פורום נוער וגיל ההתבגרות
בהנהלת: חצילוש
מכתב פתיחה
תגידו .. מישהו פה באמת חושב שיש דבר כזה אהבה אמיתית?שומרת על הלב
וודאי שיש.שפרינצא בוזגלו
אבל היא לא נראית כמו בסרטים, והיא הרבה יותר מורכבת...
בול.א.י.
כן.14
אבל צריך להתאמץ בשביל שהיא תיהייה אמיתית
מסכים לגמרי.היום הוא היום
גם הייתי מבדיל בין אהבה מושלמת שזה פחות קיים לאהבה ברמות שונות שזה קיים, כל אחד לפי יכולתו
שוב אלו לא דברים שחוותי, אלו דברים שאני יודעת שהם קיימים...שפרינצא בוזגלו
אבל אתה בהחלט צודק.
...באולפנה...
קשר שעם ה' יתברך, ששורה בו שכינה, זה אמיתי.
שה' נמצא בין איש לאישה, שבעצם בשניהם יש י'.
קשר שבלי הקב"ה לא אמיתי, ולא מחזיק.
וכמובן להקשיב למה שההלכה אומרת ומזהירה אותנו..
בטח. אבל צריך לעבוד קשה בשביל להרגיש אותה כנה ואמיתית.נפש חיה.
בטחטונה(לא דג)
המשוואה היא פשוטה: אהבה = נתינהנעה ונדה
כל אהבה אחרת היא אינה אהבה אלא תאווה/ניצול/נהנתנות
איזה כיף זה לראות את התשובות הפשטניות והסיסמאתיות פהחושבת בקופסא
של אנשים שאין להם מושג קלוש על מה הם מדברים עליו, ועדיין בטוחים שהם יכולים לסכם את הנושא ב2-4 שורות נחרצות מאוד של מה חייב להיות באהבה כדי שתצליח.
לי אין מושג, ואני לא יכולה להעמיד פנים שיש לי מושג. תשאלי אנשים נשואים או לכל הפחות בזוגיות מתקדמת ולא בני נוער שהידע שלהם בנושא בא מסרטים וספרים.
..עברי אנכי
(תגובה לא יפה, וגם קצת מזלזלת)
צודקחושבת בקופסא
אבל אני חושבת שיותר גרוע שהם ימשיכו לחשוב שאפשר לדבר בנחרצות כזאת על הנושא הזה בדיוק שנייה לפני שהם הולכים להתנסות בו בעצמם.
בכלל, אני לא חושבת שהיה צריך לפתוח את השרשור הזה בפורום נוג"ה.
אבל פותחת השרשור שייכת לנוג"ה, וזה הפורום שלהעברי אנכי
והפורום הזה מפוצץ בשאלות בסגנון הזה.
זה בסדר שיש בני נוער מבולבלים. מותר.
וזה בסדר שבני נוער אחרים עונים להם.
וזה עדיף מאשר שבני 25 ידברו איתם ב"שפה" אחרת, וסגנון שונה..
השאלה היא בסדר גמור
ותכלס? התשובות לא כאלה נוראיות..
^^^הָיוֹ הָיָה
ואגב, חושבת, דווקא נראה שב''ה מדובר בנוער איכותי שעונים מתוך מה שלמדו מהמבוגרים והמנוסים, ולא הפוך...
צודקת שכדאי לישאול מבוגריםג'ורג
אהבה בעייני זה אהבה ביננו לבין ה'
..נעה ונדה
1. בבקשה תשמרי על שפה מכבדת.
2. ספרים הם אחד ממקורות הידע הטובים שקיימים, לא חכם במיוחד לזלזל בהם. מספרים רבים שקראתי בנושא (דתיים בלבד), אני יכולה להגיד לך דבר אחד: את כל המלל האינסופי הזה אפשר לסכם במשוואה אהבה = נתינה. זהו רעיון כ"כ עמוק וכ"כ נכון.
אם כל כך חשוב לך, אני יכולה להרחיב קצת:
נתינה זה לא סתם שוקולד קטן, נתינה זה חשיבה, ראיית האחר, עין טובה, פרגון. אלו דברים שכאשר אדם רוכש אותם חוץ מזה שרמת איכות החיים שלו תקפוץ, הוא יקבל גם מתנה - אהבה אמתית. אדם בעל עין טובה יצליח לראות את התכונות החיוביות שבכל אדם, יצליח להכיל טעויות של אחרים (וגם של עצמו), והוא, ורק הוא, יצליח לאהוב באמת.
הרבה אנשים חושבים שהם אוהבים, אבל למעשה הם אוהבים את עצמם. הם אוהבים את האחר רק כי הוא גורם להרגיש טוב, וכשהוא יפסיק לגרום להם להרגיש טוב, הם לא יבינו לאן נעלמה האהבה... זהו, שהיא לא נעלמה. האהבה העצמית נשארה ועוד איך, היא פשוט היחידה שהייתה שם כל הזמן.
מצרפת קישור לשיעור קצר בנושא של הרב יגאל כהן -
נ.ב. אנשים יכולים לחיות בזוגיות שנים ארוכות ולא להבין דברים פשוטים כאלה, הניסיון לא בהכרח מביא לחכמה אם לא מנצלים אותו נכון.
נ.ב.ב. ובהחלט יכול להיות שאני מצטטת בידענות רעיונות יפים וכשאני אגיע לניסיון הזה בעצמי אני לא אעמוד בו, אבל זה לא סותר את נכונות הרעיון.
איך את יודעת שהרעיון נכון אם אין לך נסיון בזה?חושבת בקופסא
שמעת שיעור וקראת ספר(ים), זה יפה מאוד אבל לא אומר שיש *לך* מושג מה זאת באמת אהבה.
אני לא מזלזלת בספרים ובשיעורים, אני לא חושבת שנכון לומר שאחרי שקראתם אותם יש לך איזו סמכות לקבוע קביעות נחרצות בנושא.
במקסימום היית יכולה לכתוב "לרב יגאל כהן יש שיעור על זה" לא לטעון בידענות כאילו את מבינה בזה משהו.
אם את רוצה מטאפורות וקביעות פשטניות אז כמו במשל הזה על המהנדס שתכנן מטוס והטייס שטס איתו- מי מכיר את המטוס יותר טוב?
מי שלא חווה את החוויה לא יכול להבין אותה כמו שצריך, לא משנה כמה ידע בספרים יש לו.
תקראי כמה ספרים ותראי כמה שיעורים שבא לך בנושא, רק אל תטעני שזה הופך אותך למומחית, עוד יותר מאנשים שאשכרה יש להם נסיון בנושא.
לא כל דעה היא קביעת עובדה...בייניש אנונימי
אמרתי איפשהו שאני מומחית בנושא?נעה ונדה
כי אני ממש לא, אני רק מעבירה את מה ששמעתי ממומחים.
חוץ מזה אהבה זה לא רק בין בני זוג, אהבה זה גם בין חברות, ולכן אני בהחלט חושבת שיש לי ניסיון ואני רואה בפועל כמה שהרעיון הזה נכון. ואגב, זה לא הופך אותי למומחית. כמו שאמרתי, ניסיון לא בהכרח מביא לחכמה. אני מכירה הרבה בעלי ניסיון שלא מבינים דברים פשוטים וחוזרים על טעויות שוב ושוב והם ממש לא יחידים.
לגבי המשל שהבאת - אני לא מסכימה עם הקביעה שהטייס מבין יותר מהמהנדס. הטייס יודע להטיס את המטוס וזהו, המהנדס מכיר כל חלק וחלק ויודע בדיוק מה כל חלק עושה, כל חלק שקשור לטיסה וכל חלק שלא קשור. אבל זה לא קריטי, הבנתי את הכוונה שלך. זה יותר כמו ההבדל בין תיאוריה לטסט. לכן הוספתי את ההערה האחרונה בתגובה הקודמת.
בלי קשר אם חוויתי או לאטונה(לא דג)
אני מאמינה שזה קיים.
כי אני מאמינה בתורה ובמה שכתוב בה.
ואם התורה מדברת על אהבה, כנראה שהיא קיימת.
לא כל מה שאני מאמינה בו חוויתי. זה חלק מהאמונה- להאמין גם בלי לחוות את זה.
יש שיר יפה על זהאיל גלבוע
כן, יש אהבה אמיתית.בייניש אנונימי
יש אהבה בין איש לאישה, יש "ואהבת את ה' א-להיך", יש "ואהבת לרעך כמוך". התורה לא מצווה סתם, בלי שיש לזה משמעות פנימית ועמוקה
יש, ואפילו חייבת להיות..סוזנה ושות'
(@חושבת בקופסא: אני לא מדבר מנסיון, אלא מידע...)
אני לא בטוח שאני חוויתי אחת כזו (טוב, חוץ מאהבת בן להוריו..)
אבל עצם הדרישה לאהוב את ה' אומרת שיש אהבה אמיתית..
וכן, אני מאמין שיום אחד אבין מהי אהבה ואפגוש את אשתי..
אהבה זהטיטו
כל מה שמרגישים כשמדברים עם מישו ורוצים לעזור לו ולתת לו הכל כמו שכשיש תינוק אז אוהבים אותו אהבה אמיתית בלי שום סיבה אז ככה גם אפשר להגיע לאהבה אמיתית.
כשהתורה אמרה לשמור נגיעה נידה ודברים כאלה זה כדי ליצור את השמירה על האהבה שתהיה אמיתית ויהיה געגועים ואהבת נפש מעבר לחיבור בין הזוג
אז אם יש אהבה אמיתית? כן.
אם זה דבר שכל אחד יכול להרגיש? כן.
אבל אם זה משו שמרגישים תמיד כלפי אנשים שאוהבים? לא. כי לפעמים אהבה נוצרת עם תלות בדברים כמו אינטרסים או משיכה לדברים מאד מסויימים ולא למכלול של הבנאדם.
כשהתורה אמרה לשמור נגיעה נידה ודברים כאלה זה כדי ליצור את השמירה על האהבה שתהיה אמיתית ויהיה געגועים ואהבת נפש מעבר לחיבור בין הזוג
אז אם יש אהבה אמיתית? כן.
אם זה דבר שכל אחד יכול להרגיש? כן.
אבל אם זה משו שמרגישים תמיד כלפי אנשים שאוהבים? לא. כי לפעמים אהבה נוצרת עם תלות בדברים כמו אינטרסים או משיכה לדברים מאד מסויימים ולא למכלול של הבנאדם.
--- ---רב שמואל
תחזרו בתשובה, יהיו לכם תשובות
האהבה הכי גדולה ואמיתיתלמה לא123
היא של הורים לילדים
נטולת אינטרסים
דווקא יש הרבה אינטרסים אפשריים בין הורים לילדיםחושבת בקופסא
אני חושבת על הישרדות אספקט מסוים ששייך להורה לדורות הבאים. בין אם גנים, מערכת אמונות מסוימת, או רכוש.
לא נראה לי שאי אפשר לומר על מערכת יחסים בין בני אדם שהיא יכולה להיות 100% נקייה מאינטרסים. האינטרסים האלו יכולים להיות ממש טובים וחשובים, אבל אלו עדיין אינטרסים.
אולי בין ילדים להוריםלמה לא123
זה לא טהור לגמרי
אך בין ההורה לילד, זה טהור
תני דוגמא טובה לאינטרס שיכול להרוס אהבה של הורה לילד
תורה.שפרינצא בוזגלו
לא חסרים הורים חרדיים וחילוניים שמנתקים את הקשר עם הילד עקב בחירות ששגויות בעיניהם.
זה לא אומר שהם לא אוהבים אותםלמה לא123
אבל כן, האינטרס שלהם, זה שלא יעשו להם בושות,כנראה.
ועדיין לטעמי, זו האהבה הכי טהורה שקיימת בעולם.
הכי טהור זה אהבה של דודיםטיטו
ראיתי באיזה פירוש לשיר השירים שכתב שם שכל מה ששלמה דימה את השם לדוד זה כי לדודים יש את האהבה הכי אמיתית כי אתה משפחה שלהם והם אוהבים אותך ואין להם את האינטרסים של ההורים דוגמת דרך חיים או שלא נעשה להם בושות כי הם רק דודים אז זה האהבה הכי אמיתית (כמובן שאני מדבר על דוד ביולוגי כלומר אח או אחות של אחד ההורים ולא גיס או גיסה של אחד ההורים)
הבעיה בזה היא שזה לא הפירוש בפסוק...הָיוֹ הָיָה
דוד בשיר השירים זה לא לא בדימוי לדוד - אח של אבא או אמא. המשמעות של דוד היא "בעל", אהבה רומנטית.
הבנו, כל אחד חושב שהאהבה שהוא אוהב היא הכי נעלהחושבת בקופסא
הורים לילדים או דוד לאחיינים.
מוזר שאף אחד לא דיבר על אהבה זוגית שמבחינת מקורות (תורניים ומחקריים) הרבה יותר מוכחת מבחינת החשיבות שלה.
זה מה שנראה לי לא קשור בילדים בני 15 קובעים קביעות נחרצות על מה צריך להיות באהבה כדי שתצליח- אתם לא קולטים כמה זה סובייקטיבי?
וואלה מענייןאלפיניסטית
איפה נתקלת בפרשנות הזו?
בראש שלוחושבת בקופסא
זה בדיוק מה שאני אומרת. @למה לא123 היא אמא ולכן היא חושבת שזאת האהבה הכי חזקה, והוא כנראה דוד ולכן הוא אומר את זה. זה סובייקטיבי לחלוטין ולכן זאת לא אמירה בעלת ערך לכל אחד חוץ מעצמם.
זה מענייןלמה לא123
לפני תקופה היה בפורום הריון ולידה דיון מעניין
מה קשה יותר :לאבד בעל או לאבד ילד?
רובן ענו ילד
אני הייתי בטוחה שכולן ירשמו כך,
למרבה הפלא היו כמה וכמה נשים שרשמו שיהיה להן הרבה יותר קשה לאבד את הבעל,
וזה היה קשה לעיכול להרבה נשים שם.
ותראי כמה זה כואב להם... עוד ניפגש שם שםהָיוֹ הָיָה
אני יודעת שהשאלה נשאלה מזמן.. אבל בכל זאת חחגלי הים
לענ''ד, אהבה אמיתית יכולה לבוא בעיקר בזוגות שמכבדים.. (:
כי וואלה מי שמכבד זה אומר שבאמת החברות באה ממקום נקי ולא משעמום/ תאוות וכדו'. ואז גם זה אומר שהם בקשר אמיתי אמיתי כזה..
ובכל מקרה, כמו שאחרים כתבו.. זה לחלוטין לא נראה מבחוץ כמו אהבה מהסרטים (;
אני כמובן לא מספיק מבינה בזה, והגיוני שיש גם כאלה שלא מכבדים ומרגישים שיש בינהם אהבת אמת.. אבל זאת דעתי (:
כי וואלה מי שמכבד זה אומר שבאמת החברות באה ממקום נקי ולא משעמום/ תאוות וכדו'. ואז גם זה אומר שהם בקשר אמיתי אמיתי כזה..
ובכל מקרה, כמו שאחרים כתבו.. זה לחלוטין לא נראה מבחוץ כמו אהבה מהסרטים (;
אני כמובן לא מספיק מבינה בזה, והגיוני שיש גם כאלה שלא מכבדים ומרגישים שיש בינהם אהבת אמת.. אבל זאת דעתי (:
לא חושב שהיא חייבת לבוא בעיקר בזוגותכיפת ברזל-סרוגה
אהה ברור חחחגלי הים
חשבתי שהיא מדברת על זוגיות

כן ברור שיש קשה לימצוא אבל ישג'ורג
אהבה של ה'ג'ורג
אהבה בייננו לבין ה' זה חד משמעית אמתית
חד משמעית!גלי היםאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך.
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






