מה דעתכם על כל הקטע הזה של הפליטים?ישראלית2❤🇮🇱
**הכוונה פליטים לא יהודים כמובן..**

מצד אחד הדבר האחרון שאנחנו רוצים כאן זה עוד גויים,עוד התבוללות, עוד מצוקת דיור ועוד אנשים לדאוג להם חוץ מהעניים היהודים שיש כאן..מצד שני הם ממש מסכנים..אין להם לאן ללכת ואם אנחנו נגרש אותם זה יהיה כמו שעשו לנו,לא?
קיצר מה דעתכם?
---א.י.

הם עוברים קודם במולדובה, פולין וכו' ואז ממשיכים לתוך אירופה. מי שמגיע לכאן זה סוג של פריווילגיה ולכן אני לא בטוחה שאנחנו חייבים לקבל אותם

דעתי בדגש על דעתי ולא שאני יודעת משהו..החיים מאושרים

אבל נראה לי שכן לקבל אותם כי הם באמת מסכנים וגם זה ממש קידוש השם וזה ''מה ששנאו עליך אל תעשה לחברך'' אם לא נקבל אותם.

שוב אני לא באמת מבינה בזה אבל זו דעתי הקטנה שיכולה להשתנות

לדעתיאחי אהוביה
לא צריך לקבל אותם אחרי מה שהם עשו לנו בשואה
אתה יודע שמדובר רק בסבא רבא של חלקם?חושבת בקופסא

אני לא מבינה את האנשים שאומרים דברים כאלו, גם הצאצאים הישרים של משפחתו של היטלר שחיים היום הם לא נאצים, אתה רוצה להאשים אותה במה שהם לא עשו?

אני לא רוצה להכנס לשרשורפלצת, אבל צריך להזכיר -הָיוֹ הָיָה
האמירה שהיא אמרה נובעת מתפיסה נכונה של יחס לאומה, ולא לפרטים.
אם דנים על כל פרט בפני עצמו רלוונטי לדון מה הוא עשה ומה הוא לא עשה, אבל ההסתכלות על האומה רואה את האומה כישות אחת ושלימה, זו שכוללת בתוכה באותה מידה את הפרטים של אתמול, של היום, ושל מחר.
ההסתכלות הזו נמצאת לאורך כל התורה - החל מעמלק, עבור באדום, עמון, מואב ומצרים, וכלה להבדיל בעם ישראל עצמו.
גם החשיבה הבריאה של כל אדם הייתה כך עד שהשתלטה בתרבות המערבית וערכיה על חיינו. הסכמי השילומים עם מערב-גרמניה עוררו התנגדות עצומה למרות שנחתמו עשור אחרי השואה, אחרי שהממשל הנאצי נמחק כאבק דק, שרידיו נרדפו ללא מנוח, משפטי נירנברג חיסלו את כל בכירי השלטון הנאצי, ואלפי נאצים חוסלו, מלבד כל אלו שאבדו במלחמה עצמה. גרמניה היתה מדינה חדשה, נטולת כל צל של רמז של איזכור לנאציזם, רדופת אימה מכל נצנוץ שהזכיר נאציזם ומסורסת המנון. כל זה לא עזר לאנשים שבעיניהם גרמניה היא גרמניה היא גרמניה, נקודה. עשרות שנים אנשים סירבו לקבל את השילומים, לדרוך בגרמניה, להשתמש במוצרים תוצרת גרמניה, וכן הלאה.

כשיבוא לפנינו אוקראיני בודד סובל - נעזור לו, כפרט. אבל לסייע באופן ממוסד לאומה האוקראינית המתפוררת - יש צד גדול שלא.
אינני רואה את עצמי כבר סמכא לגזור בהינף יד, וכמובן אף אחד לא שואל אותי ולכן זה לא משנה. רק שחשוב להזכיר את קיומו של הצד הזה ומשמעותו
רגע, *אתה* לא רוצה להיכנס לשרשורפלצת?חושבת בקופסא


נקודה למחשבה..sweet16

חושבת שאין שום הצדקה לקבל אותם מהסיבה הפשוטה שהם לא פליטים. ההגדרה של פליט עפ"י אמנת האום הוא אך ורק מי שמגיע ישירות מהמדינה ממנה הוא נפלט. כל האנשים שמגיעים לפה כבר נקלטו בפולין, רומניה, הונגריה ושאר שכנותיה של אוקראינה ומרגע הקליטה הם אינם פליטים. בנוסף ישראל היא מדינה כ"כ קטנה ומזערית שזה קצת הזוי שעול של כ"כ הרבה פליטים ייפול עלינו, ושוב אזכיר שהם לא פליטים. בואו נדאג קודם לבעיות שיש אצלנו לפני שאנחנו עוזרים לאחרים עם הבעיות שלהם.

מסכימה לגמריחושבת בקופסא

רק למה הגבת את זה לי?

לא ספציפיתsweet16


נראה לי שאת ניקית יחסית חדשה כאןחושבת בקופסא

סתם כדאי לך לדעת איך משרשרים נכון 

תודה...sweet16


לדעתי צריך לתת להם להיות תקופה פהבת סוד
אבל לא מעבר

אבל תקופה יכולה להפוך לקבע...
רק אם אין אפשרות אחרת. לחריגים בלבד.סוזנה ושות'

כאילו שאין לנו מספיק גויים שכבר הגיעו, או מספיק "זכאי חוק השבות" שאינם יהודים..

כי בואו, הם יישארו פה עוד הרבה זמן. זה לא שהם יעזבו מחר בבוקר..

 

סעיף הנכד הכי בעייתי. אין להם שום קשר ליהדותא.י.

ורק באים לחזק את ליברמן פוליטית וציבורית

ידוע.. מה שאמרתי היה בציניות כמובןסוזנה ושות'


חד משמעית לא. הם ישארו ותהיה התבוללות מטורפת.תולעת ספריםם


נרא לי התבוללות זה מחיר כבד מידיטונה(לא דג)


אז כניראה שמי שמייצג את העם שלנו בכנסת לא ממש חושב ככהא.י.


אכן. הממשלה שלנו היא לא בדיוק הפנטזיה של מדינה יהודיתטונה(לא דג)


לא יודעתת14
אבל נראליי שלא להכניס אותם..
בשביל מה אנחנו צריכים אותם?
אף אחד לא אומר להכניס כי *אנחנו* צריכים אותם..סוזנה ושות'

זה בעיקר נוגע מ"חמלה" ו"דאגה".. (אם באמת היו לממשלה כאלו, המצב במדינה היה אחר לגמרי..)

בכללי אני חושבת שזה סבבה שרוסיה כובשת את אוקרינה14

תחשבו שמי שרוצה יכבוש את מי שרוצה אז זה גם טוב לנו מבחינת ההתנחליות.

שלא יגידו שכבשנו את זה מהערבים המסכנים..

זה יכו להיות ממש טוב!

מה?חושבת בקופסא

אנשים סובלים ומתים בשם האגו של רודן מטורף ואת חושבת שזה יכול להיות טוב לטיעון שלך?

 

וזה אגב ממש לא טיעון טוב כי הארץ שלנו בזכות מכל בחינה שהיא, להשוות אותנו לרוסיה זה חתיכת דבר דוחה שלא הייתי מצפה מהפרו מחבלים הקיצוניים ביותר.

 

צריך להתחיל מזה שא.י.

א. זה ממש טוב שהעולם מבין שאנחנו לא ממש יכולים לגנות את רוסיה אחרת היא תפעיל את חיזבאללה בצפון. (כי רוסיה שיושבת שם די נותנת יד חופשית לצהל)

 

ב. יש מספיק מקומות אחרים בעולם שממש דומים ליהודה ושומרון (כמו סהרה המערבית)  וזה לא שינה כלום ביחס לישראל ולכן לא הייתי בונה על זה.

 

אני בכללי גם לא כזה הבנתי למה להיות בצד של אוקרינה.14


כי רוסיה מדינה דיקטטורית עם שיגעון גדלות שמאיימת לכבוש הכלחושבת בקופסא

ואוקרינה רק רוצה לשרוד בזה בלי להצטרף לאותו שלטון, כלכלה ואיכות חיים מזוויעה.

 

(להזכירכם: שקל אחד שווה כרגע 32 רובל, אין שם עיתונות חופשית, גופות החיילים הרוסים נשרפות מיד כדי לא להוציא שם רע לרוסיה הגדולה והחזקה, ושהמשפחות שלהם ילכו לעזאזל. יש עוד המון דוגמאות לכמה מזוויע שם, אבל נעצור בזה)

 

וזה בכלל אם ישאר משהו מאוקראינה אחרי כל ה"מבצע הצבאי המיוחד" הזה.

והאוקריינים לא יותר טובים14

הם נאצים שונאי ישראל!

 

תלמדי קצת לפני שאת קובעת כאלו שטויות חסרות היגיוןחושבת בקופסא

הנאצים האחרונים בעולם הם בני 90+, והמספר שלהם פוחת בכל שנייה.

לפי האידאולוגיה נאצית העמים הסלאבים הם נחותים והמטרה שלהם בעולם היא להיות עבדים ושהמדינות שלהם יכבשו בשביל הארים.

אני מאתגרת אותך למצוא רוסי\ אוקראיני שבאמת מאמין בזה על עצמו ולכן ראוי להיקרא נאצי.

למה לא להיות בצד שלהם?א.י.

בגלל שהסבא רבא שלהם שנא יהודים והרג אותם מבחירה?

אני לא אומרת שזה שעכשיו מפציצים אותם זה סיבה לחבק אותם, אבל אולי זה לא נורא? אולי זה לא נורא שאנחנו עוזרים להם למרות שהם שנאו אותנו? 

רק צריך לראות מה ישראל יכולה להרוויח מכל העסק הזה

ישראל לא קשורה לעסק הזהחושבת בקופסא

פשוט לא יאומן כמה אנשים פה ממשים את התאוריות המגוחכות של הקונספירולוגים האנטישמים והתעמולה הרוסית.

"הנשיא של אוקראינה יהודי ולכן הוא בובה של ישראל\אמריקה\ אנא עראף"

"המלחמה הזאת היא בין היהודים של רוסיה ליהודים של אוקראינה על שליטה עולמית"

"האוקראינים הם נאצים שונאי ישראל ולכן המלחמה מגיעה להם"

"הכלכלה האוקראינית תלויה ביהודים"

 

קשה לכם לקלוט שלא כל העולם סובב סביכם? אין לסיפור הזה קשר קלוש לישראל, ליהודים או לנאצים.

ברור שאין קשרא.י.

ולכן אני לא מבינה מה הבעיה לשלוח לשם סיוע.

 

לגבי הזהות היהודית של הפליטים זה משהו שהמדינה יכולה (ונראה שזה לא ממש איכפת לה) למנוע ולהגביל.

אבל סיוע הומניטרי? אין בעיה לשלוח להם.

 

לא שאני משווה , אבל כשהיינו בשואה היינו מאוד שמחים שמישהו היה מתייחס אלינו ושם בצד את הדעות שלו עלינו (הסרט טיסה אחת בשבילנו)

לא כדאי לקחת את מה שמוצג בסרטים כאמת מוחלטתחושבת בקופסא


לא אומרת שזה אמתא.י.אחרונה

דוגמא למשהו שהיינו שמחים מאוד אם משהו היה עושה בשואה

היום טיפה גיליתי מה דעתנוהחיים מאושרים

ונראה לי שאנחנו יותר נגד...

אבל עדיין לא סגורה על זה...🙈

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך