האם זה נכון לסמוך לחלוטין על אדם?נעה ונדה


לא.שפרינצא בוזגלו

יש ללסמוך, ויש לתת אמון.
לתת אמון זה מותר ואפילו נהדר כשמדובר באנשים הנכונים.
לסמוך במאת האחוזים על מישהו? נראלי בגדר 'אל תבטחו בבן אדם שאין לו תשועה'.

גם לא על ההורים שלי?נעה ונדה

ומה עם גדולי הדור?

גם הורים. גם גדולי הדור.שפרינצא בוזגלו

כולם יכולים לפשל. כולם יכולים לפגוע. (גם במזיד, כמה שקשה להגיד את זה).
אבל כמובן כשמדובר באנשים כאלו- גם אם יצא שנכשלת בגללם זו לא בעייתך, את ניסית כמובן, ובדברים שבסמכותם להורות לך והם נכשלו אז את פטורה/לא אשמה וכו'.

הבנתי, מסכימה איתך בסך הכלנעה ונדה


אבל אהבתי את ההבחנהנעה ונדה


לאהחיים מאושרים

אין לי ממש עוד סיבה אבל אני יודעת שלא...

חחח

חחחנעה ונדה

מפורט

יותר מאוחר פשוט יש לי בייביסיטר אז אני חייבת להתארגן...החיים מאושרים


בדיוק דיברתי על זה עם חברה לאחרונהבת סוד
והגעתי למסקנה שבסופו של יום אנשים משתנים עם הזמן עוברים דברים ואי אפשר לדעת בוודאות שתמיד יהיה אפשר לסמוך עליהם
..נעה ונדה

כשקראתי את התגובה שלך מיד עלה לי הפסוק לראש "אל תבטחו בנדיבים, בבן אדם אין לו תשועה", בסוף כולנו בני אדם, לכולנו יש קשיים, כולנו יכולים לטעות וכולנו משתנים כל הזמן. אבל מה עם מה שאמר פעם החזון אי"ש: "ואמנם האיש הזוכה לידיעת התורה הוא הולך בין אנשים ונדמה כבן האדם, אבל באמת הוא מלאך הדר עם בני תמותה וחי חיי אצילות ומרומם על כל תהילה", אולי זה ממעיט מכבודם של גדולי הדור כשאנחנו משווים אותם אלינו?

אפילו משה היה ״בן אדם״מנ-דוס


..נעה ונדה

אבל כתוב בגמרא ש"אם ראשונים בני מלאכים - אנחנו בני אנשים. ואם ראשונים בני אנשים - אנו כחמורים".

ואת חושבת שלא היה להם נסיונות וקשיים? שהיצר הרע לא בער בהם?הָיוֹ הָיָה
כמובן, כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנונעה ונדה

אבל מה עם אמונת חכמים?

מה זה אמונת חכמים?הָיוֹ הָיָה
להאמין שהרב רואה/יודע קצת יותר ממני בזכות התורה שלמדנעה ונדה

יש אינספור ציטוטים שאומרים את זה כמו "על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" ו"אפילו מראים בעיניך על שמאל שהוא ימין, ועל ימין שהוא שמאל - שמע להם".

 

אני יודעת שאפשר לפרש את הכל בצורה אחרת, אבל אנחנו רואים שבמשך כל הדורות אנשים עשו מה שאמר להם הרב בעיניים עצומות וזכו לניסים. זה נפוץ במיוחד בחסידות אבל לא רק, בשושלת הרבנים מבית אבוחצירא אנחנו רואים התנהלות כזאת ויש סיפורים דומים גם על החזון אי"ש וכדומה.

וזה נכון. נו אז?הָיוֹ הָיָה
..נעה ונדה

אז אני רוצה לדעת האם להקשיב לעצה של הרב גם אם היא לא ממש מסתדרת לי, או לבחון אותו (את הרב) + אותה (את העצה) או שזו גאווה להשוות את ההיגיון שלי להיגיון של הרב

אה, עכשיו הבנתי מה השאלה..הָיוֹ הָיָה
מעדיף לא להכנס למורכבות הזו.
בהצלחה ואשרייך על הבירור!
שאלת רב?מגובלת-

ועכשיו זה לא מסתדר לך?

למה שאלת אותו?

(מסתבר כדי לקבל תשובה וליישמה)

עכשיו , מה?

 

זאת שאלה תאורטיתנעה ונדה

אבל גם מעשית, לדוגמה התחסנתי בחיסון השלישי רק אחרי ששאלתי רב.

המורה שלי סיפרה על מישהי שאלה רב גדול ומוכר שכבר נפטר אם לעשות שירות לאומי או ללכת ללימודים, הוא אמר לה לימודים וזה מה שהיא עשתה אבל אחרי שנתיים היא הרגישה שהיא חייבת, אז היא הפסיקה את התואר, עשתה שנת שירות וחזרה ללימודים.

מצד שני יש סיפורים על אותו הרב שהוא אמר לדברים שנראו לא הגיוניים ובסוף התברר שצדק.

מאמינים לרב אם שואלים אותומגובלת-

ולא אמור להיות שאלות יותר מזה.

 

אחרת, תשאלי את עצמך לא אותו.!

והסיפור שהמורה שלך ספרה אינו סמל מופת וממש לא דוגמא ראויה להערכה!

את פשוט מצחיקה...שפרינצא בוזגלו

לרב יש סמכות אחת בלבד, לפסוק הלכות. 
להלכה שהוא פסק את מחוייבת להקשיב.
לעומת זאת אם את מתייעצת איתו/הוא זרק עצה לחלל העולם (כגון למי להצביע בבחירות)- את ממש לא מחוייבת להקשיב.
יותר מזה, צריך להיזהר לא לתת לרב יותר מידי סמכויות שלא באמת שייכות לו, זה יכול להיות מסוכן.
הוא בנאדם כמונו וגם הוא יכול לטעות, לכן לא כדאי לחרוג מתחום סמכותו הבלעדית.

זה לא מדוייק.הָיוֹ הָיָה
הרבה שאלות, שאינן שולחן ערוך מפורש, עדיין מושפעות מההלכה והתורה ודברי הרב רלוונטיים לגביהם.
מלבד זאת, כל שאלה של ערכים, מוסר, וכדו' - אמורה להיות מוכרעת על פי מה שהתורה מלמדת אותנו, גם אם זה לא הלכה. וממילא - הרב הוא זה שמתווך לנו, מתוך התורה הרבה שלמד וההתרגלות שלו לצורת החשיבה התורנית.

ר' אברום סיפר שהמטרה של הרב זצ"ל בהקמת ישיבת מרכז הרב הייתה להוציא "אנשים עם שכל של תורה"
ושוב גם כאן זה לא חובה להקשיב לרב.שפרינצא בוזגלו

זה כדאי בהחלט, אבל ממש לא חובה.
ומה שאני ממש מפחדת ממנו זה שרבנים יהפכו לאלילים, מה שקורה כיום בציבור החרדי הוא קטסטרופלי.

אבל אם הרבנים בישיבות מחנכים איך אנשים איך לחשוב ומכווינים בהשקפה- הם מכינים לנו כלים לעתיד, בכדי שלא נצטרך לרוץ כל דקה לרב ולשאול אותו...

..נעה ונדה

ומה ההבדל בין אדם שמקשיב לפסיקות ההלכתיות של הרב שלו ולהכוונה ההשקפתית שלו לבין אדם שהופך את הרב שלו לאליל?

כשבנאדם שואל את הרב שלו אם לעשות ניתוח ברגל או לא- זו אלילותשפרינצא בוזגלו

הרב לא יודע הכל. ואין לו נבואה.
לא צריך לשאול אותו דברים שמחוץ לתחומי הידע וההשכלה שלו.
זה גבול עדין בין הערצה לבין אלילות. צריך לברר אותו בזהירות.

זאת שאלהנעה ונדה

אני חושבת שהיא נמצאת במחלוקת (הרב אבינר למשל אומר ללכת לשאול ברופאים ולא ברבנים). אני נוטה להסכים איתך.

בגמרא כתוב: "... אף אתה עשה אזניך כאפרכסת, וקנֵה לך לב מבין לשמוע את דברי מטמאים ואת דברי מטהרים, את דברי אוסרין ואת דברי מתירין, את דברי פוסלין ואת דברי מכשירין. ..." (חגיגה דף ג) כלומר במידה ששמעת היטב ויש לך לב מבין יש לך להכריע לבד.

אז מי צריך להחליט את זה?simple man
הרופא.שפרינצא בוזגלו

ואנחנו צריכים לתת חתימה אם באלנו שירפאו אותנו.

למה הרופא?simple man
אם רופא אומר לי שאפשר לעשות ניתוח לרגל שיכולה לגמרי להחלים אותי ויש לה תשעים אחוז הצלחה, אבל עשרה אחוזים שזה יסתבך ויגרום למוות מיידי, לעומת זאת יש טיפול שהוא במאה אחוז בטיחותי אבל הוא לא יבריא אותי לגמרי ואני אשאר צולע. למה רופא יכול להחליט על זה יותר מרב? הוא גם לא יכול להחליט על זה יותר משום אדם למעשה, יש כאן שאלות ערכיות שנוגעות לכמות הסיכון בנוגע לפיקוח נפש והחלטות ערכיות שונות, מה הקשר רופא
לאאא אני התכוונתי לציפורן חודרנית! שפרינצא בוזגלו

אבל תכלס, יש בכך...
צריכה לחשוב על זה קצת.

בזה ברור צריך רבsimple man
זה יכול לגרום לביטול תורה, להשחתת הגוף, לחציצה במקווה, לטירדת הנפש, להוצאת דם, להתעסקות בשבת וחילול שבת, להפרעה לשינה, לכתיבת שטויות בפורום, להמון נזקים ארוכי טווח. צריך בשביל זה את משה רבינו מינימום אם לא את שפרינצע מורתינו.

אגב, כתבתי על זה מאמר ארוך פעם אם מעניין אותך.
יאללה, שלח רבינו, שלח..שפרינצא בוזגלו


את ממש מצחיקה.מגובלת-

ועזבי אינלי כח להכנס לזה...

האם החובה לשמוע לרב זו הלכה?simple man
אני הבנתי שכן.שפרינצא בוזגלו

אם שאלת- תתמודד עם התוצאות.
התפקיד שלך הוא לדעת מה לשאול.
אך לעומת זאת אם אתה בא לרב *להתייעץ* ומדגיש את זה, אתה לא מחוייב להקשיב.

אם ההקשבה לרב היא עצמה הלכהsimple man
אז אם הרב אומר שלפי ההלכה צריך לשמוע לו לגבי הניתוח אז זו הלכה או לא?
עזוב, למה להיכנס לפינות האלו בכלל? 😅שפרינצא בוזגלו

אל תשאל אותו על הציפורן החודרנית שלך ודיי.

אני מכירה רב של קהילה שיש בה הרבה לייטיםחושבת בקופסא

והוא מקפיד לענות במילים "אני לא הייתי עושה ככה" במקום לומר חד משמעית שזה אסור, כדי שאם לא יקשיבו לו, לפחות הם גם לא עברו במפורש על פסיקה של רב.

את בטוחה שזה בגלל זה?simple man
אני דיברתי פעם עם רב שעונה ככה והוא הסביר לי שזה כי הוא מכבד את ערך האוטונומיה ומקדש את הבחירה האישית, ולכן הוא לא אוהב נוסח של הנחתת הוראות מלמעלה אלא הוא משתדל להראות לגמרי את הזווית ההלכתית מנקודת מבטו, ושהשואל יעשה כפי הבנתו
כנראה שגם זה שיקולחושבת בקופסא

הסיטואציה ששמעתי את זה היא משפחה שקבעה להתארח אצל חברים שלהם בבוקר פסח.

בסביבות ליל הסדר הם גילו שהמארחים סיימו לנקות את המקרר שלהם הרבה אחרי סוף זמן אכילת חמץ, ואז הם הלכו מהר לרב של הקהילה לשאול האם מותר לאכול אצלם. (כבר הבנתם שהמארחים הם לא העיפרון הכי דוס בקלמר)

 

בגל שזו סיטואציה יותר חברתית, של "לא לנעים", אז הרב התנסח יותר בעדינות כדי שאם עדיין יחליטו שלא להעליב את החברים, אז לפחות לא עברו על הוראת רב.

האמת שלא כל כך הבנתי את הבעיהsimple man
אם למעשה ביערו את החמץ מהבית ולא נותר שום דבר, אז אמנם הם אולי עברו על ב"י אם השאירו חמץ אחרי חצות אבל זה לא שעכשיו אחרי שביערו תהיה בעיה לאכול שם
אני לא מכירה את כל הפרטים, ובטוח שכחתי חלק מאלו שכן הכרתיחושבת בקופסא

אני יותר זוכרת את המקרה בתור דוגמא להתחשבות של הרב.

באמת שצריך להתנהל אחרת לגמרי לפני אם אתה יודע שיקשיבו לך או שלא.

הגיוני מאודsimple man
כבר בגמרא יש את המושג הזה לגבי גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה, מוטב שלא לומר דבר שלא נשמע, מוטב יהיו שוגגים ואל יהיו מזידים, מצד שני מצאנו גם שאומרים הפוך כמו הלעיטהו לרשע ועוד. צריך להבין בכל מקום ועניינו.
אז אדרבה... אם בדור שלנו אנחנו אפילו לא בני אדם-כלי פשוט

תתייחסי לגדולי הדור כבני אדם.
תבדקי אם הם דומים למלאך ה' צבאות. זה דורש בדיקה, זה לא אוטומטי.

וזו בדיוק האמירה של חז"ל "ואם לאו - אל יבקשו תורה מפיהו": תבדוק, אם כן, או לא.

תבדוק כל הזמן. כל עוד הוא מלאך ה'- תתבטל כלפיו. ברגע שמתברר לך שהוא סותר את זה- תתרחק ממנו

אהה הבנתי, תודהנעה ונדה


אמות המידה הם כמובן יסודות התורה שבכתב ושבע"פכלי פשוט

למשל אם הוא מזלזל במסורת או במצוות, או בדברי חז"ל- ברור שהוא לא מלאך ה'

ברור שלאמגיבה אחרת

כתוב בחז"ל שהאדם לא יכול לסמוך על עצמו (אני לא זוכרת את המילים המילים בדיוק) עד יום מותו, כמו הכהן גדול שנהיה צדוקי, וקל וחומר לסמוך על אחרים. אפשר לסמוך על אנשים, אבל אף פעם לא בעיניים עצומות.

אל תאמין בעצמך עד יום מותך נדמה לימתנחל בראבק


לזה התכוונתי...מגיבה אחרת


לא, אפילו לא על עצמך.מתנחל בראבק


אישית סמכתי על כמה אנשים ובסוף מתחרטת על זה...14

צריך לשים לב..

לא. "חדלו לכם מן האדם אשר נשמה באפו כי במה נחשב הוא"כלי פשוט
אולי על בן/בת הזוגתילי חורבות

וגם שם לא לחלוטין. תמיד להשאיר מקום גם לשכל.

לצערנו עכשיו אי אפשר לסמוך לפעמיים גם על הבן זוג שלך14

יש מקרים שהבעלים פוגעים בנשים וכזה..

אולי לא הרבה אבל כן עצוב..

וגם בכללי

יש גם הפוך. אגב.הָיוֹ הָיָה
נשים שמתעללות בבעליהן.
חשוב לזכורס ולא לשרת את הנראטיב הפמיניסטי-פרוגרסיבי-קיצוני
ברור.אבל בואי....כמה כאלה וכמה כאלה?14

יש יותר אחוז גברים

זו הטעות שלך.הָיוֹ הָיָה
את חושבת שהגברים יותר משמעותי, בדיוק כי מכונות התעמולה המשומנות של ארגוני השמאל הסהרורי הצליחו להשתלט על התודעה ולהחדיר את הנרטיבים שלהם, עד אלייך.
מתייג את המומחית: @חושבת בקופסא
גבר באמת יותר משמעותימגובלת-


כן, כי אני בטוח שעשית על זה דוקטורט בהדרגת פרופ' רב שם...הָיוֹ הָיָה
יש על זה דוקטורט?מגובלת-

אני לא מכירה את בפרופ' הזה.

אולי תחכים אותי...

ברור שפיזית גברים יותר פוגעים, פשוט כי יש להם יותר יכולת.שפרינצא בוזגלו

אבל מבחינות אחרות (נפשיות, מילולית וכו') נשים לחלוטין לא פוגעות פחות מגברים.
אלימות זה לא דבר ששייך למין כזה או אחר, אלימות נפוצה אצל כולם, וכל אחד משמש ביכולות שלו בכדי לפגוע.
מן הסתם אישה פחות מרביצה לגבר מאש גבר לאישה פשוט בגלל החוזק, למרות שישנן גם נשים מכות, הרבה פעמים הבעלים מפחדים להחזיר ולהתגונן מפחד שתתלונן עליהם במשטרה כבעלים מכים, משום שכידוע תמיד האישה צודקת (האמת שקשה לי להתנגד לחוק הבלתי כתוב הזה, אני משוחדת קורץ)...
 

תודה על התיוגחושבת בקופסא

@14

לפי הנתונים מקרי אלימות במשפחה מתחלקים בצורה פחות או יותר שווה בין גברים לנשים, ברוב מקרי האלימות בני הזוג אלימים בו זמנית אחד כלפי השני.

ההבדל הוא בסוג האלימות ובהשפעה שלה.

 

נשים משתמשות בעיקר באלימות מילולית.

(אפשר כנראה גם לספור תלונות שווא של הטרדות כשהן מיועדות לקבל יותר בהסכמי גירושין ומשמורת על הילדים. איך נקרא לזה? אלימות חוקית?)

 

גברים משתמשים יותר באלימות פיזית וכפיית בידוד חברתי.

 

ברור שיש נשים שמשתמשות באלימות פיזית וגברים באלימות מילולית, אבל מכה של אישה תפגע פחות ממכה של גבר, וגבר פחות נוטה להתלונן על כך שהוא חטף מכות מאשתו.

 

הנרטיב הפמיניסטי כאילו נשים הן הקורבנות החלושים והגברים הם הנבלים מעוות את המציאות ופוגע בהרבה אנשים.

תודה על התגובה, את לא מאכזבתהָיוֹ הָיָה
כדאי שתקרא אותה גם הדוקטורנטית @מגובלת-
חן חןמגובלת-


מסכימה איתך.מגובלת-

אני יודעת שיש הרבה אלימות של נשים, לא רק כלפי גברים (גם כלפי ילדים, באהר"ב ההשערה ל 45%). אבל זה סוג אלימות שונה, שמבחינה חוקית היא פחות חמורה לרוב, אבל מבחינת אנשים היא לא פחות חמורה (כמו ולדר למשל, קיבל אלימות שבגללה התאבד, אבל אם משהו היה חותך לו יד היה מקבל עונש הרבה יותר גדול..)

 

לא מתווכחת לגבי זה.... נשים הן לא כאלה נשמות טהורות וצדיקות...(במקרים חריגים כמובן )

 

אבל מכיוון שפמניסטיות זה השיא......אינלי ברירה אלא להכחיש את כל זאת....

אז אני מכחישה.

 

@נשמה כללית (ולדר מוקדש לך)

 

 

 

מה שאמרת על ולדר- הלך עלייךחושבת בקופסא

בקרוב השרשור הגם ככה מסתעף הזה יתפצל"ש לנושא המאוס הזה.

 

רק בקצרה: הוא ממש לא התאבד בגלל "אלימות" אלא כי כבר אמר בהקלטה קודמת שאם כל מה שהוא עשה ייחשף אז הוא יתאבד. זה קרה וזה קרה.

תוצאות למעשים מזעזעים זאת ממש לא אלימות, והוא ממש לא קרבן.

חחחח, סורי...מגובלת-

אל תקחי אותי ברצינות ....

בהזדמנות אני אכתוב תגובה מפורטת עם מקורותאלפיניסטית

אבל פרומו קצר: מה שרשמת לא נכון ולא מדויק בכלל(סטטיסטית)

אממ…Jewice
״ואל תצריכינו ה׳ א׳ לידי מתנות בשר ודם ולא לידי הלוואתם. שמתנתם מעוטה וחרפתם מרובה״ - בר. המזון
וואי מסובךג'ורג

באופן המקורי אמור להיות לאדם אמון על כל אחד כמו שיש לתינוק אבל בגלל שלא כל האנשים רוצים לטובתך טוב ליסמוך אבל טיפה לחשוד ... וזה חשוב להיות זהירים כי אני האמנתי לכל איש וזה לא טוב עובדת על זה עכשיו ומה שכן צריך לראות שיש לנו עדין טיפה אמון לא למחוק אותו לגמרי בהצלחה

אמון זה משהו שצריך להרוויחחושבת בקופסא
לא היית שם את התינוק שלך אצל סתם מישהו ברחוב, נכון?
לא שאתה חושב שיש בעיה אצל אותו אדם, פשוט אתה לא מכיר אותו ולכן לא סומך עליו.
בלי להעליב, זה נשמע די טרולי.מנ-דוס


אזהרה: לא יוצרים קשר עם אנשים זרים!שפרינצא בוזגלו


בבקשה לא להתייחס. טרול מוכר.חצילוש
לא להתייחס? יצרתי אתו קשראלפיניסטית

וזורק הקסמים מצא את החד קרן שנאבד לי (הוא היה בנרניה אם אתם חייבים לדעת)

ושילמת לו? ויצרת קשר בוויבר? (מה זה לעזאזל השם המפחיד הזה?)שפרינצא בוזגלו


בטח בטח. הכל חוקי עם קבלותאלפיניסטית


אבל המטיל כשפים היה חתיך?שפרינצא בוזגלו


בטח חתיך…מנ-דוס

האגדות מספרות על יום של סגריר

כשבתל אביב  נולד יצור מזיל ריר

קטן ועקום

ושיער לו שחום

ומקומו היחידי הוא בדיר

 

זורק קסמים הוא כונה בפי אנשים

וחבריו הטובים היו פשפשים

נראה כמו חרק

שפגע בו ברק

מפני סירחונו ברחו בואשים

 

לאחר שגדל חשבוהו לאורק

אולי בגלל עורו הירוק

הוא החליט שנמאס,

וצעק אז "חלאס"!

ונדד למזרח הרחוק.

 

במזרח הוא פגש מנתח מוכשר

שהבטיח להעלים את מראה העכבר

אך עברו חודשים

עם הרבה יסורים

ונראה שדבר לא עזר

 

לבסוף הוא שם טונה איפור

עד שלא היה זכר לאותו היצור

הוא גילח זקן

ונראה מתוקן

אך עדיין ראו עליו ת'כיעור

 

את השיער השחור הוא חימצן

וכשזה לא הספיק עשה-פן

אך נשאר מכוער

מבודד ומנוכר

וסמים החל לעשן.

 

וככה ילדים, נוצר הטרול החביב להלן.

 

 

קרדיט לעדן ונהורסט.

 

חחחח אתה גדול!!!שפרינצא בוזגלו


חח נייס!אלפיניסטית

וכן זה היה בציניות

זה ציני?מנ-דוס


נערךמנ-דוס


״מכשפה לא תחיה״Jewice
"כִּי אַתָּה בָּא אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר ה' א' נֹתֵן לָךְ – לֹא תִלְמַד לַעֲשׂוֹת כְּתוֹעֲבֹת הַגּוֹיִם הָהֵם. לֹא יִמָּצֵא בְךָ מַעֲבִיר בְּנוֹ וּבִתּוֹ בָּאֵשׁ, קֹסֵם קְסָמִים, מְעוֹנֵן וּמְנַחֵשׁ וּמְכַשֵּׁף. וְחֹבֵר חָבֶר וְשֹׁאֵל אוֹב וְיִדְּעֹנִי, וְדֹרֵשׁ אֶל הַמֵּתִים."
בגרסת אמל״ק….מנ-דוס

״החיים שלי, השתפרו פלאים בזכותתופיםתופים 

זורק קסמים!!!, תפנה אל הזורק קסמים הנפלא שלי, ותודה לו עד אחרון ימיך!” 

 

זה פשוט נשמע דבילי, כשחושבים על זה 

זה ממש לא מתורגם בגוגל טרנסלייט.מתנחל בראבקאחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך