מה אומרים על הרפורמה בבגרויות?נעה ונדה

לדעתי זה זוועה.

מחיים קלים ומידי פעם תקופת מבחנים זה יעבור למרוץ נגד השעון עם עבודות ארוכות וקשות שלא נגמרות (חומר פתוח לא הופך את העבודה לקלה יותר!) וה' ישמור אין מילוניות באנגלית!

ב"ה שאני ניצלתי מזה, עוד פחות מחודשיים נפרדת לשלום מהבגרויות.

מסכימה ממשישראלית2❤🇮🇱
מזעזע..
כעיקרון הבעיה הפוכה- הקלה יתרה.סוזנה ושות'

אסביר: מדובר בכתיבת עבודה אחת בלבד(!)  הכוללת את המקצועות היסטוריה, ספרות, אזרחות, תנ"ך ותושב"ע (בחמ"ד). כיום מחוייבים לכתוב עבודה בכל אחד מהמקצועות הנ"ל, אז במבט כללי העומס יורד (עבודה אחת גדולה במקום 4-5 קטנות ו-7 שאלוני בגרות).

אין קשר בין הרפורמה הזו לאנגלית. (השינוי באנגלית היה אמור להתחיל לפני שנה, אבל הוא נדחה עקב הקורונה)

לא עשיתי אף עבודה במקצועות שהזכרת, חוץ מבספרותנעה ונדה
עבר עריכה על ידי נעה ונדה בתאריך ג' באייר תשפ"ב 19:40

רק באנגלית יש את D שזה כמה עבודות בספרות ויש עוד כמה הערכות חלופיות קטנות ממש בכמה מקצועות בשנים קודמות (בכיתה י' בעיקר). זאת אמנם עבודה אחת, אבל היא פרויקט מתמשך, תובעני ולא קל לדעתי (ככה זה נשמע. זה מתקשר אצלי ל"קטע שלא נלמד" בבגרות בתנ"ך, שלמרות שהוא עם חומר פתוח הוא ארוך, מתיש ולא קל יותר משאר הבגרות). ומה עם המקצועות מתמטיקה, אנגלית, מדעים, לשון וספורט?

 

וזה לא נראה לי כ"כ קריטי אם הורדת המילוניות קשורה לרפורמה או שלא.

תבורך הקורונה. הינה, יוצאים ממנה גם דברים טובים ב"ה.

עבודה- הכוונה להערכה חלופית.סוזנה ושות'

תלוי במורה, אבל אצלנו ההערכות החלופיות היו מושקעות, ולא מה בכך..

לגבי השאר: מתמטיקה ואנגלית יישארו. כנ"ל מגמות ולשון. ספורט- פנימי, כמו עכשיו..

כן, אני יודעת שזה אותו דברנעה ונדה

גם אצלנו העבודה בספרות (סליחה סליחה פתאום אני נזכרת שהיא הייתה באזרחות בכלל!) הייתה מושקעת מאוד כי היא הייתה חיצונית (המורה הייתה צריכה לשלוח כמה עבודות כמדגם מייצג למשרד החינוך). אני מנסה לחשוב שבשנים הבאות התלמידים יצטרכו לעשות עבודה כזאת לא רק באזרחות אלא גם בהיסטוריה, תנ"ך, ספרות ותושב"ע... זה כנראה הולך להיות פרויקט רציני מאוד, לא קל ומלחיץ. אני מקווה שהוא לא יהיה בקבוצות כי אז זה יהפוך את זה לסיוטי הרבה יותר.

בדקתי, העבודה תהיה בקבוצות של 2-3 תלמידים..נעה ונדה


90% מהביקורת על הרפורמה היא דווקא על כך שהיא מקלה.סוזנה ושות'

ואם ההמונים אומרים ככה- כנראה שיש סיבה..

שיגידו...נעה ונדה

זה באמת מוריד יח"ל, אבל זה פשוט נשמע לי לא כיף ומלחיץ... אולי אני סתם מוזרה שמעדיפה מבחניםאפאטי

כנראה.. לי זה נראה הרבה יותר קלסוזנה ושות'

בנוסף לזה שיש חלוקת עבודה וגם העתקות.. [לא באותה כיתה, אבל בין חברים מבתי ספר שונים למשל] פלוס ליווי/עזרה מהמורים

לא יכלו לעשות את זה כשזה היה רלוונטי לי?טונה(לא דג)

יש לי עכשיו כמויות של בגרויות.

 

סתם, אבל תכל'ס, זה מטומטם לגמרי.

השאלה היא גם מה האוניברסיטאות יגידו.סוזנה ושות'

הרי אם הבגרות נעשית קלה יותר- משמע שהיא משקפת פחות.. לכן תנאי הקבלה עשויים להפוך לקשוחים יותר. ימים יגידו..

מסכימה מאוד.ירושלמית:)
ובנוסף, לקבל 100 בעבודת בבגרות בבית ספר נחשב שידוע ברמה לימודית גבוהה, זה לא אותו 100 בבגרות של בית ספר שנמצא בשכונת מצוקה בדרום תל אביב.
ולכן אוניברסיטאות יעדיפו את מי שיקבל את ה 100 מהמוסד הלימודי הנחשב כי זה כביכול משקף יותר, ולכן יש סיכוי מאוד גבוה שכל המהלך הזה יגדיל מאוד את הפערים הסוציו אקונומים
הסתכלות מעניינת, נכון מאודנעה ונדה


דעתיזה רק אני
לא בקי מספיק ביתרונות ובחסרונות שבין עבודה לבחינת בגרות.
אבל אנגלית בלי מילונית ובלי מילון זה הרבה יותר טוב.
קשה יותר לתלמידים כמובן, אבל הרבה יותר טוב, תלמידים באמת יצטרכו לדעת את השפה. מצוין. אני בעד.
בכל מקרה יש בגרות בע"פסוזנה ושות'

שבה זה רק התלמיד [ואוצר המילים שלו]..

השינוי הזה בעצם הופך את שני השאלונים האחרים לכאלו של אוצר מילים בנוסף להבנת הנקרא (מי שלא מבין אנגלית בסיסית לא יוכל להצליח בזה, גם עם מילונית) ויישום.

בגרות בעפ זה טובזה רק אני
אבל גם היכולת להבין ולכתוב חשובה, וכשיש מילון בעצם התלמיד בסך הכל יכול לתרגם את כל המילים ולהפוך אץ הטקסט לעברית. זה מגוחך.
יש לי חבר שלא יודע ABC, אבל באמת לא יודע, אין אות באנגלית שהוא מזהה. שום דבר. ויש לו בגרות באנגלית, 3 יחל אמנם אבל מה שהוא עשה היה להסתכל על הצורה של האותיות על הדף, להקיש אותם במילונית וכך לתרגם מילה אחר מילה עד שהיה לו את כל הטקסט.
וזה מגוחך שאדם שלא יודע ABC יכול לעבור בגרות באנגלית זה לא יכול להיות ככה.

גם ככה בסוף התלמידים מגיעים לפסיכומטרי ומקבלים את ההלם של החיים מהאנגלית ששם, כי האנגלית ברמת הבגרות בתיכון היא מגוחכת לגמרי, גם 5 יחל.
אתה צודק, אבל זה מובן להתעצבן על זה, לא?נעה ונדה


אפשר להתעצבן ממה שרוציםזה רק אני
אבל זה ילדותי.
הסתכלות בוגרת יותר מחייבת בדיקה אם השינוי אכן ייתן לתלמיד ידע נוסף ואם התשובה לכך חיובית יש לעודד את השינוי למרות האתגר שהוא יביא.
נכון, אבל השאלה היא האם זה באמת יביא תועלת.ירושלמית:)
א. שינוי כזה הוא מאוד משמעותי ודורש תוספת של השקעה מאוד גדולה, זה יהיה הרבה יותר מאתגר ולחוץ להיות בחמש יחל כשיש דרישה בנוסף לכל ההשקעה הרגילה ללמוד עוד כל כך הרבה מילים. מההכרות שלי עם תלמידי תיכון, אני בטוחה שהשינוי הזה מאוד יצמצם את מספר התלמידים ב5 יחל אנגלית, כי זה דורש כל כך הרבה. וכתוצאה מזה, הרמה באנגלית (חוץ מהעניין של אוצר המילים) הממוצעת תרד, כי הרמה ב4 יחל נמוכה יותר.
ב. בנוסף לכל זה, אני חושבת שיש מקום להתחשב בתלמידים. בלי קשר לזה שזה ישפר את אוצר המילים שלהם, הוספה של דבר כזה זה דבר מאוד מלחיץ. כרגע, אני מאוד לחוצה מכל התקופה הזאת, וככה גם רוב החברות שלי. אני חושבת שלהפיל דבר כזה יוסיף על התלמידים עוד הרבה מאוד לחץ, שלא ישפיע עליהם לטובה, וגם לא ממש הכרחי. אני חושבת שיש מקום גם להסתכל על זה, כי חוץ מהתועלת שאתה אומר שזה יביא, זה יביא הרבה מאוד לחץ ויכול לגרום נזק לשלווה הנפשית.
צודק. עם זה אין לי ויכוחנעה ונדה


נוראית.בימאית דמיונות

אתם לא תלמדו כמעט כלום ככה, מה זה?

 

 

 

אתם יודעים כמה הסטוריה ולשון וספרות ואזרחות טחנו?

 

והרבה הרבה מעל זה-

איך תגרמו לאנשים ללמוד תנך אם אין בגרות????

 

 

 

(נכתב בידי בוגרת שמיניתחושף שיניים)

...נעה ונדהאחרונה

לדעתי אם העבודה הייתי אישית זה היה אפקטיבי יותר.

ואני מקווה שהעבודה מקיפה את כל החומר שטחנו, הוא חשוב.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך