עבר עריכה על ידי בארץ אהבתי בתאריך י"א באייר תשפ"ב 10:08
זה רק דורש יותר יצירתיות, כדי שהמשחק בסופו של דבר יצא מספיק מעניין.
אני אשתף ברעיונות שהיו לי, ואת יכולה להחליט אם את רוצה לקחת (הכל או חלק, או בכלל לא, מה שנראה לך מתאים…).
בדרך כלל במשחק מסלול יש משבצות מיוחדות שאם נוחתים עליהם צריך לעשות משהו (לבצע משימה וכו').
אם המשבצות במסלול הן דמויות מהתנ"ך, אז הכי הגיוני אם המשימות יהיו קשורות לדמות עליה נחתנו. אבל אז זה חבל אם רק חלק מהדמויות מסומנות ויש עליהן משימה, וחלק לא.
אז לדעתי כדאי שעל כל משבצת תהיה אפשרות למשימה, אבל אפשר לקבוע שרק אם יצא בקוביה מספר זוגי צריך לבצע את המשימה, ואם יצא מספר אי זוגי אז ממשיכים לתור הבא (או להיפך. או אם זה עדיין יותר מידי אז אפשר לזרוק שתי קוביות ורק אם יצא מספר שמתחלק בשלוש צריך לבצע משימה).
אפשרות נוספת (אולי בעצם יותר טובה) היא שיהיו גם משבצות ריקות בין הדמויות, ורק אם נוחתים על דמות צריך לבצע משימה. רק צריך לראות אם זה לא הופך את המסלול לארוך מידי.
ולגבי המשימות - אני חושבת שלדמויות שונות מתאים לעשות משימות שונות (כי כמות המידע וסוג המידע שיש לנו על כל דמות שונים).
מה שאני חשבתי שאפשר לעשות, זה ליצור סוגים שונים של משימות (כשכל משימה יכולה להתאים לכמה דמויות - כבר אפרט את הרעיונות שלי על זה), המשימות יהיו כתובות על לוח המשחק עצמו, ולכל משימה תהיה צורה משלה או צבע משלה. ועל כל משבצת תהיה הצורה או הצבע שמפנה למשימה שמתאימה לה.
למשל, בצד הלוח יהיו כתובות המשימות/שאלות הבאות:
🟥 - הזכר מאורע מעניין שקשור לדמות שבמשבצת.
🟧 - מי היתה אימו של הדמות שבמשבצת?
🟨 - מצא על הלוח ציור שקשור לדמות שבמשבצת (ועל הלוח יהיו ציורים מתאימים לדמויות שהמשבצת שלהם מפנה לשאלה הזאת. לדוגמא: סולם ליעקב אבינו, כינור דוד לדוד המלך, ואפשר לחפש רעיונות מקוריים יותר על עוד דמויות)
🟩 - מצא על הלוח פסוק המתייחס לדמות שבמשבצת (ועל הלוח יהיו מפוזרים גם פסוקים על חלק מהדמויות. או אפשר לשים חידות על הדמויות וצריך למצוא את החידה שמתאימה לדמות שבמשבצת. או אפשר לעשות גם וגם, כשתי משימות נפרדות או המשימה אחת - למצוא פסוק או חידה).
🟦 - מה אתה לומד מהדמות שבמשבצת.
וכו'.
על כל משבצת יהיה אחד מהצבעים של המשימות, ולפי הצבע עושים את המשימה המתאימה.
אפשר גם לשים על חלק מהמשבצות הפנייה לכמה משימות, ושתהיה אפשרות לבחור איזה משימה רוצים לעשות.
אפשר לקבוע שמי שמצליח במשימה יכול להתקדם צעד קדימה, ואם לא מצליחים - נשארים במקום (או חוזרים צעד אחורה..).
או אפשר לתת לכל משימה 'פרס' שונה (שחלק מהמשימות יאפשרו להתקדם שני צעדים קדימה).
יצא הסבר קצת מסובך, מקווה שאת מצליחה להבין את הרעיון. את יכולה לשאול עוד אם משהו לא מובן...