י"ג באייר תשפ"ב 21:02
עבר עריכה על ידי Anonimo בתאריך י"ג באייר תשפ"ב 21:16
עבר עריכה על ידי Anonimo בתאריך י"ג באייר תשפ"ב 21:15
(קודם כל צריך לציין שאני בן 21, דיברתי כבר לפני שנה עם כמה רבנים ואנשי חינוך שמכירים אותי והם אז אמרו לי פה אחד שאני אחראי ובשל בהחלט להקים בית. ויש לי אפשרות טובה לפרנס)



עד לפני חודשיים שלוש ממש רציתי להתחתן. הייתי ממש מתפלל על זה כל הזמן ופניתי למי שיכלתי לפנות. באמת הצלחתי לצאת גם עם כמה בנות ואפילו היה לי קשר רציני שנמשך זמן לא קטן.
היום בשבת ישבתי עם עצמי וחשבתי לעצמי שאני לא באמת צריך את זה.
כבר הרבה זמן לא קיבלתי הצעה ששווה לבדוק אותה ואת האמת שהתרגלתי להיות לבד. לפני שנה היה לי רצון אמיתי וחזק להקים משפחה, לחלוק את החיים שלי עם שותף, שיהיה לי עם מי לשתף את הקשיים שלי ושגם היא תתן בי אמון ותשתף אותי עם הקשיים והלבטים שלה וכל זה. היום אני מוצא את עצמי אומר שטוב לי כמו שעכשיו ושואל את עצמי למה בכלל לעבוד קשה ולהפוך את כל החיים שלי? מה רע לי בחיים? והחתונה לא תהפוך אותי ליותר שמח או מאושר כי מתרגלים להכל. אני אומר תודה כל יום להשם שיש לי ידיים, רגליים, ראייה, שמיעה, שאני חלק מעם מוסרי וקדוש ושאני כל יום תורם לו ומזכה אותו. אני לא מדבר על השאלה האם אני צריך הלכתית להתחתן, כי את זה אני אשאל רב שמכיר אותי, אני שואל האם לדעתכם אני צריך לנסות לרצות להתחתן, לשמוע שוב הצעות? כי עכשיו ממש טוב לי בלי בת זוג וטוב לי ושנה שעברה ועד לא מזמן היה כל הזמן כואב וצובט לי בלב. או שאני צריך לחכות עד אזור גיל 24 25 ובשלב הזה כנראה אני שוב אשבר
תודה
י"ג באייר תשפ"ב 21:54

היי

זה נושא שכל אחד צריך לעשות חושבים עם עצמו, אם הוא מוכן לזה.

יופי שהרבנים שלך אמרו שאתה מוכן, זה יכול להיות סימן טוב אבל בוא, הם לא מכירים אותך כמוך.

אם אתה לא מרגיש מוכן עדיין אז אתה לא מוכן. גם אם משה רבנו בכבודו יבוא ויאמר לך שאתה מוכן.

זה צריך לבוא ממך, אבל חשוב לי להדגיש צריך להשתדל להיזהר לא להיכנס לאזור הנוחות הזה של "טוב לי בחיים כרגע אפילו בלי בת זוג" התחושה הזאת יכולה להתדרדר ולהפוך אותך לממש אדיש בנושא הזה, כדי כך שממש תתרגל לזה.

וצריך לזכור שאדם שעוד לא התחתן הוא רחוק מהשלימות, אין מה לעשות זה לא נורמלי לחיות בלי החצי השני.

אתה עוד יחסית צעיר אז ניחא.. אבל אל תתרגל לזה יותר מדיי.

מקווה שעזרתי קצת 

בהצלוחה

Souls don't die

 

 

~ענק הברזל~

י"ג באייר תשפ"ב 22:25

(ביקשת לא להתיחס לפן ההילכתי, לכן אני לא מתייחס)

יש אנשים עם עולם פנימי רחב שיוצקים תוכן איכותי לחייהם, לא מרגישים צורך להתחתן ואין בזה פסול או משהו לא טיבעי.

אם לא תנסה אתה תמצא את עצמך בגיל 30 עדיין לא נשוי, האם מבחינה אישית זה רע? כנראה שלא. 

האם מבחינה אישית תוכל להיות אדם טוב יותר אם תהיה נשוי, כנראה שכן, גם אם מתרגלים יש הרבה רבדים לאישיות של בן האדם ככלל ולהיהודי בפרט.

במה שלא תבחר לעשות, שלא תעיז להגיד דבר כזה לבחורות כי הם יפסלו אותך על זה, למה? איני יודע, אולי זה הורג את התחושה של החיזור או שזו סיבה רציונלית מידי למוח הנשי, לאלוקים פתרונים. 

י"ד באייר תשפ"ב 01:11
אתה עוד צעיר והגיוני שהרצון בא והולך, במיוחד אם לא הולך.
תהייה קשוב לעצמך, הרצון עוד יגיע בעזרת ה' ואז תוכל להשקיע בקשר..
י"ד באייר תשפ"ב 10:52
תצא כשתרצה להתחתן,
גם אם אתה מסוגל לכך, אתה עדיין צעיר ואין סיבה להילחץ
ט"ז באייר תשפ"ב 01:54

היא אומרת איזה משהו או שניים עליך. 

רק מעט כואב לי שצריך להישבר לדעתך על מנת להיות ראויים לנישואין. בעיניי דווקא להפך, המקום האידיאלי הוא להתחתן כשאינך רוצה בכך רק עבור עצמך.

אולי בלשון אחרת, אם מטרתך בחיים היא שיהיה לך טוב, יש לדון האם נישואין יביאו עליך טוב או פחות יותר מכעת. אך אולי יש מטרה גבוהה יותר לחיים ובזכותה גם נישואין אינם רק עבור חיים טובים יותר. על אף שזה רווח צדדי נפלא ועצום.

ט"ז באייר תשפ"ב 03:51
נישואין זה אושר. כשאתה עושה את זה מוקדם - זה קל יותר, הצדדים בררניים פחות
ט"ז באייר תשפ"ב 12:23
י"ט באייר תשפ"ב 00:43
לדעתי להתייעץ על זה אחד על אחד עם דמות קרובה שמכירה אותך ויש לה ניסיון חיים שאתה סומך עליו וכו'.

והתבוננות אישית, לכתוב הכל, בלי לסנן, להתמודד עם כל הנקודות והחששות והרצונות.

ותפילה.
י"ט באייר תשפ"ב 01:24

ודבר אחד שאני יכול להמליץ לך בבירור - לא נראה לי שכדאי להכריע לאחד הצדדים בצורה פסקנית.

אני מסתכל סביבי ורואה שאנשים עושים תהליכים שונים ביחס לשאלה הזאת וזה בסדר גם להגיד שאתה בתהליך ביחס לזה.

 

אני יכול לשתף באופן אישי שהרצון שלי בזוגיות הוא גם בשביל ילדים, משפחה. ילדים זה הדבר הכי חשוב ומספק שיכול להיות לבנאדם (אני אומר את זה מנסיון של אחרים, כרגע אין לי נסיון בתחום הזה ;) ). הילדים הם הדבר הכי חשוב בחיים שלנו (לא כרגע, בעתיד הקרוב בעז"ה). זה להוסיף לחיים עוד כמויות של אהבה. מי לא רוצה לאהוב? מי לא רוצה להוסיף עוד אהבה בחיים שלו?

 

 

כמו כן, בתור יצוריים אנושים חלק מהטבע שלנו זה להיות מושפעים מהחברה. הגיוני שבגיל מסויים יהיה קל יותר להדחיק את צורך הזה כי החברה פחות דוחקת אותך למקום הזה ובגיל יותר מתקדם כבר לא יהיה אפשר להדחיק את הצורך.

 

ועוד דבר מאוד מאוד חשוב - זוגיות ומשפחה זה בודאי לא הופך את החיים ליותר פשוטים או נוחים. ממש ממש לא. אתה מציין שטוב לך לבד ואני ממש מבין ומזדהה עם מה שאתה אומר. להיות לבד זה יותר נוח ומי שבוחר במערכת יחסים בוחר בהרבה מחוייבויות נוספות וגם משלם מחירים לא מבוטלים. השאלה היא - האם המחירים האלה שווים את זה? שאלה חשובה שכל אחד צריך לענות לעצמו.

 

בסוף נראה שבעניינים הללו חשובה הדרך, הבירור הפנימי שלך עם עצמך, מאשר התוצאה עצמה. בהצלחה!  

אולי יעניין אותך