איזה מילת קסם היא הכי שימושית בתור אמא?גלויה
והפעם זה לא הכוונה ל"תודה, סליחה, בבקשה"...
אלא ללחשים מהארי פוטר!!

@לפניו ברננה! בשבילך.

אני מתחילה! כותבים את מילת הלחש בכותרת.
אציו!גלויה
יוצא לי מלא פעמים לחשוב על זה
כמה קל היה יכול להיות למצוא מוצץ אבוד ככה...
לומוס עדיף😂😂😂😂😂😂משמעת עצמית
ככה את מוצאת בשניה
לזה יש את הפנס בפלאפון... כמעט כמו לומוס🙂בארץ אהבתי
אקספרליארמוסשחרית*
מנטרל את הילדים בזמן מריבה.
חחחחחחגלויה
וכמובןשחרית*
אני רוצה את הלחש הזה של מולי וויזלי של הכלים ששוטפים את עצמם.
וואי חובההה וזה שהתפוא מקלפים את עצמם,חשבתי עלז זהאוהבת את השבת
וינגארדיום לביוסהבארץ אהבתי
לילדים שאוהבים שמרימים אותם עד גיל 3 ויותר...

סתם, נראה לי ש'אציו' בהחלט מנצח, נשמע לי הכי שימושי...
וואי חובהזוית חדשה
אימפריוס~מרמלדה
בשביל ילדים שלא מוכנים להתלבש בבוקר/להיכנס להתקלח/ללכת לישון.
לחש אחד והם מצייתים🤪
אין על זה מחילה 🤭לפניו ברננה!
נשמע לא רע דווקא חופשה קצרה באזקבן😉~מרמלדה
שואבים שם את כל השמחה..לפניו ברננה!
אני נגד
אולי נימרגרד (אני זוכרת נכון שככה קוראים למקום שגרינדלוולד אסור בו?)
חחחח חופשיייאוהבת את השבת
שעון חול של הרמיוני!בוקר אור
אפשר גם להיות בעבודה וגם עם ילד חולה
כל מחוללי הזמן נשברוגלויה
בפריצה למשרד הקסמים...

(אירוע טיפשי ומיותר כל כך!)
באמת? לא זכרתי את זהבוקר אור
במספר 5?
כןגלויה
הספר החמישי הוא דיכאון אחד גדול. ועוד עם השפים הצהובים...
שפים צהובים?זוית חדשה
דפים* צהוביםגלויה
זה מה שקורה כשמקלידים תוך כדי האכלה...

במהדורה הראשונה רולינג ביקשה להדפיס על דפים ממוחזרים בצבע צהוב, כדי לשמור על איכות הסביבה.
וזה מתחבר לאווירת הדיכאון בספר.
וואלה לא ידעתיזוית חדשה
ממש ספר מעצבןבוקר אור
ומרוח נורא. אני רק חיכיתי שיגמר
נכוןלפניו ברננה!
גם סיריוס מת 😥
מ.ש.לגלויה
זה שיא השיאים של המיותר.
במיוחד שאם היה לו שכל לפתוח את החבילה מסיריוס עם המראות, הכל היה נמנע...
וואי זה השיא של התסכול בספר הזה!!!מטילדה
איזה החמצה



כל כך נכון, מיותר לחלוטיןלהשתמח
😂😂לפניו ברננה!
בהמשך לפורים
צריכה לחשוב על זה..
עטלפי נזלת - מה שמבטל את הקללהלפניו ברננה!

@ג'יניגלויה
אף פעם לא הבנתי מה זה עושה...קורדיליה

חוץ מזה שזה נשמע דוחה.. צוחק

ושאלה רציניתגלויה
תתנו לילדים שלכן לקרוא את כל הסידרה?

אני גדלתי איתה ועליה, היינו מחכים בקוצר רוח לספר הבא.

אבל בתור מבוגרת (נגיד שאני כזאת לרגע) אני תוהה האם מתאים לילדים לקרוא אותם. מילא 4 הראשונים, אבל מה5 זה כבר די בעייתי... מבחינת בינו לבינה. ובכלל. ואח"כ כשגדלים מגלים את המוסר הנוצרי.

מישהי עוד מתלבטת כמוני?

(למה כן? כי זה ספר ענק. גאוני. וקסום...)
אני אתןזוית חדשה
לא צריך לקרוא את הכל בבת אחת. כל גיל והספר שמתאים לו. ככה גם לי עשו. ויחסית הם די נקיים. כאילו יש בזה תיאור של מערכת יחסים אבל*יחסית* בצורה בסדר.
נראה לך באמת שאפשר לומר לילד שקרא את הספר הראשוןמתואמת
לחכות שנה עד שיקרא את הספר השני?? כשאני הייתי ילדה/נערה לא הייתה לי ברירה אלא להמתין לספר הבא, אבל ברגע שהוא קיים? זה ממש לא תחסום שור בדישו
אני לא יודעתזוית חדשה
הילד שלי בן חודשיים וחצי 🤷😅
אבל אני כן יודעת שאני התחלתי לקרוא את הסדרה כשהספר השישי יצא, ולא קראתי את כולם ברצף, אלא כל פעם מה שהירשו לי, לאורך כמה שנים. וגם אחים שלי ככה.
ויש עוד ספרים שקיימים אצל ההורים שלי ומרשים לקרוא אותם בהתאם לגיל. מה לעשות שלא כל ספר מתאים לכל גיל.
אין סיכוי שזה יצליח עם תולעי הספרים שלי...מתואמת
לדעתי זה חובה, אם בכלל נותניםבארץ אהבתי
אצל גיסים שלי נתנו לילדים ביסודי לקרוא את שלושת הראשונים, ובינתיים הם מחכים לאישור להמשיך לבאים.
אבל אני מסכימה שזה קשה.
עוד לא ברור לי מה יהיה אצלנו. אבל לפני גיל 15 לדעתי לא מתאים לקרוא את הספרים של סוף הסדרה...
באמת היה משהו אידאלי בזה שגדלנו עם הספר🙂
נכון, ולכן אנחנו לא נותנים להם בכלל לקרוא את זה...מתואמת
בינינו, זה גם היה הרבה מהקסם שלה... הציפיה הדרוכהכוכבי בוקר
עשיתי את זהבונים מגדל
כולל התניה מראש.
שאני מאשה להתחיל לקרוא אבל זה יהיה רק את ההתחלה.
וזה יהיה קשה להפסיק באמצע...

יתכן שנתתי להתחיל מוקדם מדי. ואז הלחץ על קריאת ההמשך הגיע מוקדם מדי.
אבל אני חושבת שיש בזה משהו נכון.


להיחשף לתכנים שמבחינתי הם רק בספרים הרחיב לי את העולם.
בספרים של היום יש גם תכנים שמסתתרים אז זה יותר מציק.
אבל נניח החשיפה לנצרות בספרי נרניה, לא הפכה אותי לנוצרית, נכון? ספרים אחרים שלו הבנתי שבעייתיים יותר אבל גם לא תורגמו.

ברור שספרים לא טהורים גם מכניסים פנטזיות לראש. עיין ערך ספרי רומן רומנטי. אבל זה גם בסרטים ובפרסומות. אז מנסה להכניס גם קריאה ביקורתית וצפיה ביקורתית.
ומתפללים שאנחנו עושים מה שיגדל אותם להיות יהודים ואנשים טובים.
קודם כול - תודה על השרשור המשעשע מסכימה עם כל הלחשיםמתואמת
שעלו פה!
ולשאלתך:
גם אני הייתי שרופה על הארי פוטר, אבל כאמא אני באמת לא רוצה שהם יקראו את זה, על שלל הדברים שלא לרוחנו... בעצם כרגע אנחנו מאפשרים להם לקרוא רק ספרות של שומרי מצוות...
מניחה שבעוד שנה-שנתיים אתחיל לשחרר לבכורה שלי ספרים שכרגע אני לא מאפשרת לה (ספרים של אורנה בורדמן...) ומתישהו, כשתהיה בוגרת מספיק, מן הסתם היא תגיע גם להארי פוטר... ומקווה שגם עם השאר זה יעבוד ככה.
בינתיים יש להם התמכרות לסדרה אחרת - סדרת ממלכה במבחן של מיה קינן
מותר לשאול למה את לא מרשהמכחול
לה עכשיו את הספרים של אורנה בורדמן?
כי יש שם גם תיאורי אהבה (צנועים והכול, אבל עדיין)מתואמת
ואני מרגישה שהיא עוד לא בשלה לקרוא את זה בצורה הנכונה.
לאט-לאט אני רואה שהיא כן מגיעה לשם... אז כנראה בעוד שנה כבר כן תקרא אותם.
(ומתפללת לה' שאני לא טועה בעניין הזה...)
הילדים שלי קראושחרית*
התחלתי בכיתה ג ואיפשרתי לקרוא את שלושת הראשונים בלבד.
הם מאוווווווד רצו להמשיך והיה קשה לא לאפשר.
באיזור כיתה ה שיחררתי את שאר הספרים.

בינו לבינה קיים אבל יחסית עדין לטעמי (יתכן שהרף שלי נמוך יותר משלך).
המוסר הנוצרי- אני מבוגרת ועוד לא גיליתי מה הבעיה. (אם זה כל הקטע של לרחם על רשעים וכאלה, אז זה חוזר בהרבה ספרי ילדים ונוער מוצלחים וחלקם גם קלאסיקות, לא הייתי מונעת את הארי פוטר בגלל זה)
😂😂 ואי אמלה הייתה לי מורה שהסבירה איך הארי פוטר בנוילא מחוברת
על היהדות.. ואני כל הילדות חשבתי שזה אמיתי..
יכולה לפרט קצת ? או שאת מתכוונת לזה שחוגגים כריסמס?
הארי פוטר ממש מבוסס על מוסר נוצריבארץ אהבתי
אצלנו ההורים שלי קראו ביחד איתנו, ואז היינו מדברים על הספר ודנים על כל המקומות שהוא לא תואם את התפיסה שלנו.
לי זה היה מאוד משמעותי, כי בלי להעלות את הדברים על השולחן אז הדברים נראים לנו נכונים, כי בספר זה נראה נכון, וזה מאוד מבלבל...

אני חושבת שהמקום העיקרי שזה מתבטא זה בעובדה שהארי לא מוכן להרוג את האויבים שלו, ואפילו מול וולדמורט עצמו הוא משתמש ב'אקספליארמוס'. למרות שבסופו של דבר הוא מסכן ככה את הטובים, כי הוא מאפשר לרשע להמשיך לחיות.
אם אני זוכרת נכון, היחידה מכל ה'טובים' שבאמת מנסה להרוג זו מולי וויזלי (שכבר הוזכרה פה לטובה...🙂)

וגם בקטע של 'בינו לבינה' - חוץ מכל תיאורי הנשיקות שאני לא מחבבת, אבל זה באמת לא הכי גרוע שיכול להיות, יש גם עניין שלדעתי נכון להתייחס אליו (לא נוצרי, אבל כן לא לרוחנו). גם רון וגם ג'יני עושים את זה - ג'יני מאוהבת בהארי, אבל בינתיים עד שהוא יאהב אותה היא נמצאת עם הרבה אחרים - למרות שהיא לא באמת רוצה אותם. וגם רון בעצם רוצה את הרמיוני, אבל בגלל שהיא לא קולטת, הוא מחפש לו חברות אחרות, כשבעצם הוא לא באמת מעוניין בהן. בספר זה כאילו 'חמוד' אבל זה די מגעיל לחיות ככה...
מממ מעניין מה שאת אומרת..לא מחוברת
אבל אני כן חושבת שזה מספיק רק לדבר על זה.
רק שאלה, אאל״ט וולדמורט בסוף ניהיה מתון הוא כבר לא הרג אנשים וכזה. רק היו לו תוכניות. אז למה להרוג אותו?
ולגמרי מסכימה עם החלק השני
אני חושבת שזה בעייתי לילדים, אבל בגיל גדול כבר אפשר להבין מורכבות.. ומהמהם שדיברתם על זה. זה ממש רעיון טוב ככה להנגיש את העולם לילדים.
וולדמורט נהיה מתון לקראת הסוף?? אז מה זו המלחמה שהוא יזםמתואמת
על הוגוורטס, שנהרגו בה מלא אנשים? נכון שממש בסוף הוא כאילו נתן להם פסק זמן, אבל זו הייתה רחמנות מדומה לגמרי...
וולדמורט היה רשע וזהו (ובניגוד לאופנה בימינו האחרונים - רולינג לא מנסה להצדיק אותו ואת המניעים שלו ולהראות שהוא רע שלא באשמתו) - והארי בהחלט נהג מולו ברחמנות נוצרית מדי, רחמנות לא נכונה.
אם הארי פוטר היה יהודי, אז בקרב האחרון שלו עם וולדומורט הוא היה מניף את השרביט שלו, קורא בפנים משולהבות בקדושה: "בשם ה' נעשה ונצליח!" ואז יורה: "אבדה קדברה", וזהו. הוא לא היה שמח אחר-כך, כי הרי כתוב "בנפול אויבך אל תשמח", אבל הוא היה יודע שעשה את הדבר הנכון...
זה ממש נכון מה שכתבתמטילדה
אבל מעניין שדווקא אצלנו במשפחה
המסר שלקחנו מהספר השביעי
מהסוף לש הסיפור

שהאהבה הז הכח הכי חזק
האהבה מנצחת


(אבל כן מסכימה אתכן לגמרי שהז ספר נוצרי עם מסרים נוצרים)
כי זה באמת המסר שדמבלדור מדגיש כל הזמןזוית חדשה
נראה לי זה גם המסר שהיא מנסה להעבירקורדיליה


גם המסר של אהבה מנצחת הוא מסר נוצרי...מתואמת
בשם המסר הזה סנייפ היה יכול להתנהג מגעיל לסביבתו, להצטרף לאוכלי המוות ואז לעזוב אותם אבל עדיין לפעול אצלם וכמותם - ועדיין להיחשב לאדם טוב, שלא אמור לתת דין וחשבון על המעשים הלא טובים שכן עשה...
ועוד הארי קרא לבן שלו על שמו! כמה שרשורים יש כאן, הרי, על הכרח לקרוא על שמו של קרוב משפחה לא אהוב - וכולנו מבינות שעדיף לא לקרוא בשם שיגרום לנו צער - איך הארי מסוגל לקרוא לבן שלו על שם בן אדם שמירר את חייו?? גם אם לכאורה הוא טוב בסוף...
נכוןזוית חדשה
מה עוד שלדעתי זה כבר נהיה אובססיה, לא אהבה.
ואני יכולה רק לומרזוית חדשה
שאני אוהבת את השרשור הזה?
מדהים איך ספר שהוא רק סיפור לכאורה גורם להתפלספויות כאלה עמוקות
אבל זאת לא אהבה באמת...מטילדה
אבל כן כשאת כותבת את זה זה באמת בעייתי

האמת שאני פשוט נהנתע לקרוא את הספרים כי הם מעולים!!!

את התפלספות עליהם השארתי לאבא ואחיות שלי...
התכוונתי לאהבה של סנייפ ללילימתואמת
שבזכותה הוא חזר לדמבלדור ובעצם בגד בערכים שבהם האמין (הערכים של אוכלי המוות).
מעבר לזה שזה מעוות, זה גם נשמע לגמרי לא אמין... אהבת הורה לילדו שורדת שנים רבות, אבל אהבה זוגית שבכלל לא הגיעה לידי מימוש? קשה לי להאמין...
באמת אף פעם לא הבנתי אם הוא באמת רע או טוב.לא מחוברת
ואי אני צריכה לחזור על הסרטים, נראלי אחרת לגמרי במבט של מבוגר
לאאאאזוית חדשה
על הספרים! הסרטים משמיטים מלא דברים
אבל למי יש זמןןןן? הלוואי! וגם קראתי אותם באנגליתלא מחוברת
היום לא בטוחה שאחזיק ראש, ויבאס אותי בעברית 😕
אבל אבל אבלזוית חדשה
הספרים 😭

והתרגום של גילי בר הלל אחד הטובים. אז נכון שלא קראתי את המקור באנגלית, אבל זה לא רק אני אומרת את זה! זה נחשב לתרגום ממש מוצלח
התרגום שלה באמת מצוין!מתואמת
אני יכולה "להתפאר" שקלעתי לשנים מהתרגומים שלה (התרגום לצמרור ננסי ושל הפרק גנב וענק בספר השישי) - בזמנו התחלתי לתרגם לאחים שלי את הספר השישי עד שהוא יצא בעברית, ואפילו שלחתי לגילי הצעות לתרגום לחלק מהמושגים... (לא יודעת אם היא קיבלה את הרעיונות ממני או מעצמה)
חחחחח מגניבה את!זוית חדשה
יואא איזה מגניבה!!לא מחוברת
טוב שכנעתן, ננסה!לא מחוברת
על הסרטים? זה כמו להבדיל לקרוא ספר פרוזהמתואמת
שנכתב על אירוע מהתנ"ך, במקום לקרוא את התנ"ך עצמו...
😂😂 להבדיללא מחוברת
חחח האמת קראתי סדרה שלמה כזאתלפניו ברננה!
ונהניתי מאוד 😅
ברור שזה לא המקור ולא בא במקום אבל זה ממש נתן לי הרבה..
(וברור שזה עדיף על לקרוא הארי פוטר;))
אני קוראת הרבה ספרים כאלה (של אנשים יראי שמים)מתואמת
אבל אין כמו המקור, כמובן
איזו סדרה את קראת?
האוצרות האבודים כתב אייל כהןלפניו ברננה!
אשמח להמלצות גם ממך..
הספרים של אורנה בורדמן ושל הדסה קלוש מתואמת
לא רק על התנ"ך, אבל היסטוריה יהודית.
תודה על ההמלצה!
יכול להיות שכעורכת לשונית לא לגמרי תהני מהקריאה..לפניו ברננה!
מרגישה שיש שם צורך בליטוש..
הסתכלתי באתר שלו ורפרפתי על דוגמאות הקריאהמתואמת
לא נתקלתי בטעויות לשוניות מהותיות, אבל מבחינה ספרותית - הוא כתוב יפה, אבל רגיל שכזה...
יכול להיות שכן אקרא את זה, אבל לא בטוח שאקנה
הגיוני למדי 😊לפניו ברננה!
אני גם לא קניתי
מה שאהבתי זה העבודות עומק שהוא עשה..
הם באמת מעולים, את רובם קראתילפניו ברננה!
יש גם את הספר החדש של חיותה דויטש - אשת הרב, אשת הבישוף. גם בסגנון של רומן היסטורי.
ועוד ספר: קורמו - ספר על שעבוד מצרים.מתואמת
(וגם לי עצמי יש בתכנונים ספר על שעבוד ויציאת מצרים, ספר בסגנון שונה. מעניין אם אגיע לזה אי פעם...)
מחכה לספר שלך 😉לפניו ברננה!
תצטרכי לחכות עוד איזה עשר-עשרים שנה ככה מתואמת
סתם, מקווה שפחות... (זה רעיון שעלה לי כבר בגיל 18, אבל מכיוון שהוא דורש הרבה מחקר והעמקה בתורה ובמדרשים - זה מפחיד אותי להתחיל לכתוב אותו...
אוי ואבוי רק לא הסרטיםשחרית*

אחרי השני פרשתי מהם סופית

דווקא הסרט השלישי הוא יחסית טוב. לא כמו הספר, אבל כסרט כן.מתואמת
הצחיק אותי התיאור🤣🤣זוית חדשה
איפה ראית שהוא ריחם עליו?אורוש3
האקפליארמוס בסוף היה לגמרי אסטרטגי ובאמת מה שגרם לניצחון.
הספר לא לפניי וכו', אבל אני כמעט בטוחה שהוא ניסה לנטרל אותומתואמת
כי לא רצה להרוג אותו במו ידיו. היה לו "נס" שוולדמורט באותו זמן אמר אבדה קדברה, ואז הקללה חזרה אליו.
אני גם לא זוכרת מה בדיוק היה בספר השביעיבארץ אהבתי
אבל בספר הרביעי זה לגמרי ברור - וולדמורט חוזר לגוף שלו, במטרה לחזור לימים האפלים שהיו פעם, וכל מה שהארי עושה זה לנסות לנטרל אותו מהשרביט שלו, וזה עוד מוצג כיתרון של הארי...
לא יודעתאורוש3
הוא אפילו בקושי ידע מה הוא עושה וזה יצא לו. באמת בתחילת השביעי יש קטע שהוא משתמש בזה קצת הטמטום. מסכימה. וגם אני מסכימה שיש בעיות בספרים. למרות שאני ממש ממש אוהבת. אבל לא כזה מתחברת לנסיונות להפוך כל דבר למחנך נצרות. פחות מרגישה את זה.
הקטע הבעייתי בעיניבארץ אהבתי
זה שהופכים את זה במהלך הספרים לתכונה ייחודית של הארי. הופכים את זה לדבר המוסרי והנאצל - שאפילו את השונא הגדול שלו הוא רק מנסה לנטרל ולא להרוג.

וכמו שכתבתי למטה - לא בגלל זה הפסקנו לקרוא את הספרים. ולא בגלל זה אני לא ארשה לילדים שלי לקרוא (עוד לא יודעת מה נעשה בפועל כי זה תלוי גם בבעלי, אבל בעיני זו לא סיבה לאסור את הקריאה, של הספר הזה או של ספרים מתורגמים אחרים).
אבל המודעות לזה, היא חשובה בעיני. כי אם לא מודעים אז בתת מודע נכנס לנו שלא לפגוע באויב זו תכונה אצילית ומוסרית. וכולנו רואים במציאות כמה התכונה הזו מסכנת אותנו בפועל, בהתנהלות של מדינת ישראל מול האויבים שלה...
אני חושבת שזה יותר נכון לגבי דמבלדוראן אליוט
דמות שיש לי הר של ביקורת כלפיה, מאשר הארי.
לדמבלדור יש את השיגעון של הזדמנות שניה לכולם, נתן להארי לגדול בבית מתעלל, לא גער בסנייפ שיתנהג לילדים כמו שצריך, סיכן את התלמידים שלו ועוד.
הדמות שלו הרבה הרבה יותר בעייתית בעיני
והתעלם מהארי כל הספר החמישי בלי להסביר'גלויה
זה גם. הרבה מהמבוגרים שם בעייתייםאן אליוט
או בכלל חסרי תועלת שזה נורא.
עדיין כמובן מאוד נהנתי מהספרים, אבל בתור מבוגרת זה ממש מטריד
וואו אני זוכרת ששמתי לב לזה בתור ילדהאמא אבא ותינוק
השיגעון שאשכרה כל המבוגרים שם קצת מטורלליםואין למי לפנות
נכון, בהחלט עיקר הבעיה היא אצלובארץ אהבתי
ואו . לא חשבתי על זה, כל כל נכוןPandi99
זה לא נכון האמת. לגמרי התכוון להרוגאורוש3
וזו הייתה הדרך הנכונה. כך שרביט הבכור הגיע אליו והחזיר לוולדמורט את האבדה. כי הוא היה האדון האמיתי של השרביט.
באמת קראתי עכשיו את הקטע הזה, וכנראה שאת צודקתמתואמת
אבל עדיין - רולינג סידרה את זה בצורה כזו שהוא לא יצטרך לומר בעצמו "אבדה קדברה", כנראה בגלל ה"מוסר" הנוצרי...
''כנראה'' זו השערה שלךאורוש3
זה קצת לנסות להתאים כל סיטואציה כדי שתסתדר עם התאוריה. הוא הרג והתכוון לכך וגם חזר לשם כך מהמוות למדי.
אני לא קוראת את הספר כדי ללמוד אמונה. וברור לי שעולמות תוכן והשקפות של הסופרת מתערבבים בספר. אבל קשה לי שבכל סרט או ספר סתמי יש לדוסים נסיון לראות את אויב העם ולחפש משמעויות נסתרות. עד שנגיע לדרגה שנהנה רק מקדושה אני מרשה לעצמי להנות מספר או מסרט גם אם לא כל כוונותיו טוהר.
ואני לא אומרת את זה בקלות ראש. הייתה לי תקופה ארוכה שלא נגעתי בכלום כי האמנתי שזה אידאל ונכון ורק קדושה. וככה רציתי את הבית שלי.
עד שנכבתי.
ואז הגיע בעלי. ואני לא אעשה אאוטינג מדי. אבל החזיר לי איזון.
רק קדושה זה לא בדרגתי. לא כרגע.
אני לא אומרת בהכרח שבגלל זה לא צריך לקרואבארץ אהבתי
אני לא יודעת מה התשובה הנכונה. לגבי מה יקרה בבית שלנו אני עוד לא בטוחה (אני עוד צריכה לדבר על זה עם בעלי, הוא מעולם לא קרא את הספרים ויש לו יותר אנטי מולם...).

אבל באופן אישי, דווקא הדיבור על זה בבית לימד אותי הרבה על קריאה ביקורתית.

אני לא חושבת שאנחנו במצב שבו אפשר להיות חשופים רק לקדושה וטהרה. העולם שלנו לא כזה, ויש הרבה דברים מושכים, שהם לא בתחום התחום של הקדושה והטהרה, אבל גם בהחלט לא אסורים.

מבחינתי היה אידאלי אילו היו ספרים מעולים, ברמה דומה מבחינה ספרותית, שהיו גם נכתבים בצורה באמת נקיה, ומביאים ערכים שאנחנו לגמרי מזדהים איתם. וככה אולי ספרים אחרים לא היו מושכים, וכולם בחברה מסביב היו קוראים רק את הספרים שאנחנו שלמים איתם.
אבל זה לא המצב, עם השנים יש שיפור עם ההיצע של הספרים אצלנו, אבל זה לא אותו דבר, ועוד לא מצאתי ספר שבאמת מגיע לרמת הכתיבה של הארי פוטר, ומספק את הצורך שהוא מספק.
וכל עוד החברים של הילדים שלי יקראו את הארי פוטר ודומיו, אני לא חושבת שיהיה באמת אפשרי ונכון לאסור על הקריאה שלו (יש ספרים שכן יהיו מחוץ לתחום בכל מקרה, אבל הארי פוטר בגיל המתאים הוא באמת יחסית בסדר).

ומצד שני, אני חושבת שצריך להבין שבכל ספר יש מסרים סמויים, שמביאים את עולם התוכן והערכים של הכותב.
וכשקוראים ספר שלא נכתב על ידי אדם שחי את אותם ערכים שלנו, אז זה עלול להשפיע עלינו, לא במודע.
אבל אם אנחנו מודעים לזה, ויודעים לראות מה לא תואם את הערכים שלנו, ובמה אנחנו מאמינים, אז הנזק הוא הרבה פחות משמעותי.
יש שיגידו שעדיין זה משפיע על הנפש וזה לא נכון בכל מקרה לקרוא. אבל כמו שכתבתי, כל עוד אין תחליפים ראויים, לא תמיד אפשרי ונכון לא לקרוא. אז אם כבר קוראים - לפחות להיות מודעים למסרים הסמויים, כדי לבחור לא לקבל אותם.

ולכן אני חושבת שמה שההורים שלי עשו היה ממש חכם.
קראנו את הספרים, נהנינו, אבל גם דיברנו על מה שלא תואם את הערכים שלנו.
ואני חושבת שזה השפיע עלי מעבר לספר הזה - בכל ספר אני יותר יכולה לשים לב לערכים שהוא מבטא, ולברר לעצמי מה מתאים לי, ומה אני לא לוקחת, ועל מה אני צריכה לענות לעצמי בעקבות הספר כדי לחזק את הערכים שאני מאמינה בהם.
מזדהה איתך מאודשמש בשמיים
רוצה להוסיף עוד משהובארץ אהבתי
לא יודעת אם יש פה עוד מישהי שקראה 'הארי פוטר והשיטה הרציונאלית'.
שם זה ממש משמעותי בעיני.
הספר מעולה (אני יכולה לפרט קצת אם מעניין מישהי), אבל נכתב בידי יהודי אתיאסט, ובעיני זה מאוד מורגש בספר (זה מוכנס בתוך העלילה, ונשמע הכי הגיוני והכי נכון כשקוראים את הספר, לא רואים את זה בתור הדעה של הסופר, אלא כחלק מהאמת).
אבל לי הספר דווקא היה משמעותי מהבחינה הזו - היה לי ממש מעניין לשים לב איפה הדברים נכנסים בספר, ומה התשובות שלי לדברים. אני מרגישה שהמודעות שלי והבירור שעשיתי לדברים דווקא הוסיף לי.
אבל באמת צריך להיזהר בעיני מלתת לקרוא את הספר הזה בלי לדבר על התכנים שבו.
צריך להסביר מה שלנו ומה לאאורוש3
למשל הילדים שלי יודעים ומעבירים לבד או קוראים לי אם יש סרט על קריסמס בתוך סדרות ילדים לא בעברית שהם רואים. כי זה חג לא שלנו. וזה ברור להם.
תמיד טוב לעורר שיח עם הילדים.
אני פשוט אישית פחות מתחברת לזה שתחת כל פסקה יש מסרים סמויים מסוכנים. מאמינה בחינוך שקבלתי ומקווה לגבי החינוך שנותנת שהם חזקים מזה.
אבל זכותך כמובן לחשוב אחרת.
הבנתי אותךבארץ אהבתי
אני לא חיה בגישה שבכל דבר מסתתרים מסרים סמויים ומסוכנים. מכירה גם את הגישה הזאת, ואני ממש לא שם.
אבל אני כן מאמינה שכולם הערכים של הכותב הרבה פעמים משתקף בכתיבה שלו. וברוב הדברים יש הקבלה, סבבה כולנו משתדלים לחנך למידות טובות.
אבל לפעמים יש דברים שלא תואמים את הערכים שלנו. ודווקא כשזה לא משהו גלוי זה יותר דורש התייחסות בעיני. חג המולד פחות מפריע לי מערכים שמוכנסים בתוך העלילה בתור ערכים חיוביים, כשבעצם אנחנו חושבים אחרת.
לא שאני לא סומכת על החינוך שלנו, אלא שאני חושבת שחלק מהחינוך זה לדעת לבחון דברים שאנחנו קוראים ולבחור מה לקבל.
את צודקת מתואמת
והנה, גם אני קוראת את הספרים האלה... רק חושבת שעדיף לקרוא אותם כמבוגרים, כשתפיסת העולם כבר מעוצבת, ולא בגיל שמושפעים מאוד מספרים ועלולים לקבל השפעות לא נכונות.
יש בזה משהובארץ אהבתי
ומצד שני - אם גם ככה הם יחשפו לדברים שלא תמיד תואמים את הערכים שלנו, אני חושבת שכן יש מקום ליזום מפגש מבוקר עם ערכים כאלו, וללמד לעשות את ההבחנה הזו - מה מתאים לנו לקחת, ומה נראה בספר ראוי ונכון אבל אנחנו לא מסכימים איתו.
לא בטוח שצריך לעשות את זה דווקא על הארי פוטר, שבאמת מתאים לגיל גדול יותר מעוד סיבות. אבל עצם המפגש עם הערכים האחרים והעיבוד שלהם ביחד עם הילד, הוא נצרך בעיני בדור הזה, לפחות בחברה בה אנחנו נמצאים.
אצלנו רוב החברים שלהם גם לא חשופים לספרים האלהמתואמת
אז אין להם כמעט פיתוי...
הבנתי..בארץ אהבתי
אז אני מניחה שהייתי עושה כמוך...
מסכימה , מה גם שהארי השמיד הורקרוקסיםהשלך על ה' יהבך
ובכל פעם וולדמורט הרגיש כאב , זה מוות מתמשך
איזה כאב? זה רק בסרטיםבימאית דמיונות

בספר הוא לא הרגיש את זה בכלל והוא גילה את זה רק אחרי הפריצה לבנק.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(בכללי- לפי דעתי, אם נותנים לקרוא פנטזיה אז זה הדבר הכי הגיוני לתת לקרוא, אבל בכל מקרה- פנטזיה לא עושה טוב כל כך לנפש כשהיא נפגשת עם המציאות. {רחפנות, קצת עצבנות וכולי וכולי})

לי זכור שהארי הרגיש את וולדמורט זועםהשלך על ה' יהבך
וכואב כשהושמדו הורקרוקסים בספרים
הוא הרגיש אותו זועם וכואבלהשתמח
בכל מיני הזדמנויות אבל לא כשהושמדו ההורקרוקסים
גם בעלי איזן אותי מהבחינה הזאת , ואני מרגישה שהשלך על ה' יהבך
עבודת השם שלי נעשתה בוגרת יותר בזכותו . פחות מחרימה , יותר עמוקה
אהה.. ואי צודקת פשוט קראתי אותם מזמן אז לא זכרתילא מחוברת
איזה מתוןאורוש3
לאבת 30
קראתי ספר אחד בלבד וסיימתי אותו בתחושה שהוא מלא באלימות, גם אם סמויה.
ברור לי שכן, לא יודעת באיזה גיל..לאחדשהפה
זה ספרים הרבה יותר עדינים ואיכותיים מהרבה ספרים אחרים. מפריע לי בעיקר המוסריות הנוצרית ואת זה יש בכל כך הרבה תכנים שהם טובים (ובכללי בעולם זה מאוד חזק, אם זה לא בספרים או סרטים זה בהתמודדות שלנו מול המוסריות העולמית באופן כללי), שצריך לדבר על זה בלי ועם קשר ישיר להארי פוטר.. מקווה שהובנתי
לא. אני שרופה על הספר הזה. הפסקתי לקרוא בו כי לדעתיPandi99
לא מתאים
אני מקווה שהילדים שלי בכלל לא יתעניינו בו (כמוני)יעל מהדרום
האמת שכרגע הלחש שהייתי הכי רוצה זה סילנציומתואמת
להתמודד עם הכאבים של התינוקת שלי בלי לשמוע את הצרחות שלה
אוונסקולפניו ברננה!
זה הלחש שמעלים לכלוך
(בעלי אמר )
וגם רפארולפניו ברננה!
הספל האהוב על בעלי נופץ השבוע 😥
אוי. תנחומים גם אצלינו זה היה באמת שימושיריבוזום
נשאר לנו ספל אחד לפליטה. מתברר שספלי חרסינה זה כמעט בגדר חד פעמי בבית שלנו...
חחח כנל כנלאוהבת את השבת
גם שלי!בוקר אור
הו האבל
אויש אני כ”כ אוהבת את השרשור הזה❤️ החזרתן אותי לילדותanonimit48
לא בדיוק מילת קסם ,אבל מטאטא שעף -זה בעצם מסוק פרטילא מחוברת
ואני חייבבתתתתת. פשוט יחסוך לנו את כל הפקקים ונסיעות מתישות.
להתעתק!!זוית חדשה
היה יכול להיות באמת מעולה!גלויה
מעניין אם מי שפוחדת לנהוג (אני)
היתה עוברת טסט בהתעתקות.
בינתים מתנחמת בנס שהמעון מול הבית.
חחח מענייןזוית חדשה
וואי נזכרתי שפעם הייתי קבועה משוועת לדעת להתעתק. בחל''ד שוכחים איזה סיוט זה אוטובוסים 🤭
אבל איזה מפחיד זה להתעתק לא טובמשמעת עצמית
ואז משאירים יד או אוזן מאחורה.

עדיף אבקת פלו אבל אז סיכוי להגיע למקומות לא משהו
שרשור כלבבי 😍🤦‍♀️לאחדשהפה
וואי מלא! מניחה שרפארו ואציו לוקחים
לגילימנסקורדיליה

להיכנס לראש שלהם, לדעת מה הם חושבים ומרגישים...

אבל לפרקטיקה - זה שמסדר דברים במקום!

וואי לא זכרתי שיש דבר כזה...גלויה
איפה זה מופיע?
כשסנייפ מלמד את הארי הלטת הכרהקורדיליה

ככה הוא קורא את המחשבות שלו והארי אמור להתנגד לזה

גלויה
תודה!
חחחחחח שרשור של סינית בשבילי 🤣🤣🤣כי לעולם חסדו
איזה כיף לך!!משמעת עצמית
את יכולה להתחיל לקרוא
סדרה מעולה!
נואו, טנקססס 😆כי לעולם חסדו
חחח גם בשבילידפני11
קראתי את הספר ה5, ולא המשכתי לשום כיוון. לא מבינה מה כולם עפים על זה....
לאאא כי הספר החמישי מבאס.. צריך להתחיל מההתחלההשקט הזה
כי התחלת מהספר הכי גרוע שמש בשמיים
גם בשבילי.חחח.לא קראתי אותו ולפי התגובות פה לא מושך אותי גםאחתפלוס
לגמרי לגמרי אציוהשקט הזה
גם לחש משתק לילדה סזמן שאני מחליפה לה טיטול..
את כל השידה היא הופכת וגם אני זוכה לקבל ממנה בעיטות תוך כדי
התקרצף!מישהי מאיפשהו
חובה!!!
בחיים לא קראתי הארי פוטר, לא חסר לי ולא ארשה לילדיי.נפש חיה.
ממממ לא קראתי אף פעם הארי פוטר... חור בהשכלה????אמהלה

אני תולעת רצינית, אבל זה לא היה אצלנו בבית ואף פעם לא נמשכתי לסגנון...

וקראתי אלפי ספרים

לא נעים פשוט אין לי מושג על מה אתן מדברותחושב

הכל בסדר, אני לא קראתי למשל את שר הטבעותגלויה
פשוט הארי פוטר היה מאוד פופולארי כשהיינו בגיל המתאים.
אני לא כזו זקנה זה היה בתקופתי....אמהלה

אמנם אני חרדית, אבל גדלתי על הרבה ספרים וסופרים שלא משלנו. משום מה את זה אמא שלי לא הכניסה.

לא כאידיאל, זה פשוט לא היה. מעניין באמת לשאול אותה למה

 

סליחה, לא התכוונתי לפגוע...גלויה
ומעניין מה שאת אומרת. איזה ספרים קראת למשל?
לא פגעת כפרהאמהלה

קראתי הכל, כולל הכל. לא זוכרת אפילו לפרט. (ספרי ילדים-חסמבה, פצפונת ואנטון- היתה שם סדרה שלמה נראה לי, מבוגרים ונוער-כל סוגי הספרים...) אבל נחשפתי לכל סוגי הסופרים והספרים. רק להארי פוטר לא.

כנראה שנחשפת רק לקלאסיקות הישנות מתואמת
אם היית לומדת בחינוך דתי (ולא חרדי) - לא היה סיכוי שלא היית שומעת על הארי פוטר...
שמעתי על הארי פוטר. אפילו ראיתי סרט אחד. אבל משום מה זה לאאמהלה

היה בפרונט ובשיח.

מעניין באמת...מתואמת
אני גם, עד לפני שנתיים לא קראתי את שר הטבעותבוקר אור
וגם את הארי פוטר אני עדיין באמצע😅התחלתי אותו אחרי החתונה כי כשהייתי ילדה הוא לא עניין אותי
אני גם לאלפניו ברננה!
כי שר הטבעות היה לי משעמם כשהתחלתי לקרוא אותו, אז הפסקתי מהר
גם ליזוית חדשה
ניסיתי חודש ונרדמתי באמצע כל פעם
מתוקות, בשביל זה הוציאו סרט(ים)!מיואשת******
הספר קשה
הסרטים מוצלחים (לא נכנסת למדדים ״כמה אני דתיה לסרט הזה״ תודה)
וגם הם קצת ארוכים מדי ועם דילוגים פה ושם אבל אין ספק שהם הופכים את הספר למשהו נחמד ממש
סרטים של שר הטבעות את מתכוונת? או של הארי פוטר?אוהבת את השבת
ראיתיזוית חדשה
את שלושתם מהתחלה ועד הסוף.
עדיין שיעמם אותי 🙈
כן אבל הסרטים של שר הטבעות הם קצת כמו הספריםהרקולסית
כמו שהספרים מרוחים מאד יחסית לספר אס הסרטים מרוחים מאד יחסית לסרט
נכון. מדלגים מדי פעם 😜מיואשת******
חילול הקודש חחחאורוש3
לאאאא בנותתת קראתי מלאא פעמיםאורוש3
לשר הטבעות צריך מוזה מיוחדתמתואמת
אבל אחרי שקוראים אותו כמו שצריך - מבינים שהארי פוטר הוא רק כיסוי פלסטיק לשר הטבעות
(סתם, להארי פוטר יש את האיכויות והעומקים שלו, אבל שר הטבעות זו קלאסיקה אמיתית...)
האמת רציתי לנסות אחרי הלידה הזאתלפניו ברננה!
אבל בעלי פחד שהבנים יהרסו את הספר של אחי (כרך אחד עם כל הסדרה..)
ואת העותק של גיסתי היא לא מצאה..
אחרי לידה אולי זה דווקא לא מתאים, כי צריך ריכוז בשביל זה...מתואמת
שר הטבעות היה נחמד, אבל מדכא קצתאן אליוט
כל חוסר התקווה של גזע האלפים היה עצוב.
וגם עצבן מיעוט הדמויות הנשיות
לגמרי. בכל קריאה עומקים חדשים. אבל כן, זה כבדאורוש3
ממש ככה...בארץ אהבתי
אבל זה באמת קשה יותר לקריאה.
זה סוג אחר של איכות.
הצד החזק של רולינג זה הכתיבה הקולחת, התיאורים הכיפיים שמעבר לעלילה, שתמיד אפשר לפתוח את הספר איפה שיוצא, ופשוט ליהנות מהקריאה.
אצל טולקין זה אחרת. הקריאה יותר מייגעת, השפה קשה יותר, אבל העלילה היא לא רק עלילה - הוא בנה עולם שלם, כולל שפה שלמה שהוא המציא (הוא היה בלשן, למד גם עברית בין השאר...), והעלילה שלו בנויה הרבה יותר טוב מאשר בהארי פוטר (אחד התחביבים שלנו היה למצוא את כל החורים בעלילה שהיו בהארי פוטר, בשר הטבעות לא מצאנו אפילו אחד...).

אגב, 'הארי פוטר והשיטה הרציונאלית' הוא קצת שילוב של שני הצדדים.
מצד אחד - העלילה בנויה הרבה יותר טוב (הוא מתקן את כל החורים שהיו בעלילה של רולינג).
ומצד שני - זה הרבה יותר זורם משר הטבעות (למרות שגם לו יש קטעים קצת חופרים, אבל אני נהניתי מהם, אולי כי גם את שר הטבעות אהבתי...).
(למי שלא מכירה - זה ספר שמבוסס על העלילה של הארי פוטר, באותו עולם ואותן הדמויות, אבל בעצם עם עלילה חדשה. העלילה כן מבוססת על דברים שקרו בספרי הארי פוטר השונים, ובעיקר על הראשון, כי כל הספר קורה בשנה הראשונה של הארי, אבל זה מתפתח אחרת. ספר די גאוני בעיני... והוא נמצא כולו על באינטרנט בחינם, גם באנגלית וגם בעברית).
[כמו שכתבתי בהודעה אחרת, יש בו ביטוי לתפיסת העולם האתאיסטית והמאוד רציונלית של הכותב. בעיני פחות מתאים לצעירים, אם לא דנים על הדברים בצורה ישירה ומתייחסים לשאלות שזה מעלה. אבל לי זה היה דווקא מעניין מאוד, יש לי הרבה תובנות מהספר....]
התחלתי את השיטה הרציונליתבונים מגדל
יש בו בעייתיות מה בכתיבה שהיה לי קשה איתה וקשה גם להניח את האצבע.
אבל ממש נהניתי לקרוא.

והוא גם קצת אפל. אני באמצע אבל לא ברור לי לאן הכל מוביל.
אבל הוא מגניב עדיין.
התחלתי בזמנו את הארי פוטר והשיטה הרציונליתאן אליוט
אבל לא הצלחתי להמשיך מעבר לפרק 7. ממש זעזע אותי איך דראקו מדבר מה יעשה ללונה, ואפילו שהארי רוצה לשנות את מערכת המשפט והכל, הוא ממשיך להיות חבר שלו.
יש פאנפיקים הרבה יותר טובים לטעמי
אפשר להתחיל דווקא מההוביט. זה הרבה יותר קלילמיואשת******
וזה פתיח נהדר לכתיבה של טולקין
וספר מקסים (גם הסרט מקסים!)
נכון, ההוביט נהדרבוקר אור
אותו קראתי יחסית כשהייתי צעירה. את שר הטבעות הצלחתי להשלים רק בגיל מאוחר אחרי שהתחתנתי
נכון, ההוביט מתוק! הסרט יפה, אבל שונה מאוד מהאופי של הספר...מתואמת
אני גם לא. לא אוהבת את הסגנון הדמיוני הזהיעל מהדרום
לק"י

(לא נעים לכתוב את זה בשרשור אוהד שכזה🤭).
מותר לך כל אחת והסגנון שהיא אוהבת לקרוא...מתואמת
מותר, מותר...גלויה
יש לך אישור מפותחת השרשור ;)
גם בעלי לאאמא אבא ותינוק
למרות תחנוני הנמרצים
גמני בד"כ לא מתחברת לסגנון הדמיוני-בדיוניקורדיליה

אבל הארי פוטר כבש אותי..

אפשר לומר אולי שפחות בגלל הסיפור (טוב גם) אלא הרבה יותר כי הכתיבה פשוט כייפית, 

ולכן גם למרות שאני שונאת לחזור על ספר - הארי פוטר אני יכולה לקרוא שוב ושוב...

מענין לענין בענין דומה...אמא אבא ותינוק
למה קוראים לך קורדיליה? בגלל אן שרלי?
כן!קורדיליה

יפה... חיוך גדול

 

אני לא מאמינה שמצאתי מישהי מהדור שידע את יוסף!!!אמא אבא ותינוק
אני ממש מתרגשת לי פה
גם אני מהגזע שידע את יוסף (נדמה לי שככה זה באנגלית)מתואמת
יאללה, צריך לפתוח גם שרשור על אן שרלי?
אני גם קראתי אן שרליזוית חדשה
חוץ מספר אחד
אם קראת בעברית - אז יש לך עוד שלושה ספרים שלא קראתמתואמת
איך את יכולה לדעת?🤔זוית חדשה
כי לא תרגמו אותם 😂מיואשת******
והם פחות מוצלחים באמת
אההזוית חדשה
טוב, האמת שהבנתי כהר מהשרשור של אן שרלי...
דווקא שני הספרים האחרונים כן מוצלחים לדעתימתואמת
הספר האחרון בסדרה הוא בעצם האהוב עליי מכולה...
דווקא לא אהבתילהשתמח
אן נהייתה כזאת מבוגרת ומנותקת
מהבחינה הזו - מסכימה איתךמתואמת
אבל אני אוהבת את הדמויות החדשות ואת העלילות החדשות (במיוחד הספר האחרון, שהוא כמו רומן חניכה/התבגרות, והדמות של רילה, הבת הקטנה של אן, הרבה פחות מושלמת מדמותה של אן...)
אוייי, יש עוד 3 באנגלית??קורדיליה

לא ידעתי... איזה באסה שלא תרגמו...

על מה הם עוד מספרים בעצם? על אן כסבתא...?

כי בחמישי היא כבר אמא לילדים די גדולים...

האחרון הוא על הבת הקטנה שלה הרקולסית
גם אני קראתי! ועוד בתרגום הישן! 😄אן אליוט
הגזמת, זה קלאסיקה שאסור לפספס...בארץ אהבתי
למרות שלא קראתי את כל הספרים, צריכה לעשות השלמה מתישהו. אבל הראשון זה בסיסי לקרוא...
^^^ דייקת.לפניו ברננה!
הי גם אני!!! ברור בישן. החדשים 👎אורוש3
יוווו. גם אני מגזע שידע את יוסף 😄מיואשת******
איזה כיף!
על נשים קטנות כבר דיברנו
מה עם אבא ארך רגליים? (כזה שם גרוע בעברית!!)
ברורררר!!!אן אליוט
ניייייס 😍מיואשת******
בטחחאורוש3
אין כמו הספרים האלה. ספרי מבוגרים מעצבניםאורוש3
הספרים הכי טובים...♥️בארץ אהבתי
יו איזה כיף שיש פה עוד כמוני!מיואשת******
אוי אני כל כך אהבתי את אבא ארך רגלייםהרקולסית
כל כך מרגש אותי שהבאת אותו פה
וואי אני מאוהבת בספרים של אן.. קראתי את כולפ ישר והפוךהשקט הזה
יש בהם איזה מין תום כזה
גם אני.. לגמרי! באמת מדהימים..אוהבת את השבת
יש לי כאן אחד אפילו וקוראת מדי פעם
הייי גם אני!בוקר אור
קדימה שרשור אן שרלי!
😄😄קורדיליה

אן שרלי!

כמה אהבתי את הספרים בתור ילדה, וגם עכשיו האמת.

וכמה קינאתי בה שגרה במקום כזהההה יפה!

 

יו! אני גם חשבתי לי על זה לאחרונה!!אולי בקרוב
ומזל שההודעה על הגזע שידע את יוסף קפץ בסוף השירשור אחרת לא הייתי נכנסת, לא מתחברת להארי פוטר 😌 אבל ממש אוהבת את אן שרלי! לא נמאס לי לקרוא שוב ושוב
אצלי זה שתי הפייבוריטיםאמא אבא ותינוק
לא יודעת מה הקשר בינהם
אבל בתור ילד ונערה קראתי פשוט רק את שתי הסדרות הנל
ולא שום ספר אחר חחחח
(אשרייך ואשרי חלקך)בימאית דמיונות


לא זה לא בסדר!! את מודרת בזאת מהפורום!!לפניו ברננה!
😅
אני אלך לפורום השכן. יש שם אמהות בוגרות יותר אמהלה


אמנם לא מהארי פוטר ולא בתור אמא, אבל בתור בעל יש מילת קסםדי שרוט
בעלת כוחות על שכמוהו לא ידעו קוסמים ומכשפות לדורותיהם וזה
"אין בעיה, תקני מה שאת רוצה מאמי"



רגע איך הגעתי שוב להיריון ולידה??

*נס*(עם ניקוד פתח בנו"ן)
את לבי הנוסטלגיה שוברת!!!חצי פגישה

(כמאמר אברהם פריד בשיר 'כל נדרי' שם,שם)

 

התלהבתי התלהבות שיא מהשרשור כל עוד רק הארי פוטר היה הנושא,

ואז נכנס שר הטבעות - והרגשתי ממש כמעט בבית,

כשהמילים 'הגזע שידע את יוסף' הגיעו ואיתם כמובן כפי שהבנתי מהכותרת גם אן שרלי - 

התרגשתי כליל.

כן, נשמע מוגזם, נכון? כולה ספרים! אבל לא.

זה ילדות....זה עולמות שלמים של רגשות ודמויות והזדהויות וכאב ומה לא....

'האסופית' בשבילי הוא ספר הספרים, לא פחות.

הארי פוטר, אליו הגעתי ממש במקרה בזמנו, הוא כבר בלתי נפרד ממני,

ושר הטבעות - וההוביט! - מה יש להגיד, מייגע אבל שווה את זה. וממש מצריך מוזה

 

לגבי הילדים שלי? רוב הסיכויים שלא אתן מעצמי בגילאים צעירים, אבל קשה לי להאמין שאצליח לחסוך את זה -מהבנות-

אחר כך. אלא אם כן אתחבר יותר לספרות החרדית והדתית כשהן יגדלו... בינתיים לא סגורה על זה וקודם שילמדו לקרוא חח

 

יופי של שרשור, גלויה!

 

גילוי נאות -

אני קוראת בפורומים כבר כמה שנים טובות, אבל לא מגיבה בהודעות. כאן לא יכולתי לעצור בעצמי. חח

חחח.כשמדובר בנוסטלגיה קשה להתאפק...אחתפלוסאחרונה
אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

הסלון מוחשך?אמאשוני

את יושבת לידה?

זה יכול לקחת גם חצי שעה ויותר עד שהיא תירדם.

תדמייני בים כמו שיש גל, מכניסים את הראש ונותנים לגל לעבור, לא נילחמים בו.

מ20:30 תנסי ליצור אווירת שינה, מקלחת מרגיעה, תתקלחי בעצמך גם שיהיה לך יותר נעים סוף היום.

המטרה שהיא תירדם בלי מלחמות, ובלי לחשוב עם זה הרגל בריא או לא.

מה שעובד, עובד.

גם אחרי שהיא תפסיק לישון שנ"צ היא תהיה משובשת קשות,

אבל אז היא תתרגל, ותוכלו ליצור סדר יום נורמלי והרגלי שינה.


לגבי השינה בסלון, את מטרימה לה את התהליך?


תנסי להסביר לה כבר קודם מה הולך להיות ושאת יושבת לידה, ולא קמים.

ולהרפות מהרצון שהיא תירדם מהר ובקלות,

יש ילדים שלוקח להם זמן.

כל ילד והצרכים שלו.

במיוחד כל עוד "נכפה" עליה הרגלי שינה שלא תואמים את הצורך הטבעי (השנצ במעון)

אין טעם להתחיל תהליך עומק. לעשות תהליך כזה דורש הרבה יותר אנרגיות מאשר לשבת לידה שעה כל ערב,

ועד שתראי פירות, היא כבר תסיים את המעון ושוב הכל ישתנה.


שימי לב אם במעון היא מאריכה את השנצ בגלל שהיא הולכת לישון מאוחר, לא עשית בזה כלום שדחית את השינה מ19:30 ל21:00. זה טריקי.

זה מאוד קשה לעקוב על זה, כי לא תמיד אומרים את האמת. מבטיחים תילי הבטחות ובפועל כלום. רוב המטפלות יעדיפו "לגנוב" ככל האפשר יותר זמן שהילדים ישנים, לכן רק הפסקת שנ"צ לחלוטין פותרת את הבעיה הזו.


אגב עם הבן שלי, בגלל שהיה לנו ככה יותר משנה, הרגלנו אותו בסופ"ש לא לישון צהריים ואז לפחות שישי-שבת היה לנו טיפה זמן לעצמנו ולזוגיות.

בשאר השבוע, פשוט יצאנו איתו, לא הייתה ממש ברירה אחרת.

הקטע שבגלל כל הסגרים/ מלחמות

היו לו תקופות של רצף בבית.

גמלנו אותו משנצ, שזה תהליך בפני עצמו.

הסדר יום שלו התארגן, ובמעון שוב השכיבו אותו לישון והכל התחרבש שוב. ככה כל פעם עד שנגמרה השנה.


כן, ראינו כוכבים, הייתה שנה סיוטית מהבחינה הזו שלא היה לנו זמן לדברים אחרים והיינו כבולים לסדר יום המחורבש שלו, אבל גם זה חולף.

את כבר יכולה לראות את הסוף לפחות.

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלה
המלצה- אפשר להעלות כמה שירים בהודעה אחת....יעל מהדרום
שירים יפים! בעיני ההר הירוק הוא שיר עצובקופצת רגעאחרונה
סטייל שירי יום זיכרון, לא הייתי קוראת לו שיר ילדים. למרות שהמוזיקה באמת יפה ומרגיעה 
אתן אוכלות ביום יום חטיפים? או בכלל לא?פומלה
שוקולד כן... חטיפים לא ככ יוצא לילומדת כעת
לפעמים להשתתף עם הבן שלי בבמבה או צ'יטוס אבל ברמה הזו
בגדול לאמיוחדותאינסופית

יש תקופות שיותר יש שפחות

אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה 

בכלל לאדיאן ד.
חטיפים לאבוקר אור

גם לא אוהבת את הרוב

אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה

ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית

פעם ב....רק בשבתעם ישראל חי🇮🇱
לא מתחברת לממתקים וחטיפים 
איזה כיף לךךךךךךךך!!!!!!ממתקית

מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)

 

אם הכוונה לחטיפים מלוחים אזריבוזום
לא ממש, אבל אם הכוונה גם לממתקים אז לצערי כן...
כל יום 🤭אן אליוט
כשמי כן אני... לצערי.ממתקית
לא מתבזבזת על חטיפים 😉שומשומ

אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר

מדויקשירה_11
נופלת על שוקולד או עוגיות 
חטיפים פחות יוצא לי,שגרה ברוכה

ממתקים גם לא מיודע מה  

המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר  

וכו'

עוגות ביתיות .

פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.

כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב

כן. אוף. לפעמים לאורחת ערבמאוהבת בילדי

אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה

לצערי כןזוית חדשה
לרוב לאהשם שלי

לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.

או שפתאום בא לי לקנות משהו.


בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.

שוקולד והרבהרקאני

אבל חטיפים מלוחים פחות

אולי בשבת

לא כי לא קונה. רק כשצריך קוניםמנגואית

כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...


מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים

הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...


אני לא אוהבת בכללמישהי חדשה:)
וגם לא שוקולד, אוכלת קצת דגני בוקר מתוקים או פירות כשרוצה משהו מתוק. בשבת אוכלת קצת עוגה גם.

(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)

לפעמים כןטארקו

לא ברמה יומיומית

אבל כן יש פה תמיד חטיפים למקרה שצריך משהו זמין מיידי לאכול משו בקטנה שיחזיק עוד כמה זמן...


בנוסף לעוגיות ושוקולד שיש תמיד אבל אוכלים במידה. אבל כן כל יום 2-3 עוגיות/פרוסת עוגה/כמה קוביות שוקולד עם הקפה. זה לא בריא לגוף אבל זה חשוב לי לנפש העצירה הזו.

גלידות!יעל...
לא מחזיקה בבית כדי לא להתפתות לזההשקט הזה
אבל בכללי מתוק יותר עושה לי את זה😅
אוכלת שוקולד והרבה, חטיפים מלוחים כמעט ולא יוצא ליסטודנטית אלופה
בכלל לא.. בכללי אין לי בבית חטיפים ושוקולדנחת-רוח

קונה לשבת לילדים מארז חטיפים פשוט


וזהו


אחת למלאאא זמן קונה לי חטיף לשבת או שוקולד


אבל משתדלת שבשגרה לא יהיה בנמצא


אם יהיה אז אוכל שטויות


וברגיל לא אוכלת כלום בין הארוחות


אם יש בבית אז נניח פעם פעמיים בשבוע אני אוכלתקופצת רגעאחרונה
חטיפים בסגנון תפוצ'יפס וביסלי.

חוץ מזה כמובן שאוהבת גם שוקולדים, לא סותר 😉 

אישה לא עובדתאנונימית בהו"ל

אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה

מלאה שלנו

יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי

חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות

לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות

כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי

בעלי לא מפרגן לי בכלום

חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת

לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת

על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..

מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי

וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע

אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"

אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!

מאתמול פגע בי ברמות קשות

סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי  מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"

נפגעתי קשות

מרגישה מושפלת

מרגישה מבוזה

כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו

כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף

 

אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה

מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה

אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!

הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן


 

מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי  עצמאי ויכול לתמרן בעבודה

איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥

דבר ראשון חיבוק. נשמע שעבר כל גבול כבר.אונמר
אנסה בהמשך להגיב ארוך יותר
ממש עבר כל גבול 😓אנונימית בהו"ל
עצוב לי מאוד
אם יש משהו שלימדה אותי דודה שליניק חדש2

שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.

החיים שלך בידיים שלך.

קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.

גם בשביל הנפש שלך.

גם כשעבדתי קצתאנונימית בהו"ל
הוא מצא תמיד לומר שאני לא עובדת כמוהו
והוא לא היה בהיריון ולא עבר לידות.ניק חדש2

תסבירי לו שזו לא תחרות.

הקללה על הפרנסה היא שלו.

אני הייתי מתפוצצת.


ליבי איתך🩷


זה נשמע קשה ממשפה לקצת

יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?

אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.


אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.

אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.

מסכימהאנונימית בהו"ל

הוא לא מעוניין בטיפול

לכן אני מעוניינת בעצות

אז כמו שתמיד ממליצים- לכי לבדפה לקצת
גם יחזק אותך וגם יכול להשפיע על הדינמיקה בינכם ואולי לשנות את התגובות שלו
הוא לא כזה רלוונטיאונמר

הוא לא מעוניין בטיפול,

ואת לא מעוניינת לשמוע כאלה דיבורים.

אז תשבו להחליט מה יותר חזק.

קשה ממש.

קחי בחשבון שמה שלאישה אחת נראה קל להציב עובדה ולבוא ולהגיד לו 'אין עוד ילדים או סדר בבית עד שמטפלים' יכול לא להיות רלוונטי בכלל בדינמיקה זוגית אחרת, היה חשוב לי לומר לך את זה.

אבל לגמרי לחשוב איך כן אפשרי אצלכם,

ובעיקר לעבוד עם עצמך על ערך עצמי. כי לא אמור להיות מצב שהוא ככה באפס הערכה אלייך ואת בשקט.

מילה על הנקה ולך תנסה להניק.

חיבוק ענק ממש.

לא קל בכלל בכלל בכלל.

 

מתפללת בשבילך שתגדלו מיזה ותגיעו לאיזון וליחס בהיר וטוב ❤️

נשמע שהוא לא שלם עם הענייןרוני 1234
אם את פתוחה לשינוי בתכנית, שבי איתו ותעשו ביחד חישובים מה יותר משתלם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות אחרות…
ברור שהבעיה היא לא כמה את עובדתחושבת בקופסא

יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?

יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?

אפשר לשאול שאלה קצת חופרת?פרח חדש

את לא חייבת לענות


 

למה את מסכימה להיות בהריון ולהביא עוד ילדים בשבילו  כשהוא ככה מתנהג ומתייחס כלפיך?


 

את לא חייבת לענות

אבל אני מרגישה שבמקום מסויים במקרים כאלו אנחנו הנשים מאפשרות קרקע פוריה לדברים האלו.

למה לא לעצור את זה ולהגיד

הי! סטופ! רוצה עוד ילדים? בא נלך לטיפול יחד נשפר את היחסים והכבוד והערכה בינינו

תדאג לרווחה הנפשית שלי ואז נתקדם.

 

וזה לא רק לגבי יילודה

כנל לגבי תפקוד בבית, ארוחות וכד. 

תפסיקי לתת לו כל הזמן בלי הערכה.


 

לכן כמו שכתבו לך

את חייבת ללכת לטיפול לעצמך לבד. רק את יכולה לעזור לעצמך.


 

חיבוק

מגיע לך כתר והערכה על כל מה שאת עושה🏅👑

מצטרפתהבוקר יעלה

ממש כאב לי לקרוא אותך

את אמא אלופה ולא מגיע לך החוסר הערכה הזה

בהתחלה רציתי לומר שתצאי לעבוד וירגיש מה זה. אבל בכנות כשחשבתי לעומק זה אינסטינקט שלא בטוח שיעזור.

אני כן חושבת שאשה לא צריכה להיות תלויה בגבר וצריכה לדאוג לעצמה, לעבודה, לרישיון וכו.

מה כן הייתי עושה? מציבה טיפול כאולטימטום להמשך הנישואין. 

מצטרפת. וזה לא רק ילדיםהמקורית

איך אפשר לקיים חיי זוגיות תקינים כשיחס כזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם?

זה הזמן לשים סטופ. ולא, לצאת לעבוד לא בהכרח יעזור, זה רק פלסטר לדעתי

מה שיושב מתחת לפני השטח פה זה חוסר הערכה של בעלך כלפייך כפי שאני קוראת אותך. וזה יוצא בארסיות כלפייך. ולזה צריך טיפול שורש.

הוא מתוסכל? יושב לו משו על הלב? שיבוא לדבר. לא להתנהג ככה.

לדעתי, לכי את לטיפול אישי שיחזק אותך בהצבת גבולות והבנת והכרת הערך שלך. מגיע לך יחס אחר יקרה.

גם מייל על כל הוצאה זה לא לגיטימי.


אל תאפשרי את הדינמיקה הזו. ורק עם ליווי.

חיבוק❤️

אם את עם הילדים כל היוםשוקולד פרה.

זה הרבה יותר קשה מלעבוד במשרד... זה בעיניי.

אבל גם לי הייתה שנה שבקושי עבדתי בה, והילדים אפילו היו הצהרון, ועדיין הרגשתי לפעמים על הקצה.

הוא מביע הערכה על דברים אחרים?

זה לא נורמלי שאת צריכה להתייעץ איתו על כל ההוצאהאמאשוני

את אדם מבוגר.

החלטתם שהוא מפרנס יחיד.

עד כאן הגיוני.

זה שהוא המפרנס לא אומר שצריכה להיות לו שליטה על ההוצאות.

במצב נורמחי מגדירים מסגרת ובה את יכולה להתנהל כרצונך בלי לדווח לאף אחד.

חשוב לדעת מה נורמלי ומה לא, כי זה מבלבל.

השליטה שלו על ההוצאות שלך,

יחד עם השליטה שלו על אם את יכולה להניק בחדר או לא, היא נורה אדומה.

יש מצב שאת סובלת מאלימות כלכלית.

עדיף לשלם עם צהרונים ולקבל את החופש שלך חזרה. נשמע שזו לא רק בעיה של תקשורת

מסכימה שזו נורה אדומהזוית חדשה
מסכימה. יש פה כמה וכמה נורות אדומותיערת דבש

ומסכימה גם עם @פרח חדש לשים סטופ קודם כל

כך אי אפשר להמשיך

ועדיף בליווי טיפול אישי עבורך כדי להתחזק בתהליך הזה

גם אותי זה הקפיץ. הדגלים האדומים מתנפנפים במרץמרגולאחרונה

לפותחת - את נשמעת אמא ואישה מהממת.

והתיאורים שלך מעלים חשד לאלימות כלכלית (ואולי גם רגשית).

שזה משהו שממש לא צריך לחיות איתו, לא את ולא אף אישה (או גבר) אחרת.


ממליצה לקרוא על זה קצת, ולהתייעץ עם אשת מקצוע. מספיקה שיחה אחת שבה את מתארת בחופשיות, ושהיא תחווה את דעתה.


בהצלחה!

מצב בוoo

רק אחד מבני הזוג עובד

מצריך מהצד שעובד

לא להשתמש בשתלטנות בכסף

כי קל להיסחף לשם

במיוחד לגברים


לכן בעיניי ההמלצה הכי טובה

היא לצאת לעבוד

להרוויח כסף משלך

להכניס אותו כשותף לטיפול בילדים

זה כשלעצמו ייצור באלנס ראשוני


כמובן שיכול להיות שיש פה דברים מעבר

אבל המצב הבסיסי לא מאד בריא

גם אם יש זוגות שזה עובד להם יותר טוב 

אוי כואב לשמועמחכה להריון

קודם כל בתור אחת שגם עקרת בית

מגיע לך מדליה והערכה!!

זה לא משנה מה את עושה בחיים ואיזה מסלול בחרת לעצמך את צריכה שיעריכו אותך!!

להיות עם הילדים זו עבודה בפני עצמה ואפילו יותר!!

היחס שלו כלפייך הוא טוב בכללי? או שרק בזה את מרגישה שהוא מוריד אותך? 

ממש כואבנעמי28

אני לא חושבת שבמקרים כאלה יש מה לדבר ולבקש הערכה, כי הוא לא מבין את גודל הדבר.
 

בכנות, הייתי נוסעת לכמה ימים או אפילו יוצאת אחרי צהריים בכמה הזדמנויות , כדי לתת לו להתמודד ולהבין בעצמו כמה עבודה זה דורש.


 

ושהכנסות שלו הן לא נטו שלו, הן חצי חצי, כי אם  לא היית, הוא היה צריך לעשות את זה או לשלם למישהו שיעשה את זה.

 

ואם הסידור הזה שאת בבית והוא עובד לא מוסכם על שניכם, תקחו הכל בחשבון כולל ילודה.

למה הוא עושה את זה? מה חסר לו שהוא חושב שהוא משיגרקלתשוהנ

כשהוא משפיל אותך?

לא רואה סיבה לחזור על התנהגות משפילה למי שאתה אוהב, במיוחד שאת אומרת שבראש הוא יודע שאת צודקת

אולי משיג ככה כבוד שאין לו בעיני עצמו, או בעינייך.

אולי יודע בפנים שהוא לא מסוגל לעשות את מה שאת עושה, ושאת המהות של החיים שלכם את נושאת, והדרך (המעוותת) שלו להרגיע את זה היא להקטין אותך

אול העול הכלכלי כבד מנשוא

אולי הוא מרגיש לא מוצלח בעבודה שלו ומוציא את זה על ההוצאות שלך

 

אין לי מושג

ברור ששום סיבה לא לגיטימית להתנהגות הזאת

אבל אולי אם תחשבי על זה לעומק תוכלי להיות יותר חכמה כשאת עומדת על שלך, להגיד לו - כל זה לא אשמתי,

מגיע לי כבוד והערכה על החיים שלנו שאני מתפעלת, לך מגיע כבוד והערכה על המאמץ הכלכלי שלך, וזה לא דורך אחד על השני.

ואם יש לך הצעה טובה יותר ומכבדת את שנינו (למשל, עבודה במשרה חלקית שלך לא יכולה להיות מטרה לעוד לעג מצידו) - מוזמן להגיד, או לשנות מיד את היחס והדיבור.

 

ומצטרפת למי שאמרה שלפעמים מה שלא מובן במילים יהיה מובן במעשים. אל תיקחי על עצמך מה שאת לא יכולה. תתני לו להתמודד עם מה שאת מתמודדת איתו.

אולי לשקול מחדש את החלוקה החד משמעית הזאת. אולי מראש לא נכון שאת תהיי באחריות מלאה על ביתכם הנכה וגם על כל השאר.

זה שהוא עוזר זה מעולה, אבל להיות האחראי זה משקל אחר לגמרי של עומס לעומת לקפוץ לעזור, אפילו אם זה קורה הרבה.

עונה בפניםפומלה

קודם כל חיבוק, זה נשמע כואב ברמה יום יומית..

כל הכבוד לך על כל ההשקעה שלך בילדים,

זה לא מובן מאליו בכלל!!!

בקשר לבעלך,

בעיניי לא תקין בכלל העקיצות,

לא תקין שהוא לא מעוניין לפרגן לך בחופשה,

בעלך אמור לראות אותך הכי בעולם.

זאת נורה אדומה בעיניי.

את כותבת שכשאתם בזמן טוב אז הוא כן מודה שהעומס עלייך-

הקשר הזוגי הוא לא הצבת תנאים,

כשטוב הוא מודה שקשה לך

כשלא טוב - תתמודדי, ממש לא!

לדעתי ממש חייב שתדברו על הדברים לבד/עם איש מקצוע,

אני גם חושבת שאת במקביל צריכה קצת לצאת להתאוורר, לעשות דברים שאת אוהבת ושיחברו אותך לעצמך, הליכה עם חברה, חוג, קריאת ספר, יש לך עולם שלך!!!

זה שהבעל במקרה שלך מביא את הכסף לא מצדיק טיפת זילזול בעיניי. הפוך. 

בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
לא יודעת, כשבדקתי בעבר הבירוקרטיה שיתקה אותיכולנה
אי אפשר פשוט להתחיל, צריך כל כך הרבה דברים מסביב שזה נראה רחוק ולא מושג..

לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.


יש אנשים שנותנים שירותים בזהכורסא ירוקה
ועוזרים למפות את היציאה לעצמאות ולטפל בבירוקרטיה. אם הענין הוא טכני יש לו פתרונות טכניים, אם זה פחד מעצמאות יש פתרונות אחרים
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

אבל היא לא בכיוון של המקצועות שמתגלגלים אליהם מהנדנק-ניק

היא מעוניינת בפיתוח עצמו.

אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד

זו כבר תהיה בחירה שלה כשהיא תגיע לגשראמאשוני

זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.

אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.

זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.

כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.

כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,

אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!

אני מגיעה מהתחום הזהכורסא ירוקה

אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.

המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)


אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.


אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.


מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.

בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.

רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.


בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה

תראי בגדול אני מסכימה איתךאמאשוני

ונשמע שבאמת עשית בדיקת עומק.

אבל אם להיכנס לפרטים, אני חושבת שמה שאת מכירה מקרוב נשמע לך קשה יותר,

לעומת מה שאת מכירה מרחוק שנשמע קל יותר.

אני לא חושבת שזה ככה.

יש גם וגם בהכל, ושום דבר לא פשוט, והכל עביר.

בסוף זה תלוי בפרטים ובהזדמנויות ופחות בכל השוק.

אני למשל בכל השנים שעבדתי בהייטק (לא בתפקיד טכנולוגי)

מעולם לא נתקלתי באמהות צעירות מהנדסות בתחום החומרה שהיו צריכות בייביביטר גם בבוקר וגם בצהריים. בתפקידים הקלאסיים עבדו 8:00-16:0 כזה.

ועבדתי עם נשים מוכשרות מאוד שקיבלו קידומים והעלאות שכר יפות.

בתפקידים האחרים שיש יותר גמישות אבל גם יותר אחריות

היו כאלה שיצאו ב15:00 קבוע וממש עפו עליהן!

(אני חשופה לנתוני נוכחות ושכר באופן גורף אז זה לא מפרשנות או השערות) החיסרון שצריך להיות זמין מחוץ למשרד במקרה הצורך.


לגבי מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד' אני באמת לא יודעת מה המסלול שעשו כדי להגיע לזה, רק יודעת שיש להם תואר בהנדסה והן צעירות.

לגבי חוסר יציבות, זה נכון. באמת זה תחומים שקל לחתוך בהם תקנים.


למה ללכת ללמוד הנדסה ולא רפואה או משפטים או כלכלה,

מניחה שיש לזה חסרונות, אבל מי שיש לה נטיית לב חזקה דווקא לזה, שם היא תצליח יותר.

ויחד עם זאתאמאשוני
אני חושבת שממש חשוב מה שאת כותבת, ושכדאי מאוד שהפותחת תתן לבת שלה לקרוא ולחשוב על זה.
האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

התואר הראשון שלי בהנדסת חשמלהריון ולידה
אומנם מאז התקדמתי לתארים מתקדמים והיום אני יותר עוסקת במחקר בסיסי אז זה קצת סוג אחר של משרה. בשנים הראשונות באמת בעלי יותר היה עם הילדים (הוציא והכניס מהמסגרות) בהמשך כשכבר צברתי וותק אני התגמשתי יותר עם השעות (מגיעה מוקדם ויוצאת באזור 2 וחצי) והוא התפתח יותר עם הקריירה שלו. היום אנחנו במצב די מאוזן ושווה מבחינת עבודה בית. לא בטוחה שמשרה כמו מורה למשל הייתה מביאה אותנו למצב יותר מאוזן משפחתי - בזכות השכר הגבוה שלי בעלי לא היה חייב לעבוד מלא שעות וכן ראה את הילדים הרבה ויכל גם להתפתח בעצמו לקריירה עם שכר גבוה. וברוך ה' מבחינה כלכלית זה מאוד עוזר ששני בני הזוג משתכרים טוב אין לחץ כלכלי בכלל ואפשר לחסוך ולהשקיע לעתיד של הילדים בקלות. לדעתי אם היא מתחברת לתחום אין שום סיבה מראש שתגביל את עצמה למשרה פחות רווחית. בהמשך החיים מוצאים איך להתגמש ולאזן עם משפחה.
אם הבת שלך רוצה ללמוד הנדסת חשמלשקדי מרקאחרונה

הייתי משתפת אותה במחשבות שלך ובחששות שלך

פותחת אותה לעוד מקצועות שיכולים לדעתך להתאים לכישורים ונטיית הלב שלה.

ושתחשוב על זה..

בסופו של דבר שילוב בין בית לעבודה הוא אף פעם לא קל, והיא תמצא את האיזונים שמתאימים לה. 

בת חצי שנה שנרדמת רק בהנקהלומדת כעת

מה עושים 🙄🙄🙄

זה כבר בלתי נסבל.

מה הבעיה בזה, בעצם? הכי קל להרדים בהנקהמתואמת

לפחות בעיניי...

גיל חצי שנה זה עדיין די צעיר, וזה הגיוני להירדם בעזרת הנקה.

שהיא לא משחררת אותילומדת כעת
ולא מאפשרת להרדים אותה בעגלה או בדרך אחרת, אני כל הזמן צריכה להיות צמודה אליה
הבן שלי היה ככההשם שלי

לא נרדם דווקא בהנקה, אבל היה חייב להיות צמוד אלי.

לא ידעתי איך אני אשלח אותו למטפלת, בגיל 5 חודשים.


בהתחלה המטפלת היתה מרדימה אותו בנדנדה.

בהמשך מטפלת אחרת הצליחה להרגיל אותו לישון בעגלה.

כלומר - כשאת לא נמצאת היא לא מצליחה להירדם?מתואמתאחרונה
גם אצלי היה ככהנועה לה

בהתחלה זה הפריע לי שהוא חייב להיות איתי וצמוד אליי בשביל להרדם

ביום יום הייתי איתו בבית אז היה עוד בסדר אבל בעיקר בסביבת אנשים כמו סעודות שבת, או אם יצאתי איתו מהבית והוא היה חייב הנקה כדי להירדם.

גם פחדתי להשאיר אותו בלעדי כי אם הוא יתעורר איך יעזרו לו

מה שעזר לי זה שפעם אחת הייתי חייבת לצאת ובעלי נשאר איתו הרבה שעות ולמרבה הפלא הוא נרדם אצלו איכשהו

פתאום התנפצה לי הבועה שכנראה זה כן אפשרי ואז לאט לאט כשהיה לי כוח לזה הייתי אומרת לעצמי הוא לא רעב הוא יודע להרדם בלי הנקה ובסוף היה נרדם

בלילה או כשייתי חלשה כן הייתי מרדימה בהנקה, מבחינתי זה בהחלט יתרון ופיתרון מהיר וזמין

פשוט בזמנים שלא היה לי נוח כמו בסביבת אנשים או עם בגדים פחות נוחים להנקה הידיעה שהוא יכול לעשות את זה עזרה לי

 

מאיפה בעיקר אתן קונות מטפחות? ליום יום וגם חגיגיפומלה
ליום יום קונה את המטפחות ב10 שקל בגאולהמאוהבת בילדי

עם החגיגי קצת מסתבכת.

או במכירות או בפינק ליידי

פינק ליידירקאני
אצל המעצבות המוכרותשואלת12
כמו הדרא ואתכסיא. יש עמודי סייל ומבצעים כדאי תמיד לבדוק שם ממש שווה
אתכסיא בעיקרSeven

קצת אשכר וממש קצת הדרא

ולפעמים קמיליון

למה דווקא אתכסיא? זה יותר איכותי?פומלה
מתחברת לסיגנון בעיקרSeven

אשכר והדרא לא נופל ממנה באיכות בעיני

וגם להללו ואורה מטפחות יש דברים יפים במחירים יותר נגישים

תודה!!פומלה
בעיקר בזמן שיש מבצעים (;קנמון

קמיליון

הדרא

ולפעמים כל מיני מציאות

יש מעצבות זולות יותר. כמו למשל הלל, מור ותפארה, בנועם מטפחות

אני הולכת רק עם מרובעות ענקיותטארקואחרונה

קונה בעיקר בקמיליון לשבת ובאתכסיא ואביה ששון ליום חול

ליום חול משתדלת שלא יעבור את ה100₪ למטפחת אז קונה כשיש מבצעי עומק שווים.


לשאלתך למה דווקא שם- אוהבת את הסגנונות, המבחר והבדים.

מדיניות מתוקים וחטיפיםשקדי מרק

אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..


אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.

במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..

פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..

גילאי 8 ומטה.

יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם

 

יש תסכול כי יש בבית והם מוגבלים?מנגואית

אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה

שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר

לאו דוקא..שקדי מרק

מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.

מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.

מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )

נשמע לי ממש בטוב טעםיראת גאולה

לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.

למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...

מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.

כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.

וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.

פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.

אני חושבת שלא כדאי להגביל בכמה לאכולדיאן ד.

אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.

 

ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.

לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.

ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.

 

אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?

או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?

אני לא אומרת מראש..שקדי מרקאחרונה

רק אחרי כמה פרוסות כבר לא מאפשרת עוד

וכמובן מציעה לאכול אוכל אם רעבים.. 

אצלנוכורסא ירוקה

פעם באף פעם אני מכינה עוגיות

ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.

פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.

בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.

חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.

מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.

שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.

מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.

ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.


בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר. 

אצלי באופן כללי איןנעמי28

יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
 

אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.

אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
 

תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)

מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.

 

ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼‍♀️

אצלנודפני11

שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)

פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..

ביסקויטים- די חופשי

עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.

אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.

עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)

לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..


יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.


לא יודעת אם עזרתי לך..

בשבתדפני11
הם יכולים לאכול די חופשי מהעוגות. אין לנו הגבלה (חוץ מ- אחרי האוכל)
עונה מאצלנו ילדים יותר קטנים, הגדול בן 4.5דיאן ד.

עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.

יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.

שלוקים יש כל היום כל היום.

 

יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.

משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.

 

ממתקים אין בבית בכלל בכלל.

לפעמים לפעמים קונים לשבת.

אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).

בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.

 

יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,

בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.

 

הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.

או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.

 

 

אצלנו קטנים יותר, כיתה א ומטהבוקר אור

מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים,  ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת

בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה

פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)

בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל,  זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם

חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה

יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו 

אצלינוהשם שלי

בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.


בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).


במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.

אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.


בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.


בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.


אצלנו יש חטיפים קטניםניק חדש2

כמו ציטוס במבה וכאלה

לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.

לא תמיד עולה דרישה.


כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.

אז אני נמנעת מלקנות.


בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.

היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.

בכמויות. שיהיה לי.

אז לא רוצה שיגדלו ככה.


לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.

עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.


הגדול בן 9 הקטן בן 4.5

אה ולגבי שלוקיםניק חדש2

אם הם קטנים דיי חופשי.

גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.

ארטיקים כנל. אחד ביום.

קרח.

ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.

אצלנואיך?איך?

מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים

אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן

באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות  (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים

יש פירות רוב הזמן

בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)

וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת

אצלנו יש ממתקים רק בשבת ואירועים מיוחדיםדרקונית ירוקה

מקבלים ממתק או עוגיה בהדלקת נרות, במנות אחרונות ובקידוש וזהו. יוצא 5 בערך במהלך השבת, כולל פרוסות עוגה.

בראש חודש מקבלים כריך עם שוקולד

אחר הצהריים מקבלים פירות. מידי פעם גם ביסקוויט או חופן בייגלה. בקיץ לפעמים פופייס מיד בחזרה מהגן

הם יודעים מצויין מתי מותר ולכן אין תסכול. ממתקים שמקבלים במהלך השבוע שומרים בקופסה שלהם שממנה הם בוחרים בשבת.

תודה רבה לכל מי שינתה!שקדי מרק

קוראת את הכל ונחשוב מה מתאים לנו..

אני לא הולכת איתם אף פעם למכולתאוהבת את השבת

זה תמיד נגמר בעוגמת נפש..

השפע והמבחר ממש מאתגרים ומתישים את הנפש

מבינה אותם


אם הולכים זה רק אחרי שהחלטנו מראש מה קונים

..


משתדלת לדבר איתם על כל זה המון

שהמכולה מבלבלת

המפעלים רוצים שיקנו מהם כמה שיותר אז הם שמים הרבה פרסומות, הרבה צורות, הרבה חומרים מזיקים כדי למכר אותנו...


פעם הבת שלי הכינה דף עם מה הויטמינים של כל פרי וירק נותנים לנו, זה עזר לאיזה תקופה...


משתדלים להסביר הרבה שהחומרים המזיקים מקשים על הגוף ומפריעים לו לעבוד טוב. .


פעם הם שמעו מישהו מסביר על החשיבות לארוחה מאוזנת- שכל ארוחה תכיל פחמימות, חלבונים וויטמינים- ירקות, הוא הסביר טוב וזה עוזר להם להבין את החשיבות של תזונה...


הם גם שומעים הרבה מסע אל גוף האדם שהוא מסביר הרבה על גוף האדם ואיך האוכל משפיע על הגוף...

כמו לנו גם אצלם עוזר להבין את המשמעות וסיבת הדברים

..


והאמת הכי טוב שפשוט אין....

נעיקר זה הבטחון שלכם והשדר להםנחת-רוח

אצלינו יש חטיף לשבת- בדר''כ מארז של קטנים ואז גם מקבלים אחד בקבלת שבת ואחד במהלך השבת

יש עוגה לקידוש ולמלווה מלכה


שלוקים מקבלים כשחוזרים מהמסגרות

ולפעמים גם עוד אחד מתישהו במהלך היום


יש בארון ביסקויטים-קרקרים  דגני בוקר פשוטים כאלה וזולים (בשקיות כאלה..שמוכרים במשנת בערך ב11שח) לנשנושים בין לבין ולקחת בשקית לגנים-בי''ס

וגם מלפפונים רצים פה כנשנוש


פירות הם מחסלים ברגע אחד לא משנה כמה קונה ולכן לרוב לא קונים כי יוצא לא משתלם


בר''ח הפתעה מתוקה אחת קטנה


אולי יעניין אותך