אמונה14

אתמול נפגשנו כמה חברות.דיברנו דיברנו...(בנות..)

ואז הגענו לנושא הזה של אמונה.

אם יהיה יותר קל שיראו את ה'? וככה יותר יאמינו בו?

איך יודעים בדיוק שיש השם?

אולי אנחנו לא העם הנבחר? הנוצרים והערבים בדיוק כמונו חושבים שהם העם הנבחר!?

קיצר עלו לנו מלא שאלות של אמונה

אם יש משהו שמבין בתחום הזה.או סתם יכול לנסות לענות לי על שאלות.

אשמח מאודד.

וסתם שאלה:

הייתם מעדיפים שהייתם רואים את השם? זה היה גורם לכם יותר להאמין?

פוריםם שמח!!!!!!

ואוו כתבתי על זה פה כל כך הרבה, אבל החיפוש לא עובד...הָיוֹ הָיָה
תנסי לראות בקישורים שבכרטיס שלי, אולי יעזור לך
לגבי השאלה הראשונהקונז

בס"ד

אני לא כל כך יודע אם בכלל. כן יש לי כמה רעיונות בראש אבל לא רוצה לכתוב.

 

לגבי השאר,

תוכלי להסתכל פה:

לדעת להאמין

ולשאול אותם. אם יש משהו לא ברור או בתשובה שהם ענו לך את מוזמנת לכתוב ואשתדל להסביר בעצמי.

 

נ.ב

לגבי השאלה הראשונה כיוון אחד שיש לי זה שתחשבי מה קורה אם כולם היו מאמינים באלוקים,

אז זה קרה בעבר אבל נניח האמינו בע"ז וכד'. ואז מישהו ישאל למה הוא לא מראה שכל אלהי העמים אלילים...

אלא את מתכוונת בוודאי שלמה לא נדע בוודאות את הדבר הנכון והראוי. בצורה שתהיה חקוקה בנו. 

כמו בנבואת שלעתיד לבוא בירמיהו

נניח ל"א (וגם בהמשך)

   ל הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם יְהוָה וְכָרַתִּי אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת בֵּית יְהוּדָה בְּרִית חֲדָשָׁה. לא לֹא כַבְּרִית אֲשֶׁר כָּרַתִּי אֶת אֲבוֹתָם בְּיוֹם הֶחֱזִיקִי בְיָדָם לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אֲשֶׁר הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת בְּרִיתִי וְאָנֹכִי בָּעַלְתִּי בָם נְאֻם יְהוָה. לב כִּי זֹאת הַבְּרִית אֲשֶׁר אֶכְרֹת אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל אַחֲרֵי הַיָּמִים הָהֵם נְאֻם יְהוָה נָתַתִּי אֶת תּוֹרָתִי בְּקִרְבָּם וְעַל לִבָּם אֶכְתֲּבֶנָּה וְהָיִיתִי לָהֶם לֵאלֹהִים וְהֵמָּה יִהְיוּ לִי לְעָם. לג וְלֹא יְלַמְּדוּ עוֹד אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ וְאִישׁ אֶת אָחִיו לֵאמֹר דְּעוּ אֶת יְהוָה כִּי כוּלָּם יֵדְעוּ אוֹתִי לְמִקְטַנָּם וְעַד גְּדוֹלָם נְאֻם יְהוָה כִּי אֶסְלַח לַעֲו‍ֹנָם וּלְחַטָּאתָם לֹא אֶזְכָּר עוֹד. 

אז אני חושב שאם תחשבי על עולם שכזה הוא יהיה שונה מהעולם שלנו.

וניתן לחשוב שכן יש מטרה בעולם כמו שלנו.

 

לגבי השאלה בסוף- לא..סוזנה ושות'

אמנם היה קל יותר לעבוד את ה', אבל אז הייתה נמנעת מאיתנו הבחירה החופשית [כי אם רואים את אלוקים כל רגע, אז אי אפשר לחטוא..]- ולכן זה לא קורה. חוץ מכך שזה היה יוצר הגשמה של האלוקות [דבר שכיהודים אנחנו לא בדיוק מחבבים..].

חוצמזה, אם רואים את אלוקים אז אין פה אמונה- יש פה ידיעה. אז להאמין אפשר רק בלי זה..

