בהכללה גסה:
החרדים מדברים נגד ההתמכרות לאינטרנט אבל מתעלמים מהסכנה שבהתמכרות לסיגריות.
הדתיים מדברים נגד ההתמכרות לסיגריות אבל מתעלמים מהסכנה שבהתמכרות לאינטרנט.
בשניהם יש איסורי תורה.
בהכללה גסה:
החרדים מדברים נגד ההתמכרות לאינטרנט אבל מתעלמים מהסכנה שבהתמכרות לסיגריות.
הדתיים מדברים נגד ההתמכרות לסיגריות אבל מתעלמים מהסכנה שבהתמכרות לאינטרנט.
בשניהם יש איסורי תורה.
הייתי מדגיש את ה"בהכללה גסה," אולי כותב פעמיים...
לצערנו...
אצלי בבית וככה זה גם חברות שלי זה ברור שסיגריות זה איסור ונשמרתם וגם אינטרנט זה לא צנוע לכל החברות ה''דוסיות'' שלי יש אינטרנט הגנה...
בקיצור ממש לא ידוע בוודאות..
"הדתיים" (אם אפשר בכלל להגדיר למי את מתכוונת בזה) לא חרטו על דיגלם מאבק בסיגריות באופן יוצא דופן, וגם היחס לאינטרנט בשתי הקבוצות לא עד כדי כך שחור לבן, אולי חוץ מהקיצוניים ביותר שבהם.
באופן כללי, לא כדאי לפרוס השקפות עולם בשני משפטים, החיים הם לא סטיקר.
וגם לעורר למחשבה כלפי עצמנו, זאת עוד מטרה
אני ממש לא אוהבת את כל ה"הכאה על חטא שלא ביצענו", כלפיי הצינות הדתית. (בכל נושא)
ברור שיש מה להשתפר כל תחום, אבל הגזמות וחוסר הדיוק המופרע בהצגת המצב, ועוד השמת "החרדים" כאידיאל קדוש של "נו, נו, נו, למה אתם לא שם?!" לא עוזרת לשום מחשבה ולא משפרת שום דבר לדעתי.
ונוסיף לזה גם חוסר בהירות באיזה אנשים מדובר, מה בדיוק הם עושים, ומה טוב או לא במה שהם עושים. ככה שכל ההטפה הזאת מיותרת וכנראה באה מאיזו צורך פסיכולוגי להרגיש אשם או לגרום לאחרים להרגיש אשמים.
כל ביקורת כלשהי בסוף מופנית כלפי נקודה מסוימת ומטבע הדברים זה יוצא כהכללה. לכן גם הבהרתי שזאת הכללה. לא פניתי כלפי אנשים מסוימים ולכן אין צורך לחדד יותר למי בדיוק התכוונתי.
המטרה של הביקורת היא לעורר למחשבה ולא בהכרח כדי ליצור אשמים. ביקורת כזאת, כל עוד היא באה ברוח טובה, היא חיובית לדעתי.
ברור שצריך להשתפר את אומרת, אז איך את רוצה שנעשה את זה אם לא שנדבר על זה?
לא לזרוק סיסמאות מעורפלות ומכלילות ולקוות שמי שהתכוונת אליו הבין את המסר.
מה מפריע לך? שאנשים מבזבזים את הזמן באינטרנט? שהם רואים תכנים לא צנועים?
את מבינה שאת לא מגלה את אמריקה באמירה שאלו דברים לא טובים כן?
"X זה רע" זה מסר פשטני וממש לא יעיל כי אנשים שעושים דברים רעים יודעים את זה, וסיסמאות לא ישנו אותם באיזו דרך קסומה.
וגם אין לזה שום קשר לציבור לציבור מסויים, אלא לאנשים פרטיים שזה נוגע אליהם.
(שוב, אני מדברת על הרעיון, לא עלייך באופן אישי)
דיברתי אל המתחסדים שמגלגלים עיניים כשהם מדברים על הבעיה של הסיגריות במגזר החרדי וכנ"ל להיפך. לדעתי זה לא מובן מאליו כמו שאת מציגה את זה וזאת כן נקודה שחשוב להעלות ולדון בה.
תכלס, מה אנחנו עושות כרגע אם לא מתדיינות?
שפרינצא בוזגלובאמת חסר לחרדים בעיות שכשמישהו רוצה לדבר על הבעיות שלהם הוא יתפס לסיגריות?
סיגריות זה דבר רע מזיק. זהו.
זאת הסיבה שאני לא מבינה מה החידוש במסרי "X זה רע". "גזענות זה רע" דברים לא צנועים באינטרנט זה רע"- נכון, יש לכם עוד משהו מובן מאיליו להוסיף?
תלוי את מי את שואלת. לדעת ראשי הישיבות החרדיות שליט"א סיגריות זה מותר ולגיטימי אבל סמארטפון זה יהרג ואל יעבור.
העובדה שלא כולם רואים את הסיגריות כדבר רע ומזיק היא זאת שמפריעה לי, וכנ"ל העובדה שלא כולם רואים את הסמארטפון ככזה. עזבי את העניין הספציפי, מפריע לי שאנשים עיוורים לבעיות של עצמם ורואים רק את הבעיות של אחרים. הויכוח הדתי-חרדי מאוד מתאפיין בזה.
(נ.ב. זה נשמע כאילו אני מטיפה מוסר ובתכלס עיוורת בעצמי, אז זהו שאני בהחלט מודעת לבעיות של עצמי. אני לא אתבייש להודות בהן).
קורה, קורה. אני רואה את זה מקרוב. לא הייתי חושבת על זה אם לא הייתי רואה את זה קורה
אשמח להבין למה לדעתך ההקבלה הזאת לא מתחילה.
הסברתי את דעתי כאן משהו מעניין שחשבתי עליו | ערוץ 7
יהודים שחיים בצורה של היהודי האידאלי הם בודדים לצערנו...
היהודי שעליו התורה מדברת עובד ה' בכל המצוות ובכל דקדוקיה. אדם שרק ציווי ה' עומד מול עיניו עולם המעשה עם עולם המחשבה ושלא משאיר חלקים בחוץ- יהודי ארצישראלי
כללות המשפט היה נראה מאד יפה חכם ופשוט. עד לסוף והמסקנא, מי אמר? - רק שואל.
אלך לראות, באמת מעניין אותי.
פשוט הכוזרי הוא ספר די גדול.
[אגב, לא יודע אם אתה זוכר מה שדיברנו על הכוזרי, אבל אני באמצע ללמוד אותו [אמנם בקפיצות, אבל לומד מדי פעם..]
חמוד צריך להיזהר משניהם אבל לדעתי ההקבלה לא נכונה....
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...