דבר תורה לפני שביעי של פסח...תות"ח!

שביעי של פסח. שבע זה מספר של הטבע, בשביעי של פסח ה' מופיע דרך הטבע. הים נקרא לשניים, יש עמוד אש ועמוד ענן, ברור מאוד שיד ה' מתגלה פה לעין כל.

אך עדיין, זה ע"י הטבע. היו כאלו בעם ישראל שגם אחרי שנקרע הים טענו שזה לא הקב"ה, אלא איזו תופעת טבע נדירה שבמקרה הייתה כשמצרים רודף אחרי ישראל ועם ישראל לא יכול לברוח.

מופיע במדרש שיש כאלו שעברו עם ע"ז בתוך הים. איך יכלו? והרי ה' התגלה שם לפי מה שאמרנו מובן, מי שמתעקש שהקב"ה אינו משגיח, ואינו מאמין בה', לא יכול להגיע למדרגה שבאה לידי ביטוי בשירת הים: "ויאמינו בה' ובמשה עבדו", לא ידיעה, אמונה. 

לכן מיד אחרי קריעת ים סוף הייתה עוד עלייה במדרגת האמונה. הים לא רק קפא ואפשר לעם ישראל לעבור, אלא היה את נסיון מרה. במרה עץ מר הפך מים מרים למתוקים. פה כבר יש ממש משהו כנגד ההגיון, לא תופעת טבע נדירה שאפשר להסביר אותה בכל מיני דרכים, אלא מר שהופך למתוק. הדבר הזה הראה שהקב"ה מופיע לא רק במדרגת הטבע, שיכולה להיות מוסברת, אלא גם בדברים שאינם מסתדרים בהגיון, "שם שם לו חוק ומשפט ושם נסהו". ואחרי שהאדם מבין שהשכל שלו לא יכול להסביר הכל, ומתבטל לגבי הקב"ה, הוא מבין שגם הטבע, קריעת ים סוף, גם זה היה א-לוקי.

הקב"ה לא מעמיד בנסיון אלא אם כן אפשר לעמוד בו, ורואים את העלייה המדורגת בנסיון באמונה, ממדרגת הטבע למדרגה העל-טבעית.

מצרים הייתה הבסיס לבניין החומר של עם ישראל, כמו שהרב זצ"ל מאריך בעין אי"ה על ביזת הים, שהייתה הבסיס לחומר של עם ישראל.

עד סוף קריעת הים, עם ישראל ברוחו עדיין היה במצרים, במדרגת הטבע הזאת, עד ש: "וירא ישראל את מצרים מת על שפת הים", ורואים שהטבע הוא א-לוקי ולא נשלט בידי אדם, כמו שהמצרים חשבו שהטבע תחת שליטתם.

זאת אומרת, הייתה שבירה של הטבע, המצרים מתו, הים נקרע. עם ישראל ראה שהטבע נשבר, כי הוא הביא לקלקולים, המצרים הגיעו לקלקולים רבים בגלל התפתחות בניין החומר וגדילתו, עד שהגיעו לשיא הגאווה של: "לי יאורי ואני עשיתיני", שכל כוחות הטבע בידיהם, תחת שליטתם. לכן גם אלוהיהם היו הכבשים, הכבשים הם תחת ידי אדם, תחת שליטתו, ומשרתות אותו, והאדם הוא זה שמוליך ומוביל אותן.

ובקריעת ים סוף מגיעה התובנה שהטבע לא בידי אדם, אלא בידי הקב"ה, הוא זה שיכול לשדד מערכות הטבע ולהטביע את המצרים שחשבו שהכל בידם.

אגב, יש עוד נקודה, שבקריעת ים סוף יש: "ה' יילחם לכם ואתם תחרישון", שה' פועל ונלחם בשביל עם ישראל, כי מצד הטבע עם ישראל אמור להפסיד, אך דבר אחד הקב"ה לא עושה, וזה צריך שהאדם יעשה: מסירות נפש. נחשון בן עמינדב שיקפוץ למים. ורק אחרי שהאדם מוסר נפשו, אז הקב"ה מסייע ועושה הכל, אך צריך את ההשתדלות של המסירות נפש, של הביטחון הגמור בה'.

אך במרה התגלתה המדרגה שמעל זה, אחרי שהטבע הביא לקלקול וה' שבר אותו, אז יש מקום לבנות קומה של החומר מחדש, אחרי שהמצרים מתו אז יש מקום לביזת הים, ולמדרגה שמתגלה במרה.

במרה מתגלית המדרגה של החומר, שאפשר להשתמש בו לטוב. כתוב בגמרא שאחד מהתנאים שצריך כדי להיכנס לבית מדרשו של המשיח הוא להפוך מר למתוק. המשיח זה בדיוק עניינו, שאפילו שיש חומר, שיש גללים של חמור, שיש מרירות, זה הדבר שהוא כלי כדי להגיע למתיקות, ורק אחרי שיש מרירות, שיש קשיים, שיש נסיונות, רק אז יש מתיקות- "לולי נפלתי לא קמתי, לולי ישבתי בחושך לא היה ה' אור לי". רק אחרי שיש את החושך, רואים את האור של עמוד האש. (עניין זה גם מתגלה בליל הסדר, שהמרור, הוא פתיח לסדר, רק אחרי שיש את המרור, את הקשיים, רק אז אפשר להגיע לחירות אמיתית ואפשר להרגיש את היציאה מהמצרים לחירות).

והמדרגה שמתגלה במרה היא הכנה למדרגה שתהיה בא"י, שבא"י עם ישראל צריך לגלות את הקדושה גם בחול, ולגלות גם את בניין החומר בקדושה. וכן המים, שעניינם הטבע, כמו שהארכנו לגבי קריעת ים סוף, מופיעים גם במרה וגם בא"י. בא"י: "למטר השמים תשתה מים", ובמרה, אחרי שעם ישראל היה צמא, הייתה את השבירה של החומר, אז יש מקום למים להגיע, אך המים מגיעים ע"י ה', ע"י נס, ע"י התפילות. ואותה מדרגה של הטבע שמתגלה בעם ישראל אינה כמו של המצרים, שהיא מנותקת מהקב"ה, אלא מחוברת אליו, "למטר השמים תשתה מים", לא מים שמתחילים, מהקרקע, מלמטה, מהאנושיות, אלא כל מדרגת הטבע של עם ישראל מתחילה מהא-לוקות. וממילא, כשעם ישראל לא חוטא אלא עושה רצונו של מקום: "אם שמוע תשמע בקול ה' א-לוקיך...", אז לא נגיע לקלקולים ולשבירה שהייתה אצל המצרים: "כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך", אך אם יהיו קלקולים ונהיה כמו המצרים אז חלילה נצטרך עוד פעם שבירה של החומר. (וזה מה שקרה בגלות, עם ישראל כשהיה בא"י לא קידש את החומר אלא הגיע לקלקולים, ואז היה צריך לצאת לגלות...).

"כי אני ה' רופאך". אחרי שיש קלקולים, שיש שבירה, אז עם ישראל צריך להבין שה' הוא המקור לטבע והוא משפיע את כוחות הטבע, והוא לבדו יכול לרפא את עם ישראל. ורק אחרי ההבנה הזאת יש מקום לשימוש בחומר בעבודת ה'.

חג שמח!

...רחל יהודייה בדם
מעניין ומעורר מחשבה.

כל הכבוד לך על ההשקעה
....תות"ח!

תודה רבה....

בשמחה....

את האמת, שחלק כתבתי בזמן שחיכיתי בתור בסופרמרקט....😅

...רחל יהודייה בדם
וואי ..
איזה יכולת ריכוז לכתוב את זה באמצע קניות עם כל הרעש..
בכללי כשבנים עושים קניות הם יותר חושבים עלכלי פשוט

דברים אחרים מאשר על הקניות (ביחס לבנות)

.....תות"ח!

אה, זה לא מפריע לי הדברים האלו, ב"ה....

כבר יצא לי פעם אחת בנסיעה לשים דף על הרגליים ולכתוב קטע כתיבה ארוך....

ועשיתי גם בנסיעה לאילת פעם אחת תשחץ.....

קיצור, ב"ה יש לי ראש גם בנסיעות, אפילו לפעמים יוצא שאני לומד יותר בריכוז בנסיעות, כי זה הדבר היחיד שאני יכול לעשות ואין לי הסחות דעת.... (ברור שאני יכול סתם לשמוע שירים, אבל אם אני פותח ספר אין לי תירוצים להתעסק בכל מיני דברים אחרים.....)

מעניין מה שאתם אומריםרחל יהודייה בדם
יפה..
סחטייןהיי זה אני

כל הכבוד

....תות"ח!

תודה...

מעלף תודה רבה!הרמוניה
....תות"ח!

תודה רבה...

בשמחה.

...לראות בטוב
ממש יפה! תודה רבה..(:
....תות"ח!

תודה רבה....

בשמחה.

....תות"ח!

הוספה קטנה:

בסוף רואים את העניין הזה בקריאת התורה שאנחנו קוראים כל שבוע בשני, חמישי ושבת במנחה. זו תקנת עזרא וזה נלמד מהפסוק: "וילכו שלושת ימים במדבר ולא מצאו מים", שמכאן שלא יעברו שלושה ימים על יהודי בלי שישמע קריאה בתורה....רואים את העניין שהטבע של עם ישראל הוא טבע קדוש, ואחרי שעם ישראל היה בלי מים, בלי הטבע, המים ששתה היו מים שהומתקו ע"י נס, מים א-לוקיים

 כי כל הטבע שלנו הוא טבע א-לוקי, ואחרי שיש את השבירה של הטבע של המצרי שהביא לקלקולים, אפשר לבנות טבע חדש, טבע שבסיסו הוא בא-לוקות. (הרב זצ"ל במאמרי הראי"ה מסביר ש: "לא הספיק בצקם של אבותינו להחמיץ עד שנגלה עליהם מלך מלכי המלכים וגאלם" זה העניין, שישר כשנולדנו בתור אומה נולדנו כאומה א-לוקית, לא הייתה לנו הקמה של אומה בגלל סיבות טבעיות ואז על גבי זה הקב"ה נתן לנו את התורה, אלא כשהוקמנו ישר הפכנו להיות א-לוקיים, לכן הזהות הלאומית שלנו מתאחדת עם הזהות הא-לוקית, הארץ שלנו, שהיא לכאורה סממן של עם רגיל, סממן של חול, היא ארץ הקודש. השפה שלנו, השפה העברית, היא שפת הקודש....).

שנתחיל שוב את הויכוח על 'שפת הקודש'?קולמוס הנפש.

אני שמח ששינית מילה אחת, והבנת שמה שבטוח, 'לשון הקודש' זה לא..

אבל היה מומלץ כדי למנוע בלבול, שתקרא לזה 'שפה קדושה'.. כדי שיהיה ברור למה אתה מתכוון.

ועל זה שאתה קורא לזה 'שפה קדושה'. . אולי נתווכח בפעם אחרת..

 

קורץ

....תות"ח!
וואי, וואי...
רבינו, כתבתי פה דבר תורה, אל תנצל"ש את השרשור לויכוח על זה....
ולא, אני מאחורי כל מילה שכתבתי, כולל המילים "שפת הקודש", ואתה יודע את זה...
כן, בעז"ה בלנ"ד נתווכח בפעם אחרת....
ומה הסיבה ששיניתקולמוס הנפש.

ל'שפה' במקום מה שהשתמשת בעבר 'לשון'?

 

....תות"ח!

לא משהו מהותי...(סתם עכשיו דיברתי על ההגדרה הלאומית יותר, ורציתי להדגיש שאפילו שפה, שזה מרכיב זהות בסיסי של עם, הוא בעצמו קודש. לשון זה מילה שפחות מתאימה לבטא את הרעיון הזה, ופחות מדגישה את זה, זה הכל.....).

....תות"ח!
יודע מה?
תשלח לי לאישי, ואענה לך כשאוכל בלנ"ד.
שכוייח
מה לשלוח לאישיקולמוס הנפש.


...תות"ח!אחרונה
על הדיון שלנו על שפת הקודש...
אוףף אני לא רוצה לקרוא את זה כי נגמרהחיים מאושרים

שביעי של פסח ואז אני יתחרט על זה שלא קראתי את זה ליפני החג ואני יתבאס...

....תות"ח!

וואי, איזו באסה....

מחילה ששלחתי יחסית סמוך לחג....

בסדר, שתזכרי לשנה הבאה....

האאא ברור רק הזיכרון שלי (צוחק)החיים מאושרים


אויי לא עבד לי...החיים מאושרים


....תות"ח!

יש או (בוחק ), או : D (בלי רווח, כמובן...)....

שניה מנסה החיים מאושרים


האהאה עבד ליייהחיים מאושרים

תודהה

@תות''ח!

 

ולא עבד לי לתייג או ששחכתי איך עושים את זה

טובב אבל ברור לי שכתבת יפה (בגלל הקודמים) אז אשריךהחיים מאושרים


...תות"ח!
עבר עריכה על ידי תות"ח! בתאריך כ"ג בניסן תשפ"ב 22:49

תודה....


עכשיו כשאני חושב על זה, אי אפשר להיות בטוחים בכלל....
זה שכתבתי משהו יפה, לא מבטיח ששאר הדברים שלי יהיו אותו דבר....(חוץ מזה, שלפעמים כותבים דברים בסגנונות שונים, אז יכול שהסגנון שכתבתי את הדבר תורה הקודם אהבת, אך את זה פחות....).
סליחה על ההתפלספות....😅
....תות"ח!
ב"ה, תודה לה' יתברך, רק כדי להראות שמה שכתבתי נכון ואמת ולא סתם פרי המצאתי, זכיתי לכוון לדעת גדולים- ראיתי את הרעיון שכתבתי, לעומת פה שהיה יותר בהרחבה, שם הוא נכתב יותר בקצרה, תשובה של הרב יהושע שפירא בעלון 'קרוב אליך', היה באיזור פסח העלון.
מי שיוכל למצוא את זה ולשלוח פה, מאוד אודה לו. תודה רבה ואשריכם ישראל
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך