, מול, מציאות של פנים מול פנים.

מציאות שרואים גם את ה"פנים" - אראה את הפנים של בעלי, אראה גם את הבפנים של בעלי, את הנשמה שלו - וזו תהיה מציאות מתוקנת שתוכל לקרב עוד ביננו.

מציאות בה אראה את הפנים של אשתי, את הבפנים שלה, את הנשמה שלה - היא מציאות מתוקנת שתוכל לקרב עוד ביננו.

 

המבט על הזה,

מעל,

יכול ליצור גם אצלנו מעל הטבע.

מעל הטבע האנושי שלנו.

להתגבר.

להתגדל.

להרחיב את כוחות הנפש שלנו.

לעלות מעלה מעלה.

להביט גם מעלה. לקב"ה. שהכל מאיתו. והוא משרה שכינתו ביננו.

ללמוד ממנו ולהביט גם אנחנו מעל הסיטואציה, מעל הפגיעות שלנו, 

לנסות לראות *גם* את הצד השני (גם ולא רק, לא לבטל את עצמינו חלילה, לא להתכחש לרגשות שלנו חלילה, אלא להיפך - להכיר בהם. לתת להם מקום. להבין אותם. לעומק.

ובהמשך נוכל גם לתווך ולתקשר זאת *נכון* לבן/בת זוגנו)

לנסות לראות מה עובר ועבר שם במחשבתו, ברגשותיו, בנשמתו?

 

ולעיתם דווקא *מתוך הקושי*, מתוך הקושי הכי הכי עצום אפילו -

מ-קץ

עת צרה היא ליעקב ו*ממנה* יוושע -

וגם אם הכי חשוך וקשה - עלות השחר עוד תגיע. וקרובה מאין כמותה.

ודווקא מתוך החושך הכי גדול - נדליק את האור. 

בלב שלנו.

בלב של החצי השני שלנו.

נראה גם את האור שבו/בה.

את כל הטוב שבו/בה.

נבין מתוך עוצמות הכאב במבט על מה היה כאן בעצם,

מה הוביל לכך,

מה אני הכי הייתי צריך שם?

מה אשתי הכי הייתה צריכה שם?

 

לכן נזכור -

כשאנחנו במשבר - זו הזדמנות נדירה ועמוקה בשבילנו לתקן.
לתקן את עצמנו.
לתקן את החיים שלנו.
לתקן מה ששבור לנו בחיים האלה.

כשאנחנו נמצאים במשבר -
יש לנו גם הזדמנות נדירה להיות "משבירים לעצמנו"
כמו יוסף הצדיק, שהיה המשביר במצרים,
בזכותו לכל העם היה מזון ויכולת קיום ל7 שנים שלמות.

גם אנחנו -
אם נשכיל להבין מה המשבר הזה שאנו חווים אומר לנו?
מה הוא אומר עלינו?
מה הוא אומר על המקום שאנו נמצאים בחיים?
מה בו כואב לנו הכי הרבה?
מה הוא גורם לנו לחשוב, להרגיש ולרצות הכי הרבה?
אם נענה לעצמנו על כל אלה -
נוכל לזכות ולהיות המשבירים של עצמנו.
לגרום לנו להיות ניזונים יותר,
להיות חיים יותר,
להיות שלמים יותר
להיות מרוצים יותר.

כשאנחנו נמצאים במשבר - 
ניתן לנו "שובר" במתנה.
כן,
לפעמים
המשבר הוא מתנה.
כי בלעדיו לא היינו עוצרים רגע להסתכל בחיים שלנו.
לראות איפה כואב, איפה קשה,
איפה רע,
מה צריך לתקן,
מה לא הולך אפילו שניסינו בכוח זמן רב,
מה דרוש תיקון לשבר הזה.

קיבלנו שובר חינם להזדמנות חד פעמית להפוך את החיים שלנו למשהו טוב יותר.

 

כשיש משבר,
אפשר לקחת את המשבר הזה,
להתעלם, לכאוב ולבכות ולא באמת לשנות משהו בחיים שלנו.

אבל אפשר גם אחרת.

אפשר גם לתקן את השבור.
אפשר גם לזכות בשובר מתנה להתבוננות מעמיקה על החיים שלנו.
אפשר גם ללמוד ממנו ובזכותו להיות המשבירים הראשיים של עצמנו.
"המשביר לצרכן"
וה"צרכן" הזה הוא אני. לי אני צריך להיות המשביר.

 

נר החיים

הנר שמסמל את החיים, "נר ה' נשמת אדם",

והטומאה - מסמלת היא את היעדר החיים.

"טמא" משורש א.ט.ם - אטום - היעדר חיים.

ביצית שיכלה להיות מופרית אך לא הופרתה - תגיע הוסת ותהיה כאן מציאות של היעדר חיים = טומאה.

תינוק שיצא לאוויר העולם וכבר איננו בתוך גופה של אימו - יש כאן מציאות של היעדר חיים בתוך הגוף = טומאה.

אדם שהתקרב למת, נגע במת - יש כאן מציאות של היעדר חיים = טומאה.

הטומאה היא היעדר החיים.

וכאשר אני עם אשתי/בעלי אני רואה חיים.

"ראה חיים עם האישה אשר אהבת"

איתה, ורק איתה אני אראה חיים.

איתו, ורק איתו אני אראה חיים.

ואם חלילה אפזול הצידה ולא אהיה בבלעדיות ונאמנות לאשתי/לבעלי - כאן יש טומאה. כאן יש היעדר חיים. כאן אראה מר. 

כאן היוונים רוצים להשכיחם מחוקי תורתך, לטמא את הקדוש לנו, להכניס עבודה זרה בליבנו.

נתחזק בחיים.

בשלמות.

בשלום.

בבלעדיות.

"ראה חיים עם האישה אשר אהבת" - נשואים טריים

 

רק איתה, עם אשתך, אתה יכול לראות *חיים*

 

רק לה, לאשתך, תשמור את האהבה שלך.

רק עבורה, עבור אשתך תהיה הגיבור שלה.

תהיה גבר. וגיבור. שלה. ועבורה.

לא לחפש להיות גיבור של אישה רנדומלית, אלא של אשתך.

לא לחפש לעזור ולסייע על חשבון הבית פנימה.

להשקיע את כל הטוב הענק הזה שבך – באשתך.

להסתכל *לה* בעיניים

לשמח *אותה*

להצחיק אותה

לפלרטט איתה

לכתוב לה מכתבים או הודעות משמחות במהלך היום

לשלוח לה אימוג'ים אוהבים

לראות מה קשה *לה*, מה אתה יכול לעשות עבורה? במה אתה יכול לעזור לה?

לראות עוד את כל הטוב הגדול הזה *בה*, במי שכרתת איתה ברית עולם.

 

אין לך דבר יותר יפה ושלם ואהוב ומדהים מהאהבה הזו בינך לבין אשתך.

אין שום דבר שיכול להתחרות בזה.

זה *באמת* הדבר הכי יפה ומדהים שקיים בעולם.

כמה יופי וטוב אתם יכולים לחוות!

אילו עוצמות של קירבה ואהבה ואושר יש בכוחכם לחוות! מרגש ומפעים עד כמה!

כמה היופי והטוב הזה יעשו לך טוב, לאשתך טוב, לילדים שלכם טוב, לקב"ה נחת גדולה, לעולם כולו טוב עצום.

 

-----------

 

"שמעי בת וראי והטי אוזנך" ושכחי כל עבודה זרה שבלב וכל גבר זר שאינו בעלך

והטי אוזנך וליבך לאישך שלך.

תהיי האישה שלו, ורק שלו.

שמרי את יופייך, את צחוקך, את ליבך רק לו.

ראי חיים ואהבה יחד איתו

כל כבודך בת מלך – רכזי פנימה, פנימה אל תוך ביתך, פנימה אל אישך.

השקיעי את כל הטוב הזה שנקרא את – בו.

להביט בו בעיניים

לשמח אותו

לצחוק איתו

להעריך ולתמוך בו

לאהוב אותו.

אין לך דבר יותר יפה ושלם ואהוב ומדהים מהאהבה הזו בינך לבין אישך.

אין שום דבר שיכול להתחרות בזה.

זה *באמת* הדבר הכי יפה ומדהים שקיים בעולם.

כמה יופי וטוב אתם יכולים לחוות!

אילו עוצמות של קירבה ואהבה ואושר יש בכוחכם לחוות! מרגש ומפעים עד כמה!

כמה היופי והטוב הזה יעשו לך טוב, לבעלך טוב, לילדים שלכם טוב, לקב"ה נחת גדולה, לעולם כולו טוב עצום.

אם מישהו רוצה גרסה מקוצרת פשוט אני..

הטקסט מדגיש את רעיון “נר איש וביתו”: חנוכה הוא זמן לחזור לבסיס הזוגי – איש ואשתו, פנימה אל הבית והקשר. מתוך חיזוק השלום, הקרבה והתקשורת בבית, ניתן להשפיע גם החוצה. הוא קורא לראות את בן/בת הזוג במבט על, מתוך הכרה בטוהר הנשמה והכוונות, גם כשיש פגיעה או משבר, ולזכור שדווקא הקושי הוא הזדמנות לצמיחה, תיקון והעמקת האהבה.

 

עוד מודגשת החשיבות של בלעדיות, נאמנות והשקעה רגשית בקשר הזוגי: לראות חיים רק עם בן/בת הזוג, להשקיע בהם את כל הטוב, החיבה, העזרה והשמחה, ולא לפזר את הכוחות החוצה. אהבה זוגית מתוקנת מביאה טוב לשני בני הזוג, לילדים, ולעולם כולו – והיא האור האמיתי שנדליק, במיוחד בימי חנוכה.

 

(GPT)

יש את הגרסה של די שרוטדי שרוט
נר איש וביתו - תדליקו אחד את השני.
במשמעות החיובית של המילה זו אחלה גירסה נגמרו לי השמות
תודהנפשי תערוג
לצערי אני לא מצליח לקרוא את הגרסה הארוכה
מנפלאות הAIנגמרו לי השמות
ממש במקום להעסיק קצרנית... 😅
ואני רק אגיד ששווה לקרוא את הגרסה הארוכה...בארץ אהבתי

קיצור זה טוב בשביל להבין על מה כתבת. אבל זה לא מעביר את התוכן באמת.

וכתבת כל כך מהמם וחזק שהיה לי שווה לקרוא הכל...❤️❤️

תודה רבה יקרה ❤️ ממש משמח לשמוע ב"ה 🙏נגמרו לי השמותאחרונה

אני באמת חושבת שללב ולהבעה של כל אדם ישנה חשיבות ולא תמיד ניתן להעבירה בהכרח בקיצור או בתימצות או בבינה מלאכותית, 

וכי יש מקום לזרימה, לעומק, למהות ולכוונת הלב שבאים מתוך האדם כפי שהם באותו רגע.

וגם מבינה לגמרי מהצד השני שקשה לקרוא אורך ולא אפשרי פעמים רבות מבחינת זמן, פניות, כוח וכו'

לכן בהחלט טוב שכל אחד יעשה כפי ראות עיניו והעדפותיו


 

ושוב תודה יקרה על הפידבק והמילים הטובות, מחמם את הלב לשמוע שהדברים נגעו בך 🙏❤️

תודה על הגירסה המקוצרתהעני ממעש
(התודה לפשוט אני ולצ'אט גיפיטו😅)נגמרו לי השמות

אולי יעניין אותך