כ"ג באייר תשפ"ב 15:07
מה אתם חושבים על הדרכה?
הייתם מדריכים? למה אתם חושבים שזה חשוב?
ובכללי מה שיש לכם לומר על זה

עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה💪🇮🇱

 עשית היום משהו טוב למישהו אחר?❤

~לא מתכתבת עם בנים בפרטי, אם חשוב אז מסרים~

 

כ"ג באייר תשפ"ב 16:20
זה תלוי איפה
כ"ג באייר תשפ"ב 20:43

עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה💪🇮🇱

 עשית היום משהו טוב למישהו אחר?❤

~לא מתכתבת עם בנים בפרטי, אם חשוב אז מסרים~

 

כ"ג באייר תשפ"ב 16:34
ועוד שאלה אם כבר למדריכים
מה ההדרכה נתנה לכם? ומה אומרים על הדרכת חוץ? ומה אומרים על הדרכת פנים?

#הייתי פה

כ"ג באייר תשפ"ב 20:38

איך זה הסתדר עם הלימודים והבגרויות? אתם מרגישים שזה פגע\פוגע לכם בלימודים? ומה על הדרכה בסניף בנ"ע נפרד\עזרא- שבו הישב"צים מעורבים, ויש קשר מסוים בין המדריכים והמדריכות?

כ"ג באייר תשפ"ב 21:30

בתקופות של בגרויות ההדרכה נדחפת הצידה ובקושי יש זמן להדרכה.
ובתור מדריך בבני עקיבא, המצב נוראי מבחינת הצניעות ואפשר להגיד שאני רק מחכה שאני אסיים את ההדרכה (רק בגלל זה, אם לא היו בעיות צניעות כנראה הייתי ממשיך לעוד שנה).

כ"ג באייר תשפ"ב 21:20

אז כן, הייתי מדריך באריאל במשך שנה. לא הייתי אומר שאני הייתי מדריך טוב... וזה גם אחד הדברים שמפריעים לי עכשיו כקומונר (חוסר כריזמה, למשל).

הדרכה זה חשוב בעיקר לחניכים.. נכון שיש תועלת מסוימת מהדרכה (עצם החוויה, לתרום למישהו אחר, ניצול זמן למטרות ערכיות וכו')- אבל זה לא העיקר.. השאלה שבאמת צריכה להישאל היא לא כמה אני מרוויח מזה (או לחלופין, עד כמה זה חשוב לאותו אדם להיות מדריך) אלא יותר למה להדריך ולמה עצם ההדרכה היא דבר חשוב. (אם כי יכול להיות שפשוט לא הבנתי אותך נכון.. מתנצל מראש)

או לפחות זה מה שאני חושב עכשיו ממרום כסאי כקומונר..

בציפייה לבניין אריאל!

לא מתכתב עם בנות בפרטי. תודה.

[סוזנה זה שם משפחה, אני בן]

כ"ד באייר תשפ"ב 15:33
מסכימה ממש,בקטע של השפעה על חניכים? איך אתה רואה את זה?

עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה💪🇮🇱

 עשית היום משהו טוב למישהו אחר?❤

~לא מתכתבת עם בנים בפרטי, אם חשוב אז מסרים~

 

ב' בסיוון תשפ"ב 14:00

כי הם לא יזכרו 90% מהמסרים.. וזה די ברור. זה אמור להישאר בתת מודע.. עוד כמה שנים יש סיכוי שהם ייזכרו בפעולה שווה על נושא מסוים שהעבירו לו..

אבל העיקר זה שיש מסגרת (מסוימת) לקשר החברתי בין החניכים- קצת יותר פתוח מבית ספר וגם מקום של מדריך כסוג של "אח גדול" (רק בלי המכות).. ולזה יש הרבה השפעה למרות שלא רואים בטווח הקצר. זה בדברים הכי קטנים..

ככה זה נראה לי.

בציפייה לבניין אריאל!

לא מתכתב עם בנות בפרטי. תודה.

[סוזנה זה שם משפחה, אני בן]

ב' בסיוון תשפ"ב 14:08

עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה💪🇮🇱

 עשית היום משהו טוב למישהו אחר?❤

~לא מתכתבת עם בנים בפרטי, אם חשוב אז מסרים~

 

ב' בסיוון תשפ"ב 14:20

לי אישית יש מדריכה אחת שהשפיעה עליי מאוד לטובה, ואני יודעת בוודאות שזה לא היה קורה בלעדיה. אם היא לא היתה בוחרת להיכנס להדרכה עדיין הייתה לי מדריכה, אבל היא ספיציפית באמת שינתה לי את החיים ואת הגישה שלי להמון דברים. מדריך טוב באמת יכול להיות מאוד משמעותי לחניכים...

ב' בסיוון תשפ"ב 22:37

עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה💪🇮🇱

 עשית היום משהו טוב למישהו אחר?❤

~לא מתכתבת עם בנים בפרטי, אם חשוב אז מסרים~

 

ג' בסיוון תשפ"ב 14:54
כ"ג באייר תשפ"ב 21:45

הייתי מדריך שנתיים בסניף נפרד, כמו אריאל רק בבני עקיבא.

אמנם השנה השנייה הייתה בקורונה, אבל בעיניי בגרויות מול הדרכה זהו שאלה של העדפה... מי שרוצה לעשות 5 5 וכמה שיותר מגמות וכו' לא יוכל להיות גם מדריך במקביל, זה לא יפה לעשות את זה למד"ש/ית וגם לחניכים עצמם. אבל מי שעושה בגרות פחות מושקעת נגיד 4 4 ומטה, יכול יותר בקלות כי זה באמת לא דורש יותר מדי.

אם הסניף נפרד באמת, לא רק החניכים אלא גם הצוות, ברמה שאין אפילו קומונרית אלא קומונר, ממש כמו באריאל, אז אין כל כך בעיה מבחינת הצניעות למעט בהכנות למחנות ובמחנות וכו', אבל זה די תלוי במדריך ובמי שאיתו... צריך פשוט להיות אחראי ולעמוד על שלך- מול הקומונר/ית, רכז המחוז וכל מי שזה קשור אליו... זה קשה הרבה יותר למדריכים מאשר למדריכות, שלהם קצת יותר פשוט הלכתית להיות במקומות מעורבים וכד'. 

אני חושב שההדרכה שווה את זה, ואפשר גם לומר שלמחנה יוצא רק מדריך אחד אם זה ממש לא בא בחשבון. בשאלה של החשיבות- ההדרכה נותנת המון, זה משהו שקשה מאוד לקבל בלי זה...

זה חשוב בעיניי בעיקר כי זה היכולת שלי להשפיע על אחרים, ללמד אותם דברים שנראים לי חשובים ועוד יותר כי מי שעוזר הרבה לאחרים זה מקדם אותו מאוד...

 

באופן הפרטני- כדאי להתייעץ על זה עם אנשים שמכירים אותך, כמו ההורים, מורה, אח/ות גדול/ה וכד'... גם המדריכים בסניף הם אחלה כתובת לזה.

 

ודבר אחרון- צריך באמת להיכנס לזה, עד הסוף. אחרת זה לא הולך טוב לאף אחד, לא לך ולא לחניכים

 

כ"ג באייר תשפ"ב 21:49

בתור מדריך שבחמש יחידות בהכול וגם הרחיב שתי מגמות, אני אומר שזה אסון!


 

כ"ג באייר תשפ"ב 23:09
אני מדריכה באריאל, וההדרכה זאת באמת אחת המתנות היפות והמשמעותיות שקיבלתי. ההדרכה נותנת הרבה תחושות סיפוק, משמעות, שמחה ובאופן כללי מלמדת כל כך הרבה. באותו הזמן זה גם לחניכות היא תורמת הרבה.
אבל, כמו שאמרו, ההדרכה יכולה לבוא על חשבון הרבה דברים אחרים. התמקדו פה בעיקר על לימודים (אצלי כן יש קושי אבל עדיין מצליחה לשלב למרות שאני מרחיבה בהרבה יחידות), אבל ההדרכה יכולה לבוא גם על חשבון הזמן לעצמך, חברות, משפחה, תחביבים, ודברים אחרים שחשובים לך. הכמות פעמים שהייתי צריכה באמת לקחת שעה-שעתיים לעצמי בשביל להתאושש קצת ולאגור כוחות אבל הייתי צריכה בדיוק לצאת לפעולה, היא גדולה, וזה באמת היה משהו שהשפיע עלי. כי ההדרכה זאת באמת מחוייבות גדולה, הרבה הקדשת זמן.
עוד משהו, למרות שהדרכה זה דבר כל כך מדהים וכל הזמן אומרים לנו כמה הוא דבר יפה, חשוב לזכור שהוא עדיין מתיש ויש לו חסרונות וקשיים. לא כל החניכות יקשיבו לך כל הזמן, רוב הסיכויים שלא הכל יעבור חלק ובהסכמה עם המדשית. .
מקווה בשבילך שתצליחי לבחור במה שהכי טוב לך
בהצלחה גדולה!
כ"ד באייר תשפ"ב 15:35

עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה💪🇮🇱

 עשית היום משהו טוב למישהו אחר?❤

~לא מתכתבת עם בנים בפרטי, אם חשוב אז מסרים~

 

כ"ד באייר תשפ"ב 15:34

עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה💪🇮🇱

 עשית היום משהו טוב למישהו אחר?❤

~לא מתכתבת עם בנים בפרטי, אם חשוב אז מסרים~

 

כ"ה באייר תשפ"ב 08:50
מדריכת חוץ בבנ"ע עוד מעט מסיימת שנה ראשונה(אשכרה עברה כמעט שנה, לא מאמינה😅)
בגדול בהתחלה ממש זלזלתי בהדרכה, אמרתי שתכלס זה לא באמת דבר משמעותי וממש לא רציתי להיכנס להדריך...
אבל בסוף נכנסתי וגיליתי שזה משמעותי בטירוף!
ובמיוחד בסניף שאני מדריכה בו...
לומדים בזה המון, גם מהחניכים, מההורים של החניכים, מהמדריכים שאיתנו בצוות...
מה שכן לפני שנכנסים להדרכה צריך לברר טוב עם עצמינו מה באמת המטרה בהדרכה, כי חבר'ה שנכנסים כי זה מגניב או כיף בד"כ פורשים באיזה שהוא שלב או שהם לא בדיוק משקיעים בהדרכה...
ולגבי לימודים-
בכיתה י' זה לא ממש מפריע... כשיש תקופת מבחנים אז כן טיפה לחוץ ואצלנו למשל העברנו עכשיו את הפעולות לימי חמישי(במקום שלישי) כדי שהשבוע יהיה פנוי ללימודים...
לגבי העניין של מעורב-
זה ממש תלוי בבנאדם ותלוי ממש בצוות
אני יכולה להגיד שאצלנו אין ממש קשר טוב בין הבנים לבנות בצוות...מדברים איתם בישבצים אבל רובנו לא מדברים מעבר, ויש גם בנים שבכלל לא מדברים איתנו(הבנות)...קיצור זה ממש תלוי באיזה סניף זה...

"בחיים יש לך שתי אפשרויות: להתעסק בעצמך או לעשות דברים גדולים" (הדר גולדין)

כ"ה באייר תשפ"ב 16:21

עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה💪🇮🇱

 עשית היום משהו טוב למישהו אחר?❤

~לא מתכתבת עם בנים בפרטי, אם חשוב אז מסרים~

 

ב' בסיוון תשפ"ב 13:20

אני בגרעין אבל יש גם משמעות להדרכה וגם לגרעין יפרט אם תרצי בפרטי

 

האדם שפגעתם בו היום לא בטוח שהוא יהיה כאן מחר כדאי לקבל את הסליחה שלכםבוכה בבקשה תיזהרו אל תהיו טיפשיםכן לא שווה את זה מנסיוןעצוב

ב' בסיוון תשפ"ב 14:09

עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה💪🇮🇱

 עשית היום משהו טוב למישהו אחר?❤

~לא מתכתבת עם בנים בפרטי, אם חשוב אז מסרים~

 

ב' בסיוון תשפ"ב 15:40

אידיאליסטי.

"העולמים כולם וכל אשר בהם אינם כי אם גילויים שהם נדמים לנו כעין נצוצות פרטיים מהתגלות האורה העליונה, אבל כשהם לעצמם הם כולם חטיבה אחת, התגלות אחת" (מאמר צמאון לאל חי). "האחדות הכוללת, המכרת רק את הא-להות, ויודעת גם כן שכל גלוי פרטי איננו ענין הא-להות, כי אם הכל, ומקור הכל, ומה שהוא למעלה למעלה מזה" (מאמר האחדות הכוללת ד).

ג' בסיוון תשפ"ב 22:58
עבר עריכה על ידי היי זה אני בתאריך ג' בסיון תשפ"ב 23:10

אני חושה שזה טוב להיות מדריך מכיוון שזה תורם לתחושת שליחות שלך, למנהיגות, לחניכים ועוד..

 

דוגמא אישית לחניכים גורמת לך להיות חייב להיות טוב כי הם לומדים ממך..

אולי יעניין אותך