דורש הסבר...החיים מאושרים

אז ככה יש לי חברה שגיליתי היום שיש לה מישהו שהיא מחבבת והם מתכתבים והם ניפגשים לפעמיים (פשוט היא עברה דירה. היא חדשה אז היא מכירה אותו מאיפה שפעם הם גרו אז הם לא תמיד נפגשים...) עכשיו היא יחסית דוסית כאילו חציאות מתחת לברך... שומעת ביני לנדאו...ויש לה נוקיה!... (למרות שהבנתי שאולי היא הולכת לעשות נוקיה עם ווצאפ..)

סתם אבל איך זה הגיוני שיש לה קשר עם בן עכשיו שתבינו שבגלל שלא האמנתי לה אז היא הסכימה להראות לי (יותר נכון חברה אחרת נתנה לי לראות לה לא היה עוד אפשרות...סתםסתם) קיצור והיא נסעה לשם לא מזמן ואז ראיתי שהוא כתב לה כזה מה נשמע? ואז היא אמרה: משעמם'' ואז הוא אמר לה: בגלל שאת לא כאן''ואז היא שאלה: איך אתה? והוא אמר: משעמם מאז שנעסת..''

קיצור למה זה הגיוני עכשיו היא בכיתה ח'!

קיצור זה מבחינתי מתיחה אבל נראה לי שאניירד מיזה כי זה נראה לי כבר לא מתיחה...

קיצור למישהו יש הסבר לאיך זה הגיוני שזה קורה??!!?!?!

מיבחינתי זה לא הגיוני ולא נתפס.

 

זה יהיה מאד מובן אם לא תבינו כי אתם לא מכירים אותה... אבל נסו בכל זאת להסביר לי...

The heart wants what it wantהפינגווין הכתום
מפתיע, אה?
I dont know Englishהחיים מאושרים

העתקה ישירה מגוגל תרגום...חחח

הלב רוצה מה שהלב רוצההפינגווין הכתום
כותבים "the heart wants what it wants" פרזנט סימפל!תולעת ספריםם


יש יצר הרע, לכולנו.עברי אנכי

גם לו וגם לה.

זה יצר הרע והוא חזק מאוד מאוד. גם אצל אנשים נורא צדיקים..

זה קשה לי לחשוב שרק בגלל זההחיים מאושרים


"רק"? את יודעת איזה חזק היצר הרע?עברי אנכי

כמה קשה הוא עובד?

לא רק ברור לי שזה קשההחיים מאושרים

אבל בכל זאת מישהי שמבינה באמת ושיש לה אמונה קשה לי לחשוב שהיא פול לדבר כזה...

לא יודעת

חח למה לקרוא לזה יצר הרע?קורא ממעמקים

זה יצר נפלא לאהבה ולבנייה משותפת, אמנם זה מוקדם אבל זה אין פה שום עיוות מוסרי, אין פה "רע"

אפשר לקחת כל דבר לרע ולטובעברי אנכי

יצר הרע מושך לרע

ויצר הטוב לטוב

לכן אני שואל למה לקרוא לזה יצר הרע כשאין פה כוונת זדוןקורא ממעמקים

(לפחות לא מוכרח מהנתונים שניתנו לנו)

"יצר העריות" נשמע לך יותר טוב?סוזנה ושות'

כל העניין של יצרים באדם שנוי במחלוקת, אבל כעיקרון כל מה שמושך לכיוון שהוא נגד רצון ה' זה יצר הרע, וכל מה שמושך לעשיית רצונו יתברך זה יצר הטוב.

לעתים יש דברים שאפשר לשמו גם מיצר הטוב וגם מיצר הרע- הכל תלוי בסיטואציה.. למשל: אם יש למישהי רצון לחבר בכיתה ח'- זה רע, אבל בגיל נישואין- זה טוב ("חבר" לאו דווקא, אלא להתחתן..)

 

הרצון לא בהכרח רע. הוא נורמלי וטוב כל עוד היא לא מממשתתולעת ספריםם

אותו  בגיל הזה

זו הנקודה שלי, זה רצון בריא וטוב, ובנוסף, הוא מוקדםקורא ממעמקים

תרצו להגיד שהמימוש שלו כרגע יוצר בעיות זה בסדר, אבל לא להתבלבל ולקרוא לרצון הטהור הזה "רע", ובכלל לא מוכרח מהנתונים שהקשר שלהם הוא מעבר לקשר מינימלי שהם מחכים איתו עד גיל של חתונה

את מבינה למה אני מתכוון.סוזנה ושות'

כרגע הדחף הזה בא מהיצר הרע. כשיגיע הזמן- הוא יבוא מהיצר הטוב..

לא מסובך- ילדה בכיתה ח' עושה שטויותחושבת בקופסא

לאורך החצאית שאמא קנתה לה יש השפעה מועטה בנושא.

אני בטוחה שאם תשאלי אותה מה היא אוהבת בו או מה האישיות שלו, היא לא תוכל להגיד לך.

יכול להיות שהיא באמת דוסיתנעה ונדה

אבל זה חזק ממנה. הגיוני מאוד ולא סותר.

לא נראה לי שאפשר להגדיר ילדה בכיתה ח' כדוסית או לאחושבת בקופסא

בגיל הזה ילדים עושים בדיוק העתק הדבק ממה שההורים שלהם אמרו להם, אין פה הרבה בחירה והבנה עמוקה של מה זה אומר.

מצד שני חיוב מצות זה גיל 12 ...(אבל מסכימה איתך)מגובלת-
יש לזה שתי סיבותחושבת בקופסא

אחת, שפעם באמת ההתגברות הייתה הרבה יותר מהירה ובחורה לא נשואה בת 18 הייתה נחשבת לרווקה זקנה.

הסיבה השנייה היא שעכשיו אפשר לסמוך על הילדה שבאמת תקיים את המצוות בלי שיבדקו אותה מבוגרים, אבל זה לאו דווקא אומר שהיא באמת מבינה מה המשמעות והחשיבות של מצוות, רק "כי ככה אמרו לי".

כיתה ח זה לא כזה קטןנעה ונדה

זה בערך הגיל שמתחילים קצת לבדוק ולהבין, או אולי כיתה ט... טוב כל אחד ורמת הבגרות שלו

לא נכוןהחיים מאושרים

לפחות לא היא ולא אני...

אןתי ההורים שלי לא מחייבים מקסי ואני הולכת עם מקסי...

עכשיו משהו גם עליה שאני יודעת

לה היה סמארטפון עם ווצאפ... ומבחירה אישית שלה היא החליפה לנוקיה...

עד כמה שאני זוכר את כיתה ח', אני חולק עלייך...הָיוֹ הָיָה
אמרת שאתה חולק עלי ואתה לא הייתה כמונו אז הדגשתי את זה שאתההחיים מאושרים

הייתה ככה...

אמרתי שאני חולק על חושבת, לא עלייך. שימי לב להשתרשרותהָיוֹ הָיָה
איפה ראית שכתבתי מה אני הייתי? כן כמוך? לא כמוך? לא הזכרתי שום דבר לגבי זה.
חושבת כתבה שבגיל הזה אין עמדה והבנה אלא רק העתק הדבק, אז כתבתי שאני חולק עליה.
אז בוא נפתח את המחלוקת הזאתחושבת בקופסא

ממה שראיתי, בכיתה ח' מדובר בילדים כמעט לכל דבר ועניין.

זה לא אומר שהם סתומים או משהו, רק שהבנה של העולם והמשמעויות של הבחירה שלהם לא ברורות להם עד הסוף.

יש סיבה שלא נותנים להם יכולת לקבל החלטות משמעותיות בחיים (חוץ מבחירת ישיבה\ אולפנא, שזה נעשה בשיתוף מלא של ההורים) 

לא נכון! לא נכון! ולא נכון!החיים מאושרים

זה ממש לא נכון כי אני מכירה ילדות בכיתה י''ב שעדיין הולכות עם חולצות של אנימה ואני רואה בנות בכיתה י''א שרבות כמו ילדות בכיתה א' אם בכלל...

בקיצור ממש לא זה תלוי בילדה עצמה ואני מכירה אותה ואני אומרת לך שהיא בוגרת.

 באלך תמשיכי להתווכח אבל אני מכירה אותה והיא בוגרת

האא זה היה נראה שכתבת שאתה חולק עלי...החיים מאושרים


את יכולה תמיד לבדוק למי מכוונת התגובההָיוֹ הָיָה
או על ידי העיגולים האדומים, או על ידי לחיצה על "בתגובה אל"
@חושבת בקופסא, יש לך את הסרטון שמסביר?
אויששש פדיחהההחיים מאושרים

טוב תודה!

יש אותו ביוטיובחושבת בקופסא
"איך משרשרים נכון בערוץ 7" או משהו כזה.
מסכים. כל אחד עם החולשות שלו..סוזנה ושות'


לא נכון היאהחיים מאושרים

אמרה לי מה היא אוהבת בו וגם  האורך חציאות זה חציאות שהיא קונה לעצמה...

אני אגיד לך קצת מניסיון?שפרינצא בוזגלו

בנות שכבר בכיתה ח' התחילו עם בנים וכל הסיפור הזה לא סיימו טוב. למדתי את זה על בשרי.

אאוץ'נעה ונדה

ראיתי פעם משפט יפה שמסביר למה זה לא יעזור: "אי אפשר לרכוש ניסיון חיים מאחרים".

חכם לומד מטעויות של אחרים..סוזנה ושות'

בינוני לומד מטעויות שלו.

טיפש לא לומד מטעויות..

אוי זה משפט חכםםםםהילת ההילות


וואי מהנסיון חיים שלי זה כל כך לא נכוןחושבת בלב

לא רק שאת מוחקת את המושג של "תשובה" והסליחה ומחילה של ה'
את מחלישה פה כל כך הרבה נוער שמתמודדים.
מאיפה לך ההחלטה הגסה הזאת?!

אני מכירה לא בת אחת ולא שתיים שעשו שטויות בגיל הנעורים, התחרטו והיום במקום אחר לגמרי.

גם מבחינת צניעות וגם מבחינת יראת שמיים.
זה ממש אמירה שטחית ולא מכירה את המציאות.
אפילו דוד המלך ביקש מה' למחוק לו את פשעי נעוריו
זה כל כך לא נכון שאין דרך חזרה.

להגיד שלא כדאי להיכנס,זה נכון.
להגיד שאי אפשר לצאת כל כך לא





 

ילדה קטנה עושה שטויותטונה(לא דג)

קורה הרבה בגיל הזה.

 

לא שזה טוב, אבל הגיוני שזה קרה.

פעם הייתי ממש נגד.תילי חורבות

היום אני תומך בקשרים של החניכים שלי לשעבר שהם כיום מדריכים עם בנות.

בעיני זה עדיף עשרות מונים על פני לא להכיר בכלל את בנות המין השני
ולהגיע לגילי כשאתה עדיין רווק.

רוב הקשרים האלו לא מובילים לכלוםחושבת בקופסא

רק עבירת איסור ייחוד, נגיעה, וחלילה גרוע מזה, וביזבוז שנות התיכון בקשר שורף את הלימודים והחברים.

 

אני באמת לא מבינה את טענת ה"להכיר את המין השני" בשביל להתחתן לא צריך להכיר את כל העולם, רק אדם אחד.

כל עוד מדובר באדם עם שכל מתפקד שיודע שהמין השני לא נושך, אין שום צורך ב"ניסיון" בנושא.

^^נעה ונדה

כ"כ נכון.

אני לא מכיר אותך או את היכולות החברתיות שלךהפינגווין הכתום
אבל אני יכול להגיד מניסיון שלא לכולם כל כך פשוט להתחיל לדבר עם בנות אחרי 15 שנה (אם לא נחשיב את המעון🤔) שלא היתה להם בהם אפילו שיחה אחת שיכולה לתת איזה ניסיון בעניין. ובאופן מפתיע יש לציין, "שכל מתפקד" זה הדבר הכי פחות יעיל בנושאי האלו..
אנשים כל כך חיים בסרט כאילו זה איזה פתרון גאוני להכל "בואו נתעלם אחד מהשני 20 שנה, נתחתן עם מישי אחת וסלאמאת", אם יש יתרונות? אני מניח. אם יש חסרונות? בהחלט.
..נעה ונדה

אין לך אחיות? אמא? אם לא תדבר עם בנות לפני לא תדע לתקשר בדייטים? אנחנו מיקומים מקבילים? באמת. די להיתממות.

אהבתי את הניסוח שאתה מניח שיש יתרונות אבל חסרונות יש בטוח. ההיפך הוא הנכון, יתרונות יש בטוח (עם יד על הלב, מה הסיכוי לנהל קשר כזה בלי ליפול בכלל?) וחסרונות אני מניחה שיכול להיות (לא יודעת, אולי איזה בחור דוס שלא יצא מהישיבה כמה שנים ולא מצליח לתקשר עם אמא שלו).

...הפינגווין הכתום
אמא ב"ה יש לי, אחיות לא ממש. לא שאני מבין איך זה קשור, אמא עם כל הכבוד זה ממש ממש לא הכנה לשום דבר.
אני אדגיש שאני לא בא עם איזה שיטה מדויקת לחינוך ילדים. אם אלוהים החליט שאסור לראות בנות את יכולה לשים לילדים שלך כיסויי עיינים, אני פשוט לושב שלהתעלם מההשלכות האישיות שיכולות להיות לזה זו ההיתממות.
לגבי הניסוח, זה פשוט מנקודת המבט האישית שלי. אני מניח כמובן שאת רואה את זה בצורה אחרת..
ומה עם ההשלכות הבין אישיות של קשרים מיותרים?חושבת בקופסא

איבוד הייחודיות כשהאהבה הראשונה (אולי אפילו חיבוק ראשון וכו'...) שלך היא למי שאתה לא נשוי לה\ו? איבוד משמעותי של קשרים חברתיים בשנות התיכון כי כל ההזמן וההשקה הלכה לאותו הקשר? אותו דבר לגבי לימודים?

"לדבר עם בנות\ בנים" זה כזה מושג מעורפל שטומן בחובו הרבה סכנות, והוא ממש לא פתרון להכל.

שוב, לא באתי עם משנה חינוכית פההפינגווין הכתום
ובטח שלא אם האמירה שזה פותר את כל הבעיות.
אבל אני חושב שהגיוני מאוד להניח שפשוט להתעלם מדחפים כל כל בסיסיים שלנו במיוחד בגיל הזה או לבודד נער או נערה מחצי השני של המין האנושי ואז להפיל עליו את זה ולצפות שהכל ילך חלק זה מתכון מעולה לבעיות.
טוב, בכל מקרה זו דעתיהפינגווין הכתום
אני מבין מה את אומרת, אבל אני לא חושב שאני מסכים איתך..
עובדה שלכל אורך ההסטוריה האנושית זה הלך חלקחושבת בקופסא

חברה מעורבת זה רעיון של כמה עשרות השנים האחרונות.

והינה סוד קטן: רוב המין האנושי לא נפגש לאורך כל חייו עם רוב המין האנושי, אין מה להגזים כאילו יש פה איזה חסם אנושי.

אתה טוען שצריך לממש כל דחף שעולה? שליטה בדחפים וכיוון שלהם למען מטרות גדולות יותר זאת הדרך הערכית הכי בסיסית שיש. 

למה ההנחה היא שכל הגברים\ נשים מקשה אחת?חושבת בקופסא

כאילו אם דיברת עם אחד, דיברת עם כולם?

 

מדובר פה בבני אדם אינדיבידואלים. המד"שית בסניף ממש לא חייבת להיות תבנית של אשתך לעתיד. העובדה שניהלת איתה קשר מסויים, בהקשר מסויים, מתוך בגרות רגשית בהתאם לגיל 16, לא מבטיחה שום הכנה למצב שונה לחלוטין שהדבר המשותף היחיד הוא שמדובר בקשר עם אדם ממין נקבה.

 

לומר "בוא נתפנפן עם כל הבנות שבעולם, כולן גרסאות אחת של השנייה אז זאת הכנה לנישואין" זה גם כן לא משהו. [גם אני יכולה להמציא ציטוטים מפוברקים שיוצרים איש קש של טיעון]

 

אין שום דרך "לצבור ניסיון" בקשרים בין אישיים, במיוחד לא האחד הכי אינטימי ואישי שיש, חוץ מלקפוץ למים.

..נעה ונדה

ולהיפך, לדעתי עדיף להגיע לחתונה נקיים בלי משקעים של קשרים אמוציונליים שלא צלחו

לפי מה שכתובמנ-דוס

הם לא נוגעים אחד בשני.

ואישית, אני לא רואה בעיה, כל עוד שומרים על ייחוד ושמירת נגיעה, אם היה צריך יותר להתרחק מהמין השני, היה כתוב בהלכה.

מי שעובר על שמירת נגיעה, יתדרדר לדברים גרועים הרבה יותר ממי שלא. ואני הכרתי שני "חברים" שהיו באמת בסדר, אבל אחרי שהם שברו נגיעה, הם הגיעו למקומות שעדיף שלא נדבר עליהם.

 

 

כמובן שעכשיו מישהו (אהם אהם...) עומד לצאת עלי ב: "נו, זה בגלל שאתה מכיר את משחקי הכס, אז יש לך דעות סוטות, עוף מכאן חלאה דתל"שית" או משהו בסגנון. קורץ

אמרת שההרחקה בין המינים לא כתובה בהלכה..סוזנה ושות'
עבר עריכה על ידי סוזנה ושות' בתאריך ט' בניסן תשפ"ב 18:24

אז הנה:

"צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד.. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשו כנגדה או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור.. פגע אשה בשוק, אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו.. והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה, כאלו נסתכל בבית התורף שלה. ואסור לשמוע קול ערוה או לראות שערה." (שולחן ערוך אבן העזר סימן כ"א סעיף א')

לא צריך להכנס לנסיונות מיותריםחושבת בקופסא

אם הם לא נוגעים ולא כלום, אז הם רק מדברים אחד עם השני, שאת זה הם יכולים להשיג בקשר של חברים בני מינם. ברור שגם אם הם ילדים דוסים טובים שלא מתכוונים לשום דבר בסגנון משחקי הכס, עדיין הקשר הזה יכול להוביל בקלות לעברה על שמירת נגיעה. (וגם ייחוד. סתם הולכים לטייל במעיין, ואופס זה קרה בלי לשים לב)

 

גם מבחינת ה"בריאות רגשית" (או איך שלא קוראים לזה) למה להיכנס לקשר לא בוגר בגיל הזה שרוב הסיכויים לא יצליח, וסתם ישאיר צלקות מיותרות?

זה באמת קשה להבנה.היום הוא היום
הרמב"ם אומר בהלכות איסור ביאה פרק כב:

אין דורשין בסתרי עריות בשלשה מפני שהאחד טרוד בשאלת הרב והשנים נושאין ונותנין זה עם זה ואין דעתם פנויה לשמוע שדעתו של אדם קרובה אצל עריות אם נסתפק לו דבר ששמע מורה להקל לפיכך אין דורשין אלא לשנים כדי שיהיה האחד השומע מפנה דעתו ויודע מה שישמע מן הרב.

הלכה יח
אין לך דבר בכל התורה כולה שהוא קשה לרוב העם לפרוש אלא מן העריות והביאות האסורות אמרו חכמים בשעה שנצטוו ישראל על העריות בכו וקבלו מצוה זו בתרעומות ובכיה שנאמר בוכה למשפחותיו על עסקי משפחות.

לכן, יכול להיות שהיא מצליחה להיות צדיקה בשאר התורה ופה זה קשה. במיוחד אם היא חשופה לכל מיני דברים או שחסרה לה חמימות בבית
כל מקרה הוא מיוחד אבל...היי זה אני

לדעתי לא צריך להיות קשר זוגי בין בנים לבנות לפני כיתה י'...

אבל סתם דיבורים זה לא כזה נורא ויש כאלו שזה יועיל להם..

למה??החיים מאושרים

מה משתנה בכיתה י'?? פתאום זה הופך לקשר לחתונה?? אני לא שאלתי על זה אני גם לא מסכימה אם זה שאמרת שסתם דיבורים זה לא כזה נורא אבל זה גם לא היה מה ששאלתי מה ששאלתי זה איך זה הגיוני שיש דבר כזה לבת ''דוסית '' כי כאילו מה שאמרת בכלל לא התחיל להתחשב אצלי בחשבון כי זה פשוט משהו שאני לא מסכימה איתו...

מסכים. אין שום הבדל בין כיתה ז' לכיתה י' או י"אסוזנה ושות'

בעניין הזה.. (בי"ב עוד איכשהו ניחא, אם הם מתכננים חתונה בטווח הקרוב..)

איך זה יועיל?חושבת בקופסא

בגיל הזה אין בכלל בגרות רגשית בנושאים האלו, והקשר בקלות יכול להפוך לתלותי, אובססיבי או אפילו נצלני.

וזה בנוסף לכל מה שאמרו מעליי.

מעלייי תרתי משמעהחיים מאושרים

הבנתתת?!?!? 

גם אני חושבת ככה14
כי לפעמיים זה לא טוב שממש לא מדברים..
אבל צריך לדבר במינון..
אני נגיד גרה במקום שבנים ובנות ממש לא מדברים אחד עם השני. יש התרונות. ויש חסרונות... הרבהה
למה זה לא טוב? מה החסרונות?חושבת בקופסא

אין דבר כזה "לדעת לדבר עם בנים\ בנות" יש לדעת לדבר עם בני אדם וזהו, קשר בין אנשים לא צריך אימון מקדים.

ממש לא נכון לדעתיתולעת ספריםם


בואי ותסביריחושבת בקופסאאחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך