י' בניסן תשפ"ב 22:14


"העולמים כולם וכל אשר בהם אינם כי אם גילויים שהם נדמים לנו כעין נצוצות פרטיים מהתגלות האורה העליונה, אבל כשהם לעצמם הם כולם חטיבה אחת, התגלות אחת" (מאמר צמאון לאל חי). "האחדות הכוללת, המכרת רק את הא-להות, ויודעת גם כן שכל גלוי פרטי איננו ענין הא-להות, כי אם הכל, ומקור הכל, ומה שהוא למעלה למעלה מזה" (מאמר האחדות הכוללת ד).

י' בניסן תשפ"ב 23:01


הרבי הריי''צ, [הרבי הקודם של חב''ד] - "הלשון היא קולמוס הלב והניגון הוא קולמוס הנפש"

ר׳ הלל מפאריטש, מגדולי חסידי חב״ד,{מתלמידיו הגדולים של מייסד חסידות חב''ד, בעל התניא} אמר: "מי שיש לו חוש בנגינה – יש לו חוש בחסידות״.

י"א בניסן תשפ"ב 11:38
עבר עריכה על ידי נעה ונדה בתאריך י"א בניסן תשפ"ב 13:03

בטווס אפס היא באמת מציגה רע את המתנחלים אבל בסוף היא לא נגדם.

בהתנקשות נראלי יש דו שיח שלם בין אייל למפעיל שלו מאחווה (לא זוכרת איך קוראים לו) רגע לפני שהוא נרצח, ומשם מובן שהיא דווקא מאוד ימנית, רק מנק' מבט חרדית יותר.

"העולמים כולם וכל אשר בהם אינם כי אם גילויים שהם נדמים לנו כעין נצוצות פרטיים מהתגלות האורה העליונה, אבל כשהם לעצמם הם כולם חטיבה אחת, התגלות אחת" (מאמר צמאון לאל חי). "האחדות הכוללת, המכרת רק את הא-להות, ויודעת גם כן שכל גלוי פרטי איננו ענין הא-להות, כי אם הכל, ומקור הכל, ומה שהוא למעלה למעלה מזה" (מאמר האחדות הכוללת ד).

י"א בניסן תשפ"ב 18:31

אבל הנקודה שהיא נותנת בספרים האחרונים שלה, הולכת לכיוון מאד שלילי.

בתור סופרת, ועוד סופרת טובה, יש למילים שלה כח מאד חזק, וגם אם בסוף היא מגיעה למסקנא שהדבר ה'שמאלני', הוא שגוי, היא נותנת מאד הזדהות והבנה איתו, כאילו הוא לגיטימי, ומי שמרגיש כך אנחנו צריכים לכבד אותו.

כתבתי עכשיו בשתי מילים, אולי בהמשך אפרט, עכשיו בכ''ז ערב פסח ואין ממש זמן להאריך.. 

הרבי הריי''צ, [הרבי הקודם של חב''ד] - "הלשון היא קולמוס הלב והניגון הוא קולמוס הנפש"

ר׳ הלל מפאריטש, מגדולי חסידי חב״ד,{מתלמידיו הגדולים של מייסד חסידות חב''ד, בעל התניא} אמר: "מי שיש לו חוש בנגינה – יש לו חוש בחסידות״.

י"א בניסן תשפ"ב 21:33

אני לא חושבת שהיא נותנת לגיטימציה לשמאל. היא פשוט מציגה את הגישה החרדית לנושא הזה, גישה שהיא ימנית בעיקרון, אבל מתנגדת להתנחלות, או לפחות לא תומכת בה.

"העולמים כולם וכל אשר בהם אינם כי אם גילויים שהם נדמים לנו כעין נצוצות פרטיים מהתגלות האורה העליונה, אבל כשהם לעצמם הם כולם חטיבה אחת, התגלות אחת" (מאמר צמאון לאל חי). "האחדות הכוללת, המכרת רק את הא-להות, ויודעת גם כן שכל גלוי פרטי איננו ענין הא-להות, כי אם הכל, ומקור הכל, ומה שהוא למעלה למעלה מזה" (מאמר האחדות הכוללת ד).

כ' בניסן תשפ"ב 11:54
לא לשם ולא לשם...

ואיפה אני בין כל המשפטים ההגיוניים האלה?

כ' בניסן תשפ"ב 11:54

ואיפה אני בין כל המשפטים ההגיוניים האלה?

כ"ג בניסן תשפ"ב 11:59


"העולמים כולם וכל אשר בהם אינם כי אם גילויים שהם נדמים לנו כעין נצוצות פרטיים מהתגלות האורה העליונה, אבל כשהם לעצמם הם כולם חטיבה אחת, התגלות אחת" (מאמר צמאון לאל חי). "האחדות הכוללת, המכרת רק את הא-להות, ויודעת גם כן שכל גלוי פרטי איננו ענין הא-להות, כי אם הכל, ומקור הכל, ומה שהוא למעלה למעלה מזה" (מאמר האחדות הכוללת ד).

כ"ג בניסן תשפ"ב 13:38
הוא יפה ממש אבל פחות מהקודם... לדעתי היא צריכה לסיים פה את הסדרה. אם היא תמשיך זה כבר יהיה דפוק וחוזר על עצמו.

ואיפה אני בין כל המשפטים ההגיוניים האלה?

כ"ג בניסן תשפ"ב 13:42

כן, קצת קשה לי להבין את המעריצים השרופים שלא רוצים שהסדרה תגמר. יונה ספיר עכשיו באמצע סיפור בהמשכים בשם סוף העולם דרומה, אחלה עלילה. מתי אנשים יבינו שהכישרון שלה נשאר גם כשהעלילה משתנה?

"העולמים כולם וכל אשר בהם אינם כי אם גילויים שהם נדמים לנו כעין נצוצות פרטיים מהתגלות האורה העליונה, אבל כשהם לעצמם הם כולם חטיבה אחת, התגלות אחת" (מאמר צמאון לאל חי). "האחדות הכוללת, המכרת רק את הא-להות, ויודעת גם כן שכל גלוי פרטי איננו ענין הא-להות, כי אם הכל, ומקור הכל, ומה שהוא למעלה למעלה מזה" (מאמר האחדות הכוללת ד).

כ"ג בניסן תשפ"ב 15:06
היא לקראת סיום שם או בהתחלה?

ואיפה אני בין כל המשפטים ההגיוניים האלה?

כ"ג בניסן תשפ"ב 15:46

אם אני לא טועה הוא מתפרסם בהמשכים בבתוך המשפחה (מוסף לנשים של מגזין משפחה) או בקטיפה (מוסף לנשים של עיתון יתד נאמן), לדעתי בבתוך המשפחה.

"העולמים כולם וכל אשר בהם אינם כי אם גילויים שהם נדמים לנו כעין נצוצות פרטיים מהתגלות האורה העליונה, אבל כשהם לעצמם הם כולם חטיבה אחת, התגלות אחת" (מאמר צמאון לאל חי). "האחדות הכוללת, המכרת רק את הא-להות, ויודעת גם כן שכל גלוי פרטי איננו ענין הא-להות, כי אם הכל, ומקור הכל, ומה שהוא למעלה למעלה מזה" (מאמר האחדות הכוללת ד).

כ"ה בתשרי תשפ"ג 17:50

אני יכול להבין את זה באופן כללי, לא פה.

באופן כללי, אנשים מתחברים לגיבורים, לא רק לכתיבה עצמה, ואנשים רוצים להמשיך לחיות ולקרוא על הגיבורים שהם  אהבו.,..

 

לדוגמא, אני מבין אחרים, וביניהם אני, שלא ממש רוצים שהסדרה מ מלכה במבחן תסתיים.

 

אבל לא כ''כ מבין פה.. כי מישישמע.. איזה התחברות רגשית יש לספרים שלה.

כפי שכבר נ ר אה לי כתבתי בעבר, לדעתי הס פרים שלה מאד מאד מושכים, גם אותי, ולכן קראתי אותם, מושכים בהח לט,  מעניינים או לי גם.

אבל ההגדרה 'יפה' לא הולמת אותם..

לא 'יפים' ולא 'רגשיים' וכו'

אבל זה סוג של פילוסופיה אישית.

הרבי הריי''צ, [הרבי הקודם של חב''ד] - "הלשון היא קולמוס הלב והניגון הוא קולמוס הנפש"

ר׳ הלל מפאריטש, מגדולי חסידי חב״ד,{מתלמידיו הגדולים של מייסד חסידות חב''ד, בעל התניא} אמר: "מי שיש לו חוש בנגינה – יש לו חוש בחסידות״.

ל' בתשרי תשפ"ג 19:07

אה והתחברות רגשית וודאי שאין, זה לא ספר רגשי. למען האמת לא התחברתי בכלל לדמות של אייל.

אני אהבתי רק את סגנון הכתיבה והדיוק והאמינות שלה.

"העולמים כולם וכל אשר בהם אינם כי אם גילויים שהם נדמים לנו כעין נצוצות פרטיים מהתגלות האורה העליונה, אבל כשהם לעצמם הם כולם חטיבה אחת, התגלות אחת" (מאמר צמאון לאל חי). "האחדות הכוללת, המכרת רק את הא-להות, ויודעת גם כן שכל גלוי פרטי איננו ענין הא-להות, כי אם הכל, ומקור הכל, ומה שהוא למעלה למעלה מזה" (מאמר האחדות הכוללת ד).

ל' בתשרי תשפ"ג 19:55

קשה לי מאד להסביר את זה בכתיבה..

בע''פ, גם קצת קשה, אבל בד''כ הצלחתי בסוף להסביר את זה למי שדיברתי איתו..

אגב, אני 'חי' ספרים..

אז אולי לכן, אני קצת פילוסוף בקשר לזה לפעמים.

הרבי הריי''צ, [הרבי הקודם של חב''ד] - "הלשון היא קולמוס הלב והניגון הוא קולמוס הנפש"

ר׳ הלל מפאריטש, מגדולי חסידי חב״ד,{מתלמידיו הגדולים של מייסד חסידות חב''ד, בעל התניא} אמר: "מי שיש לו חוש בנגינה – יש לו חוש בחסידות״.

ל' בתשרי תשפ"ג 19:57

וכו'

אבל בספרים הישנים?

 

 אשמח להסבר מה בדיוק נשמע אמין בתיאור של משהו שקפץ ממטוס לקראת הנחיתה שלו, נחת על קרקע קשה [לא דשא או משהו כזה, לא שזה היה משנה], נפצע פציעות, אבל היה מספיק חזק בשביל לקום, להתנער כמו כלום, לרוץ, להשתלט על אופנוע, ולברוח כשמלא אנשים יורים ורודפים אחריו, ולהמלט מכל זה בלי פגע..

[מתואר בספר 'המצולע']

 

אז יש לה ש לה כשרון לכתוב את זה בצורה שתשמע אמינה,

אבל אמין?

זה לא נשמע לי..

הרבי הריי''צ, [הרבי הקודם של חב''ד] - "הלשון היא קולמוס הלב והניגון הוא קולמוס הנפש"

ר׳ הלל מפאריטש, מגדולי חסידי חב״ד,{מתלמידיו הגדולים של מייסד חסידות חב''ד, בעל התניא} אמר: "מי שיש לו חוש בנגינה – יש לו חוש בחסידות״.

ל' בתשרי תשפ"ג 20:16

אנשים במצב של הישרדות מסוגלים לעשות דברים לא נורמליים, במיוחד אנשים שעברו הכשרה משוגעת כמו אייל.

"העולמים כולם וכל אשר בהם אינם כי אם גילויים שהם נדמים לנו כעין נצוצות פרטיים מהתגלות האורה העליונה, אבל כשהם לעצמם הם כולם חטיבה אחת, התגלות אחת" (מאמר צמאון לאל חי). "האחדות הכוללת, המכרת רק את הא-להות, ויודעת גם כן שכל גלוי פרטי איננו ענין הא-להות, כי אם הכל, ומקור הכל, ומה שהוא למעלה למעלה מזה" (מאמר האחדות הכוללת ד).

כ' בשבט תשפ"ג 20:33

הראשונים שלו, שאז זה עוד בדוחק הגיוני, אלא מטוס שיותר קרוב למה שאנחנו מכירים כמטוס, אדם שקופץ ממטוס כזה, במהירות עצומה, נוחת על קרקע קשה, אם הוא מסוגל בכלל לזוז ממקומו, זה כדי לזחול כמה מטר, אולי.. ולא משנה הכשרתו הצבאית.

הרבי הריי''צ, [הרבי הקודם של חב''ד] - "הלשון היא קולמוס הלב והניגון הוא קולמוס הנפש"

ר׳ הלל מפאריטש, מגדולי חסידי חב״ד,{מתלמידיו הגדולים של מייסד חסידות חב''ד, בעל התניא} אמר: "מי שיש לו חוש בנגינה – יש לו חוש בחסידות״.

כ"א בשבט תשפ"ג 22:28

אני לא זוכרת באיזה ספר זה היה כתוב, אבל כשהוא מהמטוס/מסוק בסוף אחד הספרים הוא בהחלט שבר המון עצמות והתעלף תוך פחות מדקה, וגם בבית חולים לקח זמן עד שהתעורר.

במקום אחר, אחרי ניתוח השדה שגידי "ערך" לו, הוא עבר אח"כ טיפול בבית חולים וסבל מכאבים בכתף לכל אורך הספר.

"העולמים כולם וכל אשר בהם אינם כי אם גילויים שהם נדמים לנו כעין נצוצות פרטיים מהתגלות האורה העליונה, אבל כשהם לעצמם הם כולם חטיבה אחת, התגלות אחת" (מאמר צמאון לאל חי). "האחדות הכוללת, המכרת רק את הא-להות, ויודעת גם כן שכל גלוי פרטי איננו ענין הא-להות, כי אם הכל, ומקור הכל, ומה שהוא למעלה למעלה מזה" (מאמר האחדות הכוללת ד).

ז' בסיוון תשפ"ג 23:32

הרבי הריי''צ, [הרבי הקודם של חב''ד] - "הלשון היא קולמוס הלב והניגון הוא קולמוס הנפש"

ר׳ הלל מפאריטש, מגדולי חסידי חב״ד,{מתלמידיו הגדולים של מייסד חסידות חב''ד, בעל התניא} אמר: "מי שיש לו חוש בנגינה – יש לו חוש בחסידות״.

אולי יעניין אותך