נקודה למחשבה.

השאלה הראשונה מתקשרת למשהו ששמעתי על פוריםחושבת בקופסא

אני בטח לא זוכרת להסביר את זה במדויק אבל אני אנסה:

 

בהר סיני בעצם הייתה על עמ"י כפייה כפייה לקבל את התורה. "כפה עליהם הר כגיגית.. אם תקבלו את התורה מוטב, ואם לא שם תהיה קבורתכם" בגלל שהם ראו את הניסים הגלויים של עשרת המכות וקריעת ים סוף והר סיני, לא הייתה להם את הבחירה אם להאמין או לא, כי זה היה ישר מול עיניים שלהם, אי לא להאמין במצב הזה. אז קבלת התורה הייתה בעצם מכפייה.

 

מגילת אסתר זה המקום היחיד בתנ"ך שלא מוזכר שם ה', כי זאת תקופה של הסתרה ובחירה. יש את האפשרות לקרוא את המגילה בצורה חילונית כאילו הכל תככים ומזימות של אנשים, או לראות את הכוונה של ה' בזה. יש פה בחירה.

 

אז בימי אסתר עמ"י קיבל את התורה מרצון, כי לא חייבו אותם לראות ניסים גלויים. הם בחרו מרצון לראות את הניסים הנסתרים. נס נסתר יותר גדול מנס גלוי כי הוא מאפשר את הבחירה של אדם.

אז זאת הנקודה של פורים: באמצע כל החול לבחור לראות את הקודש בצורה מודעת.

 

(ביינישים יותר ממוזמנים לתקן שגיאות ולהוסיף מקורות)

אני חושב שזה גישה שמוזכרת אצל ר' נחמןקונז

בכל אופן בניסיון בחלק של רמח"ל פה:

נסיון

 

בכל אופן,

אולי זה מכיוון שונה גם יעניין : דורנו ואמונת ישראל - פרופ' שלום רוזנברג - הגות ומחשבת ישראל

המקור זה לא רבי נחמןחושבת בקופסא

בהתחשב ממי ששמעתי את זה, זה שיעור שלם על פורים וכתבתי רק מה שאני זוכרת.

אם אני זוכרת נכון זה בכלל מהגמרא- המדרש של כפה הר כגיגית

 

הקישורים שהבאת לא ממש קשורים לאותו מדרש.

בוודאי שלא, הרעיון שאת מעלה שיש קשר בין הסתר פנים לניסיוןקונז

=(בחירה?..)אני חושב שהוא זה שקשור לשאלה המקורית.

 

בנוגע לוורט על פורים

וכן לקישור של כפה עליהם הר כגגית אפשר גם לתת את דברי החת"ס שאיך הקב"ה עשה את זה בשבת הרי זה בונה או חורש נראלי... (וההנחה שלא יעשה איסור והתירוץ נראלי משצ"ל)

 

בנוגע למה שאת אומרת עם הדור קבלוה בימי אחשוורוש זה פירוש שמתבסס על הגמ'

 

ויתיצבו בתחתית ההר

אמר רב אבדימי בר חמא בר חסא: מלמד שכפה הקדוש ברוך הוא עליהם את ההר כגיגית ואמר להם אם אתם מקבלים התורה מוטב ואם לאו שם תהא קבורתכם.

אמר רב אחא בר יעקב: מכאן מודעא רבה לאורייתא.

אמר רבא: אף על פי כן הדור קבלוה בימי אחשורוש. דכתיב "קימו וקבלו היהודים", קיימו מה שקיבלו כבר.

וואי וואי להגיד לחושבת שמקור של משהו שהיא אמרה זה ברסלב 😅הָיוֹ הָיָה
בספר אמונה ברורה של הרב ראובן פיירמן יש תשובות לשאלות האלונעה ונדה

ממליצה מאוד!

בקצרצרה, נקודה למחשבה: דור המדבר ראה ניסים גלויים ובכל זאת חטא.

לא אמרתי שלא נחטוא.אלא שאולי יותר נאמין?14

כי נראה בוודאות שיש ה'

התשובה היא בוודאות לא.נעה ונדה

שוב, כדאי שתשמעי את הדברים מפי אומרם:

קול דממה דקה - ערוץ מאיר - אתר היהדות הגדול בעולם

ההתייחסות היותר ספציפית לשאלה שהעלית מתחילה בדקה 17 פחות או יותר, אבל הייתי ממליצה לך לשמוע הכל. שיעור מרתק.

וואלה תודה!14


בכיף, אשמח לשמוע את התגובה שלך לשיעורנעה ונדה


דרך אגב, אפשר להגיע לוודאות בדרכים אחרותנעה ונדה
עבר עריכה על ידי נעה ונדה בתאריך י"ט באדר ב תשפ"ב 19:05

דרך המדע (החוק השני בתרמודינמיקה למשל), או דרך הפילוסופיה (ע"י מהלכים לוגיים-הגיוניים), או דרך המסורת אבל זאת דרך שפחות משכנעת אותי אישית..

 

בספרו אמונה ברורה כותב הרב ראובן פיירמן הסבר יפה לכך שה' לא מתגלה אלינו בדרך ישירה: למה אימהות מדברות אל התינוקות שלהן במילים ולא רק בשפה שהתינוקות מבינים - חיבוקים ונשיקות? כי אם זאת הדרך היחידה שבה הן יתקשרו איתם הם יצאו מפגרים...

 

אם את רוצה להעמיק בנושא הזה עוד, אני אוכל להפנות אותך לספרים מתאימים.

שאלות יפותהפי
כדי לענות על זה צריך לחזור אחורה .
היהדות היא הדת הראשונה, הנצרות והאיסלם זה עיוות שלה המציאו תורה חדשה מתוך דברים כביכול "דומים".

הטיעון העיקרי שהוא מוחץ בעיקרו
היהדות לא קמה ע"י אדם אחד שטען שהוא נביא אלא במעמד הר סיני .. לעיני עם שלם!!! עם הוכחות !!.. עשרת המכות .. יציאת מצרים .. קריאת ים סוף.

שימי לב לחזרה של הוכחות + אנשים רבים
ולא מול יחיד שקם בבוקר וחושב שהוא צודק וה' עזב אותנו (איפה ההוכחות) אם ה' עזב אותנו למה הוא לא נגלה אלינו שוב כדי כביכול לבטל את הברית?

הנצרות מאמינים שבאמת היהדות היתה הדת הראשונה והיא ניתנה ע"י ה' אך הם טוענים שה' החליף אותנו בהם.

שווה ללמוד מחשבת ישראל וספר הכוזרי


לגבי האם הייתי מעדיפה לראות אותו? יש המון דברים שנמצאים אצלך ואת לא רואה זה לא אומר שהם לא קיימים


אנחנו לא מכירים את האנשים שהיו בהר סיני14

הם נפרטו.הם לא יכולים לספר לנו.אז איך אפשר להאמין בוודאות שזה אמיתי??

אני חוזרתהפי
זה לא אדם אחד שסטה מן הדרך והחליט לפתע שהוא דת אלא זה הרבה אנשים עם הרבה הוכחות שגם דתות אחרות מסכימות לחלוטין שהם קרו לעם ישראל
הרבה אנשים העבירו את המסורת הזאת מדור לדורחושבת בקופסא

בכל הדתות יש איש אחד שהגיע לאיזו הארה ויש מצב שהוא משקר.

ביהדות זה עם שלם שקיבל את המסורת הזאת ואין שום דרך שכל כך הרבה אנשים ישקרו לילדים שלהם את אותה גרסא מזויפת בדיוק. העובדה שזה הכל מתואם מראה שזה אמיתי.

אני לא חושב שאת צריכה להאמין בוודאות ללא שום ספק..קונז

אני ראיתי סרטון מאוד יפה (בנושא אחר) כאן,

 

 

עכשיו בנוגע לשאלה באתר שהפניתי לעיל תוכלי לראות באריכות מדוע הטענה שלך איננה קשורה.

הרעיון הוא שאומנם הם אינם קיימים אבל המורשת שלהם קיימת דרך המסורת (שזה חיבור של זיכרון ואמון לאורך הדורות). ומהצד ההפוך אם הם לא היו קיימים לא מסתבר שהייתה נוצרת כזאת מסורת.

ולכן הרבה יותר סביר לומר שזה נכון.

בוודאי שצריך, זו המצווה היסודית שמוטלת עלינוהָיוֹ הָיָה
מי המטומטם שעובד לקב"ה מתוך מחשבה שאולי בכלל יש"ו הוא האל? פראייר...

לגבי הסרטון - צריך לתת גילוי נאות, שהדובר בו אכן אמר בעבר שהוא אינו מאמין ביציאת מצרים ובתחיית המתים, מה שאומר שטיפטיפה מפוקפק לסמוך עליו ועל הגיגיו המטופשים.

האתר שקישרת לעיל הרבה יותר ראוי, אמין, יעיל וכשר.
לא מכיר את הדובר בסרטון אבל אני חושב שהוא הסביר בצורה יפהקונז

בס"ד

לגבי המחשבה בנוגע לישו זה נשמע לי שאלה דיבלית. נחשוב הפוך.

מה קורה אם אדם מאמין ב99.99999999% שהיהדות נכונה ועוד 0.0000000001% שאין אלוקים.

האם הוא מטומטם בגלל שאולי אין בכלל אלוקים?....

אז אני מכיר ואומר. והוא הסביר את דעתו - שיבושם לוהָיוֹ הָיָה
משחקי המתמטיקה האלו הם מה שמטופש, לא מודדים אמון במליוניות האחוזים.
השאלה היא אם ברור לך שזה האמת או לא.
ברור לי שהיהדות אמת? כן
צריך שיהיה ברור? כן!
אפשר שיהיה ברור? כן!!!

זהו.
קודם כל אז הפרדנו בין אמון לבין וודאות? או עדיין לא?קונז


לא, ההנחה שאמונה היא בהכרח חסרת ידיעה זו אחת הטעויות הגדולותהָיוֹ הָיָה
וההנחה שהידיעה היא וודאית היא לא ברורה.קונז
אני דווקא מחבר בין השניים. (ידיעה ואמונה)
ואני חושב שיש סיבות טובות מאוד לאמונה.
לא ברורה *לך*הָיוֹ הָיָה
לי, למשל, לא ברור איך מטוס טס, אבל למי שלמד - זה ברור.
דווקא למי שאני מכיר שלמד את הנושא זה לא ברור..קונז
לא התכוונתי לדוג שלך עם המטוסקונז
מעניין, יש לי רשימה נאה של אנשים שלמדו והיה ברור להםהָיוֹ הָיָה
חלקם גם טרחו לכתוב ספרים בנושא - כמו הספרים היפים "מורה הנבוכים", "הכוזרי" ו"אמונות ודעות".

איך אז אני יכולה להאמין ולשמור מצוות אם אני לא 100% מאמינ.ה?14


ננסה לחשוב הפוך,קונז

תחשבי שאת מאמינה רק ב99.9999999999999% האם את יכולה לשמור מצוות ולהאמין?

זה יהיה אמונה.אבל אמונה שכל רגע יכול להתמוטט.14


אני מבין שאת מתכוונת גם לדוג' הקיצונית שקצת פחות ממאה אחוז.קונזאחרונה

מדוע?

ערכתי לך, לא לפרסם בפורום הכללי מספרים אישיים בבקשהחצילוש
אני חושבטיטו
שאמונה זה דבר נרכש כלומר כשנולדים בבית מאמין אז מאמינים אבל לא בהכרח שיודעים ממש מה גורם לנו להאמין ואם אני ישאל את כל אחד ואחת מכם מה גורם לכם להאמין אז לא יהיה לכם תשובות מספקות כי רובנו גדלנו על מציאות כזאת אז אנחנו ממשיכים עם הגל.
השאלה של מה גורם לנו להאמין מציקה להרבה אנשים והלוואי ויש פה מישו שיצליח לתת לזה תשובה מספקת ולא בסגנון של מי ברא ת'עולם או איך הוא פועל כי יש שאלות גם על תשובות כאלה כמו חוקיות או אלוקים שברא את העולם ונתן לו להתנהל בחוקיות מסוימת וכדו'.
אגב בדיוק היום מישהי שלא מאמינה באלוקים בכלל בקשה ממני לשכנע אותה שיש אלוקים אז זה דיי עיתוי טוב לשירשור הזה בשבילי
התשובה לשאלה "מה גורם לנו להאמין" היא לא חד משמעיתנעה ונדה

יש מי שמאמין כי האמונה מספקת לו צורך רגשי כלשהו, כמו הצורך בשייכות או במשמעות.

יש מי שמאמין כי הוא מפחד, מהסביבה, מה' או מכל דבר אחר.

יש מי שמאמין כי הוא השתכנע שכלית שזו האמת.

יש מי שמאמין כי לזה הוא נולד ולא מעניין אותו להתעמק בנושא.

יש מי שמאמין כי הוא הוא פשוט מרגיש את זה, הוא חי את זה ("זרוק ת'שכל" כזה).

יש מי שמאמין כי אנשים שלא מאמינים פגעו בו וככה הוא מרגיש שהוא נוקם בהם.

 

להמשיך?

 

דרך אגב, גם מי שלא מאמין הוא כזה מאותן הסיבות.

דרך אגב, מה כ"כ חשוב בתשובה לשאלה הזאת?נעה ונדה


השאלהטיטו
היא של ידידה שלי שעברה הרבה דברים בתקופה האחרונה ובהתחלה זה גרם לה לא להאמין וגם לא לרצות להאמין ועכשיו היא רוצה להאמין ושאלה אותי מה גורם לי להאמין
זה נכוןטיטו
אבל לכי תסבירי את זה למישי שלא מאמינה בגלל הסיבות שרשמת דוגמת שמישו שמאמין פגע בה או שאם יש אלוקים אז למה הוא לא עוזר והכל רע וכל מיני שאלות כאלה שגרמו לה לא להאמין.
אותי השאלה הזאת בלבלה כי כמה שזה נכון זה לא עוזר לי להסביר למי שלא מאמין אלא רק אחרי שמאמינים אפשר לפתח את זה ולקחת את זה כתורת חיים וכאבני דרך. אבל כשמישו לא מאמין אז צריך לגרום לו להאמין עם תשובות שהם הוכחה נחרצת ורק אז להוכיח לו שאלוקים הוא אבא טוב שאוהב אותנו ועושה הכל בשבילנו ושגם כשהכל לא טוב עדיין הכל לטובה
הבעיה הגדולה של הדיונים לגבי האמונהנעה ונדה

היא שהאמצעי היחיד שיש לאדם המאמין לשכנע את האדם שמולו הוא השכל, אבל רוב הפעמים לא הוא הגורם המרחיק מהאמונה, גם אם זה נראה ככה. הגורם המרחיק הוא נפשי, וכל עוד הוא לא ייפתר לא יעזור כלום.

הוכחות שכליות יש בלי סוף, זה פשוט לא רציונלי להאמין באתאיזם. כפי שכבר כתבתי בשרשור הזה למעלה - בספר אמונה ברורה המחבר הרב ראובן פיירמן מוכיח מדעית ופילוסופית את קיום האלוקים ואת האמת שביהדות. מה שהכי יפה בספר הזה הוא שהוא לא ארוך מידי, וכתוב בשפה קלה ומובנת ולא גדוש במילים מעוברתות "מקצועיות" כמו רוב הספרים הרציניים והעמוקים בנושא (ותרשה לי בבקשה לזלזל בספרים שמוכיחים את האמונה רק בעזרת כמה סיפורי השגחה).

 

ברגע שמוכח שהתורה היא מן השמיים (כפי שמוכיח ריה"ל בכוזרי, ממליצה מאוד ללמוד בעזרת הכוזרי המפורש), מוכח שכל מה שכתוב בה אמת ובכלל זה גם הפסוק: "הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט א-ל אמונה ואין עול צדיק וישר הוא" (דברים לב ד).

 

שאלות כמו איך זה מסתדר עם המציאות של "צדיק ורע לו, רשע וטוב לו" הן שאלות טובות שראויות לתשובות טובות (ויש בהחלט. תשובה יפה יש באתר לדעת להאמין), אבל אין בהן שום ערעור על האמת שביהדות. אין שום לגיטימציה לעזוב את הדת בגללן. מי שמתקשה בהן - שיבדוק ויברר במקומות הנכונים, ולא רק יתריס בויכוחים עם חברים בני עשרה שלא יודעים מספיק ולא מצליחים לענות לו.

כתבת יפה.הָיוֹ הָיָה
ניכר שיש לך בניין אמוני איכותי, אשרייך!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך