תגידווווו שאלה019284

אין מגייסים בנות דתיות לצהל?! ועוד יש רבנים שדוחפים לזה?!

(מבחינה הלכתית...)

ועוד כתוב במפורש בספר דברים פרק כ"ב פס' ה': "לא יהיה כלי גבר על אישה"

למישהו יש רעיון?

היצא הרע הוא בחור בכושר טוב 💪💪הָיוֹ הָיָה
אהבתי את ההגדרהתולעת ספריםם


תודההָיוֹ הָיָה
אגב, הוא מצליח גם בחזיתות אחרות.. לדוגמה, לגרום לבנות תמימות לכתוב הוצאת שם רע על אדם שחי מאה עשרים שנה לפניהן והן לא באמת מכירות את חייו, עמדותיו ופועלו.
מוכשר היצר הרע הזה, צריך ללמוד להיזהר ממנו
אני לא יודעת אם אפשר לקרוא לזה יצר הרעמגיבה אחרת
זה פשוט דעה והשקפה שונה. אני לא מאמינה בזה, אבל אם אני מנסה, אני יכולה להבין אותם. בכללי זה כדי לשמור על ארץ ישראל ועל התושבים שלה היהודים והנשים הדתיות לובשות חצאיות ( לא מי יודע מה צנועות, אבל בכל מקרה הן מסתובבות ככה...) ויש להן מקום משלהן והן יכולות להיות במחשבים או כאלה דברים, שלא צריך לצאת לקרב.
וחוץ מזה, אני שמעתי מכמה רבנים שבימינו מותר לאישה לשאת נשק, כי זה לא מוקצה רק לגברים.
אני לא אלך לצבא, אבל אני מבינה את הנשים שכן, ואני גם מבינה את הנשים שלא.
ומה עם מי שיש לו ''דעה והשקפה שונה'' שמותר לאכול בשר בחלב?הָיוֹ הָיָה
הנושא הוא לא ''להבין'', אלא לדעת מה האמת.
ההלכה אומרת שאסור, אז אסור. אנחנו עובדים את הקב''ה, לא את הגרביים שלנו
בשר וחלב זה מהתורה.מגיבה אחרת
כתוב שם במפורש. ולא כתוב במפורש את הנושא הזה, ולכן יש בו דיעות שונות ככה זה בכל הנושאים שלא מפורשים לגמרי בתורה שיש כמה דיעות, וכל אחד נוהג לפי הקבוצה או הרב אליה הוא משתייך
אהה, אז אנחנו הופכים לקראים?הָיוֹ הָיָה
מה שאין עליו פסוק מפורש - אנחנו לא מקבלים?
מה שאין עליו פסוק מפורש, יש עליו כמה דיעות של רבניםמגיבה אחרת
ככה זה, אם לא כתוב מפורש אז הרבנים מפרשים. ובגלל שיש הרבה רבנים יש הרבה דיעות. זה לא קשור לקראים.
את ממש מתעקשת להפוך לקראית?הָיוֹ הָיָה
זה בדיוק קשור לקראים, קראים הם אלו שטוענים שהם מחוייבים רק למה שכתוב בתורה במפורש, ולא לתורה שבעל פה.
אז אם את לא מאמינה בתורה שבעל פה ומחוייבת אליה - את קראית.

אגב, יש פסוק מפורש שאסור לטלטל בשבת כשאין עירוב? ושאסור לאכול עוף בחלב? ושצריך להניח תפילין על הראש? נראה אותך מוצאת.
איןמגיבה אחרת
אבל הרבנים כולם בדיעה שאסור. אין לך כמה דיעות וכמה מנהגים. ולכן אסור לכולם לטלטל, אם היה רב שאומר שאסור, ורב אחר שאומר שמותר, אז מי שהולך לפי הרב הראשון, לא מטלטל, ומי שהולך לפי הרב השני- כן . הבנת? כמו בפיאות לדוגמא, שחלק הולכות עם, לחלק אומרות שזה ממש עבירה
מי אמר שכולם בדעה אחת? הצדוקים חולקים!הָיוֹ הָיָה
אבל הצדוקים לא הולכים לפי התורה ןהחוקים שלהמגיבה אחרת
ולכן הם לא נקראים רבנים
מי אמר? הם טוענים שזה התורה והחוקים שלה....הָיוֹ הָיָה
מבחינה הלכתית מותר לאישה לשאת נשק להגנה עצמית.שפרינצא בוזגלו

בצבא לא צריך אותה, ולכן שוב נכנס המימד של האיסור.

מי קבע שהצבא לא צריך? הצבא טוען שכן צריךפשוט אני..
בפועל, אין היום אפשרות מעשית לשחרר את כל הבנות מחובת שירות בצה''ל.

חיילות משרתות באינספור תפקידי מודיעין, תצפית, שמירה, מחשוב, רפואה, תפקידים סוציאליים ותפקידי הוראה.

אם גברים יצטרכו למלא את כל התפקידים האלה, לא יהיה מי שיילחם.
לא צריך קרביות הכוונה.שפרינצא בוזגלו

הוא לא צריך גם הרבה ג'ובניקים משועממים, אבל זה נושא אחר.

ומה לגבי כל באלה שמיתגייסות לקרבי?019284


מצטט:נ.ד.ב

פנה"ל העם והארץ, ד, יב: יב – נשים בצבא – פניני הלכה

"אבל הנשים משתתפות בקיום המצווה בזה שהן מעודדות את הגברים להתגייס לצבא ומקיימות את החיים האזרחיים בעורף, ובשעת הצורך מסייעות לצבא בתפקידים עורפיים [בסוף ההלכה]"

"אמנם יש רבנים ועמם מחנכים ומחנכות שמתוך היכרות קרובה עם בנות החוג שלהם (כעין מודרן אורתודוכס) שסבורים שעם הכנה וליווי, ביחידות מתאימות, אין חשש שיינזקו. ובנות השייכות לאותן הקהילות שרוצות להתגייס על פי הדרכתם ולאחר ייעוץ אישי, ליחידות שבהן ניתן לשמור יחסית על כללי הצניעות – יש להן על מה לסמוך, שכן ההדרכה התורנית תלויה גם בקהילה ובאדם. אבל לכתחילה עדיף לנהוג כדעת רוב ככל הרבנים ולא להתגייס. [מתוך ההערה שם]"

הבעיה זה לא צניעות זה הנשק איך אפשר להתיר לאישה נשק019284

כשכתוב בימפורש שאסור?

 

זה גם כתוב בהערה שםנ.ד.ב

מצטט: עוד יש איסור לאשה ללבוש כלי גבר, ובכלל זה כלי נשק. ולכן יעל הרגה את סיסרא ביתד ולא בחרב (נזיר נט, א). אולם נראה פשוט, שאם לא היתה לה יתד, היתה צריכה להורגו בחרב, שפיקוח נפש דוחה איסור זה. וכפי שלמדנו שלשם הצלת ישראל, יעל עשתה עבירה לשמה, כמבואר בנזיר כג, ב. וכן באג”מ או”ח ד, עה, התיר לנשים בשעת סכנה להצטייד בכלי נשק. ועי’ בדברי הרצי”ה ב’לנתיבות ישראל’ ח”א עמ’ קסו (הוצאת בית אל) בהערה, ועמדתו היתה שגם נשים שייכות למצווה. ועי’ ב’לאור ההלכה’ לרב זווין, עמ’ כד-כז (הוצאת קול מבשר), ובתחומין ד’ עמ’ 79 מאמר מהרב שביב. ונלענ”ד שאכן נשים חייבות במלחמת מצווה להצלת ישראל, וכפי שמשמע מפשט המשנה, וכדברי החינוך במצווה תכה, הנוגעת לכיבוש הארץ. אלא שבפועל הן פטורות משתי סיבות:.... [עיינו שם...]

זה לא ידיוק פיקוח נפש וגם לא המצב של יעל019284

וגם יש מי יתגייס זה ל שאנחנו במרד הגדול 

זה לא אסור מפורשמגיבה אחרת
כתוב שאסור כלי גבר. בעבר רק גברים נשאו נשק ולכן זה דובר על נשק, אבל בימינו זה לא תקף, כי יש הרבה נשים שנושאות נשק וזה לא נקרא כלי גבר
נראלי יותר אוסרים בגלל חוסר הצניעות ובגלל שזה לא בריא14


להיזהר מקראות.מי האיש? הח"ח!

יש כאן גלישה פזיזה מדי לקראות (היינו דרכי לימוד התורה של הקראים).
בכל דור ודור עומדים עלינו ללמדנו בדרכים קראיות, והקדוש ברוך הוא מחזירנו לכלל לימוד תורה מחכמי ישראל ומסורותינו בידיהם, ובדרכים שהתורה נדרשת בהן.

אל תקשיבי לאלה שאומרים לך שהאמת רק בצד שלהם וכל השאר פושעיםפשוט אני..
תמיד היו בעם ישראל מחלוקות, ברוך ה' גם היום יש.

לפני שבכלל נכנסים לדון בשאלה עצמה, האם מותר וראוי שנשים תתגייסנה לצבא, ראוי לזכור שבכל צד עומדים רבנים מכובדים ויראי ה', ולכל צד יש על מי לסמוך.

יש כאלה שבצורה ילדותית או גאוותנית בטוחים שמי שלא חושב כמותם הוא בהכרח טועה, ומי שאומר שמותר לעשות מעשה מסוים (בין אם זה גיוס נשים ובין אם זה גיוס בכלל או נטיעות בנגב בשמיטה וכו') אז הוא לא רב ואסור לשמוע בקולו כי ''רק אני יודע את האמת''.

צריך להתרחק מהדעות האלה, ולהבין שיש מורכבויות בחיים.
תמיד היו מחלוקות, אמת. היו צדוקים, וביתוסים, וקראים ורפורמיםהָיוֹ הָיָה
והיו גם את אנשי התורה, הנאמנים לה, ואת נצח ישראל שלא שיקר ולא ניחם.
אז כמובן, לפי העצה של פשוט אני - אל תקשיבי למי שיאמר לך שהאמת אצלנו והצדוקים או הרפורמים פושעים. אל תקשיבי! לכל צד יש על מי לסמוך!
תזכרי שיש פה מורכבות! שיש פלורליזם בעולם, ואין אמת אחת, ואיש באמונתו יחיה, ושאם באלך לחלל שבת - אהלן וסהלן, לא צריך להיות דוסית מידי ולחשוב בנאיביות ילדותית שמחוייבים לתורה ''על אמת''...
אל תהיי חס וחלילה כמו חז''ל והרבנים, שהם ילדותיים וגאוותנים וחושבים שאחרים טועים. תתרחקי מהדעות האלו, תביני שיש מורכבות בחיים.
בדיוק על תגובות כאלה דיברתי, תודה על ההדגמה.פשוט אני..
בשמחה, לעונג הוא לי.הָיוֹ הָיָה
פותחת השרשור - תתבונני איך זה נראה ותחליטי באיזה צד את בוחרת להיות - בצד שחושב שלגיטימי להתנגד לצדוקים והרפורמים, או בצד שטוען ש''בדיוק על מי שמדבר ככה'' הוא טוען שהוא ילדותי וגאוותן.
תבחרי אם את בצד של חז''ל, או בצד של הרפורמים.
בצד שנאמן לתורה מסיני, או בצד שסבור שאין אמת אחת...

וכמובן, קיבלת גם תשובה לשאלתך. איך יש אנשים שלמרות הכל מצפצפים על התורה - כי הם מרגישים ככה בוגרים, ונאורים, ומכילי מורכבויות... בדיוק כמו שכתבתי כאן: היצא הרע הוא בחור בכושר טוב 💪💪 - נוער וגיל ההתבגרות
אני לא טוען שלא צריך להתנגד לרפורמיםפשוט אני..
אלא שלא כל רב עם דעה אחרת הוא רפורמי.

אני לא סבור שאין אמת אחת, אני פשוט לא חושב שכל מי שלא מסכים איתי בכל עניין הוא רשע או כופר.

אני לא מצפצף על התורה, לא פחות נאמן ממך לתורה, והמחשבה ההזויה שלך כאילו כל מי שיותר בוגר ממך ולכן לא משתמש במילים חריפות כמוך על ברי פלוגתא הוא רפורמי או צדוקי וכו' - ילדותית מאוד מאוד. גם אם עכשיו תכתוב שוב את המילים הקשות שלך כנגדי, או כנגד כל מי שלא חושב כמוך, זה לא ישנה את העובדה הזאת.
אתה לא טוען בקול, אבל זה המסר שאתה מעבירהָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי חצילוש בתאריך י"ח בשבט תשפ"ב 21:46
יש מליון רבנים עם דעות אחרות ממני ומעולם לא אמרתי שהם רפורמים.
אבל יש קו גבול היכנשהוא. הגבול שמפריד בין ''עמדה לגיטימית שאני חולק עליה'' לבין ''עמדה המנוגדת לתורה''. ואת המורכבות הזו - אתה זה שלא מסוגל להבין. וקורא ''ילד'' לכל מי שנאמן לתורה, כי אתה לא מסוגל להכיל איך אדם מבוגר עדיין מאמין בה ובאמיתותה.
וכיוון שאתה לא מסוגל להבין - אתה בהחלט מצפצף על התורה.
היי היי! אפשר להדיין בלי לרדת לפסים אישיים! חצילוש
ברור שאפשר,גם @פשוט אני מוזמן לנסות...הָיוֹ הָיָה
קיבלתי דיווח על ההודעה שלךחצילוש
ובאמת היה שם משפט לא מתאים. אפשר לדווח אם נאמר משהו אישי כלפיך.. אני לא עוקבת פה. בכללי לא ממש נמצאת כאן רוב הזמן כי אני בלחץ של מבחנים. אז אם יש משהו, מסר או דיווח..
אויש נוהָיוֹ הָיָה
כשבנאדם כותב שהוא ''נאמן לתורה'' ואני אומר לו שאני מקווה שלאשתו הוא נאמן יותר, אין בזה שום בעיה. כמו שהוא כותב שאני ילדותי אני יכול לכתוב שהוא לא נאמן לתורה.

(וגם כשיש דיווח - פשוט תסתכלי בתגובה למה זה היה. לא עושים זבנג וגמרנו)
זה לא משנה מה הנושאחצילוש
לא משפט מתאים.. אתה יכול לענות לגופו של עניין, גם בחריפות, ולא להיכנס לפינות כאלה.

גם לקרוא לך ילדותי זה לא בסדר. אתה צודק.
חזל והרבנים ילדותיים וגאוותנים??!!!תולעת ספריםם


חס ושלום... זה בדיוק הבעיה באמירות המטופשות האלו.הָיוֹ הָיָה
וזה בדיוק הכח של היצר הרע שגורם לאנשים לתרץ לעצמם תירוצים על העבירות שלהם.
התגובה שלי היתה צינית, להסביר כמה נוראית הגישה ההיא שהוצגה.הָיוֹ הָיָה
כן, החז"ל של הביתוסים והצדוקים היו גאוותניים. לא הגיוני, הא?שפרינצא בוזגלו

או יותר נכון ה'רבנים' שלהם טענו שלחז"ל שלנו גאוותנים.

אני לא מבינה מה ההקשרמגיבה אחרת
זה שאדם אומר דעה אחרת, לא גורמת לו להיות גאוותן. ואם תשאלי את אבא שלך, תדעי שגם חלק מהמנהגים שלו סותרים רבנים אחרים, רבנים טובים וצדיקים! אבל יש הרבה רבנים, ולא כולם באותה דיעה, וזה שאתה בוחר דרך אחת, לא אומר ששאר הדרכים הן שטויות ושל רפורמים. פשוט יש הרבה דרכים. שבעים פנים לתורה. ואדם בוחר מה יותר מתאים לו ולמה הוא יותר מתחבר.
שבעים פנים, לא שבע מאות.הָיוֹ הָיָה
ומה שאסור - אסור. אין דבר כזה ''מתאים לי''
מה יהיה אם ''מתאים לי'' לחלל שבת?
לא התכוונתי לזהמגיבה אחרת
התכוונתי שהאדם הולך לפי הרב שהכי מתאים לוושהוא הכי מתחבר אליו, בוחר את הדרך שהכי מתאימה לו ( לדוגמא, חרדי, דתי לאומי, ברסלב, חבד, ויש מלא) והכל כמובן בגדר של התורה.
יפה, אז רק מה שבגדר של התורה.הָיוֹ הָיָה
ומה שלא בגדר של התורה - לא.
אני לא קראית 😉מגיבה אחרת
שמח שהגענו להסכמה.הָיוֹ הָיָה
עכשיו תביני למה מה ששפרינצא בוזגלו כתבה הוא נכון מאוד.
אני לא בטוחה שזה קשור לגאוותנותמגיבה אחרת
זה יותר קשור לפריקת עול ורצון לברוח ממחויבות ודברים שנראים קשים
ומאיפה זה נובע? מגאווה.שפרינצא בוזגלו

אחרת הם היו פורקים עול בלי יותר מידי נסיונות לשנות את היהדות.
הם לא סתם פרקו עול, הם היו יותר חכמים מחז"ל, מה', והחליטו לשנות הכל, כי הם יודעים יותר טוב מכוווולם.

מה איתך? לא שלחת לי תרגיליםחצילוש
מוזמנת, אם את צריכה..
יאווו! אין עליך!!!שפרינצא בוזגלו


בשמחה רבה. יש לך את המספר שלי, נכון?חצילוש
איך מחליטים מה בגדר שבעים הפנים?ארוממך ה'


גדול הדור של 70 השנים האחרונות פסק נגד גיוס נשיםפשוט אני..
הרב עובדיה יוסף פרסם בשנת תשל"ב דעת תורה נגד שרות נשים בצבא, תחת הכותרת: גזירת העברה על הדת. בהודעתו נאמר בין השאר:

גזירה קשה זו תפגע ותהרוס יסודות המשפחה בישראל… הגזירה הנוראה הזאת, שאחריתה התאבדות נפשית ורוחנית והתמוטטות יסודות הצניעות והמשפחה בעם ישראל… גזירה זו, שבאה במסוה של שמירה על בטחון המדינה, קשה ומסוכנת לישראל שבעתיים מגזרת העברה על דת בפרהסיה באשר מוסווית היא במעטה של קדושה.

על כך אנו חוזרים ומכריזים ומזכירים במשנה תוקף את פסק הדין של גדולי הדור שפסקו בשעתו ש"גיוס בנות" אסור באיסור מוחלט.

כל ראשי האבות והמשפחות בישראל… והבנות היקרות, מחויבים להקהל ולעמוד על נפשם… ולא לקבל את הגזירה הנוראה הזאת המסיתה ומדיחה את בנות ישראל שנאמר עליהן "כל כבודה בת מלך פנימה".

תראו את המילים הקשות האלה, איך אפשר לחלוק על גדול בתורה כמו הרב עובדיה זצ''ל כאשר הוא כותב דברים חדים כתער ולא משאיר מקום לספק?

מן הסתם כל מי שכותב אחרת הוא רפורמי או קראי, או כך לפחות הרב עובדיה היה מכנה אותו. שהרי זאת דעת תורה, לא הדעה של הרב עובדיה בלבד.





אה, רגע.

הוא כתב את כל זה על שירות לאומי, ואני עכשיו רק שיניתי את המילים לשירות צבאי.

זה המקור:

גזירה קשה זו תפגע ותהרוס יסודות המשפחה בישראל… הגזירה הנוראה הזאת, שאחריתה התאבדות נפשית ורוחנית והתמוטטות יסודות הצניעות והמשפחה בעם ישראל… גזירה זו, שבאה במסוה של התנדבות לשירות לאומי, קשה ומסוכנת לישראל שבעתיים מגזרת העברה על דת בפרהסיה באשר מוסווית היא במעטה של התנדבות.

על כך אנו חוזרים ומכריזים ומזכירים במשנה תוקף את פסק הדין של גדולי הדור שפסקו בשעתו ש"גיוס בנות לשרות לאומי" הנו כגיוס לצבא ואסור באיסור מוחלט.

כל ראשי האבות והמשפחות בישראל… והבנות היקרות, מחויבים להקהל ולעמוד על נפשם… ולא לקבל את הגזירה הנוראה הזאת המסיתה ומדיחה את בנות ישראל שנאמר עליהן "כל כבודה בת מלך פנימה". (בעקבות הודעה זו פרסמו רמי"ם מישיבות בני-עקיבא הודעה דומה)





במילים אחרות,
אפילו אם רב גדול ומנהיג ציבור ענק כותב דברים כ''כ חריפים, ברור שדעות אחרות (המתירות שירות לאומי לנשים ואף אומרות שזה מצווה) הן לגיטימיות ולא הופכות את המחזיקים בהן לרפורמים.
דמגוגיה זולההָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך י"ט בשבט תשפ"ב 10:23
כי אי אפשר להשוות נושא שהיתה בו מחלוקת, לנושא שלא. לא תפסת בכלל על מה הדיון.
לא העובדה שרב גדול כתב דברים חריפים היא המשמעותית, אלא העובדה ששום רב גדול אחר לא כתב הפוך. שכל הרבנים הגדולים החזיקו באותה דעה, ושרק כמה ילדוד'ס שעפו על עצמם הקליקו הפוך בפייסבוק...
כשיש מחלוקת בין שני רבנים גדולים - לגיטימי.
כשיש ''מחלוקת'' בין כל גדולי הדור לבין כמה טוקבקיסטים - לא לגיטימי.
קצת מורכב, אבל כשמתאמצים מבינים.

אה, שכחתי שאתה לא חזק בלהבין מורכבויות.


(עריכה: כעת נתקלתי בזה: משהו יפה שראיתי.. - נוער וגיל ההתבגרות, כל כך חשוב על רקע הדיון המוזר שמתרחש פה)
לא יודעת אם אמרו את זה אבל...תות במנוחהאחרונה
חשוב לציין שלא כל הבנות נושאות נשק. (!!)
(זה מה שידוע לי לפחות על כמה דתיות)
חלקן יושבות ומבצעות תפקידים אחרים שמלאכתם קדושה! (מורכבת, קשה, לפעמים אוכלים תסביכים...
יש הכל מהכל.)
חלקן יושבות ולומדות כמה שנים כדי להגיע לתפקיד שלהם.
אבל זה קשור גם למקומות שמהם באים בארץ היפה שלנו, הדחף לצבא כלפי בנות מגוון מאוד בכל/ מכל מקום בארץ.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך