בית של חסד. מקווה שאני בפורום הנכון.משתמשת חדשה123
אשמח לרעיונות!

מחפשים רעיונות שדרכם ביתנו יוגדר כבית של חסד..אפילו סוג של פרויקטים משפחתיים (ילדים קטנים..כיתה ב' ומטה)

כמה הגבלות:
*גרים בישוב שבו אין אוכלוסיה במצוקה
*מתאים לימינו- עם הגבלות הקורונה..

אבל רשמח לשמוע גם רעיונות לימים נורמטיבים ללא קורונה, בעז"ה!

תודה מראש צדיקות!
בישול ליולדותבימבה אדומה
ואז ללכת עם הילדים לחלק
לתת את הבית לשבת
לעזור להוציא ילדים מהמעון/גן למי שזה תופר לו כמה דקות...

ובעיקרון ללמוד על זה אנחנו, לראות איך אנחנו נהייה יותר בעלי חסד וזה יעבור לילדים באוטומט
גמ"ח כלשהו, שכל בני הבית יודעים את מיקום הדבריםמתואמת
ואת כללי ההשאלה.
למשל:
גמ"ח מוצרי תינוקות
גמ"ח כלי עבודה
גמ"ח דברים לברית
גמ"ח כלי מטבח מיוחדים
גמ"ח כיסאות
וכו'.
אפשר גם ספרייה ביתית לילדים, אבל זה באמת מתאים יותר לימים שבהם אין קורונה...
אשריכם על הרעיון!!
אשריכם ישראל!אנונימית באהב"ה
הכנסת אורחים-
אנחנו גרים בעיר,לכן באמת לא דומה ליישוב כמוכם,
אבל את יכולה כן ליישם חלק גם ביישוב.
אפרט-
לחשוב על הזדמנויות שבהן יש אנשים בודדים ולהזמין אותם,לסעודות שבת/ חג,להדלקת נרות חנוכה.
לנו זה שכנים בודדים,
אבל זוכים לארח הרבה- מכל הסוגים-
חיילים שהגיעו לבית כנסת - להזמין לקידוש ועוגה.

גם ביישוב יש אנשים גרושים/אלמנים.

ממכון מאיר/ מדרשות יש ביקוש מאד גדול למשפחות מארחות.
אנחנו איכשהו הגענו גם לא דרך גוף כלשהו,פגשנו נערים שעלו לארץ לבד לשנה, חבר מביא חבר...

בעלי תשובה שמחפשים מקום יותר תורני מהבית לחגים.

יש המון המון המון חברים רווקים לי ולבעלי, מזמינים אותם הרבה לסעודה/ שבת שלמה- זה מאד משמח אותם שלא שכחו אותם. תנסו לחשוב על חבר/ה מהישיבה/ אולפנה שעוד לא הקימו בית ולהזמין לשבת.

משתפים את כל המשפחה בעניין-
חשוב לדבר על זה-לדוג' אני מקלפת 11 תפוחי אדמה ולא 10 כדי שאם יבואו אורחים ברגע האחרון שיהיה לנו מספיק לכולם.
נותנים להם לבחור לרצות לפנות את החדר שלהם כי זה זכות שבאים אורחים.
לבחור איפה ישב האורח ולהוסיף לכבודו צלחת וכסא.
.

חשוב מאד- פעם אורח שאלה אותנו אם הוא נחשב מסכן כי מסביב לשולחן בסעודת שבת היו גרוש וגרים,לכן הוא שאל אם הזמינו אותו כי רצינו לחגוג יחד או כי הוא מסכן שצריך חסד.
מאז אנחנו מקפידים לעצמנו- וגם בדיבור עם הילדים- שהארוח יהיה מאהבה אמיתית ולא ממקום של אני הנותן .צריך תפילות לסייעתא דשמיא כדי לשדר את ההרגשה הנכונה ושהם ירגישו אותה , ב"ה לאחרונה אמר לנו חבר רווק שהוא אוהב לבוא אלינו לשבת כי אצלנו זה מחברות ולא מחסד- אז הרגשתי "תשובת המשקל".

בגלל הקורונה פחתו הארוחים, ואנחנו מארחים רק מי שמחוסן,

אז מי שאנחנו לא מארחים-שולחים לו משהו לכבוד שבת.
זה כבר נהיה טקס- אופים עוגות כפולות ושולחים להם- זה התפקיד של הילדים להביא צלחות יפות ולהגיד- אמא תשימי כאן לגברת... וזה לאדון... בשבילי זה ממש לא טירחה ולילדים זה התעסקות גדולה.

מרגישה מאד את "מצווה גוררת מצווה" צריך סייעתא דשמיא כדי למצוא אורחים,וה' ממש שולח לנו במיוחד בדרכים מעניינות עוד אורחים.

תודה ממש על השיתוף!!!!!בימבה אדומה
אשריכם!!!!!
כל כך מקסים. אשריכם. אהבתי במיוחד את המקוםאורין

של ארוח באהבה ולא ממקום של ירידה אל העם. וזה ממש אמיתי - שני הצדדים נהנים.

התכוונתי בכותרת לכתוב- אשריכם ישראל לפותחת שאלואנונימית באהב"ה
השאיפות שלכם. שאלה ממש גדולה!!!

לא יצא לי הכותרת שרציתי,
ועכשיו אני לא מצליחה לערוך🙄


@בימבה אדומה ו@אורין תודה שהגבתן.
כיף לדעת שמישהו קורא מה שכותבים.
אבל באמת אני חושבת שזה לא אשרינו, אלא שזכינו לבית.וקבלנו מה' מתנה שזה לא מובן בכלל,אז זה מתבקש לתת לאחרים.( הרבה פעמים אני חושבת על חברות רווקות,שהן הרבה יותר טובות ממני. אין לי הסבר למה אני זכיתי ולא הן... )
בעה הן יזכו גםאורין


אשריכם!מאוהבת בילדי

מחמם את הלב לדעת שיש בעמ"י כאלו אנשים וכאלה משפחות שמלאות בנתינה מאהבה...

שתמיד תהיו מהנותנים!

תודה רבה על השיתוף וזה מקסים!אם_שמחה_הללויה
תודה רבה לכולכןמשתמשת חדשה123
אתן ממש השראה
וממש משמח לשמוע שיש כמוכם!ב"ה זכות גדולה
שנזכה לעשות ואף מעט ממה שאתם עושים!
בית קלט או אומנהאורוש3
יש הרבה דברים שאפשר לעשות5+
אפשר להכין עוגות וללכת לחלק לחיילים באיזור.
אם אתם נוסעים לאנשהו להחזיק דברים באותו לחלק לחיילים בדרך.
להחזיק בבית גמ"ח של משהו.
כשמוציאים משהו מהבית למשל משחקים/ בגדים שכבר לא בשימוש, אפשר להראות לילדים שלוקחים את זה לנקודת איסוף לנזקקים.
ללכת לבי"ח חולים לחלק הפתעות לילדים חולים.
לעשות בבית תהילים/שיעור לילדים עם פרסים לרפואת חולים.
לעזור ליולדות מסביב, להכין אוכל/חלות/עוגה ולשלוח את הילדים להביא את זה. להזמין את הילדים שלה אליכם כדי שתוכל לנוח.
ישר כח
לדעתי פשוט להיות אנשי חסדבאר מרים
הרבה תשובו. כאן עסקו ב "להראות" לילדים כמה שאנחנו עושים חסדים. אנילא מזלזלת חחילה בכל הרעיוןנות שהועלו, אבל חסד נמצא בכל מקום ולא רק במה ש"מראים"

למדתי לפני הרבה שנים מהרב צחי להמן שחסד הוא בכח מקון שבו אני מרחיבה את הגבוחות של ה"אני" שלי:
נותנת משהו גם כשלא הג
כי נח ומתאים לי..
מקפיצים טרמפיסט עד הבית ולא מורידים בצומת או בכניסה לישוב
משאילים משהו לשכנים גם כשזה קצת קשה
מתגיסים לשמור על הילדים של השכנה גם כשזה יוצר עומס..

ובעיקר:
בית של חסד הוא בית שבו בני הבית גומחים חסדים אלו עם אלו: עוזרים אחד לשני, הילדין רואים איך אמא עושה חסד עם אבא ואבא עם אמא, עושים חסד עם הקרובים והסבים - בדברים היומיומיים והשגרתיים.

לדוגמא: צורם לי כש"מראים" לילדים ששולחים אוכל לשכנים או שמוסרים בגדים. גם אצלי עושים את זה אבל כחלקצמהתנהלות הבית וזומלדעתי הדרך הנכונה. אני לא "מחנכת את הילדים שלי לבית של חסד" אלא חיה בעצמי חיים של נתינה וחסד..
לדעתי ילד מרגיש שזה נעשה כדי "לחנך" אותו או האם זו פשוט השגרה המשפחתית ואז מופנם ונהיה חלק ממנו
בדיוק כך!משמעת עצמית
דוגמה אישית ואווירה שחסד הוא חלק מהחיים
משפיעים הרבה יותר מחינוך אקטיבי ודיבור על זה.
התחברתי ונכוןפרצוף כרית


וואו. תודה על הדברים. הגדרת ממש טובתהילה 4
תודה לך! מסכימה מאודמשתמשת חדשה123
ברור שמשתדלים לעשות ביומיום מעשי חסד עם השכנים והסובבים..בשגרה..
רק שאלתי היתה איך אפשר להוסיף לחסד היומיומי- משהו מוסדי יותר. קהילתי כללי.
ואכן קיבלתי כאן תשובות חשובות.
תודה לכולן
שנזכה להפיץ אור וטוב בעולם בעז"ה בכל רמה שהיא
תודה לפותחת על השרשור החשוב!אם_שמחה_הללויה
שנזכה להרבות חסדים!!
ואשרייך על הרצון הטוב שלך!❤❤❤
אם לא מלמדים ילדים איך הם ידעו?אנונימית באהב"ה
כתבת מאד יפה.נהנתי לקרוא.

אבל ---ראיתי הרבה משפחות שההורים בעלי חסד מאד גדולים והילדים הקימו בית הפוך ב180° מההורים.
לא ערכתי מחקר מדעי,אבל שאלתי כמה בנים למשפחות כאלו,והם אמרו שההורים בחרו לעשות חסד- אשריהם,אבל זה לא קשור אליהם.

וודאי שאם ההורים לא גומלי חסדים בעצמם לא תהיה לילדים דוגמא,ודוגמא אישית זה העיקר.

אבל הרבה פעמים אנחנו חושבים בטעות שבנוגע לחינוך לדברים רוחניים- הילד "יספוג" לבד ממה שסביבו.
כמו שתלמדי את הילד דברים אחרים- ( הגיינה,התנהגות בחברה,כללים בבית) למה בנושאים כאלו לא ללמד את הילד?
אני לא חושבת שהיא התכוונה למה שמסביב רקהמקורית
אלא לכך שהחסד והעזרה לזולת נלמדים קודם כל מתוך הנעשה בבית, וכדי להנחיל את זה לא חייב לצאת עם החוצה.
ילדים קולטים וסופגים בלי שיגידו מילהרוצה טוב!!!!!
אבל לפעמים ההורים כל-כך עסוקים בחסד שהם לא שמים לב שזה גם בא על חשבון הילדים.. ואח"כ כשהילדים גדלים הם מקימים בית הפוך ב180...
מתחברת מאוד!לפניו ברננה!
חשבתי על השאלה הזאת ופתאום אני רואה שבסוף לא הגבתי...
רציתי לומר דברים דומים למה שכתבת, ולהוסיף שחשוב מאוד לתמלל את זה ולהגיד לילד - אנחנו עכשיו עושים חסד.
עשית חסד עם האח הקטן שלך שויתרת לו.
נתנו אוכל לשכנה שילדה - גמלנו איתה חסד
לקחנו חבר מהגן - הכנסת אורחים, זה סוג של חסד, בוא ניתן לו גם לאכול ולשתות וכו'..
הבנתי את זה השבוע כשלקחנו את אחיינית שלי מהמעון והבן שלי (4.5) אומר לי:. אמא נכון אנחנו עושים עכשיו מצווה? איזה מצווה זאת?
למה חשוב לומר שזה חסד?טל..
בעיני זה יהיה יותר טבעי וזורם אם לא נדגיש ונאמר שזה חסד, אלא איזה כיף לנו לעזור ובשמחה,
או אנחנו אוהבים את האחיינית אז רוצים שתבוא אלינו.
כשיגדלו הילדים אולי יבינו שזה נקרא מעשי חסד שלא בהכרח ברורים מאליהם,
אבל כן יגדלו עם זה שזה חלק מהשגרת יומיום הטבעית (ללא כותרת מרשימה של מצוה מסויימת).
אשמח לשמוע מה את חושבת...
לא התכוונתי שצריך כל היום לחפור שמה שעושים זה חסדלפניו ברננה!
אבל כן מדי פעם להזכיר את זה, כי פשוט לא ברור לילדים מה זה חסד.
זאת מצווה קצת "ערטילאית" ואני רוצה שיתחילו לעשות חסד בתוך הבית לפני שהם גדלים, ובשביל זה הם צריכים לדעת מה זה.
חוץ מזה בשביל עצמנו אני חושבת שטוב להרגיל את עצמנו לקרוא לדברים שאנחנו עושים בשם גדול. זה עושה לנו חשק להמשיך במעשים האלו וגם גורם לנו להבין של מעשים קטנים יש משמעות. לחיות ב"תודעת חסד". זה בעצם גםעוסר לנו לפתוח את העיניים לצורך של אחר.

התשובה הזאת הייתה בנוגע לשאלת הפותחת איך להפוך את הבית שלהם לבית של חסד. אם מדגישים לילדים שבעצם המון מעשים שאנחנו עושים הם חסד ממילא הבית יהפוך לבית של חסד.

לגבי האחיינית - זה היה ביום שהייתי חולה (במשהו מאובחן שהוא לא קורונה 😜) ונטו חסד בשביל אחותי שילדה. בכל יום אחר לא הייתי לוקחת אותה כמו שהרגשתי אז..

כתבתי קצת מבולגן, כזה בליל של מחשבות..מקווה שעניתי לך קצת.
מסכימה ממש.כל מילה.המקורית
ילדים לא יבינו מעצמם שזה חסד כשהם קטנים אלא אם כן ונאמר להם. צריך לקרוא לילד בשמו ולהכניס את זה לתודעה כמעשה של חסד ולהסביר כמה זו מצווה חשובה ואהובה על השם, וכמה אנחנו נתרמים מזה כשאנחנו נותנים וגם כשעושים חסד איתנו. זה יכול ללמד גם הרבה על הכרת הטוב
תודה ❤️ ותודה על התוספת של הכרת הטוב 😊לפניו ברננה!
לדעתי חסד זה בדיוק הפוך..באר מרים
אם אני אוהבת את האחייניצ שלי ולוקחת אותה אלי כי כייף לי - זה ודאי מעשה טוב אבח חא חבץסד.

חסד זה כשאני מרחיבה את הגבוחות של העצמי שלי

אם תכננתי לנוח אחרי הצהריים טהבית הפוך ויש חי מחא כביסה לקפל ובכל סאת אני מצגייסת לקחת את האחיינית שחץלי כי אני מבינה שכרגע זה נצרך - זה חסד.

והילדים רואים את זה!
את המוכנות חבטל את התכניתצהמקורית שלי בשביח הזוחת.

לצאת מהמיטה לתינוק בוכה גם כשאני גמורה מעייםות..
להתגייס לבשל ליולדת גם אם תכננתי לעשות שבת קטנה..
להקפיץ את הטרמפיסט עד הבית גם כשממש עייפים מהנסיעה..

כאן החסד!
במקון שבו אני מוכנה לגדול. להרחיב את הגבול שלי ולעשות משהו מעבק.

ומנסיון - ילדים שמים לב חזה ושואלים.
וכשהם שואלים, אני דווקא לא משתמשת במילה חסד, כי לדעתי זה מקטין..
אם אני עושה "כי זה חסד" זה דוקא מנתק מהמקום שח הבנין הםנימי.
אני מסבירה להם שיש לי את הרצון האישי שלי, אבל יש גם את הרצון והצרכים של הזולת. וכשאני מבינה שהרצון שלי והמימוש שחו הם לא הדבר הכי חשוב, אלא ה' רותה לפעמים שאשים אותו בצד בשביל דברים גדולים יותר.. (לעזור לאחותי שחולה עם האחיינית יותר חשוב ממבצע הקיפול כביסה, לחסוך לטרמפיסט חצי שעה הליכה בלילה בקור יותר חשוב מחמש דקות פחות נסיעה..) - זאת בעצם המהות הםנימית של החסד ולזה אני רוצה לחנך!

לגדל לילדים להיות אנשי חסד זה לגדל אותם לראות את הזולם ולשפוט את המציאות בעיניים יותר רחבות מהצרכים והרצונות האישיים שלהם, ולא ללמד אותם לסמן וי ברשימת מכולת של מצוות..
ואוו דייקת וריגשת.לפניו ברננה!
אבל אני לא לגמרי מסכימה איתך שאם הדברים באים בקלות הם לא חסד
הם חסד אבל אולי לא חסד שמגדיל אותנו או מוציא את עצמנו מהסתכלות על עצמנו בלבד.
שימי לב שאת גם לא קוראת למעשים כאלו חסד...

ובסיטאציות כמו שאת מתארת - צריך ללמוד ללמד אותם גם לומר את ה"לא". בתור ילדה שתמיד הייתה אומרת כן.. נשארת אחרי הלימודים לנקות את הכיתה באופן קבוע וכל מיני כזה.. לצאת מגדרי זה חשוב מאוד אבל לפעמים החסד האמיתי הוא לדעת לומר לא. (לדוגמה ההקפצה של הטרמפ- אם בעלך מחכה בבית עם תינוק בוכה כבר חצי שעה, החסד שאת צריכה לעשות זה חסד עם התינוק שלך ולא חסד עם הטרמפיסט... למרות שלכאורה גם את רק רוצה להגיע הביתה..)
זה ענין של מינוח.באר מרים
יש את מידת החסד ויש את מידת הגבורה.
את צודקת, לפעמים צריך להשתמש במידת הגבורה ולהגיד לא.
ואז זה לא חסד..וזה בסדר גמור ואפילו הדבר הנכון!
לא צריך תמיד לנהוג בחסד.
אבל להגיד לא זה לא חסד.

ולא כל מעשה טוב שעוזר לאחרים הוא חסד.
חסד זה קנין פנימי של מידה שלי. ויכוח חהיות שמעשה מש
סויים הוא סחד ענק בשבילה והוא בכלל לא חסד למישהו אחר.

כשמבינין שחסד זו מידה ולא מעשה המבט משתנה..
התכוונתי דווקא לסיטואציה שבה את צריכה לבחור חסד מסויים על פנלפניו ברננה!
חסד אחר.
אני עוד חושבת על מה שכתבת.
את בהחלט צודקת שחסד זה מידה ולא מעשה.
אבל כשחסד יוצא יותר מדי מגבולות היכולת זה כבר הופך לגבורה - צריך להתגבר כדי לעשות את החסד הזה.. לא?
אם זה יוצא מגבוחות החסד זה חסד שלילי.באר מרים
התורה מכנה גילוי עריות בביטוי "חסד הוא" כי זה חסד במקום לא נכון!
הבנתי, תודה על זה!לפניו ברננה!
מסכימה עם ההתחלה לא מסכימה עם ההמשךרותי7
מסכימה שבית של חסד זה בית שפשוט עושים בו חסדים.
אבל עם הגדרת החסד שלך אני לא מסכימה.
חסד לדעתי - זה לעזור למישהו אחר. גם אם זה קל לי לעשות ובנוח לי ולא לחוץ לי.
ואני לא חושבת שאם אני לא מרגישה טוב - אני צריכה לעשות חסד עם השכנה ולהכין לה ארוחה אחרי לידה - כי אני לא מקשיבה לעצמי, למה שנכון לי, וכן לדעתי ה' לא ביקש מאיתנו לבטל את עצמנו.
כדאי להרחיב את גבולות החסד שלי ולעשות גם יותר ממה שנוח לי, אבל רק אם זה נעשה בשמחה ובהרגשה טובה ולא הרגשה של ניצול, או שאחרי זה אני שפוכה ואין לי סבלנות לילדים.

ועדיין, תמיד נהנית לקרוא אותך💓
אני לגמרי מסכימה איתך..באר מרים
לא תמיד צריך לעשות חסד.

הגדרת החסד היא עדין הרחבת הגבולות שלי.
לבשל לשכנה אחרי לידה במקרה הזה זה חסד.
אבל יכול מאוד להיות שלא נכון לעשות כרגע חסד.
זה בסדר. אין חיוב תמידי לעשות חסד..
ההפך!

יש מצבים בהם אסור לעשות חסד!
גילוי עריות מוגדר בתורה כ"חסד"..

יש לנו שני כוחות מנוגדים שמשלימים זה את זה: חסד וגבורה.
חסד הוא היכולת לפרוץ את הגבולות, להתרחב, לתת ולהשפיע עוד ועוד.
גבורה היא היכולת להציב גבולות, לעצור, לקבל ולהתמלא.

לא נכון תמיד לפעול רק עם אחד ולא עם השני.
האיזון האמיתי הוא להתקדם איתם במקביל.

משל יפה בנושא שגם אותו שמעתי מהרב צחי להמן:
החסד והגבורה משולים לשתי רגליים:
כדי ללכת ולהתקדם - פעם נשענים חזק עם רגל אחת ומתקדמים עם השניה, ואחר כך נשענים חזק על השניה ומקדמים את הראשונה.

לפתוח גמחאביולאחרונה
בגדים, תרופות, טיטולים , שמחות... מה שמתאים לכם
אשריכם!
איך נכון להגיב לדיבור עצבני של מתבגרים?אנונימית באהב"ה

הגדולה שלנו מתחילה את גיל ההתבגרות, ואני מרגישה שכהורים אנחנו לא תמיד יודעים להגיב לה נכון.

מרגישה שבעלי לפעמים קשה איתה יותר מידי. ולא בטוחה איך נכון להתמודד (איך נכון להגיב לה באופן אידאלי, וגם איך נכון להתמודד מולו כשהוא קשה איתה מידי).


הרבה פעמים כשאנחנו אומרים לה משהו, היא מגיבה בטון עצבני או מרימה קצת את הקול. לרוב המילים שהיא אומרת הן בסדר, אבל הטון עצבני או מזלזל (נגיד שאומרים לה שהיא יותר מידי זמן בפלאפון אז היא מרימה את הקול ועונה כזה 'בסדר' עצבני).


לבעלי זה מאוד מאוד מפריע כשהיא מדברת ככה. הוא כועס עליה ודורש ממנה לא להרים עליו את הקול.

אבל זה לא באמת עוזר ההערות שלו, בפועל היא ממשיכה עם זה, והוא כל פעם מתעצבן יותר (כי היא כבר 'היתה אמורה להבין' שככה לא מדברים להורים).

היום היא ענתה לו איזה 'בסדר' עצבני כזה (והוא היה עם עמוס בגלל דברים אחרים), והוא ממש כעס עליה וקרא לה בכינויים שממש לא אהבתי (נפלט לו מרוב כעס, זו ממש לא השפה שלו בדרך כלל).


אז קודם כל, אני אשמח לשמוע מאמהות מנוסות שעברו את הגיל הזה עם הילדות שלהן -

האם נכון להקפיד שלא ידברו ככה להורים? יש מקום לצפות שילדים בגיל ההתבגרות ילמדו לדבר תמיד בצורה מכבדת כלפי ההורים?

או שיש לנו פה עבודה להבין שלפעמים היא תדבר ככה, וזה חלק מהרגיל, ולהילחם בזה רק ירחיק אותה מאיתנו?


ואיך נכון להגיב מול בעלי כשהוא כועס עליה? (בעיני בצורה קשה ולא תואמת לסיטואציה. גם אם יש מקום להגיב, שגם על זה אני לא בטוחה - בעיני הוא מגזים בכעס שלו).

בעצםoo

הוא דורש ממנה יותר ממה שהוא דורש מעצמו

כי כשהוא עצבני הוא אומר כינויי גנאי

והיא לא יכולה לומר בסדר בטון שלא נראה לו


 

חסר הגיון לחלוטין

הרי הוא המבוגר והיא הילדה
 

באופן כללי אני לא מייחסת חשיבות לטון של מתבגרים

אחרי ההבנה שזה סגנון דיבור תואם גיל

וגם לא מייחסת חשיבות גדולה לתוכן כל עוד זה לא משהו חריג

וגם לא מחפשת כבוד מהילדים אלא קשר נעים וטוב


 

הכבוד מגיע לבד בלי שדורשים אותו

ע"י דוגמא אישית

אם מתנהלים בכבוד עם הילד הוא לומד להתנהל בכבוד


 

יש סיטואציות בין בעלי והילדים שאני מתערבת

משתדלת שזה לא יקרה לעיתים קרובות ושזה יהיה בצורה מועילה 

למעשה את צודקתאנונימית באהב"ה

ואני הרבה פעמים אומרת לו את זה כשהוא כועס עליה.

(וגם לא בטוחה שפועלת נכון בזה. כי להגיד לו ביקורת בפני הילדים זה גם לא הכי חינוכי, במיוחד כשאני בעצם מבטלת את מה שהוא אמר כרגע לילדה).

אין צורך להגיד לו מול כולםעל הנס

אפשר לדבר על זה ברגוע בהזדמנות אחרת אחד על אחד,בשום אופן לא מול הילדה,

גם אני לא מתייחסת לטון,אבל כמו שהייתי מדברת על זה עם בעלי בנחת ב4 עיניים גם איתה הייתי בהזמנות מדברת בארבע עניים,ואז יורדת מזה לחלוטין,

ונכון שככל שתדרשו כבוד זה פשוט לא יעזור אלא רק יחמיר את המצב.

כדאיooאחרונה

לדבר איתו בנפרד

לא בזמן אמת

לשקף לו שהדרישה שלו לא הגיונית ולבקש ממנו לא להתייחס לכל טון שלא נראה לו

ילדים מתבגריםתהילה 3>

זה דבר קצת מבלבל.

מצד אחד יש בהם משהו הודף, ולפעמים חצוף ומתריס, ומצד שני, לא פחות ואף יותר הם זקוקים לאהבה, לתחושה שהם רצויים, לקשר בריא

והקשר משנה צורה בגיל הזה וצריך להסתגל אליו מחדש ולהעביר אותו שלב.


לכן א:

פינוי המרחב הרגשי שלכם:

לדבר יחד או לעבד לבד את התסכול מההתנהלות שלה, ואצלך גם שלו.

כשמגיעים טעונים לסיטואציה די בקלות מגיעיל לשיח קשה ורחוק וחבל.

כשמגיעים נינוחים יותר, ניתח להעמיד גבול בצורה נינוחה.


לדוגמא; אני מבינה שזה קצת עצבן אותך, בבית שלנו לא מרימים קול/מדברים בחוסר כבוד להורים.


הרעיון הוא-

לתת שם להרגשה והכרה בתחושה שלה

להציב גבול- להגיד שזה לא מקובל עליכם

לעשות את זה באופן ענייני ובלי בעצמכם לדבר באופן לא מכבד.


בהחלט מאתגר וצריך ללמוד את זה.. בהצלחה


יש לך פה בעצם שתי שאלות:מתואמת

1. איך מתייחסים למתבגר שמדבר לא יפה.

2. איך מסבירים לבעל שצריך להגיב בצורה מותאמת ולא עצבנית.


אני מציעה שתשבו שניכם יחד ברגע של נחת, ותנסו *יחד* ליצור גישה מתאימה לגיל ההתבגרות שנכנס לפתחיכם. את יכולה בשיחה להוביל אותו בעדינות לכך ש"כמים הפנים לפנים", ושאם אתם תדברו בנחת, יכול להיות שגם המתבגרת תספוג את האווירה ותדבר בנחת. אבל גם אם לא - עדיין התפקיד שלכם כהורים הוא להראות לה איך מתנהגים ואיך מדברים בנחת.


בכל אופן, אנחנו לא עוברים בשתיקה רק כשמדובר בחוצפה ממש, מילים שלא אומרים להורים. על טון דיבור אנחנו יותר מחליקים, מקסימום אומרים: "לא נעים לנו לשמוע טון דיבור כזה, אולי תנסה לענות בנחת?"

(והאמת שגם אנחנו - בעיקר אני - לא תמיד מצליחים לדבר אליהם בנחת...)

לא יודעת את מי לשאול אז שואלת כאןכל היופי

הבת שלי בגיל ההתבגרות, כנראה על הרצף בתפקוד מאוד גבוה.

(לא מאובחנת רשמית עדיין כי התורים ארוכים מאוד)

סובלת מחרדה ספציפית (ועוד כמה חרדות נלוות בעצימות יותר נמוכה).

הייתה תקופה בטיפול רגשי כולל cbt שזה הטיפול הקלאסי לחרדות.

לא עזר בכלל למרות שהיא מאוד רצתה שינוי והמטפלת מקסימה.

הטיפול זלג לכל מיני נושאים אחרים, והיא גם מאוד נוטה לנבור שכלית בדברים אבל זה לא נוגע לרמת הרגש כמו אצל רוב בני האדם.

כלומר היא יכולה לנתח ולהסביר ולהבין אבל זה לא מזיז לרגש, זה מישור אחר לגמרי.

חשבתי על נוירופידבק, שזה כביכול עוקף את השכל ומאמן את המוח להתכוונן לגלי מוח אחר ופחות להיות בחרדה.

אחוזי ההצלחה הם 70-80 אחוז לפי מחקרים של כמה עשרות שנים, וזה ללא תרופות וזה נשמע לי כיוון טוב בשבילה.

הבעיה היא שמי שפניתי אליה אומרת שלפני שרואים שינוי צריך סביב ה10 מפגשים. וכדי שיהיה שינוי משמעותי צריך 30-40 מפגשים. ואולי היא מה20-30 אחוז שזה לא עוזר להם.

זו הוצאה מאוד משמעותית לפני שאני יכולה לדעת בכלל אם זה הכיוון.

אני מניחה שיש עוד אופציות אבל לא יודעת מה באמת יעזור.


מה הייתן עושות?

הייתי רצה מהר עם האבחוןעוד מעט פסח
עבר עריכה על ידי עוד מעט פסח בתאריך י"ג בכסלו תשפ"ו 20:57

אחרי האבחון תוכלי לקבל קצבה מבט''ל, שהיא מעל ל-3 אש''ח בחודש, ויהיה לך קל יותר להוציא עליה כספים...

חוץ מזה שבאבחון יעזרו לך לחשוב מה יכול להתאים לה.

אם תרצי המלצות למאבחנים פרטיים - מוזמנת בפרטי.

קודם כדאי לעשות אבחון נכוןמתיכון ועד מעון

ואז יהיה יותר קל למצוא את הטיפול המדויק עבורה

מצטרפת לקודמותיי - אחרי האבחון תוכלו להתאים להמתואמת

טיפול מדויק יותר, ואולי גם המאבחנים יוכלו להמליץ על סוג טיפול מתאים.

אם את מרגישה שהיא יכולה עוד "לסחוב" בלי טיפול, אז תחכו לאבחון בקופה. היתרון הוא שבדרך כלל הם גם מסדרים את העניין מול ביטוח לאומי, ואתם לא צריכים להתעקש על זה בעצמכם...

אבל אם את כן מרגישה שהיא חייבת כבר תמיכה, אז באמת כדאי ללכת לאבחון פרטי. זה לא זול בכלל-בכלל...

אני יכולה להמליץ לך על פסיכולוגית בירושלים שמאבחנת אוטיזם.

תודה לכןכל היופי

אז באמת זו גם המסקנה שהגענו אליה, לא לחכות לקופה אלא לחפש אבחון פרטי למרות שזו הוצאה.

אשמח להמלצות שלכן.


תודה

דינה זלזניק. אם לא תמצאי מספר ברשת אכתוב לך באישי.מתואמת
רק מדייקתמתיכון ועד מעון

אבחון אוטיזם במידה ואכן יש אבחנה דורש אבחון כפול-פסיכולוגי ורפואי.

ממליצה כמו @מתואמת להתחיל בפסיכולוגי

נכון.מתואמת
גם אם הולכים לפרטייראת גאולה
תדברי לפני כן עם המזכירות במרפאה, שיתנו לכם החזר כי אתם ממתינים כבר הרבה זמן.
תודה לכן, מחפשת מכון אבחוןכל היופי

כדי לקבל אבחון כפול כמו שהמליצה @מתיכון ועד מעון במקום אחד.

יש המלצה למישהי?

מעדיפה באזור השרון...

יש את המכון של ד''ר דיצה צחורמתיכון ועד מעון
נראה לי בבי''ח אסף הרופא שעושים שם אבחון כולל
אם אריאל רלוונטיעוד מעט פסח

אני יודעת שבמרכז התפתחות הילד שבאוניברסיטה עושים אבחון משולב.

ואמור להיות אפשרי דרך קופ''ח, או עם החזר.

שווה לברר.

וגם 'בית אחד'עוד מעט פסח
בכפר סבא מומלץ.
ממליצה לך לעבור על הרשימה הנ"לאנונימית בהו"ל

זה מתוך קבוצת הפייסבוק 'מרוצפות' של נשים על הרצף.

 

מאגר המאבחנים.ות המעודכן של מרוצפות - אוטיסטיות כותבות

 

אנחנו הלכנו מתוך הרשימה לפסיכולוגית ופסיכיאטר בנפרד, בחרנו רק לפי זמינות של תורים, ושניהם היו אנשי מקצוע מעולים ממש.

אני לא אמליץ לך ישירות עליהם בגלל שביקשת מקום שעושה גם וגם, אבל יש ברשימה גם מקומות כאלה.

התבלבלת בניק. לפורום הזה יש ניק אנונימי אחריעל מהדרום
זהב טהור שמת פהכל היופיאחרונה
תודה רבה לך!!
עזרה בטיפולים רגשיים מהקופהילד מתוק וטהור

יש לנו ילד עם קשיים רגשיים משמעותיים שהתפרצו בשנה וחצי האחרונות (ברמה שהוא מוגדר עם נכות 50% בבט"ל).

מזמן הומלץ לנו לפנות לטיפולים רגשיים, היינו בהמתנה דרך הקופה, היינו באבחון תקשורת דרך הקופה (זה לא תקשורת זה רגשי- הייתה המסקנה, אבל ההתנהלות בהחלט הייתה מזכירה בעיות תקשורת).

גם בתום האבחון נאמר לנו שיצרו איתנו קשר מהקופה והתפתחות הילד/בריאות הנפש לטיפולים רגשיים...

בינתיים אנחנו רק במעקב פסחכיאטרי בקופה, שזה יפה אך לא מספק... אין אף ספק שהילד זקוק להם, כולם הפנו אותו, אך אין מענה מהקופה.


בינתיים כמובן שלחנו לטיפולים שונים, והדרכת הורים פרטיים, והוצאנו סכומים גבוהים מאד....


נשמע לי ממש מוזר שאנחנו לא מקבלים מענה מהקופה, ואם אין להם תורות עבורנו, שנים, לפחות שיתנו לנו החזרים..

מישהי יודעת אם ניתן לקבל דבר כזה, ואיך?

הייתי מתחילהכל היופי

בישיבה מול המזכירה בקופה בניסיון להבין איך אפשר לקדם.

ואם היא לא יכולה לעזור ללכת לרופאת ילדים,להסביר לה את הדחיפות ושהיא תלחץ.

יש בקופות הרבה אופציות לטיפולים רגשייםמתחדשת111

באומנות

הידרותרפיה

ועוד..

אל תחכי שיצרו קשר. כדאי שתפנו לרופא המשפחה ותשלחו טפסים רלונטים

תיצרי קשר עם המזכירותאיזמרגד1אחרונה
של בריאות הנפש או התפתחות הילד, או גם וגם ותשאלי אותם... בדרך כלל הם יודעות איך אפשר לקבל החזרים. מניחה שזה תלוי בן כמה הילד ובאיזה קופה אתם.
גם אני בשאלות בת מצווהעוד מעט פסח

אשמח לעזרתכן בתכנון הלו'ז.

אנחנו רוצים לקיים אירוע אחד גם עם החברות וגם עם המשפחה, אבל שיהיה זמן בנפרד (מה שאני חושבת עליו כרגע זה שהחברות יגיעו מוקדם יוצאו מוקדם).


אשמח שתעזור לי לחשוב באיזה סדר לנהל את האירוע, כמה זמן בערך דברים לוקחים ומתי להזמין את החברות ולמתי המשפחה.

בתוכנית-

-יצירה (שאמורה להיות לחברות + אופציה לבני משפחה שרוצים)

- ריקודים (אפשר רק לבנות, דווקא יהיה לי יותר נוח מבחינת צניעות)

- טקס ברכות (שהילדה רוצה שהחברות *לא* יהיו בו)

- וכמובן אוכל, שעוד לא ברור לי כמה מנות יהיו ומתי.


הבנות יגיעו בזמן שנגיד (מגיעות מקרוב, רובן ברגל), המשפחה תגיע לאט לאט לאורך שעה בערך...


איך הייתן בונות את האירוע?

מנסה לחשובמתיכון ועד מעון

אולי להתחיל עם יצירה והרקדה לבנות ואז אוכל לכולם, שבזמן האוכל המשפחה מגיעה ואז החברות הולכות ונשארת המשפחה לברכות.

נשמע הגיוני?

זהו, שאני לא כל כך יודעתעוד מעט פסח

בגלל שהמשפחה תבוא ב'טפטופים', זה לא כל כך מסתדר לי עם האוכל המרכזי (באירוע רגיל עושים סוג של קבלת פנים בשביל זה. למשוך את הזמן עד שכולם מגיעים).

חשבתי אולי לעשות-

אוכל לבנות

הרקדה

יצירה - ואז בנות שסיימו הולכות הביתה, ומשפחה שרוצים באים מוקדם להשתתף

מנה ראשונה למשפחה

ברכות

מנה שנייה למשפחה


אולי זה גם יצא לי יותר זול, כי לבנות אפשר להביא דברים זולים, ולמשפחה אוכל ברמה יותר גבוהה.


אבל אין לי מושג איך זה יעבוד, ואיך לתכנן את הלו''ז.

באירועים שאני הייתימתיכון ועד מעון
משותפים לחברות ומשפחה אז החברות הגיעו לפני ליצירה אבל כל היתר היה משותף, אז נשמע לי שיותר נכון או להפריד לגמרי או לעשות ביחד אחרת זה ממש בלאגן (בעיני)
בטוח לא שווה להפריד?שלומית.
לא חושבת שזה יעלה ככ את העלות או את הכאב ראש... ממה שאני ראיתי אירועים נפרדים לחברות ומשפחה יותר מוצלחים לכל הצדדים 
שאלה טובהעוד מעט פסח

מעניין כמה זה באמת עוד כאב ראש.

בעלות זה בטוח מוסיף, כי זה לשכור אולם פעמיים.

ואיפור, ושיער לילדה...

לחברות בטוח צריך אולם?שלומית.

אולי יש לכם מקום בבית? אולי אולם בבי"ס? לפעמים יש עוד פתרונות חוץ מאולם ממש.

מודה שאצלינו לא מתאפרים לבת מצוה ( הן קטנות!) והשיער זו לא הוצאה משמעותית אבל כנראה מקובל אחרת אצלכם...

אם במקרה אתם בירושלים יש לי המלצה למישהי אלופה וזולה לתסרוקת (לא עושה איפור)

לי אישית נשמע שלעשות אירוע ארוך ומתגלגל זה המון כאב ראש ויותר קשה לדייק את הצרכים 

התכוונתי איפור ליעוד מעט פסח

ושיער לילדה.

קצת קשה לי לדמיין את המצב של אירוע לחברות בלבד, אבל אולי באמת כדאי לשקול את זה ברצינות.

לחברות זה לא "אירוע אירוע"שלומית.

אלא יותר בסגנון "ערב כיתה" ארוחה טעימה שמתאימה לבנות בגילן, יצירה, ריקודים, ואיזה משחק של ברכות לכלת השמחה.

הכי כיפי ומותאם

מה שעולה ליבורות המים

יצירה

אוכל וריקודים לחברות


ואס ארוע משפחה-

אוכל למשפחה

ברכות

ריקודים למשפחה

למה בעצם את רוצה להפריד?אר

אפשר להוביף יצירה או סדנא לחברות לפני שכולם מגיעים

אם חשוב לכם

אבל בדרכ החבאות נשארות עם המשפחה

לדרשה ברכות וריקודים

בסוף הן עושות שמח ..

שתי סיבות-עוד מעט פסח

1. היחס הוא בערך חצי/חצי. חברות עושות שמח אבל גם באלגן, וזה פחות מתאים לאופי של חלק מהמשפחה.

2. הילדה ממש ממש לא רוצה לומר דרשה בפני החברות. ומתפדחת ממש גם שישמעו את הברכות של הסבתות ושלנו ההורים. מבחינתה, היא מעדיפה שלא תהיה בת מצווה ולא לדבר בפניהן.

האמת שאני ממש מבינה את הבת שלךעל הנס

אני גם הייתי מעדיפה שלא יהיה ארוע מאשר לדרוש לפני החברות שלי.

אצל אחת הבנות שלי עשיתי בוקר על על חשבון בית הספר בשיתוף עם המורה,ארוחת בוקר יצירה פעילות שהמורה הכינה,ריקודים בסוף,הבנות יצאו מרוצות עד השמיים,

ולמשפחה עשינו משהו כמו ערב סופגניות בחנוכה.

לא מאד רשמי,יצא ממש מוצלח,


רעיון נוסף,לעשות שני ארועים באותו יום צהריים חברות ואז בערב משפחה זה יכול להתיש מאד לכן ממש חשוב לתכנן הכל בצורה נכונה.


לא חייבים לדרוש בכלל....יעל מהדרום

לק"י


אם זה השיקול המרכזי.

אם יש עוד סיבות, אז אולי באמת עדיף להפריד.


עוד אין לי ניסיון בנושא, אז אין לי כ"כ איך לעזור.

ומזל טוב!!

מוסיפה עוד אפשרות לחלוקת האירועים:מתואמת

כשאני חגגתי בת מצווה - לחברות עשיתי טיול/סיור עם עוד חברה. ריקודים לא היו, אבל זה התאים לי מאוד... וגם דרשה לא הייתה.

למשפחה עשינו אירוע בחצר, ואמרתי דרשה - אבל דרשה בחרוזים בליווי מצגת תמונות, אז זה היה קליל יותר. (אולי זה משהו שיתאים לבת שלך גם מול החברות?)

עונה לשלושתכן יחדעוד מעט פסח

לנו חשוב המעמד של הדרשה, דווקא בגלל שזו ילדה עם פחד במה, ואנחנו מאמינים שיעשה לה טוב להתמודד עם הפחד וכן לדבר, בסביבה מאוד תומכת ומחזקת.

מצד שני, אני לא רוצה לדחוק אותה מדי, וגם פחות בטוחה שהחברות יפרגנו, ולכן יהיה טוב בעיניי שהיא כן תאמר דרשה, אבל רק למשפחה.


אהבתי ממש את הרעיון של לשלב מצגת שתקל עליה. תודה!!

בהצלחה!!יעל מהדרום
רק הערה קטנה לגבי הדרשהעל הנס

אני עם פחד קהל וההורים שלי דרשו ממני לדרוש לא רק שזה לא עזר גם הבת מצוה שלי זכורה כדבר שלילי בעבורי,רק בגלל הדרשה הזו,

בסוף אתם ההורים ומחליטים.

אבל את הבת שלי ממש זרמתי איתה

תודה ששיתפתעוד מעט פסח
אקח לתשומת ליבי שתהיה לה חוויה טובה.
היא מבינה את הרעיון הזה?מתואמת

של הצורך להתמודד בדווקא עם הפחד?

כי אם זה לא בא ממנה - לא נראה לי שזה יעזור, אלא רק יגביר לה את הפחד...

בכל אופן, מעניין שדווקא המשפחה המורחבת היא סביבה תומכת ולא החברות זה אומר שיש לכם אווירה טובה במשפחה!

בגדול, היא מבינהעוד מעט פסח

היא עדיין מאוד מפחדת, אבל יודעת שמול המשפחה זה יעבור בטוב ולכן מוכנה להתאמץ לעשות את זה.

מול חברות לא מוכנה ויהי מה.

וכן, ב''ה זכינו במשפחות מפרגנות שירימו לה לא משנה מה יהיה (והיא יודעת את זה).

אז נשמע שזה באמת יעשה לה טובמתואמתאחרונה
רק שימו לב גם בזמן אמת שהיא מצליחה לזרום עם זה באמת ולא נסגרת ברגע האחרון...
אוכל למתבגריםרק טוב!

מחפשת רעיונות לאוכל שנוער אוהבים. לילדים שמחפשים כל הזמן מה לאכול... לאו דווקא שיא הבריאות... (מושקע או מהיר הכנה)

דברים מסוג:

פיצה

פלאפל

שניצל פירה/ציפס

קוסקוס עם מרק

פריקסה


תנו עוד רעיונות

בעיקר לארוחות ערב. אבל גם לדברים שאפשר לקחת לארוחת צהריים ללימודים (עדיף בלי מיקרוגל)

חזה עוף צלוי, קבב, המבורגרשופטים

בוריקיטס ביתיים

בורקס פיצה

פסטה/תפוחי אדמה מוקרמים

כמה רעיונות:שדמות בחולות

אורז

פתיתים

פסטה בולונז

פסטה עגבניות

פרגיות

שיפודי חזה עו

כנפיים קריספיות

סלמון בתנור

קציצות טונה מטוגנות

מלאווח עם ביצה ורסק

טורטיות ממולאות השר/ גבינות/ חביתה

חביתות עם תוספות

בוריקה

 

אצלי אוהביםכל היופי

מה שמשביע.

שזה אומר הרבה בשרי מבושל ולא ארוחות ערב קלות.

(ומתאים גם לצהריים כמובן)

עם עדיפות ללא עצמות...

שניצלים, פרגיות, קציצות עם או בלי רוטב, בקר בבישול ארוך (אם נשאר משבת), בורקס בשר, פאי רועים וכד'.

מניחה שיהיו מתבגרים שיזרמו גם על כרעיים ואז מאוד קל להכין בתנור עם אורז או תפו"א.

וכמובן פחמימות וירקות כמו פתיתים, פסטה, אורז עם ירקות, תפוחי אדמה ברוטב, אנטיפסטי, סלט כרוב, ירקות חתוכים.


אם לא מתחשק לי או שאין בבית בשרי, אני מכינה קציצות טונה כשבא לי להשקיע, או תבשיל מהיר ומשביע של טונה, חצילים, פלפלים, עגבניות או כל ירק אחר שיש בבית ומתאים. מתייחסת לטונה כמו כל דג מבחינת תבלינים וכו' (תחשבי למשל על חריימה או דג מרוקאי עם טונה)

גם שקשוקה הולך טוב, עם אורז, פתיתים או קוסקוס.


הדגש הוא על כמויות ולא על אוכל הכי מושקע.

נגיד מלוואח פחות יהיה, כי יותר קשה לשחק עם הכמויות וזה הכנה אחד אחד (אני משווה להכנה של סיר אורז נגיד)

שלא לדבר על עניין הבריאות.

ועוד משהוכל היופיאחרונה
מי שפחות מתחבר לבשרי ובעיקר בנות, יזרמו יותר על חלבי כמו פשטידות, לזניה, פנקייקים, פסטה ברוטב שמנת וכו'
איך את נוהגת בנוגע לצורך של המתבגרותמתחדשת111

לקנות "שטויות"?

אסביר. ביתי לומדת באולפנא אקסטרנית. היא כמעט מידי יום שואלת אם תוכל לקנות ממתק/ מעדן/ גלידה וכו.. כמובן כל זה בנוסף לאוכל שהיא מביאה מהבית

לרוב אני מסכימה. אבל מרגיש לי שזה מוגזם.. וגם מאוד לא בריא

מנגד כמתבגרת יש צורך גם בזה, ורעב- כמעט תמידי וזה מה שזמין להן (מהשמיני וכו..)

מצד שני לפעמים זה איזשהי הסחפות חברתית. אבל גם לזה לא בטוח שנכון לסרב כדי שלא תרגיש "אווט"

איך אתן נוהגות?


אין לי בנות בגיל הזהלפניו ברננה!

וגם לא בנים..

הגדול שלי בן 8

אבל בפשטות הייתי נותנת לה תקציב חודשי (מה שנקרא דמי כיס..) לשטויות כאלה שתתנהל איתו בעצמה. זה יכול להיות חינוך טוב לכלכלה. ולדבר איתה על תזונה נכונה. שלא תוציא את כל הסכום על שטויות של אוכל אלא שתקנה לעצמה פה ושם גם תכשיט מטופטן או דברים אחרים שהיא *רוצה*.


באופן כללי בעיני הורים אחראים לתת לילד את כל מה שהוא *צריך* ויכולים לפרגן גם במה שהוא *רוצה* אבל פה יש להם גם אפשרות להתחיל לחנך אותו להתנהלות כלכלית נכונה.

השאלה היאמתחדשת111
האם להתנות את דמי הכיס במשהו? כי אם לא יוצא שזה בעצם הכסף שלנו כהורים. ובאופן הזה לא בטוח שיהיה חשוב לה לשמור ולהתנהל איתו נכון..
אנחנו נותנים לשני הגדולים (ביסודי) דמי כיס שבועייםיעל מהדרום

לק"י


אני כן אומרת להם (וגם לקטנים, שיש להם כסף מדמי פורים וכדומה), שגם אם זה הכסף שלהם, לא כדאי לקנות הרבה ממתקים.


אצלינו הם קטנים יותר, אז זה שונה. אבל בעיקרון פעם בשבוע אני הולכת איתם לקנות ממתק. ובעלי גם לפעמים לוקח פעם בשבוע.

בגיל גדול יותר הייתי משחררת כנראה. אבל כן מדברת על זה שלא כדאי וזה לא בריא לאכול יותר מידי שטויות (יש לנו בבית חטיפים ושוקולדים, ואני אומרת להם את זה. שלא יגזימו).

אישית חושבת שלא צריךלפניו ברננה!

כי היא יודעת שיש לה תקציב מוגבל.

והתקציב הוא כי זיהית אצלה *צורך* בכסף ל*רצונות*.

אז את נותנת לה מענה על הצורך. כמובן שאת גם יכולה לעודד אותה לעשות בייביסיטר כדי שיהיה לה יותר כסף לרצונות שלה.

אבל בסופו ש דבר האינטרס פה הוא לתת לה להוציא בתבונה. ואת ז היא תלמד ע"י ניהול התקציב הקטן שתתנו לה. ובחודששיגמר לה הכסף אחרי שבועיים היא תבין שפשוט אין עוד..

 

כמובן בשיח נכון שמלווה את התהליך 

מקסיםמתחדשת111
בעיני לאפלספנית

בעזהי"ת

 

זה לא כסף שהוא צ'ופר מבחינתי אלא צורך, וצורך אני נותנת לילדים שלי- כמו שאני נותנת להן אוכל, בית ובגדים ללא תמורה. וכמו שאני לא אגיד לבת שלי 'היום לא סידרת את החדר אז אין ארוחת ערב', אני לא אגיד לה 'לא עזרת אז לא תקבלי דמי כיס'. 

 

כן להגדיר מה הסכום שהוא צורך ולא אקסטרה.. אני כן חושבת שהיכולת לקנות מידי פעם פינוקים פה ושם בשליטה של המתבגרת זה צורך.

אניoo

מעודדת תזונה נכונה גם כשקונים משהו טעים (נניח להעדיף יוגורט מפנק)


כשהילדים היו ביסודי נתתי כסף מדי פעם כשהיו מבקשים

ילד אחד היה מבקש הרבה

לפעמים הייתי מפנה אותו לקחת חטיף מהארון ולא לקנות


כשהם יצאו לישיבות נתתי להם לנהל לבד את התקציב

כשהם הבינו את המשמעות של ניהול כלכלי ע"י כרטיס אשראי/ מזומן

הם גם למדו פחות לבזבז

הכסף היה שלהם?מתחדשת111

כתלות בעבודה/ משו אחר?

לא שלהםoo
אבל דברנו על תקציב הגיוני לשבוע/ חודש והם עמדו בתקציב
אני נותנת...חרות

לא יודעת אם זה טוב או לא...

כן מנסה להגיד לה לקנות אוכל, ולא כל יום ממתק... אלא מידי פעם.

אבל לא יודעת כמה מתוך זה עובד.

לא יודעת אם אני נוהגת נכון, ככה מרגיש לי...

אני נותנת סכום מוגדר פעם בפרק זמן קבועמתיכון ועד מעון

והם יודעים בדיוק מתי וכמה יקבלו, זה לא מותנה בשום דבר ובכסף הזה אני לא מתערבת במה הם קונים.

מעבר לזה משתדלת שבבית יהיה שפע של אוכל וגם של שטויות אבל דברים ביתיים כמו עוגות עוגיות ממתקים ביתיים שלפחות יהיה אפשר לנשנש דברים פחות גרועים 

אהבתי את הרעיוןמתחדשת111
היא קונה מהכסף שלהרוני 1234
היא עושה הרבה בייביסיטר אז יש לה כסף ויש לה חשבון פייבוקס יאנג שדרכו היא קונה.
ולפני שהיה לה כסף משלה, נתת לה?מתחדשת111
לא כל כך…רוני 1234
רק לעתים רחוקות.


היא עושה בייביסיטר מגיל מאד צעיר וגם יש לה כסף ממתנות וחגים.

לפעמים קונה אם זה לא מוגזם, אבל יש דמי כיסאור123456
של 100 שקל לשטויות כאלה ואז היא חושבת פעמיים אם היא באמת רוצה 
וואו זה המון..מתחדשת111
לחודש? זה יפה, אבל לא ככ המוןפלספנית

בעזהי"ת

 

מספיק שהן יוצאות פעם בחודש לאוכל שהוא יותר מפיצה וזה כבר רוב התקציב. 

 

הבת שלי עוד לא לגמרי בגיל (הגדולה בכיתה ו'), נתנו להן עשרה שקלים לחודש מתחילת כיתה א' אבל מודה שאנחנו לא ממש עומדים בזה כי לא זוכרים וגם להן אין ממש צורך בזה אז דיי הפסקנו, כשהן מבקשות הן מקבלות וזה עוד סכומים מזעריים אז זה סבבה לנו (נניח שני שקלים לקנות ממתק במכולת אחת לחודש, נו שויין). 

עכשיו למשל יש חודש ארגון ויש קיוסק בסניף, נתנו לכל אחת מהגדולות (ד' וו') 20 שקלים לכל החודש בתחילת החודש ולבחירתן מה לעשות עם זה ואיך לחלק. 

 

אני כן רואה שחברות של הגדולה מתחילות לרצות וכשהיא תגיע, בטח נתחיל מ50 בכיתה ז' אבל יש לה חברות שמקבלות הרבה יותר.. 

וואי, מוזר לי השרשורעוד מעט פסח

אצלי אני לא מביאה להן שקל לשטויות.

הבנות שלי עובדות, מרוויחות יפה, ומוזמנות להשתמש בכסף כראות עיניהן. אחת באמת קונה איתו מדי פעם גומי וכאלה- אבל זה נדיר למדי.

ויש בבית יש אוכל בשפע, וגם פינוקים שאפשר לקחת לאולפנא (ונקנו בזול בסופר/ב'משנת', ולא במחירים של השמיני...). אז למה שאביא להן כסף נוסף?


כשהגדול שלי למד בישיבה ולא היה מסוגל לאכול את האוכל של חדר האוכל, כן הייתי מציידת אותו בסכום קבוע מראש כל יום, שהיה אמור להספיק לאוכל- והוא יכל לבחור מה לאכול ואיך להשתמש בכסף- כי הישיבה היתה צמודה למרכז מסחרי.

אבל שוב, זה היה כסף לארוחת צהריים. לא ל'שטויות'. 

הבת שלי עוד לא בגיל שיכולה לעבודמתחדשת111

ובאולפנה יש את השמיני- שמוכרות כל מיני מתוקים. וגם חנות קרובה ולפעמים היא רוצה להתפנק. לא רואה בזה בעיה כשזה במידה. כילדה אני זוכרת שלא היה לי כסף מהבית וההורים סמכו על מה שאקבל באולפנא, והייתי ממש מרגישה קושי לראות חברות נהנות לקנות דברים בין הארוחות גם אם זה נחשב שטויות ולי לא היתה היכולות.

ובכלל כמתבגרת זכורה לי תחושת הרעב הגדולה..


כנראה אנחנו חיות בחברה שונה מאודעוד מעט פסח
לבת ה-11 שלי כבר יש חסכון של מאות שקלים מעבודה כבייביסיטרית.
מעולהמתחדשת111

אני לא מסכימה לה להכנס לבתים בגיל הזה..

גרים בעיר.

מבינה שאתם בישוב ולכן השוני

לפעמיםתהילה 3>

דווקא בתיכון, כשהלימודים עמוסים יותר, ובטח אם יש פנימיה הדרכה וכו יש פחות זמן לעבוד מבכיתה ו'.

לפחות אצלנו זה ככה

זה גילתהילה 3>

שכבר אפשר לעבוד בו, ומצד שני באמת ההוצאות גדולות.

בעיני 2 כיוונים:

1. מדי פעם לפנק באיזה שטר באהבה אבל לא כל יום..

2. לתת דמי כיס שמבחינתכם כוללים גם אופציה לקניות האלה, וככה היא תחשב בעצמה מה איך וכמה.

אישית כן מתחברת לאופציה א' שמאפשרת ככה לפנק בכיף כשמתאים, מצד שני יש צדדים לכאן ולכאן..

מוסיפהתהילה 3>
נזכרת שיש מצבים שבהם זה ממש האוכל בהגדרה ולכן נותנת סכום קבוע כל בקר לקנות אוכל לא מדי תעשייתי ודי מוגדר פלוס פינוק. אבל זה מצב קצה יחסית, וגם גיל צעיר יותר. 
כתבת מאוד יפהמתחדשת111
תודה יקרה❤️תהילה 3>אחרונה
מחפשת שדכן או שדכנית טוביםמתחדשת111

עבור אחותי.

לא דתיה

אבל מחוברת ועושה דברים חלקית.

אשמח להצעות

טיפול ב"טיק" לילדהפלפלונת

לבת שלי בגיל 6 יש "טיק" ואני מנסה להוציא אותה מזה.

הטיק זה שנוגעת באף וזה לא נעים וכבר איזה שנתיים לא עבר.


חשבתי אולי לק או מדבקת לק יעזרו, אבל זה קצת יקר ולא ידעתי אם לא מזיק לציפורניים (לא מבינה בזה בכלל) ואם יועיל בכלל. או איזה משחק לאצבע. אשמח לעיצות.


עד כמה שאני מבינה, הערות לא עוזרותיעל מהדרום
לק"י


אולי הפוך....

אכן ראיתי שזה לא מועיל. מה כן יכול לעזור?פלפלונת
נראה לי שנוירולוג הוא הכתובתיעל מהדרום
אני לא ממש מבינה בזההשם שלי

נראה לי מה שאפשר לעשות,

זה לנסות להחליף את הטריק, למשהו אחר שפחות מפריע.

לא יודעת איך עושים את זה.

אפשר לפנות לנוירולוג.

ננסה נוירולוג בע"ה. אם יש עוד עיצות, אשמח.פלפלונת
את יכולה לפרט מה הטיק? כי לא בדיוק הבנתיקופצת רגע

איך מדבקות על הציפורניים יעזרו לנגיעות באף?


נראה לי שיש הבדל בין הרגלים לא טובים (כמו חיטוט באף, כסיסת ציפורניים, גרוד גלדים וכדו') ובין טיקים ממש שהם הרבה פעמים נראים כתנועות לא נשלטות כל כך כמו מצמוצים בעיניים, העוויות מוזרות בפרצוף, תנועות חוזרות.


למה את מתכוונת?

כי אני חושבת שהטיפול שונה.

בהרגלים לא טובים ( כמו חיטוט באף), אפשר להסביר לילד את החסרונות של ההרגל( עושה פצעים בתוך האף ואז עוד יומיים מגרד, לא נעים להסתכל על זה וכו') ולהציע התנהגות חלופית או מקובלת חברתית( ללכת לכיור לקנח ולשטוף, להעסיק את האצבעות במשהו אחר כששמים לב).

אבל לגבי טיקים זה לא יעבוד, יש לי ילד שהיו לו תקופות של טיקים מתחלפים, לדעתי אצלו קשור לחרדה, אחר כך גם אובחן על הרצף אולי קשור. כאן שיחה ישירה לא תעזור והכי טוב להתעלם, ולנסות  להפחית חרדה ולעזור להרגע באופן כללי בלי קשר ישיר לטיק. ואולי באמת ללכת לנוירולוג להתייעץ...

אצלי הבן הנ"ל הצליח להפסיק או להפחית מאוד הרגלים לא טובים כשהבין את החסרונות שלהם והייתה לו מוטיבציה עצמית להפסיק. אבל טיקים לרוב עוברים מעצמם אצלנו אחרי תקופה... 

תודה על ההסבר והפירוט. אז אצלה זה הרגל.פלפלונת
הזמנתי כמה משחקים לידיים, מקווה שיעזור.
קודם כל - להתעלםחוזרתאחרונה

ככל שמתייחסים לזה יותר - זה יחמיר

אח''כ - בירור נוירולוגי

אם לא עוזר - פסיכולוגי / פסיכיאטרי

אולי יעניין אותך