יש לי 2 שאלות...
בעיקרון אני אדם שאוהב להגיד לאנשים בוקר טוב ערב טוב וכד'...
אז אלו השאלות..
א) זה נורמאלי להגיד לאנשים באוטובוס בוקר טוב?
ב) בנות.. אם נער אומר לכם ערב טוב ברחוב..
זה מוזר? איך אתן מפרשות את זה?
סורי אם השאלות קצת מוזרות מקווה שתבינו
נורמאלי?אני לא רובוט
לדעתי בכלל לאמגיבה אחרת
א. תלוי ב.מוזר ממשתולעת ספריםם
..נעה ונדה
א. מה שלא נורמלי זה שזה לא נורמלי להגיד שלום לאנשים ברחוב. זה לא הנורמה, אנשים לא רגילים לזה, מה לעשות. אבל בסדר, לא צריך להתרגש מזה, לך תדע אולי תצליח בע"ה לייצר נורמה חדשה.
ב. זה לא יהיה לי נעים.
בדיוק מה שבאתי לכתוב
ישראלית2❤🇮🇱
כי..אני לא רובוט
א. ❤
ב. לא יהיה לך נעים כי.. (שלום תוך כדי הליכה..)
אממנעה ונדה
כי דווקא בגלל שזה לא רגיל, אז אם אחד אומר למישהי שלום ברחוב בד"כ זה לא שלום תמים וסתמי... והיו דברים מעולם![]()
קצת מוזרחושבת בקופסא
נתקלתי בזה בשבתות כשאני הולכת בשכונה דתית ואנשים שאני לא מכירה אומרים לי שבת שלום.
זה קצת מוזר, אבל לא מזיק.
בעקרון בוקר טוב זה עוד יותר מוזר, כי אין ממש סיבה לומר את זה. אני הייתי מעדיפה שאנשים זרים לא יפנו אליי.
אם בן זר היה אומר לי שלום באוטובוס הייתי חצי מתעלמת וחושבת שהוא די מוזר, אבל לא הייתי נפגעת או חושבת על זה יותר מידי.
שבת שלום הרב יותר נפוץ מערב טוב/ בוקר טובטונה(לא דג)
שבת שלוםהפי
לא מנומס לסתם אדם רנדומלי ברחוב?חושבת בקופסא
זה לא ממש מפריע לי, אם אומרים לי אני עונה בחזרה, אבל יכולתי להסתדר בחיים בלי האינטרקציה הזאת.
הצורת חשיבה שלך מוטעתהפי
לא מדובר בך חמודה מדובר בסביבה אפשר וחובה להיות יותר רגישות לסביבה
למה שתצטרכי יחס של אנשים זרים?חושבת בקופסא
שבת שלום.
הבסיס של המחשבה שלך האחר..היי זה אני
אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שכל עמ"י אחים שכל יהודי הוא כמו בן אדם שאני מכיר..
ו.. לא אני לא יתחיל לדבר איתו שעות כי אין-לי-מושג-מי-זה אבל אני כן יגיד לו שבת שלום ואחייך אליו...
חס וחלילה זה לא מתוך מקום של פגיעההפי
גם אם לך זה לא מזיז (וטוב שכך) תמיד טוב להיות יותר נחמד ולא ראש בקיר (מה יעזור החיוך שלי ? או הברכה שלי)
ו..היי זה אני
אולי מבחינתך זה סתם בזבוז זמן ואנרגיות אבל לבנאדם אחר זה יעשה את היום או סתם יגרום לו להרגיש טוב
מהמם זה בדיוק מה שאני אומרתהפי
עניין של אופיהיי זה אני
זה ענין של אופי..
אם אני יעבור ליד אדם בשבת ולא יגיד לו שבת שלום אני ירגיש מוזר...
באופן כללי זה נחמד לתקשר עם אנשים..
אבל יש כאלה שזה לא משנה להם כ"כ..
כל אחד והסגנון שלו..
עונהטונה(לא דג)
א. נורמאלי לגמרי
ב. קצת מוזר. אבל תלוי בדרך, יש כאלה שיגידו ערב טוב בטון כזה שאני אהיה בטוחה שהוא מתחיל איתי ויש כאלה שזה זורם כזה ומהנהנים בחזרה...
...א.י.
א. לי זה לא היה מפריע, אבל אולי כדאי לשים לב קודם מי הטיפוס.. (הנוסע) שלא תיפול על איזה מישהו.. או שתעשה למישהו את היום, או שהוא רק יותר יתעצבן ממך (סתם סיפור, לא ממש קשור, השבוע נסענו כל הכיתה באוטובוס בתוך העיר והיה ממש מפוצץ וצפוף, ואז איזה מישהי בערך בת 50 אמרה לי בטון זעוף "סליחה, התיק שלך פגע בי" ביקשתי יפה סליחה ואז היא אמרה "קצת מחשבה, קצת מחשבה לא תזיק".. עכשיו, היה מפוצץ בטירוף ובקושי נשמתי)
ב. אם הן מכירות אותך, קח בחשבון שיש מצב שאתה תהפוך לשיחת היום באולפנות, ויש מצב שבנות ייקחו את זה ממש רחוק מאיפה שכיוונת.. מניסיון..
..נעה ונדה
לגבי ב, זה כ"כ מצחיק כי זה כ"כ נכון![]()
אמממהחיים מאושרים
א- זה סבבה תלוי למי...
ב- אני משתדלת להגיד בשבת שבת שלום אבל אני לא יגיד לבנים שבאזור הגיל שלי (שנראים..) ואם בן דתי יגיד לי שבת שלום או כל דב ראחר זה בהחלט יהיה מוזר ויהפוך לנושא השיחה באולפנה...
בדיוק השבוע אני וחברות שלי הלכנו ותפסנו כזה את כל המדרכה ואז בן בגיל שלנו נסע מאחורינו באופניים בהתחלה לא שמנו לב וצרחנו וצחקנו ואז פתאום אני מסכלת אחורה ואני עושה ליזה חברה שלי עם היד לזוז והיא לא מבינה ואז הילד הזה עושה אתם יכולות לפנות לי את הדרך... קיצור זה נהפך ''לנושא''...
קיצור אם בן יגיד לי אני יתעלם ואיך שהוא כולם ידעו את זה...
לא קצת הגזמה?היי זה אני
בסה"כ בן אמר לכם שתזוזו מהדרך כדי שהוא יעבור.. זה לא אומר כלום..
אל תנסה להבין
נעה ונדה
למה?היי זה אני

כי זה חסר היגיוןנעה ונדה
יש לי חברות ממש מוזרות בקטע הזה, לכן זה כ"כ מצחיק אותי
חחחהיי זה אני
אהבתי את התשובה..
זה כן כיהחיים מאושרים
אני ראיתי אותו ואמרתי לחברה שלי לזוז ואז הביא הסתכלה אחורה ורק אחרי שראינו אותו וכבר התחלנו לזוז הוא אמר אם אתם יכולות לזוז...
חחהיי זה אני
את סתם מתייחסת לדקויות גם אם זה היה קצת מוזר שהוא מיקש זה לא אומר כלום.. בטח הוא רצה לבקש ממכם אבל לא היה לא נעים ורק כשהתחלתם הוא הרגיש בנוח..
מבינה אותךהפי
שאתה פוגש אנשים נהגי אוטובוס .. אנשים שעוזרים לך בבנק או בשירות אחר , שומרים, מנקים .
אנשים שלא תמיד רואים אותם
מדהים הבוקר טוב, מה שלומך? או איך קוראים לך .. תודה לך ..
.
כן אבל לא צריך לחייך לבנות בכל מקום .. זה נראלי פחות שייך.
נורמלי..14
זה תלוי איך אומרים את זה אבל..
..מנ-דוס
א) ברור
ב) אם בת שאני מכיר תאמר לי ״ערב טוב״ נייטרלי אז אין לי אישית בעיה עם זה. אבל לאנשים אחרים יכול להיות שיהיה בעיה עם זה.
....באולפנה...
לא מתאים מצד ההלכה, רוב הבנות הנורמאליות יחשבו שאתה מתחיל איתם ( זה כי הם חיות בסרט שכול מילה שבן אומר זה כי הוא התחיל איתם) אז גם עדיף שלא תצא טמבל, וגם לא מתאים!
חחחהחיים מאושרים
הסוגרים יותר מידי נכונות![]()
חחחחבאולפנה...
ממששהחיים מאושרים
חחחחחחחחח
כשחברות שלי אומרות לי אותו דבר על בניםא.י.
אני עונה להן "בסדר נשמה, בסוף את צריכה להתחתן איתם..."
אמממ...היי זה אני
אפשר להגדיר את המשפט הזה כגזענות על רקע מין...
סתם, תכלס כל אחד רגיל לבני המין שלו ולכן בני המין השני יכולים להיראות כסתומים/מוזרים..
ו..בנות זה לא עם סתום וגם לא בנים...
....באולפנה...
אז תכלס..היי זה אני
לכל בנאדם יש צדדים טובים וכאלה שפחות..
תכלס..באולפנה...
את מתכוונת למיזוגניה ומיזאנדריהחושבת בקופסא
מיזאנדריה- שנאת גברים.
או שאפשר לומר שובינזם/ סקסיזם שזאת שנאה על רקע מין באופן כללי.
מה את מגזימה??????היי זה אני
אף אחד לא שונא אף אחד
כולנו אוהבים ומעריכים אחד את השני
זה שיש מצבים שבהם בנים/בנות יוצאים סתומים ואנחנו מכירים בעובדה הזו לא אומרת שמישו שונא או מפלה לרעה את בני המין השני...
באופן כללי אלו תופעות שקיימות בעולםחושבת בקופסא
התפיסות האלו לחלוטין לא בסדר, אבל הן קיימות בעולם.
השתמשתי בשפה עדינה מאוד כי כדאי שתעכלי את הרעיון הבסיסי הזה לפני שתביני את גודל הזוועה.
כן, יש אנשים לא נחמדים בעולם, זה מסר שצריך ללמוד בחיים.
עכשיו אני רואה שאתה בן. בן כמה אתה?חושבת בקופסא
תשובההיי זה אני
15
למה?
עכשיו ראיתי את התגובה..היי זה אני
אני מודע לזה שיש אנשים מפגרים/"לא נחמדים" בעולם..
וזה שיש אנשים שמאמינים בדעות האלה זה בהחלט בעייתי...
לא לאהרמוניה
ממש לא נעים ומביך. זה אולי משתנה מבת לבת אבל הרבה כמוני יחשבו ככה.
אם אתם מכירים אז כן שלום אהלן יום טוב... גם זה די תלוי בסוג קשר.
א. אנשים לא רגילים לזה וזה יכול להיות מוזרבת סוד
אבל כל דבר חדש או מוזר בהתחלה וזה לא דבר רע בהכרח
ב. לא מתאים כנראה שלא הייתי מתייחסת
טוב זאת דעתיג'ורג
לאנשים באוטובוס חמוד לא כל הבנות יאהבו את זה אז פשוט תיזהר זה יכול לגרום להן להרגיש לא נעים
לי אישית לא יהיה כזה איכפתג'ורג
פחותשמה על זה יגיב וימשיך אבל יש כאלה שזה ממש לא יהיה להם נעים תעשה את זה עם תקת
...תות"ח!
ב. למרות שמידת השלום היא מידה חשובה והיה ראוי להקדים לכל אדם מישראל שלום, גם בנים לבנות והפוך, מצד צניעות לא מקדימים שלום לנשים. (אמנם, לנשים בעבודה וכדו', מותר להגיד שלום בימינו, כי בימינו החשיבות של המילה שלום פחתה, אך עדיין אסור לדרוש ולהתעניין בשלום האשה, למעט מקרים שהיא חולה, או שקרה משהו וכדו', אך על סתם נשים ברחוב שאין הכרח להקדים שלום, בוודאי שלא מקדימים...).
וכבר חז"ל כתבו על שלומית בת דברי למטה דן, שמשום שהייתה אומרת שלום לכל אדם, הגיעה לידי תקלה, וכן דינה בת יעקב, שמשום שהייתה דורשת שלום לכל אדם, הגיעה לסיפור עם שכם בן חמור. (אמנם, חז"ל תולים את זה גם בכך שיעקב לא השיא אותה לעשיו אחיו...).
בקיצור, יש לשלום חשיבות גדולה, אך ערך הצניעות יותר חשוב. (ואינני הבאתי סברה מבטני, הכל מבוסס מדברי חז"ל...).
נ.ב. כמובן, גם להגיד תודה למוכר וכדו' בוודאי שצריך. וכן דיבור ענייני לצורך. (וגם אז לא להאריך). אני מדבר על להגיד שלום במאור פנים לסתם בת ברחוב (שזה לא לצורך...), שזה לא ראוי...
מה שכתוב על להקדים שלוםהרמוניה
לכל אדם..היי זה אני
אבל שזה יהיה נורמאלי ולא מוזר..
נכון.תות"ח!
יש לי חיזוק לדבריך, לצערי אני לא זוכר בדיוק, אבל יש הלכות שצריך לנהוג כלפי רב מובהק, ורובינו לא מקפידים עליהן כיום, ויש מעשה רב שאמר לתלמידו שרק אם הוא באמת נוהג את זה, או שהוא את זה רק חיצונית.
וגם הלכה זו כמדומני שזה אותו דבר, רק אם נמצא במקום הזה של לתת שלום לכל אחד כי הוא מרגיש שהוא חלק מהעם שלו וכו', אך אם זה סתם לנהוג הלכה, אז לא כדאי לנהוג אותה כלפי כולם.
ואומרים את זה רק אם זה לא מצוה מדאורייתא/דרבנן/מנהג ישראל, שאז יש לזה תוקף של חובה הלכתית, אך אם רק יש 'עניין', אז כמו שאמרתי...
אבל אני לא בר-הכי לדמות מילתא למילתא, אז אין לי מושג אם מה שאמרתי נכון, בכל אופן, כך נראה לענ"ד.
....תות"ח!
לא חושב שיש חילוק בין מי שאתה מכיר למי שאתה לא מכיר. ("וגם אנכי לא שמעתי בלתי היום").
אבל לא עיינתי בנו"כ על השו"ע או במשנ"ב על זה, אז לא רוצה סתם להגיד.
בויקישיבה כתוב ככההרמוניה
לדעת רבים מן המפרשים, מצות הקדמת שלום לכל אדם, אין פירושה לומר "שלום" לכל אדם הנקרה לו בדרכו, אלא פירושה להקדים ולומר "שלום" לכל אדם שרגיל לומר לו "שלום". ועל כגון זה נאמר (תהלים לד, טו): "בקש שלום ורדפהו".
מי שאמרו לו "שלום", מוטל עליו להשיב "שלום". במסכת ברכות (ו, ב) מובא, שמי שאומרים לו "שלום" והוא אינו משיב - נקרא "גזלן".
..קולמוס הנפש.
א. לדעתי מאד יפה, גם עושה את זה לפעמים, בד''כ אנשים מקבלים את זה מאד יפה. [יותר בבוקר טוב מאשר בערב, מה שראיתי לפחות.
אבל באוטובוס, אולי באמת יכול להראות קצת יותר מוזר.
ב. לדעתי מוזר ולא מתאים.
איזה בנאדם
אשרינו שזכינו!צריך אנשים כמוךבימאית דמיונותאחרונה
א) נראלי זה ממש סבבה להגיד בוקר טוב לאנשים באוטובוס או שעוברים לידך ברחוב בנחת, אבל לא אחד-אחד, כאילו רק מי שהמבטים שלכם ניפגשו...
ב) זה ממש מביך. וקריפי.
(לפחות מבחינתי)
וזה גם לא ממש ראוי...
אבל הי!
חצי מהאנשים ברחוב הם לא בנות!!!![]()
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






