לכבוד ערב פסח, קטע כתיבה שעלה לי בזמן הנקיונות..😊תות"ח!
עבר עריכה על ידי תות"ח! בתאריך י"ד בניסן תשפ"ב 14:29

מקוה שתיהנו...

 

כידוע, החמץ זה יצר הרע, זה הלכלוכים שדבקים בנו, הנקודות שנכשלנו בהן, הדברים שצריכים קצת ניקוי וקרצוף כדי לזכך את הנשמה שלנו מכל הסיגים והדברים החיצוניים שדבקים בנו ולגלות את הנשמה שלנו, את העצמיות האמיתית שלנו.

 

כל השנה אנחנו לא מתעסקים בלכלוכים שמצטרפים אלינו ודבקים בנו, כי הם טפלים, הם קטנים, הם נמצאים בחורים ופינות שאנחנו לא רוצים להיכנס אליהם, בזמן הזה אנחנו מגבירים את הטוב ועושים הרבה טוב, ממשיכים להוסיף ולהרבות טוב ואור, כל הלכלוכים הקטנים האלו, הם זניחים, לא חשובים, טפלים, לא עיקריים, שוליים, מה שחשוב זה העיקר, הופעת החיים בקדושה, לא מתעסקים בזוטות שסתם ישאבו מאיתנו הרבה אנרגיה שאפשר לעשות בה כ"כ הרבה טוב.

 

אבל פעם אחת בשנה, בליל הסדר, אנחנו נפגשים עם הקב"ה, הוא מתגלה עלינו, פסח על בתי בני ישראל, פסיחה זה להיות, להישאר, לשהות, ומשום שהקב"ה שכן בכל בית ובית מבתי בני ישראל, המשחית לא יכל ליגוע בבית הזה, השכינה שרתה שם, כל בית היה מן בית כנסת קטן, בית מקדש קטן. אז בליל הסדר הקב"ה בא ושוכן בתוך הבית שלנו ממש, השכינה נמצאת שם ממש....! לכן, לפני המפגש המיוחד הזה אנחנו צריכים להכין את עצמינו היטב, וכל לכלוך שעד עכשיו לא היה עיקרי וזניח, עכשיו חשוב מאוד להסיר אותו. אנחנו עומדים מול מראה של עצמינו שמראה את כל הפגמים הקטנים האלו, ועכשיו, אחרי שרואים את כל הפגמים הקטנים, אמנם כל פגם הוא קטן ובטל, אך כשמסתכלים על כל הלכלוכים האלו זה מצטרף לחתיכת עבודה מתישה נפשית, אבל חייבים להיות נקיים לפני המפגש הגדול והמרומם.

 

רבי נחמן בליקוטי מוהר"ן תניינא תורה ס"ג אומר: "גם הניגון הוא טובה להרועה בעצמו, כי מחמת שהרועה הוא תמיד בין בהמות, היה אפשר שימשיכו ויורידו את הרועה מבחינת רוח האדם לרוח הבהמיות,  עד שיראה הרועה את עצמו, ועל ידי הניגון ניצול מזה, כי הניגון הוא התבררות הרוח, שמבררין רוח האדם מן רוח הבהמה.....כי זהו עיקר הניגון- ללקט ולברר הרוח טובה...ועל כן על ידי הניגון ניצול מרוח הבהמיות...".

זאת אומרת, האדם כל השנה אם יתעסק בלכלוכים ובסיגים זה יכול להוריד אותו, העיסוק בחטאים שלנו יכול להוריד אותנו, כי אנחנו מתעסקים בצדדים פחות יפים ונקיים, וזה יכול ללכלך אותנו עוד יותר העיסוק בהם, ומכיוון שהם ממילא שוליים, אנחנו לא מתעסקים בהם כל השנה, אלא מתקדמים ומוסיפים טוב בלי להתעסק במה רע. (שמעתי משל שזה כמו טיטול, אחרי כמה זמן שהוא שוכב בצד, הוא לא מסריח, אבל אם מתחילים להזיז אותו ולהתעסק בו הוא מתחיל להסריח....).

כל השנה אין לנו את הכוחות כדי להתמודד עם כל הלכלוך, ואם נתעסק זה רק יוריד אותנו, אולם לפני הפגישה עם המלך, לפני שהקב"ה מתגלה עלינו ושוכן בכל בית ובית, הקב"ה מבטיח לנו שהעיסוק בלכלוכים לא יוריד אותנו, והפגישה איתו תרומם אותנו ותעלה אותנו עוד יותר ממה שהיינו לפני כן.

 

אז אפילו אם ירדנו קצת בעקבות הנקיונות והחיפושים, כשאנחנו מתוודעים לנשמה שלנו, לעצמיות שלנו בשיאה, כשהקב"ה מתגלה עלינו והנשמה שלנו מתנוצצת בקרבינו, אז אנחנו מבינים שכל הלכלוכים הם חיצוניים, הם פירורים חיצוניים שנדבקים בנו, אך לא שייכים לנו, לעצמינו באמת, לעצמיות שלנו, וזה נותן את הכוח בנקיונות של החטאים, של יצה"ר, לדעת שעוד מעט נדע שכל הלכלוכים האלו הם לא אנחנו, ואנחנו בדרך לגילוי עצמינו באמת, את החירות האמיתית שלנו, ואז הלכלוכים לא ייאשו אותנו.

אמנם כל לכלוך הוא קטן ושולי, אבל כשמסתכלים על כל הלכלוכים, זה יכול להיות מייאש, כ"כ הרבה לכלוכים שדבקים בנו, אבל יש משהו שמנחם, כי כל עוד האדם לא הגיע לשער הייאוש, לשער הנ', אפילו אם נרד בעקבות חיפוש החטאים למ"ט שערי טומאה, המפגש עם הקב"ה יעלה אותנו מדרגות, ויראה לנו שהעצמיות שלנו היא שקובעת, אפילו שירדנו, כי הירידה הזאת היא לא בגללינו, היא בגלל לכלוכים חיצוניים שלא שייכים לנו, וזה מפגש אדיר שמרומם אותנו לגבהים.

 

ישר כוח! מעניין ממשתולעת ספריםם


....תות"ח!

תודה, שמח לשמוע....

פסח שמח

ואוואמרלד
יפה ממש ובאמת שווה קריאה..
תודה רבה! חג שמח!
....תות"ח!

תודה רבה.

בשמחה.

חג שמח!

עוד עניין נוסף שקצת קשור....תות"ח!

בפסח אנחנו לא מאחלים "פסח מהודר ושמח" אלא "פסח כשר ושמח".

למה, מה אנחנו מסתפקים רק ב"כשר"?

אלא בפסח מתגלה העניין שאנחנו בנים של הקב"ה, ויש בו בחירה א-לוקית טוטאלית בנו, אפילו שיש הרבה לכלוכים ופגמים, ומבחינה חיצונית אנחנו שקועים במ"ט שערי טומאה, "בני בכורי ישראל", והוא בוחר בנו ומעלה אותנו ומראה שכל החטאים הם חיצוניים, הם בגלל כל השעבודים שלנו לדברים שהם אינם אנחנו, ובפסח אנחנו מתבטלים לקב"ה, מבינים שזה הבית שלנו, זו המהות שלנו, זו העצמיות שלנו, ולכן אנחנו מתמקדים יותר בבסיס, בקמח ומים, בנשמה שלנו, בעיקר שלנו, זוכרים מה העיקר, ומאריכים בעיקר הזה ועוסקים בעניין הזה בעיקר, ההרחבות, ההוספות, הקומות הנוספות על גבי הקומה הזאת זה במהלך כל שאר השנה, אבל בפסח אנחנו חוזרים למקור ומתמקדים בו, העיקר להיות בנים של הקב"ה...

(אמנם, יש גם את העניין שדווקא בפסח אנחנו מהדרים, אך אנחנו מהדרים בהלכות פסח, בעניין הזה של העיקר הזה אנחנו מהדרים, בעניין שאנחנו מנקים לפני פסח ככל יכולתינו, אך זה לפני, בפסח עצמו זו לא הנקודה, בפסח עצמו מתגלה העצמיות שלנו וגם אם יש עוד פירורים שלא שמנו לב אליהם, לא נורא, אם התלכלכנו וירדנו, לא נורא, מתגלית העצמיות שלנו, הבסיס שלנו, המקור שלנו, הנשמה הגדולה שלנו שמופיעה וזורחת, וזה העיקר בפסח עצמו....).

שנזכה....!

ואוו ממש יפה אולי אפשר להוסיףהחיים מאושרים

איפה שכתבת ''וגם אם יש עוד פרורים שלו שמנו לב אליהם..'' אז אולי לא נורא כי ביטלנו אותו בבעיור חמץ אז לה לא משנה אם נשאר קצת...

 

סליחה אני מודה אני לא יודעת לנסח אבל מקווה שהבנתם...🙈

....תות"ח!

אה, חזק...!

יפה מאוד, השלמת את דבריי, יפה.

...לראות בטוב
מהמם! יישר כוח, תודה רבה!!
חג פסח כשר ושמח!!
...תות"ח!

תודה רבה.

שמח לשמוע שיצא טוב....

חג פסח כשר ושמח.

.....תות"ח!

עוד וורט שעלה לי על בסיס הרעיון הזה:

לפעמים לאדם קשה בנקיונות, מותש נפשית כל פעם לבוא ולחפש ולחטט עמוק ולהסיר את הפגמים והחטאים שלו. אבל אדם צריך להיות כמו הסקווץ', אם הוא כבר פחות מנקה וחסר מים וסבון, אתה לוקח אותו לכיור, שם סבון, מים, וחוזר ואז הוא מתחיל לקרצף היטב, מתמלא כוחות ואנרגיות חדשות בנקיון, כך האדם צריך ללכת למקור המים החיים שלו, הנשמה שלו שנותנת לו את החיות, וממנה להתמלא כוחות חדשים ורעננים בעבודת הנקיון הזאת.

אך אם אפילו זה לא עוזר, והאדם כל פעם שואב עוד כוחות בשביל עוד פעם לנקות, צריך האדם ללמוד לשים כפפות. לפעמים המגע הישיר עם מים שהאדם מנקה איתם למשך הרבה זמן יכול לייבש את האדם, למנוע ממנו להתחדש ולהיות רענן בנקיונות, אבל אם האדם שם כפפות, מבודד את עצמו מהנקיון והעיסוק הישיר עם הלכלוכים, ויודע שהוא באמת לא שייך ללכלוכים האלו, הם חיצוניים, הוא רק מנקה מבחוץ כי זו העבודה שהוא צריך לעשות, אבל באמת זה לא הוא, מתחת לכל השכבה המלוכלכת, יש לו כוחות רעננים וחדשים של בריאות, אנרגיות, חיוניות, שמחת חיים, ואז האדם יכול לעבור את הנקיונות בלי שהלכלוכים ישחקו אותו וידכאו אותו, אלא ההיפך, ידע בזכות זה להגיע לנקודה הפנימית הזאת וממנה לשאוב כוחות חיים עוד יותר גדולים מלפני כן.

שנזכה....!

בעז''ה שיהיה לנו את הכוחות ללכת למקור מים שלנוהחיים מאושרים

ואיי אתה כותב ממש יפה..

אתה יכול להוציא ספר...

אם כן תגיד לנו...

מועדים לשמחה!

....תות"ח!
עבר עריכה על ידי תות"ח! בתאריך ט"ז בניסן תשפ"ב 15:07

תודה רבה....

בעז"ה יש תכנונים...

אבל אז זה יהיה אווטינג...

חגים וזמנים לששון...!

...לראות בטוב
הופהה
בהצלחה בע"ה!
....תות"ח!

תודה רבה...

שה' יהיה בעזרי לכתוב בדרך קצרה כמה שניתן ("לעולם ישנה אדם לתלמידו דרך קצרה"), ושדברי ישמעו בעז"ה, אמן.

מחכים לעדכוןהחיים מאושריםאחרונה


אשרייך!! ממש יפה חבל שאני קוראת את זה אחרי...החיים מאושרים

מזל שיש עוד ימי חול המועד ושביעי של פסח

....תות"ח!

בשמחה...

תודה רבה.

כן, ב"ה.

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך