אולי מישהו יכול לעזור ליא.י.

היה לי היום ויכוח בכיתה עם מישהי על רפורמת הגיור והכשרות. היא טענה שהיא בעד, ואני ניסיתי לשכנע אותה למה זה הורס את הצביון היהודי של המדינה.

וכן לגבי הכנסת הפליטים מאוקראינה והממשלה. (יש לנו קטע להתווכח על הכל. לא ברור איך אנחנו חברות)

מכיוון שהיא לא מאמינה לשום דבר שאומרים לה בלי שמראים לה הוכחה מוצקת- כניראה מחקר ולא דעה אישית, אמרתי לה שאני אשלח לה הסבר מדויק של מה זה רפורמות הגיור והכשרות כי כניראה ששתינו לא היינו ממש סגורות על זה...

יש למישהו סיכום של זה/טור של מישהו/כתבה וכו'? 

 

תודה רבה!

יש אנשים שלא משנה מה אם הם לא רוצים לשנות את דעתם זה לא יקרההחיים מאושרים

גם אם תביא לה הוכחה לפנים והיא לא תרצה לשנות דעה זה פשוט לא יקרה נגיד יש סיפור מהספר ''אמונה ברורה'' שמסופר על שני חברה הזה שכתב תספר (איזה רב אחד לא זוכרת מי) ועוד איזה ''חבר'' אחד שלא האמין בה' קיצור הרב הזה מספר שמלא פעמיים הם היו מתווכחים על אמונה ואז אחרי איזה תרגיל ארוך שכולם היו עייפים וחם וזה הם הגיעו לאיזה מקום ואז ''החבר'' אומר כזה ובכל זאת אני לא מאימין והרב היה כזה מא אכפת לי עכשיו אני עייף וזה קיצור לא זוכרת בדיוק וגם אין לי כאן תספר אבל החבר אמר תשמע אתה מפיל לי תאבן הזאת עכשיו לתאום אני מאמין באלוקים יותר ממך... קיצור המשיכו לדבר אחרי כמה דקות האבן שאותו חבר דיבר עליה ופשוט נפלה עכשיו שתבינו אבן ענקית שפשוט פתאום נפלה לתאום שניהם היו בשוק ואז הרב אמר כזה נוו איפה הכיפה והפאות שדיברת ואז החבר התחיל להגיד לא זה משהו בכדור הארץ שכל כמה שנים אז זזים כל מיני דברים כבדים... עכשיו לנו ברור שזה היה נס אבל הוא ואללה לא רוצה להיות עם כיפה ופאות אז תמיד יהיה לו תרוץ עכשיו למה סיפרתי תסיפור הזה? 

בגלל שלפעמיים אנשים לא רוצים לשמוע דעות ואז אתה מחפש את כל ההסברים ואתה פשוט לא מבין שהבן אדם מולך לא מעוניין לשמוע אותך ואתה סתם משקיע מלא...

אז אין לי ממש משהו שכתבתי בנושא הזה השארתי את זה להורים שלי אבל כדי לך לבדוק אם היא בן אדם שבאמת ישתכנע מהתרוצים שלך...

 

(אני רוצה להגיד שאין לי פה תספר אז לא מבטיחה שזה מילה במילה ואני גם יודעת שזה לא מילה במילה אבל מקווה שהסברתי בכל זאת יחסית טוב...)

 

אבל בהצלוחהה בוויכוחים

אני יודעת שהיא לא ממש תשתכנע..א.י.

אבל יש תחושה אחרת כשאת מתווכחת עם מישהו שיש לך סוג של 'גב' על הדעות שלך 

אוקיי סבבה אז בהצלחה תספרי מה היה בסוףהחיים מאושרים

קורץ

הסברת מצויןנעה ונדהאחרונה

אני מכירה את הסיפור

לא כל כך יכול לצטט מאמר מדויק כי הדברים די פופליסטיםלומד לחיות

אבל נראלי שגיור:

הבעיה עם הגיור זה שלאחרונה כמה רבנים ציונים דתיים מוערכים התחילו לנקוט בדעה שיש לגייר גם ללא קבלת מצוות שזה נראלי מבוסס על הרשב"א שאומר ככה או משהו כזה ובנוסף הם התחילו לנגוע בנושא שעד עכשיו לא נגעו בו- גיור קטינים 

הם התחילו לגייר באופן עצמאי באופן כזה ברשת בתי הדין- גיור כהלכה הדעה שלהם היא די דעת מיעוט בתוך הציבור האורדוקסי

 

הרפורמה הנוכחית עושה דבר כזה היא מעבירה את הסמכות של הגיור לרבני ערים כל רב עיר יוכל לגייס בית דין של שלושה אנשים ולגייר

 

החשש הוא שיהיה רבני ערים שתומכים בדעה שהוזכרה (כרגע החשש הוא הרב חיים אמסלם או משו כזה הרב דוד סתיו בשוהם והרב שלמה ריסקין באפרת) ויתחילו לגייר באופן הזה כי הרי זה דעה שנתמכת על ידי רבנים שנחשבים די ליגטימים בציבור כמו הרב ראם הכהן והרב רבינוביץ זכרונו לברכה 

כשרותלומד לחיות

כשרות:

יש שני חלקים ברפורמה

הראשון הוא שרב עיר של עיר מסוימת שעד עכשיו היה יכול לתת כשרות רק בעיר שלו יכול לתת כשרות בכל מקום אחר

השני הוא שיתנו אפשרות לתאגידים פרטיים לתת כשרות אחרי שהם יעבור בדיקה של וועדה או משהו כזה

הטענה היא שביזור הסמכות מהרבנות הראשית והרבני ערים תגרום לחוסר יכולת לפקח על הנעשה ויכול תחת האף שלנו לקום איזה תאגיד או כשרות של עירייה מסוימת שייתן כשרות לגופים בכל הארץ ולא באמת יפקח עליהם והחשש הה גודל בגלל שכל עסק יכול לבחור מכל האופציות מי ישגיח עליו וברור שעסק ובעיקר עסק שלוקח על עצמו כשרות רק מטעמים עסקיים יעדיף כשרות כמה שיותר מקלה

הדבר הזה יגרום גם לזה שאנשים יראי ה' לא יוכלו לסמוך יותר על כשרות מוסדית וכל אחד יאכל רק אצל התאגיד שהוא סומך עליו וזה יקשה מאוד על אכילה כשירה

 

אני אישית פחות דואג מהרפורמה הזאת כי אני לא חושב שרבנים יראי שמיים יעשו סתם ככה הקלות בכשרות ונוכלים יכולים להיות גם ברבנות ההבדל המרכזי בין הרפורמות שבגיור יש לכאורה לגיטימציה לפעול שונה משאר הציבור ולכן גם רבנים יראי שמיים יכולים לגייר לא כדעה הנהוגה

ולבסוףלומד לחיות

אבל הבעיה אמיתי היא שציינתי רק את ההתנגדויות על הדברים שמונחים על השולחן

אחרי הרפורמה יכולים לבוא לבג"ץ כל מיני ארגונים ליברליים יותר מדיי שהרבנות לא תאשר או רפורמים למינהם ולעתור לבג"ץ על אפליה או משהו כזה ובג"ץ יכול לקחת את הזדמנות שיש בחוק הזה להרחיק את הסמכות של המדינה בגיור ובכשרות ולפרוץ את התחום לגמרי

כמו שבחוק כבוד האדם וחירותו לא הזכירו זכות לשוויון בכוונה כי חשבו שבג"ץ יעשה מזה בעיות ואז בג"ץ פשוט התעלם מזה והחשיב את זה כאילו זה כתוב

נשמע כאילו החברה שלך היא גלגול מאוחר שלי 😂פשוט אני..
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך